Secció I. Disposicions generals
AJUNTAMENT DE LLUBÍ
Núm. 11252
Aprovació definitiva imposició contribucions especials
PROPOSTA CONTRIBUCIONS ESPECIAL
En no haver-se presentat reclamacions durant el termini d'exposició al públic ( BOIB número 177 de dia 15 d'octubre de 2020 ) queda automàticament elevat a definitiu l'Acord plenari provisional de l'Ajuntament de Llubí de data 30 de setembre de 2020, sobre imposició de les contribucions especials per finançar l'obra “Obertura del carrer de la Unitat d'Actuació número 2 amb Carrer de La Carretera” així com l'Ordenança fiscal reguladora d'aquesta, el text íntegre de la qual es fa públic encompliment de l'article 17.4 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 05 de març
Art 1.- Les contribucions especials són Tributs de caràcter finalista i el producte de la seva recaptació es destinarà, íntegrament, a sufragar les despeses de l'obra o de l'establiment, o ampliació del servei amb motiu dels quals haguessin estat establerts i exigits
Art 2.- . Constitueix el fet imposable de les contribucions especials l'obtenció d'un benefici o d'un augment de valor dels béns per part del subjecte passiu com a conseqüència de la realització d'obres públiques o de l'establiment o ampliació de serveis públics de caràcter municipal per part d'aquest Ajuntament.
Les contribucions especials es fundaran en la mera realització de les obres o en l'establiment o ampliació dels serveis a què es refereix l'apartat anterior i la seva exacció serà independent del fet de què el subjecte passiu faig ús efectiu d'unes o unes altres.
Art 3.- Tindran la consideració d'obres i serveis municipals:
a) Els que realitzi l'Ajuntament dins de l'àmbit de les seves competències per complir les finalitats que li estiguin atribuïts, excepció feta dels quals aquell executi a títol de propietari dels seus béns patrimonials
b) Els que realitzi l'Ajuntament per haver-li estat atribuïts o delegats per altres Entitats Públiques i aquells la titularitat dels quals hagi assumit d'acord amb la Llei.
c) Els que realitzin altres Entitats Públiques, o els concessionaris d'aquestes, amb aportació econòmica de l'Ajuntament.
2. No perdran la consideració d'obres o serveis municipals els compresos en la lletra a) del nombre anterior, encara que siguin realitzats per Organismes Autònoms o Societats Mercantils la capital social de les quals pertanyi íntegrament a l'Ajuntament, per concessionaris amb aportació municipal o per Associacions de contribuents.
Art 4.- Descripció de les obres públiques
Es tracta de la realització de l'obra de Obertura del carrer que ha de connectar el c/La Carretera amb UAC 2
Art 5.- . Determinació de la base imposable
El cost de l'obra
El cost de l'obra està integrat pels següents conceptes de conformitat amb el que es disposa en l'article 31.2 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat pel Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març:
Base imposable
Constitueix el fet imposable de les contribucions especials l'obtenció pel subjecte passiu d'un benefici o d'un augment de valor dels seus béns com a conseqüència de la realització d'obres públiques o de l'establiment o ampliació de serveis públics de caràcter local, per les Entitats respectives, de conformitat amb l'article 28 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals.
Seran subjectes passius de les contribucions especials de les persones físiques i jurídiques i les Entitats a què es refereix l'article 35.4 de la Llei 58/2003, de 17 de desembre, especialment beneficiades per la realització de les obres o per l'establiment o ampliació dels serveis locals que originin l'obligació de contribuir.
La base imposable es repartirà entre aquests els subjectes passius, donant lloc a la quota de la contribució especial, tenint en compte la classe i la naturalesa de les obres i serveis, amb subjecció a les regles establertes en l'article 32 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març.
La base imposable està constituïda, com a màxim, pel 90% del cost que l'Entitat Local suport per la realització de les obres o per l'establiment o ampliació del servei.
A) El cost total previst de l'obra, suportat per l'Ajuntament, es
1r. Pressuposat del contracte: 98.749,62 euros
2n. Distribució del repartiment d'assignacions:
a) Amb càrrec a l'Ajuntament, la quantitat de 98.749,62euros, dels quals la quantitat de 88.874,65euros anirà a càrrec dels beneficiaris en forma de contribució especial corresponent al 90 per cent del cost suportat per l'Administració municipal per la realització de les obres.
Aquest pagament es podrà realitzar en un termini màxim de 05 anys.
D'acord amb allò que preveu l'article 31.3 del RDL 2/2004, de 5 de març, aquesta quantitat té el caràcter de mera previsió, ja que, finalitzades les obres, si el cost real és més alt, o més baix que el previst, s'ha de prendre aquest cost final a efectes del càlcul de les quotes a repercutir als subjectes passius amb les liquidacions que siguin necessàries.
Art 6.- Quota tributària
A. Delimitació de la zona afectada
La zona afectada per està situada a c/La Carretera amb la UAC 2 de Llubí. La relació dels propietaris de les finques afectades per aquesta s'adjunta com a Annex I, en aquest es detalla el nom del titular de la finca, el titular cadastral, situació de l'immoble,i la seva superfície conforme al plànol de la zona adjunt a l'expedient .
L'obra projectada suposa un increment del valor dels béns relacionats en l'Annex I com a conseqüència de la millora que suposa aquesta obra.
B. Delimitació dels mòduls de repartiment Al vista de l'anterior, és procedent aplicar com a criteri o mòdul de repartiment de la base imposable, la superfície del solar a totes les finques incloses en el sector beneficiat
Art 7.- Gestió de les contribucions especials
La gestió de les contribucions especials s'efectuarà d'acord amb el TRLHL.
Contra el present Acord , conforme a l'article 19 del Text Refós de la Llei Reguladora de les Hisendes Locals, aprovat per Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, es podrà interposar pels interessats recurs contenciós-administratiu, en el termini de dos mesos comptats a partir de l'endemà al de la publicació d'aquest anunci en el BOIB davant el Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
Sense perjudici d'això, segons allò que s'ha fixat en l'article 171.3 del Reial decret Legislatiu 2/2004, de 5 de març, la interposició d'aquest recurs no suspendrà per si sola l'efectivitat de l'acte o Acord impugnat.
Llubí, 16 de novembre de 2020
La batlessa
Magdalena Perelló Frontera