Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció V. Anuncis

Subsecció segona. Altres anuncis oficials

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

DEPARTAMENT DE PROMOCIÓ ECONÓMICA I DESENVOLUPAMENT LOCAL

Núm. 11076
Extracte de la convocatòria de subvencions 2020 per a la reactivació econòmica per la crisi derivada de la COVID-19 en matèria de sostenibilitat i eficiència urbana

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Codi BDNS: 532743 http://www.pap.minhap.gob.es/bdnstrans/index

Extracte de la convocatòria de subvencions 2020 per a la reactivació econòmica per la crisi derivada de la COVID-19 en matèria de sostenibilitat i eficiència urbana.

1.- Objecte i finalitat

Aquesta convocatòria es fa en el marc del conveni subscrit el dia 11 de setembre de 2020 entre el Govern de les Illes Balears i el Consell Insular de Mallorca per a la reactivació econòmica per la crisi derivada de la COVID-19 en matèria de sostenibilitat i eficiència urbana.

La finalitat d'aquesta convocatòria és atorgar subvencions als ajuntaments de Mallorca per a l'execució d'obres i actuacions d'inversió de competència municipal.

2.- Beneficiaris

Poden acollir-se a aquesta convocatòria tots els ajuntaments de Mallorca i les entitats locals menors.

No poden acollir-se a aquesta convocatòria els ajuntaments i les entitats locals menors de Mallorca en els quals concorri alguna de les prohibicions establertes a l'article 8 de l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18 de febrer de 2017 i núm. 96, de 4 d'agost de 2018).

3.- Actuacions subvencionables

a.- Optimitzar el consum d'aigua.

Actuacions en les xarxes i equipaments de tractament, transport i distribució d'aigua o de sanejament encaminades a procurar la minimització del consum de l'aigua, una millor captació d'aigües pluvials, la reducció de fuites en la canalització i/o evitar-ne la contaminació.

b.- Incentivar l'estalvi energètic i la implantació d'energies renovables.

Actuacions en els sistemes d'il·luminació, enllumenat públic, senyalística, climatització, aïllament tèrmic i/o automatització encaminades a reduir el consum elèctric, augmentar l'aprofitament de fonts d'energies renovables i/o adequar a la normativa vigent, especialment en matèria de seguretat sobre les persones i el medi ambient, les instal·lacions d'edificis, equipaments i serveis públics municipals.

c.- Millores de l'eficiència energètica dels edificis d'ús municipal amb l'objectiu d'assolir edificis de consum quasi nul.

Actuacions encaminades a disminuir la demanda energètica dels edificis d'ús municipal, millorant els aïllaments de sostres, façanes, tancaments, millores en els sistemes de ventilació i qualitat de l'aire, humitat, implantació d'energies renovables etc.

d.- Eliminar barreres a l'accessibilitat universal.

Actuacions en edificis, equipaments i espais públics encaminades a resoldre la plena adequació normativa en matèria d'accessibilitat universal, en condicions de seguretat, comoditat i igualtat per a totes les persones, especialment aquelles amb especials dificultats en la mobilitat i/o en la comunicació.

e.- Mobilitat urbana sostenible.

Actuacions que millorin la mobilitat urbana sostenible:

- Conversió en zona de vianants de la xarxa viària del casc urbà.

- Creació, adequació o ampliació de la xarxa de carrils bici.

- Adquisició de terrenys per a la creació d'aparcaments.

- Desenvolupament d'accions contemplades dins el Pla de Mobilitat del municipi.

f.- Millora d'espais urbans.

- Creació i millora de parcs urbans i jardins, i esponjament de la trama urbana.

- Millora i manteniment de la xarxa viària urbana: condicionament, mobiliari urbà, peatonalització,

g.- Totes les accions d'inversió previstes en el Pla d'Acció per l'Energia Sostenible i el Clima (PAESC) aprovat per l'ajuntament incloses en els punts a, b, c, d, e, i f.

Totes aquestes actuacions subvencionables que es podran finançar en aquesta convocatòria hauran de complir amb el requisit de ser d'inversió de competència municipal dels articles 25 i 26 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, reguladora de les bases del règim local. També es podrà finançar amb aquestes subvencions l'adquisició de bens immobles per dur a terme les anteriors actuacions i honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres.

Cada ajuntament o entitat local menor just pot presentar un màxim de vuit (8) actuacions en aquesta convocatòria, i un màxim de vuit (8) actuacions d'honoraris de redacció de projectes i de vuit (8) actuacions d'honoraris de direcció d'obres.

Les actuacions que se sol·licitin en aquesta convocatòria han de ser d'un import igual o superior a 15.000,00 euros, IVA inclòs, excepte pel que fa a honoraris de redacció de projectes i de direcció d'obres, que no tenen un import mínim.

En cap cas l'import de la despesa subvencionable pot ser superior al valor de mercat.

No s'admetran projectes de nova planta de xarxa d'aigua potable ni de clavegueram.

Les subvencions d'aquesta convocatòria es poden destinar a sufragar despeses compreses des del dia següent al de la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) fins el dia 31 de març de 2023. Per tant, han de ser actuacions en cap cas iniciades amb anterioritat al dia següent al de la publicació al BOIB d'aquesta convocatòria, excepció feta de la redacció de projectes, la factura o factures dels quals es podrà haver emès a partir del dia de la proclamació de l'estat d'alarma: 14 de març de 2020.

4.- Crèdit pressupostari

A les subvencions objecte d'aquesta convocatòria es destina la quantitat de vint-i-dos  milions dos-cents mil euros (22.200.000,00 €), amb càrrec al pressupost de 2020: aplicació pressupostària 65.23199.76202.

5.- Naturalesa de la subvenció i límits

1. Les subvencions d'aquesta convocatòria són de caràcter voluntari i eventual, i anul·lables, revocables i reintegrables en tot moment per les causes previstes a l'Ordenança general de subvencions del Consell de Mallorca (BOIB núm. 21, de 18-02-2017 i núm. 96, de 04-08-2018). A més, no generen cap dret a obtenir altres subvencions en anys posteriors i no es poden al·legar com a precedent. Així mateix, són compatibles amb altres ajudes i subvencions que pugui rebre el beneficiari per al mateix projecte subvencionat sempre que el còmput total de les ajudes o subvencions rebudes no superi el cost de l'activitat que l'entitat beneficiària ha de desenvolupar.

2. La quantia de la subvenció no podrà superar el 100 % de l'import sol·licitat subvencionable.

6.- Règim de concessió

D'acord amb l'article 17 de l'Ordenança general de subvencions, el règim de concessió es durà a terme mitjançant el procediment de concurrència no competitiva, i per tant no serà necessari fixar un ordre de prelació entre les sol·licituds, ja que serà suficient complir els requisits que s'estableixen en aquesta convocatòria.

En aquest supòsit, la subvenció es determinarà de la manera següent a tots els ajuntaments i entitats locals menors que es presentin a la convocatòria:

  • Una quantitat fixa per ajuntament de 180.000 euros.
  • Una quantitat fixa per nucli de població de 5.000 euros.
  • Una quantitat fixa per habitant de 16,37 euros.

Aquests ítems s'apliquen a tots els municipis i a l'entitat local menor de Palmanyola. Com a màxim un ajuntament podrà rebre en aquesta convocatòria una subvenció total de quatre milions d'euros (4.000.000,00 €).

Els ajuntaments i les entitats locals menors han d'aportar un mínim d'un terç (1/3) de la inversió màxima que correspon a cada un.

Les dades de la població s'han tret de la darrera revisió que ha publicat a la web l'Institut Nacional d'Estadística (INE 01/01/2019), excepte per al cas de Palmanyola, que la població, al no publicar-la l'INE, s'ha tret de les dades de la web de l'Institut Balear d'Estadística (IBESTAT).

El nuclis de població dels municipis de Mallorca (excepte Palma) són els que figuren a l'Enquesta d'Infraestructura i Equipaments Locals de Mallorca (EIEL). Aquests treballs de l'EIEL han estat acceptats pel Ministeri d'Hisenda i Administracions Públiques relatius a la fase 2018 pel que fa a les dades alfanumèriques.

Els ajuntaments que comptin amb una entitat local menor en el seu terme municipal veuran reduïda la seva població als efectes del càlcul de la subvenció amb els habitants que pertanyin a l'entitat local menor.

Les actuacions se subvencionaran segons l'ordre de preferència assenyalat pel President de la Corporació Local a la sol·licitud de subvenció que figura com Annex I de la convocatòria.

Si l'actuació o la suma de totes les actuacions sol·licitades és d'import inferior a la subvenció global que resulti per a cada ajuntament dels criteris determinats en aquest punt, aquesta subvenció global es reduirà automàticament a l'import de les actuacions presentades. En cas que les actuacions presentades fos d'import superior a la inversió total que pertoqui a cada ajuntament segons els criteris d'aquest punt, la diferència anirà a càrrec de l'ajuntament.

A cada ajuntament, d'acord amb els criteris d'aquest punt, li correspondria, com a màxim, la següent quantitat de la columna "Subvenció Consell i Goib":

AJUNTAMENT

QUANTITAT FIXA

POBLACIÓ

QUANTITAT TOTAL PER POBLACIÓ

NUCLIS DE POBLACIÓ

QUANTITAT PER NUCLI

SUBVENCIÓ CONSELL I  GOIB

APORTACIÓ AJUNTAMENT

TOTAL

AJUNTAMENT D'ESCORCA

180.000,00 €

212

3.470,14 €

4

20.000,00 €

203.470,14 €

101.735,07 €

305.205,21 €

AJUNTAMENT D'ESTELLENCS

180.000,00 €

315

5.156,10 €

0

0,00 €

185.156,10 €

92.578,05 €

277.734,15 €

AJUNTAMENT DE BANYALBUFAR

180.000,00 €

515

8.429,82 €

2

10.000,00 €

198.429,82 €

99.214,91 €

297.644,72 €

AJUNTAMENT DE DEIÀ

180.000,00 €

617

10.099,41 €

5

25.000,00 €

215.099,41 €

107.549,70 €

322.649,11 €

AJUNTAMENT DE FORNALUTX

180.000,00 €

660

10.803,26 €

0

0,00 €

190.803,26 €

95.401,63 €

286.204,89 €

AJUNTAMENT D'ARIANY

180.000,00 €

868

14.207,92 €

0

0,00 €

194.207,92 €

97.103,96 €

291.311,88 €

AJUNTAMENT DE BÚGER

180.000,00 €

1.050

17.187,00 €

0

0,00 €

197.187,00 €

98.593,50 €

295.780,50 €

AJUNTAMENT DE COSTITX

180.000,00 €

1.288

21.082,72 €

0

0,00 €

201.082,72 €

100.541,36 €

301.624,08 €

AJUNTAMENT DE LLORET DE VISTALEGRE

180.000,00 €

1.372

22.457,68 €

0

0,00 €

202.457,68 €

101.228,84 €

303.686,52 €

AJUNTAMENT DE MANCOR DE LA VALL

180.000,00 €

1.509

24.700,18 €

0

0,00 €

204.700,18 €

102.350,09 €

307.050,27 €

AJUNTAMENT DE SANTA EUGÈNIA

180.000,00 €

1.561

25.551,34 €

3

15.000,00 €

220.551,34 €

110.275,67 €

330.827,01 €

AJUNTAMENT DE VALLDEMOSSA

180.000,00 €

1.969

32.229,72 €

5

25.000,00 €

237.229,72 €

118.614,86 €

355.844,58 €

AJUNTAMENT DE PUIGPUNYENT

180.000,00 €

2.012

32.933,57 €

2

10.000,00 €

222.933,57 €

111.466,78 €

334.400,35 €

AJUNTAMENT DE SANT JOAN

180.000,00 €

2.108

34.504,95 €

0

0,00 €

214.504,95 €

107.252,48 €

321.757,43 €

ENTITAT LOCAL DE PALMANYOLA

180.000,00 €

2.019

33.048,15 €

0

0,00 €

213.048,15 €

106.524,07 €

319.572,22 €

AJUNTAMENT DE MARIA DE LA SALUT

180.000,00 €

2.227

36.452,81 €

0

0,00 €

216.452,81 €

108.226,41 €

324.679,22 €

AJUNTAMENT DE LLUBÍ

180.000,00 €

2.273

37.205,77 €

0

0,00 €

217.205,77 €

108.602,88 €

325.808,65 €

AJUNTAMENT DE CAMPANET

180.000,00 €

2.640

43.213,03 €

1

5.000,00 €

228.213,03 €

114.106,52 €

342.319,55 €

AJUNTAMENT DE PETRA

180.000,00 €

2.860

46.814,12 €

0

0,00 €

226.814,12 €

113.407,06 €

340.221,18 €

AJUNTAMENT DE MONTUÏRI

180.000,00 €

2.912

47.665,29 €

0

0,00 €

227.665,29 €

113.832,64 €

341.497,93 €

AJUNTAMENT DE VILAFRANCA

180.000,00 €

3.380

55.325,78 €

0

0,00 €

235.325,78 €

117.662,89 €

352.988,67 €

AJUNTAMENT DE SENCELLES

180.000,00 €

3.290

53.852,61 €

2

10.000,00 €

243.852,61 €

121.926,30 €

365.778,91 €

AJUNTAMENT DE SINEU

180.000,00 €

3.862

63.215,43 €

0

0,00 €

243.215,43 €

121.607,71 €

364.823,14 €

AJUNTAMENT DE SELVA

180.000,00 €

4.014

65.703,45 €

3

15.000,00 €

260.703,45 €

130.351,73 €

391.055,18 €

AJUNTAMENT DE CONSELL

180.000,00 €

4.053

66.341,83 €

0

0,00 €

246.341,83 €

123.170,91 €

369.512,74 €

AJUNTAMENT DE BUNYOLA

180.000,00 €

4.700

76.932,29 €

4

20.000,00 €

276.932,29 €

138.466,15 €

415.398,44 €

AJUNTAMENT DE SES SALINES

180.000,00 €

4.960

81.188,12 €

1

5.000,00 €

266.188,12 €

133.094,06 €

399.282,18 €

AJUNTAMENT D'ESPORLES

180.000,00 €

5.062

82.857,72 €

2

10.000,00 €

272.857,72 €

136.428,86 €

409.286,58 €

AJUNTAMENT DE PORRERES

180.000,00 €

5.502

90.059,89 €

0

0,00 €

270.059,89 €

135.029,94 €

405.089,83 €

AJUNTAMENT D'ALARÓ

180.000,00 €

5.572

91.205,69 €

0

0,00 €

271.205,69 €

135.602,84 €

406.808,53 €

AJUNTAMENT D'ALGAIDA

180.000,00 €

5.642

92.351,49 €

2

10.000,00 €

282.351,49 €

141.175,74 €

423.527,23 €

AJUNTAMENT DE LLOSETA

180.000,00 €

5.988

98.015,02 €

0

0,00 €

278.015,02 €

139.007,51 €

417.022,52 €

AJUNTAMENT DE MURO

180.000,00 €

7.085

115.971,34 €

1

5.000,00 €

300.971,34 €

150.485,67 €

451.457,01 €

AJUNTAMENT DE SANTA MARIA DEL CAMÍ

180.000,00 €

7.375

120.718,23 €

0

0,00 €

300.718,23 €

150.359,11 €

451.077,34 €

AJUNTAMENT D'ARTÀ

180.000,00 €

7.845

128.411,46 €

5

25.000,00 €

333.411,46 €

166.705,73 €

500.117,18 €

AJUNTAMENT DE BINISSALEM

180.000,00 €

8.567

140.229,57 €

1

5.000,00 €

325.229,57 €

162.614,78 €

487.844,35 €

AJUNTAMENT DE SANT LLORENÇ

180.000,00 €

8.431

138.003,44 €

5

25.000,00 €

343.003,44 €

171.501,72 €

514.505,16 €

AJUNTAMENT DE CAMPOS

180.000,00 €

10.862

177.795,44 €

5

25.000,00 €

382.795,44 €

191.397,72 €

574.193,16 €

AJUNTAMENT D'ANDRATX

180.000,00 €

11.271

184.490,19 €

4

20.000,00 €

384.490,19 €

192.245,09 €

576.735,28 €

AJUNTAMENT DE SON SERVERA

180.000,00 €

11.568

189.351,65 €

4

20.000,00 €

389.351,65 €

194.675,83 €

584.027,48 €

AJUNTAMENT DE CAPDEPERA

180.000,00 €

11.868

194.262,23 €

10

50.000,00 €

424.262,23 €

212.131,11 €

636.393,34 €

AJUNTAMENT DE SANTA MARGALIDA

180.000,00 €

12.485

204.361,64 €

2

10.000,00 €

394.361,64 €

197.180,82 €

591.542,45 €

AJUNTAMENT DE SANTANYÍ

180.000,00 €

12.237

200.302,23 €

10

50.000,00 €

430.302,23 €

215.151,11 €

645.453,34 €

AJUNTAMENT DE SA POBLA

180.000,00 €

13.475

220.566,52 €

2

10.000,00 €

410.566,52 €

205.283,26 €

615.849,79 €

AJUNTAMENT DE SÓLLER

180.000,00 €

13.705

224.331,30 €

3

15.000,00 €

419.331,30 €

209.665,65 €

628.996,94 €

AJUNTAMENT DE POLLENÇA

180.000,00 €

16.283

266.529,48 €

6

30.000,00 €

476.529,48 €

238.264,74 €

714.794,22 €

AJUNTAMENT DE FELANITX

180.000,00 €

17.780

291.033,23 €

5

25.000,00 €

496.033,23 €

248.016,62 €

744.049,85 €

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

180.000,00 €

20.241

331.316,29 €

4

20.000,00 €

531.316,29 €

265.658,14 €

796.974,43 €

AJUNTAMENT D'INCA

180.000,00 €

33.319

545.384,49 €

0

0,00 €

725.384,49 €

362.692,24 €

1.088.076,73 €

AJUNTAMENT DE LLUCMAJOR

180.000,00 €

36.914

604.229,51 €

15

75.000,00 €

859.229,51 €

429.614,76 €

1.288.844,27 €

AJUNTAMENT DE MARRATXÍ

180.000,00 €

37.193

608.796,34 €

18

90.000,00 €

878.796,34 €

439.398,17 €

1.318.194,51 €

AJUNTAMENT DE MANACOR

180.000,00 €

43.808

717.074,45 €

9

45.000,00 €

942.074,45 €

471.037,23 €

1.413.111,68 €

AJUNTAMENT DE CALVIÀ

180.000,00 €

50.559

827.578,69 €

16

80.000,00 €

1.087.578,69 €

543.789,35 €

1.631.368,04 €

AJUNTAMENT DE PALMA

0,00 €

416.065

0,00 €

 

0,00 €

4.000.000,00 €

2.000.000,00 €

6.000.000,00 €

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13.540.000,00 €

479.883

7.855.000,00 €

161

805.000,00 €

22.200.000,00 €

11.100.000,00 €

33.300.000,00 €

La concessió de les subvencions es farà una vegada s'hagin presentat les sol·licituds i la resta de la documentació.

7.- Presentació de sol·licituds

Per presentar la documentació prevista al punt següent hi haurà un sol termini de dos (2) mesos comptadors a partir de l'endemà de la publicació de l'extracte d'aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears. Si el darrer dia és inhàbil, s'ha d'entendre prorrogat fins el primer dia hàbil següent.

Les instàncies s'han de dirigir a la Presidenta del Consell de Mallorca, i es poden presentar a qualsevol terminal del Registre General del Consell de Mallorca: seu del Consell (Palau Reial, 1); Centre Cultural la Misericòrdia (Plaça de l'Hospital, 4); Llar de la Joventut (General Riera, 111); Llar de la Infància (General Riera, 113); el Poliesportiu Sant Ferran (camí de Ca l'Ardiaca, 5); i en el Registre general de l'IMAS (General Riera, 67), tots a Palma.

Així mateix, també es poden presentar als llocs establerts a la Llei 39/2015, de 1 d' octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 02/10/2015).

Si la sol·licitud no reuneix les dades d'identificació, tant de la subvenció sol·licitada com de la persona sol·licitant, o alguns dels requisits prevists a la Llei 39/2015, de 1 d'octubre, del Procediment administratiu comú de les administracions públiques, es requerirà a l'entitat sol·licitant, d'acord amb el que estableix l'article 73.2 de la llei abans esmentada, perquè, en un termini de deu o quinze dies hàbils, esmeni la falta o acompanyi els documents preceptius amb indicació que, si no ho fa així, es tindrà per desistida la petició, amb una resolució expressa prèvia.

Juntament amb la sol·licitud s'ha de presentar la documentació detallada en el punt següent d'aquesta convocatòria.

8.- Formalització de sol·licituds

1.- Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model oficial (Annex I). S'ha de presentar una sol·licitud i tota la documentació que tot seguit es relaciona per demanar la subvenció de les actuacions

Amb la sol·licitud s'hi ha d'adjuntar la següent documentació:

-Declaració responsable de no incórrer en prohibicions per ser beneficiari de subvencions (Annex III).

-Declaració responsable de trobar-se al corrent en el compliment d'obligacions tributàries amb l'Estat i el Consell de Mallorca i amb la Seguretat Social (Annex IV).

-Declaració responsable de no trobar-se en la situació prevista a l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes (Annex V).

2.- Per sol·licitar alguna de les actuacions subvencionables del punt 3 de la convocatòria, a més de la documentació del punt 8.1 s'ha de presentar la documentació següent:

-Una memòria explicativa de l'actuació sol·licitada firmada per un tècnic/tècnica municipal amb el vistiplau del batle/batlessa de l'ajuntament, amb el següent contingut:

Títol de l'actuació; breu descripció del seu objecte; pressupost amb IVA inclòs; i declaració que es tracta d'una actuació subvencionable de les incloses al punt 3 de la convocatòria.

9.- Reformulació de les sol·licituds

Fins el dia 30 de setembre de 2021 es podran reformular les sol·licituds presentades una vegada els ajuntaments beneficiaris de les subvencions comptin amb els projectes tècnics per tal de fer les adequacions pertinents per ajustar, si s'escau, les quanties als pressuposts dels projectes.

S'ha de tornar a presentar la sol·licitud segons el model oficial i, si s'escau, la memòria amb el contingut del punt 8.2 de les actuacions noves que es presentin en substitució de les ja aprovades. No s'admetran actuacions noves si no és per al cas de substitució de les ja subvencionades.

 

Palma, 11 de novembre 2020

La secretària tècnica de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. (Por delegació del conseller de Promoció Econòmica i Desenvolupament Local. Resolució de 22/07/2019. BOIB núm. 103, de 27/07/2019) Rosa Mª  Cañameras Bernaldo