Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE MONTUÏRI

Núm. 11778
Aprovació definitiva del reglament de cossiers

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Havent transcorregut el termini de trenta dies, sense que s'hagi presentat al·legació alguna a l'acord d'aprovació inicial de la implantació del reglament de funcionament de la Comissió Especial de Cossiers de Montuïri, d'acord amb l'establert a l'art. 49 de la Llei Reguladora de les Bases del Regim Local, l'acord d'aprovació provisional queda elevat a definitiu, transcrivint-se a continuació el text integro del reglament.

REGLAMENT DE FUNCIONAMENT DE LA COMISSIÓ ESPECIAL DELS COSSIERS DE MONTUÏRI

Article 1.- Amb la finalitat d'administrar, conservar i coordinar el desenvolupament de la dansa i la festa dels cossiers, totes les activitats derivades i relacionades estrictament amb la festa, les seves actuacions i els seus integrants; vetlar per la bona utilització del nom i la imatge de la celebració; així com tot allò relacionat amb la seva imatge corporativa, publicitària i de difusió i tot allò que, de forma general o específica,  inclogui el nom cossiers o hi faci referència, es crea la comissió especial dels cossiers, com a organisme autònom local.

Article 2.- El patrimoni actual, propietat de l'ajuntament, és el següent:

• La totalitat de la comparseria i vestuari en ús dels cossiers (recordem que s'inclou el dimoni).

• El patrimoni històric dels cossiers heretat de temps pretèrits.

• Tot aquell patrimoni que es vagi adquirint amb el temps

Article 3.-  La comissió tindrà la seva seu social a l'ajuntament o aquella altra que designi la Junta General d'aquesta.

Article 4.- La comissió estarà formada pels següents membres.

El batle o batlessa que n'és el president/a.

El regidor o regidora de cultura o festes que n'és el vice-president/a.

Un regidor/a de cadascun dels partits amb representació municipal.

Cinc representants de l'Associació dels Cossiers, entre ells el Flabioler i el Dimoni.

Dos historiadors o coneixedors de la festa.

Tots els càrrecs són gratuïts.

Article 5. – Són competències  de la comissió

a) Organitzar i administrar, de la forma que els seus membres considerin més convenient per als cossiers, el pressupost anual.

b)  Proposar acceptar o rebutjar les donacions i llegats que es facin a favor  de l'ajuntament i sol·licitar i acceptar subvencions dels diferents organismes públics o de particulars.

c) Mantenir, cuidar i conservar de la millor manera possible el patrimoni històric de la festa.

d) Decidir les edats dels nous cossiers a qui s'ha d'ensenyar el ball. La decisió de deixar de dansar segueix recaient sobre els mateixos cossiers, com a grup,  en actiu. Si bé es procurarà que la seva trajectòria com a cossiers no sigui superior a 25 anys ballant ni inferior a 10.

e) Un cop s'hagin presentat els aspirants a cossiers serà la comissió qui resoldrà el nombre de joves que aprendran el ball, un cop hagin assajat un mínim d'un mes i un màxim de tres mesos. I igualment serà qui decidirà el número d'integrants del grup de cossiers, amb un màxim de  14/16, un cop hagin après la dansa.

f) Tindrà poder d'elecció sobre un nou dimoni o flabioler. Tot i que en aquest cas l'opinió i el vot, dels sortints, dimoni o flabioler valdrà per dos. A l'hora de retirar-se, aquests, ho han de comunicar a la comissió a la reunió del mes de febrer del mateix any que decideixin retirar-se.

g) Proposar al ple la variació del nombre de membres de la comissió si es creu convenient.

h) Citar de forma puntual persones competents en temes concrets quan es consideri necessari.

i) Fomentar activitats encaminades a la potenciació i millor coneixement de la festa.

j) Formular propostes als pressuposts municipals per a les necessitats de la festa.

k) Fiscalitzar el rendiment de comptes corresponent a cada pressupost.

l) Qualsevol altra que tingui una relació i incidència directa o indirecta amb la festa dels cossiers, el seu nom i la seva imatge corporativa, publicitària i de difusió.

m)  Proposar a l'ajuntament els dies que es balla, on es balla i les sortides a fora del municipi.

n) Elaborar un reglament intern dels cossiers.

o) Participar de l'elaboració del pla d'emergència de les festes de sant Bartomeu.

Article 6.-  La comissió es reunirà en sessió ordinària els mesos de febrer, juny i setembre, prèvia convocatòria feta pel president i cursada pel secretari amb un mínim de vuit dies d'antelació.

Es celebrarà sessió extraordinària quan ho cregui necessari el President, a petició de la majoria absoluta de membres de la comissió o el plenari de l'Ajuntament.

En casos d'urgència, el president podrà convocar la comissió amb vint-i-quatre hores d'antelació.

La comissió quedarà vàlidament constituïda quan hi assisteixin la majoria absoluta dels seus membres. Els acords es prendran per majoria dels membres presents, excepte en els casos que legalment s'exigeixi un quòrum especial. En cas d'empat, decidirà el vot del president.

Si es creu convenient es podran prendre acords per votació, i aquests seran considerats ferms, no tornant-se a presentar els temes votats davant la comissió si no ho demana prèviament la meitat més un dels membres que de dret formen la comissió.

Article 7.-  Són funcions del president:

a) La representació legal de la comissió, davant de tota mena d'autoritats i d'organismes. En cas que sigui per assistència a premis o actes de reconeixement envers els dansaires la representació recau sobre algun representant de la dansa dels cossiers en actiu.

b) Convocar, presidir, suspendre i aixecar les sessions, dirigir les deliberacions i dirimir els empats en vot de qualitat.

c) Vetlar pel compliment dels acords de la comissió.

d) Controlar l'elaboració i l'execució dels pressupostos.

e) Resoldre els temes de caràcter menor de comú acord amb els membres de la comissió.

f)  Elegir els dos historiadors o coneixedors de la festa.

Article 8.- Són funcions del vicepresident primer :

Substituir al president en totes les seves funcions en cas d'absència, malaltia i/o delegació.

Article 9.- Els membres de la comissió que ho siguin per raó dels seus càrrecs, cessaran en cessar d'aquests. En renovar-se els ajuntaments, es nomenaran els regidors que hagin d'ésser els membres de la junta general. Que s'integraran a la comissió a la reunió del juny o setembre.

El flabioler i el dimoni seran membres mentre exerceixin el càrrec. Els tres representants de l'Associació de Cossiers seran membres el temps que ho decideixi la mateixa associació. Els historiadors o coneixedors de la festa també cessaran amb el canvi de regidors.

El relleu d'aquests membres sempre serà a la Junta General del mes de febrer. En el cas del dimoni i el flabioler cessaran en deixar la seva funció, també en la Junta del febrer de l'any següent.

En la mateixa comissió del febrer ja hi haurà els nous membres que passaran a formar-ne part en els terminis i la forma que s'indica en el present article, prèvia proposta dels corresponents col·lectius i nomenament de l'òrgan competent.

Article 10.- Són atribucions de la Comissió

a) Citar aquelles persones que, en circumstàncies determinades, es considerin necessàries per resoldre i/o informar d'alguna qüestió puntual.

b) Assessorar al president en la presa de decisions sobre temes de caràcter menor.

Les reunions de la comissió seran el mesos de gener, maig i setembre.

Article 11.-  Aquest reglament podrà ser modificat a proposta de dos terços dels membres de dret. Així mateix, haurà de ser aprovat definitivament pel Ple de l'Ajuntament.

Article 12.- En tot el no previst en els present reglament s'estarà al què disposa la legislació vigent en matèria de règim local.

Montuïri,  10 de novembre de 2020

El batle

Joan Verger Rosiñol