Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MODEL ECONÒMIC, TURISME I TREBALL

Núm. 11179
Resolució del conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, president de l'Institut Balear de Seguretat i Salut de les Illes Balears, per la qual s’aprova la convocatòria per concedir ajuts públics per a projectes i programes d’investigació i actuació en matèria de salut laboral, corresponent a l’exercici pressupostari de 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

L'article 40.2 de la Constitució espanyola encomana als poders públics, com un dels principis rectors de la política social i econòmica, vetlar per la seguretat i la higiene en el treball.

En consonància amb aquest manament constitucional, l'article 14.1 de la Llei 31/1995, de 8 de novembre, de prevenció de riscs laborals (BOE núm. 269, de 10 de novembre), disposa que tots els treballadors tenen dret a una protecció eficaç en matèria de seguretat i salut en el treball.

L'Estratègia de Seguretat i Salut de les Illes Balears 2016-2020, aprovada pel Consell Balear de Salut Laboral en la sessió ordinària del 14 de desembre de 2015, que representa l'estructuració i l'ordenació de les actuacions que s'han de dur a terme en l'àmbit de la prevenció durant els propers anys, preveu actuacions en l'àmbit de la salut laboral a càrrec dels diferents agents socials, com ara l'organització de jornades de sensibilització i compromís amb la salut laboral, l'assessorament en la gestió preventiva, tant a empresaris com a treballadors, o també la promoció de la investigació en l'àmbit de la prevenció i la salut laboral.

La Llei 13/2017, de 29 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2018, modificada en aquest punt per la disposició final cinquena de la Llei 14/2018, de 28 de desembre, de pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2019, crea l'IBASSAL.

L'article 8 de la Llei 7/2018, de 31 de juliol, de promoció de la seguretat i la salut en el treball de les Illes Balears, determina que la persona que ocupa la Presidència de l'IBASSAL, titular de la conselleria competent en matèria de treball, té les funcions de concedir ajuts i subvencions i d'autoritzar despeses, contreure obligacions i proposar pagaments, d'acord amb la normativa autonòmica vigent en matèria de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

El Decret 31/2019, de 3 de maig, d'aprovació dels Estatuts de l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL), en la disposició final segona, determina la posada en funcionament de forma efectiva de l'IBASSAL, l'1 de juny de 2019 (BOIB núm. 61, de 4 de maig de 2019).

Atès que, de conformitat amb la Llei 14/2018, de 28 de desembre, hi ha una secció pressupostària específica per a l'IBASSAL (79) i una partida per satisfer les despeses de les actuacions dutes a terme en el  Programa 413G01, en matèria de salut laboral, cal preveure la partida pressupostària correcta per fer front a les obligacions econòmiques derivades de la convocatòria que ens ocupa.

La Conselleria de Model Econòmic, Turisme i Treball exerceix les seves funcions relatives a la promoció de la seguretat i la salut en el treball (vigilància de la salut, seguretat, promoció de la prevenció i investigació dels riscs laborals, formació, etc.) a través de la Direcció General de Treball i Salut Laboral i l'organisme autònom adscrit a aquesta Direcció, l'Institut Balear de Seguretat i Salut Laboral (IBASSAL), d'acord amb el Decret 21/2019, de 2 d'agost de la presidenta de les Illes Balears, que estableix les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost de 2019), amb les rectificacions del Decret 22/2019, de 19 d'agost (BOIB núm. 116 de 24 d'agost).

El Text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre (BOIB núm. 196, de 31 de desembre), té com a objecte determinar el règim jurídic de les subvencions l'establiment o la gestió de les quals corresponen a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears o a les entitats públiques que en depenen. L'article 15 del Text refós estableix el contengut mínim de la convocatòria d'ajuts, que ha de ser aprovada per l'òrgan competent i publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

L'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 (BOIB núm. 73, de 12 de maig), modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol), estableix les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació. L'article 1 d'aquesta Ordre disposa que un dels objectius de les subvencions és l'execució de projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral.

D'acord amb l'article 14.2 del Text refós de la Llei de subvencions, el procediment per concedir les subvencions s'ha d'iniciar sempre d'ofici mitjançant una convocatòria, si la selecció dels possibles beneficiaris s'ha de fer en règim de concurrència. L'article 15 del mateix Text refós estableix el contengut mínim de la convocatòria d'ajuts.

D'altra banda, l'article 3 de l'Ordre de bases abans esmentada estableix que les convocatòries corresponents s'han d'aprovar mitjançant una resolució del conseller competent en matèria de treball i formació i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Aquesta subvenció s'ha inclòs en el Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018-2020, aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10 de març).

Per tot això, d'acord amb els preceptes indicats, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la convocatòria per concedir ajuts públics per a projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral corresponent a l'exercici pressupostari de l'any 2020 (annex 1), com també els annexos del 2 al 13.

2. Publicar aquesta Resolució i els annexos en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'òrgan que l'ha dictada en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà d'haver estat publicada, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà d'haver estat publicada, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 9 de novembre de 2020

El conseller de Model Econòmic, Turisme i Treball, i president de l 'IBASSAL Iago Negueruela Vázquez

 

 

ANNEX 1 Convocatòria

1. Objecte

L'objecte de la convocatòria és la concessió d'ajuts per a la realització dels programes, projectes i actuacions en matèria de salut laboral següents:

a) Projectes relatius a l'elaboració i la difusió de manuals, guies i material de formació i informació per a la prevenció de la COVID-19 en l'entorn laboral.

b) Projectes d'anàlisi de l'impacte de la COVID-19 en els entorns laborals de les Illes Balears.

c) Accions d'informació, assessorament i comunicació per fomentar entorns de treball segurs i saludables. Especial menció a la prevenció de la COVID-19.

d) Projectes d'actualització i introducció dels mitjans de comunicació per apropar la informació, la consulta i l'assessorament en matèria de prevenció a la població treballadora de les Illes Balears.

e) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la investigació d'accidents de treball i a la implantació de mesures destinades a prevenir-los.

f) Campanyes i projectes relatius a la implantació de sistemes de gestió i integració de l'activitat preventiva en les petites i mitjanes empreses davant la COVID-19; anàlisi de les necessitats en matèria de prevenció dels sectors específics en aquest àmbit, i promoció de la prevenció de riscs laborals en l'àmbit territorial de les Pitiüses.

g) Campanyes i projectes relatius al suport, l'assessorament, la informació, la formació i la divulgació de la prevenció de riscs laborals i nous riscs COVID-19 en les petites i mitjanes empreses de Menorca. 

h) Projectes relatius a l'elaboració de manuals, guies i estudis relatius a la igualtat efectiva entre dones i homes en matèria de prevenció de riscs laborals.

i) Projectes relatius a la realització d'actuacions destinades a aconseguir la cultura preventiva en els entorns laborals.

2. Normativa reguladora

Els ajuts i les subvencions convocats per mitjà d'aquesta Resolució es regeixen per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions, i l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005, modificada per l'Ordre de la consellera de Treball i Formació de 16 de juliol de 2008 (BOIB núm. 104, de 26 de juliol).

3. Despeses subvencionables

3.1 Les despeses han d'estar vinculades fefaentment als projectes, tenint en compte l'article 40 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre de 2005), segons el qual la despesa elegible ha de ser real, econòmica i necessària per al projecte.

3.2 En els projectes i programes d'investigació i actuació en matèria de salut laboral, s'ha de finançar l'import total de les despeses efectuades pels conceptes següents:

a) Despeses de personal, quan la realització del projecte, el programa o l'acció impliquin contractar treballadors per compte d'altri o quan sigui personal propi de l'entitat que executa. En ambdós casos, en la proporció de temps que hi hagin dedicat i que sigui acreditat, conforme a la convocatòria.

b) Despeses directes de l'activitat: material fungible, despeses de viatge i publicitat. Sobre aquest últim concepte, únicament es pot imputar un màxim del 5 % del cost total de l'acció subvencionable. En el cas de l'elaboració de manuals, guies i estudis de prevenció de riscs laborals, també són despeses subvencionables els costs d'impressió, distribució i publicitat amb el mateix límit esmentat.

Les dietes es poden imputar al projecte sempre que tenguin relació amb aquest, sense superar la quantia màxima que preveu l'article 9 del Decret 16/2016, de 8 d'abril, pel qual s'aprova el Text consolidat del Decret pel qual es regulen les indemnitzacions per raó del servei del personal al servei de l'Administració autonòmica de les Illes Balears, en funció del tipus de desplaçament i amb independència de l'horari del desplaçament.

La indemnització per la utilització de vehicle ha de ser, com a màxim, la que s'estableix per quilòmetre recorregut en l'annex 5 del Decret 16/2016, segons que es tracti de vehicles automòbils o de motocicletes. No s'ha de rebre cap indemnització per la part del recorregut que excedeixi el nombre de quilòmetres corresponents a l'itinerari més adequat per a la realització del servei.

Per tenir dret a les dietes previstes en aquest punt, és necessari fer un mínim de quatre visites durant el dia de meritació de la dieta. En cas contrari, només s'ha de tenir en consideració la despesa de locomoció.

c) Despeses indirectes de l'activitat: direcció, coordinació i administració; seguretat, neteja, lloguer o amortització de locals; manteniment o amortització d'equips; telèfon, aigua, electricitat i similars. L'import total de les despeses indirectes no pot superar el 20 % del total de l'acció subvencionable. Se n'han d'establir detalladament els criteris d'imputació.

 3.3  En l'elaboració de manuals, guies, estudis i desenvolupament de projectes en prevenció de riscs laborals, s'ha de finançar l'import total de les despeses necessàries per fer-los, d'acord amb els punts anteriors.

3.4 Les entitats beneficiàries poden subcontractar parcialment, per una sola vegada i en els termes que estableix l'article 38 del Decret legislatiu 2/2005, del Text refós de la Llei de subvencions, la realització del projecte o programa subvencionat. Es pot subcontractar l'execució del projecte o actuació fins a un percentatge del 50 % de l'acció subvencionable.

En el cas que l'entitat beneficiària tengui la consideració d'organització empresarial més representativa i aquesta manqui d'estructura organitzativa, poden executar l'activitat objecte de subvenció les diferents federacions que la integren, sempre que això es faci constar expressament en la documentació justificativa, així com en la sol·licitud.

3.5 Pel que fa a les despeses d'amortització, el percentatge d'amortització admissible és el que s'estableix en les taules d'amortització fiscalment aprovades que consten com a annex en el Reial decret 1777/2004, de 30 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de l'impost sobre societats. S'han d'establir els criteris d'imputació al projecte.

3.6 Les factures, les nòmines i els altres documents acreditatius de l'activitat duta a terme amb relació als programes, els projectes i les actuacions en salut laboral han de tenir una data compresa en el període que va de l'1 de juny de 2019 al 30 de setembre de 2020 i han d'estar efectivament abonades en el període que va de l'1 de juny de 2019 al 30 d'octubre de 2020.

3.7 Totes les despeses s'han d'aportar degudament desglossades pel temps dedicat a l'activitat que s'imputa.

4. Partida pressupostària

4.1 El crèdit total assignat als ajuts que estableix aquesta convocatòria és de 200.000,00 €, amb càrrec a la partida pressupostària 79101 413G01 48000 00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per a l'any 2020.

4.2 La concessió dels ajuts prevists en aquesta convocatòria queda condicionada a les disponibilitats pressupostàries que estableix el punt anterior, sens perjudici que el crèdit assignat inicialment es pugui ampliar en funció de la disponibilitat pressupostària.

5. Entitats beneficiàries

5.1 Es consideren entitats beneficiàries dels ajuts que s'estipulen en aquesta convocatòria:

a) Les organitzacions sindicals més representatives.

b) Les organitzacions sindicals que han obtengut, en l'últim procés electoral anterior al 31 de desembre del 2019:

— Un nombre mínim de delegats de personal, membres de comitès d'empresa o dels òrgans corresponents de les administracions públiques equivalent a l'1 % del total de representants elegits en l'àmbit territorial de les Illes Balears a dia 31 de desembre de 2019.

— Una representació atribuïble, com a mínim, en un nombre igual o superior, a dos territoris insulars de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

c) Les organitzacions empresarials que tenen la condició de més representatives a les Illes Balears.

5.2 No poden ser beneficiàries d'aquests ajuts les entitats subjectes a alguna de les prohibicions que estableixen l'article 10 del Text refós de la Llei de subvencions i l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (BOIB núm. 99, de 4 d'agost).

6. Quantia dels ajuts

La quantia de la subvenció per als programes, els projectes i les actuacions en matèria de salut laboral no pot superar els quaranta mil euros (40.000 €).

7. Àmbit temporal i territorial d'aplicació

7.1 Les accions que comportin una despesa elegible en els termes dels apartats tercer i sisè d'aquesta convocatòria s'han de dur a terme des del dia 1 de juny de 2019 fins al 30 de setembre de 2020, sempre que es pugui constatar documentalment que els productes i els serveis s'han lliurat realment i que el beneficiari ha acomplert les normes i polítiques sobre elegibilitat.

7.2 Les entitats beneficiàries de les accions subvencionades han d'exercir l'activitat en l'àmbit territorial de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

8. Lloc i termini de presentació de sol·licituds

8.1 El termini per presentar les sol·licituds s'exhaureix en el terme de deu dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

8.2 Les entitats interessades han de presentar les sol·licituds d'acord amb el model que figura en l'annex 6, juntament amb tots els annexos, publicat en la seu electrònica del web de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'adreça d'Internet ttps://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/tramite/4367316, i les han d'adreçar a  l'IBASSAL. Aquest model es pot obtenir també a la seu de l'IBASSAL, ubicada a la plaça de Son Castelló, 1 (07009 Palma).

8.3 Les sol·licituds s'han de presentar en el Registre de l'IBASSAL o per mitjà de qualsevol de les formes previstes en dret, d'acord amb l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, juntament amb la documentació prevista en aquesta convocatòria.

8.4 De conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015, estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per efectuar qualsevol tràmit d'aquest procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:

a) Les persones jurídiques.

b) Les entitats sense personalitat jurídica.

c) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.

8.5 D'acord amb l'article 68.4 de la Llei 39/2015, si algun dels subjectes a què fa referència l'article 14.2 presenta la seva sol·licitud presencialment, les administracions públiques han de requerir l'interessat perquè la repari a través de la seva presentació electrònica. A aquest efecte, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.

8.6 Si la sol·licitud no compleix els requisits legals i els que exigeixen l'Ordre de bases reguladores i aquesta convocatòria, s'ha de requerir l'entitat interessada perquè, en el termini de deu dies, esmeni la falta o aporti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa així, es considerarà que desisteix de la petició, amb la resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes que preveu l'article 68 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

9. Documentació

9.1 La sol·licitud ha d'anar acompanyada de la documentació següent:

a) Declaració expressa de no haver sol·licitat cap altre ajut per a la mateixa finalitat a cap administració pública o ens privat o públic (tant nacional com estranger) ni haver-ne rebut cap o, en cas contrari, aportar una llista de les entitats a què s'ha sol·licitat una subvenció per a la mateixa finalitat o de les quals se n'hagi obtengut alguna, amb indicació de la quantitat sol·licitada o concedida.

b) Declaració responsable de l'entitat sol·licitant de no tenir causa d'incompatibilitat per rebre la subvenció, segons la legislació vigent.

c) Declaració responsable de no estar sotmès a cap de les circumstàncies indicades en  l'article 10.1 i 2 del Text refós de la Llei de subvencions, aprovat per mitjà del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

d) Declaració responsable de l'existència de compte bancari, l'entitat titular del qual ha de ser la beneficiària de la subvenció, mitjançant el model oficial aprovat per l'Administració, disponible en l'enllaç següent: https://www.caib.es/seucaib/ca/200/persones/tramites/tramite/4367316.

e) Informe tècnic i econòmic signat pel representat legal de l'entitat sol·licitant on s'expliqui el projecte o l'acció que s'ha de dur a terme, amb indicació del pressupost, el detall dels ingressos i les despeses prevists, els antecedents, la descripció de la inversió i els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la, com també els criteris d'imputació de les despeses. És obligatòria la participació de personal tècnic titulat en les especialitats i disciplines descrites en el reglament dels serveis de prevenció que corresponguin.

9.2 De conformitat amb l'article 11 del Text refós de la Llei de subvencions i de l'article 9.1 de la Llei 39/2015, per a la concessió d'ajuts, cal acreditar en l'expedient determinats punts mitjançant la documentació que s'ha d'adjuntar. En virtut de l'article 28.2 de la Llei 39/2015, l'òrgan competent per resoldre ha de recaptar els documents indicats o consultar les bases de dades corresponents, segons escaigui, llevat que la persona o entitat interessada expressament no doni el seu consentiment per a la consulta, cosa que pot fer, si marca la casella corresponent en la sol·licitud.

En cas d'oposició, l'interessat ha de presentar, juntament amb la sol·licitud indicada, la documentació acreditativa corresponent:

a) Fotocòpia compulsada del NIF de l'entitat sol·licitant.

b) Fotocòpia compulsada del DNI de la persona que signa la sol·licitud com a representant legal de l'entitat sol·licitant.

c) Certificat de la Tresoreria General de la Seguretat Social acreditatiu d'estar al corrent del pagament de les obligacions amb aquest organisme.

d) Certificat de l'Agència Estatal de l'Administració Tributària acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries.

e) Certificat acreditatiu d'estar al corrent del compliment de les obligacions tributàries amb la hisenda autonòmica.

9.3 De conformitat amb l'article 28.3 de la Llei 39/2015, si els sol·licitants han aportat anteriorment els documents indicats a continuació a un procediment administratiu tramitat per aquest centre gestor, poden indicar el procediment de tal forma que l'òrgan competent hagi d'incorporar còpia testimoniada dels documents en qüestió, llevat que l'entitat interessada s'oposi expressament o invoqui una llei especial que determini la necessitat de consentiment exprés. En aquest cas o, si no s'assenyala el procediment on figuren els documents que s'hi han incorporat, l'entitat sol·licitant ha de presentar aquests documents:

a) Fotocòpia compulsada del document constitutiu de l'entitat i estatuts socials inscrits adequadament en el registre corresponent, així com acreditació de la representació de la persona signant de la sol·licitud.

b) Fotocòpia compulsada del títol acadèmic que acredita la formació en prevenció de riscs laborals del treballador.

9.4 El personal encarregat d'ordenar i instruir les sol·licituds presentades ha de comprovar d'ofici el compliment dels requisits que exigeix l'apartat cinquè d'aquesta convocatòria. Per tant, ha de sol·licitar els certificats que corresponguin als registres competents.

10. Òrgan competent per instruir el procediment

L'òrgan competent per instruir el procediment és la Direcció de l'IBASSAL, que ha de dur a terme d'ofici totes les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals ha de formular la proposta de resolució.

11. Comissió Avaluadora

11.1 D'acord amb l'article 19 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i l'article 6.3 de l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig del 2005, s'ha de constituir una comissió avaluadora integrada pels membres que s'indiquen a continuació:

— President: el director de l'IBASSAL o la persona que designi el director de  l'IBASSAL.

— Secretari: el cap del Servei Administratiu. Suplent: qui designi el director de l'IBASSAL.

— Vocalies: tres funcionaris designats pel director de l'IBASSAL. Un d'aquests vocals ha de ser tècnic en matèria de prevenció de riscs laborals.

11.2 La Comissió Avaluadora s'ha de reunir per examinar totes les sol·licituds presentades i n'ha d'emetre un informe que serveixi de base a l'òrgan instructor per elaborar la proposta de resolució corresponent.

11.3 Sempre que es tracti d'activitats que hagi de desenvolupar l'entitat sol·licitant per assegurar l'eficàcia dels fons concedits, la Comissió Avaluadora pot sotmetre a la consideració de l'òrgan instructor que la subvenció es limiti a alguna part separable del programa o projecte, de manera que aquesta part sigui la que es valori i la que s'hagi de justificar, sempre que això no desvirtuï la finalitat de la subvenció.

12. Criteris de concessió i de valoració

12.1 La concessió dels ajuts que estableix aquesta convocatòria s'ha de regir i resoldre d'acord amb els principis de publicitat, transparència, concurrència, objectivitat, igualtat i no discriminació.

12.2 En el cas de programes, projectes i actuacions en matèria de salut laboral, els criteris de valoració són els que es detallen a continuació:

a) Atenció dels projectes presentats amb relació a activitats de més risc o sinistralitat laboral: un punt per cada activitat, fins a un màxim de tres punts.

b) Representativitat de les organitzacions en els sectors o en les àrees geogràfiques en què es pretén actuar: en el cas que l'entitat beneficiària tengui la condició de més representativa en el seu sector o àrea geogràfica d'activitat, s'han de concedir quatre punts.

c) Actuacions adreçades a persones joves o relacionades amb sectors estratègics o emergents, o amb sectors amb dificultats estructurals, segons la llista de l'annex 5: un punt per cada sector, fins a un màxim de tres punts.

d) Experiència de l'entitat sol·licitant amb la Conselleria de Treball i Formació en convocatòries d'anys anteriors en matèria de prevenció de riscs laborals, amb execució satisfactòria: un punt per cada convocatòria, fins a un màxim de tres punts.

e) Existència de mesures que promoguin la igualtat de gènere, la protecció i la millora del medi ambient, el foment de les noves tecnologies de la informació o accions innovadores: un punt per mesura aplicada, fins a un màxim de tres punts.

f) Realització dels projectes o accions diversificats per illes: un punt per cada illa en la qual es facin les accions, fins a un màxim de quatre punts.

g) Contengut, qualitat tècnica i impacte potencial de l'actuació presentada en l'índex de sinistralitat, d'acord amb l'informe tècnic que ha d'emetre el vocal de la Comissió Avaluadora, tècnic en matèria de prevenció de riscs laborals: fins a un màxim de quatre punts.

12.3 Se n'han d'excloure les sol·licituds que no s'adeqüin a la normativa de prevenció de riscs laborals inclosa en la Llei de prevenció de riscs laborals i en el Reglament dels serveis de prevenció.

4. No són subvencionables les accions que no figurin expressament en el punt 1 de l'annex 1 de la Resolució de convocatòria.

5. En el cas de programes, projectes i actuacions en salut laboral, la puntuació mínima exigida per poder optar a una subvenció és de deu punts.

13. Procediment

D'acord amb l'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Treball i Formació de 4 de maig de 2005 per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria de treball i formació, la selecció dels beneficiaris s'ha de fer mitjançant concurs. Així, la Comissió Avaluadora ha d'examinar les sol·licituds dels ajuts que estableix aquesta convocatòria i n'ha d'emetre un informe amb la prelació de beneficiaris corresponent, d'acord amb els criteris de valoració, fins a cobrir la disponibilitat pressupostària. En cap cas l'import de l'ajut no pot superar el cost de l'activitat que el beneficiari ha de realitzar ni les quanties previstes en l'apartat sisè de la convocatòria.

14. Resolució

14.1 La resolució correspon a la Presidència de l'IBASSAL.

14.2 El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció és de sis mesos des de la data d'acabament del termini per presentar les sol·licituds. Aquesta resolució s'ha de notificar individualment a cada entitat interessada.

14.3 El venciment del termini màxim sense haver notificat la resolució legitima els interessats a entendre desestimada per silenci administratiu la sol·licitud de concessió de la subvenció.

14.4  La notificació de la resolució s'ha de fer amb les exigències i en la forma que estableixen els articles 40 i 41 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

15. Pagament

La forma de pagament és la següent:

L'import de la subvenció concedida s'ha d'abonar en finalitzar cada acció executada. A aquest efecte, l'entitat beneficiària de la subvenció ha de presentar el compte justificatiu que n'acrediti l'execució, acompanyat d'una memòria explicativa de les actuacions realitzades, i ha de presentar les nòmines signades i les factures, juntament amb una relació d'aquests justificants així com de l'import imputat i els criteris d'imputació i els documents justificatius dels pagaments efectuats.

16. Justificació

16.1 El compte justificatiu i la resta de documentació prevista en els apartats següents, s'ha de presentar en el termini màxim dels deu dies hàbils següents a la notificació de la resolució de concessió.

16.2 Per justificar el compliment de la finalitat de la subvenció i l'aplicació dels fons percebuts, els beneficiaris han d'aportar la documentació següent:

a) Un certificat signat per la persona que representi legalment l'entitat acreditatiu de la realització efectiva de l'activitat d'acord amb la sol·licitud d'ajuts i l'aplicació dels fons percebuts a la finalitat que ha servit de fonament a la concessió de l'ajut.

b) Criteris d'imputació de les despeses, d'acord amb l'annex 3.

c) Una memòria tècnica i econòmica signada pel representant legal de l'entitat beneficiària, explicativa del projecte o l'acció que s'ha dut a terme amb indicació del detall dels ingressos i les despeses realitzats, la descripció de la inversió i els objectius i els mitjans humans i materials necessaris per executar-la.

d) Una relació dels justificants imputats, d'acord amb el model que figura en l'annex 4 d'aquesta convocatòria, en format paper i electrònic.

e) La justificació de les despeses generades per l'activitat:

Despeses de personal:

— Còpia compulsada de les nòmines i justificants de pagament efectiu.

— Còpia dels butlletins de cotització (TC 1 i TC 2) en els quals consten els treballadors contractats i les quantitats ingressades a la Seguretat Social i el pagament d'aquestes o altres documents comptables de valor probatori equivalent.

Si realitza el projecte, el programa o l'acció personal extern, s'han de presentar factures o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.

Despeses directes de l'activitat: cal aportar còpia compulsada de factures o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.

Despeses indirectes de l'activitat: cal aportar l'original i una còpia per compulsar de factures o altres documents comptables de valor probatori equivalent de la despesa, així com els documents acreditatius del pagament.

f) En el cas de despeses per la prestació de serveis per empreses de consultoria o assistència tècnica, l'entitat beneficiària ha de sol·licitar com a mínim tres ofertes de proveïdors diferents, amb caràcter previ a la contracció del compromís per a la prestació del servei, llevat que, per les característiques especials de les despeses subvencionables, no hi hagi en el mercat un nombre suficient d'entitats que el prestin, o llevat que la despesa s'hagi efectuat abans de la sol·licitud de la subvenció. L'elecció de les ofertes presentades que s'han d'aportar en la justificació o, si escau, en la sol·licitud de la subvenció s'ha de fer d'acord amb criteris d'eficiència i economia, i s'ha de justificar expressament en una memòria l'elecció, quan no recaigui en la proposta econòmica més avantatjosa (article 40.3 del Decret llei 2/2005).

g) Les visites s'han d'entendre justificades amb el corresponent document acreditatiu de la realització efectiva de la visita signat pel tècnic corresponent i pel representant o treballador de l'entitat visitada. Ambdues persones han d'estar degudament identificades (nom complet i número de DNI) en el document presentat.

Els documents adients per justificar les visites i els desplaçaments necessaris per dur-les a terme es determinen en els annexos 11, 12 i 13, que s'han de presentar ordenats per ordre cronològic, a més d'íntegrament i degudament emplenats, de tal forma que, en cas de mancança o omissió de dades, s'ha d'entendre que no s'ha justificat correctament el desplaçament, la visita o el quilometratge, segons correspongui.

h) En el supòsit d'organitzacions empresarials representatives que manquin d'estructures organitzatives pròpies i usin les de les federacions que les integren, poden justificar la despesa per mitjà de factures, d'altres documents de valor probatori equivalent i de justificants de pagament expedits a nom de les federacions que en formen part.

16.3 D'acord amb l'article 39.2 del Text refós de la Llei de subvencions, no s'ha d'entendre completament justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que va servir de base per a la concessió de la subvenció.

16.4 L'entitat beneficiària ha de reintegrar totalment o parcialment les quanties rebudes i, si pertoca, l'interès de demora, en els casos que estableix l'article 44 del Text refós de la Llei de subvencions.

17. Obligacions de les entitats beneficiàries

17.1 Les entitats beneficiàries de les subvencions d'aquesta convocatòria assumeixen les obligacions generals que estableix l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions i, en cas que de la subvenció es derivi la realització de material d'interès per al desenvolupament de les funcions pròpies de la Direcció General de Treball, Economia Social i Salut Laboral (edició de manuals, guies, estudis, etc.), ha de posar a disposició de la Conselleria el contengut d'aquest i, si s'escau, lliurar-li'n tres exemplars.

17.2 L'incompliment d'aquestes obligacions comporta l'inici del procediment de reintegrament de la subvenció.

18. Control i seguiment

18.1 L'IBASSAL pot efectuar periòdicament controls de seguiment a les entitats beneficiàries dels ajuts i subvencions atorgats de conformitat amb aquesta convocatòria a fi de garantir el compliment de les obligacions imposades. Les entitats beneficiaries han de facilitar, en qualsevol moment i en el termini que es disposi, la documentació que se'ls requereixi.

18.2 Igualment, les entitats beneficiàries s'han de sotmetre a les actuacions de comprovació que ha d'efectuar la Inspecció de Treball i Seguretat Social i a les de control financer que corresponguin.

18.3 A l'efecte de control, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'administració que concedeix la subvenció les dates de realització d'aquelles actuacions que requereixin una visita in situ.

19. Concurrència i compatibilitat de subvencions

Els ajuts prevists en aquesta convocatòria són incompatibles amb qualssevol subvencions, ajuts, ingressos o recursos destinats a finançar les mateixes accions, especialment amb els ajuts i les subvencions concedides per la Fundació Prevenció de Riscs Laborals.

Documents adjunts