Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR D'EIVISSA
Núm. 12370
Encàrrec de gestió a FECOEV SAU de l'organització del mercat Som Comerç els dies 5, 6 i 12, 13 de desembre de 2020 al Recinte Firal d’Eivissa
El dia 4 de desembre de 2020, es va dictar el Decret de Presidència núm. 1052, aprovant l'encàrrec de gestió a Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa SAU (FECOEV), següent:
“En data 10 de novembre de 2020 la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal va dictar l'inici de l'expedient núm. 2020/00017312D, per a la realització dels tràmits necessaris per a l'aprovació de l'encàrrec de gestió eventual a Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa, SAU (FECOEV), per a l'organització d'un mercat Som Comerç, per a la venda dels productes en estoc dels comerços locals i dinamitzar les vendes preparatòries del Nadal al Recinte Firal d'Eivissa els dies 5, 6 i 12, 13 de desembre de 2020.
Consta a l'expedient indicat, la memòria tècnica de data 26 de novembre de 2020 (CSV 13067432160573717006), subscrita per la cap de Secció d'indústria on s'informa que l'esmentada empresa pública disposa de mitjans per poder executar la major part de les accions necessitaries per a l'organització del mercat, segons les directrius del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal, mentre que el Consell Insular d'Eivissa no disposa d'aquests mitjans, i en el que es concreten tant les característiques dels treballs que s'han d'encarregar, com la justificació, els terminis, les formes de pagament i la possibilitat de modificacions i pròrrogues de l'encàrrec.
Vist l'informe jurídic favorable de data 26 de novembre de 2020, amb el vist i plau per part de la Secretaria de la corporació de data 30 de novembre de 2020.
Consta a l'expedient, la retenció de crèdit (RC) núm. 2/000005896, de data 18 novembre de 2020, la RC núm. 2/000005997 de data 26 de novembre de 2020, i la RC núm. 2/000006026 de data 30 de novembre de 2020, per fer front a les despeses que genera el present encàrrec.
En data 30 de novembre es va emetre informe proposta de la cap de secció d'Indústria, favorable de l'encàrrec de gestió a FECOEV SAU per a l'organització del mercat Som Comerç al Recinte Firal.
Vist que aquest encàrrec de gestió a un mitja propi personificat (FECOEV) per l'execució del mercat Som Comerç, es realitzarà de conformitat amb la legislació vigent que hi sigui d'aplicació, i en tot cas observant les prescripcions contingudes als articles, 11 i 86 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic i als articles 6 i 32 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic.
Atès que l'encàrrec de gestió del mercat Som Comerç s'ha pressupostat per import de setanta-vuit mil vuitanta-set euros amb seixanta-tres cèntims(78.087,63 €), i atès que, per la quantia, la competència per a l'aprovació de l'encomanda correspon a la Presidència atès el Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16 de juliol de 2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB ext. núm. 98 de 17/07/2019, modificació al BOIB núm. 175, de 31/12/19, i 153, de 5/09/2020).
Vista la proposta de la consellera executiva del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal de data 30 de novembre de 2020, d'aprovació del encàrrec de gestió del mercat Som Comerç, i l'informe favorable de fiscalització limitada prèvia, de caràcter merament formal i no material, de data 3 de novembre de 2020.
Per tot l'anterior, en virtut de les competències que tenc conferides,
DISPÒS
PRIMER.- Aprovar l'encàrrec de la gestió directe i eventual del Consell Insular d'Eivissa al mitjà propi personificat (Fires, Congressos i Esdeveniments i eventual a Fires, Congressos i Esdeveniments d'Eivissa, SAU (FECOEV) per realitzar les accions previstes i necessàries per a organitzar el present mercat durant els dies 5,6 i 12,13 de desembre de 2020 al recinte firal d'Eivissa, per un per un import de setanta-vuit mil vuitanta-set euros amb seixanta-tres cèntims(78.087,63 €), per a la realització de les accions que a continuació es relacionen i d'acord amb el establert en la memòria tècnica de data 26 de desembre de 2020 (CSV 13067432160573717006):
- Organització, producció, coordinació, control de bon funcionament del mercat segons la normativa vigent, en el que s'incloguin les actuacions que a continuació es relacionen:
- Contacte amb els sector de les micro i petites empreses minoristes de l'illa d'Eivissa majorment afectades per la disminució de venda causada per la crisis sanitària (bàsicament comerços de venda de material no alimentari amb còdi CNAE 47), per a l'informació de la realització del mercat per part del Consell, així com la gestió i coordinació de la seva participació per part de les empreses interessades amb activitat comercial durant el mes de desembre.
- Contacte amb el sector artesanal que comercialitza per a la posada en coneixement del mercat i la gestió de la seva participació.
- Lloguer de les zones de la carpa d'instal·lació del mercat durant els dies de funcionament del mercat, i un dia previ de muntatge i un final de desmuntatge.
- Muntatge, i desmuntatge d'un nombre aproximat de 44 zones de venda en la carpa, estant oberta en el seu perímetre en el màxim permès, segons condicions d'ús. Les zones de venda es delimitaran de manera individual. Aquestes zones de venda s'ubicaran de manera que es permeti garantir les distàncies de seguretat indicades per la normativa vigent de protecció de contagi per coronavirus covid-19. Es delimitarà el recorregut per a l'accés i sortida i recorregut per als banys.
Així mateix s'instal·laran a l'exterior, punts de venta per a les persones artesanes que vulguin participar en el present mercat.
- Instal·lació i lloguer de mobiliari per a la venda dels productes: delimitació de zones de venda, rotulació, decoració nadalenca, instal·lació de les carpes necessàries, taules rectangulars, cadires, carpes, i instal·lació d'enllumenat individual i so genèric durant el mercat.
- Realització de neteja prèvia, durant l'execució del mercat i la corresponent neteja posterior, amb la desinfecció necessària per complir les directrius establertes per evitar contagis de l'actual crisis sanitària provocada per la Covid 19.
- Vigilància de seguretat pels dies de l'activitat i durant la nit de dissabte de cada cap de setmana.
- Servei de control d'aforament, amb 2 persones de control previ d'accés.
- Servei de 2 auxiliars d'aparcament durant l'horari de l'esdeveniment:
- Prestació del servei de manteniment durant les hores de presencia dels comerços, durant el primer dia, previ a l'hora d'obertura durant el muntatge dels productes per part dels comerços, en l'horari del mercat, i posteriorment durant el desmuntatge dels productes per part dels comerços.
- Ambientació musical amb diferents grups locals d'Eivissa, durant dos hores al dia.
- Disseny de l'imatge del mercat, en posters, lones, publicitat en premsa escrita i banners en diaris digitals, lona exterior de la nau i acreditacions.
- Servei d'impressió de 400 pòsters, i lones per a ponts de carretera, lona exterior recinte i acreditacions.
- Servei de repartiment pòsters i col·locació de lones.
- Campanya de publicitat en mitjans de comunicació locals per a la difusió del mercat:
DIARIO DE IBIZA:
PERIODICO DE IBIZA:
NOUDIARI:
RADIO IBIZA:
ONDA CERO:
CADENA COPE:
Aquestes accions es realitzaran aplicant les mesures sanitàries i de distanciament social com a conseqüència de la COVID 19, especificades a la normativa vigent que li sigui d'aplicació, durant el termini d'execució del mercat.
SEGON.- Aprovar l'autorització i el compromís de despesa de setanta-vuit mil vuitanta-set euros amb seixanta-tres cèntims(78.087,63 €),per l'encàrrec de gestió eventual i directa per l'organització del mercat.Aquesta quantitat, anirà a càrrec de l'aplicació pressupostària 4220.22799 i tendrà el caràcter d'aportació màxima.
TERCER.-Abonar l'esmentada quantitat a FECOEV amb CIF A078376 una vegada realitzades les actuacions encarregades i presentada la factura justificativa de les despeses realitzades.
QUART .- Nomenar com a directora de verificar l'execució de l'encàrrec a la funcionària Olga Torres Ribas.
CINQUÈ.- Publicar aquest encàrrec de gestió a la Plataforma de Contractació i al butlletí oficial de les Illes Balears, de conformitat amb l'art. 32.6 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de contractes del sector públic, afegint aquesta publicitat a l'establerta per al perfil del contractant de la Plataforma de contractació del sector públic i a l'article. 8.1.b de la Llei 19/2013 de transparència, accés a la informació pública i bon govern.”
Eivissa, 9 de desembre de 2020
La cap de Secció d'Indústria del Departament de Promoció Econòmica i Empresarial, i Cooperació Municipal Olga Torres Ribas