Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

SERVEI DE SALUT DE LES ILLES BALEARS

Núm. 11198
Resolució de 13 de novembre, de la Directora Gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, per la qual es convoca pel sistema de lliure designació el lloc de Cap de Servei d'Anestesiologia i Reanimació de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Vista la necessitat de cobrir el lloc de Cap de Servei d'Anestesiologia i Reanimació, corresponent a la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses.

D'acord amb el que es disposa en el  Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut de les Illes Balears, i en el Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener, sobre selecció de personal estatutari i provisió de places en les Institucions Sanitàries de la Seguretat social.

En l'exercici de les competències delegades en l'apartat 3 c) de la Resolució de la consellera de Salut i Consum de 3 de novembre de 2020 per la qual es deleguen diferents competències en matèria de personal estatutari en els òrgans del Servei de Salut de les Illes Balears

Resolc

Aprovar la convocatòria per a la provisió, pel procediment de lliure designació, de Cap de Servei d'Anestesiologia i reanimació que figura en la plantilla autoritzada de l'Hospital Can Misses, d'acord amb les bases que es publiquen en l'Annex I d'aquesta resolució.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució —que esgota la via administrativa—  pot interposar-se un recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. També pot interposar-se qualsevol altre recurs que es consideri procedent.

No obstant això, els interessats poden optar per interposar contra aquesta resolució un recurs de reposició davant el mateix òrgan que l'ha dictat en el termini d'un mes a comptar des de l'endemà a la publicació d'aquesta resolució. En aquest cas no es podrà interposar el recurs contenciós administratiu fins que s'hagi dictat una resolució expressa o presumpta sobre el recurs de reposició, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Ibiza, 13 de novembre de 2020

La directora Gerent de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera P.D. Consellera de Salut (BOIB núm.191, 7 de novembre de 2020) M. Carmen Santos Bernabeu 

 

ANNEX I. Bases de la convocatòria

1) Lloc de treball convocat

La denominació de la prefectura a cobrir és: Cap de Servei d'Anestesiologia i Reanimació

2) Característiques generales

El règim jurídic del lloc de treball objecte de la convocatòria és el que s'estableix en l'Estatut Marc del personal estatutari dels serveis de salut, aprovat per la Llei 55/2003, de 16 de desembre, i altres disposicions aplicables.

3) Requisits dels aspirants

3.1. Requisits generals

a) Posseir la nacionalitat espanyola o de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea o de l'espai Econòmic Europeu, o ostentar el dret a la lliure circulació de treballadors conforme al tractat de la Unió Europea o a altres ratificats per Espanya, o tenir reconegut tal dret per norma legal.

b) Estar en possessió del corresponent títol oficial que habiliti per a l'exercici professional, amb l'especialitat requerida per a la mena de lloc pel qual s'opta.

c) D'acord amb l'art. 3 del Decret 8/2018, de 23 de març, pel qual es regula la capacitació lingüística del personal estatutari del Servei de Salut, és necessari acreditar el certificat B1. Així mateix i seguint l'art. 5.1 en els procediments de provisió que afectin a determinades categories i especialitats de personal estatutari sanitari, quan la falta o la insuficiència acreditada de professionals pugui afectar la prestació assistencial o quan el compliment de les funcions de la plaça o lloc de treball requereixi una especial qualificació, coneixements i habilitats directives, excepcionalment, si el personal no pot acreditar el nivell de coneixements de llengua catalana corresponent a la plaça o lloc de treball al qual opta, s'admetran les sol·licituds de participació de tots els aspirants, i les persones que resultin adjudicatàries queden obligades a obtenir-ho i a acreditar-ho en un termini màxim de dos anys a comptar a partir de la data d'ocupació de la plaça o lloc de treball.

d) Posseir la capacitat funcional necessària per a l'acompliment de les funcions que es derivin del corresponent nomenament.

e) Tenir complits setze anys i no excedir de l'edat de jubilació forçosa.

f) No haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari en qualsevol Servei de Salut o Administració Pública en els sis anys anteriors a la convocatòria ni trobar-se inhabilitat amb caràcter ferm per a l'exercici de funcions públiques, ni en el seu cas, per a la corresponent professió.

g) En el cas dels nacionals d'altres Estats esmentats en el paràgraf a) no trobar-se inhabilitat, per sanció o per pena, per a l'exercici professional ni per a l'accés a funcions o serveis públics en el corresponent Estat, ni haver estat separat, per sanció disciplinària, d'alguna de les seves Administracions o serveis públics en els sis anys anteriors a la convocatòria.

3.2. Requisits específics

a) Podran participar en aquesta convocatòria els facultatius amb nomenament com a personal estatutari fix que ostentin plaça en l'especialitat en la qual participin, així com els facultatius amb nomenament de funcionari de carrera, o laboral fix, que prestin serveis en hospitals de titularitat pública en l'especialitat de què es tracti.

No obstant això, podrà participar en la present convocatòria, el personal estatutari interí que compleixi amb els requisits establerts en els paràgrafs anteriors a excepció del caràcter de personal estatutari fix, a fi que, de manera subsidiària les candidatures presentades per aquest personal puguin ser valorades.

b) Serà requisit mínim indispensable haver exercit en una plaça de l'especialitat de què es tracti durant un període no inferior a tres anys.

Se sumaran els períodes d'acompliment de plaça de l'especialitat corresponent en els diferents serveis i hospitals. Es comptabilitzaran com un només els períodes de temps en els quals, en el seu cas, s'hagin exercit simultàniament més d'una plaça.

3.3 Acreditació dels requisits

Els requisits hauran de complir-se l'últim dia de termini de presentació de sol·licituds, i mantenir-se fins a la presa de possessió. L'acreditació es realitzarà en el moment de presentació de la sol·licitud.

 

4) Valoració

4.1 Per a resoldre aquesta convocatòria es valoraran els aspectes següents:

a. El projecte tècnic de gestió de la Unitat Assistencial, que ha de defensar-se públicament davant l'òrgan convocant, el qual pot estar acompanyat dels assessors que consideri oportú.

b. Els mèrits documentals aportats juntament amb la sol·licitud que s'enumeren en el punt 6.

4.2 L'òrgan convocant designa com a assessors per a resoldre la convocatòria a:

a. Dr. Francisco Miquel Albertí Homar (Subdirector At. Hospitalària y SM SSIB)

b. Dr.  Fernando García Montes (EA – Cap de Secció Urologia de l'Hospital Can Misses)

c. Dra. Manuela García Romero (F.E.A. del Servicio de Anestesiologia i Reanimació de l'Hospital Son Espases)

5) Sol·licituds

Els qui desitgin participar en aquesta convocatòria hauran de presentar la seva sol·licitud d'acord amb el model que figura com a Annex II a aquesta convocatòria.

La sol·licitud per a participar en el procés selectiu, dirigida a l'òrgan convocant, ha de presentar-se en el termini de vint dies naturals comptats a partir de l'endemà a la data de publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Ha de formalitzar-se en el Registre General dels Serveis Centrals del Servei de Salut o per mitjà d'alguna de les vies que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

La convocatòria es publicarà en el BOIB, i en la pàgina web de l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera.

6) Documents a aportar juntament amb la sol·licitud

Al costat de la sol·licitud, els aspirants hauran d'aportar els següents documents:

a) Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat o, en el seu cas,  N.I.E.

b) Fotocòpia compulsada del títol i nomenament, o contracte, de l'especialitat a la qual s'opta.

c) Fotocòpia compulsada del títol, diploma o certificat oficial, emès de conformitat amb el que es preveu en l'Ordre del Conseller d'Educació, Cultura  i Universitats de 21 de febrer de 2013 (BOIB núm. 34, de 12 de març), corresponent al nivell B1.

d) Un projecte tècnic de gestió de la unitat assistencial.

e) Historial professional del candidat. Han de figurar, com a mínim, els següents apartats:

- Formació universitària

- Formació especialitzada              

- Experiència professional a l'àmbit assistencial i docent

- Mèrits científics i de recerca

- Altres activitats que l'aspirant consideri oportú fer constar.

L'acreditació dels mèrits ha d'efectuar-se en document original o fotocòpia compulsada.

En relació als treballs i publicacions científiques es podrà aportar fotocòpia simple sempre que s'especifiqui la ressenya de la publicació o certificació acreditativa del centre o institució organitzadora, en cas que es tracti d'aportacions a reunions científiques que no hagin estat publicades.

7) Resolució de la Convocatòria

Una vegada vençut el termini per a presentar sol·licituds, es publicarà en la web de l'Àrea de salut d'Eivissa i Formentera (www.asef.es), la llista provisional d'aspirants admesos i exclosos, s'indicaran les causes d'exclusió.

Els aspirants exclosos disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar, a partir de l'endemà a la data de publicació de la resolució per a esmenar els defectes observats.

Totes les reclamacions seran acceptades o rebutjades mitjançant la resolució amb la qual s'aprovin les llistes definitives, que es publicaran de la mateixa manera que les provisionals.

Contra la resolució que aprovi la llista definitiva, es poden interposar els recursos que s'especifiquen en la resolució de la convocatòria.

D'acord amb l'article 25 del Reial decret llei 1/1999, de 8 de gener (BOE del 9), el lloc convocat per a la seva provisió per lliure designació podrà ser declarat desert quan es consideri que no concorren sol·licitants idonis per al seu acompliment.

Una vegada avaluats els candidats a ocupar el lloc de treball, l'òrgan convocant dictarà una resolució designant al facultatiu seleccionat, que serà publicada d'igual forma que la convocatòria, i contra ella es podran interposar els mateixos recursos que s'especifiquen en la present convocatòria.

El personal estatutari fix del propi Hospital que obtingui el lloc de Cap de Servei convocat pel sistema de lliure designació, continuarà ocupant la plaça de la seva categoria.

Si el facultatiu designat  personal estatutari fix de l'especialitat en el propi centre, mantindrà la plaça de la seva categoria, de manera que el nomenament no generarà vacant en la plaça que ocupa i, per tant, no podrà ser objecte de provisió definitiva ni temporal (ni per interinitat ni per substitució).

Si el facultatiu designat fos personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre Centre del Servei de Salut de les Illes Balears, ocuparà únicament el lloc de prefectura en el centre de destí i quedarà en situació de reserva respecte a la seva plaça estatutària fixa.

Si el facultatiu designat fos personal estatutari fix de l'especialitat corresponent en un altre Servei de Salut o Administració Sanitària, o fos funcionari de carrera o personal laboral fix, ocuparà únicament el lloc de prefectura convocat, quedant respecte a la seva plaça o lloc d'origen en la situació administrativa que procedeixi, i en la qual sigui declarat, en la seva Administració d'origen.

8) Cessament

De conformitat amb l'article únic.5 del Decret 87/2006, de 6 d'octubre, de provisió de Prefectures de caràcter assistencial del Servei de Salut dels Illes Balears, el facultatiu nomenat per al lloc de Cap de Servei, d'acord amb aquesta convocatòria, podrà ser destituït discrecionalment per l'autoritat que va acordar el seu nomenament. 

 

 

​​​​​​​ANEXO II. Model de Sol·licitud

DADES PERSONALS

DNI / NIE:

COGNOMS I NOM:

DATA DE NAIXEMENT:

NACIONALITAT:

TELÈFON:

DOMICILI:

MUNICIPI:                                                                CODI POSTAL:

DADES  LABORALS

ESPECIALITAT:

CATEGORIA:

CENTRE EN EL QUAL PRESTA SERVEIS:

PROVINCIA:

Exposo

Que reuneixo tots els requisits que s'exigeixen per participar en la convocatòria

Sol·licito

Que sigui admesa la present sol·licitud per optar al lloc de treball de Cap de Servei d'Anestesiologia i Reanimació de la plantilla orgànica autoritzada de l'Hospital Can Misses de  l'Àrea de Salut d'Eivissa i Formentera, pel que s'acompanyen els documents exigits a les bases.

Lloc i data                                                                                        Signatura

 

 

SRA.  DIRECTORA GERENT DE L'ÀREA DE SALUT D'EIVISSA I FORMENTERA