Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ANDRATX

Núm. 12394
Concurs de Betlems: Anunci Bases Convocatòria

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi de BDNS 538296

La Junta de Govern Local d'aquesta Corporació municipal en sessió ordinària celebrada dia 4 de desembre de 2020, ha aprovat les bases que regularan la convocatòria per al Concurs de Betlems 2020 que es transcriuen literalment a continuació:

CONCURS MUNICIPAL DE BETLEMS

L'Ajuntament d'Andratx, amb l'objectiu de recuperació de tradicions i fomentar la participació ciutadana a les festes de Nadal, convoca un Concurs de Betlems de particulars i de centres escolars. Convidant a tota la gent a participar-hi.

BASES GENERALS

  1. Podran participar al concurs totes les persones residents i centres escolars ubicats dins el terme municipal d'Andratx.

  2. Es prioritzarà que la situació dels Betlems siguin visibles des del carrer (principalment finestres, portals, etc..). Així mateix, podrà localitzar-se a l'interior dels habitatges.

  3. Els betlems que es presentin guardaran el degut respecte al fet que representen.

  4. Els Betlems romandran muntats durant el període comprès entre el dia 22 de desembre de 2020 i el 6 de gener de 2021, ambdós inclosos.

  5. Les modalitats a concurs seran les següents: Betlem tradicional, Betlem infantil, Betlem innovador i Betlem escolar

  6. Criteris de valoració per cada una de les modalitats de Betlem:

    1. Betlem tradicional

      1. Originalitat de les figures i de la composició

      2. Perspectiva del Betlem

      3. Relació entre la mida i la qualitat de la composició

      4. Valor artístic, detalls i bon gust

    2. Betlem infantil

      1. Treball manual realitzat i la laboriositat en l'execució dels elements, així com els elements empleats( fang, suro, paper, materials reciclats....)

      2. Originalitat en la composició

      3. Originalitat de les figures

      4. Esforç i participació en la realització per part dels més petits de la casa.

    3. Betlem innovador

      1. Treball manual realitzat i la laboriositat en l'execució dels elements, així com els elements empleats( fang, suro paper, materials reciclats....)

      2. Originalitat en la composició

      3. Originalitat de les figures

      4. Creativitat e innovació en el conjunt del Betlem

    4. Betlem escolar

      1. Treball manual realitzat i la laboriositat en l'execució dels elements, així com els elements empleats( fang, suro paper, materials reciclats,...)

      2. Originalitat en la composició i les figures:

      3. Creativitat e innovació en el conjunt del Betlem

      4. Esforç i participació en la realització.

  7. La inscripció és gratuïta.

  8. Les sol·licituds es formalitzaran en un únic model d'instància que figura com annex I en les presents Bases.

  9. El termini màxim per inscriure's serà el dia 21 de desembre de 2020.

  10. Totes les persones i centres escolars interessades a participar han de presentar la sol·licitud (ANNEX I) en el Registre d'entrada de l'Ajuntament, o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

  11. Junt amb la sol·licitud (Annex I) s'haurà d'aportar la següent documentació:

    1. Fotocòpia NIF/CIF.

    2. Documentació gràfica:

      1. Mínim de tres fotografies generals i a detall del betlem

      2. Una fotografia del betlem amb el seu creador i/o participant. Aquesta fotografia no serà objecte de publicació a les xarxes socials sense el consentiment del participant (Annex I).

    3. Si es cau, sol·licitud de transferència SEPA (Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments) que es troba a la seu electrònica.

12. Un pic presentada la sol·licitud (Annex I) en el Registre d'entrada de l'Ajuntament o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, cada participant o centre escolar, enviarà la documentació gràfica (fotografies) del betlem al correu electrònic patrimoni@andratx.cat. El termini màxim per enviar les fotografies serà el 22 de desembre de 2020.

13. La relació de premis serà la següent:

1er Premi de Betlem Tradicional

175 €

(En metàl·lic)

2on Premi de Betlem Tradicional

100 €

(En metàl·lic)

3er Premi de Betlem Tradicional

75 €

(En metàl·lic)

1er Premi de Betlem Infantil

175 €

(En metàl·lic)

2on Premi de Betlem Infantil

100 €

(En metàl·lic)

3er Premi de Betlem Infantil

75 €

(En metàl·lic)

1er Premi de Betlem Innovador

175 €

(En metàl·lic)

2on Premi de Betlem Innovador

100 €

(En metàl·lic)

3er Premi de Betlem Innovador

75 €

(En metàl·lic)

1er Premi de Betlem Escolar

Material escolar per valor de 175 €

(En espècies)

2on Premi de Betlem Escolar

Material escolar per valor de 100 €

(En espècies)

3er Premi de Betlem Escolar

Material escolar per valor de 75€

(En espècies)

14. En referencia als premis de Betlem Escolar, els centres guanyadors hauran de comprar el material escolar que considerin adient pel valors indicats i se li abonara la quantia amb la presentació de la factura davant aquest Ajuntament.

15. El pagament d'aquests premis, el qual ascendeix a la quantia de 1.400 euros, seran abonats a càrrec de la partida corresponent, una vegada duita a terme la tramitació legalment establerta.

16. Votació dels Betlems participants:

Des de l'àrea de Patrimoni es publicaran les fotografies dels betlems a les xarxes socials i s'obrirà el període de votació comprès des de la publicació de l'àlbum de fotografies en la pàgina de Facebook de l'Ajuntament d'Andratx fins al 6 de gener de 2021 inclòs.

Les fotografies es publicaran dins un àlbum fotogràfic a la pàgina del Facebook de l'Ajuntament d'Andratx, que servirà com a sistema de votació a través de les interaccions. Es realitzarà un àlbum per cada betlem presentat. Es comptabilitzaran els “m'agrada” de l'àlbum, no de les imatges adjuntes en aquest.

Cada perfil personal de Facebook podrà votar els àlbums que desitgi. La persona i/o centre escolar guanyador serà la/el titular de l'àlbum que més interaccions hagi tengut a la pàgina del Facebook de l'Ajuntament d'Andratx.

S'entendrà com a interacció els «» exclusivament . No es tindrà en compte com a interacció/votació qualsevol altra reacció, comentari o contingut compartit en altres pàgines o perfils.

Quan hi hagi dubtes derivats de l'origen de les fotografies, l'Ajuntament d'Andratx podrà sol·licitar a l'interessat, de manera motivada i aplicant totes les mesures de seguretat, la compareixença per part del tècnic de patrimoni per tal de comprovar que el Betlem és el corresponent a la documentació presentada.

17. No obstant això, no poden ser beneficiaris:

Qui, en el moment en que el tècnic de Patrimoni hagi d'emetre informe-proposta de resolució definitiva, no estigui al corrent en el compliment de les obligacions de tot tipus amb l'Ajuntament d'Andratx.

18. La convocatòria, les bases que la regeixen i la resolució de la mateixa, s'han de publicar a la pàgina Web i tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Andratx.

19. El veredicte de la consulta popular serà inapel·lable.

20. La Regidora delegada de Patrimoni elevarà la proposta d'acord a la Junta de Govern Local, òrgan competent per a resoldre el procediment, incloent la possibilitat de que el premi no sigui adjudicat.

21. La presentació al concurs suposa l'acceptació de les bases i dels drets i obligacions que se'n deriven.

 

Andratx, 10 de desembre de 2020

El batle Joan Manera Jaume

Documents adjunts