Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

Núm. 11622
Convocatòria ajudes extraordinàries al teixit productiu del municipi de Santanyí per a minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Referència Base de Dades Nacional de Subvencions:  534979

Per resolució de la batlia de l'Ajuntament de Santanyí de data 17 de novembre de 2020, s'han aprovat les bases i la convocatòria que han de regir la concessió  d'ajudes extraordinàries al teixit productiu del municipi de Santanyí per minimitzar l'impacte econòmic de la crisi sanitària COVID-19.

BASES DE LA CONVOCATÒRIA D'AJUDES EXTRAORDINÀRIES AL TEIXIT PRODUCTIU DEL MUNICIPI DE SANTANYÍ PER MINIMITZAR L'IMPACTE ECONÒMIC DE LA CRISI SANITÀRIA COVID-19

PREÀMBUL

L'Organització Mundial de la Salut va elevar l'11 de març de 2020 la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19 a pandèmia mundial. Com a conseqüència, el Govern d'Espanya mitjançant el Reial Decret 463/2020, de 14 de març de 2020, va declarar l'estat d'alarma en tot el territori nacional, prorrogat amb successives modificacions fins al 21 de juny a les 0:00 hores.

A l'aprovació de l'estat d'alarma es van afegir diferents mesures extraordinàries com la prohibició de moviment dels ciutadans en tot el territori nacional o mesures de contenció que incloïen la suspensió d'activitats socials i econòmiques. Aquestes mesures van suposar la paralització o alentiment de l'activitat de bona part de l'economia de país i, per tant, del municipi de Santanyí.

Aquesta situació es va estendre fins a principis de maig, data en què es va iniciar a l'illa de Mallorca la desescalada i, amb això, van començar a relaxar-se de forma progressiva les restriccions a l'activitat empresarial. No obstant això, aquest reinici de l'activitat econòmica es va donar en una situació en què van confluir diferents circumstàncies conjunturals pròpies de la crisi sanitària amb aquelles qüestions estructurals inherents a l'economia del municipi de Santanyí:

- S'ha tractat d'un reinici de l'activitat limitat, ja que van continuar havent-hi restriccions d'aforament i mesures de distanciament, el que suposa una limitació als ingressos potencials.

- Al seu torn, al municipi de Santanyí tenim una estructura productiva dominada clarament pel sector serveis, i més concretament pel subsector de turisme i oci. Aquesta situació de dependència de l'economia del municipi respecte al turisme s'ha trobat aquest any amb un context socioeconòmic marcat per la incertesa sanitària i, en conseqüència, per una reducció dràstica de l'activitat turística.

- A més, el sector turístic del municipi pateix una forta estacionalitat al concentrar la demanda en un determinat període de l'any, en concret en el període d'abril a octubre. Per tant, en els mesos vinents no hi ha expectatives que la situació es vagi a revertir i l'activitat econòmica local experimenti un augment significatiu.

Per tot això, les empreses, autònoms, altres professionals subjectes a règim de mutualitat així com persones físiques amb ingressos derivats del lloguer de curta estada o lloguer vacacional que formen el teixit productiu del municipi no han vist possible poder assolir les expectatives econòmiques prèvies a la declaració de l'estat d'alarma i, per tant, han patit una important reducció dels seus ingressos amb relació als obtinguts en exercicis anteriors. Aquesta circumstància ha esdevingut en una greu falta de liquiditat, la qual afecta seriosament a la seva situació econòmica a curt i mitjà termini, però també suposa un greu risc per a la seva viabilitat futura.

En conseqüència, aquest Ajuntament es troba davant de la necessitat inajornable de prendre mesures per donar resposta a aquesta situació i reduir l'impacte dels danys econòmics derivats de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Per a això, amb l'objectiu de pal·liar les conseqüències d'aquesta situació i millorar la seva solvència financera, es proposa realitzar una injecció de liquiditat als diferents agents que formen el teixit productiu local mitjançant les presents ajudes extraordinàries.

Així doncs, en virtut de tot l'exposat i tenint en compte que aquest Ajuntament té com a prioritat absoluta en matèria econòmica protegir, preservar i donar suport al teixit productiu del municipi, dicta el següent:

 

1. OBJECTE

Les presents bases tenen per objecte regular la concessió d'una línia d'ajudes dirigides a empreses, autònoms i persones físiques amb ingressos derivats del lloguer de curta estada o lloguer vacacional, que reuneixin les condicions exigides en l'apartat 4 i 5 de les bases, per tal de reduir l'impacte dels danys econòmics derivats de la crisi sanitària provocada per la COVID-19. Amb aquesta subvenció es persegueix compensar en la mesura del possible aquests danys econòmics a aquests agents així com ajudar al fet que aquests puguin mantenir la seva activitat, consolidar el seu projecte al municipi i reactivar com més aviat possible l'activitat econòmica de Santanyí.

2. ÒRGAN COMPETENT PER A LA RESOLUCIÓ DE SUBVENCIONS

Serà competent per a la concessió d'ajudes, com a òrgan facultat per a l'autorització i disposició de la despesa corresponent, la Batlia.

3. DOTACIÓ ECONÒMICA I CRÈDIT PRESSUPOSTARI

La quantia destinada a atendre aquestes subvencions ascendeix a un import total d'1.100.000 euros amb càrrec a l'aplicació pressupostària número 13-43901-48903 01 (condicionada a l'aprovació definitiva de la modificació de crèdit núm. 26 per suplement finançada amb romanent líquid de tresoreria).

4. REQUISITS GENERALS PER A SER BENEFICIARI

Podran tenir la condició de beneficiaris d'aquests ajuts les persones, sigui quina sigui la seva forma jurídica, que compleixin els següents requisits:     

a. Formar part d'algun dels següents grups:

1. Grup 1. Empreses amb personalitat jurídica.        

2. Grup 2. Persones físiques que s'hagin mantingut d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies a l'any 2019 i 60 dies entre l'1 de gener de 2020 i el 30 de setembre de 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

3. Grup 3. Persones físiques que s'hagin mantingut d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies a l'any 2018 i 120 dies a l'any 2019, hagin estat o no consecutius; i que no han pogut exercir la seva activitat l'any 2020 a causa de les conseqüències derivades de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

4. Grup 4. Persones físiques que obtinguin ingressos derivats de l'arrendament de béns immobles com lloguer de curta estada o lloguer vacacional.

b. El volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de la seva activitat empresarial durant el període de l'1 d'abril al 30 de setembre de 2020 ha estat almenys un 40% inferior amb relació al volum d'ingressos obtingut en el mateix període en 2019.

c. No estar sotmès a cap de les prohibicions per ser beneficiari de les ajudes que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei General de Subvencions.

d. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries amb aquest Ajuntament.

En cas de sol·licitar la subvenció en un determinat grup dels que s'estableixen en el paràgraf a) i no es compleixin els requisits per formar part d'aquest, l'òrgan instructor podrà reclassificar-ho en un altre grup sempre que, en la documentació presentada, quedi demostrat el compliment dels requisits per formar part d'un altre grup.

En el cas d'aquelles persones que formin part de comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, han de sol·licitar la subvenció en nom de l'entitat com a grup 2 o 3, segons el cas. Els integrants d'aquestes entitats no podran presentar una sol·licitud a títol propi. De la mateixa manera, tal com es preveu en l'art. 11.3 de la Llei general de subvencions, la comunitat de béns o l'agrupació no es podrà dissoldre fins que no transcorri el termini de participació al qual es fa referència en els articles 39 i 65 de l'esmentada llei.

5. REQUISITS ESPECÍFICS PER A SER BENEFICIARI

Grup 1. En el cas de formar part del grup 1 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari:

a. Comptar amb almenys un centre de treball en el terme municipal de Santanyí des d'almenys l'1 d'abril del 2019.

b. Que l'entitat sol·licitant no estigui liquidada o en procés de dissolució i liquidació en el moment de presentar la sol·licitud.

Grup 2. En el cas de formar part del grup 2 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari:

a. Haver tingut el domicili fiscal i/o un o més centres de treball en el terme municipal de Santanyí almenys 120 dies a l'any 2019 i 60 dies a l'any 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

b. Haver estat donat d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies a l'any 2019 i 60 dies a l'any 2020. Aquests dies poden haver estat o no consecutius.

En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, tots els integrants hauran de complir els requisits anteriors.

Grup 3. En el cas de formar part del grup 3 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari:

a. Haver tingut el domicili fiscal i/o un o més centres de treball en el terme municipal de Santanyí almenys 120 dies a l'any 2018 i 120 dies a l'any 2019, hagin estat o no consecutius.

b. Haver estat donat d'alta en el règim de treballadors autònoms, règim especial per compte propi de la Seguretat Social que correspongui o mutualitat de col·legi professional almenys 120 dies a l'any 2018 i 120 dies a l'any 2019, hagin estat o no consecutius.

c. Que no hi hagi pogut exercir la seva activitat l'any 2020 a causa de les conseqüències derivades de la crisi sanitària provocada per la COVID-19.

En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, tots els integrants hauran de complir els requisits anteriors.

Grup 4. En el cas de formar part del grup 4 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari:

a. Els béns immobles han d'estar afectes a l'activitat de lloguer de curta estada o lloguer vacacional des d'almenys l'1 d'abril de 2019 i la propietat o un altre dret real d'explotació d'aquests ha de correspondre al mateix beneficiari. A més, aquests béns immobles han d'estar ubicats en el terme municipal de Santanyí.

b. Els béns immobles han d'estar donats d'alta a la taxa de recollida de fems en aquest Ajuntament com a establiment turístic des d'almenys l'1 de gener de 2020.

6. EXCLUSIONS

Queden exclosos com a beneficiaris:

a. Les entitats de sector públic així com les associacions, fundacions i entitats sense ànim de lucre.       

b. Les comunitats de propietaris en règim de propietat horitzontal.

c. Les Congregacions i Institucions Religioses.

d. Els autònoms socis d'entitats que han sol·licitat l'ajuda com a entitat amb personalitat jurídica pròpia sempre que la sol·licitin per la seva activitat en aquesta entitat.

7. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

a. Mantenir la seva activitat empresarial almenys en l'any 2021.     

b. Prestar col·laboració i facilitar totes les evidències que siguin requerides en l'exercici de les funcions de control que corresponguin a l'Ajuntament de Santanyí.

c. Els beneficiaris d'aquests ajuts, amb la presentació de la sol·licitud de l'ajut, autoritzen expressament a l'Ajuntament a sol·licitar i/o facilitar informació a altres administracions amb l'objecte de realitzar les tasques de comprovació i control de la mateixa en qualsevol de les seves fases.

d. Sotmetre a les actuacions de comprovació i control financer previstes per la vigent normativa en matèria de subvencions.

L'incompliment d'aquestes obligacions podrà donar lloc al reintegrament de l'ajuda concedida d'acord amb els art. 36 i següents de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, Llei General de Subvencions. No obstant això, no hi haurà obligació de reintegrament en cas d'incompliment de l'obligació del paràgraf a) per causa de força major admesa en dret i no imputable al titular del negoci, com pugui ser la declaració d'un nou estat d'alarma o nova suspensió temporal obligatòria de l'activitat.

8. QUANTIES DE LES AJUDES

L'import de la subvenció per a cada un dels grups beneficiaris serà el següent:

a. En el cas de formar part del grup 1 i grup 2 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, l'import variarà en funció del nombre mitjà de treballadors amb els quals comptava el sol·licitant en el període de l'1 de maig al 31 de octubre de 2019:

Nombre de treballadors

Import màxim de la subvenció

Fins a 1

2.000 euros

Entre 2 i 9 (ambdós inclosos)

3.000 euros

Entre 10 i 25 (ambdós inclosos)

4.000 euros

Entre 26 i 50 (ambdós inclosos)

5.000 euros

Més de 50

10.000 euros

 

b. En el cas de formar part del grup 3 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, l'import serà de 1.000,00 euros per sol·licitant.

c. En el cas de formar part del grup 4 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari, l'import màxim serà de 1.000 euros per sol·licitant. En cas de copropietat o titularitat compartida del bé o béns immobles al·legats l'import es reduirà proporcionalment al percentatge de participació en la propietat.

9. COMPATIBILITAT AMB ALTRES SUBVENCIONS

Com a regla general, aquestes ajudes seran compatibles amb qualsevol altra subvenció, ajut, ingrés o recurs procedent d'altres administracions o ens, públics o privats, regionals, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals, i sense perjudici del que al respecte pogués establir la normativa reguladora de les subvencions concurrents.

10. PRESENTACIÓ DE LA SOl·lICITUD

Les bases es publicaran al BOIB i a la pàgina web d'aquesta corporació.

1. Les sol·licituds s'han de presentar en el registre municipal de Santanyí (Plaça Major, 12, 07650 Santanyí), en el de Cala d'Or (Carrer d'en Perico Pomar, 10, 07660 Santanyí) o en el d'Alqueria Blanca (Carrer convent, 2, 07691 S'Alqueria Blanca) dins el termini de 2 mesos, comptats des de l'endemà de la publicació d'aquestes bases al BOIB. Així mateix, també es poden presentar en els llocs i formes establertes en l'art. 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Només s'admetrà una sol·licitud per sol·licitant, independentment del nombre d'activitats econòmiques que desenvolupi o estigui donat d'alta. Els annexos estaran disponibles en la pàgina web municipal (www.ajsantanyi.net).

En el cas de comunitats de béns, societats civils o altres entitats econòmiques sense personalitat jurídica, la documentació haurà de ser signada per tots els seus integrants.

2. S'ha de presentar la següent documentació:

a. Sol·licitud de l'ajuda signada per la persona interessada o pel representant legal de la persona jurídica sol·licitant (Annex I).

b. Fotocòpia del DNI, NIE o passaport de la persona o persones interessades o del representant legal de la persona jurídica sol·licitant.

c. En el cas que la sol·licitud la faci un representant haurà de presentar una autorització de representació (Annex II). Aquesta autorització s'ha d'acompanyar amb la fotocòpia del DNI, NIE o passaport del representant.

d. Certificats d'estar al corrent de pagament en les obligacions amb la Seguretat Social i amb Hisenda (tots dos específics per a sol·licitar subvencions). No caldrà presentar-los si s'autoritza a l'Ajuntament a recaptar aquestes dades en el seu nom en l'Annex I.

e. Documentació específica per al grup 1. En el cas de formar part del grup 1 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari haurà també de presentar:

- Document admès en dret que acrediti la representació de la persona jurídica sol·licitant per part de la persona física signant.

- Escriptura de constitució i estatuts de la persona jurídica actualitzats i inscrits en el Registre competent.

- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT).

- Còpia del document que acrediti el dret personal o real del qual disposa el sol·licitant respecte al centre de treball ubicat al municipi de Santanyí: contracte de lloguer, escriptura de compravenda inscrita en el corresponent Registre, llicència de taxi, etc.

- Relació d'ingressos obtinguts durant el segon i tercer trimestre de 2019 i del segon i tercer trimestre de 2020 i declaració responsable amb relació al compliment dels requisits per a ser beneficiari i al compromís de compliment de les obligacions dels beneficiaris establertes de les presents bases (Annex III).

- Documentació admesa en dret que acrediti que el volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de l'activitat de l'entitat sol·licitant durant el període de l'1 d'abril al 30 de setembre de 2020 ha estat almenys un 40% inferior amb relació al volum d'ingressos obtingut en el mateix període en 2019 (extracte del compte de pèrdues i guanys de tots dos períodes, llibre de registre de factures expedides, etc.).

- En cas de comptar amb treballadors contractats, informe plantilla mitjana de treballadors en alta de la Seguretat Social en el període de l'1 de maig al 31 d'octubre del 2019.

f. Documentació específica per al grup 2. En el cas de formar part del grup 2 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari haurà també de presentar:

- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT).

- En cas de comptar amb centre de treball, còpia del document que acrediti el dret personal o real sobre aquest: contracte de lloguer, nota simple del registre de la propietat o escriptura de compravenda inscrita en el corresponent Registre, llicència de taxi, etc.

- Informe de vida laboral recent. En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, s'haurà de presentar un informe de vida laboral recent de cada integrant.

- Relació d'ingressos obtinguts durant el segon i tercer trimestre de 2019 i del segon i tercer trimestre de 2020 i declaració responsable amb relació al compliment dels requisits per a ser beneficiari i al compromís de compliment de les obligacions dels beneficiaris establertes de les presents bases (Annex IV).

- Documentació admesa en dret que acrediti que el volum d'ingressos obtinguts en el desenvolupament de la seva activitat durant el període de l'1 d'abril al 30 de setembre de 2020 ha estat almenys un 40% inferior amb relació al volum d'ingressos obtingut en el mateix període en 2019 (extracte del compte de pèrdues i guanys de tots dos períodes, llibre de registre de factures expedides, etc.).

- En cas de comptar amb treballadors contractats, informe plantilla mitjana de treballadors en alta de la Seguretat Social en el període de l'1 de maig al 31 d'octubre del 2019.

- En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, contracte privat o escriptura pública de la seva constitució.

g. Documentació específica per al grup 3. En el cas de formar part del grup 3 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari haurà també de presentar:

- Certificat de situació en el cens d'activitats econòmiques de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària.

- En cas de comptar amb centre de treball, còpia del document que acrediti el dret personal o real sobre aquest: contracte de lloguer, nota simple del registre de la propietat o escriptura de compravenda inscrita en el corresponent Registre, llicència de taxi, etc.

- Informe de vida laboral recent. En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, s'haurà de presentar un informe de vida laboral recent de cada integrant.

- Relació d'ingressos obtinguts durant el segon i tercer trimestre de 2019 i del segon i tercer trimestre de 2020 i declaració responsable amb relació al compliment dels requisits per a ser beneficiari i al compromís de compliment de les obligacions dels beneficiaris establertes de les presents bases (Annex V).

- En cas que el sol·licitant sigui una comunitat de béns, una societat civil o una altra entitat econòmica sense personalitat jurídica, contracte privat o escriptura pública de la seva constitució.

h. Documentació específica per al grup 4. En el cas de formar part del grup 4 del paràgraf a) dels requisits generals per a ser beneficiari haurà també de presentar:

- Nota simple del registre de la propietat o còpia de l'escriptura de propietat del bé immoble afecte a l'activitat de lloguer de curta estada o lloguer vacacional inscrita en el corresponent Registre.

- Còpia de la llicència per desenvolupar activitat d'estades turístiques a l'habitatge al·legat.

- Rebut del pagament de la taxa de recollida de fems de l'any 2020 de l'activitat comercial d'allotjament de l'habitatge al·legat.

- Declaració responsable signada per la persona sol·licitant amb relació a l'acompliment dels requisits per a ser beneficiari i al compromís de compliment de les obligacions dels beneficiaris establertes de les presents bases (Annex VI).

- Relació d'ingressos obtinguts per l'arrendament dels béns immobles com lloguer de curta estada o lloguer vacacional durant el segon i tercer trimestre del 2019 i del segon i tercer trimestre del 2020 (Annex VII).

11. RÈGIM DE CONCURRÈNCIA

El procediment de selecció dels beneficiaris es farà mitjançant concurrència no competitiva, en virtut de la qual s'exceptua del requisit fixar un ordre de prelació si les sol·licituds presentades reuneixen els requisits establerts i el crèdit és suficient. En cas contrari, la prelació de la concessió de les subvencions serà l'ordre de número d'entrada al registre municipal de Santanyí, al de Cala d'Or o al d'Alqueria Blanca, el qual es marca en el moment de presentar la sol·licitud, sempre que l'expedient sigui correcte i aporti els documents preceptius, fins esgotar el total del crèdit assignat per a la convocatòria.

En cas de presentar la sol·licitud en un altre registre diferent dels  indicats anteriorment, per determinar l'ordre d'arribada es tindrà en compte el dia i l'hora en què hagi entrat la documentació en el registre. En el cas que s'indiqui el dia d'entrada però no l'hora, s'entendrà que va ser presentat a les 14.00 d'aquest mateix dia.

Les sol·licituds presentades poden perdre el número d'ordre d'entrada si es fa un requeriment d'esmena per falta de documentació. Si escau, el beneficiari passa a tenir el número d'ordre d'entrada obtingut en el moment de presentar la documentació requerida.

12. PROCEDIMENT DE CONCESSIÓ

Els successius anuncis, així com totes les notificacions i incidències produïdes durant el procediment de concessió, es publicaran a la pàgina web municipal (www.ajsantanyi.net).

El procediment es desenvoluparà de la següent manera:

a. Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, l'òrgan instructor, que serà nomenat per la Batlia, comprovarà per ordre cronològic de presentació les sol·licituds rebudes.

b. Revisades les sol·licituds i documentació complementària es publicaran a efectes de notificació a la pàgina web municipal els següents llistats:

- Relació de sol·licitants proposats com a beneficiaris per haver presentat la seva sol·licitud reunint la totalitat de requisits i documentació requerida a la convocatòria.

- Relació de sol·licitants que, complint amb els requisits establerts en la convocatòria, no han aportat la totalitat de la documentació requerida a la convocatòria, indicant al seu torn les deficiències trobades en la documentació presentada.

En aquest cas, a l'empara del que estableix l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques s'efectués un únic requeriment d'aportació de documentació perquè en el termini de 10 dies aportin la documentació, amb l'advertència que, en cas de no atendre al requerit, es considerarà que ha desistit de la sol·licitud, prèvia resolució.

- Relació de sol·licitants que no compleixen els requisits establerts a la convocatòria. En aquests casos, es procedirà a admetre a tràmit la sol·licitud.

c. Transcorregut el termini de 10 dies per esmenar les sol·licituds, l'òrgan instructor revisarà la documentació presentada i formularà la proposta de resolució provisional, que es notificarà als interessats mitjançant publicació en la pàgina web municipal, concedint un termini de 10 dies per presentar al·legacions.

d. Examinades les al·legacions presentades, si escau, pels interessats, l'òrgan instructor ha de formular la proposta de resolució definitiva.

e. Un cop aprovada la proposta de resolució definitiva per l'òrgan instructor, l'òrgan competent ha de resoldre el procediment, corresponent la resolució a la Batlia. L'Acord de concessió de subvencions serà objecte de publicació en la pàgina web municipal.

El termini màxim per resoldre i notificar l'acord serà de sis mesos a comptar de l'endemà de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds. Les sol·licituds sobre les quals no hagi recaigut resolució expressa en el termini establert per a resoldre i publicar s'entendran desestimades, sense perjudici que subsisteixi l'obligació de l'Administració de resoldre expressament. La resolució posarà fi a la via administrativa, podent-se interposar contra ella recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, davant el mateix òrgan que hagi dictat la resolució o bé recórrer directament davant l'ordre jurisdiccional contenciós-administratiu en la forma i terminis previstos en la llei reguladora d'aquesta jurisdicció.

13. RÈGIM DE PAGAMENT

L'import de l'ajut concedit es lliurarà d'una sola vegada després de la publicació de la resolució de concessió. El pagament s'efectuarà mitjançant transferència al compte bancari designat pel beneficiari en el model de sol·licitud (Annex I).

Aquest ajut es concedeix en atenció a la concurrència dels requisits requerits en les presents bases, els extrems hauran estat acreditats pels mitjans documentals exigits en aquestes, sense perjudici dels controls posteriors que es puguin establir per verificar la seva existència i veracitat.

14. CONTROL FINANCER

Els beneficiaris de la present subvenció podran ser sotmesos, amb posterioritat a la concessió, a un control financer en els termes que s'estableixen en el títol III de la Llei 38/2003 amb la finalitat de verificar:

a. L'obtenció adequada i correcta de la subvenció per part del beneficiari.

b. El compliment, per part de beneficiaris i entitats col·laboradores, de les obligacions en la gestió i l'aplicació de la subvenció.

c. La justificació adequada i correcta de la subvenció per part de beneficiaris i les entitats col·laboradores.

d. La realitat i la regularitat de les operacions que, d'acord amb la justificació presentada per beneficiaris i entitats col·laboradores, han estat finançades amb la subvenció.

e. El finançament adequat i correcte de les activitats subvencionades, en els termes que s'estableixen en l'apartat 3 de l'article 19 de la Llei 38/2003.

f. L'existència de fets, circumstàncies o situacions no declarats a l'Administració per beneficiaris i entitats col·laboradores i que puguin afectar el finançament de les activitats subvencionades, l'obtenció, la utilització, el gaudi o la justificació adequats i correctes de la subvenció, així com a la realitat i la regularitat de les operacions que s'hi financen.

Les actuacions de control financer finalitzaran amb un informe, el qual es notificarà als beneficiaris que hagin estat objecte de control. Al seu torn, una còpia de l'informe es remetrà a l'òrgan gestor que va concedir la subvenció assenyalant en el seu cas la necessitat d'iniciar expedients de reintegrament i sancionador.

15. BASES REGULADORES

En tot el que no s'hagi previst en aquesta convocatòria seran aplicable la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el R. Decret 887/2006, pel qual s'aprova el reglament que desenvolupa la Llei general de subvencions; les Bases d'execució del Pressupost Municipal per a l'exercici 2020; la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques; i la resta de la normativa que per la seva naturalesa sigui aplicable.

 

Santanyí, 23 de novembre de 2020

La batlessa

Maria C. Pons Monserrat