Secció III. Altres disposicions i actes administratius
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 11601
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, de data 16.11.2020, relatiu a l’aprovació de les bases que regulen la concessió d’ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d’activitats juvenils i per al manteniment i funcionament de les entitats juvenils de Menorca, i de la convocatòria per a l’any 2020 (exp. 5211 2020 000001)
Correspon al Consell Insular l'exercici de l'activitat de foment en matèria de joventut, de conformitat amb l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (articles 70.16 i 73).
El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost general del CIM per a l'exercici 2020 preveu entre els Objectius generals del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, ajudar a la sostenibilitat de les entitats juvenils de l'illa, així com promoure l'associacionisme juvenil i les activitats dirigides als joves, i compta amb una línia de subvenció específica d'ajuts per a la realització d'activitats juvenils, per a la promoció del voluntariat i per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils de Menorca.
Atès l'informe d'oportunitat del director insular de Joventut i Esports, pel qual emet informe favorable a la convocatòria d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils i per al manteniment i funcionament de les entitats juvenils de Menorca;
De conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;
Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports;
El Consell Executiu, per unanimitat i en votació ordinària, adopta l'acord següent:
Primer. Aprovar les bases que regeixen la convocatòria d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils i per al manteniment i funcionament de les entitats juvenils de Menorca, que s'adjunten a aquesta proposta.
Segon. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2020, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior, d'acord amb les condicions següents:
a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria, concretats posteriorment a la seva aprovació.
Línia |
Partida* |
Quantitat màxima |
Línia 1. Projectes |
4.33450.4890054 |
13.500 € |
Línia 2. Manteniment |
4.33450.4890054 |
2.500 € |
TOTAL |
16.000 € |
* La despesa es podrà aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada.
En el cas que, com a resultat del procés de concessió dels ajuts, per a una de les línies no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant revertirà en l'altra línia.
b) El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies naturals comptats a partir de l'endemà d'haver-se publicat aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
c) L'import màxim de la subvenció per entitat és de tres mil euros (3.000 €).
d) La instrucció d'aquest procediment correspon a la tècnica de gestió del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports Cristina Melià Petschen.
Tercer. Comunicar aquesta Resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions que serà prèvia a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER A LA REALITZACIÓ D'ACTIVITATS JUVENILS I PER AL MANTENIMENT I FUNCIONAMENT DE LES ENTITATS JUVENILS DE MENORCA
PRIMERA. OBJECTE DELS AJUTS
L'objecte dels ajuts és donar suport a les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut per a la realització d'activitats destinades als joves, la promoció del voluntariat, així com col·laborar amb les despeses de funcionament de les entitats juvenils de Menorca que desenvolupin activitats per als joves durant l'any de la convocatòria.
SEGONA. FINALITAT DELS AJUTS
2.1. Línia de subvencions per a projectes d'activitats.
Les activitats subvencionables han de tenir com a finalitat algun dels objectius següents:
- Fomentar l'associacionisme juvenil i la participació activa dels joves i les joves en la societat menorquina.
- Promoure el voluntariat juvenil.
- Afavorir la participació del jovent en activitats que compleixin les millors condicions de qualitat pedagògica.
- Promoure serveis d'interès general per a la població juvenil.
- Assegurar una oferta diversificada i àmplia d'activitats socioculturals per al jovent, accessible independentment del municipi de residència.
- Impulsar propostes d'oci nocturn lliure del consum d'alcohol i d'altres drogues, adreçades al jovent, inclusives per als joves menors d'edat.
- Promoure l'educació en valors a través de les activitats juvenils, amb atenció especial a la dimensió de gènere.
- Afavorir la integració social i cultural del jovent, incloent el jovent amb discapacitat, immigrats i/o en situació de risc social, millorant el coneixement de la realitat cultural de Menorca i la cohesió social.
2.2. La línia de subvencions per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils té com a finalitat promoure l'associacionisme juvenil i facilitar a la gent jove l'autogestió de les entitats.
TERCERA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM
L'import màxim i les partides a les quals s'aplicaran els ajuts atorgats en el marc d'aquestes bases seran els que s'estableixin en la convocatòria.
Es prioritzaran les sol·licituds en funció dels criteris objectius per a la concessió dels ajuts establerts en aquestes bases.
QUARTA. ACTIVITATS SUBVENCIONABLES: REQUISITS I CONDICIONS
4.1. Línia de subvencions a activitats juvenils
Les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut poden presentar sol·licitud de subvenció per a les activitats realitzades dins l'any de la convocatòria, abans de la data de presentació de la sol·licitud d'ajut, que tinguin com a destinataris el jovent de Menorca i responguin als objectius i finalitats previstes en les presents bases.
Les activitats subvencionables han de complir els següents requisits:
4.1.1. S'han d'haver realitzat dins l'any de la convocatòria, abans de la data de presentació de la sol·licitud d'ajut.
4.1.2. Els destinataris principals han de ser els joves i les joves residents a Menorca, d'entre 14 i 30 anys, de forma que les activitats han de comptar amb una participació mínima del jovent del 80 %.
4.1.3. Tenen cabuda dins aquesta convocatòria les activitats que tenguin per finalitat algun dels objectius recollits a la base 2a precedent.
4.1.4. Les activitats que es presentin dins d'aquesta convocatòria hauran de complir amb la normativa que els sigui aplicable en cada cas: activitats de temps lliure, de caire social, esportives, etc.
4.1.5. Les activitats subvencionades hauran de ser obertes per a la gent jove participant.
4.1.6. Els ingressos que es puguin obtenir amb la realització de les activitats han de ser utilitzats per a cobrir les despeses de les pròpies activitats.
4.2. Línia de subvencions al manteniment i funcionament de l'entitat
Les entitats juvenils que tenguin seu a Menorca i presentin sol·licituds de subvenció per a activitats juvenils dins aquesta convocatòria, poden presentar també sol·licituds de subvenció de les despeses de manteniment i funcionament ordinari realitzades dins l'any de la convocatòria.
4.3. Activitats excloses
- Les activitats que incideixin en l'activitat econòmica, és a dir, consistents en l'oferta de béns o de serveis en un determinat mercat, independentment de la forma jurídica de l'entitat que les dugui a terme.
- Les activitats que no estiguin específicament adreçades al jovent d'entre 14 i 30 anys o que comptin amb una participació de joves inferior al 80 % dels participants.
- També queden excloses de subvenció les despeses de manteniment i de funcionament i les activitats que comptin amb pressuposts que excedeixin els preus mitjos de mercat.
CINQUENA. DESPESES SUBVENCIONABLES. PRESSUPOST SUBVENCIONABLE
5.1. Són despeses subvencionables de la línia 1, d'activitats juvenils, les que responguin a l'establert en les finalitats i en els requisits i condicions recollits en les clàusules segona i quarta. Els costos indirectes que s'imputin a l'activitat només es podran aplicar en la part que raonablement correspongui d'acord amb els principis i les normes de compatibilitat generalment admeses, en tot cas, en la mesura que aquests costos corresponguin al període en què efectivament es duu a terme l'activitat.
S'estableix el caràcter subvencionable de totes o de part de les despeses efectivament realitzades que responguin a l'objecte de la subvenció i que resultaven necessàries per a l'execució de l'activitat, encara que aquesta no s'hagi materialitzat completament, sempre que quedi degudament acreditat que la manca d'execució ha estat conseqüència directa de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica.
5.2. Són despeses subvencionables de la línia 2, de manteniment i funcionament ordinari: el manteniment de locals (neteja...), els béns inventariables (equips i aplicacions informàtiques i d'imatge i so, electrodomèstics, mobiliari...), les de funcionament general de l'entitat (assegurances, aigua, electricitat, telèfon, material fungible d'oficina) i els costos de personal contractat per a dur a terme tasques de gestió interna de l'entitat i/o per executar les activitats.
Aquestes despeses no tindran un percentatge màxim de subvenció, sempre que les entitats compleixin el requisit de comptar amb almenys el 50% de joves d'entre 14 i 30 anys entre els seus socis, i disposin també d'una directiva en la qual com a mínim la meitat dels components no superin els 30 anys.
Quan les entitats no comptin amb un mínim del 50 % de joves d'entre 14 i 30 anys entre els seus socis, i/o no disposin d'una directiva en la qual com a mínim la meitat dels components no superin els 30 anys, les despeses de manteniment i funcionament ordinari relatives al manteniment de locals (neteja...), els béns inventariables (equips i aplicacions informàtiques i d'imatge i so, electrodomèstics, mobiliari...) i el funcionament general de l'entitat (assegurances, aigua, electricitat, telèfon, material fungible d'oficina) es finançaran fins a un màxim del 35 % de l'import total del projecte d'activitats per als joves i les joves; i les despeses de personal contractat per a dur a terme les tasques de gestió interna de l'entitat i/o per a executar les activitats es finançaran fins a un màxim del 40 % de l'import total del projecte d'activitats per als joves presentat.
5.3. D'acord amb l'establert a l'article 31 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, és despesa subvencionable la que respongui a la naturalesa de l'activitat subvencionada, sigui estrictament necessària i es realitzin dins el termini establert en aquestes bases.
Només es pot considerar com a despesa realitzada i, per tant, subvencionable, la que s'hagi pagat abans d'acabar el termini de presentació de la justificació de l'ajuda. La forma d'acreditar aquest pagament i el termini per dur-lo a terme es regulen a la base tretzena.
5.4. Es consideren despeses no subvencionables les que no guardin relació directa amb l'activitat objecte de la subvenció, i també:
a) Els tributs que no siguin realment i definitivament suportats pel beneficiari, entenent com a tals els que puguin repercutir-se, recuperar-se o compensar-se per qualsevol mitjà.
b) Les despeses financeres, les d'assessoria jurídica o financera, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-ho ni dur-lo a terme.
c) Les despeses derivades de préstecs i crèdits, així com d'obertura i manteniment de comptes corrents.
d) Els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals.
e) Les despeses de procediments judicial.
f) Els interessos deutors dels comptes bancaris.
g) L'adquisició i la reparació de vehicles, la realització d'obres i l'adquisició de béns immobles, d'infraestructures i terrenys.
h) Els acreditats amb documents que no reflecteixin de manera clara el concepte de la despesa i la quantitat.
i) Els suportats en documents justificatius que no són conformes amb la normativa legal vigent.
j) Les despeses en les quals falta el justificant de pagament corresponent.
k) Les despeses de personal propi de l'entitat més enllà del percentatge contemplat en aquesta clàusula cinquena.
l) Les despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars o d'altres semblants a excepció d'aquelles justificades per a les activitats que tinguin com a objectiu prioritari la cohesió social i la integració social de joves en situació de pobresa.
SISENA. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS
6.1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts d'altres administracions, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.
6.2. Aquests ajuts són compatibles amb els que siguin concedits a la mateixa entitat per part d'altres departaments del Consell de Menorca per al mateix projecte.
6.3. L'import de les subvencions o ajuts que es concedeixin no pot superar en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts i ingressos, el cost de l'activitat subvencionada.
6.4. El fet de rebre una subvenció implica l'obligatorietat de dur a terme el projecte subvencionat i, per tant, l'entitat beneficiària ha de cercar altres fons de finançament o aportar fons propis, sens perjudici del previst a la base 5.1, 2n paràgraf.
SETENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS
Poden acollir-se a les subvencions previstes en aquesta convocatòria les entitats juvenils i les entitats prestadores de serveis a la joventut, sense afany de lucre, legalment constituïdes i inscrites abans que acabi el termini de presentació de sol·licituds de l'any de la convocatòria, en el Cens Insular i/o Balear d'Entitats Juvenils i d'Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut i que realitzin activitats i serveis a la joventut de Menorca dins l'any de la convocatòria.
Les entitats formades per grups, centres d'esplai, agrupaments, moviments o altres entitats han de donar a conèixer aquesta circumstància al Cens i tenir reconeguda la seva autonomia en els estatuts de l'entitat principal (Decret 23/2018, de 6 de juliol, pel qual es desplega parcialment la Llei 10/2006, de 26 de juliol, integral de la joventut, article 93.4).
S'hi podran presentar també les seccions juvenils o entitats autònomes constituïdes per un grup de joves d'una associació sense ànim de lucre, que tinguin autonomia funcional, capacitat d'autoorganitzar-se per fer la seva tasca i autonomia econòmica respecte de l'entitat a la qual pertanyen, que en depenguin tant fiscalment com legalment. Aquestes seccions juvenils han d'estar inscrites en el Cens Insular i/o Balear d'Entitats Juvenils i d'Entitats Prestadores de Serveis a la Joventut, així com ho han d'estar les entitats autònomes a través de l'entitat principal que reconegui l'autonomia de les mateixes.
Poden ser beneficiàries de subvenció per a les activitats, les entitats juvenils i prestadores de serveis a la joventut que estiguin integrades en una fundació que s'hagi constituït amb una aportació majoritària, directa o indirecta, del Consell Insular de Menorca, o el patrimoni fundacional de la qual, amb caràcter de permanència, estigui format en més d'un 50% per béns o drets aportats o cedits per l'Administració insular, sempre que compleixin els requisits dels beneficiaris prevists en aquesta clàusula setena i també els requisits i les condicions prevists a la base quarta (Activitats subvencionables: requisits i condicions). No obstant, aquestes entitats juvenils i o prestadores de serveis a la joventut no poden en cap cas ser beneficiàries de subvenció per a manteniment i funcionament de l'entitat.
El personal de l'entitat en contacte habitual amb menors, a l'hora de dur a temes les activitats per a les que es sol·licita subvenció, ha d'haver disposat d'un certificat que acredités la manca de delictes de naturalesa sexual, en compliment de l'establert a la Llei Orgànica 1/1996, de Protecció Jurídica del Menor, modificada per la Llei 26/2015 i la Llei 45/2015, de voluntariat que recullen l'obligació que s'aportin certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals per a tots els professionals i voluntaris que treballen en contacte habitual amb menors.
En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art.10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'art. 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; ni tampoc les associacions sotmeses a alguna de les causes de prohibició recollides en l'article 4, apartats 5 i 6, de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació, ni tampoc a un procediment de suspensió del procediment d'inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal.
Així mateix, de conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc no podran ser beneficiaris dels ajuts prevists en aquestes bases les empreses o entitats sancionades o condemnades, en els darrers tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
VUITENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS
8.1. La sol·licitud l'ha de signar la persona que exerceixi la representació legal de l'entitat.
8.2. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex I d'aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM www.cime.es.
El període per presentació de sol·licituds s'especificarà en la corresponent convocatòria.
8.3. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:
8.3.1. Documentació administrativa general (comú a les dues línies)
a) Document d'identificació fiscal de l'entitat sol·licitant (CIF).
b) Escriptura de constitució o modificació, si n'és el cas, i/o estatuts, inscrits en el registre corresponent.
c) Acreditació de la representació de l'entitat.
d) DNI/NIF de la persona representant legal de l'entitat.
e) Si resulta necessari de conformitat amb els estatuts, acord de l'òrgan competent per a sol·licitar els ajuts.
f) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat de compliment de les obligacions tributàries amb l'Administració de l'Estat i amb la Seguretat Social (declaració emesa en base b l'article 11.f segon paràgraf del Text refós de la Llei de subvencions, per tractar-se de subvencions de quantia inferior a 3.000 euros. i inclosa en l'annex I)
g) Declaració responsable, d'acord amb el model de l'annex II d'aquestes bases, signada pel representant legal de l'entitat de no estar sotmès a cap de les següents circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques, recollides en l'art. 13.2 de la Llei 28/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i en l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears; i en el supòsit de tractar-se d'una associació, de no trobar-se sotmesa a cap de les causes de prohibició recollides en l'article 4, apartats 5 i 6, de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març, que regula el dret d'associació, ni tampoc en un procediment de suspensió del procediment d'inscripció per trobar-se indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació de l'article 30.4 de l'esmentada Llei orgànica 1/2002, de 22 de març.
h) Document de designació de compte bancari de l'entitat o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex III).
S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència les lletrs a, b, c, d i h, en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular i continuïn vigents. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud (annex I).
8.3.2. Documentació específica requerida per la línia de subvencions per activitats juvenils
a) Memòria d'actuació, signada per la persona representant de l'entitat, justificativa del compliment dels requisits i condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats juvenils realitzades, els resultats obtinguts i el detall dels ingressos i els costs de les activitats (s'ha de complimentar el model de l'annex IV) En el supòsit de què l'activitat no s'hagués materialitzat completament, s'haurà d'acreditar degudament que la manca d'execució ha estat conseqüència directa de les mesures adoptades pels poders públics per combatre l'alerta sanitària generada per la COVID-19 o per afrontar la situació de crisi econòmica, d'acord amb el previst a l'art. 25.3.e) de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19
b) Memòria econòmica, signada pel representant de l'entitat, amb la descripció del pressupost de l'activitat amb tots els ingressos i despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. (Annex V)
8.3.3. Documentació específica requerida per la línia de subvencions per al manteniment i el funcionament de les entitats juvenils
a) Descripció de les activitats de manteniment i funcionament de l'entitat signada pel representant legal de l'entitat, emplenant el model que s'adjunta com a annex VI, que es podrà ampliar amb documentació complementària, amb inclusió del pressupost anual, detallat i desglossat de les despeses de manteniment i funcionament per les que es demana l'ajut. Aquest pressupost ha de preveure tant els ingressos com les despeses, tenint en compte també els ingressos que es prevegi que es puguin produir per part de les mateixes activitats juvenils, l'aportació de l'associació i les ajudes sol·licitades i/o concedides per altres institucions.
b) Certificat de l'entitat, emès pel/per la secretari/a amb el vist-i-plau del/de la president/a, relatiu al número de socis/es d'entre 14 anys complerts i 30 anys sense complir; així com del número de membres de la junta directiva d'entre 14 anys complerts i 30 anys sense complir. Aquestes dades han d'estar referides al 31 de desembre de l'any anterior al de la convocatòria.
Les seccions juvenils d'associacions que tinguin autonomia funcional, capacitat d'autoorganitzar-se per fer la seva tasca i autonomia econòmica respecte de l'entitat a la qual pertanyen, han de presentar aquest certificat relatiu a les persones associades i als membres de la junta directiva de la secció juvenil.
c) Certificat de l'entitat, emès pel/per la secretari/a amb el vist-i-plau del/de la president/a, relatiu a al número d'hores de dedicació a les tasques de manteniment i funcionament de l'entitat. S'inclourà tant la dedicació del personal propi contractat directament per l'entitat com mitjançant un contracte de serveis amb una altra entitat o empresa. S'especificarà la durada i categoria dels contractes i el tipus de jornada, la despesa que representa per l'entitat sol·licitant de l'ajut i les hores de dedicació d'aquest personal a tasques de manteniment i funcionament. Per a la corresponent valoració s'ha d'adjuntar al certificat el contracte laboral de cadascuna de les personescontractades, o contracte per prestació de servei.
d) Als efectes de què es valorin les hores de dedicació del personal voluntari:
d.1. Certificat de l'entitat, emès pel/per la secretari/a amb el vist-i-plau del/de la president/a dins el període de presentació de la sol·licitud, acreditatiu de les hores de dedicació i les funcions desenvolupades per cadascuna de les persones voluntàries que participin en el manteniment i funcionament de l'entitat, segons el previst a la base 9.2.5.
d.2. Assegurança que cobreixi el risc als quals puguin estar exposades les persones voluntàries en la realització de la seva acció de voluntariat.
8.4. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).
D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.
8.5. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:
a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.
b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.
Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.
8.6. Les sol·licituds i tota la documentació que s'hi ha d'adjuntar, s'han de presentar, dins del termini establert en la convocatòria al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada LPACAP.
Si es presenta la sol·licitud presencialment, es requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb allò establert en l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.
8.7. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.
NOVENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
9.1. Línia de subvenció per activitats
Poden ser-ne beneficiaris totes les entitats sol·licitants que compleixin els requisits d'aquesta convocatòria i que adjuntin a la sol·licitud la documentació exigida.
Les activitats en relació a les quals es demani la subvenció, necessàriament hauran de ser adequades als objectius d'interès general prevists a la base 2.1 i als requisits i condicions prevists a la base 4.1, i la memòria econòmica adequada a les activitats en l'import total i el detall dels conceptes que el conformen.
Les ajudes es calcularan en base a les despeses subvencionables necessàries per a dur a terme l'activitat juvenil i respectant les previsions de la base 5a.
9.2. Línia de subvenció per a manteniment i funcionament de les entitats
La puntuació màxima per al manteniment i funcionament ordinari de les entitats juvenils és de 20 punts, que s'atorgaran d'acord amb els criteris i les puntuacions següents:
9.2.1. L'entitat està conformada i/o dirigida per gent jove (fins a 7 punts)
Es valorarà el nombre de socis/es d'entre 14 i 30 anys i el nombre de membres de la junta directiva d'entre 14 i 30 anys: 0,75 punts per cada 5 socis i 0,75 punts per cada membre de la junta directiva d'entre 14 i 30 anys.
9.2.2. Altres fonts de finançament (fins a 1 punt).
Es valorarà que l'entitat tingui d'altres fons de finançament públic o privat per a tasques de manteniment i de funcionament: 0,10 punts per cada 10% de finançament d'altres fons en relació al volum de despesa.
9.2.3. La política de comunicació de l'entitat preveu l'ús de les xarxes socials i les tecnologies de la informació i la comunicació (fins a 3 punts).
Es valorarà l'ús de les xarxes socials i les tecnologies de la informació i la comunicació per a difondre les activitats entre el jovent: 0,5 punts per cada element de difusió específic de les activitats com ara: adreça electrònica, pàgina web, blog, facebook, twitter, instagram, sms...
9.2.4. Hores de dedicació a les tasques de manteniment i funcionament de l'entitat, de personal contractat, fins a 2 punts (1 punt per cada 4h de dedicació/persona/mes).
9.2.5. Hores de dedicació de personal voluntari acreditat, assegurat i amb unes funcions clarament definides (d'acord amb el previst a la Llei 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat), fins a 2 punts (1 punt per cada 4h de dedicació/persona/mes) relacionades amb el manteniment i funcionament de l'entitat i/o amb les activitats per als joves. Els programes de voluntariat als quals estiguin adscrites les persones voluntàries hauran d'ajustar-se al previst a la Llei estatal 45/2015, de 14 d'octubre, de Voluntariat i també a la Llei 11/2019, del Voluntariat de les Illes Balears, de 8 de març, sens perjudici del disposat a la seva disposició transitòria primera, d'acord amb la qual les entitats de voluntariat han d'adaptar-se al que preveu aquesta llei en el termini d'un any des de la seva entrada en vigor.
9.2.6. Grau d'adequació de la memòria econòmica presentada a les característiques i les activitats per a les quals es demana subvenció (fins a 5 punts).
DESENA. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ
10.1, Línia de subvenció per activitats
Les ajudes es calcularan en base a les despeses subvencionables necessàries per a dur a terme l'activitat juvenil i respectant les previsions de la base 5a.
Quan la suma de les despeses subvencionables de totes les sol·licituds d'ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada en la convocatòria per a aquesta línia, aquest import global màxim es repartirà entre els sol·licitants que compleixin els requisits per ser-ne beneficiaris, proporcionalment a l'import de les seves despeses subvencionables.
En cap cas l'ajut podrà superar l'import individual previst a la convocatòria. En cas de fer-ho es distribuirà entre la resta de sol·licituds de forma proporcional a l'ajut que pertoqui a cada sol·licitud.
10.2. Línia de subvenció per a manteniment i funcionament de les entitats juvenils
El procés per a la distribució dels ajuts un cop admeses les sol·licituds és el següent:
a) Adjudicació de punts a cada una de les sol·licituds de conformitat amb l'apartat 9.2 d'aquestes bases.
b) Suma del total dels punts que hagin obtingut totes les sol·licituds admeses.
c) Divisió de la quantitat assignada que fixi la convocatòria entre la suma de punts adjudicats a les entitats sol·licitants, a fi d'obtenir el valor econòmic del punt.
d) La quantitat que correspon a cada sol·licitud és la multiplicació dels punts que s'hi hagin adjudicat pel valor del punt, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada ni superi l'import màxim per entitat.
e) El romanent que hi pugui quedar en aquesta línia com a conseqüència de l'anterior correcció es podrà repartir de forma proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licituds de la convocatòria per aquesta línia, sempre que no es superi l'import màxim per entitat i l'import de l'ajuda sol·licitada.
10.3. En el cas que, com a resultat del procés de concessió dels ajuts, per a una de les línies no s'esgoti la consignació pressupostària, la quantitat sobrant revertirà en l'altra línia.
ONZENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS
11.1. Els ajuts es concediran, d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.
11.2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent. El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara en endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei General de Subvencions.
11.3. La instrucció correspondrà a un/a tècnic/a del Departament que gestiona l'àrea de Joventut, que haurà de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.
11.4. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de l'instructor/a de l'expedient, o de la comissió avaluadora si n'és obligatòria la constitució.
11.5. Una vegada examinades les sol·licituds per l'instructor/a o per la comissió avaluadora corresponent, i després que aquest o aquesta hagi emès el seu informe, el/la conseller/a executiu/va cap del departament n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.
11.6. Quan la quantia de l'ajut proposat per l'òrgan instructor o la comissió avaluadora sigui substancialment inferior al sol·licitat, es podrà instar el beneficiari a reformular la seva sol·licitud per tal d'ajustar els compromisos i les condicions de la subvenció atorgable.
11.7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.
11.8. Si la subvenció implica una despesa pluriennal, la resolució de concessió ha de determinar el nombre d'exercicis a què s'aplicarà la despesa i la quantitat màxima què s'ha d'aplicar a cada exercici.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.
La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicarà pel CIM en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a efectes de notificació (art. 45.1b de la LPACAP).
11.9. La concessió de l'ajut es pot instrumentar mitjançant la formalització d'un conveni de col·laboració amb l'entitat beneficiària on es determinaran els drets i les obligacions de les parts.
DOTZENA. COMISSIÓ AVALUADORA
12.1. La comissió avaluadora serà l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent, quan la seva constitució sigui obligatòria o es prevegi expressament la seva constitució en la resolució que aprovi la convocatòria
12.2 La comissió avaluadora s'ha de constituir obligatòriament quan l'import global dels fons públics prevists en la convocatòria sigui superior als 50.000 euros, o bé quan l'import individual màxim de la subvenció sigui superior a 7.000 euros.
12.3. Quan no sigui preceptiva la seva constitució, l'existència de la comissió avaluadora només serà necessària si es preveu expressament en la resolució de la convocatòria corresponent, en la qual s'haurà de fixar en tot cas quin és l'òrgan que ha d'examinar les sol·licituds i ha d'emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució.
TRETZENA. ABONAMENT DELS AJUTS
13.1. Pel que fa a la línia 1, d'ajuts per activitats juvenils, els ajuts s'abonaran prèvia justificació pel beneficiari de la realització de l'activitat subvencionada i de les despeses subvencionables de conformitat amb l'establert en la base catorzena.
13.2. Pel que fa a la línia 2, d'acord amb l'article 37 de la TRLS i art. 25.3.c) de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, els ajuts de la Línia 2 s'abonaran a la bestreta, un cop s'hagi aprovat la seva concessió. Es podrà dispensar totalment o parcialment la constitució de garanties en funció de la capacitat econòmica del futur beneficiari, d'acord amb l'art. 25.3.d) de l'esmentada Llei 2/2020. En qualsevol cas, quedaran exonerats de prestar garantia els beneficiaris de subvencions concedides per import inferior a 3.000 euros, d'acord amb l'art. 42 b del RLGS.
13.3. En qualsevol cas, l'ajut no podrà ser abonat fins que l'entitat no hagi acceptat, expressa o tàcitament la subvenció concedida d'acord amb allò previst a la lletra b) de la clàusula setzena.
13.4. L'ajuda es farà efectiva en el termini màxim de 60 dies comptats a partir de la data d'acceptació de la subvenció, sempre que les disponibilitats de tresoreria ho permetin.
CATORZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES
14.1. Pel que fa a la Línia 1, d'activitats juvenils, la justificació de l'aplicació del fons a percebre, del compliment de la resta de condicions imposades i de la finalitat que fonamenta la concessió de la subvenció, es presentarà juntament amb la sol·licitud, de forma que aquesta haurà d'anar acompanyada de la documentació exigida en la base 8a. Es permet la justificació de despeses inferiors a tres mil euros mitjançant una declaració formal de l'entitat sol·licitant, sens perjudici de les actuacions posteriors de comprovació i control, en aplicació de l'art. 25 de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre.
14.2. Pel que fa a la línia 2, les entitats beneficiàries resten obligades a justificar les despeses efectuades amb càrrec a la subvenció o ajut econòmic concedit abans del 31 de gener de l'any següent al de la convocatòria.
Si existissin causes excepcionals que ho impedissin, els beneficiaris les han d'al·legar per escrit i, a la vista d'aquestes causes, l'òrgan competent per atorgar els ajuts podrà ampliar el termini de justificació dels ajuts. Es preveu la possibilitat d'ampliar motivadament el termini de justificació quan l'activitat no s'hagi pogut desenvolupar amb normalitat a conseqüència directa de les mesures adoptades pels poder públics per combatre l'alerta sanitària o per afrontar la situació de crisi econòmica, d'acord amb l'art. 25.3.g) de la Llei 2/2020, de 15 d'octubre.
La justificació de la subvenció de la línia 2 serà mitjançant compte justificatiu simplificat segons l'apartat 3 de l'article 75 del RGLS. La documentació acreditativa per justificar les despeses serà la següent:
a) Memòria d'actuació, signada per la persona representant de l'entitat, justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les actuacions realitzades de manteniment i funcionament de l'entitat, els resultats obtinguts i el detall dels ingressos i els costs de les activitats. (Annex VII)
b) Memòria econòmica, signada pel representant de l'entitat, del manteniment i funcionament pel que s'ha demanat subvenció, amb tots els ingressos i despeses realitzades, amb identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. (Annex VIII)
c) Si escau, carta de pagament de reintegrament en el cas de romanents no aplicats, així com dels interessos derivats d'aquest.
14.3 Si es detecta que la documentació presentada és incorrecta o incompleta, en requerirà la rectificació o el complement necessaris, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
El Consell insular podrà comprovar els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre l'adequada justificació de la subvenció, i a tal efecte es podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats. Amb la mateixa finalitat, podrà requerir la presentació de llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil.
14.4. El Consell Insular de Menorca podrà inspeccionar les activitats subvencionades, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.
14.5. L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es realitzarà en un termini de 60 dies, a partir de la data de justificació i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.
14.6. En qualsevol cas, l'ajut no podrà ser abonat fins que l'entitat no hagi acceptat, expressa o tàcitament la subvenció concedida d'acord amb allò previst a la lletra b) de la clàusula catorzena.
QUINZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS
Els beneficiaris hauran de complir les obligacions següents:
a) Haver duit a terme les activitats subvencionades en les mateixes condicions i amb les mateixes característiques que es va presentar o, si fos el cas, amb les modificacions no substancials prèviament comunicades, justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.
b) Comunicar al Consell Insular l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi (annex IX). La subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts al Butlletí Oficial de les illes Balears.
c) Comunicar al Consell Insular de Menorca, en qualsevol moment o, en tot cas, a l'hora de justificar la subvenció, la sol·licitud o l'obtenció d'altres ingressos, subvencions o recursos per al mateix projecte.
d) Acreditar, d'acord amb l'establert en aquestes bases, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. L'acreditació no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.
e) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li requereixi el Consell Insular de Menorca.
f) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.
g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.
h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.
i) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fulletons, cartells o qualsevol altra material imprès s'haurà de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO. (Annex XI)
j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
k) Comunicar immediatament al Consell Insular de Menorca qualsevol eventualitat que alteri o que dificulti greument el desenvolupament del projecte subvencionat, en particular si se'n poden derivar retards en l'execució o si en poden afectar el cost total.
SETZENA. REVOCACIÓ DELS AJUTS I REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES
En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de normativa que sigui aplicable.
L'entitat beneficiària d'una ajuda pública ha de reintegrar totalment o parcialment les quantitats rebudes i, si escau, l'interès de demora en els casos següents:
a) Obtenció de la subvenció falsejant les condicions requerides per a això o amagant les que ho hagin impedit i qualsevol altre supòsit que doni lloc a l'anul·lació de la resolució de concessió en els termes que preveu aquesta normativa.
b) Incompliment total o parcial de l'objectiu, de l'activitat o del projecte, o la no-adopció del comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
c) Incompliment de l'obligació de justificació o la justificació insuficient, en els termes establerts en la normativa aplicable i en les normes reguladores de la subvenció.
d) Incompliment de l'obligació d'adoptar les mesures de difusió a què es refereix aquesta normativa. Si el beneficiari no fa constar, de manera expressa en els elements de difusió de l'activitat subvencionada, el suport del CIM i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ésser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO, es minorarà en un 3% l'import de la subvenció correctament justificada.
e) Incompliment del requisit de participació majoritària de la gent jove a l'activitat subvencionada. Si la participació de gent jove d'entre 14 i 30 anys a les activitats subvencionades és inferior al 50 % dels participants es reduirà proporcionalment la subvenció concedida.
f) Resistència, excusa, obstrucció o negativa a les actuacions de comprovació i control financer previstes en aquesta normativa, així com l'incompliment de les obligacions comptables, registrals o de conservació de documents quan d'això es derivi la impossibilitat de verificar-ne l'ús que se n'ha fet dels fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o de la concurrència de subvencions, ajudes, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
g) Incompliment de les obligacions imposades per l'Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits per aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, sempre que afectin o es refereixin a la manera com han d'aconseguir-se els objectius, realitzar l'activitat, executar el projecte o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.
h) Incompliment de les obligacions imposades per l'Administració a les entitats col·laboradores i beneficiaris, així com dels compromisos assumits per aquests amb motiu de la concessió de la subvenció, diferents dels anteriors, quan d'això derivi la impossibilitat de verificar la utilització que s'ha fet dels fons percebuts, el compliment de l'objectiu, la realitat i la regularitat de les activitats subvencionades, o la concurrència de subvencions, ajuts, ingressos o recursos per a la mateixa finalitat, procedents de qualssevol administracions o ens públics o privats, nacionals, de la Unió Europea o d'organismes internacionals.
i) No-acreditació d'haver obtingut, si escau, l'autorització administrativa corresponent abans dels terminis fixats en les bases reguladores.
j) Altres casos previstos en la normativa reguladora de la subvenció.
Pels casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fixar amb l'informe previ de l'instructor i la notificació al beneficiari.
Si s'haguessin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats que hagin esdevingut indegudes més l'interès de demora, comptador des que el pagament es va fer efectiu fins a la data de la resolució mitjançant la qual s'acordi el reintegrament.
Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els hi és aplicable la via de constrenyiment.
L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que per la naturalesa de l'incompliment puguin en el seu cas ser exigibles.
DISSETENA. INFRACCIONS I SANCIONS
17.1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions.
17.2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb l'establert en l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de Consells Insulars.
DIVUITENA. ALTRES DISPOSICIONS
Recursos administratius
Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.
Normativa general aplicable
En tot allò no previst expressament en aquestes bases regiran les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:
- Llei 38/2003. de 17 de novembre, general de subvencions
- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears
- RD 887/2006 de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions
- Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19
ANNEX I: Sol·licitud d'ajuts per a la realització d'activitats juvenils, promoció del voluntariat i manteniment i funcionament de les entitats juvenils de Menorca (consta en l'expedient)
ANNEX II: Declaració responsable de compliment de les condicions de beneficiari de subvencions públiques (consta en l'expedient)
ANNEX III: Document de designació de compte bancari (consta en l'expedient)
ANNEX IV: Memòria de les activitats juvenils (consta en l'expedient)
ANNEX V: Memòria econòmica. Relació nominativa de les despeses de la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a la realització d'activitats juvenils (consta en l'expedient)
ANNEX VI: Descripció de les activitats de manteniment i funcionament de l'entitat (consta a l'expedient)
ANNEX VII : Memòria de les activitats de manteniment i de funcionament de l'entitat (consta en l'expedient)
ANNEX VIII: Memòria econòmica. Relació nominativa de les despeses de la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per a manteniment i funcionament de l'entitat (consta en l'expedient)
ANNEX IX: Acceptació/renúncia de la subvenció (consta en l'expedient)
ANNEX X: Logotip (consta en l'expedient)
Interposició de recursos
Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de Consells Insulars, sense perjudici que pugueu utilitzar qualsevol altre recurs que considereu procedent en dret.
L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma
Maó, 23 de novembre de 2020
Per delegació de la presidenta, La secretària del Consell Insular Rosa Salord Oléo (Decret 427/2019, d'11 de juliol) (BOIB núm. 97 de 16-7-2019)