Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS
Núm. 11838
Resolució de la presidenta de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears de 27 de novembre de 2020 per la qual es convoquen ajudes per a la promoció del territori de les Illes Balears com a espai per a rodatges, derivat de l’Acord marc de col·laboració entre la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat i l’Agència d’Estratègia Turística de les Illes Balears
L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.
L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, en virtut del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Els fins generals i els àmbits d'actuació de l'ICIB, d'acord amb l'article 4 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, són els següents:
1. L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb aquests Estatuts.
2. Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en un futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.
Les funcions i competències de l'ICIB, d'acord amb l'article 5 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, són les següents:
a) Establir i gestionar, amb la participació de representants dels sectors implicats, els programes orientats a la prestació de suport tècnic als diferents sectors vinculats a les indústries culturals.
b) Fomentar el desenvolupament de les empreses relacionades amb les indústries culturals i assessorar noves empreses.
c) Donar suport a les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals.
d) Facilitar les relacions entre les indústries culturals i les administracions públiques de les Illes Balears.
e) Impulsar la col·laboració entre les empreses i els creadors culturals.
f) Fer estudis estructurals i prospeccions sobre les indústries culturals.
g) Difondre la informació relativa a les ajudes i als serveis que els organismes de qualsevol àmbit territorial de les Illes Balears destinen a les indústries culturals.
h) Fomentar les accions formatives d'interès per al desenvolupament de les indústries culturals.
i) Promoure la innovació creativa i la investigació d'ofertes de qualitat de noves estètiques i nous llenguatges.
j) Fomentar la producció audiovisual i digital, promocionar les Illes Balears com a localització de rodatges audiovisuals i gestionar l'oficina de serveis Illes Balears Film Commission.
k) Promoure i executar qualsevol altra activitat dirigida a desenvolupar les indústries culturals a les Illes Balears.
L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents al foment de la creació en la producció cinematogràfica i audiovisual.
L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, modificat mitjançant la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 19 de novembre de 2020, (BOIB núm. 200, de 24 de novembre de 2020), inclou en la línia I.IV promoure el territori de les Illes Balears com a espai de rodatge, que deriva del Conveni de col·laboració amb data de 9 de setembre de 2020 entre l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) per promoure el territori de les Illes Balears com a espai per a rodatges, derivat alhora del Protocol general entre la conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat i l'AETIB per internacionalitzar la cultura de les Illes Balears a través de l'estratègia turística.
D'acord amb l'article 1.2.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a les matèries següents de la cultura: a) promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior, b) recerca i investigació de caràcter cultural.
Les ajudes que estableix aquesta Resolució estan sotmeses al Reglament (UE) núm.1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis.
Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.i) dels Estatuts de l'ICIB, aprovats pel Decret 50/2018, de 21 de desembre, dict la següent
Resolució
1. Aprovar la convocatòria d'ajudes per a la promoció del territori de les Illes Balears com a espai per a rodatges durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020.
2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 100.000 € (cent mil euros).
3. Autoritzar una despesa de 100.000 € amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'ICIB.
4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l'ICIB, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 27 de novembre de 2020
La presidenta de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears Pilar Costa i Serra
ANNEX 1 Convocatòria
1. Normativa aplicable
2. Objecte i finalitat
3. Despeses subvencionables i no subvencionables
4. Dotació pressupostària i import màxim de l'ajuda
5. Criteris per seleccionar els beneficiaris i l'import de la subvenció
6. Beneficiaris i requisits
7. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud
8. Termini i presentació de sol·licituds
9. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions
10. Òrgan competent per instruir i resoldre el procediment
11. Instrucció i resolució del procediment
12. Pagament i justificació
13. Concurrència d'ajudes o subvencions
14. Obligacions dels beneficiaris
15. Interpretació i execució
1. Normativa aplicable
Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions concedides per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
2. Objecte i finalitat
2.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir a la promoció del territori de les Illes Balears com a espai per a rodatges durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020, que deriva del Conveni de col·laboració amb data de 9 de setembre de 2020 entre l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB) i l'Agència d'Estratègia Turística de les Illes Balears (AETIB) per promoure el territori de les Illes Balears com a espai per a rodatges, derivat alhora del Protocol general entre la conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat i l'AETIB per internacionalitzar la cultura de les Illes Balears a través de l'estratègia turística.
2.2. S'estableix una línia de subvenció:
A. Suport a la mobilitat derivada d'aquells rodatges audiovisuals que contribueixen a la promoció del paisatge, la cultura i el patrimoni històric i natural de les Illes Balears, que es concreta en les activitats següents:
— Serveis de transport aeri, marítim o terrestre de persones o vehicles: compra de passatges o bitllets i lloguer de vehicles, transport discrecional o vehicles de suport (no s'hi inclou el lloguer de vaixells, avions o trens).
— Serveis d'allotjament en règim de mitja pensió en hotels, hotels apartament, hotels rurals, agroturismes, albergs, refugis o qualsevol allotjament reglat: lloguer d'habitació.
3. Despeses subvencionables i no subvencionables
3.1. Les despeses subvencionables són les següents:
— El desplaçament de personal tècnic. Només s'accepten bitllets de classe turista de transport aeri, marítim o terrestre.
— El quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic, amb un preu màxim de 0,240141 euros per quilòmetre (la benzina està inclosa dins el preu de quilometratge).
— El lloguer de vehicles i els imports de taxi d'anada i tornada de l'aeroport.
— Les despeses d'allotjament reglat s'estipulen en un màxim de 150 € per persona i nit, per a un màxim de dues persones. L'allotjament es comptabilitza en funció del dia o dies en què el professional o professionals tenen previst dur a terme l'activitat professional objecte del desplaçament. El nombre de nits i de persones allotjades ha de figurar d'una manera clara en les factures justificatives.
3.2. També són subvencionables les despeses previstes com a subvencionables en l'apartat 3.1 que ja s'han fet i que estan vinculades als rodatges cancel·lats o ajornats a causa de les mesures de prevenció decretades per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19. En aquest supòsit, s'ha de fer constar aquest fet a la sol·licitud, amb indicació de la data prevista inicialment. Així mateix, s'ha d'informar del motiu de la cancel·lació o l'ajornament, a excepció de la cancel·lació o l'ajornament en dates compreses dins el termini de l'estat d'alarma, o s'ha de presentar la documentació sobre la cancel·lació per part de l'organitzador o del titular de la seu on s'havia de fer l'activitat.
Els sol·licitants han d'acreditar que no han obtingut el reemborsament dels pagaments efectuats o que no s'ha compensat la despesa efectuada mitjançant bons, vals substitutoris o qualsevol acord de compensació dels serveis que no s'han pogut efectuar. Excepcionalment es pot acreditar mitjançant una declaració responsable.
3.3. Les despeses que queden excloses de la subvenció són les següents:
— Les despeses de manutenció.
— Les dietes.
— Els tiquets de combustible i aparcament.
4. Dotació pressupostària i import màxim de l'ajuda
4.1. Es destina a aquesta convocatòria un màxim de 100.000 €, amb càrrec al capítol IV dels pressuposts de l'ICIB de 2020, d'acord amb el Conveni de col·laboració amb data de 9 de setembre de 2020 entre l'ICIB i l'AETIB per a la promoció del territori com a espai per a rodatges, pel qual l'AETIB es compromet a realitzar una despesa per un import màxim de 100.000 €, amb càrrec al capítol VI del seu pressupost.
4.2. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada sol·licitant i projecte sol·licitant és de 25.000 € (vint-i-cinc mil euros).
Per a determinar si es respecta la normativa vigent d'acumulació d'ajudes, cal tenir en compte l'import total de les ajudes concedides a l'activitat o al projecte, amb independència de l'empresa que rep la subvenció, i s'ha de calcular el percentatge corresponent sobre la totalitat del projecte amb les despeses subvencionables de totes les empreses coproductores espanyoles, d'acord amb el que s'estableix en l'article 8 del Reglament núm. 651/2014 de la Comissió Europea.
4.3. En cap cas l'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'ICIB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.
5. Criteris per seleccionar els beneficiaris i l'import de la subvenció
5.1. Per a la concessió de les ajudes que estableix aquesta convocatòria s'ha d'aplicar un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en els registres i les oficines que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l'article 6.3 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.
5.2. Les sol·licituds d'ajudes es poden resoldre individualment encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si aquest no és el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.
5.3. En el cas que dins l'expedient no consti la documentació que es requereix o hi hagi anomalies en la documentació presentada que impedeixin avaluar correctament l'expedient, s'ha de fer un requeriment a la persona interessada. La data de presentació de l'esmena estableix l'ordre de prelació per a la concessió de la subvenció.
6. Beneficiaris i requisits
6.1. Poden ser beneficiàries de les subvencions:
a) Les empreses de producció audiovisual independents amb residència fiscal a les Illes Balears i les associacions relacionades amb el sector audiovisual amb residència fiscal a les Illes Balears, així com les que tenguin residència fiscal fora d'aquesta comunitat que estiguin inscrites en un registre d'empreses audiovisuals o cinematogràfiques d'un estat membre de la Unió Europea o associat a l'Espai Econòmic Europeu i amb establiment operatiu a l'Estat espanyol, sempre que en el moment de la sol·licitud de l'ajut tenguin un establiment operatiu a les Illes Balears, amb dos anys d'antiguitat. Així mateix, han de tenir les seves obres registrades en una societat de gestió de drets. En el cas de les associacions, han d'assegurar que les empreses a les quals representen compleixen els dos requisits anteriors.
b) Les persones físiques que estiguin donades d'alta d'una activitat econòmica en epígrafs relacionats amb el sector audiovisual.
6.2. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:
a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.
b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.
c) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 7, 8 i 9 d'aquesta convocatòria.
6.3. No poden tenir la condició de beneficiàries d'aquesta convocatòria:
— Les empreses afectades per alguna de les circumstàncies previstes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.
6.4. Aquests requisits han de complir-se prèviament a la data que es publica aquesta convocatòria anual en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i s'han de mantenir fins a la finalització i la justificació de l'activitat objecte de subvenció.
7. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud
7.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar mitjançant el model normalitzat (annex 2), degudament emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:
a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica.
a.1) Persona física:
— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.
— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de presentar la sol·licitud.
— Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'epígraf 961.1 de l'impost d'activitats econòmiques (IAE).
a.2) Persona jurídica:
— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.
— El document constitutiu de la persona jurídica.
— Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'epígraf 961.1 de l'IAE.
— El document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.
— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.
Si l'ICIB ja disposa dels documents anteriors, n'hi ha prou que la persona interessada informi de l'expedient de la subvenció anterior on es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.
b) La declaració responsable conjunta per mitjà del model normalitzat (annex 3), sobre els punts següents:
— Complir les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, així com les que estableix aquesta convocatòria.
— Veracitat de la documentació que s'adjunta a la sol·licitud.
— No incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable.
— Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
— Complir la legalitat vigent i aplicar criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.
— No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
— Totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.
c) Descripció detallada de la producció del rodatge, que ha d'incloure:
— Sinopsi.
— Càsting.
— Equip tècnic.
— Pla de rodatge.
— Pla de finançament.
— Pressupost. El pressupost ha d'incloure, especificades, les despeses de transport i d'allotjament per a les quals es demana l'ajuda de la present convocatòria.
— Periodització i previsions de postproducció i distribució.
— Descripció curricular de les persones, els col·lectius, les entitats o les empreses implicats en el projecte.
— Qualsevol altre material, escrit, gràfic o audiovisual, que contribueixi a la valoració del projecte.
8. Termini i presentació de sol·licituds
8.1. El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, és de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB.
8.2. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de dur a terme la sol·licitud de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.
8.3. Les sol·licituds es poden presentar per una de les dues vies següents:
a) A través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda. El REC està disponible a l'adreça web: <https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do>. Aquesta via és recomanable per a les persones físiques i és obligatòria per a les persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol.
b) En el Registre de l'ICIB o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta via només la poden fer servir les persones físiques.
Les sol·licituds s'han de presentar amb les fotocòpies dels documents en fulls separats, tots a una cara o tots a dues cares, sense cap tipus d'unió. Si la rellevància del document ho exigeix o si existeixen dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per a la qual cosa pot requerir que s'exhibeixi el document o informació original. Per agilitzar el procés, s'aconsella emplenar els formularis i les sol·licituds amb un processador de texts.
8.4. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds emplenades degudament, d'acord amb els annexos (2-5) que facilita l'ICIB, disponibles a la seu electrònica de la CAIB, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015.
En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la amb les còpies.
8.5. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni les deficiències, dins un termini de cinc dies hàbils a partir de l'endemà d'haver rebut la notificació, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.
9. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions
9.1. Cada beneficiari pot presentar, en aquesta convocatòria, un màxim de quatre sol·licituds per projecte.
9.2. Les inversions objecte de les ajudes s'han d'executar i pagar entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020 (ambdós inclosos)
10. Òrgan competent per instruir, informar i resoldre el procediment
10.1. En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon a la directora de l'ICIB tramitar les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, la seva ordenació i instrucció. D'acord amb els Estatuts de l'ICIB, l'òrgan competent per resoldre és la directora de l'ICIB.
10.2. D'acord amb la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, es pot establir que sigui un òrgan de caràcter unipersonal l'encarregat d'exercir les funcions atribuïdes legalment a les comissions avaluadores (article 25.3.b).
11. Instrucció i resolució del procediment
11.1. La directora de l'ICIB ha de formular una proposta de resolució provisional en què s'han d'incloure tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta.
Aquesta proposta s'ha de publicar en el web de l'ICIB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions, així com acceptar la subvenció o renunciar-hi, en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució en el web de l'ICIB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.
Com a avís, i sense efectes de notificació, l'ICIB informarà per via telemàtica, a l'adreça electrònica assenyalada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional en la pàgina web de l'ICIB, i informarà de la data de publicació i de l'enllaç corresponent.
11.2. La directora de l'ICIB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha publicar en el BOIB.
11.3. Les resolucions de la directora de l'ICIB que concedeixen o deneguen la subvenció sol·licitada no exhaureixen la via administrativa i, en contra, es pot interposar un recurs d'alçada davant la presidenta de l'ICIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió en el BOIB.
11.4. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'han d'entendre desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.
12. Pagament i justificació
12.1. Les ajudes s'han d'abonar, amb caràcter general, en un únic pagament, que s'ha de fer efectiu una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.
12.2. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió. En el cas que no s'hagi presentat, l'òrgan administratiu competent ha de requerir al beneficiari que presenti la justificació en un termini improrrogable de deu dies hàbils, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions. El fet de presentar la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que corresponguin de conformitat amb la Llei general de subvencions.
Si transcorregut aquest termini no s'ha presentat la documentació requerida, s'acordarà, si escau, el reintegrament de la subvenció, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.
12.3. No tenen la consideració de justificants de la inversió subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets amb anterioritat a l'1 de gener de 2020 ni amb posterioritat al 31 de desembre de 2020, tret que es tracti d'un pagament a compte per fer les comandes relacionades directament amb l'activitat.
12.4. La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 5), amb la documentació següent:
a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les accions dutes a terme i dels resultats obtinguts. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació en el projecte.
S'hi han d'incloure les despeses vinculades a activitats cancel·lades o ajornades per causa de les mesures de prevenció decretades per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19, i se n'ha d'informar en relació amb el que preveu l'apartat 3.2.
b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les accions dutes a terme, que ha de contenir:
— Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'hi han d'indicar les desviacions esdevingudes respecte del pressupost inicial. Només es tindran en compte els conceptes imputats en el pressupost presentat amb la sol·licitud.
— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i/o indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses esmentada.
— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.
c) Les factures o els documents amb valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats a la relació a què fa referència la lletra b) anterior, que justifiquin les despeses i que especifiquin clarament la inversió corresponent a l'objecte de la subvenció. En relació amb els desplaçaments aeris o marítims, a part de la factura, cal aportar la confirmació de la reserva corresponent, en la qual han de constar els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.
d) Un document acreditatiu que justifiqui el pagament de les factures objecte de la subvenció. S'ha d'acreditar d'alguna de les maneres següents:
— Una còpia del comprovant bancari justificatiu del pagament, en el qual han de figurar la data de la transferència, l'import transferit i la identificació del concepte de la transferència, amb l'objectiu que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.
— Una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda, en el qual ha de constar el càrrec d'aquest xec o pagaré.
— No obstant això, per a les factures inferiors a 200 € (IVA exclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.
12.5. En el cas que l'expedient de pagament no contengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents, comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment.
12.6. En el cas que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.
12.7. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes concedides per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.
12.8. Poden determinar la revocació de la subvenció la falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat sense l'aprovació prèvia de l'ICIB, i també la desviació de les subvencions o una aplicació diferent de la que estableix la norma. L'òrgan instructor és l'encarregat de dirimir-ho.
13. Concurrència d'ajudes o subvencions
13.1. Les ajudes emparades en la present convocatòria poden acumular-se amb:
— Qualsevol ajuda amb costos subvencionables identificables, corresponent (d'una manera total o parcial) als mateixos costos subvencionables, únicament si aquesta acumulació no supera la intensitat de l'ajuda o l'import d'ajuda més elevats en aquesta subvenció en virtut de les disposicions de la Unió Europea en aquesta matèria.
— Qualsevol altra ajuda amb costos subvencionables identificables, sempre que aquestes mesures d'ajuda es refereixin a costos subvencionables diferents i compleixin la normativa vigent d'ajudes de la Unió Europea.
13.2. L'import de les ajudes o subvencions que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària.
14. Obligacions dels beneficiaris
Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. A més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, els beneficiaris han de complir les següents:
a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució que l'accepten o que hi renuncien, en els termes establerts en aquesta convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des que es notifica la proposta no es fa constar el contrari.
b) Dur a terme l'acció o accions o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o en el calendari s'ha de comunicar abans que acabi el termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.
c) Destinar l'import de la subvenció a finançar l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.
d) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.
e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que els requereixin en relació amb les ajudes concedides.
f) Comunicar a l'ICIB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des que se sol·licita o s'obté la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'ha donat als fons.
g) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.
h) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, ha de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.
i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
S'eximeixen d'aquesta obligació les activitats cancel·lades o ajornades per causa de les mesures de prevenció decretades per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19, a excepció de les activitats dutes a terme posteriorment, fins i tot després de la data del 30 de juny de 2020.
j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.
k) Declarar tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció concedida.
l) Comunicar a l'ICIB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.
m) En el cas que el beneficiari vulgui renunciar a l'ajut, notificar-ho a l'ICIB mitjançant el model normalitzat de renúncia (annex 4).
n) Inserir la marca de destinació que indiquin (que podrà variar en funció del tipus de metratge) l'AETIB i l'ICIB / Illes Balears Film Commission (IBFC) als crèdits de la producció de l'obra audiovisual, així com “filmat a les Illes Balears” a continuació del repartiment i l'equip tècnic. La productora ha d'incloure els logotips de l'ICIB:<http://tn.caib.es/LogotipsICIB>; de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, i de la IBFC, així com complir el manual d'identitat corporativa de l'AETIB en el material promocional de la pel·lícula.
o) Entrega per part de la productora a l'ICIB / IBFC de quatre còpies de la producció en format físic DVD PAL i un altre en arxiu MOV per al seu arxiu. L'ICIB / IBFC n'ha de fer arribar una còpia en format MOV o MP4 a l'AETIB.
p) Proporcionar també per part de la productora fotografies i vídeos del making of, així com altres elements promocionals editats, que utilitzaran l'ICIB / IBFC i l'AETIB per a les seves accions de màrqueting internacional i per a les diferents accions promocionals en què es mostrin les Illes Balears com a localització per als rodatges.
q) Autoritzar expressament l'ICIB / IBFC i a l'AETIB per exhibir el tràiler i altres materials promocionals o del making of aportats, amb finalitats exclusivament publicitàries, promocionals i/o culturals, en els mitjans que l'organisme esmentat decideixi i per temps indefinit.
Des de l'estrena i indefinidament, tant l'AETIB com l'ICIB/IBFC han de demanar autorització al productor per exhibir l'obra als circuits culturals, turístics i econòmics no comercials. En el cas que el productor denegui l'autorització, aquesta denegació ha de ser motivada i documentada.
r) Convidar oficialment el Govern de les Illes Balears a tots els actes promocionals que se celebrin.
15. Interpretació i execució
La presidenta de l'ICIB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.