Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció primera. Nomenaments, situacions i incidències

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 12075
Resolució de la directora general de Personal Docent de 2 de desembre de 2020, per la qual es prorroga el nomenament dels funcionaris interins als quals s’hagin adjudicat places per a substitucions inajornables i de curta durada de tutors responsables de grup dels ensenyaments d’infantil i de primària i de professors que imparteixin ensenyaments a l’educació secundària obligatòria que hagin d’estar en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 161, de 17 de setembre de 2020, es va publicar la Resolució de la directora general de Personal Docent de 16 de setembre de 2020, per la qual es preveu el procediment d'adjudicació de places als aspirants a funcionaris interins docents de la borsa per a substitucions inajornables i de curta durada de tutors responsables de grup dels ensenyaments d'infantil i de primària i de professors que imparteixin ensenyaments a l'educació secundària obligatòria que hagin d'estar en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19.

Aquest procediment es va establir amb l'objectiu d'aconseguir que determinades substitucions en l'àmbit educatiu es realitzessin, en la mesura d'allò que fos possible, en un termini màxim d'entre 24 hores i 48 hores des que es tingués coneixement de la necessitat urgent de la substitució.

Després de dos mesos s'ha de posar en valor l'eficàcia del procediment i el compromís dels funcionaris interins que han optat voluntàriament per ser adjudicataris d'aquestes substitucions, que poden suposar esser destinats a diferents centres educatius per curts períodes de temps.

El procediment preveu que els adjudicataris tinguessin un nomenament des de la presa de possessió i fins la finalització del trimestre escolar per al qual s'hagin ofert les places. No obstant això, s'ha de recordar que el cessament dels funcionaris interins està particularment vinculat a la finalització de la causa que va donar lloc al nomenament. Així, l'evolució de la pandèmia ens ha abocat al que s'ha anomenat “segona ona” de contagis, de forma que es més que previsible que els funcionaris interins adjudicataris d'aquestes substitucions siguin essent necessaris.

Per això, es considera necessari prorrogar el nomenament dels funcionaris interins seleccionats mitjançant aquest procediment, sempre que, ateses les necessitats de substitucions, la Direcció General de Personal Docent consideri essencial la pròrroga, fins a la finalització del segon trimestre escolar, sense perjudici que, si les circumstàncies ho aconsellen, es pugui prorrogar una altra vegada fins el 30 de juny de 2021.

La competència per dictar aquesta resolució és de la directora general de Personal Docent, d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 129, de 21 de setembre de 2019).

Per tot això, i amb l'acord de la Mesa Sectorial d'Educació, dicto la següent

Resolució

Primer.  Prorrogar el nomenament dels funcionaris interins als quals s'hagin adjudicat places per a substitucions inajornables i de curta durada de tutors responsables de grup dels ensenyaments d'infantil i de primària i de professors que imparteixin ensenyaments a l'educació secundària obligatòria que hagin d'estar en quarantena per causes directament relacionades amb la COVID-19 fins la finalització del segon trimestre escolar i sempre que, ateses les necessitats de substitucions, la Direcció General de Personal Docent consideri essencial la pròrroga .

Segon. Establir que, als efectes del que disposa el punt anterior, la finalització dels trimestres escolars es regeix per la base 17.6 de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de data 19 de desembre de 2019 (BOIB núm. 171, de 21 de desembre de 2019), de forma que el nomenament s'ha de prorrogar fins el dia 31 de març de 2021, inclòs.

Tercer. Establir que els funcionaris interins poden renunciar, sense al·legar cap causa, a la pròrroga del seu nomenament. 

Quart.  Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

 

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació en el BOIB, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 2 de desembre de 2020

La directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez Benítez