Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 11824
Resolució de la presidenta de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears de 27 de novembre de 2020 per la qual es convoca la concessió de subvencions per a projectes culturals de l’any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (en endavant, ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, en virtut del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els fins generals i els àmbits d'actuació de l'ICIB, d'acord amb l'article 4 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, són els següents:

1. L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb aquests Estatuts.

2. Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en un futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.

Són funcions i competències de l'ICIB, d'acord amb l'article 5 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, les següents:

a) Establir i gestionar, amb la participació de representants dels sectors implicats, els programes orientats a la prestació de suport tècnic als diferents sectors vinculats a les indústries culturals.

b) Fomentar el desenvolupament de les empreses relacionades amb les indústries culturals i assessorar noves empreses.

c) Donar suport a les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals.

d) Facilitar les relacions entre les indústries culturals i les administracions públiques de les Illes Balears.

e) Impulsar la col·laboració entre les empreses i els creadors culturals.

f) Fer estudis estructurals i prospeccions sobre les indústries culturals.

g) Difondre la informació relativa a les ajudes i als serveis que els organismes de qualsevol àmbit territorial de les Illes Balears destinen a les indústries culturals.

h) Fomentar les accions formatives d'interès per al desenvolupament de les indústries culturals.

i) Promoure la innovació creativa i la investigació d'ofertes de qualitat de noves estètiques i nous llenguatges. [...]

k) Promoure i executar qualsevol altra activitat dirigida a desenvolupar les indústries culturals a les Illes Balears.

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents a cultura, activitats artístiques i culturals, i foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, així com la seva difusió nacional i internacional.

L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, modificat mitjançant la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 19 de novembre de 2020 (BOIB núm. 200, de 26 de novembre), inclou en la línia I.4 la millora de la competitivitat empresarial i la convocatòria d'ajuts per a projectes culturals.

D'acord amb l'article 1.2.1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a les matèries següents de la cultura: a) promoció de la cultura i de les arts plàstiques tant entre les Illes Balears com a l'exterior, b) recerca i investigació de caràcter cultural.

D'altra banda, el present règim d'ajudes també està sotmès al Reglament (UE) núm. 1407/2013 de la Comissió, de 18 de desembre, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis.

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.i) dels Estatuts de l'ICIB, aprovats pel Decret 50/2018, de 21 de desembre, dict la següent

Resolució

Primer

1. Aprovar la convocatòria de subvencions per donar suport a projectes culturals de l'any 2020, d'acord amb els termes de l'annex 1 d'aquesta convocatòria.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 256.500 € (dos-cents cinquanta sis mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 256.000 €, amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'ICIB.

4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Segon

Fixar els models de documents que s'han de presentar per participar en la convocatòria (annexos 2, 3, 4 i 5).

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l'ICIB, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 27 de novembre de 2020

La presidenta de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears

Pilar Costa i Serra

 

ANNEX 1

1. Normativa aplicable

2. Objecte i finalitat

3. Dotació pressupostària

4. Beneficiaris i requisits

5. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

6. Termini i presentació de sol·licituds

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució

8. Despeses subvencionables i no subvencionables

9. Criteris de valoració (màxim de 50 punts)

10. Import màxim de les ajudes

11. Òrgans competents per instruir i resoldre el procediment. Composició de la Comissió Avaluadora

12. Instrucció i resolució del procediment

13. Pagament i justificació

14. Revocació

15. Concurrència d'ajudes o subvencions

16. Obligacions dels beneficiaris

17. Interpretació i execució

1. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions concedides per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

2. Objecte i finalitat

2.1. Aquesta convocatòria té per objecte donar suport al desenvolupament de projectes culturals de les arts escèniques, de la música, de les arts visuals i del món editorial duts a terme entre l'1 de gener de 2020 i el 31 de desembre de 2020.

2.2. Els projectes són entesos com a accions culturals que promocionen els productes culturals, que n'impulsen el consum, que posen en valor la diversitat cultural i que contribueixen a enfortir el teixit industrial del sector cultural. Aquests projectes culturals s'han d'incloure en alguna de les modalitats i gèneres següents:

Modalitat A: arts escèniques

Modalitat B: música

Modalitat C: arts visuals

Modalitat D: món editorial

2.3. Queden exclosos de la convocatòria present els projectes audiovisuals i els projectes culturals que reuneixin les característiques següents:

— Projectes de naturalesa acadèmica produïts per empreses amb vinculació directa amb centres de formació. A l'efecte d'aquesta convocatòria, s'entén per vinculació directa el fet que l'empresa gestora del centre formatiu tingui una participació directa o indirecta en el capital social de l'empresa productora que, d'acord amb els seus estatuts, li doni el dret a designar més de la meitat dels membres dels seus òrgans d'administració o direcció.

3. Dotació pressupostària

3.1. Es destina a aquesta convocatòria un màxim de 256.500 €, amb càrrec al capítol IV dels pressupostos de l'ICIB de 2020.

3.2. L'import de la convocatòria es distribueix, per modalitats, de la manera següent:

Modalitat A (arts escèniques), per a la qual hi ha reservats 65.000,00 €.

Modalitat B (música), per a la qual hi ha reservats 65.000,00 €.

Modalitat C (arts visuals), per a la qual hi ha reservats 63.250,00 €.

Modalitat D (món editorial), per a la qual hi ha reservats 63.250,00 €.

3.3. En el cas que no s'arribi a repartir la quantitat màxima assignada per a cadascuna de les modalitats, les quantitats no utilitzades es poden destinar a altres modalitats. El mateix criteri s'ha d'aplicar en el cas de falta de propostes o si aquestes no compleixen els requisits o si no assoleixen la puntuació mínima exigible en la fase de valoració.

Per repartir aquest romanent, s'han de considerar les sol·licituds a què ha donat una puntuació més alta la comissió de valoració, independentment de la modalitat.

A l'hora de determinar les subvencions corresponents a les sol·licituds que han obtingut la mateixa puntuació total dins una mateixa modalitat, si el crèdit que resta per assignar no fos suficient per concedir-les totes, s'ha de seguir l'ordre de prelació en virtut dels criteris següents:

— Les que han obtingut una puntuació més alta en el primer apartat del criteri d'avaluació a). En el cas que n'hi hagi més d'una amb la mateixa puntuació en aquest apartat i el crèdit no sigui tampoc suficient per concedir-los els ajuts, aquest empat s'ha de resoldre tenint en compte la puntuació obtinguda en l'apartat b). Si el crèdit no fos encara suficient per resoldre l'empat, s'ha d'observar la puntuació aconseguida en l'apartat c) i, si continua l'empat, caldrà tenir en compte la puntuació obtinguda en l'apartat d).

— Amb tot, si com a resultat d'atendre l'ordre de prelació anterior es manté l'empat, s'ha de resoldre a favor de la sol·licitud amb l'import total de pressupost subvencionable més elevat.

Aquest sistema per resoldre un possible empat entre sol·licituds amb una mateixa puntuació s'ha d'aplicar sempre igual, fins a exhaurir tot el crèdit que s'ha de distribuir.

4. Beneficiaris i requisits

4.1. Poden ser beneficiàries de les subvencions les persones jurídiques constituïdes com a empreses, i les persones físiques constituïdes com a autònoms, amb personalitat jurídica pròpia que reuneixin els requisits següents:

a) Estar al corrent de les obligacions amb la Seguretat Social.

b) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució.

c) Estar establertes en un estat membre de la Unió Europea o de l'Espai Econòmic Europeu, i en el moment de la sol·licitud de l'ajuda tenir un establiment operatiu permanent a la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, o acreditar que el 50 % dels contractes laborals o serveis contractats s'han fet en el darrer any a les Illes Balears o que el projecte cultural subvencionat (o subvencionable) té lloc en el territori de les Illes Balears.

d) Estar d'alta en un epígraf de l'impost d'activitats econòmiques (IAE) vinculat al sector cultural.

e) Que l'objecte social principal de l'entitat sigui el de les arts escèniques, la música, les arts visuals o el món editorial.

4.2. No tenen la condició de beneficiaris d'aquesta convocatòria:

— Les empreses afectades per alguna de les circumstàncies previstes en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

— Les empreses que tenen com a activitat principal la referida al sector audiovisual.

4.4. Aquests requisits s'han de complir prèviament a la data de publicació d'aquesta convocatòria anual en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i han de mantenir-se fins a la finalització i la justificació de l'activitat objecte de subvenció.

5. Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud

5.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), degudament emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica.

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de presentar la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donada d'alta en l'epígraf de l'IAE que pertoca, segons el que s'indica en l'apartat 2 (modalitats).

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona física que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'epígraf de l'IAE que pertoca, segons el que s'indica en l'apartat 2.

— El document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent.

Si l'ICIB ja disposa dels documents anteriors, n'hi ha prou que la persona interessada informi de l'expedient de la subvenció anterior on es poden trobar, i l'ICIB els aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

b) La declaració responsable conjunta per mitjà del model normalitzat (annex 3).

c) Memòria descriptiva del projecte cultural, que ha d'incloure, obligatòriament, tots aquests apartats:

— Objectius.

— Explicació detallada del projecte i de les accions que s'han de desenvolupar.

— Pla de treball. Calendarització de la gestió i l'execució del projecte cultural.

— Estructura organitzativa i recursos humans.

— Accions i mètodes a desenvolupar per a l'avaluació del projecte cultural.

— Viabilitat i coherència del projecte cultural.

— Pressupost, amb ingressos i despeses.

— Destinataris i cobertura del projecte cultural.

— Pla de comunicació, difusió i màrqueting.

— Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les entitats implicats.

— Explicació referent a l'ús de la llengua catalana, pel que fa tant a la presentació del projecte com a les accions que s'han de desenvolupar i a la difusió.

— Explicació de les accions que s'han de desenvolupar amb l'objectiu d'assolir la consecució efectiva de la igualtat de gènere.

6. Termini i presentació de sol·licituds

6.1. El termini per presentar les sol·licituds, adreçades a l'ICIB, és de deu dies hàbils comptadors a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB.

6.2. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de dur a terme la sol·licitud de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

6.3. Les sol·licituds es poden presentar per una de les dues vies següents:

a) A través del Registre Electrònic Comú (REC) del Ministeri d'Hisenda, i cal indicar en el concepte “Convocatòria Projectes Culturals 2020 ICIB”. El REC està disponible a l'adreça web: <https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do>. Aquesta via és recomanable per a les persones físiques i és obligatòria per a les persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol.

b) En el Registre de l'ICIB o en els registres i les oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Aquesta via només la poden fer servir les persones físiques.

Les sol·licituds s'han de presentar amb les fotocòpies dels documents en fulls separats, tots a una cara o tots a dues cares, sense cap tipus d'unió. Si la rellevància del document ho exigeix o si existeixen dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del registre pot sol·licitar que l'acarament de les còpies aportades, per a la qual cosa pot requerir que s'exhibeixi el document o informació original. Per agilitzar el procés, s'aconsella emplenar els formularis i les sol·licituds amb un processador de texts.

6.4. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds emplenades degudament, d'acord amb els annexos 2 i 3 que facilita l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears, disponibles a la seu electrònica de la CAIB, en la forma establerta en l'article 16 de la Llei 39/2015.

En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la amb les còpies.

6.5. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni les deficiències, dins un termini de cinc dies hàbils a partir de l'endemà d'haver rebut la notificació, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

7. Nombre de sol·licituds i termini d'execució

7.1. Cada beneficiari pot presentar, en aquesta convocatòria, un màxim de dues sol·licituds en total.

7.2. Les inversions objecte de les ajudes s'han d'executar i pagar entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2020 (ambdós inclosos).

7.3. Criteris per seleccionar els beneficiaris i l'import de la subvenció. La selecció de les persones beneficiàries s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs separadament per a cada modalitat, d'acord amb el procediment següent:

a) Un cop finalitzat el període de presentació de sol·licituds, la Comissió Avaluadora ha de valorar els projectes sol·licitats, separadament per a cada modalitat, d'acord amb els criteris de valoració de l'apartat 9, i s'han d'ordenar per ordre de puntuació. En el cas d'empat, se seguirà el criteri establert en l'apartat 3.

b) A continuació, s'ha de calcular l'import de la subvenció que correspondria a cadascun dels projectes, amb atenció a les quanties màximes establertes en la present convocatòria, d'acord amb els criteris de l'apartat 10.

c) Finalment, les ajudes s'han de concedir per l'ordre establert en l'apartat a) anterior i amb l'import calculat en l'apartat b), fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari assignat a cada modalitat i, si escau, amb el crèdit sobrant d'altres modalitats.

8. Despeses subvencionables i no subvencionables

8.1. De conformitat amb l'article 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, es consideren despeses subvencionables les que, d'una manera indubtable, responen a la realització del projecte dins el període comprès entre l'1 de gener de 2020 i fins a la finalització del termini de justificació.

S'hi poden d'incloure les despeses vinculades a accions cancel·lades o ajornades per causa de les mesures de prevenció decretades per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19.

No són subvencionables les despeses següents:

— Les relatives a aigua, llum, telèfon o similars.

— Els dinars, refrigeris, serveis d'àpats o altres d'anàlogues.

— Les relatives a obres o a compra d'equipaments o de qualsevol altre bé inventariable de naturalesa similar.

— Qualsevol altra despesa que no quedi justificat d'una manera clara que respon indubtablement a la realització del projecte.

8.2. Prohibició de subcontractació amb persones vinculades al beneficiari. No s'admeten despeses que tenguin com a origen la subcontractació amb persones vinculades al beneficiari, llevat que la subcontractació s'hagi fet d'acord amb les condicions normals de mercat i s'hagi obtingut l'autorització prèvia del ICIB, d'acord amb el que preveu l'article 38.7.d) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. A aquest efecte, per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

9. Criteris de valoració (màxim de 50 punts)

a) Qualitat i interès (màxim de 30 punts):

— Objectius (màxim: 3 punts).

— Explicació detallada del projecte i de les accions que s'han de desenvolupar (màxim: 10 punts).

— Pla de treball. Calendarització de la gestió i de l'execució del projecte cultural (màxim: 3 punts).

— Estructura organitzativa i recursos humans (màxim: 3 punts).

— Accions i mètodes que s'han de desenvolupar per avaluar el projecte cultural (màxim: 3 punts).

— Viabilitat i coherència del projecte cultural (màxim: 4 punts).

— Pressupost, amb ingressos i despeses (màxim: 4 punts).

b) Destinataris i cobertura del projecte cultural (màxim de 5 punts):

— Definició del perfil de destinataris a qui s'adreça el projecte cultural (màxim: 1 punt).

— Accions per al desenvolupament de nous públics i que afavoreixen la inclusió social (màxim: 3 punts).

— Definició de la ubicació i/o cobertura del projecte cultural (màxim: 1 punt).

c) Pla de comunicació, difusió i màrqueting (màxim de 5 punts).

d) Trajectòria professional i formació de l'empresa sol·licitant, així com de les persones, els col·lectius, les empreses o les entitats implicats (màxim de 5 punts).

e) Ús de la llengua catalana, pel que fa tant a la presentació del projecte com a les accions que s'han de desenvolupar i a la difusió (màxim de 2 punts).

f) Accions desenvolupades amb l'objectiu d'assolir la consecució efectiva de la igualtat de gènere (màxim de 3 punts).

Per tal de poder ser beneficiari d'aquesta convocatòria és necessari obtenir un mínim de 25 punts en la valoració del projecte.

 

10. Import màxim de les ajudes

10.1. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari no pot superar mai el 60% del pressupost total del projecte cultural.

10.2. L'import màxim de l'ajuda que pot percebre cada projecte beneficiari és de 20.000 €.

10.3. L'import màxim que pot percebre un mateix beneficiari és de 40.000 €.

10.3. Comprovació de valors. En cap cas l'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'ICIB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

11. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment. Composició de la Comissió Avaluadora

11.1. En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon a la directora de l'ICIB tramitar les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, la seva ordenació i instrucció. D'acord amb l'article 20.h) dels Estatuts de l'ICIB, l'òrgan competent per resoldre és la directora de l'ICIB.

11.2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat encarregat d'examinar les sol·licituds presentades i d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor.

La Comissió Avaluadora d'aquestes subvencions està integrada per cinc membres:

President: la directora o la persona que ella designi.

Vocals: tres professionals de prestigi nomenats per l'ICIB.

Secretari: un tècnic de la Delegació de Cultura.

12. Instrucció i resolució del procediment

12.1. La directora de l'ICIB ha de formular una proposta de resolució provisional. Aquesta proposta s'ha de publicar en el web de l'ICIB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions, així com acceptar la subvenció o renunciar-hi, en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució en el web de l'ICIB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'ICIB informarà per via telemàtica, a l'adreça electrònica assenyalada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional en la pàgina web de l'ICIB, i informarà de la data de publicació i de l'enllaç corresponent.

12.2. La directora de l'ICIB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha publicar en el BOIB.

12.3. Les resolucions de la directora de l'ICIB que concedeixen o deneguen la subvenció sol·licitada exhaureixen la via administrativa i, en contra, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió en el BOIB.

12.4. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'han d'entendre desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

13. Pagament i justificació

13.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat la resolució de concessió. En el cas que no s'hagi presentat, l'òrgan administratiu competent ha de requerir al beneficiari que presenti la justificació en un termini improrrogable de deu dies hàbils, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions. El fet de presentar la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que corresponguin de conformitat amb la Llei general de subvencions.

Si transcorregut aquest termini no s'ha presentat la documentació requerida, s'acordarà, si escau, el reintegrament de la subvenció, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.

13.2. No tenen la consideració de justificants de la inversió subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets amb anterioritat a l'1 de gener de 2020 ni amb posterioritat al 31 de desembre de 2020, tret que es tracti d'un pagament a compte per fer les comandes relacionades directament amb l'activitat.

13.3. La justificació de l'activitat subvencionada s'ha de dur a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 4), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les accions dutes a terme i dels resultats obtinguts. Així mateix, ha de contenir tota la informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació en el projecte.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les accions dutes a terme, que ha de contenir:

— Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'hi han d'indicar les desviacions esdevingudes respecte del pressupost inicial. Només es tindran en compte els conceptes imputats en el pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i/o indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

Els tres pressuposts que, com a mínim, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària, si escau, en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions. S'ha de justificar l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

c) Les factures o els documents amb valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats a la relació a què fa referència la lletra b) anterior, que justifiquin les despeses i que especifiquin clarament la inversió corresponent a l'objecte de la subvenció. En relació amb els desplaçaments aeris o marítims, a part de la factura, cal aportar la confirmació de la reserva corresponent, en la qual han de constar els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.

d) Un document acreditatiu que justifiqui el pagament de les factures objecte de la subvenció. S'ha d'acreditar d'alguna de les maneres següents:

— Una còpia del comprovant bancari justificatiu del pagament, en el qual han de figurar la data de la transferència, l'import transferit i la identificació del concepte de la transferència, amb l'objectiu que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

— Una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda, en el qual ha de constar el càrrec d'aquest xec o pagaré.

— No obstant això, per a les factures inferiors a 200 € (IVA exclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.

13.4. En el cas que l'expedient de pagament no contengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents, comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment.

13.5. En el cas que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

13.6. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes concedides per altres administracions o ens públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de la concessió.

Poden determinar la revocació de la subvenció la falta de justificació en els termes i en els terminis que estableixi la resolució d'atorgament de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat sense l'aprovació prèvia de l'ICIB, i també la desviació de les subvencions o una aplicació diferent de la que estableix la norma. L'òrgan instructor és l'encarregat de dirimir-ho.

13.7. La subvenció s'ha de pagar mitjançant transferència bancària en el número de compte bancari indicat en el punt 3 de l'annex 2.

 

14. Revocació

Després de tramitar el procediment establert legalment, l'òrgan que concedeix les ajudes pot revocar-les totalment o parcialment, la qual cosa obliga la persona beneficiària a pagar l'import rebut i l'interès de demora corresponent, en els supòsits que estableixen el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i la Llei estatal 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

15. Concurrència d'ajudes o subvencions

15.1. Acumulació d'ajudes i subvencions. Les ajudes emparades en la present convocatòria poden acumular-se amb:

— Qualsevol ajuda amb costos subvencionables identificables, corresponent (d'una manera total o parcial) als mateixos costos subvencionables, únicament si aquesta acumulació no supera la intensitat de l'ajuda o l'import d'ajuda més elevats en aquesta ajuda en virtut de les disposicions de la Unió Europea en aquesta matèria.

— Qualsevol altra ajuda amb costos subvencionables identificables, sempre que aquestes mesures d'ajuda es refereixin a costos subvencionables diferents i compleixin la normativa vigent d'ajudes de la Unió Europea.

15.2. L'import de les ajudes o subvencions que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat que ha de desenvolupar l'entitat beneficiària.

16. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. A més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, els beneficiaris han de complir les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució que l'accepten o que hi renuncien, en els termes establerts en aquesta convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si en el termini de vuit dies hàbils des que es notifica la proposta no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l'acció o accions o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o en el calendari s'ha de comunicar abans que acabi el termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

c) Destinar l'import de la subvenció a finançar l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

d) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que els requereixin en relació amb les ajudes concedides.

f) Comunicar a l'ICIB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des que se sol·licita o s'obté la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de justificar l'aplicació que s'ha donat als fons.

g) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

h) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, ha de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, incloent-hi els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

S'eximeixen d'aquesta obligació les activitats cancel·lades o ajornades per causa de les mesures de prevenció decretades per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19, a excepció de les activitats dutes a terme posteriorment, fins i tot després de la data del 30 de juny de 2020.

j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

k) Declarar tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió. En tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions atorgades per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a la modificació de la subvenció concedida.

l) Comunicar a l'ICIB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.

m) Difondre que el projecte ha estat objecte de subvenció per part de l'ICIB i incloure'n el logotip en qualsevol acció de difusió i publicitat que es dugui a terme. El logotip de l'ICIB es pot trobar en l'enllaç següent: <http://tn.caib.es/LogotipsICIB>.

n) En el cas que el beneficiari vulgui renunciar a l'ajut, notificar-ho a l'ICIB mitjançant el model normalitzat de renúncia (annex 4).

17. Interpretació i execució

La presidenta de l'ICIB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Documents adjunts