Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 12050
Resolució de la directora general de Personal Docent d’1 de desembre de 2020 per la qual s’aprova la convocatòria per formar part de la llista de professors especialistes a centres públics no universitaris dependents de la Conselleria d’Educació, Universitat i Recerca

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

La Llei orgànica 5/2002, de 19 de juny, de les qualificacions i de la formació professional estableix, a la seva disposició addicional segona, que d'acord amb les necessitats derivades de la planificació de l'oferta formativa, la formació professional podrà ser impartida per professionals qualificats, quan no existeixi professorat el perfil del qual es correspongui amb la formació associada a les qualificacions professionals, en les condicions i règim que determinin les corresponents Administracions competents.

Els articles 95 a 98 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (LOE), preveu que les Administracions educatives, per impartir ensenyaments de formació professional, artístics, d'idiomes i esportius, puguin incorporar excepcionalment, com a professors especialistes, professionals, no necessàriament titulats, que exerceixen la seva activitat en l'àmbit laboral, atenent la seva qualificació i les necessitats del sistema educatiu.

La base setena de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de novembre de 2020 per la qual s'aproven les bases generals del procediment de selecció de professors especialistes per cobrir vacants i substitucions a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca (BOIB núm. 191, de 7 de novembre de 2020) disposa que quan sigui necessari cobrir places d'una especialitat, ja siguin vacants o substitucions, la directora general de Personal Docent aprovarà una convocatòria pública.

Atès que en el moment actual no es poden cobrir places de determinades especialitats amb funcionaris docents, sorgeix la necessitat de cobrir-les de forma temporal amb professors especialistes atès el nivell d'especialització que presenten, per la qual cosa cal fer una convocatòria pública que respecti els principis constitucionals d'igualtat, mèrit i capacitat.

És competent per dictar aquesta Resolució la directora general de Personal Docent d'acord amb la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió de personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm.129, de 21 de setembre de 2019), que delega la competència per convocar i resoldre els procediments per seleccionar personal docent especialista. 

Per tot això, i en virtut de les facultats que tinc conferides, dict la següent

Resolució

  1. Aprovar la convocatòria per formar part de la llista de professors especialistes de les especialitats que figuren a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

  2. Aprovar les bases específiques d'aquesta convocatòria que figuren a l'annex 2 d'aquesta Resolució.

  1. Aprovar el model de sol·licitud que figura com a annex 3 d'aquesta Resolució.

  2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que la dicta en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la publicació d'aquesta Resolució, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i amb els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 1 de desembre de 2020

La directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez Benítez

 

ANNEX 1 Especialitats

Formació professional

99102 EQUIPS ELECTRÒNICS

99103 ESTÈTICA

99104 FABRICACIÓ I INSTAL·LACIÓ DE FUSTERIA I MOBILIARI

99106 INSTAL·LACIONS ELECTROTÈCNIQUES

99126 SERVEIS DE RESTAURACIÓ

99127 SISTEMES I APLICACIONS INFORMÀTIQUES

99139 MEDIACIÓ COMUNICATIVA

99140 EMERGÈNCIES I PROTECCIÓ CIVIL

EOI

99201 ALEMANY

99208 FRANCÈS

 

ANNEX 2 Bases específiques

Primera

Requisits

1.1 Requisits generals

Per poder participar en aquesta convocatòria, les persones interessades han de complir els requisits que figuren en la base tercera de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de novembre de 2020 per la qual s'aproven les bases generals del procediment de selecció de professors especialistes per cobrir vacants i substitucions a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears.

1.1 Requisits específics per les especialitats de formació professional

Experiència professional no docent mínima de dos anys en l'àmbit de la plaça, amb anterioritat a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds.

1.2 Requisits específics per les especialitats d'EOI

Acreditar un dels següents requisits:

  • Experiència professional no docent mínima de dos anys en l'àmbit de la plaça

  • Tenir la nacionalitat d'un país amb llengua oficial de l'especialitat

  • Nivell C1 del MERC (Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües) en la llengua de l'especialitat

Segona

Sol·licituds

2.1 El termini per presentar les sol·licituds i la documentació per participar en la convocatòria és del dia 4 a l'11 de desembre de 2020, ambdós inclosos.

2.2 Els aspirants admesos en la llista definitiva inicial d'una especialitat poden participar per a la mateixa especialitat a l'efecte d'actualitzar mèrits. En el cas que participi un aspirant que formi part de la llista inicial, només es tindrà en compte la seva darrera participació, deixant sense efectes les seves participacions anteriors.

2.3 Els aspirants han d'emprar el model oficial de sol·licitud que figura com a annex 3. Aquest model de sol·licitud està a disposició de les persones interessades a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es>.

2.4 Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud:

  • Currículum amb l'estructura següent:

    • Dades personals

    • Experiència laboral: relació cronològica i descripció dels llocs de feina relacionats amb la plaça a què vol accedir.

    • Dades acadèmiques i de formació: relació cronològica i descripció dels estudis fets i dels cursos o seminaris a què ha assistit o que ha impartit.

    • Coneixements de català

    • Experiència com a professor interí

    • Experiència com a professor especialista: descripció de l'activitat docent duta a terme.

    • Altres mèrits o activitats d'interès

  • Acreditació documental: fotocòpies de les circumstàncies indicades en el currículum.

La documentació justificativa expedida a l'estranger s'ha de presentar traduïda al català o castellà per traductors jurats.

Les titulacions estrangeres han d'estar degudament homologades.

  • L'experiència professional es demostrarà mitjançant la presentació conjunta dels dos documents següents:

  • Certificat original de la vida laboral expedit per la Seguretat Social o certificació equivalent on consti l'empresa, la categoria laboral (grup de cotització) i el període de contractació, o en el seu cas el període de cotització en el règim especial de treballadors autònoms o qualsevol altre medi com a prova admès en dret.

  • Certificat d'empresa o contractes on consti específicament la durada del contracte, l'activitat concreta i el període de temps durant el qual ha realitzat l'activitat. En el cas de treballador per compte propi, certificació d'alta en l'impost d'activitats econòmiques o, en defecte d'això, declaració censal comunicant l'inici de l'activitat (model 036 o 037). En aquesta certificació haurà d'aparèixer l'activitat concreta desenvolupada pel treballador.

  • Per valorar l'experiència com a docent s'ha d'aportar un certificat del centre on s'especifiquin els anys, mesos i dies treballats i l'especialitat impartida.
  • Una fotocòpia del DNI, passaport, NIE o targeta de residència en vigor del sol·licitant.

2.5 Una vegada emplenada, la sol·licitud i la documentació s'han de tramitar telemàticament.

L'únic sistema de tramitació i presentació de les sol·licituds, tant d'actualització de requisits i mèrits com de participació en la convocatòria, serà el telemàtic, mitjançant el tràmit habilitat a l'efecte en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent.

En el cas d'haver tramitat més d'una sol•licitud, només es considera vàlida la darrera que s'ha registrat telemàticament.

Tercera

Publicació de les llistes provisionals de persones admeses i excloses

3.1 La Comissió de Valoració examinarà les sol·licituds presentades aplicant el barem de mèrits previst en l'annex 3 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de novembre de 2020 per la qual s'aproven les bases generals, i emetrà un informe que servirà de base per aprovar les llistes provisionals.

3.2 La directora general de Personal Docent ha d'aprovar, mitjançant una resolució, les llistes provisionals de les persones admeses, ordenades per puntuació segons el barem publicat a l'annex 3 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de novembre de 2020  per la qual s'aproven les bases generals, i de les excloses, amb indicació de la causa d'exclusió i, si escau, ordenades per puntuació.

Aquesta resolució s'ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.

3.3 S'ha d'obrir un termini de dos dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat la resolució, perquè les persones interessades puguin presentar al·legacions i esmenar la causa d'exclusió presentant els documents que acreditin que complien els requisits en la data en què va acabar el termini per presentar les sol·licituds.

A tal efecte s'obrirà un tràmit telemàtic habilitat a l'efecte en la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent.

3.4 No s'han de tenir en compte els mèrits no al·legats o els al·legats en el currículum però no acreditats documentalment abans de l'acabament del termini per presentar les sol·licituds.

Quarta

Publicació de les llistes definitives de persones admeses i excloses

4.1 La Comissió de Valoració examinarà les al·legacions presentades i emetrà un informe que servirà de base per aprovar les llistes definitives.

4.2 La directora general de Personal Docent ha d'aprovar, mitjançant una resolució, les llistes definitives de les persones admeses i de les excloses, amb indicació de la causa d'exclusió i, si escau, ordenades per puntuació. Mitjançant aquesta resolució la directora general ha d'estimar o desestimar les reclamacions presentades.

Aquestes persones quedaran incloses a la llista definitiva de l'especialitat completant la llista inicial que figura a la Resolució de la directora general de Personal Docent de 20 de novembre de 2020 per la qual es corregeix l'error observat a l'annex 4 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de novembre de 2020 per la qual s'aproven les bases generals del procediment de selecció de professors especialistes per cobrir vacants i substitucions a centres públics d'ensenyament no universitari dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears.

4.3 Aquesta resolució s'ha de publicar a la pàgina web <http://dgpdocen.caib.es> el mateix dia que es dicti.

Cinquena

Places de cobertura urgent

En cas que hi hagi especialitats convocades, les places de les quals siguin de cobertura més urgent que altres, i en funció del volum de sol•licituds presentades, la directora general, en lloc de dictar una resolució que aprovi les llistes provisionals o les definitives per a totes les especialitats convocades, pot aprovar diferents resolucions relatives a una o vàries especialitats, amb el mateix contingut que el que s'especifica en les bases tercera i quarta respectivament.

Sisena

Ordre d'adjudicació de places i règim de contractació

​​​​​​​L'ordre d'adjudicació de les places es farà segons les bases vuitena a onzena de l'annex 1 de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de novembre de 2020  per la qual s'aproven les bases generals.

El règimen de contractació és el que figura a les bases dotzena a catorzena de l'annex 1 la Resolució de la directora general de Personal Docent de 4 de novembre de 2020  per la qual s'aproven les bases generals.

Setena

Protecció de dades

D'acord amb el Reglament (UE) 2016/679 del Parlament Europeu i del Consell, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades), les dades personals que contenguin les sol·licituds a què es refereix el punt anterior seran tractades per l'Administració de la Comunitat Autònoma.

Documents adjunts