Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE PRESIDÈNCIA, CULTURA I IGUALTAT

Núm. 11031
Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat per la qual es concedeixen ajudes pel procediment de registre d’entrada, amb caràcter d’urgència, per donar suport a les associacions i entitats sense ànim de lucre del sector cultural en el marc de la situació d’emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. Les entitats que figuren en l'annex 1 han presentat a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat una sol·licitud d'ajudes pel procediment de registre d'entrada, amb caràcter d'urgència, per donar suport a les associacions i entitats sense ànim de lucre del sector cultural en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19.

2. El personal tècnic de la Delegació de la Presidència per a la Cultura ha examinat les sol·licituds presentades, per tal que es pogués emetre la proposta de resolució de la delegada de la Presidència per a la Cultura, de 19 d'octubre de 2020.

3. El 21 d'octubre de 2020 es va publicar en la pàgina web de la Delegació de la Presidència per a la Cultura la Proposta de resolució de concessió d'ajudes a l'empara de la Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat de 8 de juliol de 2020 per la qual es convoquen ajudes, per donar suport a les associacions i entitats sense ànim de lucre del sector cultural en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19.

4. L'òrgan instructor i el personal tècnic han examinat els expedients i estan conformes amb l'atorgament de les ajudes als beneficiaris que figuren en l'annex 1.

5. Les persones sol·licitants han fet constar en la Declaració responsable que coneixen i no estan incursos en cap dels supòsits de prohibició i incompatibilitat per ser beneficiaris dels que preveu l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, per qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions.

6. Les persones sol·licitants estan al corrent de les obligacions tributàries amb la Seguretat Social i amb l'Administració tributària.

7. La subvenció es distribueix en les quanties especificades en l'annex 1, per beneficiari, i hi ha crèdit adequat i suficient en la partida 11901.413G01.48000.00, Accions públiques relatives a la COVID-19 dirigides a associacions i entitats sense ànim de lucre , del pressupost de la Delegació de la Presidència per a la Cultura per a l'any 2020.

8. Les ajudes percebudes en virtut d'aquesta convocatòria estan subjectes a tributació de l'Impost sobre Societats quan el beneficiari final tengui la consideració de contribuent d'acord amb 'article 7 de la Llei 27/2014, de 27 de novembre, de l'impost sobre societats i no pugui acollir-se a cap exempció de les previstes en l'article 9.

9. Els beneficiaris d'aquestes ajudes estan obligats a comunicar a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer en el termini de 3 dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en qualsevol cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts, d'acord amb l'article 11.e) del Decret Legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.

Fonaments de dret

1. Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions (BOIB núm. 196, de 31 de desembre).

2. Ordre de la consellera d'Educació i Cultura, d'1 de juliol de 2009, per la qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions en matèria d'educació i cultura (BOIB núm. 100, d'11 de juliol).

3. Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat de 10 de juliol de 2019 de delegació de competències i de signatura en determinats òrgans directius de la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat, i de suplència dels òrgans directius de la Conselleria i de l'Institut Balear de la Dona (BOIB núm. 95, d'11 de juliol).

4. Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 116, de 24 d'agost).

5. Resolució de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat de 8 de juliol de 2020 per la qual es convoquen ajudes pel procediment de registre d'entrada, amb caràcter d'urgència, per donar suport a les associacions i entitats sense ànim de lucre del sector cultural en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

Por tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar la concessió de les ajudes pel procediment de registre d'entrada, amb caràcter d'urgència, per donar suport a les associacions i entitats sense ànim de lucre del sector cultural en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19, per un import total de 40.019,44 euros, als beneficiaris que figuren en l'annex 1 per l'import individual indicat.

2. Autoritzar i disposar la despesa de les ajudes pel procediment de registre d'entrada, amb caràcter d'urgència, per donar suport a les associacions i entitats sense ànim de lucre del sector cultural en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19, per un import total de 40.019,44 euros, als beneficiaris que figuren en l'annex 1 per l'import individual indicat.

3. Reconèixer l'obligació i proposar el pagament de les ajudes pel procediment de registre d'entrada, amb caràcter d'urgència, per donar suport a les associacions i entitats sense ànim de lucre del sector cultural en el marc de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19, per un import total de 40.019,44 euros, als beneficiaris que figuren a l'annex 1 per l'import individual indicat, amb càrrec a la partida pressupostària 11901.413G01.48000.00, Accions públiques relatives a la COVID-19 dirigides a associacions i entitats sense ànim de lucre, del pressupost de la Delegació de la Presidència per a la Cultura per a l'any 2020.

4. Notificar aquesta Resolució a les entitats interessades mitjançant la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat en el termini d'un mes, comptador des del dia de la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia en el termini de dos mesos comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat, d'acord amb l'article 10.1a i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

 

Palma, 9 de novembre de 2020

La secretària general María Asunción Sáez Amer Per delegació de competències de la consellera de Presidència, Cultura i Igualtat (BOIB 95/2019)

 

 

 

ANNEX 1 BENEFICIARIS PER ATORGAR LES AJUDES COVID A LES ASSOCIACIONS I ENTITATS SENSE ÀNIM DE LUCRE

Núm. expedient

Beneficiari

Objecte de la sol·licitud

Import concedit

SAL-5/2020

La Sonrisa Médica

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

10.226,36

SAL-7/2020

Associació Manangement Musical

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

2.991,71

SAL-4/2020

Associació El Mirall

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

1.638,53

SAL-1/2020

Swing Tap Mallorca

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

3.655,13

SAL-3/2020

Associació Institució Francesc de Borja Moll

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

4.243,03

SAL-6/2020

Associació Alcem el C.IN.E.

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

5.346,40

SAL 12/2020

Centre Cultural Casa Planas

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

2.150,78

SAL-8/2020

Sa Xerxa de Teatre Infantil i Juvenil

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

2.867,08

SAL-2/2020

Forum 3er Mil·leni, Associació Unesco

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

697,66

SAL-9/2020

Associació Xarxa Cinema

Ajuda per compensar els perjudicis, a causa de la suspensió o pèrdua d'activitat com a conseqüència de la situació d'emergència de salut pública provocada per la pandèmia de COVID-19

6.202,76

TOTAL CONCEDIT ANNEX 1

40.019,44