Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

AJUNTAMENT D'INCA

Núm. 11117
Extracte convocatòria per a l'atorgament de subvencions per a clubs esportius locals 2020 per accions fetes durant el 2019

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En Sessió ordinària celebrada dia 29 d'octubre de 2020, el Plenari de l'Ajuntament d'Inca ha aprovat les bases de la convocatòria per a l'atorgament de subvencions per a clubs esportius locals 2020, per accions fetes durant el 2019.

D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, del 17 de novembre, General de subvencions, per mitjà del present edicte es publiquen les referides bases.

Inca, 6 de novembre de 2020

El batle Virgili Moreno Sarrió

 

CONVOCATÒRIA PER A L'ATORGAMENT DE SUBVENCIONS PER A CLUBS ESPORTIUS LOCALS 2020

Extracte de les bases de la convocatòria per a l'atorgament de subvencions, en règim de concurrència de competitiva, per la concessió d'ajuts a les entitats esportives locals (clubs), sense finalitat de lucre, per a la gestió ordinària i suport a l'acció de promoció i foment de l'activitat física i l'esport així com la participació en competicions oficials durant el 2019.

BNDS 531599

De conformitat amb el previst en els articles 17.3.b i 20.8 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, es publica l'extracte de la Convocatòria, el text complet de la qual pot consultar-se en la Base de dades Nacional de Subvencions (httpwww.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index):

El text íntegre de la convocatòria i els models normalitzats de sol·licitud i justificació de les subvencions es pot trobar a l'enllaç https://incaciutat.com/tramits/subvencions

PROGRAMA A.

SUBVENCIONS A LES ENTITATS ESPORTIVES DE LA CIUTAT (CLUBS), PER LA GESTIÓ ORDINÀRIA I SUPORT A L'ACCIÓ DE PROMOCIÓ I FOMENT DE L'ACTIVITAT FÍSICA I L'ESPORT AIXÍ COM LA PARTICIPACIÓ EN COMPETICIONS OFICIALS AMB L'OBJECTIU DE PROMOURE, POTENCIAR I DIVERSIFICAR LA PRÀCTICA DE L'ACTIVITAT ESPORTIVA EN LA CIUTAT.

1. Objecte i finalitat de la convocatòria.

Fixar els criteris i el procediment per a la concessió d'ajuts a les entitats esportives locals (clubs), sense finalitat de lucre, per al desenvolupament de les seves activitats ordinàries durant el 2019 amb l'objectiu de promoure, potenciar i diversificar la pràctica de l'activitat esportiva en el municipi. La finalitat és ajudar amb el manteniment i funcionament als clubs esportius locals.

Les activitats/accions subvencionades han de desenvolupar-se dintre del període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2019.

Temporades esportives: 2018/19 (de gener 19 a juny 19) i 2019/20 (d'agost 19 a desembre 19).

2. Bases reguladores.

Les bases específiques reguladores de la present convocatòria seran aprovades pel Ple municipal. En tot allò no previst a les bases i en aquesta convocatòria, serà d'aplicació el que s'estableix a l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament i a la resta de normativa aplicable.

3. Crèdit i partida pressupostària

La dotació pressupostària total per a la convocatòria de les subvencions per al desenvolupament de les activitats ordinàries és de trenta-quatre mil (34.000,00 €).

Aquesta subvenció anirà amb càrrec a l'aplicació pressupostària 000.34100.4830001 .

Aquests ajuts són compatibles amb altres ajuts destinats a la mateixa actuació, però, en qualsevol cas, conjuntament amb els altres ajuts, les quantitats atorgades no podran excedir el cost total de l'actuació.

L'import de la subvenció, juntament amb el de les subvencions concedides per a la mateixa finalitat per altres entitats públiques o privades, no pot ultrapassar el cost de l'activitat.

4. Beneficiaris i requisits.

Poden ser beneficiaris d'aquestes ajudes els clubs esportius locals que compleixin les següents condicions:

  1. Acreditar una antiguitat mínima de dos anys , desenvolupant la seva activitat esportiva de manera «continuada» durant aquest temps, al municipi d'Inca.

  2. Estar administrativa i legalment constituït i degudament inscrit al Registre de Clubs i Associacions Esportives de la CAIB i no tenir afany de lucre.

  3. Estar inscrit en el registre municipal d'entitats jurídiques ciutadanes de l'Ajuntament d'Inca.

  4. Gaudir de capacitat jurídica i d'obrar.

  5. Tenir seu social o delegació permanent i d'actuació al municipi d'Inca. També aquelles que, sense tenir el seu domicili en el terme municipal d'Inca, realitzin les seves activitats en el terme o en resultin beneficiaris de les mateixes els ciutadans d'Inca.

  6. No haver sol·licitat i/o rebut subvenció de l'Ajuntament d'Inca per la mateixa actuació o projecte.

  7. Haver justificat les subvencions concedides en exercicis anteriors.

  8. Estar al corrent de les obligacions fiscals amb l'Ajuntament d'Inca i no trobar-se sotmeses a cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador incoat per aquest motiu.

  9. No incórrer en cap supòsit contemplat a l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

  10. Complir amb totes les condicions per a ser beneficiari previstes a l'article 6è de l'Ordenança General Reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Inca.

Resten exclosos expressament d'aquesta convocatòria:

  1. Les entitats esportives (clubs) que rebin una subvenció directa nominativa i que el seu conveni regulador especifiqui la impossibilitat d'acollir-se a les convocatòries de subvencions durant la vigència del mateix.

  2. Les entitats esportives en les quals concorre alguna de les prohibicions establertes a l'article 8, apartat 2n de l'Ordenança General Reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Inca.

  3. Les societats anònimes esportives (SAD).

  4. Els clubs sancionats o condemnats mitjançant resolució administrativa o sentència judicial, per exercir o tolerar pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.

5. Procediment de concessió.

Les subvencions seran concedides mitjançant procediment de concurrència competitiva i d'acord amb els principis de publicitat, transparència, objectivitat, igualtat i no discriminació, d'acord amb el que estableixen les bases i la convocatòria que la regulen.

6. Procediment per a la presentació de sol·licituds.

El procediment de concessió s'iniciarà d'ofici, mitjançant convocatòria pública aprovada per l'òrgan competent.

La presentació de les sol·licituds implica la plena acceptació d'aquestes bases i convocatòria i dels requisits i obligacions que s'hi recullen. Només en podran presentar una sol·licitud per entitat a la convocatòria.

Els clubs/entitats interessades, que compleixin els requisits que determinin aquestes bases (declarats beneficiaris), han de presentar una sol·licitud, signada pel representat legal del club, d'acord amb el model facilitat per l'Ajuntament, i acompanyar-la de la documentació indicada.

Documentació indicada:

  1. Annex 1. Sol·licitud de subvenció

  2. Annex 2. Certificat de representació legal del sol·licitant

  3. Annex 3. Memòria d'actuació i pressupost econòmic de l'entitat esportiva corresponent al 2019, que inclou la temporada 2018/19 (de gener 19 a juny 19) i temporada 2019/20 (d'agost 19 a desembre 19).

  4. Annex 4. Declaració responsable

  5. Annex 5. Certificat de fer-se càrrec de la despesa no subvencionada.

  6. Annex 6. Autorització d'obtenció de dades.

  7. Annex 7. Alta/Baixa de dades bancàries

  8. Annex 8. Certificat de delictes sexuals

  9. Annex 9. Relació d'esportistes i d'equips/categories amb llicència federativa durant la temporada 2019/20 .

  10. Annex 10. Si n'és el cas, declaració jurada del nombre d'esportistes no federats, en edat escolar, inscrits a programes d'iniciació esportiva que fomentin la participació.

  11. Annex 11. Si n'és el cas, declaració valorada justificativa i memòria de les despeses de viatge i estància (d'esportistes, tècnics, directius, voluntaris...), a condició que aquestes estiguin en consonància amb les pràctiques habituals del beneficiari en despeses de viatge, per assistir a campionats, tornejos o similars de caràcter autonòmic, nacional internacional.

  12. Si n'és el cas, declaració valorada sobre les despeses i memòria derivades de l'organització per part del club d'esdeveniments, programes, campionats, tornejos, campus, actuacions, activitats esportives i diverses activitats de formació de les entitats sol·licitants de la subvenció.

7. Termini de presentació de les sol·licituds i de justificació de la subvenció

El termini de presentació de sol·licituds al registre general d'entrada de l'Ajuntament finalitzarà quinze (15) dies hàbils després de la data de publicació de l'extracte de la convocatòria al BOIB. Durant aquest termini les bases estaran publicades a la pàgina web, www.incaciutat.com.

El termini de justificació de la subvenció concedida finalitza el 13 de desembre de 2020.

Són aplicables a la justificació i al cobrament del procediment de concessió de subvencions en règim de concurrència competitiva els articles 23 al 25 de l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament d'Inca (publicada en el BOIB núm. 66, de dia 26 de maig de 2016).

Es durà a terme presentant el compte justificatiu simplificat integrat d'acord amb el punt 17 de les bases específiques.

8. Criteris objectius d'atorgament de la subvenció i quantia

Els criteris de referència que serviran per determinar les quanties, per conceptes subvencionables, seran els següents:

  1. Núm. de llicències federatives d'esportistes de la temporada 2019/20

Per cada llicència federativa 1 punt

  1. Núm. d'esportistes no federats, en edat escolar, inscrits a programes d'iniciació esportiva que fomentin la participació.

Per cada nin/a no federat inscrit a programes d'iniciació esportiva 0,5 punt

Forma d'acreditar les dades anteriors:

  1. Les llicències federatives d'esportistes de la temporada s'acreditaran mitjançant certificació federativa.

  2. El nombre de participants a escoletes d'iniciació (no federats) mitjançant una declaració jurada signada pel president.

Determinació de l'import de la subvenció: 

  1. Repartiment inicial mínim. Es concediran 100 € a tots els sol·licitant que compleixin la condició de ser beneficiaris, llevat que el pressupost o l'ajuda sol·licitada sigui inferior a 100 €.

  2. Els imports de les subvencions seran el resultat de la puntuació obtinguda per cada beneficiari, d'acord amb els criteris de referència fixats.

  3. Per determinar l'import de cadascuna de les subvencions, es calcularà, primer, el valor de cada punt, que s'obtindrà de dividir l'import total de la dotació pressupostària (menys l'import total resultant del repartiment inicial mínim establert de 100 €) entre el nombre total de punts obtinguts per les entitats sol·licitants i, posteriorment, el valor del punt es multiplicarà pels punts obtinguts per cada entitat sol·licitant més els 100 € inicials, sempre que aquesta quantitat no sigui superior a la sol·licitada ni superi el màxim per club que és de 7.000 €.

  4. El romanent que pugui quedar com a conseqüència de la correcció anterior, es podrà repartir de forma proporcional als punts obtinguts entre la resta de sol·licituds presentades, sempre que no superi la quantitat sol·licitada ni el màxim estipulat per club.

9. Despeses subvencionables i no subvencionables

D'acord amb l'establert a l'art. 31 de la llei 38/2003, de 17 de novembre de 2003, General de Subvencions;

1. Són despeses subvencionables:

  1. Les destinades a fer front a la propagació de la COVID-19.

  2. Les realitzades entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2019 i que siguin amb data de facturació i de pagament anterior a la finalització del termini de l'acció (període comprès entre l'1 de gener i el 31 de desembre de 2019). Aquestes factures subvencionables han de ser assumides per l'entitat beneficiària (facturades a nom de l'entitat beneficiària i abonades per l'entitat beneficiària).

  3. Que són estrictament necessàries per planificar, preparar, coordinar, difondre i executar l'acció, que s'hagi duit a terme durant la temporalització prevista a la base 2a i respongui a la naturalesa del projecte subvencionat, sense la necessitat que s'hagin abonat o no encara les factures o altres documents que les acrediten.

  4. Que siguin raonables i compleixin els principis de bona gestió financera, i en especial, de rendibilitat i eficàcia de costs.

  5. L'import de la despeses subvencionades no pot ser superior al valor de mercat.

  6. Les despeses de viatge i estància (d'esportistes,tècnics i directius), a condició que aquestes estiguin en consonància amb les pràctiques habituals del beneficiari en despeses de viatge (per assistir a campionats, tornejos o similars de caràcter autonòmic, nacional internacional.

Els costs de béns fungibles i subministraments, sempre que s'adquireixin per assignar-los directament a l'acció.

Drets, imposts i càrregues pagades pel beneficiari, en particular l'impost sobre el valor afegit (IVA), sempre que hi estiguin inclosos en els costs directes subvencionables i no sigui deduïble.

Despeses derivades de l'organització per part del club d'esdeveniments, programes, campionats, tornejos, campus, actuacions, activitats esportives i diverses activitats de formació de les entitats sol·licitants de la subvenció.

  1. Roba esportiva específica necessària per al desenvolupament de l'esport.

  2. Despeses federatives dels clubs per conceptes d'arbitratges, llicències, inscripció d'equips o d'altres tipus de despeses exigits per les federacions. Aquestes despeses federatives (llicencies, mutualitat, arbitratges...) realitzades en el període assenyalat (01/01/2019-31/12/2019), això és que estiguin facturades i abonades en dit període, es consideren justificables en la seva totalitat, sempre que el seu objecte sigui per la temporada esportiva 2018/19 o bé 2019/2020.

  3. Despeses de subministres com llum, aigua, gas, telèfon, etc.

  4. Despeses derivades de serveis d'atenció sanitària, sempre que aquesta despesa no estigui subvencionada per altra línia de subvencions.

  5. Despeses derivades de la contractació d'assegurances.

  6. Despeses de gestories en temes fiscals o laborals.

  7. Preus públics per la utilització d'instal·lacions esportives públiques.

  8. Despeses de lloguer d'instal·lacions esportives.

  9. Adquisició de material sanitari (farmacioles i despeses similars ).

2. No són despeses subvencionables:

  1. Les despeses l'import de les quals s'hagi adquirit a un preu superior al valor de mercat.

  2. Les despeses financeres i les de gestió, les despeses notarials i registrals, les despeses pericials per a la realització del projecte subvencionat i les d'administració específiques si no hi estan directament relacionades i no són indispensables per preparar-lo ni dur-lo a terme.

  3. Els interessos deutors dels comptes bancaris, els interessos, els recàrrecs i les sancions administratives i penals, i les despeses de procediments judicials.

  4. Les indemnitzacions per acomiadament de persones, incloses les pactades.

  5. Els imposts indirectes, quan siguin susceptibles de recuperació o compensació, ni els imposts personals sobre la renda.

  6. Despeses relatives a menjars, refrigeris, serveis de menjars... i en general de celebracions

  7. Els premis en metàl·lics

  8. Les acreditades amb documents que no reflecteixin de manera clara el concepte de la despesa i la quantitat.

  9. Les suportades en documents justificatius que no són conformes amb la normativa legal vigent.

  10. Les despeses en les quals falti el justificant de pagament corresponent.

 

10. Mesures de difusió del finançament públic

Les entitats beneficiàries hauran de fer constar la col·laboració de l'Ajuntament d'Inca en l'execució de les accions/activitats, a tota la documentació i publicitat generada per l'esmentat projecte, en particular en el cartells, fullets, anuncis i altres elements de propaganda utilitzats per donar-lo a conèixer, i als vídeos, programes informàtics o qualsevol altre mitjà de difusió que serveixi de suport del producte resultant de la col·laboració, mitjançant la inclusió del logotip de l'Ajuntament d'Inca.

11. Informació i assessorament

Us podeu adreçar al servei d'Esports a l'adreça de correu electrònic serveidesports@ajinca.net o bé a les oficines del servei d'Esports, ubicades a les Piscines Municipals d'Inca-Catalina Corró Llorente, carrer de Gabriel Alomar, 3, telèfon 971 504 216.