Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

Núm. 11785
Acord relatiu a la modificació de les Bases reguladores per a l'atorgament de disposicions dineràries, per l’Ajuntament de Calvià, a favor de persones físiques beneficiàries a través del lliurament, mitjançant una plataforma marketplace, de bons canviables als comerços locals adherits

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 25 de novembre de 2020 la Junta de Govern Local va aprovar el següent acord:

MODIFICACIÓ DE LES BASES REGULADORES PER A L'ATORGAMENT DE DISPOSICIONS DINERÀRIES, PER L'AJUNTAMENT DE CALVIÀ, A FAVOR DE PERSONES FÍSIQUES BENEFICIÀRIES A TRAVÉS DEL LLIURAMENT, MITJANÇANT UNA PLATAFORMA MARKETPLACE, DE BONS CANVIABLES ALS COMERÇOS LOCALS ADHERITS.

PREÀMBUL.

FONAMENTACIÓ DE L'AMPLIACIÓ DE LA CAMPANYA DE SUBVENCIONS INCLOSA EN PLA DE REACTIVACIÓ ECONÒMICA, SOCIAL I MEDIAMBIENTAL.

Per tal de centrar l'objecte d'aquest, en primer terme, apuntar que com a mesura impulsada dins el Pla Municipal de Reactivació Econòmica, Social i Mediambiental, es va adoptar per part de la Junta de Govern Local de data 17/08/2020 (BOIB núm. 158 - 12/09/20-), l'oportú acord d'aprovació de les bases i de la convocatòria per a l'atorgament de disposicions dineràries a favor de persones físiques beneficiàries (persones residents al terme municipal de Calvià majors de 16 anys) a través de l'adquisició, mitjançant una plataforma <<marketplace>>, de bons-descompte bescanviables als establiments associats a aquesta.

Així, en aquest sentit, es va requerir la prèvia adjudicació de l'oportú contracte menor relatiu a l'esmentada plataforma <<marketplace>>, com a suport necessari per a la posada en marxa de l'esmentada campanya de subvencions.

D'acord amb l'anterior, i d'acord amb les singulars circumstàncies seguidament exposades, i atenent novament als objectius marcats en el Pla municipal, i, en particular, a la necessitat d'atendre urgentment a les necessitats de persones que l'actual situació de crisi econòmica ha generat o, en qualsevol cas, agreujat, una posició de vulnerabilitat patida en aquest sentit.

Partint d'aquesta premissa, es fa necessari assenyalar que amb data de 21 de juliol de 2020 es va adoptar el corresponent informe proposta elevat a Decret en mèrits del qual, i d'acord amb l'article 118.1 de la Llei 9/2017, de 8 de novembre , de contractes del Sector Públic (* d'ara endavant LCSP/17), per la qual es transposen a l'ordenament jurídic espanyol les Directives del Parlament Europeu i de Consell 2014/23/UE i 2014/24/UE, de 26 de febrer de 2014 , en virtut del qual es disposa que: "en els contractes menors la tramitació de l'expedient exigirà l'informe de l'òrgan de contractació motivant la necessitat del contracte", així i en conseqüència, es va declarar gràcies a aquesta Resolució aquesta necessitat i idoneïtat de la licitació concernida .

En línia amb això, i tal com s'ha avançat en referir la convocatòria de subvencions acordada per Acord de la Junta de Govern Local de dia 17/08/2020, significar que l'Ajuntament de Calvià va manifestar la necessitat de contractar la prestació d'un servei d'elaboració d'una plataforma <<marketplace>> en modalitat de Saas (Software as a Service) que permetés crear un aparador web de productes i serveis dels comerços de Calvià, i que, al mateix temps, incentivés el consum intern a través de l'adquisició d'uns bons descompte bescanviables als establiments degudament associats a aquest sistema. Aquesta fórmula es va considerar com la més idònia per a propiciar la reactivació de les compres, principalment en el sector comercial, així com en l'àmbit de determinats serveis, que tan durament s'han vist colpejats pels efectes derivats de la situació de crisi econòmica provocada per la COVID-19.

Apuntar que la plataforma / marketplace l'elaboració i adjudicació va ser objecte de la referida contractació, va exercir un paper clau com a element substantiu imprescindible en aquesta campanya de subvencions (bons-descompte a bescanviar en establiments adherits a aquesta plataforma) la convocatòria, tal com s'ha indicat, va resultar aprovada per acord de Junta de Govern Local de data 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

Cal notar que tal al·ludida campanya de subvencions es va gestar en un escenari de millora de les condicions de mobilitat, i de les mesures de contenció, i, emmarcat això en les polítiques de foment actiu d'una ràpida volta, o de recuperació en la mesura del possible de la "antiga normalitat", i accés a "la nova" en les millors condicions possibles, i, òbviament, des de la perspectiva o àmbit de la Direcció General de Comerç d'aquest consistori, i atenent que el teixit comercial del nostre terme constitueix un sector especialment exposat a les conseqüències derivades de l'actual situació, extrem aquest que el fa particularment vulnerable, es va fer precís incidir sobre totes aquelles específiques mesures que en bona lògica coadjuvessin a alleujar en la mesura del possible aquesta situació de fragilitat.

Excusa abundar sobre els evidents i nefastos efectes que per a la salut està generant la SARS-CoV-2, però en el que ara importa, interessa posar l'accent així mateix en les innegables conseqüències que per a l'economia està tenint la crisi generada per aquesta pandèmia. Si bé, tal com s'ha plasmat en el paràgraf anterior, l'escenari abordat en l'instant en què es va aprovar la referida convocatòria de subvencions ("bons-descompte" per al foment de la reactivació econòmica del teixit comercial de TM de Calvià) era el d'una incipient tornada a la normalitat, la veritat és que en el present moment (plena segona onada de contagis), a la situació de crisi sanitària s'uneix un devastador panorama de depressió econòmica molt aguditzada, amb el resultat actual de detectar-se un notable increment del nombre de famílies i persones en situació d'especial vulnerabilitat.

Amb l'objectiu d'abordar dins del "programa" de subvencions concernit, una específica "línia" que permeti afrontar la situació de greu crisi econòmica i social referida ut supra, és pel que es pretén aprovar una modificació de les anteriors bases ("bons-descompte" comercials), i que específicament s'orienti de manera molt singular a procurar disposicions dineràries a favor de persones beneficiàries que es trobin en situació d'especial vulnerabilitat econòmica a través de la posada a disposició de bons (sense copagament) mitjançant la mateixa plataforma <<marketplace>>, i això emmarcat en el Pla de reactivació econòmica, social i mediambiental posat en marxa per aquest Consistori.

Tal com s'ha referit anteriorment, la plataforma <<marketplace>> avantdita s'havia erigit en element arquitectural essencial per al desenvolupament del programa de subvencions denominada "bons-descompte" comercials. És menester incidir en l'aspecte relatiu a l'evident primer enfocament (econòmic-empresarial) inherent a l'esmentada campanya de subvencions, destinada a la reactivació i impuls econòmic del teixit comercial i de determinats serveis d'aquest terme municipal, motiu pel qual, aquest sistema contractat servia de plataforma mitjançant la qual, i de manera general -sotmès al control d'usuari administrador de l'Ajuntament- tals establiments un cop adherits a aquesta, poguessin servir-se de tal suport com a eina de publicitat de la seva activitat, però també amb l'específic fi de procedir -únicament aquells l'activitat resultés compatible envers les condicions fixades en aquestes bases a l'objecte de la deguda adquisició de la seva condició com a entitats col·laboradores a aquests particulars efectes- al bescanvi dels bons amb els quals es materialitzava aquella subvenció, i d'aquesta manera de servir d'evident mig de foment i impuls de la seva activitat econòmica tan durament castigada. Es fa tal apunt precisament amb la finalitat de posar l'accent en l'important paper que per al desenvolupament i gestió de l'ampliació de la campanya de subvencions (destinada a les persones i les famílies en situació de vulnerabilitat econòmica a través dels bons col·loquialment anomenats "bons socials") ocuparan igualment aquestes empreses adherides a la plataforma de constant referència.

Convé matisar que amb aquesta ampliació de la campanya es posen a disposició d'un concret perfil de beneficiaris (persones i les famílies en situació de vulnerabilitat i que compleixen els requisits establerts ad hoc pel Departament de Desenvolupament Social d'aquest Consistori i recollits en el seu informe datat el dia 03/11/2020*) bons igualment bescanviables en aquells establiments associats al sistema, si bé els mateixos presenten com a particularitat diferenciadora respecte als primers "bons-descompte comercials" referits a la pristina campanya, la circumstància que no són del tipus "copagament", sinó que es posen a disposició d'aquells amb un valor de 20 €, és a dir, que la posada a disposició no requereix d'un previ acte d'adquisició mitjançant el pagament de 10 €, raó per la qual, encara tot i tractar de bons el funcionament de bescanvi s'articula de la mateixa manera que els primers, rebran col·loquialment la denominació de "bons socials". Així mateix, i no obstant això formular aquest específic "programa social" com una ampliació de la primigènia campanya, raó per la qual se li donarà a conèixer com "campanya de bons socials", la circumstància de dirigir-se singularment a aquest perfil de beneficiari -d'acord amb els requisits fixats en el citat informe-, condueix també al fet que finalment es recorri a les presents bases i de manera organitzativa, a referir dues línies que vindran marcades o caracteritzades en funció del perfil de beneficiari, és a dir: la línia de "bons-bescanviables de comerç" -referida en la campanya original-, i la línia de "bons-socials" -referida en l'ampliació de la campanya i consegüent modificació de les bases anteriors-, encara que ambdues s'integrin a la mateixa campanya emmarcada en el més ampli Pla Municipal de constant al·lusió.

Així, i tal com s'ha avançat, en l'informe datat el dia 03/11/2020 emès pel Departament de Desenvolupament Social d'aquest Consistori, es contenen els oportuns requisits objectius -i que seran degudament recollits en les bases- que hauran de complir les persones en situació de vulnerabilitat econòmica per beneficiar-se de les esmentades aportacions dineràries, a saber:

- Persones/famílies residents a Calvià majors de 18 anys que hagin rebut una prestació econòmica de serveis socials durant 2020 per la seva situació de vulnerabilitat econòmica.

- El nombre màxim de bons que podran obtenir serà de 2 per unitat familiar.

Així mateix, el citat Departament de Desenvolupament Social, i en tant que àrea competent per a la remissió dels bons a les persones beneficiàries, s'encarregarà de vetllar pel compliment d'aquests requisits.

En aquest punt, convé advertir novament que la plataforma <<marketplace>> avantdita presenta una doble funció: d'una banda com a instrument general de publicitació de productes, i a priori "d'accés general a totes les activitats" -amb les excepcions apuntades i en tot cas, sotmès al control exercit per part de l'usuari administrador municipal del sistema-, i, de l'altra, i principalment, ja que no en va aquest és el prioritari objectiu del programa, el de servir de via necessària per al bescanvi dels bons, reservat això única i exclusivament als establiments les activitats dels quals compleixin amb els requisits establerts a les bases. En aquest sentit, i al marge d'altres consideracions contingudes en les bases reguladores de la "primera línia" del programa de subvencions ("bons-descompte" comercials), en el sentit de fixar un criteri que en primera instància obeeix a la necessitat de preferenciar a aquelles activitats l'exercici de les quals es va veure especialment afectat per les restriccions inherents a diverses mesures sanitàries adoptades en el marc de la COVID-19, així mateix, es va contenir expressa reserva pel que fa a l'exclusió d'aquelles activitats que, en línia i coherència amb el Decret llei 1/2020, de 17 de gener, contra el Turisme d'excessos per a la millora de la qualitat en zones turístiques, estiguessin d'una manera o altra, tan sols indirectament, vinculades al consum associat als excessos, raó per la qual, i sent conseqüents envers l'assoliment dels fins apuntats d'interès social, es va excloure de l'àmbit de la seva concessió a aquells establiments comercials que comptessin d'entre la seva oferta de productes, les begudes alcohòliques (supermercats, takeaways, i d'anàloga significació), i, òbviament, els establiments o empreses d'oferta turística d'entreteniment, així com de restauració, i, òbviament, amb particular inclusió en tal categoria, als bars de copes.

És menester en aquest punt incidir en la qüestió que tot i no incloure específicament en aquelles bases, i d'entre els epígrafs objecte d'exclusió de la possibilitat d'adhesió, als establiments l'activitat giri al voltant de la comercialització de substàncies canabioides o d'anàloga naturalesa i / o significació, això no obstant, atès l'esperit i finalitat reflectit en la seva fonamentació, insuflador del seu articulat, això condueix inequívocament a la categòrica conclusió que de la mateixa manera aquestes activitats es van trobar excloses de l'àmbit de les esmentades bases.

Es fa tal apunt precisament amb l'objectiu de matisar que si bé d'acord amb aquesta lectura s'han de considerar excloses de l'àmbit de les bases de 17/08/2020 a aquestes activitats, i per tant, i de la mateixa manera, també al de la seva ampliació ("campanya de bons socials"), no és menys cert que principis com el de legalitat o de seguretat jurídica, i per tal d'evitar si més no un mínim indici de dubte a aquest respecte, determinen la necessitat que es procedeixi a contemplar de forma expressa en aquesta modificació de les bases l'oportuna particular exclusió de les activitats concernides (comercialització de substàncies canabioides incloses en l'epígraf 659.7 de l'IAE), estenent tal limitació a les activitats que tinguin per objecte la comercialització de qualssevol productes d'anàloga naturalesa i significació als anteriors, i, en qualsevol cas, que pogués estar vinculat al tan injuriat consum associat als excessos (per a la determinació del concepte "d'excessos", ha de recórrer a l'esperit contingut en l'exposició de motius de Decret Llei 1/2020, de 17 de gener).

Per raons òbvies, i tal com s'ha justificat anteriorment, en el moment de l'elaboració de tal plataforma <<marketplace>> no es va poder preveure aquesta nova situació marcada pel fort impacte de la crisi econòmica, i per tant, no es va contemplar la possibilitat que a través de la mateixa poguessin generar-se i gestionar-se els "bons socials" vinculats a aquesta ampliació de la campanya de subvencions, i no obstant això, es fa palès que la sistemàtica del seu funcionament implica i necessita novament la figura d'aquestes entitats col·laboradores, resultant imprescindible el seu concurs, i per tant l'esmentada plataforma.

D'acord amb l'anterior, no és menester abundar en excés pel que fa a la recerca d'arguments a favor de la defensa de la bondat de servir-nos del treball ja realitzat en aquesta nova línia de subvencions, és a dir, de la plataforma nascuda en el marc de les subvencions originals (<<bons-descompte comercials >>) abans referides. Per descomptat, comptar amb la mediació d'aquestes empreses col·laboradores (establiments adherits a la plataforma marketplace oportunament donats d'alta i validats a aquests efectes -bescanvi de bons-) sembla novament un element imprescindible en la gestió de l'ampliació de la campanya amb la "nova línia de subvencions" (bons socials), i no cal dir que obtenir tal col·laboració a través de la contractació d'una nova plataforma que permeti això, encariria gran manera els costos, esdevenint absolutament desproporcionat, resultant per raons d'urgència, i imperioses d'interès general, i sens dubte d'eficàcia, sinó exigible, per descomptat és convenientment raonable el fet de servir-nos de la plataforma existent mitjançant la seva oportuna modificació, ergo, també a conseqüència intervinguda la corresponent modificació del contracte menor que li va donar cobertura.

Així les coses, raons tècnic-econòmiques determinen que esdevingui del tot inconvenient la celebració d'una nova licitació per a permetre el canvi de contractista.

A les raons tècniques s'uneixen sense dubte altres de caràcter econòmic, ja que es feia patent que tal nova licitació encariria innecessària i ostensiblement els costos necessaris per a la posada en marxa de la segona línia de subvencions (<<bons-socials>>). Així, i a major, en aquest sentit importa posar l'accent en les circumstàncies gens menyspreables que el valor estimat o cost de la modificació contractual representa aproximadament un 6 per cent (6%) respecte al preu del contracte inicial.

Amb això es pretén incidir en la qüestió gens intranscendent que aquest escenari no va ser en absolut contemplat al mes de juliol, data en la qual es va tramitar el contracte menor precís per a l'adjudicació de la plataforma <<marketplace>> concernida, i sense que això s'hagués pogut preveure ni tan sols amb el pitjor dels auguris.

D'acord amb això, i en atenció a les determinacions contingudes en l'article 205.2, b) de la Llei 9/2017, de 8 de novembre, de Contractes del Sector Públic (*d'ara endavant LCSP/17), no cap sinó afirmar categòricament que les modificacions no es trobaven previstes en el plec de clàusules administratives -PPT- relatiu a l'esmentat contracte menor (<<circumstàncies imprevisibles>>), complint-se amb escreix tots i cadascun dels requisits que en aquest precepte s'exigeixen.

● Quant a les modificacions advertides, apuntar a grans trets les següents:

Les programacions i tasques que implica són les següents.

1.Generació un usuari nou i programació uns rols específics diferents de tots els que hi ha.

2.Generar una botiga nova de Serveis Socials que només té aquest bo.

3.Generar 1250 bons.

4.Generar un producte associat als bons: Bons serveis socials.

5.Programar que només des de l'usuari que hem assignat puguin comprar-lo.

6.Programar que el camp DNI a la compra s'associï amb: DNI en el bo i de la pàgina de bescanvi de bons.

*7. Ampliar la disponibilitat de "bons-canviables comercials" de 2 a un màxim de 6 per eventual beneficiari (no així els "bons socials", la disponibilitat continuarà limitada a un màxim de 2 per eventual beneficiari), si bé limitat això al període comprès entre els dies 14 al 20 del mes de desembre de l'any en curs, ambdós inclosos.

Com a corol·lari a allò que s'ha exposat, no queda sinó afirmar que la modificació plantejada del contracte menor referit s'ajusta escrupolosament als requisits assenyalats en la precitada LCSP/17 (art. 118, i 205), resultant per tant emès amb data 22/10/2020 l'oportú informe de tenor favorable, i, així mateix, mediada la pertinent addenda al contracte, així com els oportuns documents comptables precisos a l'efecte.

D'acord amb el que s'ha exposat, assenyalar que la modificació del contracte menor concernit (plataforma <<marketplace>>) en definitiva es posa al servei de la consecució de l'objectiu de permetre la posada a disposició dels "bons socials" a favor de les persones en situació de vulnerabilitat econòmica d'una manera ad hoc articulada per a això, de tal manera que la seva visualització i operativitat garanteixin la màxima reserva i confidencialitat. D'altra banda, és menester advertir que la modificació de les bases originàries desplegarà així mateix l'efecte de determinar que les empreses adherides a aquest sistema -amb les excepcions apuntades i degudament fixades en les bases originàries, i, així mateix, oportunament matisades a través de la seva corresponent modificació- hagin adquirit, o estiguin en condicions de fer-ho, la condició d'entitats col·laboradores pel que fa a l'ampliació de la campanya a les subvencions o "bons socials".

Així, i pel que s'ha exposat, l'adhesió pels establiments a l'ampliació de la campanya de subvencions ("bons socials") a través del sistema, i sense perjudici que les noves adhesions hagin de ser objecte d'oportuna aprovació per part de l'administrador responsable de l'Ajuntament, pel que fa a les anteriors que ja ho haguessin estat, mantindran tal estatut d'entitats col·laboradores.

En presència de l'anterior, interessa novament posar l'accent en la circumstància que aquesta ampliació de la campanya de subvencions -donada a conèixer col·loquialment com a "campanya de bons socials" - es configura com a part integrant de la campanya anterior, al seu torn coneguda com "campanya de bons-descompte comercials" per al foment de la reactivació econòmica del teixit comercial del TM de Calvià, i incardinades ambdues en el Pla municipal de reactivació econòmica, social i mediambiental. Tant és així, que no en va s'ha recorregut a la fonamentació de la modificació d'aquestes bases a referir, si bé això per raons purament organitzatives o pràctiques si es prefereix, la virtual presència de dues línies de subvencions o de campanyes, és a dir : els "bons-descompte comercials", i els "bons socials", si bé en puritat no estem davant de dues línies o campanyes diferents tècnicament parlant, i això ja que en definitiva els bons susceptibles de canvi en els establiments associats són únics, tot i que el perfil dels beneficiaris dels "bons socials" determini que només aquells en els que concorren les circumstàncies per adquirir aquesta condició, puguin si és el cas tenir a disposició un tipus o un altre de bons. Cal notar que d'entrada els bons socials només es podran posar a disposició de les persones que compleixin els requisits fixats en el citat informe de dia 03/11/2020 emès pel Departament de Desenvolupament Social, per la qual cosa v. gr. una persona major de 16 anys, però menor de 18 (i resident al TM de Calvià etc), podrà estar en condicions d'adquirir un "bo-descompte comercial" però no podrà ser beneficiari d'un "bo social", en tant que també es podrà donar la circumstància que una persona major de 18 anys (i en la qual concorrin la resta de requisits fixats en les bases respecte de tots dos perfils de beneficiari) pugui adquirir un "bo-descompte comercial", i, al temps, també pugui ser beneficiari d'un "bo social".

D'acord amb això, i si bé tant l'objecte, com el perfil de beneficiari a què respon aquesta ampliació de la campanya de bons socials, tindria de manera directa com a fi i destinataris a les persones i/o famílies que d'acord amb els criteris determinats pel Departament de Desenvolupament social d'aquesta Administració Corporativa, puguin adquirir tal condició de beneficiaris a aquests efectes ("bons socials") i això en tant que afectats per una situació econòmica i social que els fa especialment vulnerables, no és menys cert que sigui com sigui, i obeint de la mateixa manera als objectius de l'esmentat pla de reactivació municipal, en segona instància o indirectament si es vol, la circumstància que els "bons socials" únicament puguin bescanviar en els establiments adherits (els ubicats a Calvià, als efectes es prendrà en consideració el domicili que figuri en la seva llicència d'activitat) determina que així mateix el programa que ens ocupa tingui un especial impacte sobre el teixit empresarial dels establiments comercials i de serveis adherits a la mateixa (a través de la plataforma <<marketplace>>), contribuint d'aquesta manera de la mateixa manera al foment i impuls de la seva reactivació econòmica, tan necessària en la conjuntura actual.

En presència de l'anterior, i no obstant això incidir en què l'objectiu primer d'aquesta ampliació de la campanya no és altre que el de tractar de servir d'eina de suport i suport en favor d'aquelles persones i/o famílies en situació especialment vulnerables econòmicament, no és menys cert que, pel que s'exposa, així mateix respon -si més indirecta- al general objectiu de coadjuvar a la reactivació econòmica des d'una perspectiva més àmplia.

Vist l'anterior, pel que fa a l'impacte que aquesta ampliació de la campanya tindrà sobre el teixit comercial del TM de Calvià i sobre determinats serveis, de nou importa destacar que el concepte de ciutat està lligat al comerç de proximitat. Les botigues de barri juntament amb l'activitat turística omplen de vida i fan que els carrers siguin més transitades. Contribueixen a revitalitzar els barris, impedint que hi hagi zones desertes i moltes vegades, a més, funcionen com a llocs de trobada, de manera que els beneficis socials van més enllà dels purament econòmics, vitalitza els entorns urbans, incrementant la cohesió social, contribuint a la generació d'ocupació i al desenvolupament local de la nostra ciutat.

Dins el pla de mesures per al foment de l'economia i l'ocupació, una de les línies d'actuació és l'incentivar l'increment del consum local. La greu crisi econòmica a la qual ens enfrontem està sens dubte retraient molt el consum de les persones residents a Calvià. No només per la menor capacitat adquisitiva dels que hagin perdut la feina o patit un ERTO, sinó també per la pèrdua de confiança i incertesa en el futur que farà que es redueixi la despesa comercialitzable dels consumidors en general.

Per això, i a fi de contribuir a la consecució de tal doble objectiu (econòmic i social) al municipi, l'Ajuntament de Calvià, entre les propostes estudiades per fer-ho, ha optat per una mesura innovadora, de tal manera que per la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seves competències, ha elaborat un ambiciós programa de subvencions per a, dins dels recursos disponibles, llançar així una campanya de subvencions que respongui als objectius imposats en el Pla municipal de reactivació econòmica, social i mediambiental. Així, i tal com ja vam avançar en els apartats anteriors, la singularitat del perfil del possible beneficiari a què fa referència aquesta ampliació de la campanya, i que en definitiva serà el que determini el seu eventual accés o disponibilitat als "bons socials", ha portat per raons purament pràctiques o organitzatives, a la necessitat que es refereixi col·loquialment en aquesta modificació de les bases la presència de dues línies de subvencions o de campanyes, si bé integrades ambdues en el mateix programa o campanya global, i per això perfectament associades, i el denominador comú no serà altre que el de servir als objectius abans esmentats. En aquest sentit, no en va, les dues "línies", i en tant que integrants de la mateixa campanya, es nodriran de la mateixa partida pressupostària.

És l'objectiu general de l'Ajuntament de Calvià, ajudar a les famílies a remuntar aquesta situació econòmica especial amb aquesta ajuda, i, de manera molt singular, a les persones o famílies en especial situació vulnerable, i que al temps contribueixi a reactivar i impulsar el consum i, alhora, promoure la dinamització de les activitats comercials i de serveis més propers al ciutadà de Calvià amb aquests incentius.

Amb aquesta finalitat, es planteja aquesta modificació de les bases i de la convocatòria aprovades anteriorment gràcies a l'Acord de Junta de Govern Local del dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-) relativa a "bons- descompte comercials ", per tal d'acollir en el seu si, i entre altres oportuns canvis, a un nou perfil singular d'eventual beneficiari de la coneguda com "segona línia" o "campanya de bons socials", tot i que integrants de la primera i com ampliació d'aquesta, en tant que peces en definitiva conformadores del Pla municipal de constant al·lusió, contribuint així al principal objectiu de protegir l'interès general de la ciutadania de Calvià.

D'acord amb l'anterior, l'article 25 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les Bases de Règim Local i en el mateix sentit l'article 25 de la Llei 27/2013, de 27 de desembre, de Racionalització i sostenibilitat de l'Administració Local, estableix que el municipi, per a la gestió dels seus interessos i en l'àmbit de les seves competències, pot promoure tota classe d'activitats i prestar quants serveis públics contribueixin a satisfer les necessitats i aspiracions de la comunitat veïnal. Aquest article en el seu apartat h), fa referència a la competència municipal en Informació i promoció de l'activitat turística d'interès i àmbit local, podent-se enquadrar l'activitat comercial en aquesta competència.

Arribats fins aquí, i com a corol·lari a l'exposat, incidir en la circumstància que, en definitiva, amb aquesta modificació de les bases i de la convocatòria aprovades anteriorment gràcies a l'Acord de Junta de Govern Local del dia 17/08/2020 (BOIB núm. 158 -12/09/20-) relativa a la campanya de "bons-descompte comercials", es pretén principalment acollir en el seu si, i entre altres oportuns canvis, a un nou perfil singular d'eventual beneficiari de la coneguda com "segona línia" o campanya de "bons socials ", tot i que integrants de la primera i com a ampliació d'aquesta, en tant que peces en definitiva conformadores del Pla municipal de constant al·lusió, contribuint així al principal objectiu de protegir l'interès general de la ciutadania de Calvià.

En un altre ordre de coses, i pel que fa a aquests altres oportuns canvis a introduir en la modificació de les bases plantejada pel que fa a la seva versió aprovada per Acord de Junta de Govern Local del dia 17/08/2020 ( "bons descompte"), s'ha d'atendre a la particular circumstància que la data prevista d'efectiva implementació d'aquestes bases, ens enfronta davant d'una calendarització en excés compromesa especialment des d'un punt de vista comptable, ja que ens situem inexorablement a les acaballes de l'any 2020. Això comportarà la ineludible necessitat que tant la posada a disposició dels "bons socials", com el seu bescanvi en els establiments associats, i les dates proposades respectivament serien les de 31/01/2021, i 28/02/2021, s'hagi d'estendre més enllà de l'any en curs (2020), requerint en conseqüència a això dels oportuns mecanismes comptables precisos per a aquesta finalitat ( "RC FUT").

Tal consideració procedeix així mateix ser realitzada en relació amb la "primera de les línies" del programa de subvencions (campanya de "bons-descompte" comercials), i això tenint en compte la circumstància que, situats a la segona quinzena del mes d'octubre/2020, el nombre de bons-descompte adquirits ascendia a una suma aproximada d'uns set-cents (700) d'un total de 12.500, i considerant que d'acord amb el calendari previst en les bases les dates previstes tant per a l'adquisició dels bons a la plataforma (fine die: 30/11/20), com per al seu canvi en els establiments associats (fine die: 31/12/20), i encara tot i que s'espera una certa activació durant la campanya nadalenca, tot apunta que la peremptorietat de tals terminis i per la seva evident brevetat, pugui posar sens dubte seriosament en risc l'efectivitat o consecució dels objectius proposats per tal campanya. Així les coses, i vist que resulta necessari ampliar els terminis de la campanya de "bons socials" a l'any 2020, de la mateixa manera es reputa imprescindible fer el mateix en relació amb la "primera línia" de subvencions o campanya de "bons descompte" , aspecte aquest que ha de tenir la mateixa deguda formalització comptable, intervingut així mateix l'oportú acord de Junta de Govern Local modificatiu de l'anterior de data 17/08/2020 en aquest aspecte concret (extensió dels terminis d'adquisició de bons i el seu bescanvi), així com dels restants punts advertits en el cos del present. Aquesta qüestió s'ha de sotmetre a l'acord de la Junta de Govern Local d'aprovació de l'oportuna modificació de les bases i de la convocatòria inicials.

Així mateix, i d'entre aquests oportuns canvis a introduir en la modificació de les bases plantejada pel que fa a la seva versió aprovada per Acord de Junta de Govern Local del dia 17/08/2020 ( "bons descompte"), amb data de 18/11/2020 per part de l'Ajuntament s'ha traslladat a l'àrea a càrrec de la tramitació de tot el que ens ocupa, la consideració pel que fa a l'oportunitat d'ampliar el nombre de bons-descompte comercials (no així dels "bons socials" la disponibilitat continua estant limitada a dos per eventual beneficiari) a disposició dels residents al municipi de Calvià majors de 16 anys i que compleixin amb la resta de requisits assenyalats, a fi que aquesta passi de dos (2) per eventual beneficiari a sis (6), si bé tal disponibilitat només estarà operativa en el període comprès entre els dies 14 al 20 de desembre de l'any en curs, ambdós inclosos, coincidents tals dates amb una fase de la campanya nadalenca considerada especialment significativa. Incidir en que per a això es procedirà a efectuar la corresponent adaptació de la plataforma << marketplace >>, i sense que això representi un cost addicional per a les arques municipals.

Així mateix, per part de la Tinença de Batlia a càrrec de l'impuls en la tramitació de les presents bases i convocatòria, s'ha expressat amb data de 18/11/2020 la conveniència de preveure la possibilitat d'ampliar les dates de l'oportuna calendarització, tant de la posada a disposició dels bons, com del seu bescanvi, en els establiments associats, en qualsevol de les seves modalitats, i sempre que es reporti un romanent dels mateixos i de l'oportuna disponibilitat dinerària a l'efecte, operat això en aquest cas a mèrits de l'oportuna Resolució i sense que aquests terminis puguin de cap de les maneres estendre més enllà del dia 31/12/2021, i això amb vista a salvaguardar l'èxit de la campanya.

Aquests canvis obeeixen i participen igualment de la voluntat d'intensificar les possibilitats d'increment del volum de negoci dels establiments concernits, contribuint així i en general a la major dinamització econòmica de el terme, i resultant de l'impulsat que la dita previsió representa durant unes dates en les que resulta fart manifesta la seva significació comercial. Tal com s'ha assenyalat, aquests canvis obeeixen a sengles peticions de la Batlia i de la Tinença de Batlia de Comerç, Activitats i Urbanisme efectuades amb data de 18/11/2020, motiu pel qual el present canvi s'opera gràcies a la oportuna fórmula: << proposta de modificació in voce >>.

D'acord amb això, es proposa la modificació de l'articulat de les Bases i de la convocatòria aprovades gràcies a l'Acord de Junta de Govern Local del dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-), quedant de la manera següent :

Article 1.

Es proposa la modificació de l'article 1 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

Article 1. Objecte de les subvencions

L'objecte de les presents Bases és regular el procediment i condicions per a l'atorgament de subvencions en règim de concessió directa per raó d'interès públic, social i econòmic, denominades "bons-descompte", realitzades pel consistori de Calvià a manera de disposicions dineràries a favor de les persones majors de 16 anys residents al municipi de Calvià a través de l'adquisició, mitjançant una plataforma marketplace, de bons-descompte bescanviables als establiments adherits a aquella i destinats a la compra de béns en els mateixos.

Aquesta acció realitzada pels beneficiaris directes de la subvenció, està orientada i té per objecte el foment d'una activitat d'utilitat pública o interès social, que és la de respondre a l'objectiu general de donar impuls a la reactivació econòmica del terme, i, en particular, a la del seu teixit comercial que tan durament ha resultat castigat per la situació derivada de la COVID-19. No en va, els establiments que podran adherir-se a la plataforma, principalment i en primera instància, són aquells l'activitat s'ha vist particularment afectada en ocasió de les mesures adoptades pel Govern d'Espanya en el Reial Decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per l'esmentada pandèmia, si bé i en segona instància, la present convocatòria es fa així mateix ressò i resulta per això congruent amb els objectius perseguits per les diferents polítiques tant municipals com autonòmiques plasmades en normes com ara el Decret Llei 1/2020, de 17 de gener, contra el turisme d'excessos per a la millora de la qualitat en zones turístiques, raó per la qual, i sent conseqüents envers el assoliment dels fins apuntats d'interès social, s'ha exclòs de l'àmbit de la seva concessió a aquells establiments comercials que comptin d'entre la seva oferta de productes, les begudes alcohòliques (supermercats, takeaways, i d'anàloga significació), i, òbviament, els establiments o empreses d'oferta turística d'entreteniment, així com de restauració, i, òbviament, amb particular inclusió en tal categoria, als bars de copes.

Sense perjudici de l'anterior, i si bé d'acord amb l'article 10 de l'esmentat RD 463/2020, determinades activitats es excepcionaron de la suspensió, com ara per exemple: -Premsa i papereria; -Tintoreries i bugaderies; -Ferreteries; -Equips tecnològics; no és menys cert que sense dubte aquestes activitats han acabat per veure llastrat el seu volum de negoci com a conseqüència de la situació de notable disminució en l'activitat turística associada als seus negocis, i derivada de la situació de crisi sanitària actual, i en aquest punt atendre a un element diferenciador, com és la compatibilitat envers els objectius determinats i en definitiva sustentadors de l'esmentat DLL 1/2020, i es reputarà en congruent la seva inclusió d'entre les activitats susceptibles de adherir-se a la plataforma i adquirir d'aquesta manera la condició d'entitats col·laboradores .

D'aquesta manera, s'exclouen naturalment les activitats de comerç a l'engròs, i de manera molt particular per les raons exposades, d'entre les minoristes, especialment les activitats compreses en l'Agrupació 64 de l'IAE ( "Comerç al per menor de productes alimentaris , begudes i tabac), així com en l'Agrupació 67 ( "Serveis d'alimentació") com restaurants, cafeteries, cafès i bars, i anàlegs.

Les persones beneficiàries, amb l'adquisició dels productes oferts pel comerç, i intervingut l'oportú canvi de el bo adquirit prèviament, contribueix amb tal acció a la promoció dell teixit comercial de Calvià, i el foment de la reactivació econòmica en general.

Els bons adquirits a l'aparador web seran bescanviables als establiments de Calvià que s'adhereixin a la plataforma marketplace, figurant en aparador dels productes i serveis de tals establiments adherits.

Els ciutadans i ciutadanes que vulguin adquirir els bons-descompte, hauran de registrar-se en la plataforma, introduint a l'almenys un DNI vàlid i acceptant els termes del 'servei. A el fer-ho, està declarant responsablement que és ciutadà o ciutadana de Calvià.

La plataforma permet als ciutadans i ciutadans la compra d'un màxim de dos bons en total i per persona, amb valor monetari de vint euros, que s'adquireix després del pagament de deu euros, de manera que l'Ajuntament subvencionarà els 10 € restants, comprometent-se a abonar la diferencia entre el valor real i el valor monetari de el bo als comerciants.

Un cop comprat, el ciutadà rebrà per correu electrònic el corresponent bo en format electrònic. En la informació de el bo s'inclourà el codi d'ell mateix i la seva caducitat. El bo rebut estarà associat al seu DNI. En el moment de l'intercanvi de el bo, el comprador haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el de el bo.

El ciutadà que compra el bo podrà bescanviar en qualsevol dels establiments adherits i actius en la plataforma, i aquests hauran d'introduir la informació de el bo per poder indicar que s'ha fet la compra. Els bons quedaran associats al comerç en qüestió, per al posterior cobrament que l'Ajuntament anirà liquidant cada quinze -15- dies.

HA DE DIR:

Article 1. Objecte de les subvencions

L'objecte de les presents Bases és regular el procediment i condicions per a l'atorgament de subvencions en règim de concessió directa per raó d'interès públic, social i econòmic, que, tot i formar part integrant de el mateix programa o campanya general de subvencions, i d'acord amb les característiques pròpies del perfil de les persones beneficiàries, s'organitzen en dues línies o particulars campanyes donades a conèixer amb les següents denominacions:

➤ "Campanya de bons-descompte comercials": es tracta d'una campanya realitzada pel consistori de Calvià a manera de disposicions dineràries a favor de les persones majors de 16 anys residents al municipi de Calvià a través de l'adquisició, mitjançant una plataforma << marketplace >>, de bons-descompte bescanviables als establiments adherits a aquella i destinats a la compra de béns o adquisició de serveis en els mateixos.

Les persones beneficiàries, amb l'adquisició dels productes oferts pel comerç, i intervingut l'oportú canvi del bo adquirit prèviament, contribueix amb tal acció a la promoció del teixit comercial de Calvià, i al foment de la reactivació econòmica en general.

Els bons adquirits a l'aparador web seran bescanviables als establiments de Calvià que s'adhereixin a la plataforma marketplace, figurant en aparador dels productes i serveis de tals establiments adherits.

Els ciutadans i ciutadanes que vulguin adquirir els bons-descompte, hauran de registrar-se en la plataforma, introduint a l'almenys un DNI vàlid i acceptant els termes del servei. Al fer-ho, està declarant responsablement que és ciutadà o ciutadana de Calvià.

La plataforma permet als ciutadans i ciutadans la compra d'un màxim de dos bons en total i per persona, amb valor monetari de vint euros, que s'adquireix després del pagament de deu euros, de manera que l'Ajuntament subvencionarà els 10 € restants, comprometent-se a abonar la diferència entre el valor real i el valor monetari del bo als comerciants.

Sense perjudici de l'anterior, el nombre de bons-descompte comercials (però no dels "bons socials", la disponibilitat dels quals està limitada a dos per eventual beneficiari) a disposició de les persones anteriorment indicades, passarà de dos (2) per eventual beneficiari a un màxim de sis (6), si bé tal disponibilitat només estarà operativa en el període comprès entre els dies 14 al 20 de desembre de l'any en curs, ambdós inclosos, coincidents tals dates amb una fase de la campanya nadalenca considerada especialment significativa.

Un cop comprat, el ciutadà rebrà per correu electrònic el corresponent bo en format electrònic. En la informació del bo s'inclourà el codi d'ell mateix. El bo rebut estarà associat al seu DNI. En el moment de l'intercanvi de el bo, el comprador haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el del bo.

El ciutadà que compra el bo podrà bescanviar en qualsevol dels establiments adherits i actius en la plataforma, i aquests hauran d'introduir la informació del bo per poder indicar que s'ha fet la compra. Els bons quedaran associats al comerç en qüestió, per al posterior cobrament que l'Ajuntament anirà liquidant cada quinze -15- dies aproximadament, i això en funció de la disponibilitat dels Serveis en els quals recaigui tal tasca.

➤ "Campanya de bons socials": Es tracta d'una campanya realitzada pel consistori de Calvià a manera de disposicions dineràries a favor de les persones en situació d'especial vulnerabilitat econòmica que compleixin amb els requisits assenyalats a l'article 4 d'aquestes bases, mitjançant una plataforma << marketplace >>, de bons socials bescanviables als establiments adherits a aquella i destinats a la compra de béns o adquisició de serveis en els mateixos.

D'altra banda, assenyalar que si bé tant l'objecte principal, com el perfil mateix de beneficiari a què s'orienta aquesta campanya de "bons socials", respon en primera instància a una finalitat marcada pel mateix perfil i destinataris d'aquesta, això és, les persones i / o famílies afectades per una situació econòmica que els fa especialment vulnerables, no és menys cert que sigui com sigui, i obeint de la mateixa manera als objectius del Pla municipal de reactivació econòmica, social i mediambiental, en segona instància o indirectament si es vol, la circumstància que els "bons socials" únicament puguin bescanviar en els establiments associats (els ubicats a Calvià, als efectes s'ha de tenir en consideració el domicili que figuri en la seva llicència d'activitat) determina que així mateix aquesta campanya de bons socials acabi per redundar i incidir molt especialment en el teixit comercial i de serveis adherits a la mateixa (a través de la plataforma << marketplace >>), contribuint d'aquesta manera de la mateixa manera al foment i impuls de la seva reactivació econòmica, tan necessària en la conjuntura actual.

Article 4.

Es proposa la modificació de l'article 4 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

1.- Poden ser beneficiaris les persones físiques majors de 16 anys que siguin residents en el terme municipal de Calvià, que en qualitat de clients dels establiments adherits a la plataforma utilitzin els bons de compra posats a la seva disposició.

Han d'estar inscrits en el padró municipal en la data de publicació de la convocatòria i, així mateix, en la data d'adquisició de l'abonament.

2.- Han de trobar-se al corrent en el pagament d'impostos, taxes i altres obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Calvià.

3.- No podran obtenir la condició de beneficiari les persones en qui concorrin alguna de les circumstàncies establertes en l'apartat 2 de l'article 13 de la LGS.

HA DE DIR:

Article 4. Beneficiaris

1.- "Campanya de bons-descompte comercials":

Poden ser beneficiaris les persones físiques majors de 16 anys que siguin residents en el terme municipal de Calvià, que en qualitat de clients dels establiments adherits a la plataforma utilitzin els bons de compra posats a la seva disposició.

Han d'estar inscrits en el padró municipal en la data de publicació de la convocatòria i, així mateix, en la data d'adquisició de l'abonament.

2.- "Campanya de bons-socials": Poden ser beneficiaris les persones en situació de vulnerabilitat econòmica, i sempre que compleixin amb els requisits objectius següents:

- Persones / famílies residents a Calvià majors de 18 anys que hagin rebut una prestació econòmica de serveis socials durant 2020 per la seva situació de vulnerabilitat econòmica.

- El nombre màxim de bons que podran obtenir serà de 2 per unitat familiar.

El Departament de Desenvolupament Social, Infància i Gent gran d'aquest consistori, i en tant que àrea competent per a la remissió dels bons a les persones beneficiàries, s'encarregarà de vetllar pel compliment d'aquests requisits. Han d'estar inscrits en el padró municipal en la data de publicació de la convocatòria i, així mateix, a la data de posada a disposició el bo.

3.- Han de trobar-se al corrent en el pagament d'impostos, taxes i altres obligacions econòmiques amb l'Ajuntament de Calvià.

4.- No podran obtenir la condició de beneficiari les persones en qui concorrin alguna de les circumstàncies establertes en l'apartat 2 de l'article 13 de la LGS

Article 5.

Es proposa la modificació de l'article 5 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

El procés que condueix a l'atorgament de la subvenció s'aperturarà amb l'adquisició del 'corresponent bo-descompte, previ registre i accés a la seva compra per part de beneficiari, per al seu posterior bescanvi en el comerç intervinguda l'oportuna adquisició del producte en qüestió i aplicat l'oportú descompte, que tindrà en si la consideració de pagament en primera instància de la subvenció. Hi haurà lloc a això durant el termini fixat en les presents bases i, en tot cas, fins que no s'esgoti el total del crèdit assignat per a la convocatòria.

Un cop comprat el bo, el ciutadà rebrà per correu electrònic un bo en format electrònic. En la informació de el bo s'inclourà el codi d'ell mateix i la seva caducitat, i les condicions d'aplicació i bescanvi.

HA DE DIR:

Article 5. Forma i termini de presentació de les sol·licituds

1.- "Campanya de bons-descompte comercials":

El procés que condueix a l'atorgament de la subvenció s'aperturarà amb l'adquisició del corresponent bo-descompte, previ registre i accés a la seva compra per part de beneficiari, per al seu posterior bescanvi en el comerç intervinguda l'oportuna adquisició del producte en qüestió i aplicat l'oportú descompte, que tindrà en si la consideració de pagament en primera instància de la subvenció. Hi haurà lloc a això durant el termini fixat en les presents bases, i, en tot cas, fins que no s'esgoti el total del crèdit assignat per a la convocatòria.

Un cop comprat el bo, el ciutadà rebrà per correu electrònic un bo en format electrònic. En la informació del bo s'inclourà el codi d'ell mateix, com a element que el vinculi al corresponent DNI associat.

2.- "Campanya de bons socials":

Per l'especial configuració d'aquesta campanya de bons socials, el procés conduent a l'atorgament de la subvenció s'aperturarà amb la posada a disposició del corresponent "bo social" a través del sistema i sempre que aquest es trobi amb aquesta finalitat ja operatiu en temps i forma, i, així mateix i en tot cas, atesa la llera o protocols disposats pel Departament de Desenvolupament Social d'aquest Ajuntament a aquests efectes, per al posterior bescanvi a l'establiment associat a mitja oportuna adquisició del producte o obtenció del servei en qüestió, i aplicat el corresponent bescanvi o descompte sobre el preu, que tindrà en si la consideració de pagament en primera instància de la subvenció. Hi haurà lloc a això durant el termini fixat en les presents bases, i, en tot cas, en funció de la disponibilitat del total del crèdit assignat per a aquesta segona convocatòria. El valor real dels bons canviats resultarà posteriorment reintegrat als establiments als quals això correspongui.

Un cop proveït el bo, el ciutadà rebrà per correu electrònic un bo en format electrònic, i / o, a través del mitjà o d'acord amb la manera a l'efecte posat a disposició (v.gr. whatssap etc) per part de Departament de Desenvolupament Social , i sempre en condicions de complir amb els estàndards que en tal disciplina exigeix la legislació vigent. En la informació del bo s'inclourà el codi d'aquest, com a element que el vinculi al corresponent DNI associat.

 

Article 6.

Es proposa la modificació de l'article 6 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

Els ciutadans i ciutadanes que vulguin adquirir els bons-descompte, hauran de registrar-se en la plataforma, introduint a l'almenys un DNI vàlid i acceptant els termes del servei. All fer-ho, està declarant responsablement que és ciutadà o ciutadana de Calvià i que és major de 16 anys.

Així mateix, els adquirents han de declarar responsablement que es troben a l'corrent de les seves obligacions tributàries i la resta de requisits establerts en aquestes bases i el la Llei 38/2003 General de Subvencions.

El ciutadà que compra el bo podrà bescanviar en qualsevol dels establiments adherits i aquests hauran d'introduir la informació de el bo per poder indicar que s'ha fet la compra, adjuntant informació sobre la mateixa a través del backoffice del comerciant.

El bo rebut estarà associat al seu DNI. En el moment de l'intercanvi de el bo, el comprador haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el de el bo. En qualsevol moment, l'usuari administrador de l'Ajuntament podrà consultar la llista de DNIs que han adquirit els bons per verificar la seva residència.

L'administrador podrà fer un seguiment dels bons emesos i els consumits en tot moment. A més, podrà desactivar la compra o modificar el nombre de bons disponibles, permetent ajustar les condicions mentre duri el servei.

La introducció del DNI en el sistema constituirà un primer filtre de comprovació de part dels requisits necessaris, sense perjudici de les ulteriors comprovacions d'ofici a què pugui haver lloc per tal de verificar que les persones beneficiàries no estan sotmeses a les prohibicions per a obtenir tal condició.

En tot cas, la plataforma garanteix un sistema per a la traçabilitat absoluta entre el bo, el client que l'ha utilitzat, l'establiment on s'ha canviat, i la concreta operació o transacció comercial associada.

HA DE DIR:

Article 6. Comprovació de dades

1.- "Campanya de bons-descompte comercials":

Els ciutadans i ciutadanes que vulguin adquirir els bons-descompte, hauran de registrar-se en la plataforma, introduint a l'almenys un DNI vàlid i acceptant els termes del servei. En fer-ho, està declarant responsablement que és ciutadà o ciutadana de Calvià, que és major de 16 anys.

Així mateix, amb això els adquirents estan declarant responsablement que es troben al corrent de les seves obligacions tributàries i la resta de requisits establerts en aquestes bases i en la Llei 38/2003 General de Subvencions.

El ciutadà que compra el bo podrà bescanviar en qualsevol dels establiments adherits i aquests hauran d'introduir la informació del bo per poder indicar que s'ha fet la compra, adjuntant informació sobre la mateixa a través del backoffice del comerciant.

El bo rebut estarà associat al seu DNI. En el moment de l'intercanvi del bo, el comprador haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el del bo. En qualsevol moment, l'usuari administrador de l'Ajuntament podrà consultar la llista de DNIs que han adquirit els bons per verificar la seva residència.

L'administrador podrà fer un seguiment dels bons emesos i els consumits en tot moment. A més, podrà desactivar la compra o modificar el nombre de bons disponibles, permetent ajustar les condicions mentre duri el servei.

La introducció del DNI en el sistema constituirà un primer filtre de comprovació de part dels requisits necessaris, sense perjudici de les ulteriors comprovacions d'ofici a què pugui haver lloc per tal de verificar que les persones beneficiàries no estan sotmeses a les prohibicions per a obtenir tal condició, i, en qualsevol cas, atesa així mateix i a aquests efectes la circumstància apuntada pel que fa a la mesura de la declaració responsable pel que fa a l'acompliment de la resta d'exigències legals es refereix.

En tot cas, la plataforma garanteix un sistema per a la traçabilitat absoluta entre el bo, el client que l'ha utilitzat, l'establiment on s'ha canviat, i la concreta operació o transacció comercial associada.

2.- "Campanya de bons-socials":

Sense perjudici de les comprovacions oportunes a càrrec del Departament de Desenvolupament Social en el qual a l'acompliment dels requisits establerts per a adquirir la condició de beneficiari de la campanya de bons socials es refereix, la mera acció d'acceptació de la posada a disposició del bo social pels eventuals beneficiaris, desplega l'efecte que amb aquesta actuació els mateixos estan declarant responsablement que compleixen tant amb els termes, requisits i condicions anteriorment esmentats, com dels legalment exigits.

El ciutadà o ciutadana a disposició de la qual s'ha posat l'oportú bo social podrà bescanviar en qualsevol dels establiments associats al programa de subvenció (entitats col·laboradores), i aquests hauran d'introduir la informació del bo per poder indicar que s'ha fet la compra o prestat el servei de què es tracti, adjuntant informació sobre la mateixa a través del backoffice del comerciant.

El bo rebut estarà associat al seu DNI. En el moment de l'intercanvi del bo, el comprador del producte o destinatari del servei prestat haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el del bo. En qualsevol moment, l'usuari administrador de l'Ajuntament podrà consultar la llista de DNIs als quals se'ls ha posat a disposició dels bons per verificar els extrems determinats a l'efecte en les presents bases.

L'administrador podrà fer un seguiment dels bons lliurats o emesos i els consumits en tot moment. A més, podrà desactivar la posada a disposició, o modificar el nombre de bons disponibles quan hi hagi raons que justifiquin aquesta mesura, permetent ajustar les condicions mentre duri el servei.

La posada a disposició dels bons socials de constant referència constituirà un primer filtre de comprovació d'una part dels requisits necessaris, sense perjudici de les ulteriors comprovacions d'ofici a què pugui haver lloc per tal de verificar que les persones beneficiàries no estan sotmeses a les prohibicions per a obtenir tal condició, i / o de les restants prescripcions i determinacions fixades en les presents bases, i, en qualsevol cas, atesa així mateix i a aquests efectes la circumstància apuntada pel que fa a la mesura de la declaració responsable pel que fa a l'acompliment de la resta d'exigències legals es refereix.

En tot cas, la plataforma garanteix un sistema per a la traçabilitat absoluta entre el bo, el client que l'ha utilitzat, l'establiment on s'ha canviat, i la concreta operació o transacció comercial associada.

Així, la posada a disposició dels bons socials que en aquest sentit efectuï el Departament de Desenvolupament Social a favor de les persones que reuneixin els requisits esmentats, ha de determinar que les mateixes tinguin la condició de beneficiàries de la campanya de "bons socials".

3.- Sense perjudici de les comprovacions oportunes a càrrec de l'usuari administrador de sistema al qual els "bons-descompte comercials" es refereix d'una banda, i de l'altra, a les efectuades pel Departament de Desenvolupament Social en que als "bons socials" respecta, la simple acció d'adquisició de bons descompte comercials en un cas, i la d'acceptació de la posada a disposició del bo social en l'altre pels eventuals beneficiaris, desplega l'efecte que amb aquesta actuació els mateixos estan declarant responsablement que compleixen amb els termes, requisits i condicions anteriorment citats.

Article 8.

Es proposa la modificació de l'article 8 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

La subvenció s'atorgarà als ciutadans de Calvià que reuneixin la condició de beneficiaris d'acord amb l'establert en aquestes bases, havent lloc al seu atorgament amb l'adquisició dels bons en els termes anteriorment establerts, i trobant material significació a través de l'oportú canvi efectuat en el comerç adherit intervinguda l'adquisició del corresponent producte ofert en aquell, i el preu final es veurà d'aquesta manera degudament minorat a través del descompte operat amb el mateix bescanvi de el bo. Així doncs, el pagament de l'import de la subvenció es realitzarà en un primer moment per les entitats adherides a cadascun dels clients que canviïn els bons en els seus establiments intervinguda la compra del producte en qüestió, sent posteriorment reintegrats a les primeres.

HA DE DIR:

Article 8. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció.

La subvenció s'atorgarà als ciutadans de Calvià que reuneixin la condició de beneficiaris d'acord amb el que estableixen aquestes bases, havent-hi lloc al seu atorgament amb l'adquisició dels bons descompte comercials en un cas, i la posada a disposició dels bons socials en l'altre, en els termes anteriorment establerts, i trobant material significació a través de l'oportú canvi efectuat en el comerç adherit intervinguda l'adquisició del corresponent producte o servei ofert en aquell, i el preu final es veurà d'aquesta manera degudament minorat a través del descompte operat amb el mateix bescanvi del bo. Així doncs, el pagament de l'import de la subvenció es realitzarà en un primer moment per les entitats adherides a cadascun dels clients que canviïn els bons en els seus establiments intervinguda la compra del producte en qüestió, sent posteriorment reintegrats a les primeres.

Article 9.

Es proposa la modificació de l'article 9 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

El bo té un valor monetari de 20 €, resultant individualment subvencionat a l'adquirent els 10 € restants de l'adquisició de cada un dels bons-descompte a fons perdut no reintegrable, de tal manera que les persones que adquireixin el bo abonen 10 €, representant aquesta distribució un descompte de l'50% en el bo de comerç adquirit. Només es podrà adquirir un màxim de dues bons per DNI, de manera que el total individualitzat per adquirent pot arribar a l'import de 20 €, i sense que resulti reemborsable l'import no gastat.

La quantia pressupostària destinada per aconseguir els objectius marcats en aquesta iniciativa té una consignació de 125.000 €, que seran finançats amb càrrec a l'aplicació pressupostària (partida 603 431004800001)<< Ajudes promoció comerç local >>, existint per tant consignació pressupostària adequada i suficient en el pressupost de despeses. Així doncs, la disponibilitat de bons quedarà al seu torn vinculada a el crèdit disponible limitat, és a dir, fins que s'esgoti el mateix. Segons això, l'emissió de bons prevista per l'Ajuntament de Calvià serà de: 12.500, podent en conseqüència ascendir el nombre de beneficiaris a un total de 6.250 persones, la qual cosa representarà una injecció de liquiditat en l'economia local de 125.000 €.

Es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquestes bases, les compres de béns i serveis que de forma acumulativa compleixin els següents requisits:

Import.- Compra de béns per una quantia mínima de 20 € IVA inclòs (els bons lliurats amb motiu d'aquestes transaccions comercials seran bonificats en 10 €), de manera que si l'import de la compra és inferior a l'import de el bo, la diferència no serà retornada en metàl·lic. Els bons no es poden bescanviar per diners en metàl·lic i el seu import no serà en cap cas retornat.

El canvi de el bo serà compatible amb el període de rebaixes, sempre que l'import final de la venda sigui igual o superior a 20 € un cop aplicada la rebaixa.

En el cas de devolucions de productes adquirits amb bo descompte, no es procedirà a el reintegrament de l'import metàl·lic, sinó que s'haurà de lliurar un val a bescanviar per a futures compres.

On.- Compres realitzades en establiments comercials adherits radicats a Calvià que comptin amb el preceptiu títol habilitant, per a això hauran de complir els requisits enumerats en l'article 14 d'aquestes bases.

Quan.- Compres realitzades fins al dia 31 de desembre de 2020. Transcorregut aquest termini, els bons quedaran sense efecte.

HA DE DIR:

Article 9. Quantia individualitzada de la subvenció

1. "Campanya de bons-descompte comercials":

El bo té un valor monetari de 20 €, resultant individualment subvencionat a l'adquirent els 10 € restants de l'adquisició de cada un dels bons-descompte a fons perdut no reintegrable, de tal manera que les persones que adquireixin el bo abonen 10 €, representant aquesta distribució un descompte del '50% en el bo de comerç adquirit. Només es podrà adquirir un màxim de dos bons per DNI, de manera que el total individualitzat per adquirent pot arribar a l'import de 20 €, i sense que resulti reemborsable l'import no gastat.

Sense perjudici de l'anterior, el nombre de bons-descompte comercials (però no dels "bons socials", la disponibilitat dels quals està limitada a dos per eventual beneficiari) a disposició de les persones anteriorment indicades, passarà de dos (2) per eventual beneficiari a un màxim de sis (6), si bé tal disponibilitat només estarà operativa en el període comprès entre els dies 14 al 20 de desembre de l'any en curs, ambdós inclosos, coincidents tals dates amb una fase de la campanya nadalenca considerada especialment significativa.

2.- "Campanya de bons-socials":

El bo té un valor monetari de 20 €, resultant individualment subvencionat a cada un dels beneficiaris a fons perdut no reintegrable. Es podrà a disposició un màxim de dos (2) bons per unitat familiar i associat això a un DNI, de manera que el total individualitzat per beneficiari podrà aconseguir l'import de 40 €, i sense que resulti reemborsable l'import no gastat.

3.- La disponibilitat de bons quedarà al seu torn vinculada al crèdit disponible limitat, és a dir, fins que s'esgoti el mateix.

4.- Es consideren despeses subvencionables, als efectes previstos en aquestes bases, les compres de béns i serveis que de forma acumulativa compleixin els següents requisits:

Import.- Compra de béns per una quantia mínima de 20 € IVA inclòs (els bons lliurats amb motiu d'aquestes transaccions comercials seran bonificats en 20 €), de manera que si l'import de la compra és inferior a l'import del bo, la diferència no serà retornada en metàl·lic. Els bons no es poden bescanviar per diners en metàl·lic i el seu import no serà en cap cas retornat.

El canvi del bo serà compatible amb el període de rebaixes, sempre que l'import final de la venda sigui igual o superior a 20 € un cop aplicada la rebaixa.

En el cas de devolucions de productes adquirits amb bo, no es procedirà al reintegrament de l'import metàl·lic, sinó que s'haurà de lliurar un val a bescanviar per a futures compres.

On.- Compres realitzades o serveis adquirits en establiments comercials o de serveis associats radicats a Calvià que comptin amb el preceptiu títol habilitant, per a això hauran de complir els requisits enumerats en l'article 14 d'aquestes bases.

Quan.- Compres o adquisicions realitzades fins al dia 28 de febrer de 2021. Transcorregut aquest termini, els bons quedaran sense efecte.

Sense perjudici d'això, i per al cas que arribada la data de venciment de tal termini, resultés un elevat nombre de bons encara pendents de la seva adquisició o posada a disposició, o, si s'escau d'oportú bescanvi, es pot acordar l'ampliació dels corresponents terminis.

Article 10.

Es proposa la modificació de l'article 10 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

1. Els bons seran posats a la venda en la corresponent plataforma de pagament i descàrrega en format digital, a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial, i subjecte en tot cas a l'efectiva operativitat de la plataforma en temps i termini. La venda de bons estarà operativa fins al dia 2020.11.30.

2. La despesa s'ha d'haver efectuat amb data límit de 31 de desembre de 2020, no subvencionant-compres efectuades amb posterioritat a aquesta data. En relació a la data s'estarà al que consigna la factura corresponent, no admetent factures posteriors.

3. Només es pot utilitzar un bo per cada compra efectuada, independentment de la quantia de la mateixa i de el nombre de béns adquirits en ella.

4. Els bons que no s'hagin canviat en el termini establert en el primer apartat de la present base caduquen, per tant no tindran validesa per a campanyes ulteriors. Així doncs, arribada la data límit de consum de el bo, quedaran sense efecte, sense possibilitat de reintegrament, ni renovació de el bo.

HA DE DIR:

Article 10.- Vigència dels Bons.

1.- Els bons seran posats a disposició (venda o lliurament segons el cas) en la plataforma avantdita i descàrrega en format digital, a partir de l'endemà de la data de publicació de la corresponent convocatòria al Butlletí Oficial, i subjecte en tot cas a l'efectiva operativitat de la plataforma en temps i termini. La venda de "bons descompte comercials" i la posada a disposició de "bons socials" estarà operativa fins al dia 31 de gener de 2021, amb l'excepció del que apuntat en el present article in fine.

2.- La despesa o bescanvi del bo s'ha d'haver efectuat amb data límit de 28 de febrer de 2021, no subvencionant-compres efectuades amb posterioritat a aquesta data, amb l'excepció del que apuntat en el present article in fine. En relació amb la data s'estarà al que consigna la factura corresponent, no admetent factures posteriors.

3.- Només es pot utilitzar un bo per cada compra efectuada, independentment de la quantia de la mateixa i del nombre de béns adquirits en ella.

4.- Els bons que no s'hagin canviat en el termini establert en el segon apartat de la present base caduquen, per tant no tindran validesa per a campanyes ulteriors. Així doncs, arribada la data límit de consum del bo, quedaran sense efecte, sense possibilitat de reintegrament, ni renovació del bo.

Sense perjudici d'això, i per al cas que arribada la data de venciment dels terminis anteriorment assenyalats, resultés un elevat nombre de bons encara pendents de la seva emissió i / o bescanvi si és el cas, es pot acordar l'ampliació d'aquests terminis, podent haver-hi lloc a això gràcies a l'oportuna Resolució de la Tinença de Batlia corresponent, i sense que en cap cas aquests terminis puguin superar el dia 31/12/2021, i, així mateix, sotmès això a la condició de comptar amb l'oportuna disponibilitat dinerària a aquests efectes.

Article 12.

Es proposa la modificació de l'article 12 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

Els ciutadans i ciutadanes que vulguin adquirir els bons-descompte, hauran de registrar-se en la plataforma, introduint a l'almenys un DNI vàlid i acceptant els termes del servei. A el fer-ho, està declarant responsablement que és ciutadà o ciutadana de Calvià i que és major de 16 anys.

En el moment de l'intercanvi de el bo, el comprador haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el de el bo.

HA DE DIR:

Article 12. Drets dels beneficiaris

1.- "Campanya de bons-descompte comercials":

Els ciutadans i ciutadanes que adquireixin el bo-descompte després del pagament de 10 € per títol, rebran per correu electrònic un bo en format electrònic, i podran canviar-se en qualsevol dels establiments associats, a qui se'ls abonarà la diferència entre el valor real i el valor monetari del bo.

2.- "Campanya de bons socials":

Els ciutadans i ciutadanes que adquireixin aquesta condició de beneficiaris, se'ls podrà el bo a disposició a fons perdut no reintegrable. Aquesta posada a disposició podrà efectuar-se a través de l'oportuna recepció d'un correu electrònic corresponent al bo en qüestió en format electrònic, o bé a través del mitjà o d'acord amb la manera a l'efecte posat a disposició (v.gr. whatssap etc), i sempre en condicions de complir amb els estàndards que en tal disciplina exigeix la legislació vigent, i podran canviar-se en qualsevol dels establiments associats, a qui se'ls abonarà el valor monetari del bo.

Article 13.

Es proposa la modificació de l'article 13 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

Els ciutadans i ciutadanes que vulguin adquirir els bons-descompte, hauran de registrar-se en la plataforma, introduint a l'almenys un DNI vàlid i acceptant els termes del servei. A el fer-ho, està declarant responsablement que és ciutadà o ciutadana de Calvià i que és major de 16 anys.

En el moment de l'intercanvi de el bo, el comprador haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el de el bo.

HA DE DIR:

Article 13. Obligacions dels beneficiaris.

1.- "Campanya de bons-descompte comercials":

Els ciutadans i ciutadanes que vulguin adquirir els bons-descompte, hauran de registrar-se en la plataforma, introduint a l'almenys un DNI vàlid i acceptant els termes del servei. En fer-ho, està declarant responsablement que és ciutadà o ciutadana de Calvià, que és major de 16 anys, i que es troben al corrent de les seves obligacions tributàries i la resta de requisits establerts en aquestes bases i en la Llei 38/2003 General de Subvencions.

2.- "Campanya de bons socials":

Sense perjudici de les oportunes comprovacions a càrrec del Departament de Desenvolupament Social en què a l'acompliment dels requisits establerts en primera instància per adquirir la condició de beneficiari de la campanya de bons socials, la mera acció d'acceptació de la posada a disposició del bo social pels eventuals beneficiaris, desplega l'efecte que amb aquesta actuació els mateixos estan declarant responsablement que compleixen amb els termes, requisits i condicions anteriorment assenyalats en aquestes bases. Tal acció determinarà llavors la posada a la seva disposició els "bons socials", i quedant així vinculats a la plataforma, així com el seu DNI vàlid, i, consegüentment, l'acceptació dels termes del servei.

3.- En el moment de l'intercanvi del bo, el comprador haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el del bo.

Article 14.

Es proposa la modificació de l'article 14 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

1. Poden tenir la consideració d'entitats adherides través de la plataforma esmentada, aquells establiments comercials d'atenció al públic que estant ubicats a Calvià (per això es tindrà en compte el domicili de la llicència d'activitat), comptin amb el preceptiu títol habilitant precís per a l'exercici de la seva activitat, i que aquesta última estigui enquadrada en qualsevol dels següents epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques: epígrafs 65 (excepte 652.1, 655 i 659.3) i 97.

* Agrupació 65. "Comerç al per menor de productes industrials no alimentaris realitzat en establiments permanents ". S'exclouen:

1. 652.1: Farmàcies. Comerç al detall de medicaments, productes sanitaris i d'higiene personal.

2. 655: Comerç al detall de combustibles, carburants i lubricants.

3. 659.3: Comerç al detall d'aparells i instruments mèdics, ortopèdics, òptics i fotogràfics.

* Agrupació 97 "Serveis personals". (a tall d'exemple i sense que constitueixi llista tancada: 971. Bugaderies, tintoreries, i serveis similars; 972, Salons de perruqueria i instituts de bellesa; 973. Serveis fotogràfics etc.).

Així mateix, s'exclouen de l'àmbit d'aquesta convocatòria les filials de grans firmes o empreses de gran implantació nacional o internacional de domicili fiscal fora de Calvià, així com les grans superfícies (400 m2).

2. Aquestes entitats adherides tindran la consideració d'entitats col·laboradores, en tant que col·laboradores en la gestió de la subvenció, de conformitat amb el que estableix el primer apartat de l'article 12 de la LGS 38/2003, i els és aplicable el règim jurídic previst en aquesta norma legal per a les entitats col·laboradores en la gestió de subvencions. Així, en aquest sentit, el sistema permetrà als establiments associats a la plataforma donar-se d'alta un cop validats, previ compliment dels requisits fixats en l'article anterior i en el 13 de la mateixa llei, si bé quedaran pendents de la seva aprovació per l'administrador responsable de l'Ajuntament un cop es verifiqui la sol·licitud i dades de el comerç, i això d'acord amb les determinacions establertes en les presents bases (art. 11). Referent a això, com establiments adherits adquiriran la condició d'entitat col·laboradora en la mesura que compleixin amb els requisits i es doni la concurrència de les circumstàncies i en la manera previstos en les presents bases reguladores i en la convocatòria, havent així mateix en qualsevol cas no incórrer en cap de les causes que estableix l'apartat 2 de l'esmentat article 12 de la LGS 38/2003.

3. Són obligacions de les entitats adherides, a més de les assenyalades per a les entitats col·laboradores en l'article 15 de la LGS 38/2003, així com en el RD 887/2006, de 21 de juliol, que s'aprova el Reglament de la Llei, les que s'assenyalen a continuació:

a) La verificació del compliment dels requisits de cada compravenda bonificada.

b) Comprometre a la recepció, col·locació, i, si s'escau, ampliació, dels materials publicitaris o d'informació que reparteixi l'Ajuntament de Calvià i relatius a la present convocatòria en un lloc visible de l'establiment.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament de Calvià, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar el òrgans de control competents, aportant tota la informació que li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

d) Perquè l'establiment percebi el reemborsament de l'import bonificat, haurà de seguir el procediment establert per l'Ajuntament.

4. El termini de sol·licitud o tramitació de l'adhesió s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de la corresponent convocatòria en el BOIB, i, naturalment i en qualsevol cas, un cop és trobi operativa a aquests efectes la plataforma, finalitzant el termini de presentació de sol·licituds d'adhesió el dia 2020.10.30. Les llista dels establiments i negocis validats es publicarà conformement al que les presents bases estableixen en matèria de publicitat, i, en tot cas, en la web municipal.

5. Les entitats col·laboradores, una vegada donades d'alta, podran accedir al <<backoffice>> comerciant, on podran gestionar la seva informació i productes. A més, podran canviar les seves dades i clau d'accés. El comerç podrà introduir informació dels seus productes i ofertes perquè apareguin en l'aparador, categoritzant-les per tipus de producte i servei, així com activar/desactivar una oferta o servei, esborrar-ho o editar-ho. Aquest contingut serà sempre administrable pels responsables de l'Ajuntament, és a dir, el consistori podrà retirar, o modificar qualsevol oferta que no compleixi les normes de la plataforma sense el consentiment dels comerciants.

El producte o servei inclourà: una o diverses fotografies, títol, descripció, tipus d'oferta, link a la pàgina de l'anunciant. Aquesta informació es presentarà en l'aparador en l'idioma seleccionat pel visitant. Si l'administrador responsable de l'Ajuntament així ho decideix, activant o desactivant una opció en el seu panell, totes les fitxes de producte hauran de passar una validació abans d'aparèixer pel portal.

El comerç podrà introduir també les seves dades de contacte, com a mínim: marca, logo, nom, dades de contacte, localització, horaris d'obertura, email i pàgina web. Aquesta informació serà la que apareixerà quan el visitant accedeixi a la informació del comerç a través de l'aparador, ja sigui directament o bé a través d'un enllaç de producte.

El comerç podrà consultar informes sobre la rellevància dels seus anuncis, almenys haurà de poder consultar el nombre de visites i interaccions que han rebut les fitxes dels seus productes.

6. En el cas que hi hagués algun incompliment per part dels establiments adherits, l'Ajuntament de Calvià podrà cancel·lar l'adhesió dels mateixos al programa de bons-descompte de Calvià, i aplicar les mesures derivades de l'incompliment al fet que pugui pertocar.

HA DE DIR:

Article 14. Entitats adherides.

1. Poden tenir la consideració d'entitats adherides i a través de la plataforma esmentada, aquells establiments comercials d'atenció al públic que estant ubicats a Calvià (per això es tindrà en compte el domicili de la llicència d'activitat), comptin amb el preceptiu títol habilitant precís per a l'exercici de la seva activitat, i que aquesta última estigui enquadrada en qualsevol dels següents epígrafs de l'Impost d'Activitats Econòmiques: epígrafs 65 (excepte 652.1, 655 i 659.3) i 97.

* Agrupació 65. "Comerç al detall de productes industrials no alimentaris realitzat en establiments permanents ". S'exclouen:

1. 652.1: Farmàcies. Comerç al detall de medicaments, productes sanitaris i d'higiene personal.

2. 655: Comerç al detall de combustibles, carburants i lubricants.

3. 659.3: Comerç al detall d'aparells i instruments mèdics, ortopèdics, òptics i fotogràfics.

4. 659.7: Exclusió de la comercialització de substàncies canabioides, estenent tal limitació a les activitats que tinguin per objecte la comercialització de qualssevol productes d'anàloga naturalesa i significació als anteriors, i, en qualsevol cas, que pogués estar vinculat al consum associat als excessos* (*d'acord amb l'accepció que s'extreu de l'esperit o ratio legis contingut en l'exposició de motius de Decret Llei 1/2020, de 17 de gener).

* Agrupació 97 "Serveis personals". (a tall d'exemple i sense que constitueixi llista tancada: 971. Bugaderies, tintoreries, i serveis similars; 972, Salons de perruqueria i instituts de bellesa; 973. Serveis fotogràfics etc.).

Així mateix, s'exclouen de l'àmbit d'aquesta convocatòria les filials de grans firmes o empreses de gran implantació nacional o internacional de domicili fiscal fora de Calvià, així com les grans superfícies (400 m2).

2. Aquestes entitats adherides tindran la consideració d'entitats col·laboradores, en tant que participatives en la gestió de la subvenció, de conformitat amb el que estableix el primer apartat de l'article 12 de la LGS 38/2003, i els és aplicable el règim jurídic previst en aquesta norma legal per a les entitats col·laboradores en la gestió de subvencions. Així, en aquest sentit, el sistema permetrà als establiments associats a la plataforma donar-se d'alta un cop validats, previ compliment dels requisits fixats en l'article anterior i en el 13 de la mateixa llei, si bé quedaran pendents de la seva aprovació per l'administrador responsable de l'Ajuntament un cop es verifiqui la sol·licitud i dades del comerç, i això d'acord amb les determinacions establertes en les presents bases (art. 11). Referent a això, com establiments adherits adquiriran la condició d'entitat col·laboradora en la mesura que compleixin amb els requisits i es doni la concurrència de les circumstàncies i en la manera previstes en les presents bases reguladores i en la convocatòria, havent així mateix en qualsevol cas no incórrer en cap de les causes que estableix l'apartat 2 de l'esmentat article 12 de la LGS 38/2003.

D'altra banda, així mateix, mantindran igual estatut d'entitats col·laboradores als efectes d'aquesta segona línia o campanya de "bons socials" les entitats que ja haguessin obtingut tal condició gràcies a la seva anterior adhesió a la plataforma << marketplace >> en ocasió de la posada en marxa de la primera línia de subvencions ( "bons-descompte comercials"), excepte comunicació expressa en contra.

3. Són obligacions de les entitats adherides, a més de les assenyalades per a les entitats col·laboradores en l'article 15 de la LGS 38/2003, així com en el RD 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei, les que s'assenyalen a continuació:

a) La verificació de l'acompliment dels requisits de cada compravenda bonificada.

b) Comprometre a la recepció, col·locació, i, si s'escau, ampliació, dels materials publicitaris o d'informació que reparteixi l'Ajuntament de Calvià i relatius a la present convocatòria en un lloc visible de l'establiment.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació, a efectuar per l'Ajuntament de Calvià, així com qualssevol altres de comprovació i control financer que puguin realitzar els òrgans de control competents, aportant tota la informació que li sigui requerida en l'exercici de les actuacions anteriors.

d) Perquè l'establiment percebi el reemborsament de l'import bonificat, haurà de seguir el procediment establert per l'Ajuntament.

4. El termini de sol·licitud o tramitació de l'adhesió s'iniciarà a partir de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el BOIB, i, naturalment i en qualsevol cas, un cop es trobi operativa a aquests efectes la plataforma, finalitzant el termini de presentació de sol·licituds d'adhesió com a entitats col·laboradores a efectes de "canvi de bons" el dia 31/01/2021, però no pel que fa a la seva simple adhesió per a finalitats diferents dels anteriors, com poguessin ser els publicitaris del negoci etc . Les llista dels establiments i negocis validats es publicarà d'acord amb el que aquestes bases estableixen en matèria de publicitat, i, en tot cas, al web municipal.

5. Les entitats col·laboradores, un cop donades d'alta, podran accedir al << backoffice >> del comerciant, on podran gestionar la seva informació i productes. A més, podran canviar les seves dades i clau d'accés. EL comerç podrà introduir informació dels seus productes i ofertes perquè apareguin a l'aparador, categoritzant per tipus de producte i servei, així com activar / desactivar una oferta o servei, esborrar-lo o editar-lo. Aquest contingut serà sempre administrable pels responsables de l'Ajuntament, és a dir, el consistori podrà retirar, o modificar qualsevol oferta que no compleixi les normes de la plataforma sense el consentiment dels comerciants.

El producte o servei inclourà: una o diverses fotografies, títol, descripció, tipus d'oferta, link a la pàgina de l'anunciant. Aquesta informació es presentarà a l'aparador en l'idioma seleccionat pel visitant. Si l'administrador responsable de l'Ajuntament així ho decideix, activant o desactivant una opció en el seu panell, totes les fitxes de producte hauran de passar una validació abans d'aparèixer pel portal.

El comerç podrà introduir també les seves dades de contacte, com a mínim: marca, logo, nom, dades de contacte, localització, horaris d'obertura, email i pàgina web. Aquesta informació serà la que apareixerà quan el visitant accedeixi a la informació del comerç a través de l'aparador, sigui directament o bé a través d'un enllaç de producte.

El comerç podrà consultar informes sobre la rellevància dels seus anuncis, almenys haurà de poder consultar el nombre de visites i interaccions que han rebut les fitxes dels seus productes.

6. En el supòsit que hi hagi algun incompliment per part dels establiments adherits, l'Ajuntament de Calvià podrà cancel·lar l'adhesió dels mateixos al programa de bons-descompte de Calvià, i aplicar les mesures derivades de l'incompliment a què pugui donar lloc.

7. A l'efecte de simple adhesió a la plataforma amb l'únic i exclusiu fi que l'establiment pugui introduir informació dels seus productes i ofertes perquè apareguin a l'aparador, categoritzant per tipus de producte i servei, així com activar / desactivar una oferta o servei, esborrar-ho o editar-ho, no són aplicables les limitacions que l'article 14.1 de les presents bases estableixen pel que fa al perfil exigit a l'establiment perquè pugui adquirir la condició d'entitat col·laboradora, però no les restants determinacions exigides amb caràcter general per l'adhesió com a tal. Els bons únicament es podran bescanviar en els establiments associats com a entitats col·laboradores. Els restants establiments adherits al sistema, però que no reuneixen la condició d'entitat col·laboradora, podran servir-se de la plataforma com a eina d'informació sobre els seus productes i ofertes. Així mateix, i als efectes de l'adhesió al sistema per tal única finalitat, no es fixa termini per a això, quedant això sotmès a l'operativitat de sistema o de tot el que a l'efecte pugui ulteriorment disposar.

Article 15.

Es proposa la modificació de l'article 15 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

L'adquisició del bo-descompte es realitza a través d'una plataforma municipal denominada marketplace. En aquesta plataforma els establiments que desitgin poden associar-se i gestionar la seva informació així com els serveis i productes que poden canviar-se amb els bons-descompte.

En aquesta plataforma un administrador responsable de l'Ajuntament haurà d'aprovar l'alta dels establiments . De la mateixa forma podrà activar o desactivar usuaris, establiments i productes. Les ofertes o productes que vulnerin les condicions del servei podran desactivar-se.

Els bons-descompto únicament es podran canviar en els establiments adherits a la plataforma i en els serveis o productes oferts en ella.

A causa del control municipal dels establiments i dels serveis i productes oferts, el beneficiari (usuari de la plataforma que adquireix bons) no ha de justificar el compliment de la finalitat de la disposició dinerària.

Ha de ser l'establiment qui ha d'introduir la informació del bo per a poder indicar que s'ha fet la compra.

HA DE DIR:

Article 15. Termini i forma de justificació per part de beneficiari de l'acompliment de la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció.

L'adquisició del bo descompte comercial o la posada a disposició del bo social es realitza a través d'una plataforma municipal denominada marketplace i en la manera que estableixen les presents bases.

En aquesta plataforma els establiments que vulguin poden adherir-se i gestionar la seva informació així com els serveis i productes que poden canviar-amb els bons.

En aquesta plataforma un administrador responsable de l'Ajuntament haurà d'aprovar l'alta dels establiments. De la mateixa manera podrà activar o desactivar usuaris, establiments i productes. Les ofertes o productes que vulnerin les condicions del servei podran desactivar-se.

Els bons únicament es podran bescanviar en els establiments adherits a la plataforma i en els serveis o productes oferts en ella, i, d'acord amb les condicions i en els termes fixats en les presents bases.

A causa del control municipal dels establiments i dels serveis i productes oferts, el beneficiari (usuari de la plataforma que disposa dels bons) no ha de justificar el compliment de la finalitat de la disposició dinerària.

Ha de ser l'establiment qui ha d'introduir la informació del bo per poder indicar que s'ha fet la compra.

Article 16.

Es proposa la modificació de l'article 16 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

Els beneficiaris podran adquirir, en l'aparador web de la plataforma marketplace municipal, un bo de valor monetari de 20 € mitjançant el pagament de 10 €.

Per a registrar-se i accedir a la compra, l'usuari haurà d'introduir almenys un DNI vàlid i acceptar els termes del servei. En fer-ho s'estarà declarant, responsablement, que és un ciutadà de Calvià des de la data de publicació de la convocatòria i en el moment de l'adquisició del bo; i, així mateix, que és major de 16 anys.

Una vegada comprat, el ciutadà rebrà per correu electrònic un bo en format electrònic.

En el moment del bescanvi del bo, el comprador haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el del bo.

El ciutadà que compra el bo podrà canviar-lo en qualsevol dels establiments adherits i aquests hauran d'introduir la informació del bo per a poder indicar que s'ha fet la compra. Cada bo podrà ser satisfet una vegada. Cada vegada que un client pagui part de la seva compra amb el bo, el comerç o servei introduirà el codi del bo en el sistema, amb el que el bo quedarà associat al seu negoci i no podrà tornar a ser utilitzat. La compra realitzada serà d'un import mínim de 20€. Cada bo només podrà ser utilitzat en un únic establiment i en una sola compra, encara que poden adquirir-se diversos productes.

Cada quinze -15- dies l'Ajuntament, a la vista dels bons adquirits, adoptarà l'oportuna Resolució aprovant el reintegrament als establiments dels imports corresponents, sometent a ulterior acord de Junta de Govern Local la ratificació del primer. Després d'això, transferirà l'import cobrat per l'adquisició del bo i, a més, l'import de la subvenció, al comerç corresponent.

 

HA DE DIR:

Article 16. Formalització

1.- "Campanya de bons-descompte comercials":

Els beneficiaris podran adquirir, a l'aparador web de la plataforma marketplace municipal, els pertinents bons de valor monetari individual de 20 € mitjançant el pagament de 10 € per cada un.

Per registrar-se i accedir a la compra, l'usuari haurà d'introduir a l'almenys un DNI vàlid i acceptar els termes del servei. En fer-ho s'estarà declarant, responsablement, que és un ciutadà de Calvià des de la data de publicació de la convocatòria i en el moment de l'adquisició del bo; i, així mateix, que és major de 16 anys.

Un cop comprat, el ciutadà rebrà per correu electrònic un bo en format electrònic.

2.- "Campanya de bons socials":

La posada a disposició dels bons a favor de les persones beneficiàries s'efectuarà de la manera que ha estat establert en les presents bases.

3.- En el moment de l'intercanvi del bo, el comprador haurà de mostrar el seu DNI al comerciant perquè aquest pugui assegurar que coincideix amb el del bo.

El ciutadà que disposa del bo podrà bescanviar en qualsevol dels establiments associats al sistema, i aquests hauran d'introduir la informació del bo per poder indicar que s'ha fet la compra. Cada bo podrà ser satisfet una vegada. Cada vegada que un client pagui la totalitat o part de la seva compra amb el bo, el comerç o servei introduirà el codi del bo en el sistema, de manera que el bo quedarà associat al seu negoci i no podrà tornar a ser utilitzat. La compra realitzada serà d'un import mínim de 20 €. Cada bo només podrà ser utilitzat en un únic establiment, i en una sola compra, tot i que poden adquirir-se diversos productes.

Amb una periodicitat aproximada de quinze -15- dies, i això en funció de la disponibilitat dels serveis sobre els quals recaigui tal tasca, l'Ajuntament, a la vista dels bons canviats, i sobre la base de l'informe que a aquest efecte resulti emès donant compte dels precisos extrems tal efecte, adoptarà l'oportuna Resolució aprovant el reintegrament als establiments dels imports corresponents, sotmetent a ulterior acord de Junta de Govern Local la ratificació del primer. Després d'això, transferirà l'import de la subvenció al comerç corresponent. Aquest termini es podrà veure conjunturalment ampliat sense necessitat de motivació expressa ad hoc.

Article 20.

Es proposa la modificació de l'article 20 de les Bases aprovades per l'Acord de Junta de Govern Local de dia 17/08/2020 (BOIB Núm. 158 -12/09/20-).

ON DIU:

El pagament de la subvenció al beneficiari es realitza amb la compra del bo i per la diferència entre el valor monetari del bo (20€) i el preu a pagar (10€).

HA DE DIR:

1.- "Campanya de bons-descompte comercials":

El pagament de la subvenció al beneficiari es realitza amb la compra del bo i per la diferència entre el valor monetari del bo (20 €) i el preu a pagar (10 €).

1.- "Campanya de bons socials":

El pagament de la subvenció al beneficiari es realitza amb la posada a disposició del bo, el valor monetari és de vint euros (20 €).

Recursos

Contra les presents Bases, que posen fi a la via administrativa, podrà interposar-se, amb caràcter potestatiu, recurs de reposició davant l'Alcalde del Ajuntament de Calvià en el termini d'un (1) mes, de conformitat amb el que es disposa en els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

O bé, recurs contenciós administratiu davant els Tribunals competents en el termini de dos (2) mesos, comptats des de l'endemà al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, conforme al que es disposa en els articles 10 i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, Reguladora de la Jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Calvià, 19 de novembre de 2020

El tinent de batle delegat d'Urbanisme, Comerç i Activitats (PD 17/06/2019) Marc López Expósito