Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT DE PALMA
Núm. 11763
Participació ciutadana. Bases Concurs Cartells Reis 2021
L'Ajuntament de Palma per decret núm. 18813 de data 25 de novembre de 2020 ha adoptat la següent resolució:
1r.- APROVAR les bases del Concurs de Cartells Cavalcada dels Reis 2021–Antoni Socias Cladera, que s'adjunten com annex a aquest Decret (accede 2020/100030).
2n.- AUTORITZAR una despesa de 600,00 euros, que s'ha de carregar a l'aplicació pressupostària 16.33801.48100 del pressupost municipal de despeses 2021, en concepte de premi del cartell guanyador.
3r.- ESTABLIR com a termini per a l'admissió de Cartells: Es poden presentar a Participació Ciutadana, pl. de Santa Eulàlia, 9, 4t pis, de dilluns a divendres, en horari de 8:30 h a 14:00 h, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del dia següent de la seva publicació a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma www.palma.cat, sense perjudici de la possibilitat d'enviar els cartells per correu postal dins el mateix termini.
4t.- PUBLICAR les bases d'aquest concurs al BOIB i a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma.
5è.- NOTIFICAR el present Decret a la Secció de Comptabilitat
CAVALCADA DELS REIS MAGS A PALMA 2021
BASES DEL CONCURS DE CARTELLS ANTONI SOCIAS CLADERA
Antoni Socias Cladera va ser el director artístic de la Cavalcada dels Reis Mags a Palma del 2010 al 2018 i contribuí a la millora de la seva qualitat artística i participativa. Per aquest motiu, i en la seva memòria, des de l'any 2019, l'Ajuntament de Palma ha donat el seu nom al Concurs de Cartells que se celebra per a triar la imatge que representarà la Cavalcada dels Reis Mags a Palma.
És per això que l'Ajuntament de Palma convoca el concurs de cartells Cavalcada dels Reis Mags a Palma 2021-Antoni Socias Cladera per a guardonar el millor cartell publicitari destinat a promoure la Cavalcada dels Reis Mags a Palma 2021.
La qualificació de les obres presentades i l'atorgament del premi, estaran condicionades a l'evolució de la pandèmia Covid-19 i als límits que puguin establir les autoritats competents al respecte.
BASES
1. Objecte del Concurs. El present Concurs té per finalitat potenciar la creació artística i la participació ciutadana, així com donar difusió a la Cavalcada dels Reis Mags 2021, per a la qual cosa s'estableix la concessió d'un únic premi al millor cartell publicitari consistent en:
- El guardó Antoni Socias.
- Una dotació econòmica de 600 euros. D'aquest import s'haurà de retenir el 15% d'IRPF, restant un líquid a percebre de 510,00 €.
Les obres o cartells concursants han de ser originals i inèdits. En el cas d'utilitzar imatges de persones, béns, logotips i d'altres tipus a l'obra concursant, s'ha de comptar amb les autoritzacions i/o permisos escaients al respecte, tant per al seu ús com per a la seva reproducció i difusió. L'Ajuntament de Palma no es responsabilitza de l'incompliment d'aquests requisits ni del contingut de les obres presentades.
Tenint en compte la Llei de la propietat intel·lectual, tots els drets de reproducció i difusió del cartell guanyador romandran per sempre a favor de l'Ajuntament de Palma.
2. Participants. Pot participar en aquest Concurs qualsevol persona interessada.
Si es vol presentar un cartell en representació d'un grup, escola o entitat sense ànim de lucre, s'ha de designar una persona representant de l'entitat, de la qual s'han de facilitar les dades en el moment de la inscripció, acompanyades amb les dades identificatives de l'entitat. La resta de condicions de les bases són les mateixes que per a les persones individuals.
3. Tècnica i dimensions. La tècnica de les obres a presentar és lliure però ha d'estar adaptada als mitjans d'impressió. Per aquest motiu no s'admeten tintes metal·litzades ni fluorescents, ni tampoc relleus o volums aferrats o enganxats. Les obres s'han de presentar sense signar. Es procedirà a la seva signatura un cop adjudicat el premi.
Els cartells s'han de presentar impresos en format DIN A3 (29,7 × 42 cm) vertical. En cas que l'Ajuntament ho requereixi durant el procés de concurs del cartell s'hauran d'entregar també en format jpg o pdf.
Hi ha de figurar el text CAVALCADA DELS REIS MAGS A PALMA 2021 amb distribució lliure.
L'Ajuntament podrà utilitzar el cartell guanyador, com a imatge del programa de les festes de Nadal 2020, podent realitzar les modificacions que consideri adients per tal d'adaptar el cartell a dit format.
L'Ajuntament de Palma es reserva el dret, a l'hora de reproduir el cartell guanyador, d'afegir-hi la informació que consideri oportuna, sense menyspreu del disseny original. Així mateix, l'Ajuntament té les competències per a fer les modificacions que cregui convenients, segons les necessitats d'impressió, reproducció, etc. i/o a sol·licitar-ho a l'autor de l'obra.
4. Admissió de cartells. Cada participant pot presentar un màxim de dos cartells. Es poden presentar a Participació Ciutadana, pl. de Santa Eulàlia, 9, 4t pis, de dilluns a divendres, en horari de 8:30 h a 14:00 h, en el termini de 10 dies hàbils comptats a partir del dia següent de la seva publicació a la pàgina web de l'Ajuntament de Palma www.palma.cat, sense perjudici de la possibilitat d'enviar els cartells per correu postal dins el mateix termini.
A cada un dels cartells que es presenti, s'ha d'aferrar un sobre darrere sense tancar (mida sobre americà 11,5 × 22,5 cm o similar) on s'ha d'escriure el lema del cartell, i que ha de contenir:
1.- Annex 1.
2.- Fotocòpia de DNI.
3.- En el cas que el/la concursant sigui menor d'edat, fotocòpia del DNI del representant legal.
4.- En el cas d'entitats, a més de les dades de la persona representant i fotocòpia del DNI, s'ha d'adjuntar el CIF d'aquella i dades identificatives.
5.- En el cas de ser enviada l'obra per correu postal, s'ha d'emplenar i enviar l'annex 1 escanejat, juntament amb la fotocòpia del DNI i CIF (si es tracta del representant d'un grup/escola/entitat) i el resguard de l'oficina de Correus degudament segellat dins el termini (dia i hora) establert a l'adreça de correu: participaciociutadana@palma.cat
6.- El participant pot delegar el lliurament del/s cartell/s a un tercer sempre que la persona que actuï en la seva representació estigui degudament acreditada i presenti l'autorització pertinent signada pel participant (annex 2) i autorització del representant legal en el cas dels menors.
7.- L'obra presentada ha de dur escrit a la part posterior el mateix lema que al sobre lliurat amb les dades esmentades. El lema ha de ser diferent de tots els de la resta d'obres.
8.- Per a cada cartell presentat l'Ajuntament lliurarà un rebut que en certificarà la presentació.
Aquesta documentació s'ha de lliurar obligatòriament per a cada un dels cartells, encara que siguin presentats per tercers (centres d'ensenyament, familiars, entitats, etc.). No s'inscriurà cap cartell que no adjunti la documentació indicada.
5. Qualificació de les obres
El Jurat del Concurs estarà format per una representació d'infants membres del Consell de la Infància i de l'Adolescència de Palma. L'elecció de l'obra es realitzarà per majoria simple fins que resulti un únic guanyador.
La Secretaria de l'Ajuntament o funcionari\ària municipal en què es delegui donarà fe del procés.
6. Resolució. Les obres que incompleixin les presents bases, no seran sotmeses a la votació del jurat. Les decisions del Jurat són, en qualsevol cas, inapel·lables. L'Ajuntament de Palma notificarà l'atorgament del premi al guanyador.
7. Exposició. L'Ajuntament de Palma es reserva el dret de realitzar una exposició pública de totes o algunes de les obres presentades, o bé de publicar-les a la plana web municipal.
8. Devolució de les obres. Un cop passats tres mesos des de la resolució del jurat les obres es podran retirar durant el termini de dos mesos presentant el rebut entregat el dia de la inscripció. L'Ajuntament no es farà responsable de les obres no recollides una vegada transcorregut aquest termini i es procedirà a la seva destrucció.
L'Ajuntament de Palma tindrà una cura especial en la manipulació dels originals presentats al concurs, però declina tota responsabilitat per la seva pèrdua, usurpació, deteriorament o destrucció accidental durant el concurs o, si s'escau, exposició de l'obra.
9. Acceptació de les Bases. Presentar-se a aquest concurs suposa l'acceptació estricta d'aquestes Bases. El jurat del Concurs té la facultat d'interpretar-les i de suplir-ne qualsevol llacuna o buit, d'acord amb la seva finalitat. L'Ajuntament de Palma queda facultat per a resoldre qualsevol cas que no estigui previst.
Així mateix l'Ajuntament de Palma queda eximit de tota responsabilitat enfront de qualsevol reclamació que es pugui presentar pel que fa a la utilització d'imatges de persones, béns, logotips i d'altres tipus a l'obra concursant i deriva aquesta responsabilitat a la persona inscrita com a autor. A aquest efecte, per a la inscripció s'ha d'emplenar i signar la declaració adjunta (annex 1).
Palma, 26 de novembre de 2020
La cap de secció de Participació Ciutadana
Maria Quetglas Peñas
ANNEX 1. INSCRIPCIÓ AL CONCURS DE CARTELLS CAVALCADA DELS REIS MAGS A PALMA 2021
Jo, _____________________________________________________________, amb DNI núm. ______________________, en nom propi o en representació de l'entitat ______________________________________________________________, amb CIF núm. ______________________ i domicili a ________________________________________ _____________________, núm.___________, pis____, porta _____, CP____________ d______________________, tel. _________________, tel. mòbil ______________________ fax _____________, adreça electrònica ____________________________________________
PRESENT el cartell amb el lema __________________________________________ al Concurs de Cartells Cavalcada dels Reis Mags a Palma 2021.
ADJUNT:
__Fotocòpia del DNI del concursant (obligatòriament)
__Fotocòpia del DNI del representant legal (només en el cas que el concursant sigui menor d'edat)
__Còpia del resguard de l'oficina de Correus degudament segellat (només en el cas que l'obra sigui presentada per correu postal)
__Còpia del CIF (només en el cas que l'obra sigui presentada per un grup/escola/entitat)
__Autorització per al lliurament del cartell (només en el cas de delegació a un tercer)
DECLAR QUE:
1.- Amb la presentació de la proposta de cartell a la Cavalcada dels Reis Mags a Palma 2021 accept les bases establertes per al present Concurs, així com els dictàmens i decisions adoptades pel seu Jurat.
2.- L'obra que present al Concurs és inèdita i original i dispòs de les autoritzacions i permisos corresponents i adients per a la inserció d'imatges de persones, béns, logotips i d'altres a la meva obra, així com per a la seva reproducció i difusió.
3.- En qualsevol cas som responsable de qualsevol incompliment de les Bases i de la legislació vigent al respecte i assumiré les indemnitzacions econòmiques que se'n puguin derivar.
4.- Exoner l'Ajuntament de Palma de les responsabilitats que es puguin derivar i sé que l'Ajuntament de Palma pot retirar del Concurs la proposta de cartell presentada si es constata qualsevol incompliment de les declaracions que conté aquest document i emprendre accions judicials en contra meva pels danys i perjudicis que se li poguessin ocasionar.
5.-Cedeixo a l'Ajuntament de Palma tots els drets de reproducció i difusió del cartell, així com el dret de modificació per adaptar-lo a un altre format que l'Ajuntament consideri adient.
AUTORITZ a l'Ajuntament de Palma a lliurar als mitjans de comunicació, el meu nom, cognom i número de telèfon
__SÍ
__NO
Palma, ____ d______________ 2020
Signat: ___________________________________
ANNEX 2. AUTORITZACIÓ DE DELEGACIÓ DEL LLIURAMENT DEL CARTELL DEL CONCURS DE CARTELLS CAVALCADA DELS REIS MAGS A PALMA 2021
En/Na/N'_____________________________________________________________ amb DNI núm. ______________________ AUTORITZA __________________________________ _____________________________________ amb DNI núm. ______________________, domicili _______________________________________________________, núm.________, pis _____, porta _____, CP____________, d_____________________, tel. ______________, tel. mòbil______________________ A LLIURAR EN NOM SEU EL CARTELL PER A CONCURSAR AL CONCURS DE CARTELLS CAVALCADA DELS REIS MAGS A PALMA 2021.
__ADJUNTA FOTOCÒPIA DEL DNI de la persona autoritzada
Palma, ____ d______________ 2020
Signatura del concursant Signatura de la persona autoritzada
Sgt. _______________________ Sgt. _______________________