Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT DE SANTA EULÀRIA DES RIU

Núm. 12273
Extracte de l'acord de Junta de Govern Local de 3 de desembre de 2020, per la qual s'aprova la convocatòria per a la concessió d'ajudes per insularitat a famílies amb estudiants que hagin de desplaçar-se fora de l'illa al territori nacional per a realitzar els estudis que no puguin realitzar a l'illa d'Eivissa per al curs 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb el que preveuen els articles 17.3.by 20.8.a de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es publica l'extracte de la convocatòria el text complet es pot consultar a la Base de Dades Nacional de Subvencions (https://www.infosubvenciones.es/bdnstrans/GE/es/convocatoria/537459 )

Primer. Requisits de les persones beneficiàries

Es poden acollir a aquesta convocatòria les famílies amb estudiants que hagin de desplaçar-se fora de l'illa al territori nacional per realitzar els estudis que no poden realitzar a l'illa d'Eivissa, i a més, que compleixin els requisits següents:

6.1. Requisit de residència:

6.1.1.- Que l'estudiant estigui empadronat/da al municipi de Santa Eulària des Riu amb una antiguitat mínima de 2 anys de forma continuada en el moment que es publiqui l'extracte de la convocatòria.

6.2.-Requisits acadèmics:

6.2.1.- Estar matriculats al curs 2020/2021 amb als mínims següents:

a) Per als/les estudiants universitaris/àries, estar matriculats/des en el curs 2020/2021 d'almenys el 80% dels crèdits previstos en el pla d'estudis. Quan es tracti de la resta de crèdits per aconseguir la titulació, s'exigirà estar matriculat/da d'un mínim de 24 crèdits.

b) Per als/les estudiants de formació professional, tant de grau mitjà com de grau superior, i d'ensenyaments artístics superiors, estar matriculats/des del 100% dels crèdits previstos al pla d'estudis.

6.2.2.- S'haurà d'haver aprovat, en el curs anterior, el mínim de crèdits segon la següent relació: 

CICLES FORMATIUS DE GRAU MITJÀ I GRAU SUPERIOR

CURSOS

BRANQUES DE CONEIXEMENT

PER OBTENIR L'AJUDA

PRIMER

TOTES

Aprovat

SEGON (i successius, si escau)

TOTES

Haver aprovat com a mínim el 85% dels crèdits matriculats en el curs anterior

 

ENSENYAMENTS ARTÍSTICS SUPERIORS

CURSOS

BRANQUES DE CONEIXEMENT

PER OBTENIR L'AJUDA

PRIMER

TOTES

Aprovat

SEGON (i successius, si escau)

TOTES

Haver aprovat com a mínim el 90% dels crèdits matriculats en el curs anterior

 

GRAU UNIVERSITARI

CURSOS

BRANQUES DE CONEIXEMENT

PER OBTENIR L'AJUDA

PRIMER

TOTES

Aprovat

RESTA DE CURSOS

TOTES

Haver aprovat com a mínim el 65% dels crèdits matriculats en el curs anterior

 

MÀSTER UNIVERSITARI

CURSOS

BRANQUES DE CONEIXEMENT

PER OBTENIR L'AJUDA

PRIMER

TOTES

Aprovat

SEGON

TOTES

Haver aprovat com a mínim el 100% dels crèdits matriculats en el curs anterior

6.2.3. Els/les estudiants de segon curs endavant hauran d'haver complit en l'any acadèmic anterior els requisits de matrícula indicats en l'article 6.2.1 segons els estudis que realitza el/la sol·licitant i que són objecte d'aquesta convocatòria.

6.2.4-Els/les sol·licitants hauran de cursar una titulació en la qual el nivell educatiu no sigui inferior o igual a una obtinguda anteriorment.

6.2.5.- A efectes del còmput de crèdits, no es tenen en compte els crèdits convalidats, reconeguts o transferits. S'exceptuen d'aquesta norma els estudis realitzats pels/les estudiants durant el curs anterior dins d'un programa d'intercanvi o mobilitat reconegut en l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES).

6.3.- Altres requisits:

6.3.1.- No trobar-se en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiaris de subvencions establerts en la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6.3.2.- No tenir deutes amb l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu. No obstant això, aquest requisit es podrà esmenar durant el període d'al·legacions a la resolució provisional de l'ajuda mitjançant el pagament del deute.

Segon. Bases reguladores

Les bases reguladores de la concessió d'aquestes subvencions estan contingudes en les bases d'execució del pressupost i els pressupostos municipals de l'exercici 2020 aprovats inicialment pel Ple de la corporació en sessió ordinària celebrada en data 28 de novembre 2019 i publicada l'aprovació definitiva en el Butlletí Oficial de les Illes Baleares n. 174 del 28/12/2019.

Tercer. Objecte de la convocatòria

3.1.- Aquesta convocatòria està destinada a famílies amb estudiants d'estudis reglats universitaris de grau i màster, formació professional de grau mitjà i grau superior i ensenyaments artístics superiors que s'hagin de fer presencialment al territori nacional i no es puguin cursar a Eivissa.

3.2.- En el cas d'estudis de formació professional de grau mitjà i grau superior s'haurà de donar també la condició que no hi hagi centre docent adequat a Eivissa o, en cas que n'hi hagi, s'haurà de demostrar que no s'ha obtingut plaça.

3.3. Queden exclosos d'aquesta convocatòria els estudis d'especialització, títols propis i mencions dels graus universitaris quan no siguin un requisit per completar els estudis de grau, així com els estudis objecte d'aquesta convocatòria de modalitat semi presencial i a distancia.

Quart. Dotació económica

4.1.- Per a les ajudes objecte d'aquesta convocatòria es destinarà la quantitat màxima de 50.000€, amb càrrec a la partida 2311-48004 de l'exercici pressupostari de l'any 2020.

4.2.- La gestió d'ajudes serà competència de l'Àrea II d'Atenció i Serveis a la Ciutadania.

4.3.-La dotació econòmica per sol·licitant s'establirà segons els criteris establerts en l'article 14 d'aquestes bases.

4.4.- S'atorgarà una ajuda, complementària a l'establerta pels criteris d'avaluació, de 500€ a l'excel·lència acadèmica de cicle formatiu de grau i de 500€ a l'excel·lència acadèmica de grau universitari.

Cinquè. Termini i lloc de presentación de les sol·licituds

7.1.- El termini per a la presentació de sol·licituds serà de 20 dies hàbils des de l'endemà de la data de publicació en el BOIB de l'extracte de la convocatòria per part de la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).

7.2.- Les sol·licituds es presentaran als registres generals d'entrada de l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu o per mitjà del seu registre telemàtic.

Sisè. Sol·licitud i documentació necessària

8.1.- Les sol·licituds es formularan mitjançant un model d'instància degudament emplenat que serà facilitat per l'Ajuntament (model annex I).

8.2.- Documentació obligatòria i optativa que s'ha d'adjuntar al sol·licitar la subvenció (*):

8.2.1.- Documentació obligatòria per sol·licitar la subvenció:

  • Fotocòpia del DNI o NIE de l'estudiant. En el cas que s'hagi presentat en convocatòries anteriors i la data de validesa estigui en vigor, s'ha d'especificar en l'annex I i no s'ha de presentar aquesta documentació.

  • Fotocòpia de la certificació acadèmica de notes del curs 2019/2020, o en cas d'haver realitzat la selectivitat l'últim curs, fotocòpia del certificat de notes d'aquesta.

  • Fotocòpia de la certificació de matrícula del curs 2020/2021 de l'estudiant, amb especificació de crèdits i assignatures. En el cas d'estudiantes que hagin de fer 2 matrícules, una per cada quadrimestre, hauran especificar-ho en l'annex I i presentar la segona matrícula en el registre d'entrada com a màxim el 28 de febrer de 2021.

  • Fotocòpia de la primera pàgina de la llibreta bancària amb número IBAN de compte corrent on figuri l'estudiant com a titular o cotitular, o extracte del banc en el qual figuri el/la sol·licitant com a titular o cotitular d'un compte bancari. En el cas que s'hagi presentat en convocatòries anteriors i no s'hagi modificat, s'ha d'especificar en l'annex I i no s'ha de presentar aquesta documentació.

  • Declaració responsable, degudament complimentada i signada per l‘estudiant  (annex III).

  • Els/les estudiants sol·licitants que es presentin com a emancipats o amb independència familiar i econòmica, hauran d'acreditar que compten amb mitjans econòmics propis suficients que permetin aquesta independència, així com també la titularitat o el lloguer del seu domicili habitual (declaració de la renda i documentació d'un habitatge a nom seu o contracte de lloguer).

8.2.2.- Documentació optativa per baremar (**):

  • Fotocòpia del llibre de família on apareguin tots els membres de la unitat familiar o certificat de convivència emès per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

  • Fotocòpia del llibre de família nombrosa. En aquest cas, no serà necessari presentar la fotocòpia del llibre de família o certificat de convivència emès per l'Ajuntament de Santa Eulària des Riu.

  • Fotocòpia del títol de família monoparental, o acreditar els requisits de l'article 7 de la Llei Balear 8/218, de 31 de juliol, de suport a les famílies.

  • Fotocòpia de la declaració de la renda de l'any 2019 de totes les persones que conviuen en el mateix domicili i que tenguin més de 16 anys o, en cas de no haver fet la declaració de la renda, certificat expedit per l'Agència Tributària de la no obligació de fer-la. En cas de divorci o separació, s'ha de presentar la documentació que així  ho acrediti (sentència o resolució judicial). En cas de no presentar fotocòpia de la declaració de la renda de l'any 2019, s'ha de marcar la casella corresponent en la sol·licitud i presentar l'annex II degudament emplenat.

  • Fotocòpia de la matrícula dels germans o germanes que també estudien fora d'Eivissa durant el curs 2020/2021, sempre que siguin estudis objecte d'aquesta mateixa convocatòria.

  • En el cas d'estudiants amb necessitats especials, fotocòpia de la documentació que ho demostri (reconeixement, informe, declaració i/o qualificació de la situació de discapacitat o alta capacitat expedida per l'òrgan corresponent).

  • En el cas de situacions familiars amb necessitats especials, fotocòpia de la documentació que ho demostri (reconeixement, informe, declaració i/o qualificació de la situació de discapacitat o alta capacitat expedida per l'òrgan corresponent).

  • Certificat del Servei Públic d'Ocupació Estatal que acrediti que algun membre de la unitat de convivència es troba en situació de desocupació.

  • Certificat o resolució de la Tresoreria General de la Seguretat Social, on es reconegui que algun membre de la unitat de convivència està afectat per un expedient de regulació temporal d'ocupació (ERTO).

  • Informe de cotització de treballadors/es, llibre de comptes, certificat de  cessament d'activitat de la Mútua o vida laboral de l'empresa on indiqui el tancament de l'empresa, que acrediti que les activitats mercantils de l'empresa o autònom està afectada per la situació derivada de la COVID-19.

*L'Ajuntament de Santa Eulària des Riu podrà requerir en qualsevol moment de la tramitació de la sol·licitud els documents que consideri necessaris a fi de garantir la correcta adjudicació de l'ajuda segons els criteris d'avaluació establerts.

**En el cas que la documentació optativa no es presenti, no se sumaran els punts que es derivin d'aquesta, els criteris de baremació de la qual són els corresponents a l'article 9.

 

 

Santa Eulària des Riu, 9 de desembre de 2020

L'alcaldessa María del Carmen Ferrer Torres