Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 11285
Registre de Personal. Aprovació de la creació del lloc de treball de personal funcionari en pràctiques de la Policia Local de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant acord de la Junta de Govern de data 04/03/2020, es va aprovar el següent:

"PRIMER.- Aprovar el document de creació del lloc de treball de personal funcionari en pràctiques de la Policia Local de Palma i de les seves condicions de treball, acordat en Mesa General de Negociació extraordinària de data de 23 de gener de 2020. El document referenciat s'adjunta com annex al present acord.

SEGON.- Establir com a data d'efectes la del dia següent de la seva aprovació

TERCER.- Publicar el present Acord al Butlletí Oficial de les Illes Balears.”

Contra la present resolució, que exhaureix la via administrativa, es podrà interposar per part de les persones interessades recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes davant el mateix òrgan que l'hagi aprovat, d'acord amb l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques. En cas de no interposar el recurs potestatiu de reposició es podrà interposar directament recurs contenciós administratiu, segons l'article abans esmentat i 45 i següents de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, davant el Jutjat contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos a comptar de l'endemà de la publicació al BOIB.

Palma, 10 de novembre de 2020

La cap de secció del Registre de Personal

p.d. Decret de Batlia núm. 3000, de 26/02/2014

(BOIB núm. 30 de 04/03/2014)

Francisca M. Matas Escobar

 

Assumpte: Proposta per a la millora del procés de pràctiques de les persones "funcionàries en pràctiques" de la Policia Local.

L'article 179 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, estableix l'anomenada "fase de pràctiques en el municipi" com a part del procés selectiu per a l'accés a la categoria de policia, un cop superada l'oposició i el curs de capacitació.

Per altra banda, l'article 180.2 del mateix decret, estableix que han de ser els ajuntaments respectius els que han de determinar el contingut de les pràctiques, d'acord amb la metodologia d'execució, supervisió i avaluació determinada per l'EBAP.

Finalment l'article 181.3 estableix que durant el període de pràctiques la persona aspirant ha de desenvolupar el seu treball professional de manera que li permeti una aplicació significativa dels coneixements del curs de capacitació, afegint que en aquest període s'ha de procurar que la persona funcionària en pràctiques compleixi amb les diferents labors encomanades a la categoria corresponent del cos de policia local.

Per altra banda, respecte a les retribucions del personal funcionari en pràctiques, l'article 34 bis de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, estableix dues situacions diferents:

a) Durant el curs de capacitació, tenen dret a percebre les retribucions equivalents al sou i pagues extraordinàries corresponent al subgrup C1 i, si escau, els triennis que es tinguessin reconeguts amb anterioritat a l'inici del període de pràctiques.

b) Durant la fase de pràctiques en el municipi, quan es dugui a terme un lloc de treball, es percebran a més les retribucions complementàries corresponents a l'esmentat lloc.

La experiència respecte a la fase de pràctiques en el municipi duta a terme amb els 96 agents seleccionats en el darrer procés selectiu extraordinari unificat de l'any 2018, on els funcionaris en pràctiques han estat assignats provisionalment a llocs de treball específics dotats i no coberts, ha demostrat esser un sistema rígid i ineficaç que no ha permès assolir els objectius que inspiren aquest procés de pràctiques de conèixer les diferents labors encomanades a la seva categoria professional.

Tot i que ja està convocat un procés selectiu d'oposició per a l'ingrés pel torn lliure a la categoria de policia de 101 persones i, d'acord amb tot allò expressat anteriorment, es fa necessari articular un procediment àgil, eficaç i efectiu per a que quan arribi el moment, es pugui complir idòniament amb els objectius de la fase de pràctiques i que permeti disposar de la mobilitat necessària per poder programar les rotacions que es considerin adients en les diferents unitats i divisions de l'organigrama de la Policia Local, de manera que no suposi una excessiva càrrega burocràtica d'assignació i revocació provisional dels diferents llocs de treball que vagin ocupant.

Per tot l'exposat, es fa la següent

PROPOSTA

1. Crear un nou catàleg diferenciat pel personal en pràctiques i incloure-hi un lloc de treball amb les següents característiques:

× Nom: POLICIA EN PRÀCTIQUES

× Àrea: POLICIA LOCAL DE PALMA

× Òrgan: PREFECTURA

× Unitat: DESTINACIONS ESPECIALS

× Nombre de llocs: 101

× Tipus de lloc: GENÈRIC

× Nivell de complement de destinació: 16

× Complement específic: 296

× Adscripció: AJUNTAMENT DE PALMA

× Grup: C1

× Tipus de jornada: JORNADA ESPECIAL AMPLIADA - 40 HORES

SETMANALS

× Tipus d'horari: HORARI DE 8 HORES SENSE RENÚNCIA A DIA LLIURE

× Escales: AE

× Places - Descripcions: ESCALA BÀSICA DEL COS DE POLICIA LOCAL -

POLICIA SENSE ESPECIALITAT

× Observacions: DESDOTACIÓ AUTOMÀTICA DE LES EXPANSIONS UNA

VEGADA FINALITZAT EL PERÍODE DE PRÀCTIQUES, D'ACORD AMB L'ESTABLERT A LES BASES DEL PRESSUPOST"

2. Redactar un nou "acord regulador de l'horari dels funcionaris en pràctiques" aprovat per Junta de Govern (veure annex amb la proposta de condicions)

3. Dotar provisionalment els 101 nous llocs de treball mentre duri la fase de pràctiques. Aquesta dotació econòmica esdevindrà de les places vacants (llocs dotats i no coberts) que han donat lloc a la convocatòria.

Un cop finalitzada la fase de pràctiques, es procedirà a la desdotació automàtica de les expansions, d'acord amb l'establert a les bases del pressupost.

4. En successives convocatòries (es preveu una anualment), es tornaran a dotar tantes expansions del lloc de treball de "funcionari en pràctiques" com vacants hi hagi.

ANNEX 1

CONDICIONS DE TREBALL

1. Els "policies en pràctiques" realitzaran el seu servei programat en quadrants amb un període de 28 dies en torns de matí, horabaixa, matí/horabaixa, horabaixa/nit i/o nit, segons la programació que s'estableixi per la Prefectura.

Cada 14 dies es podrà canviar el torn, atenent a la programació de les pràctiques que es realitzi.

2. Jornada de 8 hores, amb 9 dies lliures cada període de 28 dies

3. Els caps de setmana es seguirà una roda 1x1 (un cap de setmana lliure per un de feina).

4. Els dies de descans de les setmanes que es faci feina en cap de setmana es programaran per la Prefectura procurant que siguin al menys dos consecutius i en la mateixa setmana o la immediata o posterior.

5. L'horari de servei a cada torn serà el següent:

a. Torn de matí: De 06:00 a 14:00

b. Torn d'horabaixa: De 14:00 a 22:00

c. Torn de matí/horabaixa: De 10:00 a 18:00

d. Torn d'horabaixa/nit: De 18:00 a 02:00

e. torn de nit: De 22:00 a 06:00

6. La roda de festius serà com la roda de caps de setmana: treballaran 1 de cada 2 festius

7. Les pràctiques es realitzaran d'acord a la metodologia d'execució, supervisió i avaluació determinada mitjançant resolució per la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques, competent en matèria de policies locals, a través de l'EBAP (art. 180.2 del Decreto 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglamento marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears).

8. Al policies en pràctiques els serà d'aplicació les llicències, permisos i les prestacions del pla d'acció social, que els correspongui, de manera proporcional al temps que romanguin en la fase de "pràctiques en el municipi".

RETRIBUCIÓ ECONÒMICA

Les compensacions corresponents als festius, caps de setmana, nocturnitat i dietes estipulades al vigent acord regulador de les condicions de treball del personal funcionari de l'ajuntament de Palma, estan incloses al Complement Específic.