Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT D'ALARÓ
Núm. 11290
Aprovació definitiva de la modificació de la Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius
Atès que durant el termini d'informació pública de l'acord del Ple de l'Ajuntament de 24 de setembre de 2020, pel qual s'aprovà inicialment la modificació de la Ordenança Fiscal reguladora de la taxa per expedició de documents administratius (exp. núm. 987/2020), no s'han presentat reclamacions o observacions, aquest acord s'entén definitivament aprovat, d'acord amb allò que preveu l'article 17.3 del Reial decret legislatiu 2/2004, de 5 març, pel qual s'aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals.
ORDENANÇA FISCAL REGULADORA DE LA TAXA PER EXPEDICIÓ DE DOCUMENTS ADMINISTRATIUS
Article 1.- Fonament i naturalesa.
Fent ús de les facultats concedides pels articles 133.2 i 142 de la Constitució i per l'article 106 de la llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases de Règim Local, i de conformitat amb el que disposen els articles 15 a 19 del Real Decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, pel que s'aprova el text refós de la llei reguladora de les hisendes locals, aquest ajuntament estableix la taxa d'expedició de documents administratius, que se regirà per aquesta ordenança fiscal, normes de la qual atenen el que preveu l'article 57 del citat RDL 2/2004, de 5 de març.
Article 2.- Fet imposable.
1.- Constitueix el fet imposable de la taxa, l'activitat administrativa desenvolupada amb motiu de la tramitació, a instància de part, de tota classe de documents que expedeixi i d'expedients que realitzi l'Administració o les Autoritats Municipals.
2.- A aquests efectes, s'entendrà tramitat a instància de part, qualsevol documentació administrativa que hagi estat provocada per la persona particular o redundi en el seu benefici malgrat no hagi mediat sol·licitud expressa de la persona interessada.
3.- No estarà subjecte a aquesta Taxa la tramitació de documents i expedients necessaris per al compliment d'obligacions fiscals, així com les consultes tributàries, els expedients de devolució d'ingressos indeguts, els recursos administratius contra les resolucions municipals de qualsevol índole i els relatius a la prestació de serveis o realització d'activitats de competència municipal i a la utilització privativa o l'aprofitament especial de béns del domini públic municipal, els quals estan gravats per una altra Taxa Municipal o pels que s'exigeixi un preu públic per aquest Ajuntament.
Article 3.- Subjecte passiu.
Són subjectes passius contribuents les persones físiques i jurídiques i les entitats a les quals fa referència l'article 33.4 de la Llei General Tributària que sol·licitin, provoquin o en interès del qual redundi la tramitació del document o expedient de què es tracti.
Article 4.- Responsable.
1.- Respondran solidàriament de les obligacions tributàries del subjecte passiu les persones físiques i jurídiques a les quals fan referència l'article 42 de la Llei General Tributària.
2.- Seran responsables subsidiaris les persones responsables de l'administració de les societats, Sindicatura, Intervenció o Liquidació de pèrdues, concursos, societats i entitats en general, en els suposats i amb l'assoliment que assenyala l'article 43 de la Llei General Tributària.
Article 5.- Quota tributària.
1.- La quota tributària es determinarà per una quantitat assenyalada segons la naturalesa dels documents o expedients a tramitar, d'acord amb la tarifa que conté l'article següent.
2.- La quota de tarifa correspon a la tramitació completa, en cada instància, del document o expedient de què es tracti , des del seu inici fins a la seva resolució final, inclosa la certificació i notificació a l'interessat de l'acord recaigut.
3.- Les quotes resultants per aplicació de les tarifes anteriors s'incrementaran un 50 per 100 quan les persones interessades sol·licitin amb caràcter d'urgència la tramitació dels expedients que motivin el dret a percebre.
Article 6.- Tarifa.
La tarifa a la qual fa referència l'article anterior s'estructurà en els següents conceptes:
Concepte |
Euros |
Certificats o informes |
|
Certificats d'acords o resolucions la data dels quals sigui inferior a cinc anys (per cada foli o pàgina) |
2.20 |
Certificats d'acords o resolucions la data dels quals sigui inferior a cinc anys (per cada foli o pàgina) |
3.40 |
Certificats de padró d'habitants |
1.50 |
Certificat de dades contingudes a padrons municipals d'habitants (PMH) que no figurin en suport informàtic o microfilmació |
10.00 |
Certificat per a descompte de viatgers |
Gratuït |
Certificacions de referència cadastral o ubicació de bens immobles |
10.00 |
Canvi de titularitat (tramitacions alteracions cadastrals) |
15.00 |
Certificats o informes en relació al planejament municipal que emeti el personal tècnic municipal i no impliqui desplaçament |
10.00 |
Certificats o informes en relació al planejament municipal que emeti el personal tècnic municipal i que requereixi desplaçament |
80.00 |
Certificat o informe d'antiguitat d'immoble |
80.00 |
Altres certificats o informes tècnics que emeti el personal tècnic municipal |
30.00 |
Informes relatius a successos en què hagi intervingut la Policia Local |
50.00 |
Informe de confecció d'atestat complet per accident de trànsit |
110.00 |
Certificat o expedició de qualsevol altre document |
2.00 |
Altres expedicions |
|
Llicència per tinència d'animals classificats potencialment perillosos |
20.00 |
Expedients celebració de noces, constitució o inscripció parelles als edificis municipals (un o ambdós contraents empadronats a Alaró) |
Gratuït |
Expedients celebració de noces, constitució o inscripció parelles als edificis municipals (ambdós contraents empadronats a altres municipis) |
120.00 |
Expedients celebració de noces, constitució o inscripció parelles a altres indrets (un o ambdós contraents empadronats a Alaró) |
120.00 |
Expedients celebració de noces, constitució o inscripció parelles a altres indrets (ambdós contraents empadronats a altres municipis) |
380.00 |
Fotocòpies de documents |
|
A3 B/N |
0.40 |
A3 color |
1.20 |
A4 B/N |
0.20 |
A4 color |
0.80 |
Còpies de documents en suport informàtic |
|
Manco de 5 documents o 100 fulls |
5.00 |
De 6 documents o 101 fulls fins a 10 documents o 500 fulls. |
10.00 |
Més de 10 documents o 500 fulls |
20.00 |
Compulsa de documents |
|
Els 5 primers fulls |
1.00 |
A partir del 6è full |
0.50 |
Article 7.- Exempcions.
No es concedirà cap exempció en el pagament de la taxa.
Article 8.- Bonificacions de la quota.
No es concedirà cap bonificació en el pagament de la taxa.
Article 9.- Gestió tributària de la taxa.
1.- L'obligació de pagament de la taxa regulada en aquesta ordenança neix quan se presenti la sol·licitud que iniciï la tramitació dels documents i expedients subjectes al tribut.
2.- En els casos als quals fa referència el número 2 de l'article 2n, l'obligació de pagament es produeix quan tenguin lloc les circumstàncies que proveeixin l'actuació municipal d'ofici o quan aquesta s'iniciï sense prèvia sol·licitud de l'interessat però redundi en el seu benefici.
Article 10.- Declaració i ingrés.
1.- La Taxa s'exigirà en règim d'autoliquidació, pel procediment de segell municipal adherit a l'escrit de sol·licitud de la tramitació del document o expedient, o en aquests mateixos si aquell escrit no existís, o la sol·licitud no fos expressa.
2.- Els escrits rebuts pels conductes als quals fa referència l'article 66 de la Llei de Procediment Administratiu, que no venguin degudament reintegrats, seran admesos provisionalment, però no es podrà donar-los curs sense que s'esmeni la deficiència, a fi del qual es requeria a la persona interessada perquè, en el termini de deu dies aboni les quotes corresponents amb l'apercebiment que, transcorregut l'esmentat termini sense efectuar-lo, es tindran els escrits per no presentats i serà arxivada la sol·licitud.
Article 11.- Infraccions i sancions.
En tot el relatiu a la qualificació d'infraccions tributàries, així com de sancions que a les mateixes corresponguin en cada cas, s'estarà al disposat a la Llei General Tributària.
Disposició derogatòria única.
Amb l'aprovació definitiva de la present Ordenança Fiscal es deroga expressament la Ordenança Fiscal de la taxa pels documents que s'expedeixin o que entenguin la administració o de les autoritats municipals (BOCAIB núm. 157, de 21.12.1989), així com la darrera modificació de l'article 4 (BOIB núm. 184, de 30.12.2008).
Disposició final.
La present ordenança entrarà en vigor el dia següent al de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, començant a aplicar-se el primer dia del mes natural posterior a la data de publicació.
Alaró, 16 de novembre de 2020
El batle Llorenç Perelló Rosselló