Secció V. Anuncis
Subsecció segona. Altres anuncis oficials
AJUNTAMENT D'ANDRATX
Núm. 11725
Modificació de l'Ordenança municipal reguladora de la protecció d'animals que viuen a l'entorn humà i de tinença d'animals considerats potencialment perillosos de l’Ajuntament d’Andratx
Pel Ple de la Corporació Municipal reunit en sessió ordinària dia 29 d'octubre de 2020, s'adoptà l'acord següent:
Expedient 7313/2020. Modificació de l'Ordenança municipal reguladora de la protecció d'animals que viuen a l'entorn humà i de tinença d'animals considerats potencialment perillosos de l'Ajuntament d'Andratx
Atesa l'Ordenança municipal reguladora de la protecció d'animals que viuen a l'entorn humà i de tinença d'animals considerats potencialment perillosos de l'Ajuntament d'Andratx.
Atesa la necessitat de modificar l'article 14 d'aquesta Ordenança, per les causes següents: concretar de manera especifica la recollida d'excrements i neteja de miccions.
Atès l'informe de Secretaria, de data 05 d'octubre de 2020, en relació amb el procediment i la legislació aplicable per modificar l'esmentat article.
Proposo al Ple de la Corporació:
PRIMER. Aprovar inicialment la modificació de l'article 14 de l'Ordenança municipal reguladora de la protecció d'animals que viuen a l'entorn humà i de tinença d'animals considerats potencialment perillosos, en el sentit següent:
ALLÀ ON DIU:
Queda prohibit l'abandó d'excrements que puguin produir els cans a les vies i las espais lliures públics o privats de concurrència pública. L'Ajuntament pot instal·lar equipaments especials per a les deposicions i dejeccions dels animals domèstics. Les persones propietàries o posseïdores de cans, sota la seva exclusiva responsabilitat, si no hi ha els esmentats equipaments, han de recollir els excrements que es puguin produir, mitjançant artefactes o embolcalls adequats que han de dur –la qual cosa ha de ser comprovada pels agents de l'autoritat municipal– per tal de dipositar-los als contenidors o recipients de residus sòlids autoritzats per l'Ordenança municipal de neteja. Queda prohibit, així mateix, per raons de decòrum i ornament públic, així com de salubritat, que els animals realitzin dejeccions líquides a façanes d'immobles i a mobiliari urbà.
HA DE DIR:
Les persones que porten cans i altres animals hauran d'impedir que aquests dipositin els seus excrements i miccions a la via pública, voreres, passejos, jardins i, en general, en qualsevol lloc dedicat al trànsit de vianants, excepte llocs habilitats especialment per a això.
En tot cas, el conductor de l'animal està obligat a recollir i retirar els excrements, tenint que netejar inclús la part de la via pública que hagi resultat afectada, si queden restes que puguin afectar contra la higiene i l'estètica del lloc. A aquest efecte, i com a mesura higiènica preventiva, qualsevol persona que condueixi animals en zones d'ús públic està obligada a anar proveïda de bosses hermètiques per a la retirada d'excrements i a dipositar-los en els llocs adequats, així com d'un envàs preferentment amb atomitzador, amb producte de neteja i desinfecció adequat i suficient.
Està prohibit, en tot cas, la utilització de lleixius i productes amoniacals, recomanant l'ús de detergents enzimàtics, vinagre o derivats de l'àcid cítric.
D'acord amb el que es disposa a l'apartat anterior, el conductor de l'animal procedirà de la manera següent:
SEGON. Sotmetre aquest acord a informació pública i audiència al interessats, mitjançant anunci en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i en el tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament, per un període de trenta dies perquè puguin presentar reclamacions o suggeriments que hauran de ser resoltes per la Corporació.
De no presentar-se cap reclamació o suggeriment, l'acord s'entendrà aprovat definitivament.”
Andratx, 24 de novembre de 2020
El batle
Joan Manera Jaume