Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'AFERS SOCIALS I ESPORTS

Núm. 11053
Resolució de la consellera d’Afers Socials i Esports per la qual es convoquen ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d’esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional – Temporada esportiva 2020/2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

1. L'article 10.1 j de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, estableix que correspon a l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, en l'exercici de les seves competències, fomentar l'esport d'alt nivell.

2. L'article 2.1 b de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener), estableix que és susceptible d'ajuts el suport als clubs esportius. D'altra banda, l'article 5.1 de la mateixa Ordre estableix que les convocatòries que es dictin a l'empara d'aquestes bases s'han d'aprovar per resolució del conseller competent en matèria d'esports i s'han de publicar en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

3. Atesa la naturalesa dels ajuts per a desplaçaments, manutenció, arbitratges, llicencies esportives i mutualitat, l'article 17, apartats 2 i 3, del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, permet que la selecció dels beneficiaris es dugui a terme per procediments que no són de concurs quan no siguin necessàries la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si. Les sol·licituds de subvenció es poden resoldre individualment, encara que no hagi acabat el termini de presentació, a mesura que aquestes entrin en el Registre de la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

4. La Conselleria d'Afers Socials i Esports, mitjançant la Direcció General d'Esports, exerceix les competències en matèria d'esport i lleure, atorgades per l'article 30.12 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears, i d'acord amb el que disposa el Decret 21/2019, de 4 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 15/2019, de 4 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Fonaments de dret

1. L'article 15 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

2. L'article 5.1 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

3. L'apartat III.6.4 del Pla Estratègic de Subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears per als exercicis 2018 - 2020 aprovat per Acord del Consell de Govern de 9 de març de 2018 (BOIB núm. 31, de 10/03/2018).

4. Autorització de la Consellera d'Hisenda i Relacions Exteriors de imputació de la despesa pluriennal de data 5 d'octubre de 2020.

5. Informe favorable del Servei Jurídic de la Conselleria d'Afers Socials i Esports de data 7 d'octubre de 2020.

6. Acord del Consell de Govern de data 26 d'octubre de 2020, d'autorització prèvia a la consellera d'Afers Socials i Esports per exercir la competència en matèria d'autorització i disposició de la despesa derivada de l'expedient de convocatòria d'ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional.

7. Proposta de resolució del director general d'Esports d'aprovar la convocatòria d'ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional i que promocionin les Illes Balears, temporada 2020/2021.

8. Informe favorable de data 10/11/2020 de fiscalització prèvia limitada de la Intervenció General de la comunitat autònoma.

Per tot això, i en ús de les facultats que m'atribueix la Llei 1/2019, de 31 de gener, del Govern de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

1. Aprovar la convocatòria d'ajuts als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional, temporada 2020/2021, que figura en l'annex 1 d'aquesta Resolució.

Les subvencions atorgades per la Conselleria d'Afers Socials i Esports, resten regulades fonamentalment, segons la legislació bàsica establerta per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i amb les modificacions introduïdes, en matèria de subvencions, per la Llei 14/2011, de 1 de juny, de la ciència, la tecnologia i la innovació (BOE núm. 131 de 2011), el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel què s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports i per la Instrucció 3/2007 de la Intervenció General de la CAIB, de justificació d'expedients de subvencions.

2. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució –que exhaureix la via administrativa– es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera d'Afers Socials i Esports en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39/2015, d'1 de octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà que s'hagi publicat aquesta Resolució, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Palma, 11 de novembre de 2020

La consellera d'Afers Socials i Esports

Fina Santiago Rodríguez

  

ANNEX 1

Convocatòria

1. Objecte

1.1 L'objecte de la convocatòria és donar suport als clubs esportius de les Illes Balears amb equips d'esports individuals i col·lectius que participin en competicions de categoria nacional durant la temporada esportiva 2020-2021.

A efectes d'aquesta convocatòria es consideren esports individuals els següents:

- Atletisme

- Bàdminton

- Billar

- Bitlles

- Escacs

- Gimnàstica

- Natació

- Pàdel

- Petanca

- Tennis taula

- Tir amb arc

I són esports col·lectius:

- Bàsquet

- Futbol

- Futbol americà

- Futbol sala

- Handbol

- Hoquei línia

- Rugbi

- Voleibol

- Waterpolo

1.2 Les competicions de categoria nacional han de complir les condicions següents:

- Han de figurar en els calendaris de competicions oficials de les federacions nacionals corresponents. En el cas específic d'esports col·lectius ha de tractar-se de lligues regulars, play-off, copes o lligues internacionals de màxima categoria.

- A competicions de categoria absoluta es considerarà un màxim de tres categories nacionals per modalitat esportiva i sexe, sense comptabilitzar les competicions professionals reconegudes pel CSD (primera i segona divisions de futbol i primera de bàsquet). En el cas dels juvenils de futbol i futbol sala només es considera la màxima categoria de competició nacional.

- Han d'implicar enfrontaments amb equips d'altres comunitats autònomes diferents a les Illes Balears.

- Han de tenir lloc entre l'1 d'agost de 2020 i el 15 d'agost de 2021.

- Han de ser competicions a les quals es participi per haver aconseguit un accés mitjançant proves classificatòries o la participació en altres competicions que regulin els ascensos o descensos de categoria nacional; per tant, queden excloses les competicions tipus “open”, obertes a qualsevol equip sense necessitat d'una classificació prèvia.

- Participació en Play off (guanyador) o Play off d'ascens:

- Play off al títol de les tres categories previstes en el punt 1.3 d'aquesta convocatòria.

- Fase d'ascens a la primera i segona categoria de les previstes al punt 1.3 d'aquesta convocatòria.

- Copa del Rei o la Reina (o denominació equivalent segons la categoria) de les tres categories previstes en el punt 1.3 d'aquesta convocatòria.

- Participació a lligues internacionals: només equips de màxima categoria absoluta, en les quals el dret de participació sigui conseqüència directa de la classificació obtinguda la temporada anterior a la lliga regular, play-off o copa nacional.

1.3 Les categories nacionals objecte de subvenció són les següents:

Esport

1a categoria

2a categoria

3a categoria

INDIVIDUALS

Atletisme femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Atletisme masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Bàdminton

La Lliga Sports TOP8

Primera nacional

-

Billar masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Bitlles masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Escacs

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Gimnàstica artística femenina

Primera divisió (Liga Iberdrola)

Segona divisió

Tercera divisió

Gimnàstica artística masculina

Categoria absoluta

-

-

Natació femení

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Natació masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

Segona divisió

Pàdel

Primera categoria

Segona categoria

-

Petanca femení

Divisió d'honor

-

-

Petanca masculí

Divisió d'honor

Primera divisió

-

Tennis taula femení

Superdivisió femenina

Divisió d'honor

Primera divisió

Tennis taula masculí

Superdivisió masculina

Divisió d'honor

Primera divisió

Tir amb arc

Categoria absoluta

-

-

 

COL·LECTIUS

Bàsquet femení

Lliga femenina ENDESA

Lliga femenina 2

-

Bàsquet masculí*

LEB OR

LEB ARGENT

EBA

Futbol americà

Sèrie A

Sèrie B

-

Futbol masculí*

Segona divisió B

-

-

Futbol femení

Primera divisió (Lliga Iberdrola)

Primera B (Reto Iberdrola)

Primera nacional

Futbol sala masculí

Primera divisió

Segona divisió

Segona divisió B

Futbol sala femení

Primera divisió

Segona divisió

 

Handbol femení

Divisió d'honor (Lliga Guerreras Iberdrola)

Divisió d'honor plata

-

Handbol masculí

ASOBAL

Divisió d'honor plata

Primera nacional

Hoquei línia femení

Elit femení

Primera divisió or

-

Hoquei línia masculí

Elit masculí

Primera divisió or

Primera divisió plata

Rugbi masculí

Divisió d'honor

Divisió d'honor B

-

Voleibol femení

Superlliga (Liga Iberdrola)

Superlliga 2

Primera divisió

Voleibol masculí

Superlliga

Superlliga 2

Primera divisió

Waterpolo femení

Divisió d'honor (Lliga Premaat)

Primera divisió

-

Waterpolo masculí

Divisió d'honor (Lliga Premaat)

Primera divisió

Segona divisió

JUVENILS

Futbol masculí

Divisió d'honor juvenil

-

-

Futbol sala masculí

Divisió d'honor juvenil

-

-

* Les categories de futbol masculí (1a divisió i 2a divisió A) i de bàsquet masculí (ACB) no són objecte d'aquesta subvenció.

2. Beneficiaris

2.1 Poden ser beneficiaris d'aquestes subvencions els clubs esportius regulats pel títol V, capítol I, de la Llei 14/2006, de 17 d'octubre, de l'esport de les Illes Balears, i pel Decret 147/1997, de 21 de novembre, pel qual es regulen la constitució i el funcionament dels clubs esportius, modificat pel Decret 214/1999, d'1 d'octubre, inscrits en el Registre d'Entitats Esportives de les Illes Balears, que acreditin la participació d'algun dels seus equips a la competició federativa de categoria nacional previstes a la taula del punt anterior.

2.2 Queden exclosos d'aquesta convocatòria aquells clubs amb equips que durant la temporada 2020/2021 siguin societats anònimes esportives (SAD).

3. Règim de compatibilitat amb altres ajuts

3.1 Com a regla general, els ajuts que es concedeixin són compatibles amb altres ajuts o subvencions, independentment de la seva naturalesa i de l'entitat que els concedeixi, sempre que, aïlladament o conjuntament, no superin el cost total de l'activitat objecte de subvenció.

3.2 Les entitats esportives de les Illes Balears que sol·licitin aquestes subvencions no poden ser beneficiaries d'altres subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears que tinguin per objecte la compensació de despeses de trasllats a la Península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla.

4. Despeses subvencionables

4.1 Se subvencionen les següents despeses:

a) Despeses de trasllats del club esportiu per participar a les competicions fora de l'illa d'origen: despeses de desplaçaments a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla i manutenció dels esportistes i de l'equip tècnic, derivades de la participació del club en les competicions esportives objecte de la subvenció.

b) Despeses de participació en els entrenaments oficials dels esportistes i tècnics per cadascuna de les jornades del calendari federatiu oficial.

c) Despeses i taxes a federacions esportives i/o lligues professionals d'inscripció requerides per a la participació a la competició de categoria nacional durant la temporada esportiva 2020-2021.

d) Despeses i taxes a federacions esportives i/o lligues professionals d'arbitratges, llicències i mutualitats dels esportistes i de l'equip tècnic, requerides per a la participació a la competició de categoria nacional durant la temporada esportiva 2020-2021.

4.2 No són objecte de subvenció:

a) Les despeses o taxes pagades a federacions esportives i/o lligues professional estrangeres, encara que es paguin a traves de lles federacions esportives espanyoles.

b) Despeses d'allotjament, dietes, trasllats dels arbitres o jutges esportius.

c) Avals o assegurances per la participació o inscripció de l'equip a la competició esportiva.

d) Les despeses de desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

4.3 Els desplaçaments entre les illes de la comunitat autònoma de les Illes Balears es poden sol·licitar en el termini de quinze (15) dies hàbils comptadors des del dia abans de l'inici de la prova esportiva. Els clubs esportius interessats han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el tràmit telemàtic que està disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració (https://www.caib.es/seucaib/ca/tramites/tramite/3663987)

4.4 Els equips juvenils de futbol i futbol sala no podran optar als ajuts per a la línia de subvenció de trasllats i manutenció per a la participació a play-off, copes i lligues internacionals, ni tampoc a la línia de subvenció de despeses de participació en els entrenaments.

4.5 Els equips que participin a play-off d'ascens, copes o lligues internacionals no podran optar als ajuts per a la línia de subvenció de despeses federatives, ni als ajuts per a entrenaments corresponents a aquestes competicions.

5. Import màxim i crèdit pressupostari

5.1 La Conselleria d'Afers Socials i Esports destina a aquesta convocatòria 240.000,00€ per a l'any 2020 i de 1.300.000 € per a l'any 2021, amb càrrec a la partida pressupostària 17601.461A01.48000.00 dels pressuposts generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb el següent detall:

 

Any 2020

Any 2021

A) Despeses de competició

0,00 €

1.295.000,00 €

Desplaçaments

0,00 €

640.000 €

Despeses entrenaments oficials

0,00 €

300.000 €

Arbitratges, llicències i mutualitats dels esportistes i de l'equip tècnic

0,00 €

355.000 €

B) Despeses d'inscripció a la competició

240.000 €

5.000 €

TOTAL

240.000 €

1.300.000 €

5.2 En el cas que es vulgui augmentar la dotació de la partida pressupostària o modificar la partida a la qual s'imputa aquesta convocatòria, s'ha de fer mitjançant una resolució de la consellera d'Afers Socials i Esports.

6. Sol·licitud i documentació

6.1 El beneficiari de l'ajut és l'encarregat de fer els tràmits necessaris per presentar la sol·licitud, juntament amb la documentació exigida, dins el termini establert.

6.2 Les sol·licituds, segons el model d'imprès normalitzat, han d'anar adreçades a la Conselleria d'Afers Socials i Esports.

6.3 L'imprès normalitzat de sol·licitud i els diferents annexos necessaris per sol·licitar la subvenció es poden aconseguir per Internet, a la pàgina web de la Direcció General d'Esports (http://esports.caib.es).

6.4 Les sol·licituds s'han de presentar en els terminis que fixa l'apartat setè d'aquesta Resolució. Les persones interessades han de presentar les sol·licituds de forma electrònica mitjançant el Registre Electrònic Comú (REC), i han d'adjuntar la sol·licitud específica del procediment que estarà disponible a la Seu Electrònica d'aquesta Administració, signada electrònicament.

En cas de presentar-la de manera presencial, l'Administració, conforme a allò que estableix l'article 68.4 de la Llei 39/2015 els requerirà perquè la realitzin en la forma indicada anteriorment. A aquests efectes, es considera com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què s'hagi dut a terme l'esmena.

6.5 Documentació general que s'ha d'aportar:

a) Imprès de sol·licitud emplenat i signat adequadament, en el qual constin les dades del beneficiari.

b) Fotocòpia de la targeta d'identificació fiscal de l'entitat i fotocòpia del DNI de la persona signant de la sol·licitud, juntament amb la documentació que acrediti la representació en què actua.

c) Declaració responsable de l'entitat que acrediti que no es troba inclosa en cap dels supòsits de prohibició o d'incompatibilitat per ser beneficiària de la subvenció de conformitat amb la normativa aplicable.

d) En cas que no siguin perceptors de la Comunitat Autònoma, una declaració responsable de veracitat de les dades bancàries aportades, com preveu el Decret 6/2013, de 17 de febrer, de mesures de simplificació documental dels procediments administratius; o un document bancari que acrediti la titularitat del compte. L'imprès normalitzat de declaració responsable es podrà obtenir a la seu o a la pàgina web de la Direcció General d'Esports.

e) Declaració responsable de totes les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per qualsevol institució, pública o privada, nacional o estrangera, relacionades amb la sol·licitud.

f) Certificat d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquest certificat s'adjuntarà d'ofici per l'òrgan instructor.

g) Certificats d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Hisenda de l'Estat i amb la Seguretat Social.

h) Declaració responsable referent al compliment de les obligacions imposades a l'article 15 de l'Ordre de Bases i en el punt 16 d'aquesta convocatòria.

i) Declaració responsable de transparència de les entitats esportives que hagin percebut a l'any 2019 ajudes o subvencions públiques en una quantia superior a 100.000,00 o quant almenys el 40 % del total dels seus ingressos anuals tinguin caràcter d'ajuda o subvenció pública, sempre que assoleixin com a mínim la quantitat de 5.000,00 €.

j) Declaració responsable dels esportistes, entrenadors, preparadors físics i fisioterapeutes de l'equip. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms, document oficial d'identificació (DNI), tipus de relació laboral, professional o de voluntariat amb el club esportiu.

k) Declaració responsable de no haver estat sancionades o condemnades en els últims tres anys per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere, sancionades per resolució administrativa ferma o condemnades per sentència judicial ferma.

l) Certificat negatiu de delictes sexuals, tal com estableix l'article 1.8 de la Llei 26/2015, de 28 de juliol, de modificació del sistema de protecció a la infància i a l'adolescència de tot el personal tècnic esportiu al servei del perceptor de l'aportació, del qual es presenten factures per raó del treball realitzat.

6.6 Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les despeses d'inscripció a la competició oficial:

a) Projecte explicatiu de la competició, on s'indiquin:

 

- Els antecedents, els objectius, els recursos humans i materials necessaris per participar.

- El calendari federatiu de la competició nacional.

- Tríptic federatiu (o document anàleg certificat per la federació) de l'equip que presenta la sol·licitud. Aquest document ha d'incloure com a mínim nom, cognoms i càrrec dels membres (jugadors i tècnics) amb llicència federativa de la plantilla de l'equip per al qual es presenta la sol·licitud.

 

b) Relació de les factures de les despeses d'inscripció a la competició nacional pagades.

c) Còpia de totes les factures i dels documents acreditatius de pagament d'aquestes.

d) Certificat emès per la federació esportiva corresponent, indicant les despeses federatives que ha d'abonar el club per la inscripció a la competició.

e) Còpia de les targetes d'embarcament o dels bitllets electrònics.

6.7 Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius als trasllats a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla i alimentació dels esportistes i de l'equip tècnic i entrenaments.

a) Informe de l‘actuació de l'equip, que ha d'incloure com a mínim:

​​​​​​​

- Nom, llinatges, núm. de llicència federativa, categoria, edat i nacionalitat dels esportistes de l'equip.

- Relació de partits o proves: data, lloc, equip contrari i resultat.

- Relació d'infraccions comeses i sancions esportives imposades al club i als esportistes i tècnics.

- Per a cada desplaçament:

- Nom i llinatges dels esportistes i tècnics que han viatjat.

- Companyia aèria.

- Aeroport de sortida, aeroports d'escala, aeroport d'arribada.

- Dia i hora de sortida – Dia i hora de tornada.

- Nom de l'hotel d'allotjament.

- Carrer, número, població i codi postal de l'hotel d'allotjament.

- Dia d'entrada i de sortida.

 

 

​​​​​​​b) Un informe econòmic que ha de contenir els punts següents:

 

1. Acreditació o, si no, declaració de la persona o l'entitat beneficiària sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul (Justificació mòduls).

2. Quantia de la subvenció calculada sobre la base de les activitats quantificades en l'informe d'actuació i els mòduls prevists en la convocatòria (Justificació mòduls).

3. Acreditació o, si no, declaració de la persona o l'entitat beneficiària sobre les despeses subvencionables que s'han efectuat en el període compres entre l'1 d'agost de 2020 i el 15 d'agost de 2021 i han estat efectivament pagades en el mateix període. Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de la seva qualificació com a subvencionable, si el pagament ha estat practicat mitjançant paper moneda i la moneda metàl·lica, nacionals o estrangers, xecs bancaris al portador o nominatiu, pagaré, lletres de canvi o similars, targeta de crèdit o transferència bancària. No tindrà la consideració de despesa efectivament pagada els pagament practicat mitjançant la compensació de factures de trasllats o alimentació amb factures de publicitat o patrocini.

 

c) Subvenció desplaçaments: s'ha de adjuntar com a document acreditatiu d'haver realitzat l'activitat esportiva objecte del desplaçament la còpia de les actes dels partits disputats fora de l'illa d'origen del club.

d) Subvenció assistència als entrenaments: s'ha de adjuntar com a document acreditatiu d'haver realitzat l'activitat esportiva objecte dels entrenaments oficials la còpia de les actes de tots els partits disputats (tant els disputats com a local com de visitant).

e) Només tindrà la consideració de despesa efectivament justificada mitjançant els mòduls de desplaçaments i d'assistència els esportistes i tècnics que apareixen a l'acta del partit o prova esportiva, i com a màxim el número d'esportistes i tècnics previst a la Taula 1 – PAX Esport.

f) Els beneficiaris estan dispensats de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sens perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció.

g) Certificat emes per la federació espanyola o lliga professional corresponent relatiu a les ajudes i subvencions sol·licitades o concedides per a despeses de desplaçaments i manutenció per a equips esportius participin en competicions de categoria nacional – Temporada esportiva 2020/2021.

6.8 Documentació que s'ha d'aportar pels ajuts relatius a les despeses i taxes a federacions esportives d'arbitratges, llicències i mutualitats dels esportistes i tècnics.

a) Justificants econòmics de la despesa efectuada, que han de consistir en les factures originals i còpia corresponents a l'import de la totalitat de les despeses efectuades per a la realització de l'activitat subvencionada, i amb els documents acreditatius dels pagaments. Aquest requisit es concreta amb els Comptes Justificatius següents:

 

i. Relació numerada, ordenada sistemàticament i detallada, de les factures acreditatives de les despeses subvencionables.

ii. Les despeses de mutualitats i llicències dels esportistes i equip tècnic, desglossades individualment, indicant nom i cognoms, càrrec, import de la llicència i import de la mutualitat, si s'escau.

iii. Les despeses d'arbitratge per a cada enfrontament, agrupades, o bé indicant les competicions a les que corresponent.

Es presentarà original i còpia de les factures, dels rebuts i dels fulls de "Compte justificatiu de la despesa subvencionada, per que, una vegada verificada la seva elegibilitat, es procedeixi a diligenciar i posar a disposició del perceptor, els originals i compulsar les còpies que resten incorporades a l'expedient. Els originals i les seves còpies aniran numerats al marge superior dret de forma correlativa (1, 2, 3, ...).

No seran admesos a tràmit els impresos de "Compte justificatiu de la despesa subvencionada", als què no s'adjuntin original i còpia de tots els documents, degudament numerats. La documentació es presentarà en format A4. Si els documents són més petits, s'adjuntaran en full d'aquest format, sempre numerats. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a d'altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna.

6.9 En el model normalitzat de sol·licitud de subvenció que es posa a disposició dels interessats es preveu l'autorització a l'òrgan gestor dels ajuts perquè dugui a terme les actuacions necessàries per a la comprovació de les dades relatives al compliment de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social.

En cas que l'entitat sol·licitant denegui de manera expressa aquesta autorització, ha de presentar, juntament amb la sol·licitud, una declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Seguretat Social, o bé els corresponents certificats acreditatius d'aquestes circumstàncies.

En el cas que la Direcció General d'Esports, per causes alienes a la seva voluntat, no pugui aconseguir els documents esmentats, requerirà a la persona o l'entitat sol·licitant que els aporti en el termini de 10 dies hàbils, sempre amb anterioritat a la proposta de resolució.

6.10 La Direcció General d'Esports, en qualsevol moment, pot sol·licitar als interessats la documentació i la informació complementària que consideri necessària per resoldre l'expedient.

6.11 Si la documentació aportada no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius, amb l'advertiment que, en el cas que no ho faci, es considerarà que desisteix de la sol·licitud i s'arxivarà l'expedient sense cap més tràmit, amb la corresponent resolució prèvia que s'ha de dictar en els termes prevists a l'article 21.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre.

6.12 L'incompliment dels requisits o del termini de presentació de sol·licituds establerts en aquesta convocatòria comporta la inadmissió de la sol·licitud.

6.13 La inexactitud, falsedat o omissió de caràcter essencial en qualsevol dada o document que acompanyi aquestes declaracions deixa sense efecte aquest tràmit, des del moment en què es coneguin i amb audiència prèvia a la persona interessada; en conseqüència, comporten la inadmissió de la sol·licitud de subvenció, sens perjudici que puguin ser causa de revocació de la subvenció, si es coneixen amb posterioritat a la concessió.

Amb la signatura de les declaracions responsables, la persona signant dóna el seu consentiment per a la realització de les verificacions oportunes, des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds de subvenció i fins al compliment per part de la persona beneficiària de l'obligació de justificació de manera completa i correcta, i manifesta, sota la seva responsabilitat, que compleix els requisits establerts i que disposa de la documentació que ho acredita.

7. Termini per presentar les sol·licituds

7.1 Ajuts per a despeses d'inscripció a la competició nacional: el darrer dia per presentar les sol·licituds és dia 23 de novembre de 2020 (inclòs).

7.2 Ajuts per a despeses d'inscripció a la competició nacional de tir amb arc, gimnàstica i atletisme: el darrer dia per presentar les sol·licituds és dia 15 de juliol de 2021 (inclòs).

7.3 Ajuts per a despeses relatives als trasllats a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla i alimentació dels esportistes i de l'equip tècnic, entrenaments i despeses i taxes a federacions esportives d'arbitratges, llicències i mutualitats dels esportistes i tècnics: el termini per presentar les sol·licituds comença dia 2 de gener de 2021 i acaba dia 17 d'agost de 2021 (inclòs).

8. Competència i resolució

8.1 La Direcció General d'Esports és l'òrgan competent per instruir el procediment; és l'òrgan competent per tramitar els expedients i ha de fer d'ofici totes les actuacions que consideri necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de pronunciar la Comissió Avaluadora. Aquesta ha d'emetre un informe que serveixi de base per elaborar la proposta de resolució. En l'informe, la Comissió Avaluadora ha d'establir la relació ordenada per puntuació de les possibles entitats beneficiàries.

8.2 L'òrgan instructor pot demanar al sol·licitant la modificació o la millora voluntàries dels termes de la sol·licitud. En aquest cas se n'ha d'estendre una acta succinta, que s'ha d'incorporar al procediment.

8.3 En tot cas, l'òrgan instructor pot proposar la millora de la sol·licitud i, en particular, la modificació del pressupost presentat per la persona sol·licitant o les condicions i la forma de realització de l'activitat proposada per ell, sempre que això no perjudiqui terceres persones. En aquests casos, s'ha de demanar la conformitat de la persona sol·licitant, la qual s'ha d'entendre atorgada si la proposta formulada per l'òrgan instructor explicita clarament les modificacions corresponents i la persona sol·licitant no hi manifesta oposició, per escrit, en un termini de quinze dies. En qualsevol altre cas, la sol·licitud s'ha de mantenir en els termes expressats per la persona sol·licitant en el seu escrit inicial, sens perjudici de les correccions que, si escau, es desprenguin de l'escrit d'oposició que presenti.

8.4 Sens perjudici del que preveu l'apartat anterior, la persona sol·licitant també pot modificar per si mateixa la sol·licitud en els casos i sota les condicions que estableix l'article 16.3 del Text refós de la Llei de subvencions.

8.5 Si el procediment de concessió es paralitza per qualsevol causa imputable a l'entitat sol·licitant de la subvenció, la Direcció General d'Esports l'advertirà que en el termini de 15 dies hàbils se'n produirà la caducitat. Si finalitza aquest termini i l'entitat sol·licitant no ha dut a terme les activitats necessàries per reprendre la tramitació, la Direcció General d'Esports proposarà a la consellera d'Afers Social i Esports per resoldre l'arxivament de les actuacions i, una vegada dictada la resolució corresponent, serà notificada a l'entitat interessada.

8.6 El director general d'Esports ha d'emetre les propostes de resolució de concessió o denegació dels ajuts, les quals han de contenir la relació dels beneficiaris proposats per la Comissió Avaluadora per atorgar la subvenció, així com les sol·licituds excloses amb el motiu de l'exclusió. La proposta de resolució del Director General d'Esports contindrà tots els aspectes prevists a l'article 16.4 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i a l'article 11.6 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

Una vegada notificades les propostes de resolució, les entitats beneficiàries han de comunicar a l'òrgan instructor l'acceptació o renúncia de la proposta en el termini de 5 dies hàbils. En tot cas, es considera que l'entitat beneficiària accepta la proposta de resolució si no manifesta el contrari en un termini de 5 dies hàbils comptadors des de l'endemà d'haver-se notificat .

8.7 La resolució expressa de la consellera d'Afers Socials i Esports finalitza el procediment de concessió de la subvenció. Aquesta resolució contindrà els aspectes previst a l'article 12 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports.

Les resolucions dictades en aquest procediment, que exhaureixin la via administrativa, s'han de notificar individualment a cada entitat interessada, d'acord amb l'article 42 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre; han de ser motivades i han de fixar, en el cas de la concessió, la quantia individual de la subvenció concedida.

8.8 El termini màxim per resoldre el procediment i notificar les resolucions és de 6 mesos des de l'acabament del període de presentació de les sol·licituds.

9. Comissió Avaluadora per a la línea de subvencions per la inscripció a la competició nacional

9.1 De conformitat a l'article 10 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012, es constitueix la Comissió Avaluadora, composta per:

- President: el director general d'Esports.

- Secretària: la cap de la Secció VI de la Direcció General d'Esports.

- Vocals:

- el cap del Servei de Planificació i Formació de la Direcció General d'Esports.

- Dos tècnics de la Fundació per a l'Esport Balear, nomenats pel Director General d'Esports, a proposta del Gerent de l'esmentada Fundació.

9.2 Les funcions de la Comissió Avaluadora són:

- Examinar les sol·licituds presentades.

- Emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució que ha de formular la Direcció General d'Esports.

Les decisions de la Comissió s'han de prendre per majoria simple i en cas d'empat el president té el dret de vot de qualitat.

10. Criteris generals per avaluar les sol·licituds

10.1. Per determinar si un equip s'avaluarà segons la categoria nacional a la que participa durant la temporada actual, es tindrà en compte la categoria en que estava competint la temporada anterior, el reglament corresponent i el resultat obtingut per l'equip al finalitzar la mateixa.

En aplicació de l'article 11.1 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de homes i dones, els barems per avaluar les sol·licituds s'aplicaran de la mateixa forma i manera als equips masculins i femenins per tal de aconseguir una efectiva igualtat de gènere per part de les entitats sol·licitants.

10.2 Un equip s'avaluarà segons la categoria en que competeix a la temporada a subvencionar només si:

- Manté la categoria nacional en la que va competir durant la temporada anterior.

- Assoleix la plaça a la categoria nacional avaluada per haver obtingut una posició a la classificació de la categoria nacional immediatament superior, que implica el descens directe, atenent al reglament vigent.

- Aconsegueix la plaça a la categoria nacional avaluada per haver obtingut una posició a la classificació de la categoria immediatament inferior (nacional o autonòmica), que permet l'ascens directe, atenent al reglament vigent.

- Ocupa una plaça lliure a la competició de categoria nacional, havent quedat a la classificació final de la competició de categoria immediatament inferior (nacional o autonòmica), fins a tres posicions per darrera de l'equip que aconsegueix l'ascens directe per reglament (si pugen varis equips, es tindrà com a referència l'últim equip que aconsegueixi l'ascens). En aquest cas la plaça s'haurà d'oferir per ordre als equips que ocupin aquestes tres posicions, i només s'admetrà avaluar a un equip amb les condicions indicades si els equips que ocupen les posicions anteriors a ell han renunciat a ocupar la plaça lliure.

- No ha accedit a la categoria de competició pagant una quota extraordinària, superior a l'import ordinari que han de pagar els equips per competir en aquesta categoria quan l'accés es produeix per un ascens directe.

- Participa a una competició de nova creació.

10.3 Els equips que no compleixin amb les condicions indicades al punt 10.2 s'avaluaran en funció de la categoria a la que participaven durant la temporada anterior. En el cas de que aquesta categoria fos d'àmbit autonòmic o es tracti d'un equip nou que competeix a una categoria que ja existia durant la temporada anterior, no pot ser beneficiari d'aquesta convocatòria el resultat de l'avaluació final de l'equip serà de 0 punts, independentment de que durant la temporada actual participi a categoria nacional.

​​​​​​​11. Criteris de repartiment, barem i quantia dels ajuts per a la inscripció a la competició nacional de la temporada 2020-2021

11.1 La selecció de les entitats beneficiàries a la línia de subvencions per a la inscripció a la competició nacional per a la temporada 2020-2021, s'ha de fer mitjançant el procediment de concurs. S'entén per concurs el procediment en el qual es concedeixen els ajuts mitjançant la comparació de les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir-hi una prelació tenint en compte els criteris de valoració fixats en aquestes bases, fins a obtenir un nombre de punts determinat. En cap cas l'import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l'import del projecte presentat.

Si, com a conseqüència d'aquesta distribució queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d'entitats beneficiàries.

11.2 Els barems que s'han d'aplicar per avaluar les sol·licituds de subvenció per a la inscripció a la competició nacional de la temporada 2020-2021, són els que s'indiquen a continuació:

A. Es realitzarà un repartiment per cadascun dels terminis de presentació de sol·licituds als punts 7.1 i 7.2, i pels imports anuals següents:

Termini d'inscripció

Beneficiaris

Imports

Any

7.1 Abans del 20/11/2020

Equips que han iniciat la competició a l'any 2020

240.000,00

2020

7.2 Abans del 15/07/2021

Equips de tir amb arc, gimnàstica i atletisme

5.000,00

2021

B. Per al repartiment de subvencions de cadascun dels terminis prevists als punts 7.1 i 7.2 de les línia de subvenció per a la inscripció a la competició nacional de la temporada 2020-2021 s'aplicarà un sistema de repartiment per puntuació. Per a això, es divideix l'import especificat a la base 5.1.B, entre la suma total de punts obtinguts per tots els sol·licitants, que ens donarà el valor del punt. L'ajuda resultant serà l'obtinguda de multiplicar el valor del punt pel nombre de punts de cada sol·licitud. Si, com a conseqüència d'aquesta distribució queda un romanent, s'ha de repartir amb el mateix sistema entre la resta d'entitats beneficiàries.

En cap cas l'import de les subvencions concedides pot superar el 100% de l'import del projecte presentat, ni de l'import sol·licitat.

12. Criteris de repartiment i quantia dels ajuts per despeses de competició

12.1 Els ajuts per a les despeses de competició de la temporada 2020-2021 s'han de concedir amb subjecció als principis de publicitat, concurrència i objectivitat.

12.2 Per la naturalesa d'aquests ajuts, d'acord amb el que estableix l'article 17, apartats 2 i 3, del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, i atès que no és necessària la comparació i la prelació, en un únic procediment, de totes les sol·licituds entre si, aquestes es resoldran individualment, a mesura que entrin en el Registre de la Conselleria d‘Afers Socials i Esports i fins que s'exhaureixin els crèdits destinats a la convocatòria. Si s'exhaureixen els crèdits destinats a la convocatòria abans d'acabar els terminis de presentació, s'ha de suspendre la concessió de noves ajudes mitjançant una resolució publicada en el BOIB.

12.3 Les subvencions es concediran quan l'entitat beneficiària acrediti que compleix els requisits que estableix aquesta convocatòria.

12.4 En cas d'anul·lació del desplaçament o de la competició, la Direcció General d'Esports únicament ha d'assumir les despeses dels desplaçaments quan l'anul·lació sigui a causa de força major i es justifiqui documentalment. En cas contrari no són objecte d'aquesta convocatòria.

13. Càlcul de la subvenció de despeses de competició

13.1 El número màxim d'esportistes i tècnics objecte de subvenció són els que s'estableix a la següent taula:

TAULA 1: PAX ESPORT

 Esport

Pax esport

INDIVIDUALS

Atletisme

22

Bàdminton

8

Billar

4

Bitlles

8

Escacs

5

Gimnàstica Artística Femenina

10

Gimnàstica Artística Masculina

6

Natació

13

Pàdel

16

Petanca

8

Tennis taula

6

Tir amb arc

5

COL·LECTIUS

Bàsquet

13

Futbol

19

Futbol sala

14

Futbol americà

31

Handbol

15

Hoquei línia

15

Rugbi

23

Voleibol

15

Waterpolo

14

13.2 L'import unitari de cada desplaçament per cada origen i destí del desplaçament és el següent:

TAULA 2: AEROPOSTS I PORTS DE DESTÍ

Aeroports de destí

Mallorca

Menorca

Eivissa/ Formentera

ALACANT

54,00 €

77,00 €

58,00 €

VALENCIA

44,00 €

71,00 €

43,00 €

BARCELONA

43,00 €

73,00 €

55,00 €

BILBAO

66,00 €

101,00 €

80,00 €

GRAN CANARIA

119,00 €

120,00 €

103,00 €

TENERIFE

120,00 €

133,00 €

126,00 €

MELILLA

162,00 €

123,00 €

132,00 €

GRANADA

59,00 €

97,00 €

94,00 €

MÁLAGA

51,00 €

110,00 €

91,00 €

SEVILLA

79,00 €

107,00 €

64,00 €

LA CORUNYA

88,00 €

94,00 €

115,00 €

SANTIAGO

69,00 €

93,00 €

106,00 €

MADRID

56,00 €

80,00 €

54,00 €

OVIEDO

83,00 €

114,00 €

118,00 €

SARAGOSSA

55,00 €

80,00 €

80,00 €

 

 

 

 

Port de destí

Eivissa

 

 

DENIA

25,00 €

 

 

VALENCIA

25,00 €

 

 

(*)Els imports corresponent a l'anada i tornada.

- El número màxim d'esportistes i tècnics objecte de subvenció per cadascun dels desplaçaments es l'establert a la taula 1.

13.3 Despeses de manutenció pels desplaçaments fora de l'illa d'origen:

a) Import de manutenció per persona als desplaçaments

S'estableix un import per persona als desplaçaments, que dependrà del fet de que hi hagi o no pernoctacions al destí del mateix. Els imports corresponents s'indiquen a la taula següent:

TAULA 3: IMPORTS MANUTENCIÓ

Ajut per a desplaçaments d'anada i tornada el mateix dia

24,00 euros / pax

Ajut per pernoctació

48,00 euros / pax

 

b) Màxim nombre de pernoctacions admeses

El màxim nombre de pernoctacions admeses dependrà del nombre de competicions realitzades al destí del desplaçament:

- En cas de realitzar només una competició al destí del desplaçament, s'admetrà un màxim de dues pernoctacions, independentment de la localitat de destí.

- En cas de realitzar més d'una competició al mateix desplaçament (vàries competicions el mateix dia, competicions en dies consecutius, o competicions amb dies de descans entre mig) es podrà justificar un nombre de pernoctacions equivalent al nombre de dies transcorreguts (ambdós inclosos) entre la primera i l'última competició del mateix desplaçament, més dos pernoctacions addicionals, però establint un màxim equivalent al nombre de dies de competició multiplicat per dos.

La taula següent mostra un exemple del nombre de pernoctacions permeses a tres equips que fan vàries competicions al mateix desplaçament. S'indica la competició amb una “C” i el descans amb un quadre en blanc. En els tres casos hi ha cinc dies de competició, i per tant s'estableix un màxim de partida de 5 x 2 = 10 pernoctacions.

 

Dies entre primera i última competició

Dies de competició

Dies entre inici i final

Sumant 2 a la columna anterior

Pernoctes admeses (considerant el màxim de 10)

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

Equip 1

C

 

C

 

C

 

 

C

 

 

C

5

11

13

10

Equip 2

C

C

C

C

C

 

 

 

 

 

 

5

5

7

7

Equip 3

C

C

 

C

C

 

C

 

 

 

 

5

7

9

9

13.4 Assistència dels esportistes i tècnics als entrenaments oficials per la participació a les jornades esportives de la lliga oficial ordinària.

- Despeses d'assistència dels esportistes i tècnics als entrenaments oficials la quantitats serà de 20,00€ .

13.5 Només tindrà la consideració de despesa efectivament justificada mitjançant els mòduls de desplaçaments, manutenció i d'assistència els esportistes i tècnics que apareixen a l'acta del partit o prova esportiva.

13.6 Corrector categoria: En funció de la categoria de competició en que estigui l'equip (atenent a la taula de categories del punt 1.3) s'aplicarà un corrector a la puntuació obtinguda per despeses d'arbitratges i llicencies federatives i mutualitats.

Categoria de competició

Corrector puntuació despeses federatives

Primera categoria

1,00

Segona categoria

0,75

Tercera categoria

0,50

13.7 Desplaçaments d'esportistes i tècnics a la península, Illes Canàries, Ceuta i Melilla: L'import per subvencionar per viatge d'anada i tornada s'ha de calcular amb la fórmula següent:

A. Punts despeses de trasllats

L'import assignat als desplaçaments és de 640.000,00 € (any 2021).

A. IMPORT AJUT DESPESES DE TRASLLAT

=

(

A.1. DESPLAÇAMENTS

+

A.2. MANUTENCIÓ

)

A.1. Desplaçaments

S'ha de fer una valoració en funció dels desplaçaments que l'equip ha de realitzar a la competició tenint en compte la localitat de residència de l'equip valorat, la destinació del desplaçament, les característiques de l'esport quant al nombre d'esportistes i la competició esportiva.

A.1. DESPLAÇAMENTS*

=

Sumatori dels desplaçaments sol·licitats

(

IMPORT AEROPORT DESTÍ

(taula 2)

x

NOMBRE DE ESPORTISTES I TÈCNICS

(Acta del partit amb màxim taula 1)

)

* Els equips de futbol no tindran ajut per desplaçaments, ja que la federació espanyola de futbol realitza aquestes despeses en benefici del club corresponent.

A.2. Manutenció

S'ha de fer una valoració en funció dels dies necessaris d'estada a la destinació, les característiques de l'esport quant al nombre d'esportistes.

A.2. MANUTENCIÓ

=

A.2 MANUTENCIÓ AMB PERNOCTACIÓ

+

A.2 MANUTENCIÓ SENSE PERNOCTACIÓ

 

A.2.1 MANUTENCIÓ AMB PERNOCTACIÓ

=

Sumatori dels desplaçaments amb pernoctació

(

NOMBRE DE NITS A LA DESTINACIÓ

x

IMPORT MANUTENCIÓ

(48,00 €)

x

NOMBRE DE ESPORTISTES I TÈCNICS

(Acta del partit amb màxim taula 1)

)

 

A.2.2 MANUTENCIÓ SENSE PERNOCTACIÓ(*)

=

Sumatori dels desplaçaments sense pernoctació

(

IMPORT MANUTENCIÓ

(24,00 €)

x

NOMBRE DE ESPORTISTES I TÈCNICS

(Acta del partit amb màxim taula 1)

)

(*) Només per a desplaçaments d'anada i tornada el mateix dia.

13.8 L'import de la subvenció per la participació dels esportistes i tècnics en els entrenaments per participar en les jornades o partit de la lliga oficial ordinària s'ha de calcular amb les fórmules següents:

L'import assignat als entrenaments oficials és de 300.000,00 € (any 2021).

B.- IMPORT AJUT ENTRENAMENTS

=

Sumatori dels entrenaments oficials

(

ENTRENAMENTS (20,00 €)

x

NOMBRE DE ESPORTISTES I TÈCNICS

(Acta del partit amb màxim taula 1)

)

Els equips de categoria juvenil no tindran dret a l'ajut per a despeses d'entrenaments.

En el cas que és disputi més d'una jornada esportiva en un període inferior o igual a quatre dies seguits dins la mateixa localitat, s'entendrà que només és una jornada subvencionable.

13.9 L'import de la subvenció per despeses arbitratge, llicencies esportives i mutualitats s'ha de calcular amb les fórmules següents:

C. ARBITRATBES, LLICENCIES I MUTUALITATS

=

(

IMPORT PAGAT ARBITRATGES

+

IMPORT PAGAT MUTUALITATS I LLICÈNCIES

)

X

CORRECTOR CATEGORIA

L'import assignat per despeses arbitratge, llicencies esportives i mutualitats és de 355.000,00 € (any 2021) .

Només seran objecte de subvenció les mutualitats i llicències dels esportistes i primer entrenador de l'equip objecte de subvenció que apareixen al tríptic federatiu presentat, fins al màxim de persones establert a la taula 1, segons l'esport al que es faci referència.

No s'acceptaran despeses d'operacions de “transfer” per traspassar a un jugador internacional d'un país a un altre.

En cas de que un club presenti llicències dobles o triples d'algun esportista (per competir a diferents lligues nacionals de varis països), només es tindrà en compte, a efectes d'avaluació, l'import corresponent a una llicència simple.

L'import corresponent a mutualitats i llicències ha d'estar també certificat per la federació esportiva corresponent.

14. Justificació d'activitats i pagament de l'ajut

14.1 El pagament de la subvenció únicament es pot fer efectiu una vegada presentada tota la documentació conforme i completa, i una vegada dictada la corresponent resolució d'atorgament.

14.2 Es consideren despeses subvencionables aquelles que de manera indubtable responguin a les despeses federatives de l'equip beneficiari per participar a la categoria esportiva objecte de subvenció, i s'efectuïn en el període compres entre 1 d'agost de 2020 i el 15 d'agost de 2021 i hagi estat efectivament pagada en el mateix període.

14.3 Les subvencions atorgades s'han de justificar mitjançant:

a) Subvencions per desplaçaments i despeses de manutenció per a la participació als entrenaments oficials, per mitja de mòduls previst als articles 19 i 20 de l'Ordre del conseller de Turisme i Esports de 18 de desembre de 2012 per la qual s'estableixen les bases reguladores per concedir subvencions en matèria d'esports (BOIB núm. 2, de 3 de gener).

b) Subvencions de les despeses federatives (inscripció a la competició, arbitratges, llicencies federatives i mutualitat) mitjançant la presentació del compte justificatiu, d'acord amb l'article 39 del Decret legislatiu 2/2005, en el moment de presentar la sol·licitud de la subvenció.

14.4 S'ha d'entendre justificada del tot la subvenció atorgada amb els documents que es varen presentar juntament amb la sol·licitud següents:

a) Còpia acarada de les factures acreditatives de les despeses d'inscripció a la competició, arbitratges, llicencies esportives i mutualitats amb la corresponent acreditació del pagament.

- Acreditació del pagament de la factura:

- Pagada al comptat. A la factura ha de constar el nom i llinatges, DNI i càrrec de la persona que ha cobrat, signatura i data de cobrament.

- Pagada per transferència bancària. Còpia de la transferència bancària.

- Si el pagament ha estat practicat amb targetes de crèdit, cal lliurar el rebut del pagament i una còpia de l'extracte bancari de la tarja on figuri l'apunt del càrrec.

La Llei 7/2012, de 29 d'octubre, de modificació de la normativa tributària i pressupostària i d'adequació de la normativa financera per a la intensificació de les actuacions en la prevenció i lluita contra el frau, va establir que no es poden pagar en efectiu les operacions, en què alguna de les parts intervinents actuï en qualitat d'empresari o professional, amb un import igual o superior a 2.500 euros o el seu contravalor en moneda estrangera. A l'efecte del càlcul d'aquestes quanties, s'han de sumar els imports de totes les operacions o pagaments en què s'hagi pogut fraccionar el lliurament de béns o la prestació de serveis.

Es considerarà efectivament pagada la despesa, a l'efecte de considerar-la com a subvencionable, amb la cessió del dret de cobrament de la subvenció a favor dels creditors per raó de la despesa efectuada o amb el lliurament a aquests d'un efecte mercantil, garantit per una entitat financera o companyia d'assegurances, segons l'article 83.1 del Reglament de la Llei 38/2003.

L'acreditació de les despeses també es pot efectuar mitjançant factures electròniques, sempre que compleixin els requisits exigits per acceptar-les en l'àmbit tributari.

b) Còpia de l'acta de tots els partit o de les proves esportives o certificat de la federació esportiva corresponent relatiu a la participació o l'assistència de l'esportista o del club a la competició, així com de l'assistència de personal tècnic (entrenadors, delegat d'equip, etc.).

c) Acreditació o, si no, declaració de la l'entitat beneficiària sobre el nombre d'unitats físiques considerades com a mòdul (esportistes i tècnics que apareixen a l'acta del partit o prova esportiva).

d) Còpia de les targetes d'embarcament o dels bitllets electrònics de tots els esportistes i tècnics que han participat a la competició, als efectes de comprovar els trasllats i els dies d'estància fora de l'illa d'origen de l'equip.

14.5 Si la documentació aportada per la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius.

14.6 Amb caràcter general, l'import de les subvencions s'ha d'abonar, una vegada justificat el compliment de la finalitat per a la qual es varen concedir, a partir del que resulti de la liquidació de la justificació de la subvenció.

14.7 La justificació, la liquidació i el pagament consegüent es farà en un sol moment en acabar l'activitat.

14.8 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar i notificar en el termini de nou mesos a comptar des de la presentació de la justificació per la persona interessada o, si s'escau, des de l'endemà del termini màxim per presentar-la, sens perjudici que, prèviament, s'hagi de requerir a la persona interessada perquè la presenti en un termini addicional de quinze dies improrrogables.

14.9 Per al còmput del termini de nou mesos a què es refereix el paràgraf anterior no s'han de tenir en compte els períodes d'interrupció justificada de les actuacions ni les dilacions que es puguin produir per causes no imputables a l'administració concedent, sempre que es documentin de manera adequada fent constar les dades d'inici i acabament de cada període, per dies naturals, i el motiu de la interrupció o la dilació.

14.10 La liquidació de la subvenció s'ha de dictar en el marc de les actuacions de comprovació, i que constitueix un pressupost de l'obligació de pagament total que, si s'escau, correspongui a favor de la persona interessada i a càrrec de l'administració concedent, com també, si s'escau, de l'inici per l'òrgan competent i a instància de l'òrgan gestor del procediment de revocació o de reintegrament total o parcial de la subvenció concedida i no justificada totalment o parcialment.

14.11 En tot cas, la liquidació de la subvenció per l'òrgan gestor no impedeix ni afecta la realització d'altres actuacions ulteriors de control intern o extern previstes en aquesta llei i en la resta de la legislació aplicable per part dels òrgans competents en cada cas, amb l'abast i les conseqüències jurídiques corresponents.

14.12 El transcurs del termini màxim per dictar i notificar la liquidació no impedirà que l'òrgan gestor la dicti i la notifiqui, llevat, si escau, que abans de dictar-la s'hagin iniciat altres actuacions de control pels òrgans a què es refereix l'apartat anterior o s'hagi iniciat un procediment de revocació o de reintegrament de la subvenció.

14.13 En tot cas, no seran exigibles els interessos moratoris que, si s'escau, es meritin entre l'endemà del transcurs d'aquest termini màxim i l'inici d'un procediment de reintegrament.

14.14 Sens perjudici de la resta de supòsits a què fa referència l'article 39.2 de la Llei general de subvencions, quan la persona interessada presenti la justificació de la subvenció en el termini corresponent, el còmput del termini de prescripció del dret de l'administració concedent a liquidar l'eventual reintegrament que, si s'escau, pertoqui s'inicia l'endemà de la notificació de la liquidació de la subvenció o del transcurs del termini màxim per dictar-la i notificar-la.

14.15 Els beneficiaris estan dispensats de l'obligació de presentar llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil, sens perjudici dels requeriments que puguin fer els òrgans administratius competents per comprovar i controlar l'aplicació de la subvenció.

14.16 Acreditació de pagaments.

Amb totes les factures caldrà adjuntar el seu comprovant de pagament que pot ser:

a) Rebut bancari: és el que emet l'entitat bancària al fer el pagament del rebut presentat pel proveïdor.

b) Full de transferència amb el nom del beneficiari, número de la factura amb coincidència de l'import transferit i l'import de la factura, segellat i datat per l'entitat bancària.

c) Extracte bancari del compte de l'entitat on figuri l'assentament amb l'import coincident amb l'import i el nom de l'empresa a la qual se li ha realitzat el pagament.

Si el document de pagament no fa referència a les factures, haurà d'anar acompanyat de la documentació complementaria que permeti verificar la correspondència entre despesa i pagament, en els casos b i c.

En el cas de pagaments agrupats, és a dir un sol pagament o transferència, per liquidar diferents factures caldrà que el rebut bancari o l'ordre de transferència identifiqui el nom del destinatari i el número de cada factura.

14.17 Seran imputables (elegibles) a la subvenció per despeses federatives les despeses d'activitats següents:

- Taxes a federacions esportives i/o lligues professionals sempre amb factura detallada i rebut.

- Els arbitratges amb factura de la federació i especificació de l'IVA, en cap cas rebuts, tiquets, actes, etc.

- Despeses per a inscripció a la competició, mutualitats i llicències esportives dels jugadors i membres de l'equip tècnic, també amb factura detallada i rebuts.

14.18 Si la documentació aportada per la justificació de la subvenció no compleix els requisits exigits, s'ha de requerir l'entitat interessada que, en el termini de deu dies hàbils, esmeni la mancança o adjunti els documents preceptius.

14.19 No s'entendrà totalment justificada l'aplicació dels fons percebuts fins que no s'hagi acreditat, com a mínim, l'import del projecte d'actuació que hagi servit de base per concedir l'ajut.

14.20 Si els projectes per als quals se sol·licitin els ajuts objecte d'aquesta convocatòria obtenen ajuts o subvencions d'altres entitats públiques o privades, el total dels ajuts en cap cas no pot superar el pressupost del projecte.

14.21 Tot i això, les resolucions de concessió poden establir condicions concretes per justificar les subvencions.

15. Termini de justificar

Donat que l'aparat 14.4 preveu que s'enten justificada del tot la subvenció atorgada amb els documents que es s'han de presentar juntament amb la sol·licitud els terminis de justificar seran els mateixos dels de presentació de les sol·licituds, previst al setè d'aquestes bases.

16. Obligacions dels beneficiaris

Són obligacions de les entitats beneficiàries dels ajuts:

a) Comunicar, mitjançant un escrit adreçat a la consellera d'Afers Socials i Esports, l'acceptació o renúncia de la proposta de resolució de la subvenció. En qualsevol cas, l'acceptació s'entén produïda automàticament, si en el termini de 5 dies hàbils des que es notifiqui la proposta de resolució no es fa constar el contrari.

b) Dur a terme l'activitat que fonamenta la concessió de l'ajut en el termini establert i complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

c) Justificar la realització de l'activitat objecte de l'ajut i també complir els requisits i les condicions que determinen la concessió de l'ajut.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que corresponguin de les administracions autonòmica, estatal i comunitària, la Sindicatura de Comptes i altres òrgans de control extern, i també facilitar tota la informació que aquests els requereixin amb relació als ajuts concedits.

e) Comunicar a la Direcció General d'Esports la sol·licitud o l'obtenció de subvencions o ajuts per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o ens públic o privat, nacional o internacional. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.

f) Comunicar immediatament a la Direcció General d'Esports qualsevol eventualitat que alteri o dificulti greument el desenvolupament del projecte objecte de l'ajut.

g) Comunicar per escrit de manera immediata a la Direcció General d'Esports el canvi de titularitat de la plaça o qualsevol incidència que afecti a la titularitat de la plaça.

h) No transmetre a tercers els drets de la plaça que té durant la temporada esportiva en curs i per la qual rep la subvenció.

i) Estar al corrent de les obligacions tributàries o de qualsevol naturalesa, amb l'Estat, amb la Seguretat Social i amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

j) Conservar els justificants de les despeses corresponents a l'activitat subvencionada durant 5 anys i posar-los a disposició de la Conselleria quan aquesta els sol·liciti.

k) Durant la temporada 2020-2021, el club es compromet a oferir la col·laboració necessària perquè tots o alguns dels seus esportistes i tècnics, si les obligacions esportives i personals els ho permeten, participin en el projecte de comunicació del Govern de les Illes Balears, la Conselleria d'Afers Socials i Esports i la Direcció General d'Esports a recepcions, festes, actes benèfics, promocions, etc.

l) Les entitats que reben subvencions o ajuts per més de 100.000€ anuals o més de 5.000€ anuals i que almenys el 40% dels ingressos procedeixi de subvencions o ajuts públics estan obligades a fer publicitat prevista a la Llei 19/2013, de 9 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern.

Les entitat beneficiaris d'aquestes subvencions hauran de complir l'obligació de fer la publicitat de la subvenció obtinguda al seu portal de transparència en el termini màxim de 30 dies des de la notificació de la concessió de la subvenció.

m) Comunicar a la Direcció General d'Esports en el termini de 30 dies hàbils des de la notificació de la concessió de la subvenció el “localitzador uniforme de recursos” (URL: adreça formada de caràcters alfanumèrics que indica la localització del fitxer o del directori a internet i que permet d'accedir-hi) del portal de transparència on apareix la publicitat de la subvenció obtinguda, i en tot cas, abans de la justificació de la subvenció concedida.

17. Revocació

S'ha de revocar la concessió de la subvenció quan, posteriorment a la concessió vàlida i ajustada a dret, l'entitat beneficiària incompleix totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió.

18. Reintegrament

18.1 Com a conseqüència de la revocació s'ha de reintegrar totalment o parcialment l'import de l'ajut obtingut i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos següents:

a) L'incompliment de la finalitat per a la qual es va concedir l'ajut.

b) L'obtenció de l'ajut sense que es compleixin les condicions requerides per a això, o l'alteració de les condicions tingudes en compte per concedir-lo, sempre que sigui per causes imputables a l'entitat beneficiària.

c) L'incompliment greu de l'obligació de justificar la finalitat dels fons percebuts en la forma i els terminis establerts.

d) La concurrència de subvencions incompatibles per a la mateixa activitat.

e) La negativa a sotmetre's a les actuacions de comprovació i control previstes legalment o l'obstrucció injustificada d'aquestes actuacions.

f) Altres supòsits establerts en les bases reguladores.

18.2 Per al reintegrament, s'ha d'aplicar el procediment que determina a aquest efecte l'article 44 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

18.3 Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

19. Règim d'infraccions i sancions

L'incompliment dels requisits que determina aquesta Resolució dóna lloc a aplicar el règim d'infraccions i sancions establertes legalment.

​​​​​​​20. Inspecció

D'acord amb el que disposa aquesta convocatòria, els ajuts que concedeix la Conselleria d'Afers Socials i Esports s'han de sotmetre a la inspecció corresponent segons la normativa legal vigent d'aplicació.