Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DES CASTELL

Núm. 12378
Convocatoria del procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball d'arquitectes

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent-se aprovat, per Junta de Govern, amb data de 27 de novembre de 2020, les bases que han de regir la convocatòria procediment selectiu per a la creació d'una borsa de treball d'arquitectes, i tenint en compte la modificació aprovada amb data 30 de novembre de 2020, es publiquen les mateixes a continuació, als efectes oportuns.

 

Es Castell, 30 de novembre de 2020

L'alcaldessa Juana Escandell Salom

 

BASES ESPECÍFIQUES PER LES QUALS S'HA DE REGIR EL CONCURS OPOSICIÓ PER A LA CREACIÓ D'UNA BORSA DE TREBALL D'ARQUITECTES AMB CARÀCTER LABORAL TEMPORAL

1.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

És objecte de la present convocatòria la creació d'una borsa de treball d'arquitectes, mitjançant concurs-oposició, per cobrir la baixa temporal per Incapacitat temporal de la persona que actualment ocupa la plaça.

És objecte de les presents bases regular el procés selectiu.

2.- FUNCIONS

Les funcions i tasques a realitzar poden consistir, entre d'altres pròpies de la seva titulació en les següents:

  • col·laboració en la confecció d'instruments urbanístics
  • informes relatius als àmbits de la inspecció urbanística, llicències urbanístiques, finals d'obres i certificats urbanístic
  • inspecció de construccions, edificacions i instal·lacions i informes relacionats amb la disciplina urbanística
  • valoració de béns immobles
  • resposta a consultes dels ciutadans en matèria urbanística
  • redacció de projectes d'obres i direcció facultativa d'aquestes
  • assessorament tècnic propi de la professió d'arquitecte/a
  • informes de viabilitat en projectes d'obra pública
  • Qualsevol altra tasca administrativa, pròpia de la professió, que pugui ser requerida d'acord amb diferents procediments administratius i les instruccions dels superiors jeràrquics.

3.- REQUISITS DELS ASPIRANTS

  1. Tenir 18 anys complerts i no haver arribat a l'edat de jubilació forçosa, ambdues el dia que finalitzi el termini de presentació de les sol·licituds.

  2. Tenir nacionalitat espanyola, sense perjudici d'allò disposat a l'article 57 (accés a l'ocupació pública de nacionals d'altres Estats) de la Llei 7/2007, de 12 d'abril, de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.

  3. Estar en possessió del títol universitari oficial de llicenciat o llicenciada en Arquitectura o del títol de grau d'Arquitectura més el màster universitari que habilita per exercici de la professió d'arquitectura superior, d'acord amb el RD 1393/2017, de 29 d'octubre, modificat pel RD 861/2010, de 2 de juliol, per mitjà del qual s'estableix l'ordenació de l'ensenyança universitària oficial.

En cas de presentar titulacions obtingudes a l'estranger, l'aspirant haurà d'estar en possessió de la credencial que n'acrediti l'homologació o credencial per exercici la professió corresponent.

  1. Comptar amb el certificat B2 de coneixements de català emès per la Junta Avaluadora de Català o reconegut per aquesta com a equivalent, o bé superar la prova específica que es faci a l'efecte, el resultat del qual es qualificarà d'apte/no apte, i en tot cas serà eliminatòria.

  2. No haver estat separats, mitjançant expedient disciplinari, de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les comunitats autònomes, ni trobar-se en inhabilitació ni estar inhabilitats per al desenvolupament de funcions públiques.

  3. No patir cap malaltia o discapacitat física o psíquica que impedeixi el desenvolupament normal de les funcions corresponents.

  4. No trobar-se inclosos en cap de les causes d'incapacitat previstes en la legislació per al desenvolupament del càrrec.

  5. No trobar-se inclosos en cap dels supòsits d'incompatibilitat prevists a la Llei 53/84, de 26 de desembre, d'incompatibilitat del personal al servei de les administracions públiques.

4.- PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS

Els/les aspirants que desitgin prendre part en les proves selectives hauran de presentar en el Registre General de l'Ajuntament des Castell (Plaça Esplanada, 5 Es Castell), una instància tipus conforme s'adjunta en aquesta convocatòria com a annex II, adreçada a la Batlessa de l'Ajuntament.

També es podran presentar en la forma establerta en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El termini per a la presentació d'instàncies és de quinze dies naturals a partir de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el BOIB, tot disposant-se que en cas que el dia d'acabament del termini de presentació de sol·licituds coincideixi en diumenge o festiu, l'esmentat termini finalitzarà el següent dia hàbil.

Per ser admès i prendre part en les proves selectives corresponents, les instàncies hauran d'anar acompanyades de la següent documentació:

  1. Fotocòpia del DNI

  2. Els documents acreditatius dels requisits dels epígrafs c) i d) de la base tercera, per original o fotocòpia compulsada.

  3. Manifestar que compleixen totes les condicions referides en la base tercera, amb independència de la seva posterior acreditació en finalitzar el procés selectiu.

Relacionar els mèrits que tenguin, seguint el mateix ordre d'exposició que consta en el barem de mèrits; aquests hauran d'acreditar-se documentalment mitjançant certificats, diplomes, títols, etc, originals o fotocòpies compulsades. El Tribunal Qualificador no en podrà valorar d'altres que no siguin aportats en aquest moment. Únicament resten exceptuades d'aquesta exigència les acreditacions referides als serveis prestats en aquest Ajuntament, les quals s'efectuaran mitjançant document expedit pel Servei de Personal i s'aportaran d'ofici a l'expedient, sempre, però, que prèviament s'hagin al·legat en la instància.

Els errors de fet que es poguessin advertir podran ser corregits en qualsevol moment, d'ofici o petició de la persona interessada.

Si alguna de les instàncies tingués cap defecte esmenable, es comunicarà a la persona interessada, a fi que en un termini de deu dies l'esmeni, de conformitat amb l'article 68 de LPACAP.

Els aspirants amb discapacitat hauran de presentar còpia del document del IBAS o equivalent que acrediti aquesta circumstància i la seva capacitat per a les funcions corresponents a la plaça convocada, i demanar les possibles adaptacions de temps i mitjans per a la realització de l'exercici en què aquesta adaptació sigui necessària.

5.- ADMISSIÓ DELS/DE LES ASPIRANTS

Un cop finalitzat el termini de presentació d'instàncies. La Batlessa dictarà una resolució, en el termini màxim de 15 dies, per la qual es declararà aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, la designació del Tribunal Avaluador i es fixarà el dia, l'hora i el lloc de l'inici de la prova.

Aquesta resolució serà publicada en la pàgina web de l'Ajuntament, i una còpia s'exposarà al públic en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament. Es concedirà un termini de tres dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions. Els/les aspirants que, dintre del termini assenyalat, no esmenin l'exclusió o alegin l'omissió, justificant el seu dret a ser inclosos en la relació de persones admeses, seran definitivament exclosos de la realització de les proves. Les al·legacions que es puguin presentar es resoldran en el termini màxim dels 15 dies hàbils següents a contar des de la presentació de les mateixes; transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat resolució, les al·legacions s'entendran desestimades.

Si no s'hi presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista d'aspirants admesos i exclosos i no caldrà tornar-la a publicar. Si s'haguessin presentat reclamacions, aquestes seran resoltes, si fos necessari, en una nova resolució per la qual s'aprovarà la llista definitiva, que serà publicada en la pàgina web de l'Ajuntament i en el taulell d'edictes municipal.

6.- TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal avaluador està constituït per un número imparell de membres, no inferior a tres, que seran nomenats per la Batlessa; la seva composició serà predominantment tècnica i els vocals hauran de posseir titulació o especialització igual o superior a l'exigida per a l'accés a la plaça convocada. La designació del Tribunal inclourà la dels corresponents suplents. El Tribunal tindrà la consideració d'òrgan dependent de l'autoritat del Batlessa.

El Tribunal podrà disposar la incorporació en les seves tasques d'assessors/es especialistes els quals tindran veu però no vot, per a totes o algunes de les proves, i es publicarà la seva designació en el tauler d'edictes abans d'iniciar-se les proves.

El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres, siguin titulars o suplents, entres el quals figurarà el president i el secretari o qui legalment els substitueixi.

L'abstenció i la recusació dels membres del Tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la LRJSP.

El Tribunal en l'acte de constitució farà constar tots els aclariments o totes les interpretacions que cregui oportunes sobre les bases de forma prèvia al començament de les proves selectives, i establirà els criteris d'aplicació que cregui convenients.

D'acord amb allò establert en el RD 462/2002, de 24 de maig, a efectes d'indemnització per assistència, el Tribunal qualificador es classifica amb la categoria de primera.

7.- INICI I DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU

FASE PRÈVIA: ACREDITACIÓ DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA

El procés selectiu constarà d'una fase prèvia que només hauran de fer aquelles persones que no hagin acreditat documentalment el nivell exigit o superior de coneixements de llengua catalana.

La no superació de la prova o bé la no-presentació a la prova de nivell de català per part d'aquelles persones que no l'hagin acreditat documentalment implica l'exclusió automàtica del procediment selectiu.

És una prova obligatòria (per aquells aspirants que no han acreditat la titulació exigida a l'apartat d) de la base tercera) i eliminatòria. Consistirà en la realització d'exercicis de coneixements de llengua català, d'acord amb el que estableix la base tercera.

Només les persones que acreditin els coneixements de nivell B2 i les persones que hagin estat declarades aptes passaran al procés de selecció (fase de concurs). En cas contrari, restaran eliminades.

El dia, l'hora i el lloc de la prova de nivell de coneixements de la llengua catalana i les persones que l'han de realitzar seran objecte de publicació d'una resolució de Batlia que es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la web municipal.

El procediment de selecció és el de concurs-oposició. El procés tindrà dues fases diferenciades: la primera fase, de concurs; i la segona, d'oposició.

FASE DE CONCURS (puntuació màxima 19 punts):

La puntuació màxima que es podrà assolir respecte dels mèrits presentats serà de 19 punts. Els mèrits han d'estar correctament i fefaentment documentats (originals o còpies autèntiques), per tal de poder ser valorats.

 

1.- Experiència professional (puntuació màxima 12 punts)

1.1 Experiència professional a l'Administració Pública per serveis prestats com a arquitecte/a (subgrup de titulació   A1), ja sigui com a contracte laboral o nomenament funcionari. La puntuació s'obtindrà a raó de 0,1 punts multiplicats pel nombre de dies cotitzats que figurin en la vida laboral, dividit per 30. Puntuació màxima: 7 punts.

1.2 Experiència professional en el sector privat, exercint funcions d'arquitecte (llicenciat o equivalent). Puntuació que s'obtindrà a raó de 0,07 punts multiplicats pel nombre de dies cotitzats que figurin en la vida laboral, dividit per 30. Puntuació màxima: 5 punts.

L'experiència professional a l'Administració pública o bé a l'àmbit privat per compte aliè s'ha d'acreditar amb la vida laboral o un document equivalent acompanyat del contracte de treball, nomenament de funcionari/ària, certificat de serveis prestats emès per l'entitat corresponent o qualsevol altre document que l'òrgan de selecció consideri suficient, en el qual s'haurà d'expressar la data d'inici, la data de finalització de la relació laboral, la categoria i/o lloc de treball.

Per acreditar l'experiència a l'àmbit privat per compte propi s'exigeix el document d'alta de l'activitat econòmica juntament amb la vida laboral. Si el tipus d'activitat professional no quedés reflectit en la vida laboral, s'haurà d'acompanyar d'un certificat del col·legi professional o de l'entitat corresponent que acrediti l'exercici de l'activitat en els períodes que correspongui. Només és valorarà l'experiència professional quan la documentació aportada es desprengui clarament de les funcions realitzades són les descrites en la base segona d'aquesta convocatòria.

2. Formació (puntuació màxima 6 punts)

2.1. Per disposar d'una altre o altres titulacions universitàries oficials, diferents a una de les exigides per presentar-se en aquesta convocatòria (Puntuació màxima: 4 punts)

- Disposar d'un títol de doctorat relacionat amb les funcions: 3 punts

- Disposar d'altres llicenciatures o graus relacionats amb les funcions: 2 punts per a cadascuna

- Disposar d'un títol o títols de màster oficial universitari d'especialització relacionats amb les funcions (urbanisme, ordenació del territori o dret administratiu/urbanístic, min. 60 crèdits): 1,5 punts cadascun.

2.2 Per formació continuada (Puntuació màxima: 2 punts), es valoraran els cursos, el seminaris, els tallers, els congressos, les jornades, les reunions científiques i altres activitats formatives que estiguin relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta, sempre que compleixin alguna de les següents característiques:

- haver estat organitzats o impartits per alguna administració pública, d'acord amb l'article 2 de la Llei 39/2015 o per alguna universitat, la qual cosa ha de constar en el certificat corresponent. En el cas que l'activitat hagi estat organitzada per una entitat del dret públic conforme a l'article 2.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la persona aspirant ha d'acreditar aquesta condició.

- activitats organitzades per organitzacions sindicals o entitats sense ànim de lucre i que s'hagin impartir en virtut de convenis subscrits amb les administracions públiques o universitats, o bé que hagin estat acreditades i/o subvencionades per aquells, la qual cosa haurà de constar en el certificat corresponent.

- activitats dutes a terme en virtut d'acord de formació continuada en les administracions públiques i que estiguin organitzades per qualsevol dels promotors de formació continuada que hagin subscrit aquests acords.

A l'efecte del que disposen els apartats anteriors, es considera que estan relacionades directament amb el contingut de la categoria a la qual s'opta les activitats relacionades amb les àrees temàtiques següents: urbanisme, ordenació del territori, ambiental, juridicoadministrativa, de qualitat, de prevenció de riscos laborals, d'informàtica referida a aplicacions d'ofimàtica a nivell d'usuari, així com qualsevol altra que segons el parer del tribunal estigui relacionada amb les funcions de categoria.

Els diplomes o certificats es valoraran de la següent manera:

- quan s'acrediti l'aprofitament: 0,002 punts per hora de curs

- quan s'acrediti només l'assistència: 0,001 punts per hora de curs Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant el diploma o certificat corresponent.

3. Coneixements de llengua catalana (puntuació màxima 1 punt)

Només es reconeixeran les titulacions expedides per l'Institut d'Estudis Baleàrics, l'Escola Balear d'Administració Pública, l'Escola Oficial d'Idiomes (EOI) o equivalents segons la normativa reguladora de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

 
  • ​​​​​​​Pel certificat de coneixements corresponents al nivell C1: 0,3 punts
  • Pel certificat de coneixements corresponents al nivell C2: 0,6 punts
  • Pel certificat de coneixements corresponents al nivell LA: 0,4 punts

Es tindrà amb compte només un certificat (el de nivell superior), llevat del cas de coneixement de llenguatge administratiu (LA), la puntuació del qual s'acumularà a l'altre certificat que s'aporti. Aquest mèrit s'ha d'acreditar mitjançant el certificat corresponent (en original o còpia autenticada)

FASE D'OPOSICIÓ (puntuació màxima 20 punts)

Exercici pràctic de caràcter obligatori i eliminatori: consistirà en la resolució, per escrit i en un període de 120 minuts, de dos supòsits pràctics proposat pel Tribunal relacionat amb les funcions especificades en la base segona de la present convocatòria i en la normativa que es troba a l'annex 1 d'aquestes bases.

Per fer els dos supòsits pràctics es podrà fer servir textos legals no comentats, els quals s'han d'ajustar a la normativa publicada en els butlletins oficials de les diferents administracions públiques, que hauran d'aportar les persones aspirants. El Tribunal podrà retirar als aspirants els documents que consideri que no reuneixen les característiques de textos legals, d'acord amb l'exposat.

Aquesta prova es puntuarà amb un màxim total de 20 punts (màxim 10 punts per supòsit pràctic) i quedaran eliminades del procediment selectiu les persones aspirants que no aconsegueixin un mínim de 10 punts entre els dos supòsits pràctics.

En aquest exercici es valorarà l'aplicació pràctica dels coneixements teòrics que l'aspirant porti a l'efecte sobre els supòsits plantejats, així com la correcció en el plantejament del

supòsit pràctic, l'encert en l'execució o resolució, la capacitat de concreció i la claredat en l'exposició de les proves practicades.

La qualificació definitiva dels aspirants vindrà determinada per la suma de punts obtinguda en la fase de concurs i la fase d'oposició.

8.- LLISTA DE PERSONES APROVADES I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

Un cop finalitzada la qualificació dels aspirants, el Tribunal farà pública en el tauler d'edictes de la corporació la puntuació provisional dels aspirants, per ordre de puntuació final obtinguda, i del document nacional d'identitat.

Tots els aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de l'exposició, per efectuar les reclamacions que considerin oportunes o sol·licitar la revisió de la seva valoració davant el Tribunal.

El Tribunal tindrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, després, farà pública la llista definitiva d'aspirants.

El Tribunal Avaluador elevarà la proposta de contractació del candidat aprovat amb major puntuació a la Presidència de la Corporació. En cas de renúncia expressa de l'aspirant proposat, el Tribunal Avaluador elevarà la proposta de contractació del següents aspirant, en ordre de puntuació, fent referència expressa a les causes del mateix.

9.- NOMENAMENT, PERÍODE DE PRÀCTIQUES I PRESA DE POSSESSIÓ

La Batlessa nomenarà personal en pràctiques a l'aspirant proposat pel Tribunal en el termini d'un mes. Aquest nomenament serà notificat a l'interessat.

Una vegada efectuada aquesta notificació, l'aspirant nomenat haurà d'incorporar-se al servei de la corporació en el moment en què hi sigui requerit.

L'aspirant que injustificadament no s'incorpori al servei de la corporació perdrà tots els drets derivats del procés de selecció i del nomenament subsegüent com a personal laboral.

El període de pràctiques serà de dos mesos.

10.- INCIDÈNCIES

El Tribunal Avaluador queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre dubtes i incidències que es plantegin, i prendre els acords necessaris per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst a les bases. Abans de la constitució del Tribunal Avaluador, s'atribueix a la Batlia la facultat d'aprovar i interpretar aquestes bases i resoldre les incidències i els recursos que puguin donar-se.

Dins d'aquestes facultats, s'inclouen les de desqualificar als aspirants i, en conseqüència, no puntuar les seves proves, quan aquells vulnerin les lleis o les bases de la convocatòria o el seu comportament suposi un abús o frau.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

En allò que no estigui previst en les bases, es procedirà segons el que determinin les disposicions reguladores de l'ingrés del personal a les administracions públiques, i la resta de disposicions aplicables.

Contra les convocatòries i bases, d'acord amb la LPACAP i disposicions concordants, podrà interposar-se recurs potestatiu de reposició davant la Batlessa, en el termini d'un mes a partir de la data de la seva publicació en el BOIB, o directament recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos davant la Sala d'aquesta Jurisdicció del Tribunal Superior de Justícia de Balears, a partir de la data de l'esmentada publicació en el BOIB.

 

ANNEX I ​​​​​​​NORMATIVA

  1. Règim de les valoracions urbanístiques. Regles generals de valoració (RD 1492/2011, de 24 d'octubre, del reglament de valoracions de la Llei del sòl.

  1. La Llei 22/1988, de 28 de juliol, de Costes i el seu reglament. Modificacions de la Llei 2/2013, de 29 de maig.

  1. La Llei 14/2000, de 21 de desembre, d'ordenació territorial. La Llei 6/1999, de les directrius d'ordenació territorial de les Illes Balears i mesures tributàries.

  1. El Pla Territorial Insular de Menorca. La Norma territorial transitòria.

  1. El RDL 7/2015, de 30 d'octubre, per mitjà del qual s'aprovà el text Refós de la Llei del Sòl i rehabilitació urbana.

  1. La Llei 9/2017, de 29 de desembre, d'urbanisme de les Illes Balears.

  1. La Llei 6/1997, de 8 de juliol, de sòl rústic de les Illes Balears.

  1. La Llei 3/2019, de 31 de gener, agrària de les Illes Balears.

  1. La Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears.

  1. La Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears i el reglament que la desplega.

  1. Decret 20/2015, de 17 d'abril, de principis generals i directrius de coordinació en matèria turística; de regulació d'òrgans assessors, de coordinació i de cooperació del Govern de les Illes Balears, i de regulació i classificació de les empreses i dels establiments turístics, dictat en desplegament de la Llei 8/2012, de 19 de juliol, de turisme de les Illes Balears.

  1. La Llei 7/2013, de 26 de novembre, de règim jurídic d'instal·lacions, accés i exercici d'activitats de les Illes Balears. Classificació de les activitats. Procediment aplicable a les activitats permanents.

  1. El Decret 145/1997, de 21 de desembre, per la qual es regulen les condicions d'amidament, d'higiene i d'instal·lació per al disseny i l'habitabilitat dels habitatges així com l'expedició de les cèdules d'habitabilitat.

  1. El Decret 2/1996, de 16 de gener, de capacitats de població.

  1. El RD 314/2006, de 17 de març, per mitjà del qual s'aprova el Codi tècnic de l'edificació.

  1. La Llei 38/1999, de 5 de novembre, d'ordenació de l'edificació.

  1. La Llei 12/1998, de 21 de desembre, del patrimoni històric de les illes Balears.

  1. PGOU des Castell, les seves modificacions puntuals i les ordenances reguladores municipals.

Documents adjunts