Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT D'ESCORCA

Núm. 11635
Bases convocatòria ajuts destinats al transport públic escolar, adquisició de llibres curs 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per a significar que el Ple de l'Ajuntament, en sessió ordinària celebrada el dia 1 d'octubre de 2020, va acordar aprovar les bases reguladores de la convocatòria d'ajuts destinats al transport escolar i per a l'adquisició de llibres de text o material escolar pel curs 2020-2021.

Tota vegada que durant el termini d'exposició pública no s'han presentat al·legacions ni reclamacions es dona per aprovada definitivament i es reprodueix, integra, a continuació:

CONVOCATÒRIA D'AJUTS DESTINATS AL TRANSPORT ESCOLAR, ADQUISICIÓ DE LLIBRES DE TEXT O MATERIAL ESCOLAR PER AL CURS 2020-2021

El plenari de l'Ajuntament ha aprovat en data, 1 d'octubre de 2020 les bases de la convocatòria d'aquests ajuts , la qual es publica per tal que els interessats puguin presentar sol·licituds d'acord amb les següents bases:

1.-Objecte de la Convocatòria

L'objecte dels ajuts és col·laborar en les despeses de transport dels alumnes empadronats a Escorca que cursin estudis a centres docents de batxillerat, formació professional, de grau superior o universitaris, i les despeses per a l'adquisició de llibres de text o material escolar pels alumnes d'Educació infantil, primària i ESO, que la unitat familiar (tots els seus membres) estiguin empadronats al municipi d'Escorca.

2.-Destinataris de la Convocatòria

Pot ser beneficiari de l'ajuda per transports l'alumnat que reuneixi els requisits següents:

a. Cursar estudis de batxillerat o formació professional a:

- Un centre docent públic o concertat, fora del terme municipal d'Escorca.

b. Cursar estudis universitaris o de grau superior de formació professional a un centre públic o concertat a:

- La UIB

- Centre concertat de les Illes Balears.

- Qualsevol centre públic o concertat fora de les illes balears quan no sigui possible cursar-los a la UIB o a un centre concertat de les Illes Balears i es faci constar que no es beneficiari de cap altre beca de transport.

c) Haver presentat la sol·licitud i la documentació requerida en aquesta convocatòria dins els terminis establerts.

Pot ser beneficiari de l'ajuda per a l'adquisició de llibres de text i material escolar l'alumnat que reuneixi els requisits següents:

a. Cursar estudis d'educació infantil, primària i ESO

3.–Dotació pressupostària.

El crèdit assignat a la present convocatòria és de 3.000 € a càrrec de l'aplicació del vigent Pressupost General.

Excepcionalment, i de conformitat a les regles contingudes en l'apartat 2 de l'article 58 del Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, aquesta quantia màxima podrà ser incrementada en una quantia addicional l'aplicació de la qual a la concessió de subvencions no requerirà d'una nova convocatòria.

4.-Procediment per a la concessió de les subvencions.

1. Accions subvencionables.

Transport:

Despeses de transport d'alumnes que cursin estudis a centres docents de batxillerat, formació professional, de grau superior o universitaris.

L'import de les ajudes individualitzades de transport escolar es diversifica segons l'escala de quilòmetres existents entre el domicili familiar i el del centre:

i. Fins a 20 km: 250 € per alumne i curs.

ii. Més de 20 km: 400 € per alumne i curs.

Les quanties fixades estan supeditades al fet que el crèdit sigui suficient per a poder becar tots els sol·licitants sempre que reuneixin els requisits contemplats en aquesta convocatòria, en cas contrari es dividirà el crèdit disponible per el nombre de beneficiaris i es concedirà l'import resultant, d'acord amb la proporció establerta per les ajudes quan estiguin a més o menys de 20 kilòmetres.

Les accions subvencionables s'hauran de dur a terme dins el termini següent: Curs escolar 2020-2021.

Llibres de Text i material escolar:  250 € per alumne i curs.

Poden ser beneficiàries d'aquestes subvencions les famílies d'Escorca amb fills en edat escolar obligatòria.

Sol·licitarà l'ajut el pare, la mare o el tutor legal en representació de l'alumne que compleixin els requisits següents.

  • Tots els membres de la unitat familiar han d'estar empadronats a Escorca, amb una antiguitat mínima d'un any anterior a la sol·licitud,
  • Haver realitzat l'adquisició dels llibres de text o material substitutori dintre del període comprès entre el dia 1 de juny de 2020 i el 9 d'octubre de 2020.
  • No haver sol·licitat ni obtingut cap altre ajut per al mateix concepte.
  • Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament d'Escorca i no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o a cap procediment sancionador incoat per aquest motiu.
  • No incórrer en cap supòsit contemplat a l'art. 13.2 de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, general de subvencions.

2.- Presentació de documents i tramitació

Les persones interessades que compleixin els requisits que determinen aquestes bases han de presentar la sol·licitud, d'acord amb el model adjunt com a annex 1, acompanyada de la documentació següent:

- Acreditació de la personalitat jurídica i dades personals de l'alumne/a i de la persona que n'exerceixi la tutoria legal en cas de ser menor d'edat.

- Declaració responsable de l'alumne/a i de la persona que n'exerceixi la tutoria legal en cas de ser menor d'edat, (que consta a l'annex 2 d'aquestes bases) d'estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament d'Escorca i les altres obligacions tributàries i de la Seguretat Social que vinguin imposades per la normativa vigent i de no trobar-se sotmès a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador.

- Còpia de la matriculació al centre escolar del curs 2000/2021

- Certificació bancària de les dades del compte corrent del pare o tutor on se sol·licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajut que es pugui concedir, en cas de que sigui menor, en cas de que sigui major d'edat, còpia de les seves dades bancàries.

D'acord amb el que preveu la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques i del procediment administratiu comú, modificada per la Llei 4/1999, de 13 de gener, si la sol·licitud de beca no compleix els requisits que s'indiquen o no s'hi inclou la documentació que pertoca, es requerirà perquè en el termini de deu dies hàbils esmeni la mancança o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva sol·licitud.

3.- Termini de presentació de la sol·licitud:

El termini de presentació de sol·licituds serà de quinze dies naturals a comptar de l'endemà de la publicació de la present convocatòria en el Butlletí Oficial dels Illes Balears.

4.-Abonament de l'ajut

El pagament s'efectuarà mitjançant transferència bancària. Totes les quantitats concedides s'ingressaran en un compte bancari a nom de l'entitat indicada en la sol·licitud.

Els beneficiaris hauran d'aportar, necessàriament, certificat de l'entitat financera per on desitgen que els sigui abonat l'import de l'ajut, en el que figurin els vint dígits del Codi Compte Client i en el que s'acrediti que el dit compte correspon a l'Entitat Subvencionada.

El lliurament de les ajudes que, si escau, es concedeixin es realitzarà una vegada presentada la justificació prèvia fefaent de la realització de les activitats i l'aplicació de l'ajut, mitjançant la presentació de factures d'adquisició de llibres o material escolar.

5.-Obligacions dels beneficiaris

Els perceptors de les subvencions estan obligats a:

a) Acceptar l'ajut. En el cas que això no sigui possible hauran de renunciar expressament i motivadament, en el termini de quinze dies comptats a partir del dia següent a la notificació de la concessió de l'ajut.

b) Realitzar l'activitat o projecte pel qual es concedeixi l'ajut, ajustant-se als termes previstos.

c) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i a facilitar la informació que es requereixi.

d) Donar compte de les modificacions que puguin sorgir en la realització del projecte, justificant-les adequadament.

e) Comunicar l'obtenció de subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat, procedents d'altres administracions, entitats públiques o privades nacionals o internacionals.

f) Presentar l'annex III degudament emplenat al moment en què es justifiqui l'ajut concedit.

6.-Òrgans i funcions

L'òrgan instructor del procediment de concessió correspon a la Batlia que ha de dur a terme les actuacions a què es refereix l'article 24 de la llei 38/2003 general de subvencions.

Una comissió avaluadora examinarà si les persones beneficiàries compleixen tots els requisits necessaris per accedir a les subvencions i avaluar les sol·licituds conforme als criteris de valoració establerts a aquestes Bases.

La comissió avaluadora estarà integrada pels següents membres

Presidència: El Batle

Vocals:

L'interventor

El secretari o persona en qui delegui.

La comissió tècnica avaluadora quedarà constituïda legalment amb l'assistència de president, un vocal i el secretari o persona en qui hagi delegat.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'acta de la reunió de la comissió, formularà proposta de resolució provisional, que es publicarà a la web de l'Ajuntament, tot segui s'obrirà un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

Si no es presenten al·legacions dins el termini concedit, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiu. En altre cas examinades les al·legacions presentades per les persones interessades, l'òrgan instructor formularà proposta de resolució definitiva que haurà d'expressar la/el sol·licitant o la relació de sol·licitants per als que es proposa la concessió de l'ajut i la seva quantia.

La competència per resoldre el procediment i concedir l'ajut s'atribueix a la Batlia, que dictarà aquesta resolució un cop dictada la proposa de resolució definitiva i emès informe de fiscalització per la Intervenció municipal.

7.-Resolució

1.–La resolució de la sol·licitud es notificarà als interessats seguint allò que s'ha establert en la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques

2.–El termini màxim per resoldre i notificar la resolució serà de tres mesos a comptar de l'endemà de la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Transcorregut el dit termini sense que hagi recaigut una resolució expressa, les sol·licituds s'entendran desestimades, als efectes d'interposar els recursos administratius o d'una altra natura que corresponguin.

3.–El dit Acord exhaureix la via administrativa i enfront d'ella podrà interposar-se potestativament recurs de reposició davant el mateix òrgan que va resoldre, en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la seva notificació, o ser impugnada directament davant la Sala Contenciosa- Administratiu corresponent del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la seva notificació.

 

8.-Justificació:

La justificació de les despeses corresponents a l'ajut atorgat, en matèria de transport, haurà de realitzar-se pels beneficiaris, amb anterioritat al 15 de Novembre de 2021.

En tot cas, la no justificació del total de la quantia subvencionada abans del 15 novembre de 2021, implicarà la procedència del reintegrament de les quantitats que correspongui, sense perjudici de les accions que resultessin procedents en l'ordre sancionador d'acord amb el que estableix la llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.

9.-Forma de justificació

Per a la justificació de l'ajut de transport s'haurà d'aportar:

  • Certificació de matriculació del centre a on es cursen els estudis.

Per a l'adquisició de llibres i material escolar:

En el moment de fer la sol·licitud de l'ajut, s'han d'aportar factures corresponents a l'adquisició de llibres i/o material escolar.

10.-Règim Jurídic

En el no previst en la present convocatòria s'aplicarà Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, els preceptes bàsics de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, el seu reglament de desplegament aprovat per RD 887/2006, de 21 de juliol, i el Reglament General de Subvencions de l'Ajuntament d'Escorca.

11.-Annexos.

Els annexos estaran a disposició dels interessats a l'Oficina del Registre d'aquest Ajuntament i a la pàgina WEB www.ajescorca.net

 

Escorca, 23 de novembre de 2020

El batle Antoni Solivellas Estrany

 

 

ANNEX I SOL.LICITUD D'AJUT

D._________________________________________ actuant en nom propi o com a tutor/a del

de la beneficiari/a

NIF ______________, Domicili __________________________________________________

Població _________________ CP ___________

Dades de l'alumne:

D.__________________________________ NIF __________

SOL·LICIT

- Un ajut d'acord amb la convocatòria d'ajuts corresponents al transport de l'alumnat que cursi estudis a centres docents públics de batxillerat, formació professional o a la UIB.

Un ajut d'acord  amb la convocatòria d'ajuts corresponent a l'adquisició de llibres de text i material escolar pels alumnes d'infantil, primària i ESO.

I DECLAR

1.- Que són certes les dades que consten en aquesta instància de sol·licitud i en els documents que l'acompanyen.

2.- Que complesc i accept tots els requisits exigits a les bases específiques reguladores de la convocatòria de subvencions.

3. - Que l'IBAN del pare o tutor on se sol·licita que s'efectuï l'ingrés de l'ajut que es pugui concedir és el següent:

IBAN núm. __________________________________________________________________

Escorca, a ______, de______________________ de 2020.

 

BATLE DE L'AJUNTAMENT D'ESCORCA

 

 

ANNEX II MODEL DE DECLARACIÓ RESPONSABLE

Sr./Sra. ____________________________________________________________

en nom propi o com a tutor del beneficiari, per ser menor d'edat, amb

DNI núm. ______________, domicili: ____________________________________

Localitat______________ CP __________, Telèfon _________________________

Correu electrònic : ____________________________________________________

Dades de l'alumne/a:

Nom i llinatges: _______________________________________

DNI/CIF _________________

COMPAREIX

A l'efecte de prestar declaració responsable sobre els aspectes detallats a continuació i

DECLAR

Que no ha demanat cap altra ajuda d'altres institucions públiques o privades per a l'activitat objecte de l'ajuda. O, si és el cas, relació de les demandades amb indicació dels imports concedits o denegats.

Que Té coneixement de la normativa aplicable a l'Ajuntament d'Escorca en matèria de subvencions i les obligacions del beneficiari d'aquestes i en especial les assenyalades en l'article 14 de la Llei 38/2003, i que n'acata l'estricte compliment.

Que no es troba sotmesa a cap de les causes de prohibició de l'obtenció de la consideració de beneficiari assenyalades en l‘article 13 punts 2 i 3 de la Llei 38/2003.

Que no té pendent de justificar cap ajut fora de termini.

Que es troba al corrent de les seves obligacions amb les administracions públiques i en especial amb l'Ajuntament d'Escorca i la Seguretat Social, no obstant això s'adjunta Annex III.

I perquè així consti i tingui els efectes oportuns, signo la present declaració.

Escorca, dia ___________ de ___________________ de 2020

 

Signatura,

 

 

ANNEX III DECLARACIÓ D'ESTAR AL CORRENT DE PAGAMENTS

DADES DEL/ DE LA TUTOR/A I/O BENEFICIARI/A:

Nom ____________________________________ DNI/CIF ______________

Domicili Social _________________________ núm ____ porta ___________

Localitat __________________ CP _________ Telèfon ___________________

Correu electrònics _________________________________________________

Que actua en nom propi/o en representació de l'alumne:

Nom ____________________________________ DNI/CIF ________________

DECLAR, sota la meva responsabilitat que l'esmentada entitat

Que en qualitat de beneficiari/ària de l'ajut que ha estat concedit en el procediment indicat a l'encapçalament, amb subjecció al que estableixen els articles 23 i 34.5 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions en relació amb l'establert als articles 22.1, 24.4 i 25 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el reglament de la Llei general de subvencions, i de conformitat amb els termes requerits pels articles 18, 19 i 21 de l'esmentat Reglament, es troba al corrent de pagament de les obligacions tributàries amb les administracions públiques (AEAT i ATIB) i específicament amb l'Ajuntament d'Escorca, que es troba al corrent de pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i que no manté cap obligació amb l'Ajuntament d'Escorca per reintegrament de subvencions o que, en tot cas, es troba al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions amb l'Ajuntament d'Escorca.

AUTORITZO, que l'Ajuntament d'Escorca pugui tenir accés a la informació de caràcter protegit sobre la situació de deute amb la seguretat social i administració tributària, d'acord amb la Llei Orgànica 175/1999 de protecció de dades de caràcter personal i la Llei 39/2015 d'1 d'octubre de Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques, a fi i efectes de complir amb el que preveu l'article 8 del vigent Reglament de Subvencions.

I perquè així consti i tingui els efectes oportuns, signo la present declaració-autorització.

Escorca, ................. de ....................... de .....................

Signatura