Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 11582
Resolució del director general de Planificació, Ordenació i Centres, de 19 de novembre de 2020, per la qual s’aproven les instruccions per avaluar l’aprenentatge dels alumnes dels ensenyaments d’idiomes de règim especial a les escoles oficials d’idiomes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per al curs 2020-21

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. La Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, regula entre altres aspectes, l'organització dels ensenyaments d'idiomes de règim especial. Així mateix, disposa que les Administracions educatives han de regular les proves terminals per a l'obtenció dels certificats oficials dels nivells bàsic, intermedi i avançat d'aquests ensenyaments.

2. Al Reial decret 1041/2017, de 22 de desembre, pel qual es fixen les exigències mínimes del nivell bàsic a efectes de certificació, s'estableix el currículum bàsic dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1, i Avançat C2, dels Ensenyaments d'idiomes de règim especial regulades per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i s'estableixen les equivalències entre els ensenyaments d'idiomes de règim especial regulades en diversos plans d'estudis i les d'aquest Reial decret, defineix una nova organització dels diferents nivells d'aquests ensenyaments, estableix les activitats de llengua, i determina, a l'article 8 del capítol IV, els documents oficials d'avaluació.

3. El Reial decret 1/2019, d'11 de gener, estableix els principis bàsics comuns d'avaluació aplicables a les proves de certificació oficial dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1 i Avançat C2 dels ensenyaments de règim especial. Aquest Reial decret dóna un nou desplegament reglamentari a l'article 61.1 de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i cerca assegurar, a tot l'Estat, incorporant estàndards internacionals, la qualitat de les proves conduents a l'obtenció dels certificats dels ensenyaments d'idiomes de règim especial dels nivells intermedi B1, intermedi B2, avançat C1 i avançat C2, mitjançant l'establiment d'uns principis bàsics comuns en l'avaluació de certificat d'aquests nivells.

Altrament, aquest Reial decret facilita el reconeixement d'aquests certificats en l'àmbit europeu i internacional, atès que incorpora les bones pràctiques avaluatives derivades de l'ús correcte, segons indica el Consell Europeu, del Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües, per tal de permetre i garantir la validesa, la fiabilitat, la viabilitat, l'equitat, la transparència, l'impacte positiu i l'objectivitat de les proves.

4. Dins l'àmbit de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Decret 34/2019, de 10 de maig (BOIB, núm. 66, de 16 de maig), pel qual s'estableixen l'ordenació, l'organització i el currículum dels nivells bàsic, intermedi i avançat dels ensenyaments d'idiomes de règim especial impartits a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, determina al seu capítol V les característiques de l'avaluació i certificació en aquests ensenyaments i els documents d'avaluació.

5. A les Instruccions bàsiques per al curs 2019-20, en relació amb l'avaluació i la promoció, del Servei d'Ensenyaments de Règim Especial, de 4 de novembre de 2019, es determinen els criteris d'avaluació i promoció dels alumnes de les EOI de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, per al curs 2019-2020 (mentre no es publiqui la normativa autonòmica adient que la reguli).

6. Per abordar la crisi provocada per la COVID-19, al llarg del curs 2019-2020 la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ha dictat diferents instruccions amb la finalitat d'aplicar mesures educatives necessàries per orientar els processos d'ensenyament-aprenentatge i d'avaluació de les diferents etapes i ensenyaments.

7. La Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, de 17 d'abril de 2020, per la qual s'aproven amb caràcter extraordinari les instruccions complementàries, a causa de l'epidèmia de la COVID 19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels cursos bàsic A1 d'alemany, anglès, català, espanyol llengua estrangera, francès, italià, àrab, rus i xinès, d'intermedi B2.1 i avançat C1.1 d'alemany, anglès, francès, i italià, i de bàsic A2.1, intermedi B1.1 i intermedi B2.1 d'àrab, rus i xinès de la modalitat presencial de les escoles oficials d'idiomes de les Illes Balears per al curs 2019-2020, i la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, de la mateixa data, per la qual  s'aproven amb caràcter extraordinari les instruccions complementàries, a causa de l'epidèmia de la COVID-19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels cursos conduents a certificació dels ensenyaments d'idiomes de règim especial de la modalitat presencial, lliure i a distància, i del programa EOIES i EOI-CEPA per al curs 2019-2020, van permetre finalitzar el curs amb uns criteris comuns a totes les escoles oficials d'idiomes.

D'altra banda, i en relació amb els cursos bàsic A1 d'alemany, anglès, català, espanyol llengua estrangera, francès, italià, àrab, rus i xinès, d'intermedi B2.1 i avançat C1.1 d'alemany, anglès, francès, i italià, i de bàsic A1, bàsic A2.1, intermedi B1.1 i intermedi B2.1 d'àrab, rus i xinès de la modalitat presencial, l'esmentada Resolució disposa a l'article 7.3. de l'annex 1, que ateses les circumstàncies excepcionals del curs 2019-2020, per a l'alumne que no promocioni, no es tendrà en compte aquesta convocatòria en relació amb el límit de permanència en les escoles oficials d'idiomes per superar els nivells bàsic, intermedi i avançat, establert a l'article 13 del Decret 34/2019, de 10 de maig.

Aquesta mesura es va aplicar també als cursos conduents a certificació, segons l'establert a l'article 11.2 de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, de 17 d'abril, per la qual s'aproven amb caràcter extraordinari les instruccions complementàries, a causa de l'epidèmia de la COVID-19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels cursos conduents a certificació dels ensenyaments d'idiomes de règim especial de la modalitat presencial, lliure i a distància, i del programa EOIES i EOI-CEPA per al curs 2019-2020.

8. El Reial Decret-llei 31/2020, de 29 de setembre, pel qual s'adopten mesures urgents en l'àmbit de l'educació no universitària, permet a les Administracions educatives dins l'àmbit del ensenyaments d'idiomes de règim especial, d'acord amb l'article 14 del capítol III, establir mesures de flexibilització en relació amb les condicions en les quals l'alumnat matriculat en alguns dels nivells d'aquests ensenyaments pugui promocionar d'un curs a un altre dins d'aquest nivell, l'accés d'un nivell al següent sense haver obtingut la certificació oficial corresponent al nivell anterior, així com amb els criteris de permanència establerts.

No obstant això, per obtenir el certificat corresponent a cadascun dels nivells intermedi i avançat l'esmentat Reial decret estableix que és necessari superar la prova a la qual es refereix el Reial decret 1/2019, d'11 de gener, pel qual s'estableixen els principis bàsics comuns d'avaluació aplicables a les proves de certificació oficial dels nivells intermedi B1, intermedi B2, avançat C1 i avançat C2 dels ensenyaments d'idiomes de règim especial. D'acord amb el punt 2 de l'article 14 del Reial decret-llei 31/2020, les administracions educatives poden adaptar els criteris d'avaluació que recull l'article 4.4. de l'esmentat Reial decret 1/2019, d'11 de gener, però, s'ha de tenir en compte que, per obtenir la certificació, és necessari superar la prova, i es determina una puntuació mínima del 50% de la puntuació total i en cadascuna de les cinc parts de què consta la prova.

9. Pel que fa a l'atribució docent dels professors, s'han de tenir en compte el Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre, pel qual es defineixen les condicions de formació per a l'exercici de la docència en l'educació secundària obligatòria, el batxillerat, la formació professional i els ensenyaments de règim especial i s'estableixen les especialitats dels cossos docents d'ensenyament secundari i el Reial decret 860/2010, de 2 de juliol, pel qual es regulen les condicions de formació inicial del professorat dels centres privats per exercir la docència en els ensenyaments d'educació secundària obligatòria o de batxillerat.

10. Cal tenir en compte que, fins a la finalització del curs acadèmic en què les autoritats corresponents determinin que han deixat de concórrer les circumstàncies extraordinàries derivades de la pandèmia generada per la COVID-19, es permet excepcionalment, i d'acord amb l'article 2 del Reial Decret-llei 31/2020, de 29 de setembre, pel qual s'adopten mesures urgents en l'àmbit de l'educació no universitària, l'exempció temporal del requisit de formació pedagògica i didàctica de postgrau, o equivalent, per al nomenament de funcionaris interins nomenats amb caràcter excepcional per a places necessàries per a l'atenció docent originada per la pandèmia de la COVID-19. Aquesta excepció s'aplica també als centres privats d'acord amb l'article 15 del RDL 31/2020.

11. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, aprovat per la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, regula en l'article 35 la competència exclusiva de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears pel que fa a l'ensenyament de la llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, i en l'apartat 2 de l'article 36, la competència en el desplegament legislatiu i l'execució de l'ensenyament en tota la seva extensió, nivells i graus, modalitats i especialitats.

12. La Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021, modificada per les resolucions conjuntes de 3 i 25 de setembre, i de 10 de novembre, determina els escenaris que durant el curs es poden donar als centres segons la situació epidemiològica.

Fonaments de dret

1. Llei Orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'Educació (BOE núm. 106, de 4 de maig), en la seva redacció actual, donada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.

2. Reial decret 1041/2017, de 22 de desembre, (BOE núm. 311, de 23 desembre), pel qual es fixen les exigències mínimes del nivell bàsic a efectes de certificació, s'estableix el currículum bàsic dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1, i Avançat C2, dels Ensenyaments d'idiomes de règim especial regulades per la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i s'estableixen les equivalències entre els ensenyaments d'idiomes de règim especial regulades en diversos plans d'estudis i les d'aquest reial decret.

3. Reial decret 1/2019, d'11 de gener, (BOE núm. 11, de 12 de gener), estableix els principis bàsics comuns d'avaluació aplicables a les proves de certificació oficial dels nivells Intermedi B1, Intermedi B2, Avançat C1 i Avançat C2 dels ensenyaments d'idiomes de règim especial.

4. Decret 34/2019, de 10 de maig (BOIB,núm. 66, de 16 de maig), pel qual s'estableixen l'ordenació, l'organització i el currículum dels nivells bàsic, intermedi i avançat dels ensenyaments d'idiomes de règim especial impartits a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

5. Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, de 17 d'abril de 2020, (BOIB núm. 58, de 18 d'abril), per la qual s'aproven amb caràcter extraordinari les instruccions complementàries, a causa de l'epidèmia de la COVID 19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels cursos bàsic A1 d'alemany, anglès, català, espanyol llengua estrangera, francès, italià, àrab, rus i xinès, d'intermedi B2.1 i avançat C1.1 d'alemany, anglès, francès, i italià, i de bàsic A1, bàsic A2.1, intermedi B1.1 i intermedi B2.1 d'àrab, rus i xinès de la modalitat presencial de les escoles oficials d'idiomes de les Illes Balears per al curs 2019-2020.

6. Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, de 17 d'abril de 2020, (BOIB núm. 59, de 21 d'abril), per la qual s'aproven amb caràcter extraordinari les instruccions complementàries, a causa de l'epidèmia de la COVID-19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels cursos conduents a certificació dels ensenyaments d'idiomes de règim especial de la modalitat presencial, lliure i a distància, i del programa EOIES i EOI-CEPA per al curs 2019-2020.

7. Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum, de 6 de juliol de 2020, (BOIB núm. 119, de 7 de juliol), per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021, actualitzada per la Resolució conjunta de 14 de novembre de 2020.

8. Reial Decret-llei 31/2020, de 29 de setembre, pel qual s'adopten mesures urgents en l'àmbit de l'educació no universitària.

Per tot això, i a l'empara de l'article 16 de la Llei 3/2003, de 26 de marc, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

RESOLUCIÓ

Primer

Aprovar les instruccions per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels ensenyaments d'idiomes de règim especial a les escoles oficials d'idiomes de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, establertes a l'annex 1 d'aquesta Resolució.

Segon

Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

  

Palma, 19 de novembre de 2020

El director general de Planificació, Ordenació i Centres

Antonio Morante Milla

  

 

ANNEX 1

Instruccions

1. Característiques de l'avaluació

L'avaluació dels aprenentatges dels alumnes ha de tenir com a referència les competències pròpies dels nivells d'ensenyament establerts, així com els objectius generals i els específics per a cada activitat de llengua, comuns a tots els idiomes, fixats en el currículum per a cada nivell i concretats per cursos en les respectives programacions didàctiques, segons s'estableix a l'article 11.1 del capítol V del Decret 34/2019, de 10 de maig. En aquest mateix apartat, es determina que l'avaluació ha de ser contínua, sistemàtica, formativa i personalitzada, i ha d'incloure l'avaluació de diagnòstic, la de seguiment i la final d'aprofitament, que ha de demostrar la consecució dels objectius establerts en la programació didàctica corresponent. Així mateix, els alumnes han d'estar informats del seu progrés al llarg del curs.

2. Avaluació inicial

Es durà a terme a l'inici de curs a l'objecte d'identificar el nivell de competència de l'alumnat, les seves capacitats i maneres d'aprenentatge. Com a conseqüència del resultat d'aquesta avaluació inicial, s'hauran d'adequar les programacions didàctiques a les característiques dels alumnes i s'adoptaran les mesures pertinents de suport per als alumnes que les necessitin. Aquesta avaluació ha de tenir caràcter informatiu i orientador, i no comportarà cap qualificació.

3. Avaluació de progrés o de seguiment

Aquesta avaluació és continuada, té un caràcter formatiu i consisteix a valorar l'aprenentatge de l'alumne a partir del seguiment del seu treball al llarg del curs i del progrés del seu aprenentatge, mitjançant la recollida sistemàtica d'informació per part del professor. Ha de servir per comprovar el grau d'assoliment dels objectius establerts, i detectar les dificultats d'aprenentatge de cada alumne, per poder-hi intervenir i ajudar-lo en la millora del seu procés d'aprenentatge. Ha de servir també per realitzar, si cal, les adaptacions o reajustaments pertinents en les programacions didàctiques.

L'avaluació de progrés de l'alumnat requereix la seva assistència i participació a classe, així com la realització de les activitats programades, tant a les sessions presencials com a les virtuals, dins l'aula amb caràcter puntual o a casa.

S'han d'avaluar les següents activitats de llengua:

  • Comprensió de textos orals

  • Comprensió de textos escrits

  • Producció i coproducció de textos orals

  • Producció i coproducció de textos escrits

  • Mediació (escrita i oral)

4. Avaluació d'aprofitament i de domini

Amb l'avaluació d'aprofitament s'ha de comprovar el grau de consecució dels objectius assolits per l'alumnat en acabar el període lectiu del primer, o, en el seu cas, del segon curs de cada nivell.

En els cursos A1, B2.1, i C1.1 , (i A2.1, i B1.1, en el cas dels idiomes àrab, rus i xinès), l'avaluació de progrés podrà tenir la consideració d'avaluació d'aprofitament, sense que sigui necessari realitzar una prova final específica, sempre que es compleixin els requisits establerts per a la superació del curs per avaluació contínua.

En els cursos A2 (A2.2 per a àrab, rus i xinès), B1, (B1.2 per a àrab, rus i xinès), B2.2 (B2 per a català i espanyol como llengua estrangera), C1.2 (C1 per a català i espanyol como llengua estrangera), i C2, conduents a certificació, és necessari realitzar una avaluació de domini que verifiqui la superació de les exigències acadèmiques del nivell. Es du a terme mitjançant la prova de competència general o prova de certificació de nivell, d'acord amb l'establert en el RD 1/2019, d'11 de gener.

La prova de certificació de nivell dels diferents idiomes impartits a l'EOI és única i comuna per a tots els centres que la realitzin, i està adreçada als alumnes de la modalitat presencial i semipresencial matriculats en l'últim o únic curs de cada nivell, així com als alumnes de la modalitat lliure i als de la modalitat a distància.

5. Promoció i Certificació

5.1. Cursos d'avaluació contínua: A1, A2.1, B1.1, B2.1 i C1.1

L'alumnat que hagi assistit a un 70% de les classes i superat cadascuna de les activitats de llengua avaluades amb el 50% de la puntuació o més, superarà el curs i promociona al curs següent. En cas de no haver assistit a un 70% de les classes o no haver superat el curs per avaluació contínua, l'alumnat pot presentar-se a l'examen final de juny i/o al de setembre i examinar-se d'aquelles parts no superades per avaluació contínua amb una nota igual o superior a 5.

Amb caràcter general, a més de l'avaluació inicial, s'estableixen 3 períodes d'avaluació al llarg del curs, al primer, segon i tercer trimestre respectivament, que determinaran el progrés de l'alumne en el seu aprenentatge. Les activitats d'avaluació durant cada període seran diverses (proves escrites i orals, presentacions, projectes, exercicis, lectures, produccions escrites, etc.), i s'ha d'informar l'alumne de manera explícita, qualitativa i quantitativament, dels resultats obtinguts.

El professorat ha de informar també la prefectura d'estudis dels resultats de les diferents avaluacions del seu alumnat els mesos de gener, març i maig.

El primer i segon període d'avaluació suposarà cadascun el 30% de la nota final, i el tercer període el 40%. En tot cas, el pes de cada avaluació ha de ser proporcional als aprenentatges que corresponen als objectius i competències treballades durant cada període.

Durant el curs 2020-2021, tenint en compte l'endarreriment de l'inici de curs per haver hagut de realitzar la convocatòria extraordinària de les proves de certificació de nivell del curs 2019-2020 al llarg de la primera quinzena d'octubre, com a conseqüència de la pandèmia de la COVID-19, i que el curs s'ha iniciat dins l'escenari B, d'acord amb el Protocol d'actuació establert a la Resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020, per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021, de manera excepcional, la informació trimestral a l'alumne dels resultats en detall de la seva avaluació, així com el lliurament a prefectura d'aquesta informació, es podrà realitzar de manera quadrimestral, sens perjudici que l'alumnat hagi d'estar informat del seu progrés i rebre feedback a partir de les diferents activitats que s'han de dur a terme regularment per mesurar i valorar el seu procés d'aprenentatge.

5.2 Cursos conduents a certificació: A2, B1, B2.2 (B2), C1.2 (C1) i C2

Per obtenir la certificació oficial a cadascun dels nivells bàsic, intermedi i avançat dels idiomes impartits a les escoles oficials d'idiomes, és necessari superar la prova unificada de competència general, convocada anualment per la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres, i que ha de ser administrada per les EOI en dues convocatòries.

La prova de certificació consta de 5 parts amb una ponderació del 20% cadascuna.

Les activitats de llengua avaluades són:

  • Comprensió de textos orals

  • Comprensió de textos escrits

  • Producció i coproducció de textos orals

  • Producció i coproducció de textos escrits

  • Mediació (escrita i oral)

Els candidats a certificació poden realitzar totes i cadascuna de les parts de què consta la prova de certificació, sense que la superació de qualsevol d'elles sigui requisit indispensable per poder realitzar les altres.

Per superar la prova de certificació cal obtenir un mínim del 65% de la puntuació total i un mínim del 50% de cadascuna de les cinc parts.

A la convocatòria extraordinària l'alumne està exempt de realitzar les parts superades amb un 50% o més (nota ≥ 5) en la convocatòria ordinària, i es conservarà la puntuació obtinguda en aquestes per al càlcul de la qualificació final.

No obstant això, l'alumne que hagi superat totes les parts amb un 50% o més de la nota però no obtengui un 65% o més de la nota global, podrà presentar-se de nou a la convocatòria extraordinària de les parts que vulgui. Per fer la mitjana aritmètica de la nota global final, prevaldrà sempre la nota més alta obtinguda a les dues convocatòries.

L'alumne que ja hagi obtingut un 65% global a la convocatòria ordinària, i per tant té dret al certificat de nivell, no es podrà tornar a presentar a la convocatòria extraordinària.

L'alumne que no hagi obtingut un mínim del 65% (nota ≥ 6,5) de la puntuació total i un mínim del 50% (nota ≥ 5) de la puntuació de cadascuna de les cinc parts, rebrà la qualificació final de NO APTE en la prova de certificació de competència general i no certificarà.

No obstant això, en cas que tingués totes les parts superades amb un mínim del 50% (nota ≥ 5) podrà repetir el mateix curs o promocionar al curs següent, sense certificar.

Per obtenir el certificat, pot examinar-se l'any següent en la modalitat lliure de la prova de certificació. Podrà també presentar-se a la prova de certificació d'un nivell superior sense haver obtingut l'anterior.

5.3. Actes de qualificació i expedient acadèmic

La qualificació de cadascuna de les activitats de llengua (comprensió de textos orals, comprensió de textos escrits, producció i coproducció de textos orals, i mediació), s'ha de consignar en termes numèrics, utilitzant l'escala de 0 a 10, i considerant positives les qualificacions iguals o superiors a 5 i negatives les inferiors a 5.

La qualificació final s'ha d'expressar en els termes d'apte i no apte. A la qualificació d'apte s'hi ha d'afegir la qualificació numèrica final, expressada del 5 al 10 amb una xifra decimal.

En el cas d'aquells candidats que no realitzin alguna o algunes de les parts de què consta la prova de certificació, i d'acord amb l'article 7 del Reial decret 1/2019, d'11 de gener, la qualificació atorgada s'expressarà en termes de “no presentat”. La qualificació final de la prova en el seu conjunt serà, en aquest casos, de ”no apte”. 

Els candidats que no es presentin a cap de les parts de la prova obtindran la qualificació de “no presentat”.

A l'acta s'ha de reflectir si l'alumne certifica o no. Si no ha obtingut una nota global de 6,5 punts o superior, s'ha d'assenyalar quines activitats de llengua estan superades.

Pel que fa a les certificacions acadèmiques d'activitats de llengua superades que el RD 1/2019 preveu es poden expedir a l'alumne que el sol·liciti, s'ha de fer constar que no equivalen a un certificat de nivell.

6. Promoció de l'alumnat lliure que vulgui accedir a la modalitat presencial o semipresencial .

A l'alumnat de la modalitat lliure que s'hagi presentat a la prova de certificació de nivell i no hagi obtingut el 65% o més de la nota global, però hagi superat totes les parts amb un 50% o més de la nota, l'acreditació d'aquesta situació es podrà tenir en compte per accedir directament al nivell següent al que s'hagi examinat, en les mateixes condicions que els alumnes oficials de la modalitat presencial i semipresencial.

7. Mesures excepcionals sobre la permanència

Es prorroga per al curs 2020-2021 la mesura establerta a l'article 7.3 de l'annex 1 de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, de 17 d'abril de 2020, (BOIB núm. 58, de 18 d'abril), per la qual s'aproven amb caràcter extraordinari les instruccions complementàries, a causa de l'epidèmia de la COVID 19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels cursos bàsic A1 d'alemany, anglès, català, espanyol llengua estrangera, francès, italià, àrab, rus i xinès, d'intermedi B2.1 i avançat C1.1 d'alemany, anglès, francès, i italià, i de de bàsic A1, bàsic A2.1, intermedi B1.1 i intermedi B2.1 d'àrab, rus i xinès de la modalitat presencial de les escoles oficials d'idiomes de les Illes Balears per al curs 2019-2020, i a l'article 11.2 de l'annex 1 de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca, de 17 d'abril de 2020, (BOIB núm. 59, de 21 d'abril), per la qual s'aproven amb caràcter extraordinari les instruccions complementàries, a causa de l'epidèmia de la COVID-19, per avaluar l'aprenentatge dels alumnes dels cursos conduents a certificació dels ensenyaments d'idiomes de règim especial de la modalitat presencial, lliure i a distància, i del programa EOIES i EOI-CEPA per al curs 2019-2020, per la qual per a l'alumne que no promocioni de curs, la matrícula 2020-2021 no computarà i no serà d'aplicació el límit de permanència en les escoles oficials d'idiomes per superar els nivells bàsic, intermedi i avançat, establert a l'article 13 del Decret 34/2019, de 10 de maig.