Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Núm. 12118
Exp. Núm. 1567/2020. Bases que han de regir la convocatòria per a la provisió de dos places de Policia Local a la plantilla de personal funcionari de carrera de l’Ajuntament de Sant Joan de Labritja
Havent-se aprovat per acord de Junta de Govern Local de data 23 de novembre de 2020, les bases i la convocatòria per a cobrir DUES places de POLICIA LOCAL per a aquest Ajuntament de SANT JOAN DE LABRITJA, mitjançant sistema d'oposició; s'obre el termini de presentació de sol·licituds, que serà de 20 dies hàbils a comptar des de l'endemà a la publicació de l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Les bases reguladores de la convocatòria aprovades per Junta de Govern Local de data 23 de novembre de 2020 són les següents:
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LA PROVISIÓ DE DOS PLACES DE POLICIA LOCAL A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA MITJANÇANT EL PROCEDIMENT ORDINARI D'ACCÉS
PRIMERA. OBJECTE. NORMATIVA I PROCEDIMENT DE SELECCIÓ
La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a funcionaris de carrera, dos places de policia local, vacants i dotades pressupostàriament a l'oferta d'ocupació pública de l'any 2020 (publicada en el BOIB núm. 26, de 29 de febrer de 2020), pel sistema d'accés de torn lliure i procediment de selecció per oposició. Aquestes places estan enquadrades a la plantilla de personal funcionari, escala d'administració especial, subescala de serveis especials, classes Policia Local, grup de classificació C1, per a cobrir el lloc de feina d'agent de la Policia Local.
En aquestes proves selectives seran d'aplicació les presents bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; el Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència de coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de feina de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears; el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'estatut bàsic de l'empleat públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, així com la resta de disposicions legals aplicables a la Policia Local.
Per aconseguir una composició equilibrada de la plantilla de la Policia Local de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja, d'acord amb la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears modificada per la Llei 11/2017, el 25% de les places oferides en les convocatòries ha de ser cobert per dones, en els termes que estableixen les bases. A la present convocatòria el percentatge és inferior a l'1% (0,50%, per tant no tendria efectes pràctics).
Característiques del lloc de feina:
Escala: administració especial
Subescala: serveis especials
Denominació: policia local
Grup: C
Subgrup: C1
SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS
2.1 Per a ser admesos en aquestes proves selectives, els interessats han de complir, a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir 18 anys complits.
c) Estar en possessió del títol de batxillerat, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo a la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, s'haurà d'aportar la corresponent homologació del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) No patir malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen a l'annex 5 del Decret 40/2019, de 30 d'abril.
e) No haver estat separat del servei de l'administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Tenir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a usar-les, mitjançant una declaració jurada.
i) Estar en possessió del nivell B2 (nivell intermedi) del coneixement de la llengua catalana. Els certificats seran els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
j) Haver satisfet la taxa corresponent als drets d'examen per import de 20,00€. Aquests es faran efectius mitjançant ingrés en el compte bancari (IBAN) IBAN ÉS 98 00492959411810114550, indicant el nom de la persona ordenant i l'assumpte ‘Selecció dues places de policia – Exp. Núm. 1567/2020'.
Abans de la presa de possessió, l'interessat ha de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públic dels que delimita la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, perquè la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
Si, en qualsevol moment del procés selectiu, el tribunal qualificador té coneixement que algun aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència a l'interessat, haurà de proposar-ne l'exclusió a l'alcalde, i li comunicarà, a l'efecte oportú, les inexactituds o falsedats consignades per l'aspirant a la sol·licitud d'admissió.
TERCERA. PUBLICACIÓ DE LES BASES O LA CONVOCATÒRIA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Una vegada aprovades les presents bases per l'òrgan competent, es publicaran en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i posteriorment l'anunci de la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud, que s'adjunta com a annex III, i que es trobarà a disposició dels interessats en el Registre General d'Entrada, en el tauler d'anuncis i en el lloc web de la Corporació (www.santjoandelabritja.com), a partir de l'obertura del termini per a la presentació.
Aquestes sol·licituds s'han d'adreçar a l'Alcaldia i es presentaran en el Registre de l'Ajuntament, ubicat a la plaça de l'Ajuntament, 1, CP 07810, Sant Joan de Labritja, en horari d'atenció al públic (de 9 a 14 h), o en qualsevol de les formes previstes a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, dins el termini de 20 dies hàbils a partir de l'endemà del dia en què es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Si l'últim dia del termini fos dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent. La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.
A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar en el model normalitzat de sol·licituds, els interessats han d'adjuntar la documentació que s'assenyala a continuació:
a) Declaració responsable que l'aspirant compleix els requisits exigits en les bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
b) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat o el resguard de la sol·licitud de renovació.
c) Declaració, si escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen a l'article 165.3 del Decret 40/2019, a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.
La documentació que han d'aportar els aspirants per a acreditar el compliment dels requisits exigits en la convocatòria ha de ser mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada. Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o la castellana.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per a prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal. Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar a la sol·licitud. El domicili i telèfon que hi figuren es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i seran responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
QUARTA. ADMISSIÓ I EXCLUSIÓ DEL ASPIRANTS
4.1. En el termini màxim de 10 dies hàbils, a comptar de la finalització del termini de presentació de sol·licituds, l'alcalde dictarà resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses en el procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió, si escau. Al costat d'aquesta resolució ha de constar la data, l'hora i el lloc en què es duran a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de si s'han de dur a terme en una o més sessions, i amb l'interval mínim entre exercici i exercici . Aquesta relació es publicarà en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja i en el lloc web de la Corporació (www.santjoandelabritja.com). En tot cas, per tal d'evitar errors i, si es produeixen, possibilitar-ne l'esmena en temps i forma, les persones interessades han de comprovar no sols que no figuren a la relació de persones excloses, sinó que, a més, el nom consta a la relació pertinent de persones admeses.
4.2. Els aspirants exclosos o omesos disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptats des de l'endemà de la publicació, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En cas que no s'esmenin dins aquest termini les deficiències que n'hagin motivat l'exclusió, la sol·licitud es tendrà per no presentada.
Les persones sol·licitants que dins el termini assenyalat no esmenin els defectes o no presentin els documents preceptius, seran definitivament excloses del procés selectiu. Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional d'admesos i exclosos, i no s'haurà de tornar a publicar. Una vegada finalitzat el termini a què fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, l'alcalde dictarà resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
4.3. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al nomenament com a funcionaris en pràctiques.
4.4. Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
CINQUENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
5.1. L'òrgan de selecció ha de ser col·legiat i la composició s'ajustarà als principis d'imparcialitat i professionalitat dels membres, i es procurarà, així mateix, el principi de representació equilibrada de dones i hòmens, excepte per raons fundades i objectivament motivades. La composició del tribunal ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.
El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no podran formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part els representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància del bon desenvolupament del procediment selectiu. La pertinença als òrgans de selecció serà sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altri.
5.2. Composició
L'alcalde de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja ha de nomenar els membres del tribunal i els suplents. La designació nominal dels membres, que inclourà la dels respectius suplents, es farà per decret d'Alcaldia i es publicarà en el tauler d'anuncis i en el lloc web d'aquest Ajuntament, abans de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos.
El tribunal qualificador estarà constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a) President o presidenta:
Designat per l'Ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera, d'experiència reconeguda.
b) Vocals:
—Un vocal proposat per la Direcció General d'Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals.
—Un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública.
—Un vocal designat per l'Ajuntament convocant.
c) Secretari:
Designat per l'Ajuntament convocant, amb veu i vot.
El tribunal podrà acordar la incorporació a les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu, però sense vot.
5.3. Abstenció i recusació
Els membres del tribunal s'han d'abstenir d'intervenir, i ho notificaran a l'autoritat convocant, quan concorri alguna de les circumstàncies que preveu l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anteriors a la publicació de la convocatòria. Han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els ha nomenat. Així mateix, els aspirants podran recusar els membres del tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades, d'acord amb el que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
5.4. Constitució i actuació
El tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels membres titulars o suplents indistintament, sense presidència ni secretari. Les decisions s'adoptaran per majoria.
Les decisions adoptades pel tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. El tribunal continuarà constituït fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que pugui suscitar el procés selectiu i, en tot cas, fins que no es faci la valoració final de la fase de pràctiques.
Els membres del tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords que hi garanteixin el degut ordre, en tot el no previst a les bases de la convocatòria i per l'adequada interpretació de les bases.
El tribunal ha de prendre els acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si persisteix l'empat, el dirimirà el president o presidenta del tribunal amb el vot. Per a les votacions es seguirà l'ordre establit en el decret de nomenament dels membres del tribunal. Votarà en últim lloc el president.
El tribunal adoptarà les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixen sense conèixer la identitat dels aspirants.
A l'efecte previst en el Reial decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó de servei, el tribunal queda classificat en la categoria segona.
SISENA. PROCÉS SELECTIU
El procediment de selecció és el d'oposició que consisteix en la realització successiva de la fase d'oposició. La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud dels aspirants. Té caràcter eliminatori. La suma de la puntuació obtenguda pels aspirants en el conjunt dels exercicis de l'oposició estableix l'ordre de prelació dels aspirants que hagin superat el procediment selectiu. L'ordre d'actuació dels aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de cognoms.
Una vegada iniciades les proves selectives, el tribunal ha de publicar els anuncis en el tauler d'anuncis i en el lloc web municipal amb almenys quaranta-vuit hores d'antelació a l'inici de cada prova.
Les embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial per qual es certifica aquesta circumstància. La comunicació s'ha de fer amb el temps suficient i el tribunal determinarà sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu. En cap cas, a l'efecte del procés selectiu, les proves de reconeixement mèdic s'han d'estimar com a circumstància negativa derivada de la situació d'embaràs o lactància.
La fase d'oposició consta de quatre proves de caràcter obligatori i eliminatori. S'ha de superar la prova anterior per a poder passar a la següent.
6.1.1. Primer exercici: prova d'aptitud física
Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat i resistència de les persones aspirants. Té caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consisteix en la superació de les proves parcials que determina l'annex 3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem assenyalat a l'annex I d'aquestes bases.
El resultat global d'aquesta prova s'atorgarà sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de tres de les quatre proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.
Per poder efectuar aquesta prova, els aspirants hauran de lliurar al tribunal qualificador, el mateix dia de la prova i abans de l'hora d'inici de les proves físiques, un certificat mèdic en què es fa constar que reuneix les condicions físiques necessàries per a portar-les a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de la persona aspirant tant de la realització de la prova com de la resta del procediment selectiu.
Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, cosa que impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat mèdic, han de posar-ho en coneixement del tribunal qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves. Si es superen, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que varen motivar l'ajornament. El tribunal pot establir d'ofici de forma motivada, i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzat les proves físiques ajornades.
Si alguna de les persones aspirants en la data de realització de les proves físiques està en situació d'incapacitat temporal per malaltia professional o accident laboral, degudament acreditat mitjançant certificat mèdic, i sempre que aquesta circumstància es posi en coneixement del tribunal qualificador amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici, farà la resta de les proves, i la qualificació quedarà pendent, en cas que superi totes les altres, condicionada a la superació de les proves d'aptitud física, en la data que el tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que han motivat l'ajornament.
En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu als aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit al dret contengut en els paràgrafs anteriors.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP, segons s'estableix en l'article 165.3 de Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, queden exemptes de fer les proves físiques que es determinen a l'annex I de les presents bases. La validesa dels certificats és de dos anys a comptar des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat, amb una validesa de dos anys a comptar des de la data de finalització d'aquest curs bàsic.
6.1.2. Segon exercici: prova de coneixements
Aquesta prova consta de dos parts que es poden realitzar en una sola sessió i la valoració ha de ser el resultat de la suma de les dos parts. La puntuació de cada fase suposarà el 50% de la puntuació total de la prova. No s'han de sumar les dos parts si en una de les dos s'obté una puntuació inferior a 10. Per aprovar aquest exercici és necessari obtenir 20 punts com a mínim.
6.1.2.a. La primera part consisteix a respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives, de les quals sols una és correcta, proposat pel tribunal qualificador i designat per sorteig públic entre tres alternatives diferents, i estaran referides al programa de temes que figuren a l'annex II de les presents bases. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,40 punts. Les preguntes no respostes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació d'aquesta prova s'aplicarà la següent fórmula:
En què
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertadas
E: nombre de respostas errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
El temps per a efectuar aquesta prova serà de 90 minuts.
En el cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè es detecti com a conseqüència de les al·legacions presentades posteriorment, s'ajustarà el valor de cada pregunta per conservar la puntuació màxima possible.
6.1.2.b. La segona part de l'exercici consisteix a respondre per escrit un qüestionari de fins a 50 preguntes de tipus test amb quatre respostes alternatives, de les quals sols una és correcta, designat per sorteig públic entre tres alternatives diferents, relatives a les característiques geogràfiques, històriques, sociològiques i demogràfiques del terme i les ordenances municipals de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja. Per accedir a la informació sobre coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals es pot consultar en el portal web de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja: www.santjoandelabritja.com.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 punts per a superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,40 punts. Les preguntes no respostes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per a efectuar la qualificació d'aquesta prova s'ha d'aplicar la fórmula següent:
En què
Q: resultat de la prova
A: nombre de respostes encertades
E: nombre de respostes errònies
P: nombre de preguntes de l'exercici
El temps per a efectuar aquesta prova serà de 90 minuts.
En el cas que el tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè es detecti com a conseqüència de les al·legacions presentades posteriorment, s'ajustarà el valor de cada pregunta per conservar la puntuació màxima possible.
6.1.3. Tercer exercici: prova de desenvolupament
Aquesta prova consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents al temari general que figura a l'annex II de la convocatòria. La seua elecció es farà per sorteig. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i s'ha d'obtenir un mínim de 10 per a superar-la.
L'exercici s'haurà de redactar de manera que en permeti la lectura per qualsevol membre del tribunal, i també evitar la utilització d'abreviatures o signes no usuals en el llenguatge escrit. En aquest exercici, que serà corregit directament pel tribunal, es valorarà la capacitat per aplicar els coneixements i la formació general, la claredat d'idees, la sistemàtica, la capacitat d'anàlisi, la precisió i rigor en l'exposició i la qualitat de la expressió escrita. El temps per a efectuar aquesta prova serà de 120 minuts.
6.1.4. Quart exercici: prova d'aptitud psicològica i de personalitat
De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds dels aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de policia, i descartar la existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques o de la personalitat. Per a la realització d'aquesta prova el tribunal qualificador disposarà d'un o diversos professionals de la psicologia que farà/faran d'assessor/es del tribunal, amb veu però sense vot.
Aquesta prova consta de dos parts:
a) La primera part consisteix a respondre un o diversos tests d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i se n'ha d'obtenir un mínim de 5 per a superar-la. El resultat serà d'apte o no apte, i quedaran eliminats els aspirants que no obtenguin la valoració d'apte. El temps per a realitzar aquest exercici serà de 120 minuts.
b) La segona part consisteix a respondre una prova o diverses proves per a avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria de policia. La valoració és apte o no apte, i quedaran eliminats els aspirants que no obtenguin la valoració d'apte. El temps per a realitzar aquest exercici serà de 120 minuts.
6.1.4. Qualificació dels exercicis
Les qualificacions dels exercicis s'han de fer públiques el mateix dia en què s'acordin i s'hauran de publicar en el tauler d'anuncis de la Corporació, així com en el lloc web de l'Ajuntament. Els aspirants podran presentar per escrit en el Registre de la Corporació, en el termini de tres dies hàbils a partir de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de manera motivada pel tribunal, en tot cas, abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. A l'efecte assenyalat, es facilitarà la vista dels exercicis dels opositors.
6.1.5. Relació provisional de persones aprovades i ordre de prelació en la fase d'oposició i revisió d'exàmens
Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal farà públiques en el tauler d'anuncis de la Corporació i en el lloc web de l'Ajuntament les llistes provisionals de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtenguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtengudes en els exercicis eliminatoris. Els aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar de la publicació de les llistes provisionals, per a fer reclamacions. Acabat aquest termini, el tribunal ha de disposar de set dies per a resoldre les reclamacions.
6.1.6. Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició
Resoltes les reclamacions, el tribunal ha d'aprovar i publicar en el tauler d'anuncis de la Corporació i en el lloc web de l'Ajuntament les llistes definitives d'aprovats en la fase d'oposició.
6.2. Determinació de la puntuació de l'oposició
La qualificació final de l'oposició ha de ser la suma aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.
SETENA. RELACIÓ D'APROVATS
7.1. Llista d'aprovats
7.1.1. Conclosa la valoració del procés selectiu, el tribunal qualificador exposarà en el tauler d'anuncis de la seu electrònica i en el lloc web de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja una llista provisional de les puntuacions obtengudes pels aspirants per ordre de puntuació aconseguida i tenint en compte el que disposa el punt 3 de la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013, amb indicació de les qualificacions obtengudes en cada un dels apartats, així com del número del document nacional d'identitat.
7.1.2. Totes les persones aspirants disposaran d'un termini de tres dies hàbils, des de la publicació, per a efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seua puntuació provisional davant el tribunal. A aquesta revisió hi podran assistir acompanyades d'un assessor. El tribunal tendrà un termini de set dies per resoldre les reclamacions i, tot seguit, farà pública, en el tauler d'anuncis de la seu electrònica, en el web municipal i en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB), la llista definitiva de persones aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenades com a funcionaris en pràctiques, per ordre de puntuació, la qual no podrà contenir un nombre d'aprovats superior al de les places vacants objecte d'oferta.
7.2. Proposta
D'acord amb l'esmentada llista, el tribunal qualificador elevarà a la Presidència l'acta de l'última sessió, en què s'inclourà la relació d'aprovats i la proposta del corresponent nomenament com a funcionaris en pràctiques. A l'acta de l'última sessió s'hi inclourà, si és el cas, la llista de les persones aspirants que hagin superat totes les proves, per ordre de puntuació obtenguda a les proves de l'oposició, i que no hagin estat incloses en la llista de aprovats, a l'efecte que preveu la base 9.6. L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats funcionaris en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el lloc web de l'Ajuntament.
VUITENA. PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS
Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu per a presentar els documents que acreditin que compleixen els requisits que encara no s'hagin acreditat i que exigeix la convocatòria. Concretament, han d'aportar un certificat d'antecedents penals. Si no es presenta la documentació en el Registre de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja dins el termini fixat, excepte casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant resolució motivada, o si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que no compleix algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada funcionari en pràctiques i en quedaran anul·lades les actuacions, sens perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.
No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja o dels quals es pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula a l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En aquest últim cas, la persona interessada ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les administracions públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.
NOVENA. PERSONAL FUNCIONARI EN PRÀCTIQUES
La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques. Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de policia com de la fase de pràctiques al municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria. Els aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al nomenament com a funcionaris de carrera, mitjançant una resolució motivada de l'alcalde a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.
Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtenguda en les proves de l'oposició, per ser nomenats funcionaris en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas no es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar l'inici del curs de capacitació immediatament posterior.
La resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
DESENA. CONTENGUT I RETRIBUCIONS DE LES PRÀCTIQUES
Curs de capacitació
Els aspirants nomenats funcionaris en pràctiques hauran de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què es refereix l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació exceptuï la realització d'aquest curs. Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tenguin degudament actualitzat, queden exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.
L'incompliment de les normes de règim intern establides a la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a què fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establides.
Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sens perjudici de la incidència sobre l'avaluació. Els aspirants que no superin el curs de capacitació no podran realitzar el període de pràctiques al municipi i perdran tots els drets al nomenament com a funcionari/ària de carrera, i es declararà així mitjançant una resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.
Pràctiques en el municipi
Aquest període de pràctiques per a la categoria de policia es realitza una vegada superat el curs de capacitació excepte que la incompatibilitat de dates aconselli repartirlo en dos etapes. En tot cas, s'ha d'haver completat almenys una cinquena part del curs de capacitació per a poder executar la primera etapa de pràctiques. La fase de pràctiques al municipi amb el contengut que determini l'Ajuntament tendrà una durada de sis mesos. L'avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles 180 al 182 del Decret 40/2019.
Retribució de les pràctiques
Durant el període de pràctiques es reben les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.
ONZENA. FINALIZACIÓ DEL PROCÉS SELECTIU
El tribunal qualificador elevarà a l'alcalde la llista definitiva dels aspirants declarats aptes o no aptes, que resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el web de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja. La resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques.
DOTZENA. REGIM DE RECURSOS
Contra la convocatòria i les bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la Junta de Govern Local en el termini d'un mes, a comptar de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú. També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos comptats des de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
ANNEX I BAREM DE PUNTUACIÓ DE LES PROVES FÍSIQUES PER A INGRESSAR A LES DIVERSES CATEGORIES DE LA POLICIA LOCAL DE LES ILLES BALEARS
Les proves físiques, que han de ser exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries. Les proves físiques són les indicades a l'annex 3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (d'acord amb la rectificació d'errors materials efectuada en el dit annex per acord del Consell de Govern de 26 de juliol de 2019, de correcció d'errades materials advertits en el Decret 40/2019, publicat en el BOIB de 27 de juliol de 2019).
1. Prova d'aptitud física
Té com a finalitat comprovar, entre altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant. Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.
Per a fer aquesta prova, l'aspirant ha de lliurar al tribunal un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per a dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'atorgarà sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 3 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'atorgarà sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.
Les proves a realitzar són:
—circuit d'agilitat i flexibilitat
—força flexora de les extremitats superiors
—resistència (1.000 m)
—aptitud en el medi aquàtic
1.1. Circuit d'agilitat i flexibilitat
Objectiu de la prova
Mesurar l'agilitat en moviment de l'aspirant (agilitat = velocitat + coordinació). Aquesta dada s'obté mesurant la capacitat per a dur a terme en el menor temps possible una sèrie d'habilitats i desplaçaments.
a) Posició inicial
L'aspirant s'ha de situar dret, darrere de la línia de sortida, sense trepitjar-la.
b) Circuit
Es durà a terme en una zona totalment llisa i plana de 8 m x 4 m, dotada dels elements següents:
—2 soports de 3 cm d'ample.
—6 piles d'1,60 m d'alçada amb banderes o 2 tanques d'atletisme, regulades a 0,72 m d'alçada des del nivell de terra i situades a 6 m una de l'altra i en línia recta.
c) Execució
El jutge dirà, deixant un interval de 2 segons: «Preparat/da ..., llest/a ...» i sonara el xiulet, moment en què l'aspirant ha de fer el recorregut fixat a la màxima velocitat que pugui. Ha de seguir les indicacions cap al punt oposat al de la sortida, ha de esquivar les piques, ha d'introduir-se (rodejar) en la segona tanca per davall, i ha de sobrepassar les dos tanques de salt per damunt.
d) Normes:
—No es permet cap tipus de balanceig previ.
—Es tenen dos oportunitats per a fer la prova. Han de transcórrer almenys 30 segons entre una repetició i la següent i es comptabilitzarà el millor temps obtengut dels dos intents realitzats. Un intent nul restarà una oportunitat; dos intents nuls desqualifiquen l'aspirant.
—No es permet fer la prova descalços, ni utilitzar sabatilles de tacs, tacs ni plataformes de sortida, etc.
e) Recorreguts nuls:
—Si l'aspirant no supera un obstacle, l'intent ha de considerar-se nul.
—L'intent també es considerarà nul quan l'aspirant modifiqui el recorregut assenyalat o quan tombi o desplaci alguna barra o tanca.
Test d'agilitat d'hòmens |
|||||
Puntuació |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
<=9,2' |
<=11,5' |
<=12,6' |
<=14,9' |
|
9 |
9,3'-9,8' |
11,6'-11,7' |
12,7'-12,9' |
15,0'-15,4' |
|
8 |
9,9'-10,3' |
11,8'-11,9' |
13,0'-13,2' |
15,5'-15,8' |
|
7 |
10,4'-10,7' |
12,0'-12,1' |
13,3'-13,5' |
15,9'-16,1' |
|
6 |
10,8'-11,1' |
12,2'-12,4' |
13,6'-13,8' |
16,2'-16,4' |
|
5 |
11,2'-11,5' |
12,5'-12,7' |
13,9'-14,0' |
16,5'-17,0' |
|
4 |
11,6'-11,9' |
12,8'-13,5' |
14,1'-14,5' |
17,1'-17,5' |
|
3 |
12,0'-12,5' |
13,6'-14,0' |
14,6'-15,1' |
17,6'-17,9' |
|
Eliminat |
>=12,6' |
>=14,1' |
>=15,2' |
>=18,0' |
|
Test d'agilitat de dones |
|||||
Puntuació |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
<=10,5' |
<=12,7' |
<=14,9' |
<=17,9' |
|
9 |
10,6'-11,1' |
12,8'-13,0' |
15,0'-15,4' |
18,0'-18,4' |
|
8 |
11,2'-11,6' |
13,1'-13,3' |
15,5'-15,8' |
18,5'-18,8' |
|
7 |
11,7'-11,9' |
13,4'-13,6' |
15,9'-16,1' |
18,9'-19,1' |
|
6 |
12,0'-12,2' |
13,7'-13,9' |
16,2'-16,4' |
19,2'-19,5' |
|
5 |
12,3'-12,8' |
14,0'-14,5' |
16,5'-17,0' |
19,6'-20,0' |
|
4 |
12,9'-13,5' |
14,6'-14,9' |
17,1'-17,5' |
20,1'-20,5' |
|
3 |
13,6'-14,0' |
15,0'-15,6' |
17,6'-17,9' |
20,6'-20,9' |
|
Eliminada |
>=14,1' |
>=15,7' |
>=18,0' |
>=21,0' |
1.2. Força flexora de les extremitats superiors
Objetiu de la prova
Valorar la força relativa de les extremitats superiors i la capacitat d'elevar el pes corporal, mitjançant la flexió de les extremitats superiors, depenent de dos variables: la força flexora dels braços i el pes corporal de l'aspirant.
a) Posició inicial i execució (hòmens)
L'aspirant ha d'estar agafat a la barra horitzontal amb les dos mans, separades al màxim per l'amplada de les espatles, i mirant endavant. Els braços han d'estar completament estirats i l'aspirant ha d'estar en suspensió total sense tocar en terra amb els peus.
En sentir el senyal, l'aspirant ha de fer el màxim nombre possible de flexions de braços, sense límit de temps, llevat que el jutge li indiqui que ha d'abandonar la prova. Es comptabilitza una flexió de braços sempre que l'aspirant hagi fet el recorregut complet, és a dir, des de la suspensió total amb els braços estirats fins a la flexió total de braços de manera que la barbeta de l'aspirant superi en altura la barra de subjecció sense tocar-la. La prova es considera acabada quan l'aspirant cometi alguna infracció a parer del jutge, o quan deixant anar la barra toqui en terra amb els peus.
b) Posició inicial i execució (dones)
L'aspirant ha de situar-se en posició de suspensió, amb els braços flexionats, agafada a la barra horitzontal sense tocar en terra. Les palmes de les mans han de mirar cap al cos, les cames han d'estar totalment estirades i juntes, i la barbeta per damunt de la barra horitzontal sense tocar-la. L'aspirant s'ha de mantenir en suspensió el major temps possible en la posició inicial descrita. Es considera acabada la prova quan l'aspirant cometi alguna infracció a parer del jutge, quan deixi anar la barra o quan la barbeta quedi paral·lela o per davall la barra horitzontal.
c) Normes
—No es permet cap tipus de balanceig del cos.
—No es permet la flexió de les extremitats inferiors.
—No es permet l'ajuda amb moviments de peus o cames.
—No es permet creuar els peus ni les cames.
—Sols es permet un intent per aspirant.
—Estan prohibits els guants i altres complements similars. Tampoc no es permeten productes de fixació a la barra i a les mans.
d) Avaluació (hòmens)
El jutge donarà l'ordre d'inici, i l'aspirant ha de dur a terme l'exercici complet descrit. Es comptabilitza el nombre exacte de repeticions correctes.
e) Avaluació (dones)
El jutge donarà l'ordre d'inici, i l'aspirant començarà a ser cronometrada en el temps màxim que es mantengui amb els braços flexionats i amb les cames completament estirades, sense tocar la barra fixa horitzontal amb la barbeta.
Força flexora de les extremitats superiors, hòmens (repeticions) |
||||
Puntuació |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
>=17 |
>=14 |
>=11 |
>=8 |
9 |
15-16 |
13 |
9-10 |
7 |
8 |
13-14 |
11-12 |
7-8 |
6 |
7 |
11-12 |
9-10 |
6 |
5 |
6 |
9-10 |
7-8 |
5 |
4 |
5 |
7-8 |
5-6 |
4 |
3 |
4 |
5-6 |
4 |
3 |
2 |
3 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Eliminat |
<=3 |
<=2 |
<=1 |
0 |
Força flexora de les extremitats superiors, dones (temps en segons) |
||||
Puntuació |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
>=1'21' |
>=1'06' |
>=51' |
>=36' |
9 |
1'11'-1'20' |
1'01'-1'05' |
46'-50' |
31'-35' |
8 |
1'06'-1'10' |
56'-1'00' |
41'-45' |
26'-30' |
7 |
1'01'-1'05' |
51'-55' |
36'-40' |
21'-25' |
6 |
56'-60' |
46'-50' |
31'-35' |
16'-20' |
5 |
51'-55' |
45' |
30' |
15' |
4 |
45'-50' |
40'-44' |
25'-29' |
11'-14' |
3 |
40'-44' |
32'-39' |
20'-24' |
6'-10' |
Eliminada |
<=39' |
<=31' |
<=19' |
<=5' |
1.3. Resistència (1.000 m)
Objetiu de la prova
Mesurar la capacitat de resistència aeròbica, qualitat física indicadora de l'estat de salut de l'aspirant sense una fatiga excessiva.
a) Posició inicial
L'aspirant s'ha de situar dret, darrere de la línia de sortida, sense suports en terra.
b) Material
No es permet fer la prova descalços, ni utilitzar sabatilles de tacs, tacs ni plataformes de sortida, etc.
c) Execució de la prova
La prova de resistència aeròbica és de 1.000 m per a hòmens i dones.
d) Normes
—Estan prohibits els tacs de sortida, estreps i plataformes de sortida.
—No es permet fer servir sabatilles d'esport amb tacs.
—No es permet córrer descalç.
—La prova es farà en grups de 30 persones com a màxim.
—Els i les participants disposen d'un sol intent per a superar la prova.
—Si el jutge considera que l'aspirant incorre en alguna irregularitat durant la cursa, queda eliminat.
—Es permet una sortida nul·la per aspirant. L'aspirant que faci una segona sortida nul·la queda eliminat.
—Aquesta prova és la tercera que es durà a terme.
Resistència d'hòmens |
|||||
Punts dels hòmens |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
<=3'10' |
<=4'00' |
<=4'50' |
<=6'10' |
|
9 |
3'20' - 3'11' |
4'10' - 4'01' |
5'00' - 4'51' |
6'20' - 6'11' |
|
8 |
3'30' - 3'21' |
4'20' - 4'11' |
5'10' - 5'01' |
6'30' - 6'21' |
|
7 |
3'40' - 3'31' |
4'30' - 4'21' |
5'20' - 5'11' |
6'40' - 6'31' |
|
6 |
3'50' - 3'41' |
4'50' - 4'31' |
5'35' - 5'21' |
6'50' - 6'41' |
|
5 |
4'10' - 3'51' |
5'00' - 4'51' |
5'50' - 5'36' |
7'10' - 6'51' |
|
4 |
4'20' - 4'11' |
5'10' - 5'01' |
5'54' - 5'51' |
7'16' - 7'11' |
|
3 |
4'25' - 4'21' |
5'15' - 5'11' |
6'00' - 5'55' |
7'25' - 7'17' |
|
Eliminat |
>=4'26' |
>=5'16' |
>=6'01' |
>=7'26' |
|
Resistència de dones |
|||||
Punts de les dones |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
<=3'25' |
<=4'15' |
<=5'00' |
<=6'25' |
|
9 |
3'35' - 3'26' |
4'25' - 4'16' |
5'05' - 5'01' |
6'35' - 6'26' |
|
8 |
3'45' - 3'36' |
4'35' - 4'26' |
5'10' - 5'06' |
6'45' - 6'36' |
|
7 |
3'55' - 3'46' |
4'45' - 4'36' |
5'35' - 5'11' |
6'55' - 6'46' |
|
6 |
4'10' - 3'56' |
5'00' - 4'46' |
5'50' - 5'36' |
7'10' - 6'56' |
|
5 |
4'25' - 4'11' |
5'15' - 5'01' |
6'05' - 5'51' |
7'25' - 7'11' |
|
4 |
4'30' - 4'26' |
5'20' - 5'16' |
6'10' - 6'06' |
7'39' - 7'26' |
|
3 |
4'40' - 4'31' |
5'30' - 5'21' |
6'20' - 6'11' |
7'40' |
|
Eliminada |
>=4'41' |
>=5'31' |
>=6'21' |
>=7'41' |
1.4. Prova de natació de 50 m
Objectiu de la prova
Desenvolupament global de l'individu dins el medi aquàtic. Es mesura la capacitat aeròbica amb el desplaçament o translació corporal en el medi aquàtic, la força explosiva (sortida), la força ràpida (en els girs), la velocitat de reacció (sortida), la velocitat cíclica (que és la capacitat de fer moviments cíclics, iguals i repetitius) a la màxima velocitat contra poca resistència, velocitat gestual a la sortida i els girs.
a) Posició inicial
L'aspirant ha de situar-se en el trampolí o plataforma individual de salt en posició de sortida, i s'ha de llançar a l'aigua de cap. Després del llançament, no es permet desplaçar-se per davall l'aigua més enllà de la zona delimitada.
b) Execució de la prova
El jutge dirà, deixant un interval de dos segons: «Preparats..., llestos...', i sonarà el xiulet. En aquest instant, l'aspirant s'ha de llançar a l'aigua de cap i iniciar la cursa de natació cronometrada. Els 50 metres del recorregut són amb lliure elecció d'estil, encara que el cos de l'aspirant ha de mantenir-se en posició ventral a l'aigua. La prova acaba quan l'aspirant toqui la paret de la piscina amb la mà en el moment d'arribar i de manera visible per al jutge.
Hi ha la possibilitat d'una sortida nul·la per a cada participant; si es produeix una segona sortida nul·la, l'aspirant serà desqualificat i la puntuació serà la de no apte.
Tots els aspirants han de dur obligatòriament gorra de bany. Es permet usar ulleres de natació. Es prohibeix qualsevol altre complement.
No es permet en cap moment de l'execució de la prova agafar-se a les cordes o cèrcols de separació dels carrers ni tampoc canviar de carrer. En la posició de sortida, els peus han d'estar paral·lels i oberts a l'amplada dels malucs.
c) Evaluació
El temps invertit en la prova es cronometrarà en segons.
Tenint en compte les característiques d'aquesta prova, només una vegada acabada el jutge decidirà si l'aspirant ha complit el recorregut d'acord amb les regles que s'han exposat anteriorment.
Natació d'hòmens |
||||
Punts dels hòmens |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
<=35' |
<=40' |
<=45' |
<=50' |
9 |
37' -36' |
42' -41' |
47' -46' |
52' -51' |
8 |
39' -38' |
44' -43' |
49' -48' |
54' -53' |
7 |
41' -40' |
46' -45' |
51' -50' |
56' -55' |
6 |
43' -42' |
48' -47' |
53' -52' |
58' -57' |
5 |
45' -44' |
50' -49' |
54' |
59' |
4 |
46' |
51' |
55' |
1,00' |
3 |
47' |
55' -52' |
57' -56' |
1,02' -1,01' |
Eliminat |
>=48' |
>=56' |
>=58' |
>=1,03' |
Natació de dones |
||||
Punts de les dones |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
<=40' |
<=45' |
<=50' |
<=55' |
9 |
42'-41' |
47' -46' |
52' -51' |
57' -56' |
8 |
44' -43' |
49' -48' |
54' -53' |
59' -58' |
7 |
46' -45' |
51' -50' |
56' -55' |
1,01' -1,00' |
6 |
48' -47' |
53' -52' |
58' -57' |
1,03' -1,02' |
5 |
49' |
54' |
59' |
1,04' |
4 |
50' |
55' |
1,00' |
1,05' |
3 |
52' -51' |
1' 00'-56' |
1,02' -1,01' |
1,07' -1,06' |
Eliminada |
>=53'' |
>=1,01'' |
>=1,03'' |
>=1,08'' |
ANNEX II
A) TEMARI DE PROVA DE CONEIXEMENTS
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
Tema 3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.
Tema 4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic a la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l'organització territorial de l'Estat. L'administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.
Tema 5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de les Illes Balears i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.
Tema 6. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.
Tema 7. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
Tema 9. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament General de Circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
Tema 10. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
Tema 11. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i desenvolupament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
Tema 12. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per a conduir.
Tema 13. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
Tema 14. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.
Tema 15. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
Tema 16. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
Tema 17. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d'enllumenat i de senyalització òptica.
Tema 18. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
Tema 19. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
Tema 20. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
Tema 21. El Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
Tema 22. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
Tema 23. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detengut. El procediment de l'habeas corpus.
Tema 24. El Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La policia judicial.
Tema 25. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.
Tema 26. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes comesos en ocasió de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució.
Tema 27. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
Tema 28. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
Tema 29. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.
Tema 30. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.
B. TEMES DE LA SEGONA FASE DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS
1. Coneixement del terme municipal
1.1. Geografia del terme municipal.
1.2. Història i patrimoni de Sant Joan de Labritja.
1.3. Nuclis de població.
2. Ordenances municipals de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja
2.1. Ordenança reguladora d'emissió i recepció de remors i vibracions en el municipi de Sant Joan de Labritja.
2.2. Ordenança reguladora de tinença i protecció d'animals que viuen a l'entorn humà.
2.3. Ordenança reguladora de policia i bon govern.
2.4. Ordenança reguladora de circulació de trànsit.
2.5. Ordenança municipal de venda ambulant no sedentària de Sant Joan.
2.6. Ordenança de publicitat.
2.7. Ordenança reguladora d'obres menors de Sant Joan de Labritja.
2.8. Ordenança de gestió de residus del terme municipal de Sant Joan.
2.9. Ordenança municipal per a la gestió de residus de la construcció i demolició.
2.10. Ordenança d'ús i aprofitament de les platges del terme municipal de Sant Joan.
2.11. Ordenança municipal reguladora d'horaris d'establiments, espectacles públics i activitats recreatives de Sant Joan.
Adreça per a consultar el temari: www.santjoandelabritja.com
ANNEX III
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A LES PROVES DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ DE DOS PLACES DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA, FUNCIONARI DE CARRERA, PROCEDIMENT ORDINARI
DADES PERSONALS
Nom _______________________
Primer cognom _____________________________
Segon cognom ______________________________
DNI/NIF _____________________
Domicili _____________________________________________________________
(a l'efecte de notificació)
Localitat: _________________________________________
Telèfon: ________________
Adreça electrònica: ____________________________________________________
La/el sotasignat, major d'edat, davant vós comparec i com millor procedeixi.
REQUISITS DE PARTICIPACIÓ AL·LEGATS
NIVELL DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA: _____________
Vol realitzar la prova d'aptitud física? ( ) SÍ ( ) NO
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ OBLIGADA
( ) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen.
( ) Acreditació, si escau, del certificat d'exempció de la prova física.
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ EN CAS DE DENEGAR EL CONSENTIMENT
(Aquesta documentació sols es presentarà en cas de negativa expressa que l'Ajuntament la comprovi d'ofici.)
( ) Fotocòpia del DNI o del document oficial acreditatiu de la identitat.
( ) Titulació.
CONSENTIMENT
D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015 de procediment administratiu, s'entén concedit el consentiment per a la consulta de dades relatives al DNI i la titulació. En cas contrari, si NO donau el consentiment per a la consulta, marcau la casella següent:
( ) NO don el consentiment per a la consulta de les dades d'identitat mitjançant el sistema de verificació de dades d'identitat, ni perquè l'Ajuntament sol·liciti a altres administracions els documents necessaris per a acreditar el compliment de mèrits i requisits.
DECLARACIÓ RESPONSABLE
El sotasignat/la sotasignada, declar que compleix els requisits que exigeix la base segona de la convocatòria, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
SOL·LICITUD, LLOC, DATA I SIGNATURA
El sotasignat/la sotasignada, SOL·LICIT ser admès/admesa a les proves selectives a què es refereix aquesta sol·licitud, AUTORITZ que l'Administració tracti les dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.
Sant Joan de Labritja, _____ d ___________________ de 2020
Firma:
SR. ALCALDE DE L'AJUNTAMENT DE SANT JOAN DE LABRITJA
Les dades facilitades en aquest formulari passaran a formar part dels fitxers automatitzats propietat de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja i podran ser utilitzades pel titular del fitxer per a l'exercici de les funcions pròpies en l'àmbit de les seues competències. De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, podeu exercir els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant instància presentada en el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament de Sant Joan de Labritja.
Contra les presents bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar alternativament o recurs de reposició potestatiu, en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació del present anunci, davant Alcalde d'aquest Ajuntament, de conformitat amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions públiques, o recurs contenciós administratiu, davant el Jutjat contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos mesos a contar des de l'endemà a la publicació del present anunci, de conformitat amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, de la Jurisdicció contenciosa administrativa. Si s'optés per interposar el recurs de reposició potestatiu, no podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que aquell sigui resolt expressament o s'hagi produït la seva desestimació per silenci. Tot això sense perjudici que pugui exercitar qualsevol altre recurs que estimi pertinent.
Sant Joan de Labritja, 3 de desembre de 2020
L'alcalde Antoni Marí Marí