Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

INSTITUT D'INDÚSTRIES CULTURALS DE LES ILLES BALEARS

Núm. 11511
Resolució de la presidenta de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears de 20 de novembre de 2020 per la qual es convoquen les subvencions per donar suport a l'intercanvi entre les Illes Balears i a la projecció exterior de projectes audiovisuals des del 21 d’abril de 2020 fins al 30 de novembre 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB) és una entitat pública empresarial de les que preveu l'article 2.1.b) de la Llei 7/2010, de 21 de juliol, del sector públic instrumental de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb personalitat jurídica pròpia i diferenciada, i amb capacitat d'actuar i autonomia de gestió plenes, sense perjudici de la relació de tutela de l'Administració de la Comunitat Autònoma.

L'ICIB està adscrit a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, d'acord amb el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Els fins generals i els àmbits d'actuació de l'ICIB, d'acord amb l'article 4 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, són els següents:

1. L'ICIB té com a fins generals els relacionats amb el desenvolupament de les indústries i empreses culturals i creatives en el marc de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, d'acord amb aquests Estatuts.

2. Els àmbits inicials d'actuació de l'ens són l'audiovisual i la cultura digital, les arts escèniques, les arts visuals, el món editorial i la música, sense perjudici que en un futur s'hi puguin incorporar altres sectors, com el patrimoni, l'artesania, el disseny i la publicitat, o altres camps de la cultura.

Són funcions i competències de l'ICIB, d'acord amb l'article 5 dels seus Estatuts, publicats en el Decret 50/2018, de 21 de desembre, les següents:

a) Establir i gestionar, amb la participació de representants dels sectors implicats, els programes orientats a la prestació de suport tècnic als diferents sectors vinculats a les indústries culturals.

b) Fomentar el desenvolupament de les empreses relacionades amb les indústries culturals i assessorar noves empreses.

c) Donar suport a les iniciatives empresarials de promoció de productes culturals i impulsar el consum interior, l'exportació, la difusió i la promoció d'aquests productes en circuits internacionals.

[...]

j) Fomentar la producció audiovisual i digital, promocionar les Illes Balears com a localització de rodatges audiovisuals i gestionar l'oficina de serveis Illes Balears Film Commission.

[...]

L'article 30.26 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears disposa que la Comunitat Autònoma té les competències corresponents al foment de la creació en la producció cinematogràfica i audiovisual.

L'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 pel qual s'aprova el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'exercici 2018-2020, modificat mitjançant la Resolució de la consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de 28 de juliol de 2020 (BOIB núm.136, de 4 d'agost), inclou en la línia IV.2.6 els ajuts per donar suport a activitats per a la projecció exterior del sector audiovisual de les Illes Balears per als anys 2018, 2019 i 2020. L'objectiu últim és potenciar el sector i ajudar a la consolidació d'una indústria audiovisual, tan important i necessària per a la cultura de les Illes Balears, que permeti la divulgació, posterior, de les obres audiovisuals resultants, tant a l'interior com a l'exterior del territori de les Illes Balears, incloent-hi l'àmbit internacional.

D'acord amb l'article 1 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol), poden ser objecte de subvencions les activitats corresponents a la promoció de la cultura i de les arts tant entre les Illes Balears com a l'exterior.

Els ajuts que estableix aquesta Resolució estan sotmesos al Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, bestretes reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinades a donar suport a l'economia en el context de l'actual brot de la COVID-19, aprovat per la Decisió de la Comissió Europea de 2 d'abril de 2020 SA.56851 (2020/N).

Per tot això, d'acord amb el que disposa l'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), i fent ús de les facultats que m'atribueix l'article 10.1.i) dels Estatuts de l'ICIB, aprovats pel Decret 50/2018, de 21 de desembre, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de les subvencions per donar suport a l'intercanvi entre les Illes Balears i a la projecció exterior de projectes audiovisuals des del 21 d'abril de 2020 fins al 30 de novembre 2020, d'acord amb l'annex 1.

2. Aprovar el pressupost d'aquesta convocatòria, que té un import màxim de 100.000 € (cent mil euros).

3. Autoritzar una despesa de 100.000 €, amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'ICIB.

4. Publicar la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la presidenta de l'ICIB, en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu en el termini de dos mesos, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 20 de novembre de 2020

La presidenta de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears Pilar Costa i Serra

 

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte i finalitat

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

3. Prohibició de subcontractació amb persones vinculades al beneficiari

4. Comprovació de valors de mercat

5. Partides pressupostàries

6. Beneficiaris i requisits

7. Normativa aplicable

8. Termini i presentació de sol·licituds

9. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

10. Documentació

11. Criteris per seleccionar els beneficiaris i l'import de la subvenció

12. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

13. Instrucció i resolució del procediment

14. Import de les subvencions

15. Pagament

16. Justificació

17. Concurrència d'ajuts o subvencions

18. Obligacions dels beneficiaris

19. Interpretació i execució

1. Objecte i finalitat

1.1. Aquesta convocatòria té per objecte contribuir a la projecció exterior de projectes audiovisuals de les Illes Balears de caràcter professional corresponent al període comprès entre el 21 d'abril i el 30 de novembre de 2020, amb la finalitat de fomentar l'intercanvi i la relació cultural entre Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera i entre les Illes Balears i l'exterior.

1.2. S'estableixen dues línies de subvenció:

A. Suport a la mobilitat de productors audiovisuals i professionals en l'àmbit audiovisual de les Illes Balears.

Es concreta en les activitats següents: el trasllat i l'allotjament del productor, director, guionista, equip tècnic, etc., a fires, mercats, festivals, fòrums de coproducció, jornades de formació, tallers i conferències relacionats amb el sector audiovisual balear, nacional i/o internacional, sempre que la Comissió Avaluadora consideri que contribueixen a la projecció exterior.

B. Suport a activitats de projecció exterior fora de les Illes Balears de projectes i produccions audiovisuals.

Es poden sol·licitar ajuts per als plans d'externalització (desenvolupament del projecte, cerca de finançament, projecció i promoció exterior, i distribució exterior) dels projectes i les produccions de les empreses audiovisuals que contribueixin a la promoció i comercialització de la producció audiovisual mitjançant l'assistència a fires, festivals, fòrums de coproducció, jornades de formació, tallers i conferències relacionats amb el sector audiovisual balear, nacional i/o internacional, sempre que estiguin inclosos dins el pla d'externalització i la Comissió Avaluadora consideri que contribueixen plenament a l'exteriorització esmentada.

2. Despeses subvencionables i no subvencionables

2.1. Les despeses subvencionables són les següents:

LÍNIA A:

— El desplaçament de personal tècnic, per a un màxim de dues persones. Només s'accepten bitllets de classe turista.

— El quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic, amb un preu màxim de 0,240141 euros per quilòmetre, i s'hi afegeixen els peatges, si escau. La benzina està inclosa dins el preu del quilometratge.

— El lloguer de vehicles i imports de taxi d'anada i tornada de l'aeroport.

— Les despeses d'allotjament, per als quals s'estipula en un màxim de 150 € per persona i nit, per a un màxim de dues persones. L'allotjament es comptabilitza en funció del dia o dies en què el professional o professionals tenen previst dur a terme l'activitat professional objecte del desplaçament. El nombre de nits i de persones allotjades ha de figurar d'una manera clara en les factures justificatives.

— Les despeses del cost de les acreditacions o inscripcions en fires, mercats i jornades professionals, per a un màxim de dues persones i amb un màxim de despesa de 600 € per acreditació.

LÍNIA B:

— El desplaçament de personal tècnic, per a un màxim de dues persones. Només s'accepten bitllets de classe turista.

— El quilometratge en els desplaçaments per carretera que no es facin en transport públic, amb un preu màxim de 0,240141 euros per quilòmetre, i s'hi afegeixen els peatges, si escau. La benzina està inclosa dins el preu del quilometratge.

— El lloguer de vehicles i imports de taxi d'anada i tornada de l'aeroport.

— Les despeses d'allotjament, per als quals s'estipula en un màxim de 150 € per persona i nit, per a un màxim de dues persones. L'allotjament es comptabilitza en funció del dia o dies en què el professional o professionals tenen previst dur a terme l'activitat professional objecte del desplaçament. El nombre de nits i de persones allotjades ha de figurar d'una manera clara en les factures justificatives.

— Les despeses del cost de les acreditacions o inscripcions en fires, mercats i jornades professionals, per a un màxim de dues persones i amb un màxim de despesa de 600 € per acreditació.

-— Les despeses de traducció, adaptació i incrustació de subtítols de llargmetratges, curtmetratges, documentals, etc., a un màxim de tres idiomes.

— La producció, edició i traducció del material promocional (destinats a la participació en les fires, mercats, festivals i fòrums de coproducció), en aquests formats: llocs web; blogs; EPK; producció de teasers i/o tràilers; screeners; accions promocionals, publicitàries i d'estratègia.

2.2. També són subvencionables per a les dues línies descrites en l'apartat 1.2 les despeses previstes com a subvencionables en l'apartat 2.1 que ja s'hagin fet i que estiguin vinculades a activitats cancel·lades o ajornades a causa de les mesures de prevenció decretades per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19. En aquest supòsit, s'ha de fer constar aquest fet a la sol·licitud, amb indicació de la data prevista inicialment. Així mateix, s'ha d'informar del motiu de la cancel·lació o l'ajornament, a excepció de la cancel·lació o l'ajornament en dates compreses dins el termini de l'estat d'alarma, o s'ha de presentar la documentació sobre la cancel·lació per part de l'organitzador o del titular de la seu on s'havia de fer l'activitat.

2.3. Els sol·licitants han d'acreditar que no han obtingut el reemborsament dels pagaments efectuats o que no s'ha compensat la despesa efectuada mitjançant bons, vals substitutoris o qualsevol acord de compensació dels serveis que no s'han pogut efectuar. Excepcionalment es pot acreditar mitjançant una declaració responsable.

2.4. Les despeses que queden excloses de la subvenció de ambdues línies són les següents:

— Les despeses de manutenció.

— Les dietes.

— Els tiquets de combustible i aparcament.

— Les despeses de muntatge i producció d'estands.

— Les despeses de publicitat i premsa de les entitats beneficiàries d'aquesta convocatòria relacionades amb la mateixa productora (però sí que són subvencionables les despeses de promoció relacionades amb una producció concreta).

— Els desplaçaments amb avió en primera classe.

— Els imposts, les taxes i els tributs.

— Amb caràcter general, els sopars i dinars o les despeses de representació.

3. Prohibició de subcontractació amb persones vinculades al beneficiari

No s'admeten despeses que tenguin com a origen la subcontractació amb persones vinculades al beneficiari, llevat que la subcontractació s'hagi fet d'acord amb les condicions normals de mercat i s'hagi obtingut l'autorització prèvia de l'Institut d'Indústries Culturals de les Illes Balears (ICIB), d'acord amb el que preveu l'article 38.7.d) del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. A aquest efecte, per determinar les persones vinculades s'ha d'aplicar, supletòriament, l'article 68.2 del Reglament de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol.

4. Comprovació de valors de mercat

En cap cas l'adquisició de les despeses subvencionables no pot ser superior al valor de mercat. L'ICIB pot comprovar el valor de mercat de les despeses subvencionades, d'acord amb l'article 41 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears.

5. Partides pressupostàries

5.1. El crèdit assignat a aquesta convocatòria és de 100.000 € (cent mil euros), amb càrrec al capítol IV del pressupost de l'ICIB de 2020.

5.2. La concessió de les ajudes previstes en aquesta convocatòria queda condicionada a la disponibilitat pressupostària que s'estableix en el punt anterior.

6. Beneficiaris i requisits

6.1.Poden ser beneficiàries de les subvencions:

a) Les empreses de producció audiovisual independents amb residència fiscal a les Illes Balears i les associacions relacionades amb el sector audiovisual amb residència fiscal a les Illes Balears, així com les que tenguin residència fiscal fora d'aquesta comunitat que estiguin inscrites en un registre d'empreses audiovisuals o cinematogràfiques d'un estat membre de la Unió Europea o associat a l'Espai Econòmic Europeu i amb establiment operatiu a l'Estat espanyol, sempre que en el moment de sol·licitar l'ajut tenguin un establiment operatiu a les Illes Balears, amb dos anys d'antiguitat. Així mateix, han de tenir les seves obres registrades en una societat de gestió de drets. En el cas de les associacions, han d'assegurar que les empreses a les quals representen compleixen els dos requisits anteriors.

b) Les persones físiques que estiguin donades d'alta d'una activitat econòmica en epígrafs relacionats amb el sector audiovisual.

6.2. No poden ser beneficiàries d'ajudes les persones físiques o jurídiques que incorrin en qualsevol de les prohibicions establertes en l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, entre les quals hi ha haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarades insolvents en qualsevol procediment, estar declarades en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitades d'acord amb la Llei concursal sense haver conclòs el període d'inhabilitació fixat en la sentència de qualificació del concurs; que hagin estat sancionades o condemnades per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma, d'acord amb l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i d'homes; ni tampoc les que hagin estat sancionades mitjançant una resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir una subvenció, d'acord amb la Llei 8/2016, de 30 de maig, per garantir els drets de lesbianes, gais, trans, bisexuals i intersexuals i per erradicar l'LGTBI-fòbia, o qualsevol altra d'aplicable.

6.3. Totes les persones o entitats que sol·licitin aquestes ajudes han de complir els requisits següents:

a) Estar al corrent de les seves obligacions amb la Seguretat Social. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'ICIB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent d'aquestes obligacions, excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes.

b) Estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears abans de la proposta de resolució. La sol·licitud de les ajudes comporta l'autorització perquè l'ICIB comprovi d'ofici que la persona o l'entitat sol·licitant està al corrent de les obligacions amb l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB), excepte en el cas de denegació expressa del consentiment. En aquest cas, la persona o l'entitat sol·licitant ha d'aportar el certificat corresponent, juntament amb la sol·licitud de les ajudes. El sol·licitant ha de presentar el certificat d'estar al corrent de les seves obligacions tributàries amb l'Estat.

c) Presentar la sol·licitud en els termes i amb els requisits que s'estableixen en els apartats 8, 9 i 10 d'aquesta convocatòria.

d) Complir els principis de l'article 3 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

7. Normativa aplicable

Aquesta convocatòria es regeix per les bases reguladores aprovades mitjançant l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009; el Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i la resta de normativa comunitària, estatal o autonòmica aplicable a les subvencions concedides per l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (CAIB).

8. Termini i presentació de sol·licituds

8.1. El termini per presentar les sol·licituds, dirigides a l'ICIB, comença l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i romandrà obert durant 10 dies hàbils.

8.2. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds degudament emplenades d'acord amb els models establerts en l'apartat 10, disponibles a la seu electrònica de la CAIB i al lloc web de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat de les Illes Balears (apartat ICIB).

8.3. No s'admetrà cap sol·licitud presentada amb posterioritat al termini indicat ni cap modificació de la documentació referida al projecte subvencionable susceptible de valoració.

8.4. Si la quantia consignada en aquesta convocatòria s'exhaureix abans que expiri el termini per presentar sol·licituds, es pot suspendre la concessió de les ajudes mitjançant la publicació d'una resolució de la directora de l'ICIB en el BOIB.

8.5. Quan el sol·licitant sigui una persona jurídica, ha de dur a terme la petició de l'ajuda per mitjà del seu representant legal, acreditat adequadament.

8.6. En el cas de persones jurídiques amb residència fiscal a l'Estat espanyol, tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) s'han de presentar d'una manera obligatòria a través del Registre electrònic comú (REC) del Ministeri d'Hisenda; el REC està disponible a l'adreça web: <https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do>.

En el cas de persones físiques (persones donades d'alta en el règim especial de treballadors autònoms i comunitats de béns), també és recomanable presentar tota la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) a través del Registre Electrònic Comú del Ministeri d'Hisenda; el REC està disponible a l'adreça web: <https://rec.redsara.es/registro/action/are/acceso.do>. Això no obstant, les persones físiques també poden presentar la documentació (sol·licitud, annexos i justificació) al Registre de l'ICIB o en els registres i oficines prevists en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Les sol·licituds (no enquadernades i sense cap tipus d'unió) lliurades en paper mitjançant un registre s'han de presentar en fulls separats, tots impresos a una cara o bé tots impresos a dues cares. Si la rellevància del document ho exigeix o si hi ha dubtes derivats de la qualitat de la còpia, l'encarregat del registre pot sol·licitar l'acarament de les còpies aportades, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o informació original.

En qualsevol moment, en el supòsit de concessió de la subvenció, es pot requerir la documentació original per acarar-la.

8.7. Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els exigits en l'Ordre de bases reguladores i en aquesta convocatòria, s'ha de requerir una sola vegada a la persona interessada que esmeni les deficiències dins un termini de cinc dies hàbils, a partir de l'endemà d'haver rebut la notificació, d'acord amb l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, amb la indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015.

9. Nombre de sol·licituds i termini d'execució de les actuacions

9.1. Cada beneficiari pot presentar, en aquesta convocatòria, un màxim de quatre sol·licituds per projecte i línia.

9.2. Les inversions objecte de les ajudes s'han d'executar i pagar entre el 21 d'abril i 30 de novembre de 2020 (ambdós inclosos).

10. Documentació

10.1. El document original de la sol·licitud s'ha de presentar per mitjà del model normalitzat (annex 2), degudament emplenat i signat, i ha d'anar acompanyat de la documentació següent:

a) La documentació acreditativa de la personalitat física o jurídica.

a.1) Persona física:

— L'acreditació de la identitat: fotocòpia del DNI, passaport o NIE.

— Un document acreditatiu de l'alta en el règim especial de treballadors autònoms i de la vigència d'aquesta alta en el moment de fer la sol·licitud.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'epígraf 961.1 de l'impost d'activitats econòmiques (IAE).

a.2) Persona jurídica:

— Una fotocòpia del NIF de la persona jurídica i una fotocòpia del DNI, passaport o NIE de la persona física que la representa.

— El document constitutiu de la persona jurídica.

— Un document acreditatiu d'estar donat d'alta en l'epígraf 961.1 de l'impost d'activitats econòmiques (IAE).

— El document constitutiu de l'entitat i els estatuts socials inscrits degudament en el registre corresponent. Si l'ICIB ja disposa d'aquest document, n'hi ha prou que la persona interessada informi de l'expedient de la subvenció anterior on es pot trobar, i l'ICIB l'aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

b) Un document acreditatiu de la representació legal amb la qual actua la persona que signa la sol·licitud, la qual ha d'estar vigent en el moment de presentar la sol·licitud.

Si l'ICIB ja disposa d'aquest document, n'hi ha prou que la persona interessada informi de l'expedient de la subvenció anterior on es pot trobar, i l'ICIB l'aportarà d'ofici al procediment de subvenció d'aquesta convocatòria.

c) La declaració responsable conjunta, mitjançant el model normalitzat (annex 3), sobre els punts següents:

— Complir les obligacions que estableix l'article 11 de l'Ordre de la consellera d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009, així com les que estableix aquesta convocatòria.

— Veracitat de la documentació que adjunta a la sol·licitud.

— No incórrer en cap causa de prohibició o d'incompatibilitat per percebre la subvenció, de conformitat amb la normativa aplicable.

— Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

— Complir la legalitat vigent i aplicar criteris d'igualtat d'oportunitats pel que fa a la contractació de treballadors.

— No haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

— Totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.

d) En la línia A, el projecte ha d'incloure:

Una memòria descriptiva i detallada de la mobilitat de productors audiovisuals i professionals en l'àmbit audiovisual de les Illes Balears, la qual ha de contenir:

— Els objectius de la mobilitat.

— La relació d'activitats i les dates en què es duen a terme.

— Les dates i rutes dels viatges, amb indicació de les persones que viatgen.

— Les trajectòries professionals de les persones, els col·lectius, les empreses o les entitats implicats.

— El pressupost detallat del projecte, amb el pertinent IVA desglossat. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana subvenció.

— La inscripció, carta d'invitació, etc., a l'esdeveniment que es realitza. En el cas que la sol·licitud correspongui a l'assistència a una fira o a la secció professional d'un festival, s'ha de presentar el comprovant de l'acreditació. Si la carta d'invitació formal, el contracte signat per les dues parts o el comprovant d'acreditació que es presenten no compleixen els requisits esmentats, no s'acceptarà la sol·licitud.

— Si escau, el pla de comunicació i difusió exterior.

— Si escau, el contracte del personal de suport.

e) En la línia B, el projecte ha d'incloure:

— Els objectius del pla d'externalització (que correspongui al període de 21 d'abril al 30 de novembre, ambdós inclosos), amb especial atenció a la relació d'aquest pla amb l'estratègia global de l'empresa (pla de promoció, distribució i vendes, de projectes i/o obres audiovisuals; cartes d'interès o contractes de televisions, agents de vendes i/o distribuïdores, etc.).

— La relació dels festivals, les fires, els mercats, les jornades formatives, els tallers i/o les conferències als quals s'ha assistit.

— Les dates i rutes dels viatges, amb indicació de les persones que viatgen.

— El pla de patrocinis i finançament de producció audiovisual.

— El contracte, la carta d'invitació, la carta d'interès o la inscripció del sol·licitant, si escau, en les fires, mercats, festivals i fòrums de coproducció, fent referència expressa a l'aportació econòmica que assumeix el beneficiari.

— L'explicació de la contribució i rellevància del pla d'externalització en la difusió del patrimoni cultural, audiovisual i cinematogràfic de les Illes Balears a l'exterior.

— El detall de les accions en mitjans de comunicació internacionals.

— Els antecedents de l'activitat exterior i internacional del sol·licitant, amb indicació de les accions exteriors i internacionals fetes en els 18 mesos anteriors a la presentació de la sol·licitud, i la capacitat de contractació internacional i de projecció exterior.

— La relació dels projectes o produccions audiovisuals a exportar, amb indicació de les seves productores i la repercussió econòmica que puguin generar a les Illes Balears, i el volum de contractació que puguin generar.

— La relació dels clients i possibles compradors (empreses i mitjans) a qui va dirigit el pla d'exteriorització.

— El pressupost detallat del projecte, amb l'IVA pertinent desglossat. Cal que el pressupost reculli tots els conceptes per als quals es demana subvenció.

— El contracte d'adquisició de drets de propietat intel·lectual i/o traducció de les obres audiovisuals que s'inclouen dins el projecte d'exteriorització, si escau, i amb la factura de pagament.

— Si escau, el contracte del personal de suport.

f) Acreditació, mitjançant una declaració responsable, de la identitat del titular del compte bancari facilitat, que ha de coincidir amb la persona beneficiària de la subvenció.

g) Certificat expedit per l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (AEAT) d'estar al corrent de les obligacions tributàries.

10.2. Qualsevol dada no acreditada no serà computada en la valoració del projecte.

10.3. La presentació de la sol·licitud de subvenció implica que s'autoritza l'ICIB a obtenir d'una manera directa l'acreditació del compliment de les obligacions tributàries amb l'Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB) i amb la Seguretat Social, tret que la persona interessada manifesti expressament la seva negativa respecte d'això. En aquest cas, ha d'aportar la documentació acreditativa d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Administració autonòmica i amb la Seguretat Social abans que es dicti la proposta de resolució de concessió. Això no obstant, en el cas de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 €, la persona o entitat interessada pot substituir la presentació d'aquests certificats per la presentació d'una declaració responsable.

11. Criteris per seleccionar els beneficiaris i l'import de la subvenció

11.1. Per a la concessió de les ajudes que estableix aquesta convocatòria s'aplicarà un criteri de resolució per rigorós ordre d'entrada de les sol·licituds en els registres i les oficines que preveu l'article 16 de la Llei 39/2015, atès que, d'acord amb la seva naturalesa, no són necessàries ni la comparació ni la prelació de les sol·licituds en un únic procediment, segons l'article 6.3 de l'Ordre de la Conselleria d'Educació i Cultura d'1 de juliol de 2009 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura.

11.2. Les sol·licituds d'ajudes es poden resoldre individualment encara que no hagi acabat el termini de presentació, d'acord amb el que disposen els apartats 2 i 3 de l'article 17 del Text refós de la Llei de subvencions, fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria i, si no és aquest el cas, fins que es resolguin tots els expedients presentats dins el termini.

11.3. En el cas que dins l'expedient no consti la documentació que es requereix o hi hagi anomalies en la documentació presentada que impedeixin avaluar correctament l'expedient, es farà un requeriment a la persona interessada. La data de presentació de l'esmena estableix l'ordre de prelació per a la concessió de la subvenció.

12. Òrgans competents per instruir, informar i resoldre el procediment

12.1. En aplicació de l'article 8 de les bases reguladores, correspon a la directora de l'ICIB tramitar les sol·licituds, i al personal que hi està adscrit, l'ordenació i la instrucció. D'acord amb els Estatuts de l'ICIB, l'òrgan competent per resoldre és la directora de l'ICIB.

12.2. D'acord amb la Llei 2/2020, de 15 d'octubre, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19, es pot establir que sigui un òrgan de caràcter unipersonal l'encarregat d'exercir les funcions legalment atribuïdes a les comissions avaluadores (article 25.3.b).

13. Instrucció i resolució del procediment

13.1. La directora de l'ICIB ha de formular una proposta de resolució provisional en què s'incloguin tantes sol·licituds com sigui possible en la data de la proposta. Aquesta proposta s'ha de publicar en el web de l'ICIB a fi que les persones interessades puguin formular-hi al·legacions en un termini de cinc dies hàbils comptadors des de la publicació de la proposta de resolució al web de l'ICIB, la qual cosa s'ha de fer constar mitjançant una diligència de l'òrgan instructor.

Com a avís, i sense efectes de notificació, l'ICIB informarà per via telemàtica, a l'adreça electrònica assenyalada en la sol·licitud, del fet que s'ha publicat la proposta de resolució provisional en el web de l'ICIB, i indicarà la data de publicació i l'enllaç.

13.2. La directora de l'ICIB ha de resoldre el procediment mitjançant una resolució motivada en què s'ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia de la subvenció concedida. Així mateix, la resolució ha d'especificar els aspectes següents: beneficiari, descripció, import de l'activitat que se subvenciona i recursos administratius pertinents. La resolució s'ha de publicar en el BOIB.

13.3. Les resolucions de la directora de l'ICIB que concedeixin o deneguin la subvenció sol·licitada no exhaureixen la via administrativa i, en contra, es pot interposar un recurs potestatiu d'alçada davant la presidenta de l'ICIB en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació en el BOIB.

13.4. El termini per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a partir de la data en què finalitza el termini per presentar les sol·licituds. S'han d'entendre desestimades les sol·licituds no resoltes en el termini esmentat.

14. Import de les subvencions

14.1. L'import màxim que es pot concedir és el següent:

a) Per a la modalitat de mobilitat, línia A, és de 10.000 € (deu mil euros) per sol·licitant durant tot el període subvencionable d'aquesta convocatòria.

b) Per a la modalitat de projecció exterior, línia B, és de 20.000 € (vint mil euros) per sol·licitant i projecte durant tot el període subvencionable d'aquesta convocatòria.

14.2. Pel que fa les activitats a les quals fa referència el punt 1.2.a), relacionades exclusivament amb mobilitat, les quantitats s'han d'atorgar d'acord amb el que s'indica seguidament:

a) Per a desplaçaments i estades entre les Illes Balears:

Si s'han fet una o més activitats a les Illes Balears fora de l'illa de residència:

— Un màxim de 100 € per persona per al desplaçament i de 100 € per a l'allotjament per persona i dia.

— Es pot incloure el cost de l'acreditació en fires, mercats o jornades professionals (fins a dues acreditacions per projecte), amb un màxim de 350 € per persona.

El límit per sortida no pot excedir els 1.500 €.

b) Per a desplaçaments i estades a territoris de l'Espanya peninsular:

  1. Si es fan una o més activitats a la mateixa població de l'Espanya peninsular: un màxim de 150 € per persona per al desplaçament i de 100 € per a l'allotjament per persona i dia.

  2. Es pot incloure el cost de l'acreditació en fires, mercats o jornades professionals (fins a dues acreditacions per projecte), amb un màxim de 400 € per persona.

El límit per sortida no pot excedir els 1.800 €.

c) Per a desplaçaments i estades a territoris d'Europa i de les illes Canàries:

  1. Si es va a un o més esdeveniments a diverses poblacions d'Europa o de les illes Canàries: un màxim de 400 € per persona per al desplaçament i de 120 € per a l'allotjament per persona i dia.

  2. Es pot incloure el cost de l'acreditació en fires, mercats o jornades professionals (fins a dues acreditacions per projecte), amb un màxim de 500 € per persona.

El límit per sortida no pot excedir els 3.500 €.

d) Per a desplaçaments i estades a territoris fora d'Europa:

  1. Si es va a un o més esdeveniments a diverses poblacions fora d'Europa: un màxim de 900 € per persona per al desplaçament i de 150 € per a l'allotjament per persona i dia.

  2. Es pot incloure el cost de l'acreditació en fires, mercats o jornades professionals (fins a dues acreditacions per projecte), amb un màxim de 600 € per persona.

El límit per sortida no pot excedir els 4.000 €.

En tots els casos, en els desplaçaments i allotjaments es cobreixen, com a màxim, dues persones per projecte i sol·licitant.

14.3. Pel que fa a les activitats a les quals fa referència el punt 1.2.b), relacionades amb la projecció exterior, la subvenció cobreix com a màxim el 50 % del cost total del pla d'exteriorització, fins a un màxim de 20.000 € (vint mil euros), sempre que l'acumulat amb altres ajuts de minimis de qualsevol administració pública concedits durant l'exercici fiscal corrent i els dos anteriors no superi el que s'estableix en la normativa europea. L'import mínim a sol·licitar en la modalitat del punt 1.2.b) és de 600 € (sis-cents euros). No s'admeten sol·licituds per imports inferiors a aquesta quantitat.

14.4. Pel que fa al punt 1.2.b), sobre projectes d'exteriorització, en el cas que algun beneficiari renunciï a la subvenció, o en el cas que es produeixi una minoració en l'import final justificat, l'import de l'ajuda es pot adjudicar a altres expedients seguint el mateix criteri que s'estableix en el punt 11.1.

14.5. Pel que fa al punt 1.2.b), sobre projectes d'exteriorització, aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides als beneficiaris per a la mateixa finalitat (a excepció de les que provenen de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat del Govern de les Illes Balears, l'Institut d'Estudis Baleàrics o el mateix ICIB, sempre que no superin el 50 % del pressupost presentat pel projecte d'exteriorització de l'activitat subvencionada.

14.6. En cap dels casos no s'abonarà un import superior al que s'hagi justificat mitjançant factures.

14.7. L'import màxim que es pot concedir a cada beneficiari en aquesta convocatòria per a totes les sol·licituds és de 30.000 € (trenta mil euros).

14.8. Aquesta subvenció és compatible amb altres subvencions concedides per al mateix projecte als mateixos beneficiaris, sempre que no siguin concedides per la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, l'Institut d'Estudis Baleàrics o l'ICIB mateix. L'import derivat de la suma de totes les subvencions no pot ser d'una quantitat que superi el cost de l'activitat subvencionada, tal com recull l'article 20 del Text refós de la Llei de subvencions.

14.9. S'ha de subvencionar en funció dels màxims establerts en els punts 14.1 i 14.2 sempre que el beneficiari no hagi rebut cap altra ajuda pel mateix projecte. En aquest cas, el màxim subvencionable varia en funció de les ajudes rebudes.

15. Pagament

15.1. El pagament de les ajudes s'ha de fer, amb caràcter general, en un únic pagament, que es farà efectiu una vegada acreditat el compliment de la finalitat per a la qual s'ha concedit la subvenció i justificada la realització de l'activitat subvencionada en els termes d'aquesta convocatòria.

15.2. Excepcionalment es poden fer bestretes per un import màxim del 75 % de l'import de la subvenció concedida si s'acredita que no es disposa de recursos suficients per finançar transitòriament l'execució de la activitat subvencionada. En tot cas, s'ha d'aportar una garantia en la forma i el procediment prevists en el Decret 13/2019, de 7 de març, pel qual es regula el règim jurídic de les garanties i dels dipòsits custodiats per la Dipositaria de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

15.3. Es pot fer un únic pagament parcial mitjançant les justificacions i liquidacions parcials amb les mateixes condicions i requisits que els corresponents als pagaments ordinaris. Les liquidacions i justificacions parcials de l'activitat parcialment feta es poden presentar en la documentació adjunta a la sol·licitud, tot i que només tindran efecte si es concedeix la subvenció. No obstant això, la sol·licitud també es pot formular posteriorment si es concedeix la subvenció.

16. Justificació

16.1. El termini per justificar les despeses compensables objecte de l'ajuda acaba en el termini de 10 dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la resolució de concessió. En el cas que no s'hagi presentat, l'òrgan administratiu competent requerirà al beneficiari que presenti la justificació en un termini improrrogable de deu dies hàbils, tal com s'estableix en l'article 70.3 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament general de subvencions. La presentació de la justificació en el termini addicional establert en aquest apartat no eximeix el beneficiari de les sancions que corresponguin de conformitat amb la Llei general de subvencions.

Si transcorregut aquest termini no s'ha presentat la documentació requerida, s'acordarà, si escau, el reintegrament de la subvenció, amb el requeriment previ establert en l'apartat 3 de l'article 70 del Reglament esmentat.

16.2. No tenen la consideració de justificants de la inversió subvencionada les factures emeses o els extractes bancaris fets amb anterioritat al 21 d'abril ni amb posterioritat al 30 de novembre de 2020, tret que es tracti d'un pagament a compte per fer les comandes relacionades directament amb l'activitat.

16.3. La justificació de l'activitat subvencionada es durà a terme amb la presentació del compte justificatiu a través del model normalitzat (annex 5), amb la documentació següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades per a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts. Així mateix, ha de contenir tota aquella informació necessària per interpretar i comprendre correctament la justificació de despeses presentada i la imputació al projecte.

S'hi han d'incloure les despeses vinculades a activitats cancel·lades o ajornades per causa de les mesures de prevenció decretades per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19, i se n'ha d'informar en relació amb el que preveu l'apartat 1.3.

b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les activitats dutes a terme, que ha de contenir:

— Una relació classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament. Si escau, s'hi han d'indicar les desviacions esdevingudes en el pressupost inicial. Només es tindran en compte els conceptes imputats al pressupost presentat amb la sol·licitud.

— La indicació, si escau, dels criteris de repartiment dels costs generals i/o indirectes incorporats a la relació classificada de les despeses esmentada.

— Una relació detallada d'altres ingressos o subvencions, si escau, que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb la indicació de l'import i la procedència.

— Els tres pressuposts que, com a mínim, ha d'haver sol·licitat la persona o l'entitat beneficiària, si escau, en aplicació de l'article 40.3 del Text refós de la Llei de subvencions. S'ha de justificar l'elecció quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

c) Les factures o els documents amb valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa, incorporats a la relació a què es fa referència en la lletra b) anterior, que justifiquin les despeses i que especifiquin clarament la inversió corresponent a l'objecte de la subvenció. En relació amb els desplaçaments aeris o marítims, a part de la factura, cal aportar la confirmació de la reserva corresponent, en la qual constin els noms dels passatgers, la ruta, les dates i el preu del viatge.

d) Un document acreditatiu que justifiqui el pagament de les factures objecte de la subvenció. S'ha d'acreditar d'alguna de les maneres següents:

— Una còpia del comprovant bancari justificatiu del pagament, en el qual han de figurar la data de la transferència, l'import transferit i la identificació del concepte de transferència, amb l'objectiu que quedi identificat el pagament de la factura, així com les dades de l'ordenant i del destinatari, que han de coincidir amb el beneficiari i amb l'emissor de la factura, respectivament.

— Una còpia del xec nominatiu o pagaré nominatiu, sempre que estigui vençut, acompanyada del corresponent extracte bancari del beneficiari de l'ajuda, en el qual consti el càrrec d'aquest xec o pagaré.

— No obstant això, per a les factures inferiors a 200 € (IVA exclòs) és justificant suficient el rebut de pagament signat pel proveïdor.

16.4. En el cas que l'expedient de pagament no contengui la documentació necessària per comprovar que s'ha justificat i aplicat la subvenció, l'òrgan competent ha de sol·licitar al beneficiari que esmeni els defectes de la justificació dins els deu dies hàbils següents, comptadors a partir de l'endemà d'haver rebut el requeriment.

16.5. En el cas que no es justifiqui totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert parcialment la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de revisar i s'ha de minorar proporcionalment.

16.6. Tota alteració de les condicions que s'han tingut en compte per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajudes concedides per altres administracions o ens, públics o privats, nacionals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

16.7. La falta de justificació en els termes i en els terminis que estableix la resolució de concessió de la subvenció, la modificació significativa del projecte presentat sense l'aprovació prèvia de l'ICIB, i també la desviació de les subvencions o una aplicació diferent de la que estableix la norma, poden determinar la revocació de la subvenció. L'òrgan instructor serà l'encarregat de dirimir-ho.

17. Concurrència d'ajuts o subvencions

L'import de les ajudes o subvencions que estableix aquesta convocatòria no pot ser, en cap cas, d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb subvencions o ajudes d'altres administracions públiques, o d'altres ens públics o privats, nacionals o internacionals, superi el 100 % del cost de l'activitat que hagi de desenvolupar l'entitat beneficiària.

18. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions dels beneficiaris de les ajudes les que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions. Els beneficiaris han de complir, a més de les obligacions que s'estableixen en aquest article, les següents:

a) Comunicar a l'òrgan que ha emès la proposta de resolució l'acceptació o la renúncia de la proposta de resolució en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el termini de deu dies hàbils des de la notificació de la proposta no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l'activitat o la inversió que fomenta la concessió de la subvenció en la forma i dins el termini que estableix aquesta convocatòria. Qualsevol canvi en el projecte o calendari s'ha de comunicar amb anterioritat a la finalització del termini d'execució a l'òrgan instructor, el qual pot acceptar o no la modificació sol·licitada. Els canvis que no s'hagin comunicat poden donar lloc a la revocació total o parcial de la subvenció.

c) Destinar l'import de la subvenció al finançament de l'actuació per a la qual s'ha sol·licitat, i mantenir l'afectació de les inversions a l'activitat subvencionada.

d) Acreditar davant l'òrgan que els ha concedit la subvenció el compliment efectiu dels requisits i les condicions que s'exigeixen per a la concessió de les ajudes i, si s'escau, el manteniment de l'activitat subvencionada.

e) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que siguin procedents per part de les administracions autonòmica, estatal i comunitària; la Sindicatura de Comptes, o altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests requereixin en relació amb les ajudes concedides.

f) Comunicar a l'ICIB l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons.

g) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica.

h) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal aplicable.

i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, amb inclusió dels documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

S'eximeix d'aquesta obligació les activitats cancel·lades o ajornades per causa de les mesures de prevenció decretades per les administracions públiques per lluitar contra la pandèmia de la COVID-19, a excepció de les activitats que es realitzin posteriorment, fins i tot després de la data de 30 de juny de 2020.

j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

k) Declarar tota alteració de les condicions tingudes en compte per a la concessió; en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions concedides per qualsevol entitat pública o privada, nacional o internacional, pot donar lloc a modificar la subvenció concedida.

l) Comunicar a l'ICIB, amb una antelació mínima de deu dies hàbils, la realització de qualsevol acte públic relacionat amb l'activitat subvencionada.

m) En el cas que el beneficiari vulgui renunciar a l'ajut, notificar-ho a l'ICIB mitjançant el pertinent model normalitzat de renúncia (annex 4).

19. Interpretació i execució

La presidenta de l'ICIB pot dictar les resolucions, les circulars i les instruccions que siguin necessàries per interpretar i executar aquesta convocatòria.

Documents adjunts