Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE DEIÀ

Núm. 12058
Convocatòria d'ajudes a l'estudi de l'Ajuntament de Deià per al curs 2020/2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per Decret de Batlia de 30 de novembre de 2020, es va aprovar la convocatòria d'ajudes a l'estudi de l'Ajuntament de Deià per al curs 2020/2021:

CONVOCATÒRIA D'AJUTS A L'ESTUDI DE L'AJUNTAMENT DE DEIÀ PER AL CURS 2020/2021

L'Ajuntament de Deià convoca aquesta línia d'ajuts per a estudiants de batxillerat; de Formació Professional bàsica, de grau mitjà i de grau superior; de grau universitari; d'ensenyaments artístics professionals, esportius, artístics superiors i d'idiomes.

L'objectiu d'aquesta línea d'ajuts és estimular i fomentar els estudis superiors entre els joves del municipi, que amb aquesta ajuda podran sufragar part de les despeses derivades de la seva formació.

BASES QUE REGULEN AQUESTA CONVOCATÒRIA

1.- BASE JURÍDICA

Aquests ajuts es deriven del Reglament de Suport a l'Estudi (a partir d'ara, RSE) adoptat en sessió plenària de dia 28 d'octubre de 2016, aprovat definitivament el 31 de desembre de 2016 i modificat parcialment en sessió plenària de dia 1r d'octubre de 2020.

La subvenció està prevista al Pla Estratègic de Subvencions de l'Ajuntament de Deià 2020, aprovat en sessió plenària de dia 1r d'octubre de 2020.

En tot allò que no es reculli en aquestes bases, cal consultar el citat Reglament, que en cas de dubte prevaldrà.

També prevaldrà en cas de dubte el Reglament Regulador de Subvencions, aprovat dia 10 de novembre de 2017, així com tota la legislació aplicable.

2.- DOTACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

La dotació econòmica d'aquesta convocatòria per al curs 2020/2021 és de:

8.950€ de la partida ref. 480.00/320 del pressupost d'aquest Ajuntament per a l'any 2020.

11.410€ de la partida ref. 480.00/320 del pressupost d'aquest Ajuntament per a l'any 2021.

3.- NOMBRE D'AJUTS I QUANTIA

Ajuts de matrícula: s'hi destinarà un total de 4.000€, amb un mínim del 10% i un màxim del 100% per estudiant.

Ajuts a material: s'hi destinarà un total de 1.000€, de 250€ per estudiant i any (o inferior si la despesa acreditada no arriba a aquesta quantia).

Ajuts per al transport dins Mallorca: s'hi destinarà un total de 1.200€, amb  una quantia de 4€ per quilòmetre fins al centre d'estudi amb un màxim de 200€ anuals.

Ajuts per al transport si els estudis s'han de realitzar fora de Mallorca: s'hi destinarà un total de 700€, de 350€ per estudiant i any.

Ajuts per al lloguer si els estudis s'han de realitzar fora de Mallorca: s'hi destinarà un total de 2.500€, de 1.250€ per estudiant i any.

Ajuts per a lluitar contra l'abandonament dels estudis: s'hi destinarà un total de 10.960€, de 220€ mensuals per estudiant durant els mesos de desembre, gener, febrer, març, abril, maig i juny.

En el cas de no existir crèdit pressupostari suficient per atendre totes les sol·licituds que compleixin els requisits, es procedirà al prorrateig de l'import màxim global destinat a la subvenció entre tots els beneficiaris (sol·licitants que compleixin els requisits1).

En cas de sobrar crèdit en algun dels ajuts, es redistribuirà proporcionalment entre els altres ajuts. En cas que sobràs crèdit de tots els ajuts, la Comissió Avaluadora podria decidir, previ informe dels Serveis Socials municipals, ajudar amb una quantitat superior a algun dels beneficiaris.

Aquests ajuts es liquidaran mitjançant 9 pagaments: un per a l'ajut 1, set per al 6, i un altre per als ajuts 2, 3, 4 i 5 d'aquesta convocatòria, que es faran efectius una vegada s'hagin conclòs les tramitacions de la present convocatòria i atenent la disposició del departament municipal d'Intervenció.

4.- DESTINATARIS I REQUISITS

Els sol·licitants de les ajudes econòmiques hauran de complir els següents requisits:

1. Tenir entre 16 i 30 anys.

2. Estar empadronat/da en el municipi de Deià almanco 4 anys consecutius previs a la data de sol·licitud. Aquest requisit és aplicable al sol·licitant (pare, mare o tutor legal) i a l'alumne o alumnes beneficiaris.

3. Estar al corrent en el compliment d'obligacions tributàries estatals, autonòmiques i amb l'Ajuntament de Deià (en el cas de ser menors d'edat, ho hauran d'estar els seus progenitors o tutors legals).

4. Cursar els estudis a centres públics de les Illes Balears (exceptuant els estudis que no s'ofereixen a cap centre públic d'aquesta Comunitat Autònoma, cas que podran cursar-se a centres públics de la resta de l'estat espanyol). Els centres privats adscrits als centres públics seran considerats com a centres públics. Queden exceptuades les segones titulacions.

5. Matricular-se almanco el 40% de les assignatures o crèdits quan els estudis tenguin una durada recomanada de 2 anys; el 30% quan la durada recomanada sigui de 3 anys i el 20% quan sigui de 4 anys. En cas de darrera matrícula, l'estudiant podrà accedir a les ajudes malgrat no arribar al percentatge requerit.

5.- TERMINIS DE LA CONVOCATÒRIA

Per als ajuts a la matrícula i els ajuts de lluita contra l'abandonament dels estudis, s'hauran de sol·licitar abans del 15 de desembre de 2020, inclòs.

Per a la resta d'ajuts d'aquesta convocatòria, s'hauran de sol·licitar entre el 1r i el 14 de juliol de 2021, ambdós inclosos.

Les sol·licituds, es dirigiran al Batle de l'Ajuntament, i es presentaran en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

6.- PROCEDIMENT I RESOLUCIÓ

Una vegada acabat el termini per presentar sol·licituds, en un nou termini de deu (10) dies, una comissió de selecció i avaluació -a la que correspon comprovar sol·licituds, requerir per esmenar, resoldre dubtes d'interpretació de les bases i formular proposta de resolució-, formada per la Secretaria, un tècnic de joventut i un tècnic de serveis socials, examinaran la documentació presentada i publicaran la llista provisional d'admesos i exclosos, argumentant l'exclusió i la quantia assignada a cada admès.

Els sol·licitats exclosos disposaran d'un termini de dos dies (2) a comptar des del primer dia de publicació per fer entrega de la documentació requerida i les al·legacions que creguin oportunes, que es podrà presentar en el Registre Electrònic General d'aquest Ajuntament o en algun dels llocs previstos en l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

En cas de no presentar la documentació requerida, l'aspirant quedarà exclòs.

Rebuda la documentació requerida i les al·legacions, la comissió de selecció i avaluació formularà en dos dies (2) una proposta de resolució que es presentarà a batlia, òrgan competent per resoldre el procediment i concedir els ajuts. 

La resolució amb les adjudicacions definitives i les quanties assignades es publicarà al taulell d'anuncis, al web i a les xarxes socials de l'Ajuntament.

Contra aquesta podrà interposar-se recurs de reposició en el termini d'un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.

 

7.- DOCUMENTACIÓ NECESSÀRIA

Els sol·licitants hauran de presentar:

1.- Documentació general:

La sol·licitud que figura a l'Annex I d'aquesta convocatòria.

La declaració responsable que figura a l'Annex II d'aquesta convocatòria.

Fotocòpia del DNI de l'estudiant o del sol·licitant si és menor d'edat.

Les notes del curs anterior 2019-2020 (si no és primera matrícula).

2.- Documentació específica:

La matrícula original o una fotocòpia compulsada.

Per a l'ajut de matrícula: rebut de pagament de la matrícula.

Per a l'ajut de material: rebuts del material i explicació justificativa de la necessitat.

Per a l'ajut al lloguer: contracte de lloguer i rebuts de pagament.

ACCÈS A LA CONVOCATÒRIA

El model de sol·licitud, el RSE, les bases i tota la informació es podrà trobar al següents llocs:

Ajuntament de Deià (carrer Porxo 4).

A la web municipal www.ajdeia.net.

A més, es publicitarà a les xarxes socials de l'Ajuntament.

 

​​​​​​​​​​​​​​

Registre d'entrada ________ / ________

Data ____________________________

ANNEX I SOL·LICITUD AJUTS A L'ESTUDI PER AL CURS 2019/2020

Ajuts que sol·licita:

Primera convocatòria:

□ Ajuts a la matrícula

□ Ajuts per a lluitar contra l'abandonament dels estudis

Segona convocatòria

□ Ajuts per al transport dins Mallorca

□ Ajuts per al transport si els estudis s'han de realitzar fora de Mallorca

□ Ajuts per al lloguer si els estudis s'han de realitzar fora de Mallorca

□ Ajuts al material.

DADES DEL BENEFICIARI

Nom i llinatges: ________________________________________________

Adreça: ______________________________________________________

Telèfon fix: ____________________________________________________

Telèfon mòbil: _________________________________________________

Correu electrònic: _____________________________________________

Data de naixement: ____ / _____ / _____

DNI / NIF: _____________________________________________________

DADES DEL REPRESENTANT LEGAL (SI ESCAU)

Nom i cognoms: ______________________________________________

DNI/NIE: ______________________________________________________

Telèfon: _______________________________________________________

Representant del sol·licitant en qualitat de _____________________

DADES ACADÈMIQUES

Estudis pels quals sol·licita l'ajut: __________________________________________________________________

Localitat del centre on cursa els estudis:  __________________________________________________________________

DOCUMENTACIÓ QUE S'ADJUNTA

□ Sol·licitud completa i correctament emplenada i presentada dins els períodes establerts a les presents bases. (ANNEX I)

□ Fotocòpia DNI del sol·licitant.

□ Fotocòpia DNI del seu representant legal, en el cas de menor sol·licitant.

□ Fotocòpia del llibre de família, si la persona sol·licitant és menor d'edat.

□ Declaració responsable de no estar incurs en cap de les prohibicions de l'article 13 LGS (ANNEX II)

□ Fotocòpia de la llibreta bancària o certificat bancari amb el número de compte corrent per a la transferència bancària.

□ Matrícula original o una fotocòpia acarada.

□ Notes del curs anterior 2019-2020.

□ Rebut de pagament de la matrícula.

□ Rebuts del material i explicació justificativa de la necessitat.

□ Contracte de lloguer i rebuts de pagament.

Deià, ______ de _______________________ de 20______

(Firma sol·licitant o representant legal, si és el cas)

 

​​​​​​​​​​​​​​ANNEX II DECLARACIÓ RESPONSABLE

Jo, _________________________________________________________________

Pare/ mare/ tutor de (si és el cas)_______________________________________

DECLAR estar empadronat/da en el municipi de Deià almanco 4 anys consecutius previs a la data de sol·licitud.

DECLAR estar al corrent de les obligacions tributàries estatals, autonòmiques i amb l'Ajuntament de Deià (en el cas de ser menors d'edat, ho hauran d'estar els seus progenitors o tutors legals)

DECLAR no haver rebut cap altra subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent d'altres administracions o entitats públiques.

DECLAR sota la meva responsabilitat que no incorr en cap de les prohibicions establertes en l'article 13 de la Llei 38/2003 General de Subvencions ni al Reglament de Suport a l'Estudi de l'Ajuntament de Deià,

Deià, _________ de ________________________ de 20______

(Firma sol·licitant o representant legal, si és el cas)

​​​​​​​

 

Deià, 2 de desembre de 2020

El batle ​​​​​​​Lluís Enric Apesteguía Ripoll