Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 11186
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual s’aprova la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per al finançament de despeses d’adquisició de vehicles elèctrics i d’adquisició o manteniment d’eines informàtiques i tecnològiques utilitzats en la prestació de serveis socials a les Illes Balears, amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, per a l’any 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Identificador BDNS: 533161

Fins a l'any 2016, l'Administració General de l'Estat gestionava els ajuts derivats de l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF), mitjançant els quals es finançaven diversos programes d'interès general de caràcter social.

La Sentència 9/2017, de 19 de gener de 2017, del Tribunal Constitucional, va estimar parcialment el conflicte positiu de competències interposat pel Govern de la Generalitat de Catalunya contra la convocatòria estatal de subvencions a entitats del tercer sector amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'IRPF. Aquesta Sentència reconeix la competència autonòmica per a la gestió de les subvencions esmentades, amb independència de l'origen dels fons, atès que estan dirigides al finançament de programes en matèria d'assistència social, competència exclusiva de la comunitat autònoma recurrent.

Així doncs, la jurisprudència constitucional ha determinat que la convocatòria i la concessió de les subvencions del tram autonòmic de l'IRPF corresponen a les comunitats autònomes, les quals s'han d'ajustar a la legislació bàsica de l'Estat en matèria de subvencions, a la normativa autonòmica aplicable i al que estableixi l'acord corresponent del Consell de Ministres.

En compliment de la Sentència 9/2017, el Consell de Ministres, en la sessió de 23 de juny de 2017 i a proposta de la ministra de Sanitat, Serveis Socials i Igualtat, va adoptar un acord pel qual s'autoritzaren els criteris de distribució, i la distribució resultant, aprovats pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència, destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia, programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2017 (BOE núm. 150, de 24 de juny). D'acord amb això, en el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 101, de 17 d'agost de 2017, es publicà, per primera vegada, la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre que desenvolupen programes d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2017.

En data 13 d'octubre de 2020, el Consell de Ministres va adoptar l'acord pel qual s'autoritzen els criteris de distribució, i la distribució resultant, dels crèdits destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia, programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2020.

L'article 30.15 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, en la redacció de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de reforma de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, estableix com a competències exclusives de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, entre d'altres, l'acció i el benestar social, les polítiques de protecció i suport a les persones amb discapacitats físiques, psíquiques i sensorials, i les polítiques d'atenció a les persones dependents.

La Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, té per objecte configurar un sistema de serveis socials que doni resposta a les necessitats de les persones, tot potenciant-ne l'autonomia i la qualitat de vida. Així mateix, entre els principis rectors dels serveis socials recull el foment de l'autonomia personal, en el sentit de facilitar que les persones disposin de les condicions adequades per desenvolupar els projectes vitals, dins la unitat de convivència que desitgin, d'acord amb la naturalesa dels serveis i llurs condicions d'utilització.

L'article 3 de la Llei 4/2009, relatiu als objectius de les polítiques de serveis socials, estableix que l'actuació dels poders públics en matèria de serveis socials persegueix, entre altres objectius, els de millorar la qualitat de vida i promoure la normalització, la participació i la integració social, política, econòmica, laboral, cultural i educativa i de salut de totes les persones; promoure l'autonomia personal, familiar i dels grups; prevenir i atendre les situacions de vulnerabilitat de les persones i dels grups en situació d'exclusió social; detectar, prevenir i atendre les necessitats derivades de la dependència amb l'objectiu de promoure l'autonomia de les persones; detectar i atendre les situacions de manca de recursos bàsics i les necessitats socials tant de les persones com dels grups.

Aquesta convocatòria de subvencions s'adreça a les entitats privades sense ànim de lucre que, en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears, actualment desenvolupen programes en matèria de serveis socials destinats a les persones que estiguin en situacions especials de necessitat i que, d'acord amb l'article 6 de la Llei 4/2009, són objecte d'atenció prioritària.

L'article 90 de la Llei 4/2009 estableix que les administracions públiques de les Illes Balears i els ens locals competents en matèria de serveis socials poden atorgar subvencions i altres ajuts a les entitats d'iniciativa social per coadjuvar en el compliment de les seves activitats de serveis socials. Les subvencions s'han de dirigir fonamentalment, entre altres objectes, a la promoció i el desenvolupament de programes i activitats de serveis socials.

El Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té per objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. Així mateix, d'acord amb l'article 12 d'aquesta disposició, no es pot iniciar el procediment de concessió de subvencions sense que el conseller competent n'hagi establert prèviament, en ús de la potestat reglamentària, les bases reguladores corresponents.

El Decret llei 8/2020, de 13 de maig, estableix mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19.

L'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).

El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, determina la composició del Govern i estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 88, de 3 de juliol). Dins aquesta estructura, i sota la direcció del Govern, s'inclou la Conselleria d'Afers Socials i Esports, de la qual depèn la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.

El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), rectificat pel Decret 22/2019, de 19 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 116, de 24 d'agost), i modificat pel Decret 36/2019, de 20 de desembre, de la presidenta de les Illes Balears (BOIB núm. 171, de 21 de desembre), atribueix a la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, entre altres competències, el foment de les inversions en serveis socials.

Les actuacions a les quals es destinen les subvencions d'aquesta convocatòria s'engloben clarament dins les finalitats que persegueix la Conselleria d'Afers Socials i Esports a través de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, la qual, per tant, és l'òrgan competent per tramitar aquest expedient.

D'altra banda, d'acord amb el que disposa l'article 14.1 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, en relació amb l'article 15 del Text refós de la Llei de subvencions, correspon a la consellera aprovar aquesta convocatòria.

Aquesta convocatòria està prevista en l'apartat IV.3 (programes d'integració i inclusió socials) del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març de 2018).

Per tot això, a proposta del director general de Planificació, Equipaments i Formació; d'acord amb els informes previs del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports; amb la fiscalització prèvia de la Intervenció de la Comunitat Autònoma, i fent ús de les facultats que m'atribueixen la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, i la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria de subvencions destinades a entitats privades sense ànim de lucre per al finançament de despeses d'adquisició de vehicles elèctrics i d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques utilitzats en la prestació de serveis socials a les Illes Balears, amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, per a l'any 2020.

2. Autoritzar una despesa de sis-cents vuitanta-nou mil tres-cents vint euros amb cinquanta-dos cèntims (689.320,52 €), amb càrrec a la partida pressupostària següent dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears:

 
  1. Línia 1: 570.000,00 € destinats a l'adquisició de vehicles elèctrics

Any

Quantia

Partida pressupostària

2020

570.000,00

17701.313I01.78000.00. FF 20073

  1. Línia 2: 119.320,52 € destinats a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques

Any

Quantia

Partida pressupostària

2020

119.320,52 €

17701.313I01.78000.00. FF 20073

3. Establir que, amb aquest import, el pressupost total amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a l'any 2020 és de 8.689.320,52 euros amb càrrec a les partides pressupostàries següents dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, corresponents als exercicis 2020 i 2021:

Any

Quantia

Partida pressupostària

2020

4.000.000,00 €

17401 313E01 48000 00 FF 20073

2020

689.320,52

17701 313I01 78000.00 FF 20073

2021

4.000.000,00 €

17401 313E01 48000 00 FF 20073 (o l'alternativa corresponent)

4. Fixar un termini de quinze dies hàbils per presentar sol·licituds de subvenció, de conformitat amb el que disposa l'annex d'aquesta Resolució.

5. Designar la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació òrgan instructor del procediment d'atorgament de subvencions derivat de l'ampliació de crèdit, d'acord amb els punts que consten com a annex d'aquesta Resolució.

6. Establir que el crèdit generat s'entendrà disponible per iniciar la tramitació de les convocatòries corresponents, tot i que l'eficàcia d'aquestes quedarà sotmesa a la condició suspensiva de la subscripció o l'aprovació dels convenis, les resolucions o els instruments jurídics per mitjà dels quals es formalitzin els compromisos financers corresponents a què es refereix la regla quarta de l'article 86.2 de la Llei 47/2003, de 26 de novembre, general pressupostària, moment a partir del qual podran dictar les resolucions de concessió i, en general, la resta d'actes inherents a l'execució de les convocatòries esmentades.

7. Comunicar aquesta Resolució a la Base de dades nacional de subvencions i publicar-la en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També s'hi pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 13 de novembre de 2020

La consellera d'Afers Socials i Esports Fina Santiago Rodríguez

 

 

​​​​​​​ANNEX Punts de la convocatòria

1. Objecte

1.1. L'import del crèdit establert en aquest annex es destinarà a l'establiment de subvencions per a entitats privades sense ànim de lucre per finançar les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics i l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques utilitzades en la prestació de serveis socials. El finançament es farà amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a l'any 2020.

1.2. La convocatòria es regeix per l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials (BOIB núm. 76, de 29 de maig).

1.3. Aquesta convocatòria s'emmarca dins els criteris de distribució dels crèdits aprovats pel Consell Territorial de Serveis Socials i del Sistema per a l'Autonomia i Atenció a la Dependència destinats a subvencionar, per part de les comunitats autònomes i les ciutats amb estatut d'autonomia, programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques per a l'any 2020.

1.4. Els programes d'interès general amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques esmentats en l'apartat 1.3 s'han de dirigir a donar resposta a les necessitats d'atenció prioritària que estableix l'article 6 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, que són les següents:

  1. Discapacitat física, psíquica o sensorial.
  2. Dificultats d'integració familiar o comunitària derivades de malalties mentals i malalties cròniques.
  3. Dificultats d'integració social vinculades a condicions laborals precàries, desocupació i pobresa.
  4. Necessitat social, com la relacionada amb la manca d'habitatge o amb la desestructuració familiar.
  5. Vulnerabilitat, risc o desemparament per a la gent gran, els infants i les persones adolescents.
  6. Violència masclista i les diverses manifestacions de violència familiar.
  7. Discriminació per raó de sexe, lloc de procedència, discapacitat, malaltia, ètnia, cultura o religió o per qualsevol altra raó.
  8. Dificultat d'integració familiar o comunitària derivada de la drogodependència i d'altres addiccions.
  9. Vulnerabilitat, exclusió i aïllament socials.
  10. Problemes de convivència i de cohesió social.
  11. Urgències socials.
  12. Emergències socials per catàstrofe.

També s'hi inclou el desenvolupament d'actuacions destinades a la promoció, la formació i l'acollida de personal voluntari, sempre que estiguin relacionades específicament i explícitament amb les situacions de necessitat d'atenció prioritària esmentades.

2. Àmbit temporal

Són subvencionables les despeses que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria i que es duguin a terme dins el període comprès entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021.

3. Pressupost

3.1. L'import màxim que es destina a aquesta convocatòria és de sis-cents vuitanta-nou mil tres-cents vint euros amb cinquanta-dos cèntims (689.320,52 €), d'acord amb la imputació temporal i el desglossament següents:

  1. Línia 1: 570.000,00 € destinats a l'adquisició de vehicles elèctrics

Any

Quantia

Partida pressupostària

2020

570.000,00

17701.313I01.78000.00. FF 20073

  1. Línia 2: 119.320,52 € destinats a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques

Any

Quantia

Partida pressupostària

2020

119.320,52 €

17701.313I01.78000.00. FF 20073

3.2. Si l'import de les sol·licituds presentades a cada una de les línies de subvenció és inferior al crèdit assignat, el crèdit romanent es pot redistribuir o incorporar a l'altra línia.

3.3. L'import màxim de la convocatòria es pot incrementar com a conseqüència d'una generació, una ampliació o una incorporació de crèdit, que no requereix una nova convocatòria, de conformitat amb el que preveu l'article 7.3.b) de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social, de 24 de maig de 2012. Així mateix, aquest import es pot minorar quan, en el marc de les polítiques d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera, s'adoptin mesures de no-disponibilitat que afectin els crèdits de la línia de subvenció corresponent.

4. Requisits de les entitats beneficiàries

4.1. Poden resultar beneficiàries dels ajuts que estableix aquesta convocatòria les entitats que compleixin els requisits que s'indiquen tot seguit:

a) Estar constituïdes legalment com a entitats privades sense ànim de lucre amb dos anys d'antelació a la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds.

b) Ser entitats que responguin al concepte d'organitzacions del tercer sector social de les Illes Balears, d'acord amb la definició que en fan l'article 2 de la Llei 43/2015, de 9 d'octubre, del tercer sector d'acció social, o l'article 3 de la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social de les Illes Balears.

c) Estar inscrites, en la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, com a entitats prestadores de serveis socials en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears, regulat en el capítol II del Decret 10/2013, de 28 de febrer, pel qual es fixen els principis generals del Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears i dels procediments per a l'autorització i l'acreditació de serveis socials, i es regulen la secció suprainsular del Registre i els procediments per autoritzar i acreditar serveis socials d'àmbit suprainsular.

d) Disposar de l'organització, l'estructura i la capacitat suficients i necessàries per garantir el compliment de l'activitat objecte de subvenció; i, tenir entre els objectius, directament o indirectament, la realització de les activitats o els fins relacionats amb l'objecte de les bases reguladores de les subvencions en matèria de serveis socials, de persones en situació especial, de menors i família, i de planificació i formació de serveis socials.

e) Disposar de seu o delegació permanent i activa a les Illes Balears i desenvolupar les activitats de manera real i efectiva en l'àmbit de la comunitat autònoma.

f) Haver desenvolupat algun programa o projecte en matèria de serveis socials al territori de les Illes Balears entre els dies 1 de gener de 2016 i la data de publicació d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

g) Estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social.

h) Haver justificat suficientment, si pertoca, les subvencions o els ajuts rebuts anteriorment del Govern de les Illes Balears.

i) Acreditar una experiència mínima de dos anys i especialització en l'atenció al col·lectiu o als col·lectius als quals s'adrecen els programes.

j) No incórrer en cap de les prohibicions per ser beneficiari de subvencions que estableixen l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

k) No tenir personal contractat o voluntari que hagi estat condemnat per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i la indemnitat sexuals, inclosos l'agressió i abús sexual, l'assetjament sexual, l'exhibicionisme i la provocació sexual, la prostitució i l'explotació sexual i la corrupció de menors, així com per tràfic d'éssers humans, de conformitat amb el que estableix l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor.

4.2. S'exclouen d'aquesta convocatòria les entitats següents: els organismes o entitats de dret públic adscrits o vinculats a una administració pública; les universitats; els partits polítics i les fundacions que en depenen; els col·legis professionals; les cambres oficials de comerç, indústria i navegació; les societats civils; les organitzacions empresarials i els sindicats, i altres entitats amb fins específics i naturalesa anàlegs als de les esmentades.

5. Obligacions de les entitats beneficiàries

5.1. D'acord amb l'article 20 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 i la resta de normativa aplicable, les entitats beneficiàries d'aquestes subvencions tenen les obligacions següents:

a) Comunicar a l'òrgan competent que s'accepta la proposta de resolució o que s'hi renuncia en els termes de la resolució de la convocatòria. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament si, en el termini de cinc dies hàbils, no es fa constar el contrari.

b) Acreditar davant la Conselleria d'Afers Socials i Esports que es compleixen de manera efectiva els requisits i les condicions per accedir als ajuts i, en especial, que es manté l'activitat subvencionada.

c) Acreditar, de la manera establerta reglamentàriament, abans que es dicti la proposta de resolució de concessió, que s'està al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat i de les obligacions tributàries davant la Hisenda autonòmica.

d) Comunicar a l'òrgan que concedeix les subvencions qualsevol variació de la situació que pugui tenir incidència en la conservació i la quantia dels ajuts, en el termini de trenta dies hàbils comptadors des que s'origini la variació.

e) Destinar els ajuts atorgats a la finalitat per a la qual se sol·liciten.

f) Comunicar a la Conselleria d'Afers Socials i Esports l'obtenció d'altres subvencions, ajuts o finançament per a la mateixa finalitat, procedents de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur l'entitat beneficiària d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, en les bases reguladores.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

i) Facilitar tota la informació que els requereixi l'òrgan de control financer corresponent.

j) Col·laborar amb les actuacions de control i comprovació que puguin dur a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació i la documentació que els requereixin en l'exercici d'aquestes actuacions.

k) Aportar una memòria justificativa de l'aplicació dels ajuts atorgats i que n'expliqui la realització.

l) Justificar les despeses efectuades amb càrrec als ajuts atorgats, en la forma escaient i dins el termini establert, amb caràcter general, en aquesta convocatòria i, amb caràcter específic, en les resolucions de concessió corresponents.

m) Adoptar les mesures de difusió consistents a fer constar en un lloc destacat de les memòries anuals que es redactin, com també en els treballs, les activitats, les publicacions, els documents o els actes públics relacionats amb la finalitat de la subvenció, el finançament de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears amb càrrec a l'assignació del 0,7 % de l'IRPF, així com els logotips corresponents. Tot el material editat requereix l'autorització prèvia del Gabinet de Premsa de la Conselleria, que s'ha de sol·licitar a l'adreça electrònica planificacio@dgplanificacio.caib.es.

n) En el supòsit d'adquisició, construcció, rehabilitació i millora de béns inventariables, destinar aquests béns a la finalitat concreta per a la qual es concedeix la subvenció, que no pot ser inferior a cinc anys en el cas de béns inscriptibles en un registre públic ni a dos anys per a la resta de béns.

o) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

5.2. L'entitat beneficiària ha d'executar la totalitat del projecte aprovat que hagi fonamentat la concessió de la subvenció.

6. Despeses subvencionables i imports de les sol·licituds

6.1. Únicament són subvencionables les despeses d'inversió corresponents a vehicles elèctrics utilitzats en la prestació de serveis socials i les despeses d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques utilitzades en la prestació de serveis socials a les Illes Balears.

6.2. L'import màxim que es pot sol·licitar per a la línia 1, d'adquisició de vehicles elèctrics, és de 60.000,00 euros.

6.3. L'import màxim que es pot sol·licitar per a la línia 2, d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques, és de 3.000,00 euros.

6.4. Amb la sol·licitud de subvenció, una mateixa entitat pot presentar com a màxim un projecte per cada línia.

7. Documentació que cal presentar

7.1. Les entitats interessades que compleixin els requisits que estableix el punt 4 d'aquesta convocatòria han de presentar una sol·licitud, d'acord amb el model que consta com a imprès 1, que ha de signar la persona representant legal de l'entitat.

7.2. A la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la documentació següent:

a) Una fotocòpia del NIF de l'entitat sol·licitant.

b) Una còpia dels estatuts vigents de l'entitat degudament inscrits en el registre corresponent.

c) L'acreditació de la representació de la persona que signa la sol·licitud (acord de l'assemblea general, apoderament, certificat d'habilitació, etc.).

d) L'acreditació de la inscripció de l'entitat en el Registre Unificat de Serveis Socials de les Illes Balears.

e) Una declaració responsable signada electrònicament (imprès 2) dels fets següents:

  • Que l'entitat sol·licitant no incorre en cap dels supòsits de prohibició per ser beneficiària de subvencions que estableix l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
  • Que l'entitat sol·licitant compleix les obligacions que estableix l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions.
  • Que l'entitat sol·licitant compleix les obligacions que estableix l'article 20 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.
  • Que l'entitat sol·licitant compleix les obligacions que estableix el punt 5 d'aquesta convocatòria de subvencions.
  • Que l'entitat sol·licitant no ha estat mai objecte de sancions administratives fermes, ni de sentències fermes condemnatòries per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, en compliment de l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes.

f) Certificats de la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària que indiquin que l'entitat sol·licitant està al corrent en el pagament de les obligacions amb la Seguretat Social i de les obligacions tributàries davant l'Administració estatal.

g) Una autorització expressa de la persona representant de l'entitat sol·licitant perquè l'òrgan instructor del procediment pugui expedir el certificat telemàtic justificatiu que l'entitat es troba al corrent en el compliment de les obligacions tributàries davant la Tresoreria General de la Seguretat Social i de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària (imprès 3).

h) Una declaració responsable signada electrònicament de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut o finançament per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida (imprès 4).

i) Una declaració responsable signada electrònicament de la veracitat de les dades bancàries aportades, excepte que ja consti, tramitada vàlidament, en els arxius de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (en aquest cas, és suficient indicar-ne les dades). La titularitat del compte bancari ha de ser de l'entitat beneficiària de la subvenció (imprès 5).

j) Un certificat signat electrònicament per la persona representant de l'entitat en el qual es faci constar l'adreça de la seu o la delegació permanent i activa de l'entitat a les Illes Balears, així com dels altres locals dels quals disposa l'entitat, amb una indicació clara dels serveis que es duen a terme a cada local.

k) Una declaració responsable signada electrònicament pel que fa a l'impost sobre el valor afegit (IVA). L'entitat ha de comunicar si està exempta de pagar l'impost, si està subjecta a pagar-lo, o bé si està subjecta a la regla de prorrata i el percentatge corresponent (imprès 6).

l) Una declaració responsable signada electrònicament per la persona representant de l'entitat en la qual es facin constar els anys d'experiència prèvia de l'entitat en programes o serveis de serveis socials i en gestió de programes d'IRPF (imprès 7).

m) En el cas de les entitats que desenvolupin projectes que suposin un contacte habitual amb menors, una declaració responsable signada electrònicament en què facin constar que estan en possessió dels certificats negatius del Registre Central de Delinqüents Sexuals de tots els treballadors i voluntaris afectats i que, en el cas de noves contractacions, tindran els certificats abans de la incorporació (imprès 8).

n) En el cas de les entitats que presentin la sol·licitud de subvenció per a la línia 1, d'adquisició de vehicles elèctrics, tres pressuposts de tres empreses diferents referits a un model de vehicle de característiques similars.

o) En el cas de les entitats que presentin la sol·licitud de subvenció per a la línia 2, d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques, un pressupost amb especificacions tècniques o tecnològiques clares de la inversió que es pretén fer.

p) Fitxa amb els criteris de valoració per a cada una de les línies (imprès 9).

7.3. Les entitats que hagin estat beneficiàries de subvencions en les dues convocatòries anteriors o que, sense ser-ho, hagin presentat correctament tota la documentació requerida, poden substituir els documents exigits en els apartats a), b), c), i) i j) per una declaració responsable signada per la persona que acrediti la representació de l'entitat, en la qual consti que es mantenen les condicions (imprès 10).

7.4. Els tècnics del Servei de Planificació Social poden sol·licitar, a més, tota la documentació complementària que considerin necessària per avaluar correctament la sol·licitud.

7.5. Amb relació a la documentació que determinen els apartats anteriors, cal comunicar a la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació qualsevol modificació que es produeixi durant el període subvencionat fins que es presenti la justificació final del projecte.

7.6. La presentació de la sol·licitud suposa que l'entitat autoritza els tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació perquè puguin demanar a altres administracions qualsevol documentació, les dades i els informes que considerin necessaris per tramitar l'expedient.

7.7. La presentació de la sol·licitud implica l'acceptació de les prescripcions que conté aquesta convocatòria i de tota la normativa aplicable en matèria de subvencions.

8. Nombre, lloc i termini de presentació de sol·licituds

8.1. Les entitats interessades poden presentar una sol·licitud de subvenció per finançar despeses d'inversió de projectes relacionats amb les actuacions que assenyala el punt 1.4 d'aquesta convocatòria, d'acord amb les condicions i els límits que s'estableixen a continuació:

a) Les entitats interessades poden presentar una sol·licitud de finançament de despeses d'inversió corresponents a vehicles elèctrics utilitzats en la prestació de serveis socials. Per a aquesta línia 1, s'han d'adjuntar a la sol·licitud tres pressuposts de tres empreses diferents en els quals s'estableixi el cost de la inversió, amb caràcter previ a la contracció del lliurament del bé, llevat que, per les característiques especials de la despesa, no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia i s'ha de justificar expressament quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

b) Les entitats interessades poden presentar una sol·licitud de finançament de despeses d'adquisició o manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques utilitzades en la prestació de serveis socials. Per a aquesta línia 2, s'ha d'adjuntar a la sol·licitud un pressupost en què s'estableixi el cost de la inversió.

8.2. Cada sol·licitud de subvenció que es presenti ha de correspondre a un projecte per a la línia 1, per a la la línia 2 o per a ambdues línies.

8.3. Segons el que estableix l'article 5.2 de la Instrucció 2/2020 del director general de Modernització i Administració Digital per la qual s'estableixen pautes per adaptar les convocatòries a la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb els llocs de presentació de la documentació, per a procediments sense tràmit telemàtic a la Seu Electrònica adreçats a subjectes obligats a relacionar-se electrònicament amb les administracions públiques, les persones interessades han de presentar les sol·licituds electrònicament mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC) dins el termini de quinze dies hàbils comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i hi han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment, que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament. En cas que la presentin presencialment, l'Administració, d'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, les requerirà perquè ho facin en la forma indicada.

8.4. Els impresos oficials de la sol·licitud i dels diferents documents que s'han d'emplenar i presentar són a disposició de les persones interessades al web de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació. Si en la sol·licitud s'inclou una adreça electrònica, servirà per a l'enviament dels avisos que regula l'article 41 de la Llei 39/2015, però no per a la pràctica de notificacions.

9. Examen de la documentació

9.1. Els serveis tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació han d'examinar les sol·licituds i la documentació adjunta per determinar si el projecte s'adequa al que estableix aquesta convocatòria.

9.2. D'acord amb el que disposa l'article 21.5 de la Llei 39/2015, quan el nombre de sol·licituds formulades o de persones afectades pugui suposar un incompliment del termini màxim de resolució, l'òrgan competent per resoldre el procediment, a proposta raonada de l'òrgan instructor, o el superior jeràrquic de l'òrgan competent per resoldre el procediment, a proposta d'aquest òrgan, poden habilitar els mitjans personals i materials per complir el despatx adequat i dins el termini establert.

9.3. En el cas que les sol·licituds no compleixin els requisits legals o els que exigeix aquesta convocatòria, o no incorporin la documentació esmentada en l'apartat 7, s'ha de requerir a l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni el defecte o aporti la documentació que hi manca, amb indicació que, si no ho fa, es considerarà que desisteix de la seva petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar d'acord amb l'article 21 de la Llei 39/2015.

10. Comissió Avaluadora

10.1. D'acord amb el que disposen l'article 19 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 15 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, que integren els membres següents:

a) President o presidenta: la cap del Servei de Planificació Social de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació, o la persona que delegui.

b) Vocals:

La cap del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, o la persona que delegui.

El cap de la Unitat de Gestió Econòmica de la Conselleria d'Afers Socials i Esports, o la persona que delegui.

Dos tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació.

c) Secretari o secretària: un dels dos tècnics de la Direcció General de Planificació, Equipaments i Formació designats com a vocals.

10.2. En el cas que, segons el que estableix l'article 21.5 de la Llei 39/2015, s'habilitin mitjans personals per resoldre el procediment dins el termini, es pot ampliar el nombre de tècnics de les direccions generals que formen part de la Comissió, d'acord amb criteris de competència professional i d'experiència.

10.3. D'acord amb els informes tècnics previs elaborats i signats individualment pel personal tècnic que forma part de la Comissió Avaluadora, la Comissió ha d'emetre l'informe global, aprovat mitjançant un acord adoptat per la majoria de vots, que ha de servir de base a l'òrgan instructor per elaborar les propostes de resolució de concessió de subvencions. Els membres de l'òrgan que votin en contra o s'abstenguin quedaran exempts de la responsabilitat que, si escau, derivi dels acords. En aquest informe global, la Comissió Avaluadora ha d'establir la llista dels possibles projectes beneficiaris ordenats per puntuació.

11. Instrucció del procediment, resolució i notificació

11.1. L'òrgan competent per instruir el procediment és el director general de Planificació, Equipaments i Formació, que ha de dur a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per instruir i tramitar el procediment d'acord amb el que estableix l'article 16 del Text refós de la Llei de subvencions.

11.2. En el supòsit que el procediment de concessió es paralitzi per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, l'òrgan instructor l'ha d'advertir que, una vegada transcorregut el termini de quinze dies, se'n produeix la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha duit a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, l'òrgan instructor ha de proposar l'arxivament de les actuacions a l'òrgan competent per resoldre el procediment i, una vegada dictada la resolució corresponent, ho ha de notificar a la persona interessada.

11.3. En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona o l'entitat sol·licitant, conformitat que s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona o l'entitat sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona o l'entitat sol·licitant en l'escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

11.4. D'acord amb l'informe de la Comissió Avaluadora, l'òrgan instructor del procediment, iniciarà el tràmit d'audiència amb la formulació d'una primera proposta de resolució provisional, perquè, en el termini màxim de deu dies hàbils comptadors des de l'endemà de la notificació de la proposta de resolució, les entitats interessades hi puguin presentar les al·legacions que considerin oportunes.

11.5. Una vegada formulada i notificada o publicada la proposta de resolució definitiva, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor que accepten la proposta o bé que hi renuncien. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en el termini de cinc dies comptadors des de l'endemà que se li hagi notificat.

11.6. L'òrgan competent per resoldre els procediments de concessió de les subvencions que determina aquesta convocatòria és la consellera d'Afers Socials i Esports.

11.7. Les resolucions dictades en aquest procediment s'han de notificar individualment i per via digital a cada entitat beneficiària i exhaureixen la via administrativa.

11.8. Totes les notificacions derivades de la instrucció del procediment es faran, per mitjans electrònics, a la carpeta ciutadana de l'entitat.

11.9. El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de tres mesos comptadors des de l'endemà que acabi el termini de presentació de sol·licituds.

11.10. Les sol·licituds no resoltes en el termini fixat en l'apartat anterior s'han de considerar desestimades.

11.11. Qualsevol alteració de les condicions exigides per concedir la subvenció i, en tot cas, l'obtenció concurrent de subvencions o ajuts atorgats per altres administracions o ens públics o privats, estatals o internacionals, pot donar lloc a la modificació de la resolució de concessió.

12. Criteris de valoració i determinació de l'import de la subvenció

12.1. La concessió dels ajuts s'ha de regir pels principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no-discriminació, eficàcia en el compliment dels objectius fixats per l'òrgan o entitat que els atorga, i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

12.2. Els projectes de les entitats beneficiàries se seleccionaran d'acord amb el que disposen els articles 17.1 i 18 del Text refós de la Llei de subvencions.

12.3. En cap cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser superior a la quantia sol·licitada.

12.4. En tot cas, l'import de la subvenció concedida no pot ser d'una quantia que, de manera aïllada o en concurrència amb altres subvencions o ajuts, superi el cost de l'activitat objecte de la subvenció.

12.5. La Comissió Avaluadora aplicarà el procediment de valoració i determinació de l'import de la subvenció que es detalla a continuació.

a) Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria pel que fa a les despeses d'inversió corresponents a l'adquisició de vehicles elèctrics utilitzats en la prestació de serveis socials (línia 1) són els següents:

a) Tipus de vehicle (màxim 20 punts)

Mitjà de transport per a usuaris d’un servei concertat que sol·licita subvenció per a l’increment de places

20

Mitjà de transport per a usuaris d’un servei subvencionat que sol·licita subvenció per a l’increment de places

15

Equipament comunitari d’atenció directa a usuaris

5

b) Serveis inclosos en les carteres de serveis socials (màxim 30 punts)

Servei de prestació garantida en la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 que disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

30

Servei de prestació garantida en la resta de carteres de serveis socials que disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

27

Servei de prestació garantida en la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 que no disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

25

Servei de prestació garantida en alguna de les carteres de serveis socials que no disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

22

Servei de prestació no garantida en la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 que disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

20

Servei de prestació no garantida en alguna de les carteres de serveis socials que disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

15

Servei de prestació no garantida en la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 que no disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

10

Servei de prestació no garantida en alguna de les carteres de serveis socials que no disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

5

Servei no inclòs en cap cartera de serveis socials

0

c) Àmbit de cobertura (màxim 10 punts)

 

Supramunicipal (més d’un municipi)

10

Municipal (un municipi)

5

d) Equipament de continuïtat o equipament de nova obertura (màxim 10 punts)

Equipament que requereix una nova dotació de vehicle

10

Equipament que requereix una substitució de vehicle

7

e) Nombre de places (màxim 10 punts)

 

Vehicle de 9 places o més

10

Vehicle d’entre 6 i 8 places

7

Vehicle de fins a 5 places

5

f) Ús del vehicle (màxim 10 punts)

 

Ús per a persones usuàries

10

Ús per a professionals

5

g) Entitat subvencionada o entitat no subvencionada (màxim 10 punts)

 

Entitat subvencionada en l’anterior convocatòria d’ampliació de crèdit amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, de 15 de novembre de 2019

1

Entitat no subvencionada en l’anterior convocatòria d’ampliació de crèdit amb càrrec a l’assignació tributària del 0,7 % de l’impost sobre la renda de les persones físiques, de 15 de novembre de 2019

10

b) Els criteris de valoració de les sol·licituds que compleixin els requisits que estableix aquesta convocatòria pel que fa a les despeses d'inversió corresponents a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques en la prestació de serveis socials (línia 2) són els que es detallen a continuació:

a) Eines ofimàtiques i tecnològiques (màxim 20 punts)

Compra o implantació de noves eines tecnològiques per a processos de millora en la gestió d'una entitat (RH, finançament...) i de millora de formació i comunicació entre professionals

20

Compra o implantació de noves eines tecnològiques aplicades a la millora de la pràctica d'atenció directa i assistencial amb persones usuàries

17

Renovació i manteniment d'equipaments informàtics o llicències de programes destinats a professionals

15

Altres (Especificau-les breument.)

10

b) Serveis inclosos en les carteres de serveis socials (màxim 30 punts)

Servei de prestació garantida en la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 que disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

30

Servei de prestació garantida en la resta de carteres de serveis socials que disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

27

Servei de prestació garantida en la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 que no disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

25

Servei de prestació garantida en alguna de les carteres de serveis socials que no disposi com a mínim d'un 50 % de professionals dones

22

Servei de prestació no garantida en la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 que disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

20

Servei de prestació no garantida en alguna de les carteres de serveis socials que disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

15

Servei de prestació no garantida en la Cartera bàsica de serveis socials de les Illes Balears 2017-2020 que no disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

10

Servei de prestació no garantida en alguna de les carteres de serveis socials que no disposi com a mínim del 50 % de professionals dones

5

Servei no inclòs en cap cartera de serveis socials

0

c) Per determinar l'import de la subvenció amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics (línia 1), s'ha de valorar cada sol·licitud de 0 a 100 punts, d'acord amb els criteris que estableix la taula del paràgraf a) anterior.

d) La puntuació mínima necessària amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics (línia 1) perquè una sol·licitud pugui accedir a la subvenció és de 50 punts.

e) Per determinar l'import de la subvenció amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques (línia 2), s'ha de valorar cada sol·licitud de 0 a 50 punts, d'acord amb els criteris que estableix la taula anterior.

f) La puntuació mínima necessària amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques (línia 2) perquè una sol·licitud pugui accedir a la subvenció és de 25 punts.

g) Una vegada valorades les sol·licituds d'acord amb els criteris del barem, s'ordenaran segons la puntuació obtinguda i, de conformitat amb aquest ordre, s'atribuirà a les entitats beneficiàries la totalitat de la subvenció sol·licitada, sempre que sigui inferior al 100 % del cost total del projecte. A més, l'import subvencionat es correspondrà amb l'import del pressupost més econòmic presentat per a cada una de les línies, sens perjudici del que disposa el punt 8.1.a), en el darrer incís, d'aquesta convocatòria, i fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria.

h) El darrer projecte subvencionable segons el que disposa l'apartat anterior es pot finançar per un import inferior al 100 % de la quantia sol·licitada, per poder executar la totalitat del pressupost assignat a la convocatòria. En aquest cas, es notificarà la proposta de resolució a l'entitat interessada perquè accepti o no la subvenció proposada. En cas que la rebutgi, es notificarà successivament a les entitats següents per ordre de prelació de la llista fins que alguna l'accepti.

i) En cas d'empat entre les puntuacions de les sol·licituds d'inversió subvencionables per a la línia 1, de despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics, es donarà prioritat a la sol·licitud d'inversió que tengui una puntuació més alta en el criteri següent:

— Serveis inclosos en les carteres de serveis socials.

Si persisteix l'empat, s'atendrà a la puntuació obtinguda en la resta de criteris, segons l'ordre successiu següent:

  1. Entitat no subvencionada en l'anterior convocatòria d'ampliació de crèdit amb càrrec a l'assignació tributària del 0,7 % de l'impost sobre la renda de les persones físiques, de 15 de novembre de 2019.

  2. Mitjà de transport per a usuaris d'un servei concertat que sol·licita subvenció per a l'increment de places.

  3. Àmbit de cobertura supramunicipal.

  4. Equipament que requereix una nova dotació de serveis.

  5. Vehicle de nou places o més.

  6. Ús per a persones usuàries.

j) En cas d'empat entre les puntuacions de les sol·licituds d'inversió subvencionables per a la línia 2, de despeses d'inversió per a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques, es donarà prioritat a la sol·licitud d'inversió que tengui una puntuació més alta en el criteri següent:

— Serveis inclosos en les carteres de serveis socials.

Si persisteix l'empat, s'atendrà a la puntuació més alta obtinguda en el criteri d'eines ofimàtiques i tecnològiques.

k) En cas que, així i tot, persisteixi l'empat entre diferents entitats en qualsevol de les dues línies, s'establirà un procediment de desempat que pot donar prioritat a l'ordre d'entrada de la sol·licitud en el registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

l) La resta de sol·licituds que superin la puntuació mínima de 50 punts amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició de vehicles elèctrics, i les que superin la puntuació mínima de 25 punts amb relació a les despeses d'inversió per a l'adquisició o el manteniment d'eines informàtiques i tecnològiques, es poden finançar en cas d'ampliació del crèdit disponible per a aquesta finalitat per a cada exercici pressupostari.

m) En la concessió d'aquest tipus de subvenció, s'assignarà el pressupost corresponent a l'anualitat en què s'executin els projectes.

13. Pagament dels ajuts

13.1. Es farà un únic pagament del 100 % de l'import concedit i s'ha de fer anticipadament, durant l'exercici 2020, en concepte de bestreta, amb exempció, per a l'entitat beneficiària, de presentar cap tipus de garantia de la quantitat que se li anticipa, de conformitat amb l'article 25.3.b) del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

13.2. Tot i que el pagament previst en el punt anterior suposa una bestreta superior al 75 % de l'import màxim establert en aquesta convocatòria, segons el que determina l'article 37.2 del Text refós de la Llei de subvencions i tenint en compte el que preveu la Llei 3/2018, de 29 de maig, del tercer sector d'acció social, pel que fa a les bestretes a favor de les organitzacions del tercer sector social de les Illes Balears, aquestes entitats poden assolir fins al 100 % de l'import de la subvenció.

 

​​​​​​​14. Justificació

14.1. Mitjançant un compte justificatiu, l'entitat beneficiària ha de justificar el 100 % del projecte aprovat abans del 31 de març de 2022.

14.2. El contingut del compte justificatiu que s'ha de presentar és el següent:

a) Una memòria d'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb indicació de les activitats duites a terme i dels resultats obtinguts.

b) Una memòria econòmica, en la qual han de constar:

Un compte justificatiu, degudament emplenat i signat pel representant de l'entitat, que ha d'incloure la relació dels justificants imputats al projecte (amb una llista numerada dels documents justificatius), amb la data d'emissió i de pagament i el percentatge d'imputació al projecte subvencionat tenint en compte els altres ajuts de què disposa l'entitat per dur a terme l'activitat subvencionada.

Un balanç final que ha d'especificar les despeses que ha finançat el Govern de les Illes Balears, les que han finançat altres entitats o administracions públiques i les que s'han finançat amb fons propis.

Una carpeta ordenada i amb un índex que contengui originals i fotocòpies de totes les factures i d'altres documents de valor probatori equivalent que acreditin la realització de les activitats subvencionades durant el període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2021, així com de tots els certificats bancaris i d'altres justificants de pagament que acreditin la data i l'import del pagament de les despeses derivades de l'execució de l'activitat o el projecte pel qual s'ha concedit la subvenció, entre l'1 de gener de l'any en què s'hagi duit a terme l'activitat i el 31 de gener de 2022. Els certificats bancaris han d'indicar el beneficiari de la transferència, que ha de coincidir amb l'entitat que emet la factura corresponent. La documentació obtinguda per banca electrònica (descàrregues de banca en línia) ha d'estar degudament segellada per l'entitat bancària corresponent en els casos en què l'òrgan gestor ho requereixi.

Les factures han d'indicar les dades següents:

  • Raó social i NIF del proveïdor.
  • Raó social i NIF de l'associació.
  • Expressió detallada del servei prestat o del material subministrat.
  • Data d'emissió.
  • Data efectiva del pagament.

c) Els elements publicitaris (cartells, fullets, etc.) en els quals consti el finançament de la Conselleria d'Afers Socials i Esports i els fons procedents de l'IRPF.

d) Una declaració responsable, actualitzada en la data de presentació de la justificació final, de no haver sol·licitat ni rebut cap altre ajut per a la mateixa finalitat de qualsevol administració pública o ens privat o públic, tant nacional com estranger, o bé, en cas contrari, una relació de les entitats a les quals s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'ha obtingut alguna, amb indicació de la quantia sol·licitada o concedida.

14.3. L'aplicació dels fons percebuts no s'entén del tot justificada fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte aprovat, amb independència de l'import de la subvenció concedida.

14.4. Les factures han de tenir una data compresa entre l'1 de gener de 2021 i el 31 de desembre de 2021, d'acord amb la sol·licitud presentada.

14.5. Els justificants de pagament de les factures han de tenir una data anterior al 31 de gener de 2022.

14.6. Les entitats beneficiàries de la subvenció disposen d'un termini màxim de quinze dies, des de l'endemà de la notificació per escrit a aquest efecte, per esmenar els defectes en la justificació de la subvenció.

15. Ampliació del termini de justificació de la subvenció

15.1. D'acord amb l'article 32 de la Llei 39/2015, i pel que fa al termini de justificació final de les accions, les entitats beneficiàries de la subvenció en poden demanar una ampliació, que no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment.

15.2. D'acord amb l'article 19 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, es pot ampliar el termini de justificació final de les accions, d'ofici o a instància de part, per mitjà d'una resolució motivada de l'òrgan competent per resoldre el procediment, sempre que amb això no es perjudiquin drets de terceres persones i es respecti la normativa d'aplicació. La sol·licitud d'ampliació d'aquest termini s'ha de presentar abans del 15 de març de 2022 i no pot excedir la meitat del termini concedit inicialment. Així mateix, la decisió sobre l'ampliació s'ha de produir, en tot cas, abans del 31 de març de 2022.

16. Formes de justificació admissibles

16.1. Són formes de justificació admissibles totes les que estableix el punt 14.2.b) d'aquesta convocatòria.

16.2. En tots els documents justificatius de la subvenció han d'aparèixer, de manera clara i inequívoca, el nom i el NIF de l'entitat beneficiària de la subvenció.

16.3. Quan l'import de la despesa subvencionable superi les quanties que la legislació estatal en matèria de contractes del sector públic estableix per als contractes menors, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar, com a mínim, tres ofertes de diferents proveïdors, amb caràcter previ a la contracció del lliurament del bé, llevat que, per les característiques especials de la despesa, no hi hagi al mercat un nombre suficient d'entitats que el subministrin o el prestin. L'elecció entre les ofertes presentades, que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció, s'ha de fer d'acord amb els criteris d'eficiència i economia i s'ha de justificar expressament quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa.

17. Avaluació i control

17.1. Les persones o entitats beneficiàries queden sotmeses a les mesures de comprovació i fiscalització que estableix la legislació de finances i pressuposts de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears quant a la concessió i el control dels ajuts públics. A més, han de facilitar tota la informació que els requereixin l'òrgan instructor, la Intervenció General de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Sindicatura de Comptes o altres òrgans de control extern.

17.2. L'ocultació de qualsevol informació sobre els requisits dona lloc a la denegació o a la revocació de l'ajut atorgat, sens perjudici de les responsabilitats que se'n puguin derivar.

18. Revocació dels ajuts concedits

18.1. Llevat del supòsit de modificació de la resolució de concessió, d'acord amb l'article 30 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l'alteració, intencionada o no, de les condicions que s'han de tenir en compte per concedir la subvenció, l'incompliment total o parcial de les obligacions o dels compromisos que ha de complir la persona o entitat beneficiària i, en tot cas, l'obtenció de subvencions incompatibles, prèviament o posteriorment a la resolució de concessió, són causes de revocació, total o parcial, de la subvenció atorgada.

18.2. La revocació de la subvenció s'ha de dur a terme mitjançant una resolució de modificació de la resolució de concessió, que n'ha d'especificar la causa, així com la valoració del grau d'incompliment, i ha de fixar l'import que, si pertoca, ha de percebre finalment la persona o entitat beneficiària. A aquest efecte, s'entén per resolució de modificació la resolució de pagament dictada en el procediment d'execució pressupostària que tengui tots aquests requisits. No obstant això, en els casos en què, com a conseqüència de l'abonament previ de la subvenció, la persona o entitat beneficiària n'hagi de reintegrar la totalitat o una part, no s'ha de dictar cap resolució de modificació i s'ha d'iniciar el procediment de reintegrament corresponent. A aquest efecte, s'han de tenir en compte el principi general de proporcionalitat i els criteris de gradació que estableix l'article 31.3 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

19. Reintegrament dels ajuts concedits

19.1. L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si correspon, l'interès de demora, en els casos que estableix l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005.

19.2. Les causes i l'import del reintegrament, total o parcial, de la subvenció, així com el procediment per exigir-lo, es regeixen pel que estableixen l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions i la normativa reglamentària de desplegament, i s'han de tenir en compte els criteris de gradació a què es refereix l'article 31.3 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012.

19.3. En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió, s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts en l'article 25 del Text refós de la Llei de subvencions i en la resta de disposicions aplicables.

 

​​​​​​​20. Compatibilitat

20.1. Les subvencions que s'atorguin d'acord amb aquesta convocatòria són compatibles amb les que puguin atorgar altres administracions o entitats públiques o privades, excepte les que pugui atorgar l'Administració General de l'Estat mitjançant la convocatòria del tram estatal per a la realització d'activitats d'interès general amb càrrec a l'assignació tributària de l'impost sobre la renda de les persones físiques.

20.2. D'acord amb l'article 4 de l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012, l'import de la subvenció no pot ser d'una quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres ajuts de la mateixa administració o d'altres entitats públiques o privades, superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de dur a terme.

21. Règim d'infraccions i sancions

Les infraccions i sancions que, si escau, es poden derivar de l'atorgament de les subvencions que preveu aquesta convocatòria es regeixen pel que estableix el títol V del Text refós de la Llei de subvencions.

22. Normativa aplicable

En tot el que no disposa aquesta convocatòria s'han d'aplicar l'Ordre de la consellera de Salut, Família i Benestar Social de 24 de maig de 2012 i el Text refós de la Llei de subvencions.