Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 12232
Modificació de l'Acord de Carrera Professional Horitzontal dels empleats públics de l'Ajuntament d'Inca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

 

Expedient núm.: 4718/2020

Procediment: Drets i Deures Retributius

El Ple de la d'Ajuntament d'Inca, en la seva sessió de dia 26 de novembre de 2020 va aprovar la modificació de l'acord de carrera professional horitzontal dels empleats públics de l'Ajuntament, redactat en els següents termes:

ACORD DE LA CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL DELS EMPLEATS PÚBLICS DE L'AJUNTAMENT D'INCA

1.- OBJECTE.

Establir les bases per implantar la carrera professional horitzontal per tot el personal funcionari tant de carrera com interí i laboral fitxo o temporal i laborals indefinits no fixos de l'Ajuntament d'Inca.

La carrera professional horitzontal ve establerta com un dret dels Empleats Públics a l'art. 16 del RDLEG 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut Bàsic dels Empleats Públics.

La carrera horitzontal consisteix amb la progressió de graus, categories, esglaons o altres conceptes anàlegs sense necessitat de canviar de lloc de feina i de conformitat amb l'establar-te a la lletra b) de l'article 17 i 20.3 del mateix Estatut Bàsic de l'Empleat Públic.

La carrera horitzontal ha de contribuir, així mateix, a l'actualització i perfeccionament de la qualificació d'aquest personal i a la millora de la prestació del servei públic a l´Ajuntament de d'Inca.

2.- CARACTERÍSTIQUES.

1. És voluntària: correspon al personal inclòs dins l'àmbit d'aplicació decidir si s'hi incorpora i el ritme de progressió als diferents nivells que la configuren, tot complint els requisits establerts.

2. És personalitzada: els reconeixement del nivell té caràcter personal i individual i s'efectuarà considerant els mèrits presentats per la persona interessada de conformitat amb els principis d'igualtat, mèrit, capacitat i publicitat.

3. És progressiva: com a regla general, l'accés als diferents nivells reconeguts en la carrera professional s'efectuarà successivament i de nivell en nivell, de tal manera que l'accés al nivell superior només s'assolirà si s'ha acreditat el reconeixement del nivell immediatament inferior, llevat de la fase extraordinària d'implantació.

4. És irreversible: el nivell reconegut té caràcter irrevocable i consolidat a tots els efectes, llevat de l'aplicació de la sanció de demèrit que preveu l'article 96.1 e de RDLEBEP.

5. És incentivada: el reconeixement de cada nivell està retribuït econòmicament mitjançant el complement de caràcter fix i mensual corresponent.

6. És transparent: les eines del mesurament dels paràmetres i dels criteris que s'hagin d'avaluar es basen en criteris objectius.

7. És oberta: no té limitacions d'accés sempre que es compleixin els requisits bàsics establerts i els criteris definits per obtenir cada nivell.

8. És homologable: s'han de dur a terme les actuacions que permetin l'accés al sistema de carrera professional al personal que prové d'altres administracions, d'acord amb els principis i els criteris d'homologació que es determinin.

9. És independent del lloc o de la plaça que s'ocupi: obtenir un nivell de carrera professional determinat o accedir a un altre no implica canviar el lloc de treball ni l'activitat que el professional desenvolupa.

3.- ÀMBIT D'APLICACIÓ.

3.1- Personal que ha de percebre la carrera professional.

Els Empleats Públics de l'Ajuntament de Inca son:

  • Funcionaris de carrera i Personal Laboral fixo.
  • Funcionaris interins i Personal Laboral temporal que han accedit a la plaça que ocupen per haver superat un procés selectiu realitzat pel propi ajuntament o bé realitzat per altres administracions públiques per delegació de l'Ajuntament, sempre respectant els principis constitucionals d'accés a la funció pública.
  • Funcionaris de la Policia Local amb situació de segona activitat, amb o sense destinació.
  • Personal laboral indefinit no fixo.
  • El personal funcionari o laboral que hagi accedit a l'Ajuntament d'Inca amb posterioritat a l'entrada en vigor d'aquest Acord, per mitjà del sistemes ordinaris de provisió, sigui per concurs de mèrits o sigui per lliure designació, se li reconeixerà la progressió aconseguida en el sistema de carrera professional horitzontal de la seva administració d'origen, d'acord amb el principi de reciprocitat i els criteris d'homologació que es determinin en els convenis de conferència sectorial o d'altres instruments de col·laboració que es puguin subscriure.
  • Quant al personal en situació de comissió de serveis a altres administracions, l'Ajuntament d'Inca promourà convenis pel reconeixement de la carrera professional en aquelles administracions que la tinguin implantada.

3.2- Personal que no ha de percebre la carrera professional.

  • Personal eventual.
  • Personal d'alta direcció - no funcionari.

4.- ESTRUCTURA.

La carrera horitzontal s'estructura en quatre nivells, cadascun dels quals el professionals han de romandre un període mínim de temps per adquirir les competències necessàries per accedir al nivell superior.

El període mínim de serveis prestats per accedir a cada nivell son el següents:

Nivell I: 5 anys.

Nivell II: 5 anys des de l'accés al nivell I. ( 10 anys de servei)

Nivell III: 5 anys des de l'accés al nivell II. ( 15 anys de servei)

Nivell IV: 5 anys des de l'accés al nivell III. ( +20 anys de servei)

Es consideren serveis prestats als efectes de requisits d'experiència prèvia d'accés a la carrera professional horitzontal, els períodes de temps en situació de servei actiu o en situació amb reserva de lloc de feina quant durant aquest termini s'exerceixi un lloc del mateix cos o escala - i especialitats, si escau - o en una categoria professional equivalent a qualsevol administració pública.

Nomes es podran acumular 4 nivells, en cas de promocionar verticalment i tenir les condicions per assolir un nou nivell, s'haurà de renunciar a un dels anteriors.

També, es computen els serveis prestats en altres categories, cossos o escales i especialitats, si escau o categoria professional.

A aquests efectes s'aplicaran els criteris ponderació del punt 9.

S'entendrà com a temps de treball efectiu mínim de permanència, el temps transcorregut en alguna de les situacions administratives següents:

  • Servei actiu.
  • Serveis especials.
  • Serveis en altres administracions públiques.
  • Excedència voluntària per raó de violència de gènere, en els termes que estableix l'art. 89.5 del TREBEP.
  • Excedència per a cura de familiars.
  • Excedència forçosa.
  • Excedència especial que es regula en el Decret 5/2012.

L'obtenció del nivell dona dret al reconeixement d'aquest nivell.

 

5.- CALENDARI D'IMPLANTACIÓ.

La carrera professional s'implantarà, i es percebrà a compte la quantia corresponent al grau o nivell de carrera que es reconegut inicialment, a partir de 1 de gener de 2019 amb el següent calendari:

40% amb efectes econòmics des del dia 1 de gener de 2019.

70 % amb efectes econòmics des del dia 1 de gener de 2020.

100 % amb efectes econòmics des de dia 1 de gener de 2021.

El personal funcionari i laboral que es jubili el 2019 o 2020 cobraran el 100% a partir del gener de 2019. Els que compleixen l'edat reglamentària de jubilació forçosa el 2021, cobraran el 70% a partir de gener de 2019 i el 100% a partir de 2020

 

6.- COMPLEMENT RETRIBUTIU DE CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL.

Les retribucions, en còmput anual, dels complements de carrera corresponents a cadascun dels nivells assenyalats son les següents:

Personal Funcionari

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres grups

Personal Laboral

grup 0

grup I

grup II

grup III

grup IV

grups V i VI

Nivell I

3.000 €

2.500 €

2.250 €

2.000 €

1.750 €

1.500 €

Nivell II

6.000 €

5.000 €

4.500 €

4.000 €

3.500 €

3.000 €

Nivell III

9.000 €

7.500 €

6.750 €

6.000 €

5.250 €

4.500€

Nivell IV

12.000 €

10.000 €

9.000 €

8.000 €

7.000 €

6.000 €

Així mateix aquests nivells i aquestes retribucions per a cada grup o subgrup s'estableixen igualment per al personal laboral, segons les categories equivalents previstes al seu conveni col·lectiu.

El personal funcionari i laboral que es trobi inclòs a l'àmbit subjectiu d'aplicació d'aquest acord, percebrà, amb efectes retroactius de l´1 de gener de 2019, la quantia corresponent en el grau o nivell de carrera professionals que tingui reconegut.

Esdevé necessari adaptar la despesa generada a les regles d'equilibri pressupostari, estabilitat pressupostària, regla de despesa i sostenibilitat financera.

S'abonarà el complement de carrera professional mensualment mentre s'estigui d'alta com a empleat públic a l'Ajuntament d'Inca.

Quan el treballador/a es trobi en determinades situacions administratives, aquest complement es percebrà amb la part proporcional que correspongui segon estableix la normativa com s'han de percebre les retribucions. A tall d'exemple, si un empleat públic es troba en situació d'excedència, suspensió de contracte, etc., aquest complement no es percebrà, o bé, si un policia es troba es situació de segona activitat, es percebrà en el percentatge que li correspongui. Igualment, si un treballador està gaudint d'una reducció de jornada, aquest complement es veurà reduït amb la part proporcional.

El complement retributiu de la Carrera Professional quedarà integrat dins el sistema retributiu dels empleats públics municipals, i en conseqüència estarà sotmès a les actualitzacions que prevegi anualment la Llei Pressupostària.

Personal laboral:

En compliment de la disposició Transitòria Segona del conveni col·lectiu del personal laboral de l'Ajuntament d'Inca, introduïda amb la modificació del conveni aprovada pel Ple de l'Ajuntament en la seva sessió de dia 26 de setembre de 2019, el treballadors que es jubilin dins el període comprès entre l'entrada en vigor de la modificació del art. 16 bis del conveni i fins dia 31 de desembre de 2021 percebran una ajuda econòmica, equivalent a l'import anual corresponent al nivell que hagi assolit el treballador a la carrera professional en el moment de la seva jubilació, sempre que dita jubilació sigui en motiu del compliment de l'edat legal de jubilació forçosa i que no hagin prorrogat la permanència al servei actiu.

Aquesta mesura només és d'aplicació al personal laboral de l'Ajuntament d'Inca.

 

7.- REQUISITS

7.1 PER ACCEDIR A LA CARRERA PROFESSIONAL:

La primera adquisició de nivell es realitzarà en el nivell que pertoqui tenint en compte els anys de serveis prestats segons allò establert al punt 4 i les hores de formació determinades per assolir el corresponent nivell segons la taula d'hores que figura al punt 8.

Es tindran en compte totes les hores de formació realitzades durant la vida laboral a l'administració pública.

Aquest accés a un nivell de la carrera es produirà en ocasió de la valoració SEMESTRAL que realitzarà la Comissió de Seguiment i Avaluació en el període comprès entre la segona quinzena de juny i la primera de juliol de l'any en curs i entre la segona quinzena de desembre i la primera quinzena de gener de l'any següent, sense perjudici dels efectes retroactius del seu abonament al moment de la data de la sol·licitud, sempre que es compleixin els dos requisits. El seu abonament es farà efectius dins l'any següent.

En cas de no acreditar totes les hores de formació necessàries per a accedir a la carrera professional en el nivell que li correspondria segons els anys de perveis prestats, s'assolirà un nivell inferior en funció de les hores de formació acreditades; això sense perjudici que a l'any següent pugui accedir al nivell que correspongui si acredita les hores de formació mínimes que s'exigeix en aquest nivell.

Durant l'any en que s'hagi obtingut un nivell de carrera professional, no serà necessari realitzar formació per mantenir aquest nivell assolit. Però sí que serà necessària realitzar formació durant aquest any per mantenir el nivell assolit i/o per poder accedir a un nivell superior, si fos el cas, durant l'any següent, i així successivament.

7.2. PER PROGRESSAR DE NIVELL.

Desprès de l'adquisició d'un nivell es podrà passar al superior o superiors sempre que s'acrediti reunir els requisits per accedir al nivell corresponent:

- Acreditar el temps de serveis prestat requerit per a cada nivell d'acord amb el punt 4:

S'hauran d'acreditar els serveis a la Administració Pública amb indicació del grup/nivell a que pertany per cada un del dies pel que ha prestat servei. S'haurà d'indicar si es tracta de funcionari de carrera o interí, personal laboral fitxo o temporal i que no està inclòs dintre del article 3.2.

- Acreditar les hores de formació necessària d'acord amb allò establert amb el punt 8:

Es tindran en compte totes les hores realitzades durant la vida laboral a l'administració pública.

Aquest accés a un nivell superior es produirà en ocasió de la valoració SEMESTRAL que realitza la comissió de seguiment i control en el període comprès entre la segona quinzena de juny i la primera de juliol de l'any en curs, i entre la segona quinzena de desembre i la primera quinzena de gener de l'any següent, sense perjudici dels efectes retroactius en el seu abonament com es preveu en aquest document, és a dir, els efectes es retrotreuran al moment en que es compleixin els dos requisits (temps de serveis i acreditació de les hores de formació) El seu abonament es farà efectius dins l'any següent.

Durant l'any en que s'hagi obtingut un nivell de carrera professional, no serà necessari realitzar formació per mantenir aquest nivell assolit. Però sí que serà necessària realitzar formació durant aquest any per mantenir el nivell assolit i/o per poder accedir a un nivell superior, si fos el cas, durant l'any següent, i així successivament.

7.3. PER A MANTENIR EL NIVELL ASSOLIT

Per a mantenir el nivell de carrera professional assolit, anualment s'haurà d'acreditar el mínim d'hores que figura al punt 8, a la taula hores per a mantenir.

Aquestes hores hauran d'estar realitzades entre 1 de desembre de l'any anterior i fins el 30 de novembre de l'any en curs, a no ser que s'utilitzi el remanent d'hores d'acord amb el punt 8.6.

Als efectes de determinar si l'activitat formativa es troba dins aquests terminis es tindrà en compte la data de finalització que figuri en el certificat d'aprofitament o assistència.

La valoració del manteniment de nivell es realitzarà de manera SEMESTRAL per la Comissió de Seguiment i Avaluació en el període comprès entre la segona quinzena de juny i la primera de juliol de l'any en curs i entre la segona quinzena de desembre i la primera quinzena de gener de l'any següent, amb efectes retroactius a 1 de gener de l'any en que s'hagi de mantenir el nivell, moment en que es farà efectiu l'abonament.

8. REQUISIT: HORES DE FORMACIÓ

8.1. HORES PER A ACCEDIR I PROGRESSAR DE NIVELL

Per a tenir accés a la carrera professional o per progressar de nivell s'hauran d'acreditar com a mínim les hores que figuren en la següent taula:

TAULA DE LES HORES DE FORMACIÓ PER ACCEDIR A LA CARRERA PROFESSIONAL I PER PROGRESSAR DE NIVELL.

Personal funcionari

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

AP

Personal laboral

grup 0

grup I

grup II

grup III

grup IV

grups V i VI

Nivell I

35

30

25

20

15

10

Nivell II

70

60

50

40

30

20

Nivell III

105

90

75

60

45

30

Nivell IV

140

120

100

80

60

40

8.2. HORES PER A MANTENIR EL NIVELL.

Per a mantenir el nivell assolit s'hauran d'acreditar com a mínim les hores que figuren en la següent taula:

TAULA DE LES HORES ANUALS NECESSÀRIES PER A MANTENIR ELS NIVELLS

Personal Funcionari

Subgrup A1

Subgrup A2

Grup B

Subgrup C1

Subgrup C2

Altres grups

Personal Laboral

grup 0

grup I

grup II

grup III

grup IV

grups V i VI

Anualment

35

30

25

20

15

10

8.3. BONIFICACIÓ D'HORES DE FORMACIÓ

Els treballadors/ores que compleixin l'edat legal de jubilació forçosa estaran exempts d'haver d'acreditar les hores mínimes de formació disposades a la taula anterior per a mantenir el nivell de carrera dins l'any de la jubilació. Per tant, no serà necessari curs de formació l'any anterior al de jubilació per mantenir el nivell de carrera, tot això sense perjudici que voluntàriament vulguin realitzar curos per poder sol·licitar la progressió d'un nivell de carrera superior amb efectes de l'any de jubilació.

No obstant això, sí serà necessari presentar la sol·licitud de manteniment del nivell de carrera professional on comunicaran la seva propera jubilació dins l'any següent i adjuntaran el document de l'Institut Nacional de la Seguretat Social que informi en quina data, i/o edat de jubilació, compleix amb els requisits necessaris per tenir dret al 100 % de la pensió ordinària de jubilació en la seva modalitat contributiva, essent vàlid l'informe de simulació de jubilació emès per l'Institut Nacional de Seguretat Social.

Per aquells empleats que compleixin 60 o més anys dins l'any següent, serà suficient que acreditin un mínim de 5 hores de formació o l'equivalent a una jornada sobre aquelles matèries que l'Ajuntament consideri que es necessari realitzar un reciclatge dels coneixements propis del lloc de feina per tenir dret a la percepció de la carrera professional dins l'any que compleixen aquesta edat, 60 o més anys dins l'any següent. En aquest cas, no seran d'aplicació els criteris de ponderació del punt 8.7 referents a hores d'assistència, aprofitament o impartició.

8.4. PLA DE FORMACIÓ

L' Ajuntament podrà dissenyar un pla de desenvolupament de l'acompliment per a garantir que els serveis públics municipals lliuren els serveis a través dels treballadors municipals amb la màxima eficàcia i eficiència, eix vertebrador de la carrera.

Dit pla de desenvolupament de l'acompliment serà negociat amb la representació sindical de la Mesa General Empleats Públics de l'Ajuntament i necessàriament durà integrat un pla de formació extret de l'anàlisi de necessitats formatives o bé de les accions formatives que l'ajuntament programarà cada any.

Així, l'Ajuntament establirà un Pla de formació específic per al personal municipal acollit a la carrera professional fixant un mínim de temps de formació específica que no podrà ser inferior a les hores que figuren en la taula d'hores anuals necessaris per a mantenir els nivell.

8.5. TERMINI PER A REALITZAR LA FORMACIÓ.

A efectes de mantenir el nivell de carrera professional assolit, el període durant el qual s'haurà de realitzar la formació serà del dia 1 de desembre de cada any i fins el 30 de novembre de l'any següent, de forma que durant aquest període el personal haurà d'haver completat la formació necessària per mantenir el nivell i així poder cobrar el complement durant l'any següent.

Aquestes hores hauran d'estar realitzades entre 1 de desembre de l'any anterior i fins el 30 de novembre de l'any en curs, a no ser que s'utilitzi el remanent d'hores d'acord amb el punt 8.6.

Als efectes de determinar si l'activitat formativa es troba dins aquests terminis es tindrà en compte la data de finalització que figuri en el certificat d'aprofitament o assistència.

8.6. BORSA D'HORES DE FORMACIÓ.

Aquell treballador que durant el termini per realitzar la formació (d'1 de desembre a 30 de novembre de l'any següent) hagi realitzat un excés d'hores de formació, podrà fer servir el sobrant per acreditar la formació dins els 2 exercicis següents.

Per fer ús del sobrant en aquests dos exercicis següents, haurà de sol·licitar igualment el manteniment de la carrera professional indicant que compte amb sobrant suficient per a mantenir el nivell de carrera i d'ofici se li tendrà en compte el sobrant d'hores.

Si durant aquests dos exercicis següents en que el treballador té dret a fer ús del sobrant d'hores, presentàs mitjançant registre d'entrada noves hores de formació per a mantenir el nivell de carrera professional realitzades dins l'any en curs, implicarà que el treballador renúncia al sobrant d'hores que té i es crearà una nova borsa d'hores, de manera que no s'acumularan les hores, amb excepció que siguin per completar el mínim d'hores anuals.

A tall d'exemple si s'han realitzat 60 hores de formació entre 1 de desembre de 2019 i 30 de novembre de 2020 per poder mantenir la carrera professional dins l'any 2021 i només són necessàries 10 hores, s'utilitzaran 10 hores per a mantenir la carrera professional dins el 2021, unes altres 10 per a mantenir la carrera professional dins l'any 2022 i unes altres 10 per a mantenir la carrera dins l'any 2023. Les hores sobrants una vegada passats aquests anys ja no es podran fer servir en exercicis següents. De manera que l'any 2023 haurà de realitzar nova formació per mantenir la carrera dins l'any 2024. Per a mantenir el nivell de carrera durant els anys 2021, 2022 i 2023 haurà de sol·licitar el manteniment però no haurà d'acreditar nova formació. Si és dona el cas que a pesar de tenir sobrant, l'any 2022 presenta 40 hores fetes dins l'any 2021, es perd el sobrant anterior, i es parteix de les noves 40 hores.

Als efectes de crear borses d'hores de formació es tendran en compte els certificats d'aprofitament emesos des d'1 de gener de 2019. Aquests tendran una validesa de 3 anys, per tant, s'han pogut utilitzar dins l'any 2020, i es podran utilitzar dins l'any 2021 i 2022. Aquella formació realitzada dins l'any 2020 servirà per acreditar formació i tenir dret a la carrera professional dins l'any 2021 i el seu sobrant es podrà utilitzar dins l'any 2022 i 2023; i així succesivament.

Pels empleats públics integrats dins els grups de classificació AP (personal funcionari) i V i VI (personal laboral) que durant el termini per a realitzar la formació (d'1 de desembre a 30 de novembre de l'any següent) hagin realitzat un excés d'hores de formació, podràn fer servir el sobrant per acreditar la formació dins els 4 exercicis següents, sempre i quant de manera anual acreditin un mínim de 5 hores de formació sobre aquelles matèries que l'Ajuntament consideri que és necessari realitzar un reciclatge dels coneixements propis del lloc de feina. Aquest sobrant d'hores s'utilitzarà en els mateixos termes exposats anteriorment. En aquest cas, no seran d'aplicació els criteris de ponderació del punt 8.7 referent a hores d'assistència, aprofitament o impartició..

8.7. REQUISITS DE L'ACREDITACIÓ DE LA FORMACIÓ

Se valoraran tots els cursos, jornades i tallers de formació certificats amb aprofitament o assistència, impartits o promoguts per qualsevol administració pública, universitat, escola d'administració pública, organitzacions sindicals, col·legis professionals, centres de formació reconeguts o entitats homologades per l'administració corresponent, autonòmica o estatal.

No se valoraran aquells certificats que no indiquin les hores de duració o crèdits de l'acció formativa, els que corresponguin a una carrera universitària o superació d'assignatures d'un estudi acadèmic o universitari.

Si un certificats d'assistència acredita una assistència menor del 80% de les hores del curs o mòduls en que s'estructura el curs no es valorarà.

Si el certificat acreditatiu del curs no indica hores però indica crèdits se valorarà a raó de 25 hores per a cada crèdit ECTS i a 10 hores per als crèdits tradicionals.

La formació es valorarà amb els següents criteris de ponderació segons si el certificat acredita assistència, aprofitament o impartició:

- Per cada hora d'assistència es valorarà com a 1 h de formació.

- Per cada hora d'aprofitament es valorarà com 1,5 h de formació.

- Per cada hora d'impartició es valorarà com 2 h de formació.

Aquestes hores no es podran acumular pel mateix curs.

8.8. INCOMPLIMENT DEL REQUISIT DE FORMACIÓ

No acreditar el compliment del requisit de la formació, ja sigui mitjançant presentació de la documentació justificativa o bé indicant l'activitat formativa realitzada dins un pla de formació municipal, comportarà la suspensió del complement de carrera professional per al personal afectat, llevat que d'incompliment sigui per causes de força major, que s'hauran de constatar per part de la Comissió de Seguiment i Avaluació en el document d'avaluació de l'acompliment preceptiu.

En cas que es suspengui el complement de carrera professional s'obrirà un procediment administratiu, amb audiència de l'interessat i dels representants del personal, als efectes de ratificar o no la suspensió del pagament de la carrera.

Si es ratifica la suspensió el funcionari deixarà de percebre el complement durant l'any següent.

Si durant aquest any següent acredita la deguda formació, podrà tornar a percebre el complement de carrera professional a l'altre any següent, però sense que en cap cas tingui dret a percebre el complement deixat de percebre.

9. CRITERIS DE PONDERACIÓ DELS SERVEIS PRESTATS.

Per a aquell personal que compti amb serveis prestats a distints grups professionals s'aplicarà una regla de ponderació d'aquests serveis a l'efecte de determinar la seva inclusió a un o altre nivell dins el grup professional en que presta servei en l'actualitat.

Dies prestats per personal de cossos i escales del grup A1 o del seu equivalent del personal laboral.

Com a A1

Com a A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

0.8

0.7

0.6

0.5

Dies prestats per personal de cossos i escales del grup A2/B o del seu equivalent del personal laboral.

Com a A1

Com a A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

0.8

0.6

0.5

Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C1 o del seu equivalent del personal laboral.

Com a A1

Com a A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

1

0.8

0.6

Dies prestats per personal de cossos i escales del grup C2 o del seu equivalent del personal laboral.

Com a A1

Com a A2/B

Com a C1

Com a C2

Com a E/AP

1

1

1

1

0.8

10.- PROCEDIMENT PER SOL·LICITAR LA PERCEPCIÓ DEL COMPLEMENT DE CARRERA PROFESSIONAL HORITZONTAL.

10.1. Inici del procediment.

El procediment d'accés als diferents nivells que integren la carrera professional horitzontal s'inicia d'ofici per l'òrgan competent.

10.2 Presentació de sol·licituds.

Les sol.licituds d'accés a la carrera professional, de manteniment del nivell assolit o de progressió a un nivell superior junt amb l'acreditació de la formació es podran presentar presencialment mitjançant registre d'entrada o bé mitjançant els tràmits externs creats per a cada tipus de sol·licitud a la Seu Electrònica, entre dia 1 de gener i 15 de desembre de l'any corresponent.

Una vegada reglamentada la relació electrònica dels empleats públics amb l'administració només es podrà presentar la petició mitjançant la seu electrònica.

A les sol·licituds s'haurà d'acreditar el temps de serveis prestats i la formació en els termes indicats anteriorment.

S'hauran d'acreditar els serveis a la Administració Pública amb indicació del grup/nivell a que pertany per cada un del dies pel que ha prestat servei. S'haurà d'indicar si es tracta de funcionari de carrera o interí, personal laboral fitxo o temporal i que no està inclòs dintre del article 3.2.

En el cas que la formació acreditada per l'empleat públic en la seva sol·licitud consisteixi en una activitat formativa realitzada dins el marc del Pla de Formació anual de l'Ajuntament, no serà necessari adjuntar la documentació que la justifiqui, no obstant això, sí que s'haurà d'indicar detalladament en la instància el nom del curs, hores realitzades i Pla de formació anual dins el qual s'ha realitzat als efectes que l'Administració faci les comprovacions oportunes.

10.3 Avaluació dels requisits.

La Comissió de Seguiment i Avaluació de la Carrera professional es reunirà entre la segona quinzena de juny i la primera de juliol de l'any en curs i entre la segona quinzena de desembre de l'any en curs i la primera quinzena de gener de l'any següent per a fer la valoració i comprovació del compliment dels requisits acreditats en les sol·licituds.

A tal fi, s'incorporarà informe emès per part del departament d'Organització Laboral i Funció Pública, on s'informarà de l'acreditació o no dels requisits presentats per cada treballador en al seva sol·licitud.

10.4. Aprovació per Junta de Govern

Una vegada aprovat per la Comissió de Seguiment i Avaluació s'elevarà a aprovació de la Junta de Govern la relació de treballadors que accedeixen a la carrera professional, progressen de nivell i mantenen el nivell assolit, així com la relació de peticions desestimades, o suspensions de la percepció del complement.

El procediment ha de tenir una durada màxima de un any i finalitza amb la resolució motivada del Batle o de la Junta de Govern, segons pertoqui. Contra aquesta resolució es pot interposar un recurs d'acord amb la normativa aplicable.

11.- ÒRGANS DE VALORACIÓ DE LA CARRERA PROFESSIONAL.

L'òrgan de representació del personal competent per proposar al òrgan municipal que pertoqui la modificació dels presents acords serà la Mesa General d'Empleats Públics.

El òrgan competent per proposar al òrgan municipal competent l'aplicació dels acords sobre carrera professional serà la Comissió de Seguiment i Avaluació, la qual estarà formada de manera equitativa entre administració i representació dels treballadors, aquests darrers amb l'equivalència a la representació a la Mesa General d'Empleats Públics.

DISPOSICIÓ ADDICIONAL

PRIMERA.- Es crearà un reglament regulador de la formació on la Comissió de Seguiment i Control regularà totes aquelles incidències que vagin sorgint.

DISPOSICIONS TRANSITÒRIES

PRIMERA. La implantació inicial dels nivells de carrera professional dels Empleats Públics de l'Ajuntament d'Inca, que donaran dret a percebre els pagaments a compte en caràcter retroactiu a 01/01/2019, serà una vegada aprovat el Pressupost Municipal de l'Ajuntament, si la data d'entrada en vigor del pressupost fos posterior a 1/01/2019

SEGONA. Per accedir a nivell de carrera professional a efectes de dia 01/01/2019 s'hauran de presentar els requisits (formació i antiguitat) mitjançant registre d'entrada abans de 15 de gener de 2019, amb efectes econòmics a partir de 01/01/2019. Es consideraran tots aquells cursos de formació acreditats amb anterioritat al dia 31 de desembre de 2018. Per a mantenir el nivell assolit de la carrera professional l'any 2020 se tindran en compte els cursos realitzats entre 1 de gener i 30 de novembre de 2019.

TERCERA.- En motiu, durant l'any 2019, de la primera aplicació d'aquest acord de carrera professional, els anys que superin el mínim per arribar a un determinat nivell però no permetin l'obtenció del següent, seran computats en el seu dia en els efectes d'obtenir aquest nivell superior.

 

​​​​​​​QUARTA. El present acord podrà esser revisat anualment a instància de qualsevol de les parts. “

 

Inca, 4 de desembre de 2020

El batle president ​​​​​​​Virgilio Moreno Sarrió