Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 11613
Departament de Personal. Decret de prestació de serveis en modalitat teletreball

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública mitjançant Decret número 18.133, de data 13 de novembre de 2020 va dictar la següent resolució:

ANTECEDENTS

1. L'Acord de la Junta de Govern de l'ajuntament de Palma de 10 de juny de 2020 que aprova l'Acord de prestació de serveis en modalitat de teletreball publicat al BOIB núm. 110 de 18 de juny de 2020 contempla la possibilitat de realitzar ajustos i noves adhesions al programa al llarg del temps.

2. El 9 de novembre de 2020 l'Equip Coordinador de Teletreball es va reunir per tal de supervisar, comprovar i validar les noves propostes de teletreball presentades per les diferents àrees.

3. És per això i d'acord amb la proposta definitiva presentada és necessari dictar una nova resolució en els termes que va acordar l'Equip Coordinador de Teletreball en la sessió celebrada el 9 de novembre de 2020.

NORMATIVA APLICABLE

1. Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19- publicat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de 15 de maig de 2020.

2. Resolució del Secretari de l'Estat de Política Territorial i Funció Pública del Ministeri de Política Territorial i Funció Pública de 4 de maig, de mesures a adoptar en els Centres de treball amb motiu de l'aprovació del Pla per a la transició cap a una nova normalitat.

3. L'article 69 del Text Refós de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, aprovat per reial Decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, que disposa que l'Administració tendirà a contribuir a la consecució de l'eficàcia en la prestació dels serveis i de l'eficiència en la utilització dels recursos econòmics disponibles mitjançant la dimensió adequada dels seus efectius, la millor distribució, formació, promoció professional i mobilitat.

4. Acord sindical de dia 8 de juny de 2020.

5. Acord de la Junta de Govern de l'ajuntament de Palma de 10 de juny de 2020 que aprova la reincorporació gradual i asimètrica de les empleades i empleats públics i l l'Acord de prestació de serveis en modalitat teletreball publicat al BOIB núm. 110 de 18 de juny de 2020 (Fascicle 95 - Sec. III. - Pàg. 18958).

Per tot això, i tenint en compte el Decret de Batllia 13051, de 5 de juliol de 2017, relatiu a l'organització dels serveis administratius de l'Ajuntament de Palma, així com l'Acord de delegació de competències de la Junta de Govern de Palma en els titulars de les Àrees i Àrees delegades acordat en data 28 d'octubre de 2015, la cap de Secció que subscriu proposa al regidor de l'Àrea d'Hisenda, Innovació i Funció Pública que emeti el següent:

DECRET

1. Aprovar la relació de personal de l'Ajuntament de Palma que, conforme als informes emesos pels o per les responsables de les diferents àrees i la proposta definitiva de l'Equip Coordinador de Teletreball reunit sessió de 9 de novembre de 2020, queden autoritzats per prestar serveis en la modalitat de teletreball a partir del 16 de novembre d'acord als dies recollits d'acord a la següent llista:

Relació de persones autoritzades a prestar els seus serveis en règim de teletreball

 

DNI

Núm. dies teletreball

Dies teletreball

1

18231655S

2

DL, DJ

2

39171348W

2

DL, DX

3

42984880L

4

DL, DT, DJ, DV

4

43035732H

2

DT, DV

5

43044455R

1

DV

6

43090007J

2

DT, DV

7

43096800K

4

DL, DT, DX, DJ

8

43110065S

1

DL

9

43151072J

1

DL

10

43167073Y

3

DT, DJ, DV

11

43187601H

2

DL, DV

12

44264388Z

1

DL

13

78214518M

1

DJ

Establir que, tal i com consta a l'Acord de la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma de 10 de juny de 2020 que aprova la reincorporació gradual i asimètrica de les empleades i empleats públics i l'Acord de prestació de serveis en modalitat teletreball (BOIB núm. 110 de 18/06/2020), aquesta autorització té una vigència de 6 mesos prorrogables des de la seva data d'inici. Això sense perjudici que pugui ser revisada i modificada en qualsevol moment de la seva execució bé pel titular de l'Àrea en que es presten els serveis o be per l'Àrea de Funció Pública.

2. Aprovar els canvis de dies de teletreball proposats mitjançant els informes emesos pels o per les responsables de les diferents àrees i la proposta definitiva de l'Equip Coordinador de Teletreball reunit sessió de 9 de novembre de 2020, a partir del 16 de novembre de 2020, els quals es recullen a la següent llista:

 

DNI

Núm. dies teletreball

Dies teletreball

1

43031589S

3

DT, DJ, DV

2

43111577D

3

DT, DX, DV

3

43118723W

3

DL, DT, DJ

4

43717574W

2

DT, DJ

3. Aprovar l'augment de dies de teletreball proposats mitjançant els informes emesos pels o per les responsables de les diferents àrees i la proposta definitiva de l'Equip Coordinador de Teletreball reunit sessió de 9 de novembre de 2020, a partir del 16 de novembre de 2020, els quals es recullen a la següent llista:

 

DNI

Núm. dies teletreball

Dies teletreball

1

29139026G

4

DT, DX, DJ, DV

2

43111546R

3

DL, DJ, DV

3

46143178A

4

DT, DX, DJ, DV

4. Aprovar la reducció de dies de teletreball del treballador amb DNI 43054019C, proposat mitjançant l'informe emès per la responsable de l'Àrea i la proposta definitiva de l'Equip Coordinador de Teletreball reunit sessió de 9 de novembre de 2020, a partir del 16 de novembre de 2020.

La jornada de treball serà la mateixa que correspondria al mateix període de jornada de treball desenvolupada presencialment, en termes de còmput mensual i es distribueixi en un dia de teletreball (dilluns) i quatre de presencial (dimarts, dimecres, dijous i divendres).

5. Aprovar, a partir del 16 de novembre de 2020, l'augment a 3 dies de teletreball la treballadora amb DNI 42962179L, que encara que és cap de servei té circumstàncies excepcionals que han estat valorades per l'Equip Coordinador de Teletreball tal com estableix l'acord de teletreball a l'art. 7. 3., reunit en sessió de 9 de novembre de 2020.

La jornada de treball serà la mateixa que correspondria al mateix període de jornada de treball desenvolupada presencialment, en termes de còmput mensual i es distribueixi en tres dies de teletreball (dilluns, dimarts i dijous ) i dos de presencial (dimecres i divendres).

6. Acceptar la sol·licitud de la treballadora amb DNI 43 042 854 X de pròrroga de prestació de serveis mitjançant el règim de teletreball, tota vegada que en compleix els requisits establerts recollits al programa de teletreball de l'Ajuntament de Palma i s'ha aprovat tant pels seus superiors com per l'equip coordinador del programa de teletreball reunit en sessió de 9 de novembre de 2020.

L'inici de la pròrroga dels serveis en règim de teletreball serà a partir del dia 16 de novembre de 2020.

Tindrà una durada 6 mesos, prorrogables en un termini igual i fins a un màxim de 24 mesos. En tot cas, les autoritzacions inicials seran objecte de pròrroga automàtica per nous períodes de 6 mesos fins a un màxim de 24 mesos. No obstant això, es podrà autoritzar de forma excepcional un nou termini de 24 mesos, en funció de l'avaluació positiva del desplegament concret.

La jornada de treball serà la mateixa que correspondria al mateix període de jornada de treball desenvolupada presencialment, en termes de còmput mensual i es distribueixi en quatre dies de teletreball (dilluns, dimarts, dijous i divendres ) i un de presencial (dimecres).

7. Denegar la prestació en la modalitat de teletreball a la senyora amb DNI 78209577 D, perquè se va incorporar al nou lloc de feina dia 2 de novembre, donat que l'article 15 1. b de l'acord de teletreball estableix com a requisit el següent: 

"Acreditar un acompliment efectiu mínim de tres mesos abans de la data d'inici de teletreball en el lloc de treball que pretén realitzar mitjançant teletreball o en un altre lloc de treball amb funcions anàlogues. Aquest requisit es podria flexibilitzar en aquells casos en que els coneixements de les funcions es tinguin assolits en menys temps, sempre i quan es respecti una antiguitat mínima de 15 dies."

8. Publicar aquesta resolució al Portal del Personal, a la Intranet Municipal  i al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Establir que contra aquest resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot presentar recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictada, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. El termini per interposar-lo és d'un mes comptat des de l'endemà de la publicació d'aquest Decret. En aquest cas no es podrà interposar recurs contenciós administratiu fins que no s'hagi resolt el de reposició. El recurs de reposició potestatiu s'haurà de presentar al Registre General d'aquest Ajuntament o a les dependències a què es refereix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, abans esmentada, i s'entendrà desestimat quan no s'hagi resolt i notificat la resolució, en el termini d'un mes, comptat des de l'endemà de la seva interposició, i en aquest cas quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

  

Palma, 23 de novembre de 2020

El cap del Departament de Personal

p.d. Decret de Batllia núm. 3.000/2014

(BOIB núm. 30, de 04/03/2014)

Antoni Pol Coll