Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT DE BÚGER

Núm. 11114
Aprovació de les bases per a la convocatòria de selecció d’un cap de brigada d’obres

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Per fer constar que per Decret de Batlia de data 10 de novembre de 2020 s'ha resolt l'aprovació de les bases per a la convocatòria de selecció d'un cap de brigada d'obres; bases que a la lletra diuen:

“BASES DE LA CONVOCATORIA DE SELECCIO D'UN CAP DE BRIGADA D'OBRES AMB CONTRACTE DE RELLEU

PRIMERA.- OBJECTE DE LA CONVOCATÒRIA

Es objecte de la present convocatòria la provisió, per a la contractació d'un cap de brigada d'obres amb el règim de personal laboral a temps determinat, essent les característiques del concurs les següents:

La plaça es convoca per raó de la jubilació parcial i la conseqüent reducció de la jornada laboral d'un treballador municipal , i qui resulti seleccionat subscriurà un contracte laboral de relleu vigent mentre duri la situació de jubilació parcial citada. A més es fa constar que la selecció del treballador s'efectua per cobrir el 50% de la jornada laboral.

El contracte, en la seva modalitat de relleu, quedarà extingit quan  la persona rellevada assoleixi la jubilació total, es a dir, el 22 de desembre de 2021.

La plaça referenciada està adscrita a l'Ajuntament i les funcions que té encomanades són les corresponents a la plaça convocada.

El procediment de selecció dels aspirants serà el de concurs de mèrits.

SEGONA.-MODALITAT DEL CONTRACTE.

La modalitat del contracte és de relleu regulada a l'art.12 del Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors.

Les bases es regiran d'acord amb el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic (TREBEP), la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Llei 6/2018 de 3 de juliol, de Pressuposts Generals de l'Estat per l'any 2018,  Real Decret Legislatiu 2/2015, de 23 de octubre,  el text refós de la Llei del Estatut dels Treballadors i la resta de normativa aplicable.

La duració del contracte serà igual a la del temps que falti al treballador substituït per assolir l'edat de la jubilació.

La jornada de treball serà l'ordinària de dematí, amb cert grau de flexibilitat.

TERCERA.- CONDICIONS DELS ASPIRANTS

Per ser admesos en aquest procés selectiu, les persones interessades hauran de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els següents requisits:

a) Tenir la nacionalitat espanyola, sense perjudici del disposat en l'article 57 del Text Refós de la Llei de l'Estatut Bàsic del Treballador Públic, aprovat per el Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre.

b) Tenir complits els 16 anys i no excedir, en el seu cas, de l'edat màxima de jubilació forçosa. Només per llei podrà establir-se una altra edat màxima, diferent de l'edat de jubilació forçosa, per a l'accés a l'ocupació pública.

c) Estar en possessió del Graduat Escolar, Formació professional de primer grau o equivalent, o en condicions d'obtenir-lo a la data en què finalitzi el termini de presentació d'instàncies.

d) No patir malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi l'acompliment de les funcions corresponents.

e) No haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les administracions públiques o dels òrgans constitucionals o estatutaris de les Comunitats Autònomes, ni trobar-se en inhabilitació absoluta o especial per a l'exercici de les funcions públiques per resolució judicial, per l'accés al cos o escala de funcionari, o per exercir funcions similars a les que desenvolupava en el cas del personal laboral, en el que hagués estat separat o inhabilitat. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, no trobar-se inhabilitat o en situació equivalent ni haver estat sotmès a sanció disciplinària o equivalent que impedeixi, en el seu estat, en els mateixos termes, l'accés al servei públic.

f) No estar sotmès a cap causa d'incapacitat de les contingudes a la legislació local.

g) Estar en possessió del permís de conduir classe  “B”.

h) El candidat haurà d'estar en situació d'aturat, en el moment de la formalització del contracte,  tal com està indicat al article 12.7.a) , Reial Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre.

i) Nivell A de coneixements de la  llengua catalana, mitjançant :

Acreditar el coneixement de llengua catalana corresponent al nivell de certificat A2, mitjançant l'aportació del certificat o document entregat per l'EBAP o la Direcció General de Política Lingüística del Govern de les Illes Balears o qualsevol dels certificats o documents considerats equivalents per l'Administració d'acord amb la normativa vigent.

j) Pel que fa a nacionals d'altres estats:

1. Els nacionals dels estats membres de la Unió Europea podran accedir, com a empleat públic, en igualtat de condicions que els espanyols a la present convocatòria.

2. L'accés al procés de selecció s'estendrà igualment a les persones incloses en l'àmbit d'aplicació dels tractats internacionals celebrats per la Unió Europea i ratificats per Espanya en els que s'apliqui la lliure circulació de treballadors, en els termes establerts en el punt anterior.

Abans de la signatura del contracte, la persona interessada ha de fer constar que no realitza cap altre activitat en cap lloc del sector públic, delimitat per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. En cas de realitzar alguna activitat ha de declarar-la en el termini de deu dies següents a la signatura del contracte, perquè la Corporació pugui adoptar l'acord de declaració de compatibilitat o incompatibilitat.

QUARTA.- PRESENTACIÓ D'INSTÀNCIES

La sol·licitud per participar a les proves selectives (Annex I) s'haurà de dirigir al Batle i ha de presentar-se en el Registre general d'aquest Ajuntament en el termini de 15 dies hàbils, comptats a partir del mateix dia de la publicació de la convocatòria  al BOIB.

Les sol·licituds, també es podran presentar en les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En cas de no presentar-se la instància en el Registre General de l'Ajuntament de Búger, la persona interessada ha de comunicar-ho a l'Ajuntament, abans de la finalització del termini de la presentació de les sol·licituds, mitjançant enviament del justificant de presentació a l'adreça electrònica ajuntament@ajbuger.net. Sense la concurrència d'aquest requisit, les sol·licituds que es registrin a l'Ajuntament de Búger fora del termini de presentació no seran admeses.

Per ésser admès, i en el seu cas, prendre part a aquesta convocatòria, bastarà que els aspirants manifestin a les seves instàncies que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base tercera. A més, els aspirants hauran d'acompanyar a la sol·licitud els justificants originals o fotocòpies compulsades dels mèrits a valorar . No seran valorats els mèrits al·legats i no justificats pels aspirants en la forma indicada.

CINQUENA.- ADMISSIÓ D'ASPIRANTS

Finalitzat el termini de presentació de sol·licituds, el Batle dictarà resolució, en el termini d'un mes, declarant aprovada la llista provisional de persones admeses i excloses, la qual s'exposarà en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la plana web (https://www.ajbuger.net), on hi constarà el nom i els llinatges de les persones aspirants, el número del document nacional d'identitat i la causa de la seva exclusió.

Els errors de fet podran corregir-se en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada. En tot cas, els aspirants exclosos disposaran d'un termini de tres dies perquè puguin corregir els defectes que motivaren la seva exclusió. Els qui no corregeixin els defectes dins del termini assenyalat, justificant el seu dret d'estar-hi admesos, seran definitivament exclosos del procés.

En el cas que no es presentin al·legacions contra la llista provisional d'admesos i exclosos, la llista s'entendrà definitiva a partir de l'endemà de la finalització del termini de reclamacions, sense necessitat de resolució ni nova publicació.

Les reclamacions que es presentin contra la llista d'aspirants seran acceptades o rebutjades per resolució de batlia, que es publicarà en el tauler d'edictes de l'Ajuntament i a la plana web.

La mateixa resolució que declari aprovada la llista definitiva d'admesos i exclosos efectuarà el nomenament dels membres del tribunal i indicarà el lloc, dia i hora de la seva constitució.

Contra l'esmentada resolució es podrà interposar recurs potestatiu de reposició en el termini d'un mes, a comptar des del dia següent al de la seva publicació, davant el mateix òrgan que va dictar la Resolució.

SISENA.-  TRIBUNAL QUALIFICADOR.

El Tribunal qualificador estarà constituït de la següent forma:

President; Un/a treballador/a, funcionari o personal laboral de l'Ajuntament o de la Mancomunitat des Raiguer.

Vocals; Dos treballadors funcionaris o personal laboral de l'Ajuntament o de la Mancomunitat des Raiguer.

Secretari; el secretari de la corporació o un funcionari de carrera de l'Ajuntament.

Suplents: Per cada un dels membres del Tribunal es designaran suplents.

Es podran nomenar assessors/es del tribunal, que actuaran amb veu però sense vot.

El Tribunal no es podrà constituir ni actuar sense l'assistència del president i del secretari, ni tampoc de menys de la meitat del nombre total dels seus membres, ja siguin titular o suplents indistintament.

Els membres del Tribunal hauran d'abstenir-se de formar part del mateix quan concorrin les circumstancies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de Règim Jurídic del Sector Públic, i podran ser recusats conforme a l'article 24 de la citada llei.

Els membres del tribunal resoldran les incidències i reclamacions que es puguin produir. El tribunal queda facultat per interpretar aquestes bases, resoldre els dubtes que es plantegin i adoptar els acords necessaris per majoria per assegurar el correcte desenvolupament de la convocatòria aprovada, en tot allò no previst en les Bases.

SETENA.- DESENVOLUPAMENT DEL PROCÉS SELECTIU.

El sistema de selecció es farà a través d'un concurs de mèrits. La puntuació global màxima serà de 100 punts.

Els aspirants hauran d'acreditar els mèrits en el moment de presentació de la instància per que el Tribunal els pugui valorar. A aquesta fase de concurs es valoraran els següents mèrits:

a) Experiència laboral:

Màxim 60 punts.

- A 1 punt per cada mes complert de servei com a Oficial 1º a l'Administració Pública o empresa privada.

- A 0'75 punts per cada mes complert de servei com Oficial 2ª a l'administració Pública o empresa privada

- A 0'5 punts per cada mes complert de servei com peó a l'administració Pública o empresa privada.

Les fraccions inferiors al mes es computaran prorratejant la puntuació mensual pels dies treballats.

Únicament serà valorat aquest apartat quan, de la documentació aportada per l'aspirant, es desprengui que l'experiència laboral està directament relacionada amb les funcions de la plaça o lloc a cobrir. A tal efecte s'haurà de presentar certificat de l'Administració en el qual s'indiqui la data d'alta i baixa en la mateixa així com el lloc de treball ocupat. L'experiència laboral es podrà complementar amb un  informe  de vida laboral emès per la Seguretat Social on s'especifiqui la data d'alta i baixa en l'activitat corresponent.

b) Per cursos de formació i perfeccionament relacionats amb la plaça sol·licitada  0'010 punts  per hora  realitzada.

Puntuació màxima  12 punts. Per a la valoració dels cursos de formació o perfeccionament s'ha d'aportar el certificat o diploma d'assistència o aprofitament (original o fotocopia acarada).Per ésser valorat aquest mèrit s'hauran  d'aportar documents en els que es desprenguin  clarament la durada dels cursos , i en el seu cas, la qualificació obtinguda , en defecte d‘especificació de la durada dels cursos per hores, es computarà que vint hores  son equivalents a 4 dies de durada.

Els cursos expressats en crèdits, es consideraran per cada crèdit LRU (sistema de valoració dels ensenyaments introduïdes per RD 1497 /1987, de 27 de novembre) 10 hores lectives, i per cada crèdit ECTS (sistema europeu de transferència de crèdits) 25 hores lectives.

Les acreditacions de les formacions es faran mitjançant certificacions o documents oficials emesos per les administracions o els organismes competents, i hauran d'incloure les hores de duració o els crèdits dels cursos.

c) Coneixements de la llengua catalana

Estar en possessió d'un nivell de coneixement de català superior a l'exigit a la convocatòria. La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 3 punts.

Es valoraran els certificats expedits o homologats per l'EBAP o la Direcció General de la Política Lingüística. La puntuació en cada cas serà:

• Nivell B1: 0,50 punts

• Nivell B2: 1 punts.

• Nivell C1: 1,5 punt.

• Nivell C2: 2,5 punts.

• Coneixements de llenguatge administratiu (certificat LA): 0,50 punts.

En el supòsit de que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només es valorarà el que acrediti el nivell de coneixement més alt, excepte quan estigui en possessió del certificat de coneixements de llenguatge administratiu, el qual serà acumulatiu amb l'altre certificat acreditat.

d) Entrevista personal

Es realitzarà una entrevista personal davant el Tribunal per valorar les aptituds dels aspirants per el desenvolupament de les tasques que hauran de duu a terme. La puntuació global màxima d'aquest apartat serà de 25 punts. 

VUITENA.- QUALIFICACIO DELS EXERCICIS.

El Tribunal classificarà als aspirants en funció dels mèrits al·legats i justificats, formulant la relació en funció de les puntuacions totals obtingudes pels aspirants.

En el cas d'empat en la puntuació final es donarà prioritat a la major puntuació obtinguda en el mèrit que ocupi el primer lloc de la següent enumeració. Si l'empat persisteix, es tindrà en compte el següent mèrit de l'enumeració, i així successivament:

a) Experiència professional en funcions anàlogues a les del lloc que s'ha de proveir, a l'Administració Pública local.

b) Experiència professional en funcions anàlogues a les del lloc que s'ha de proveir, a l'Administració Pública no local.

c) Experiència professional en funcions anàlogues a les del lloc que s'ha de proveir, a l'empresa privada.

Si l'empat encara continua persistint, el Tribunal resoldrà per sorteig.

Conclosa la valoració dels mèrits, el tribunal farà pública en el tauler d'anuncis de l'Ajuntament i a la pàgina web de la corporació (https://www.ajbuger.net) la llista de puntuacions obtingudes pels aspirants, que serà ordenada segons la puntuació total obtinguda, de major a menor.

Els aspirants disposaran d'un termini de 3 dies hàbils, comptats a partir de l'endemà de la publicació de la llista, per fer al·legacions.

El Tribunal resoldrà les al·legacions en el termini de 15 dies hàbils.

NOVENA.- CONTRACTACIÓ I PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS

L'aspirant  que sigui seleccionat i doni la seva conformitat amb la contractació com a personal laboral temporal, haurà de presentar en el termini de tres (3) dies hàbils des de la comunicació, si encara no l'han presentada, la següent documentació:

• Declaració jurada o promesa de no tenir cap malaltia o defecte físic o psíquic que impedeixi el desenvolupament de les funcions corresponents al lloc de treball de la borsa.

• Declaració jurada o promesa de que no ha estat separat/ada mitjançant expedient disciplinari del servei de qualsevol de les Administracions Públiques u òrgans constitucional o estatutaris de les comunitats autònomes, i no estar inhabilitat/ada per exercir la funció pública. En el cas de ser nacional d'un altre Estat, declaració jurada o promesa de no estar en una situació equivalent a les anteriors en el seu Estat.

• Declaració jurada o promesa de que no ocupa cap lloc de treball ni realitza altre activitat en el sector públic delimitada per l'article 1 de la Llei 53/1984, i que no rep cap pensió de jubilació, orfandat o retir. Si les activitats públiques son susceptibles de compatibilitat, l'aspirant haurà de sol·licitar la corresponent autorització.

No podran ser nomenats els que no presentin la documentació en el termini indicat, excepte en casos de força major o si es dedueix que no tenen algun dels requisits.

DESENA.-INCIDÈNCIES

El Tribunal queda facultat per resoldre dubtes que es presentin en la interpretació d'aquestes bases i prendre els acords necessaris per al bon ordre d'aquesta convocatòria.

Tots els actes d'aquesta convocatòria que estiguin sotmesos a informació pública es publicaran al tauler d'anuncis i a la pàgina web de la Ajuntament de Búger (https://www.ajbuger.net), al marge de la seva publicació en el BOIB quan sigui preceptiva.

En tot allò no previst en les presents bases serà d'aplicació el Real Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic; el Real Decret Legislatiu 2/2015, de 23 d'octubre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors; la Llei 3/2007, de 27 de març, de la Funció Pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears,  Real Decret Legislatiu 2/2015, de 23 de octubre,  el text refós de la Llei del Estatut dels Treballadors.

La convocatòria, les bases i els actes administratius que derivin d'aquesta i de les actuacions del Tribunal, podran ser impugnats pels interessats en els casos i en la forma establerta per la Llei 39/2015, d' 1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

La qual cosa es fa pública als efectes oportuns a  Búger, a 10 de novembre de 2020.

 

Buger, 12 de novembre de 2020

El batle

Pere Torrens Escalas

 

ANNEX I (model d'instància)

Nom:__________________Primer  Llinatge:_________________________

Segón Llinatge______________________amb D.N.I. nº_______________

I domicili al C/______________________________________________ municipi  de _____________________________ i telèfon nº_________

EXPOSA:

PRIMER. Que vista la convocatòria de l'Ajuntament de Búger, de data ________________, en relació amb la convocatòria per a la plaça de Cap de brigada en règim de contracte de relleu, conforme a les bases que es publiquen al tauler d'edictes de l'Ajuntament citat.

SEGON. Que creu complir totes les condicions exigides en les bases referides a la data d'expiració del termini de presentació de la instància.

TERCER. Que declara conèixer les bases generals de la convocatòria.

QUART. Que adjunta la següent documentació:

-Fotocòpia del DNI compulsada.

-Fotocòpia del carnet de conduir compulsada.

-Fotocòpia del carnet de desocupació compulsada.

-Fotocòpia del títol de graduat escolar o equivalent compulsat.

-Fotocòpia dels títols dels cursos i certificats d'empresa o contractes de feina i vida laboral per acreditar els mèrits compulsats.

-Fotocòpia títol català exigit.

Per tot això.

SOL.LICITA:

Que s'admeti aquesta sol.licitud per a la plaça referenciada.

A_________________,___________de _______________de 2020

SR.BATLE PRESIDENT DE L'AJUNTAMENT DE BÚGER.