Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció II. Autoritats i personal

Subsecció segona. Oposicions i concursos

AJUNTAMENT D'ALCÚDIA

Núm. 10954
Modificació Bases TAG

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Mitjançant Resolució de batlia núm. 2068/2020 de data 6 de novembre de 2020 s'han resolt sengles recursos de reposició, interposats pel Sindicat UGT i per la Junta de personal funcionari de l'Ajuntament d'Alcúdia, contra les bases del procediment selectiu per a l'accés com a personal funcionari de carrera de l'ajuntament d'Alcúdia, pel torn lliure, de dues places de tècnic d'administració general, mitjançant concurs-oposició, aprovades per Resolució núm. 1201/2020, d'1 de juliol (BOIB 122/2020, d'11 de juliol), i s'ha procedit a la modificació de les bases de la convocatòria, i a obrir un nou termini de presentació de sol·licituds, significant no obstant això, que aquelles sol·licituds que varen ser presentades, complint tots els requisits legals, en el termini obert per l'anunci de la convocatòria publicada en el Boletín Oficial del Estado  núm. 198, de dia 21.07.2020, es consideren vàlides amb caràcter general.

Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/), als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2.015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

El termini de presentació de sol·licituds s'iniciarà el dia següent al de la publicació de l'anunci d'aquesta modificació de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).

Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les/els interessades/ts, poden interposar únicament recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la publicació de les bases modificades en el BOIB, tot això sense perjudici que les/els interessades/ts puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.

 

Alcúdia, 9 de novembre de 2020

La batlessa

Bàrbara Rebassa Bisbal

 

ANNEX

RESOLUCIÓ

En data 11.07.2020 es va publicar, al BOIB núm. 122, l'aprovació de la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a l'accés com a persona funcionari de carrera de l'ajuntament d'Alcúdia, pel torn lliure, de dues places de tècnic d administració general, mitjançant concurs-oposició. Igualment, es va anunciar la convocatòria al BOE núm. 198, de dia 21.07.2020.

 En data 11.08.2020, (R.e. 6774) es va presentar recurs de reposició contra les indicades Bases, per part del sindicat UGT, que fou esmenat per R.e. 7666, de dia 09.09.2020, i que es fonamenta en la necessitat de què les Bases contemplin, en la fase de concurs, l'experiència professional  derivada d'una relació laboral (i no tan sols la derivada d'una relació funcionarial que és la única contemplada en les Bases) i, per això, sol·licita la modificació de les Bases amb l'eliminació de l'exclusió laboral.

Igualment, En data 18.08.2020 (R.e. 6952) es va presentar recurs de reposició contra les indicades Bases, per part de la Junta de Personal, que fou esmenat per R.e. 7648, de día 08.09.2020, i que es fonamenta en els següents punts:

-  Bases Sisena: La composició i càrrecs del Tribunal publicat no es correspon amb la comunicació realitzada a la Junta de Personal.

-  Base Setena.3: Incongruència de la puntuació atorgada atès que es preveuen 2 punts, i 2.5 punts. A més, es recomana revisar la puntuació atorgada a la titulació acadèmica superior i segones titulacions universitàries (2 punts) per ser desproporcionada amb la prevista respecte de les accions formatives (5 punts).

- Base Quinzena: El peu de recurs es refereix al Jutjat Contenciós, i hauria de referir-se a l TSJ

-  Base Sisena; La figura de l'observador prevista en la Base Sisena, que es preveu sense veu ni vot, hauria de tenir veu.

-  Bases Setena: Modificació del segons i tercer exercici per tal de garantir l'anonimat, fet que no és possible amb la lectura de l'exercici.

Amb tot, es va sol·licitar la nul·litat de la Base Sisena, la modificació de les  Base Setena i Quinzena i, en general, per entendre que la quantitat d'observacions realitzades són prou importants, la nul·litat completa de les bases. Es sol·licita, igualment, informació sobre l'autoria dels canvis.

En data 02.11.2020 s'ha emès per part de la Secretaria de l'Ajuntament informe sobre els recursos formulats proposant l'estimació parcial dels mateixos en els termes següents:

- Envers la designació del Tribunal, l'informe evidencia que s'ha produït un incompliment formal en la mesura que la composició publicada al BOIB no fou la que es va comunicar a la Junta de Personal.  No obstant això, es tracta d'un defecte esmenable en la mesura que sempre és possible la modificació del Tribunal una vegada designat.  Així mateix, l'informe indica que és possible tant realitzar la designació del Tribunal en un moment posterior a la publicació de les Bases com realitzar una nova designació sempre havent complit amb el tràmit de comunicació corresponent a la Junta de Personal

En aquest punt, la Batlia considera convenient realitzar una nova designació de membres del Tribunal, tot tenint en compte el principi de paritat entre homes i dones.

- Envers a la figura de l'observador, l'informe determina que, atesa la manca de regulació específica d'aquesta figura, la configuració de les seves funcions i facultats és discrecional de l'Administració sempre respectant aquelles funcions de vetlla i vigilància que li atribueix l'art. l'art. 51.3 de la Llei 3/2007 que, en cas, implica necessàriament una facultat de vot. Així mateix, es determina que la configuració realitzada, envers aquesta figura per aquest mateix Ajuntament, no suposa una vinculació per a convocatòries posteriors.

A més, l'informe emès fa referència al fet de què, en cas de reconèixer a l'observador dret de veu, en la mesura que aquesta facultat s'exerciria davant el Tribunal, seria necessari que aquest observador complís amb els mateixos requisits de professionalitat i especialitat propis de tots els membres del Tribunal.

Amb tot, atès que la configuració de la figura de l'observador que es va realitzar en les Bases aprovades compleix amb els requisits legals, i que no fou objecte de suggerència o reclamació en el moment de comunicar les Bases a la Junta de Personal, es desestima el recurs en aquest punt.

- Envers al peu de recurs, l'òrgan jurisdiccional competent és, de concomitant als art. 8 i 10 de la Llei 29/1998, els Jutjat Con/Ad de Palma, i el dies a quo de la impugnació serà el de la publicació al BOIB. Així, es desestima el recurs en aquest punt.

- Envers a la incongruència de la puntuació prevista respecte del mèrit de la titulació, s'evidencia un error material (quan es fa referència al límit de 2.5 punts), en el benentès que la puntuació màxima atorgable envers aquest punt és de 2 punts, d'acord amb la lectura completa i sistemàtica de les Bases.  Per altra banda, l'informe entén que en cap cas existeix desproporció entre els límits de la baremació previstos envers la titulació i la formació.

Així, es rectifica l'error material que hi constava en les bases, i es desestima el recurs en aquest punt, atès que la configuració del concurs que resulten de les Bases compleix amb els requisits legals, i que no fou objecte de suggerència o reclamació en el moment de comunicar les Bases a la Junta de Personal.

- Envers a la configuració dels exercicis, es posa de manifest que l'element de l'anonimat, com a element configurador del principi d'igualtat, és aplicable sempre que la naturalesa de la prova així ho permeti. Així, en conseqüència no serà d'aplicació respecte d'aquelles proves la naturalesa de les quals no permetin aquest anonimat, com serien proves orals o lectures dels exercicis. Aquests proves, com serien la lectura dels exercicis, compten amb el fonament legal necessari en la mesura que la normativa d'aplicació contempla, específicament aquest possibilitat. Tanmateix, l'informe determina que, el compliment d'aquests requisits, és discrecional de l'Administració la configuració de l'examen per tal de garantir la millor resolució del procediment de manera que, ateses les consideracions realitzades, aquesta Batlia, malgrat la correcció de les Bases en aquest punt, considera convenient eliminar aquesta possibilitat de lectura de les Bases per tal de potenciar la imparcialitat, neutralitat, i els mèrits de principis i capacitat per sobre els principis d'agilitat i celeritat del procés.

- Envers a la consideració, com a mèrit, de l'experiència derivada d'un vincle laboral, l'informe es manifesta a favor de l'estimació del recurs.

L'estimació dels recursos, en la part  referida a la valoració de l'experiència professional derivada d'un vincle laboral, suposa la necessària obertura d'un nou període de presentació de sol·licituds per tal de què les persones que ara es puguin considerar com a interessades en la participació en el procés puguin formular la corresponent inscripció, però sense que sigui necessari que aquelles persones que ja varen presentar la seva sol·licitud hagin de repetir aquest tràmit.  Així mateix, la data da valoració de tots els mèrits vendrà referida a aquesta nova data de publicació al BOE.

Per tot això, conseqüentment, i de conformitat a l'informe emès per la Secretaria municipal, i d'acord amb les facultats i funcions pròpies d'aquesta Batlia,

RESOLC:

PRIMER.- Estimar el recurs de reposició formulat per la Federació d'Empleades i Empleats dels Serveis Públics-UGT Illes Balears, R.e. 6774/2020, (envers la impugnació relativa a la valoració de la relació laboral en la fase de concurs), contra l'aprovació de la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a l'accés com a persona funcionari de carrera de l'ajuntament d'Alcúdia, pel torn lliure, de dues places de tècnic d'administració general, mitjançant concurs-oposició.

SEGON.-  Estimar parcialment el recurs de reposició formulat per la Junta de Personal d'aquest Ajuntament, R.e. 6952/2020 (envers a la impugnació relativa a garantir l'anonimat i la composició paritària del tribunal), contra l'aprovació de la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a l'accés com a persona funcionari de carrera de l'ajuntament d'Alcúdia, pel torn lliure, de dues places de tècnic d'administració general, mitjançant concurs-oposició, amb expressa desestimació de les demés al·legacions formulades.

TERCER.- Modificar les Bases que regiran el procediment selectiu per a l'accés com a persona funcionari de carrera de l'ajuntament d'Alcúdia, pel torn lliure, de dues places de tècnic d administració general, mitjançant concurs-oposició, que es van aprovar per Resolució de Batlia núm. 1.201/2020, de dia 1 de juliol, i que es van publicar en el BOIB núm. 122, de dia 11 de juliol, en els següents apartats, que passaran a tenir la següent redacció:

- TERCERA. - SOL·LICITUDS D'ADMISSIÓ

Les instàncies per participar al concurs-oposició s'hauran de presentar, segons el model normalitzat que figura a l'Annex II d'aquestes bases, adreçades a la Sra. Batlessa de l'ajuntament d'Alcúdia, dins el termini de VINT DIES HÀBILS, a comptar des del dia següent a la publicació de l'anunci d'aquesta convocatòria, o de la seva modificació, al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE), amb independència del registre o oficina en que es presentin. Les instàncies es facilitaran gratuïtament al registre general de l'ajuntament. A la instància les persones aspirants hauran d'indicar la titulació que posseeixen que els habilita per participar en el procediment selectiu. Aquelles instàncies que foren presentades  dins del termini legal, arran de la publicació de la convocatòria en el BOE núm. 198, de dia 21.07.2020, es consideren vàlidament presentades i no serà necessària la seva nova presentació dins del NOU PERÍODE DE VINT DIES HÀBILS que s'obri a partir de l'endemà de la publicació, en el BOE, de la modificació de la convocatòria.

Les instàncies es podran presentar davant el Registre General d'Entrada de la Corporació, ubicat al C/ Major, núm. 4; CP07400-Alcúdia, en horari d'atenció al públic (de 9h. a 14h.), o per qualsevol dels mitjans admesos a l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les Administracions públiques. Si l'últim dia de l'esmentat termini es dissabte, diumenge o festiu, el mateix s'entendrà prorrogat fins al primer dia hàbil següent.

A més per ser admesos i prendre part al procediment els aspirants hauran de presentar fotocòpia del seu DNI o NIE, i que així mateix manifestin a les seves sol·licituds que reuneixen totes i cada una de les condicions exigides a la base Segona d'aquesta convocatòria, excepte el requisit de coneixement de nivell C1 de català, que haurà d'acreditar-se mitjançant la corresponent certificació. La falta del requisit o la no acreditació del nivell C1 de coneixement de català juntament amb la sol·licitud determinarà l'exclusió del procediment selectiu.

Per ser admesos i prendre part al procediment les persones aspirants hauran de presentar la següent documentació:

a. Instància emplenada d'acord amb el model normalitzat (Annex II), indicant en ella la titulació que al·lega posseir per participar en la convocatòria. La no indicació en la sol·licitud de la titulació al·legada per al compliment de requisits per participar en la convocatòria serà motiu d'exclusió.

b. Fotocòpia simple del DNI o NIE.

c. Còpia adverada ò compulsada del certificat, títol o diploma de coneixement del nivell exigit C1 de llengua catalana. La no acreditació serà causa d'exclusió de la convocatòria.

Es reconeixeran els certificats que es presentin, acreditatius del coneixement del nivell C1, expedits pels organismes competents, inclosos en l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, per la qual es determinen els títols, diplomes i certificats equivalents als certificats de coneixements de llengua catalana de la Direcció General de Cultura i Joventut, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix. Els certificats s'hauran de presentar mitjançant còpia adverada o bé amb la presentació del document original adjuntant també fotocòpia per a que sigui compulsada per l'Ajuntament.

La falsedat en les dades que es facin constar en la sol·licitud o en la documentació annexa sempre i quan determini la mancança dels requisits per participar en la convocatòria, comportarà l'exclusió immediata de la persona sol·licitant des del moment en que s'adverteixi, sense perjudici de les mesures legals que corresponguin.

 

- QUARTA.- ACREDITACIÓ DE MÈRITS

Els mèrits de les persones aspirants que s'hagin de valorar en la fase de concurs no s'han de presentar amb la instància inicial. S'hauran de presentar dins el termini de 10 dies naturals comptats des de l'endemà de la publicació del llistat definitiu de les persones aspirants que hagin superat la fase d'oposició. Només es reconeixeran i seran objecte de valoració els mèrits obtinguts fins a la data de publicació de l'anunci de la convocatòria, o de la seva modificació,  al BOE, i no es valoraran els mèrits obtinguts amb posterioritat. A més, tampoc no es valoraran els mèrits obtinguts abans de la publicació de la convocatòria que siguin al·legats però que no es justifiquin degudament dins el termini de presentació de mèrits abans indicat. Els documents acreditatius de mèrits hauran de ser originals (acompanyats de fotocòpia) per a la seva compulsa en el moment de la presentació, o bé còpies degudament adverades per l'autoritat, organisme o fedatari públic competent. En cap cas es requerirà documentació o esmena d'errors relativa als mèrits, llevat de defectes merament formals advertits en la documentació presentada per l'aspirant, sempre que aquesta acrediti el mèrit al·legat en l'aspecte substantiu.

Tots els documents presentats en un altre idioma han d'adjuntar la traducció al castellà o català acreditada mitjançant una traducció jurada. Tots els documents expedits a l'estranger s'han de presentar, si escau, degudament legalitzats o postil·lats. No obstant això el Tribunal podrà reconèixer aquells documents acreditatius de mèrits expedits en idioma estranger sempre i quan el seu contingut sigui comprensible i evident pel Tribunal i es pugui determinar o apreciar de forma clara la seva validesa.

- SISENA. - TRIBUNAL QUALIFICADOR

El Tribunal està format per un president i quatre vocals, un dels quals realitzarà així mateix les funcions de Secretari de l'òrgan col·legiat, i els seus respectius suplents per cobrir les absències que es puguin produir. La seva composició és la que s'indica a continuació. Tots els membres del tribunal són funcionaris de carrera, d'igual o superior categoria a la de la plaça convocada, i amb titulació acadèmica d'igual o superior nivell a l'exigida per a l'ingrés en la subescala tècnica corresponent.

Estarà format pels següents membres:

President:  Miguel A. Dot Ramis. TAE-Lletrat de l'Ajuntament de Palma.

Suplent:  Maria Lluïsa Ginard Nicolau. TAE-Lletrat de l'Ajuntament de Palma. 

Vocal: Margalida Quetglas Ferragut. FHN-Interventora de l'Ajuntament de Santa Margalida.

Suplent: Caterina Crespí Serra. FHN-Interventora de l'Ajuntament d'Alcúdia. 

Vocal: Jordi Amer Bonnin. TAG Serveis Generals del Consell Insular de Mallorca

Suplent: Antoni Crespi Serra,. FHN- Interventor de l'Ajuntament de Sant Llorenç.

Vocal: Maria Suau Juan. TAG de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Suplent: Antoni Ramis Ramos. Arquitecte de l'Ajuntament d'Alcúdia.

Vocal-Secretari: Joan Seguí Serra. FHN- Secretari de l'Ajuntament d'Alcúdia

Suplent Vocal-Secretari:Francisca Mª Adrover Cànaves. FHN-, Secretària de l'ajuntament de Pollença

Hi podrà participar un observador designat per la Junta de Personal, sense veu ni vot, amb les funcions d'observar i vigilar el bon desenvolupament del procés selectiu.

En cas de resultar necessari el Tribunal podrà disposar la incorporació d'assessors especialistes perquè l'assessori, amb veu i sense vot.

L'abstenció i la recusació dels membres del tribunal s'ha d'ajustar al que preveuen els articles 23 i 24 de la Llei de Règim Jurídic del Sector Públic. El Tribunal no podrà constituir-se ni actuar sense l'assistència de la meitat dels seus membres, ja siguin titulars o suplents, i les decisions s'adoptaran per majoria. Sempre serà necessària la presència del president i del secretari.

El règim de les indemnitzacions del Tribunal del procediment selectiu i resta de personal col·laborador es regirà per l'establert al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, quedant el tribunal classificat en la categoria primera.

- SETENA. - PROCEDIMENT DE SELECCIÓ

El procediment de selecció constarà de dues fases: concurs i oposició.

I. - FASE D'OPOSICIÓ (FINS A 75 PUNTS):

La puntuació màxima de la fase d'oposició serà de 75 punts. L'oposició constarà de tres exercicis, tots ells tenen caràcter obligatori i eliminatori:

Primer exercici - L'exercici consistirà en contestar un qüestionari de 100 preguntes tipus test, més 5 preguntes més de reserva, pel supòsit d'anul·lació d'alguna de les preguntes , sobre les àrees de coneixement de l'Annex I d'aquestes bases, durant un temps màxim de 130 minuts. Per a cada pregunta de l'exercici es proposaran tres possibles respostes alternatives, sent només una d'elles la correcta. Els aspirants marcaran les contestacions en els corresponents fulls d'examen. El criteri de correcció serà el següent: resposta correcta, 0'2 punts; Les respostes errònies descompten a raó de 0,066 punts, equivalent a una tercera part (1/3) part del valor d'una resposta correcta. Les preguntes no contestades no suposen cap descompte. Els aspirants seran convocats en crida única, i seran exclosos de l'oposició els qui no hi compareguin.

Aquest exercici es puntuarà amb un màxim de 20 punts, sent eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de 10 punts.

Conclòs l'exercici, i una vegada realitzada la correcció de la prova, el Tribunal qualificador farà públic el resultat del primer exercici de la fase d'oposició al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament, amb la publicació del llistat d'aspirants que han resultat APTES a la prova, amb expressió de la seva identitat i la puntuació obtinguda, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió de l'examen realitzat.

En el cas d'existir reclamacions, al·legacions o sol·licituds de revisió, el tribunal qualificador, un cop examinades, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d'anuncis electrònic. Un cop resoltes les al·legacions o revisions, si n'hi hagués, i d'acord amb el seu resultat, el Tribunal procedirà a fer públic el llistat definitiu de resultats del primer exercici. En el mateix acte, el Tribunal anunciarà la data, hora i lloc de realització del segon exercici de la fase d'oposició. En tot cas entre l'anunci de la data i la realització de cada exercici hi haurà d'haver un termini mínim de cinc dies hàbils.

Segon exercici – Consistirà en respondre per escrit un qüestionari d'un mínim de 5 i un màxim de 10 preguntes sobre les matèries contingudes en el temari de l'Annex I. El temps màxim de la prova serà de 120 minuts. Entre les preguntes es podran incloure també qüestions de contingut relacional entre les matèries del temari.

En aquest exercici el Tribunal valorarà els coneixements, la claredat i ordre d'idees i la capacitat d'expressió escrita, així com també la capacitat de síntesi i relacional.

L'exercici s'haurà de redactar de forma que permeti la seva lectura per qualsevol membre del Tribunal, evitant així mateix la utilització d'abreviatures o signes no usuals en el llenguatge escrit.

Aquest exercici es puntuarà amb un màxim de 25 punts, sent eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de 12,5 punts.

Conclòs l'exercici, i una vegada realitzada la correcció de la prova, inclosa si s'escau, l'acte de lectura de l'exercici pels aspirants, el Tribunal qualificador farà públic el resultat del segon exercici de la fase d'oposició al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament, amb la publicació del llistat d'aspirants que han resultat APTES a la prova, amb expressió de la seva identitat i la puntuació obtinguda, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió de l'examen realitzat.

En el cas d'existir reclamacions, al·legacions o sol·licituds de revisió, el tribunal qualificador, un cop examinades, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d'anuncis electrònic. Un cop resoltes les al·legacions o revisions, si n'hi hagués, i d'acord amb el seu resultat, el Tribunal procedirà a fer públic el llistat definitiu de resultats del segon exercici. En el mateix acte, el Tribunal anunciarà la data, hora i lloc de realització del tercer exercici de la fase d'oposició.

Tercer exercici - Consistirà en la resolució per escrit d'un supòsit pràctic, ja es tracti d'un supòsit amb un plantejament únic o el plantejament de vàries qüestions de caràcter pràctic, relacionat amb les matèries del temari. El temps màxim de la prova serà de 180 minuts. Entre les preguntes es podran incloure també qüestions de contingut relacional entre les matèries del temari.

En aquest exercici el Tribunal valorarà la capacitat per aplicar els coneixements a les situacions pràctiques que es plantegin, la sistemàtica, la capacitat d'anàlisi i la capacitat d'expressió de l'aspirant.

Durant la realització d'aquest exercici els aspirants podran fer ús de textos legals, fixant el Tribunal el format com els responsables d'aportar dits textos. El Tribunal establirà abans de la prova amb antelació suficient si els textos els han d'aportar les persones aspirants en format paper o si el Tribunal en facilitarà la consulta per mitjans electrònics. En tot cas els textos legals objecte de consulta no contindran comentaris doctrinals o jurisprudencials. Així mateix el tribunal, en atenció al nombre d'aspirants que hagin superat el segon exercici i als mitjans informàtics al seu abast, podrà acordar la realització de l'exercici pràctic en suport informàtic.

L'exercici s'haurà de redactar de forma que permeti la seva lectura per qualsevol membre del Tribunal, evitant així mateix la utilització d'abreviatures o signes no usuals en el llenguatge escrit.

Aquest exercici es puntuarà amb un màxim de 30 punts, sent eliminats els aspirants que no obtinguin una puntuació mínima de 15 punts.

Conclòs l'exercici, i una vegada realitzada la correcció de la prova, inclosa si s'escau, l'acte de lectura de l'exercici pels aspirants, el Tribunal qualificador farà públic el resultat del tercer exercici de la fase d'oposició al tauler d'anuncis electrònic de l'Ajuntament, amb la publicació del llistat d'aspirants que han resultat APTES a la prova, amb expressió de la seva identitat i la puntuació obtinguda, atorgant als interessats un termini de tres dies hàbils per tal que puguin formular-ne al·legacions o reclamacions o sol·licitar revisió de l'examen realitzat.

En el cas d'existir reclamacions, al·legacions o sol·licituds de revisió, el tribunal qualificador, un cop examinades, les resoldrà i en farà públic el resultat al tauler d'anuncis electrònic d'aquest Ajuntament. Un cop resoltes les al·legacions o revisions, si n'hi hagués, i d'acord amb el seu resultat, el Tribunal procedirà a fer públic el llistat definitiu de resultats del tercer exercici i de la fase d'oposició.

- FASE DE CONCURS (FINS A 25 PUNTS):

Finalitzada la fase d'oposició, les persones aspirants que hagin superat dita fase disposaran del termini de 10 dies naturals indicats a la base quarta per a presentar la documentació acreditativa dels mèrits que pretenguin al·legar, mèrits que podran referir-se com a màxim a la data de publicació de la convocatòria i la seva modificació al BOE, sense que s'admetin mèrits realitzats amb posterioritat a dita data.

Una vegada exhaurit el termini anterior, el Tribunal es constituirà a l'objecte de procedir a la valoració dels mèrits de la fase de concurs. La puntuació màxima de la fase de concurs serà de 25 punts. Els mèrits al·legats i justificats pels aspirants en la fase de concurs i que el Tribunal valorarà es regiran pel barem següent:

1) Experiència professional (màxim fins a 16 punts):

En aquest apartat es valoraran els serveis prestats com a personal funcionari dins el mateix subgrup A1 de classificació professional, dins les Administracions públiques exercint les funcions de naturalesa o contingut anàleg al de la subescala tècnica d'administració general, en el mateix cos o equivalent. A aquests efectes es consideraran equivalents en l'àmbit de l'administració local els serveis prestats a la subescala tècnica superior d'administració especial d'administració local, només si es tracta d'alguna de les especialitats següents: (0413-lletrat; 0375-Dret; 0281-Economia; 0433-Econòmiques i Empresarials); o a l'escala de funcionaris amb habilitació de caràcter nacional, subescales secretaria d'entrada o secretaria-intervenció. Es valorarà els serveis prestats a raó de 0'15 punts per mes de servei prestat. Igualment, es valoraran, en els mateixos termes els serveis prestats, com a personal laboral del Grup I, dins les Administracions públiques exercint les funcions de naturalesa o contingut anàleg al de la subescala tècnica d'administració general, en el mateix cos o equivalent.

No es valoraran els serveis prestats per l'Administració pública en virtut d'un contracte administratiu subjecte a la Llei de Contractes, ni tampoc es valoraran els serveis prestats en qualitat de personal eventual o de confiança o alt càrrec o càrrec electiu.

Forma d'acreditació de l'experiència professional i documentació a presentar:

- El límit temporal per valorar l'experiència professional serà la data de publicació en el BOE de l'anunci de la convocatòria d'aquest procediment i la seva modificació.

- L'experiència professional es computa per mesos complets. Si bé es tendran en compte les fraccions de temps inferiors a un mes per a la suma total del temps computable, una vegada efectuada la suma del total del temps computable es descartaran les fraccions de temps inferior a un mes.

- Els serveis prestats com a personal funcionari de les Administracions Públiques, s'hauran d'acreditar mitjançant certificat lliurat per l'organisme competent, en què constaran: el lapse temporal de prestació (data d'inici i data de fi), el grup, escala i subescala i/o la categoria professional i la vinculació amb l'Administració o organisme públic o entitat dependent (funcionari de carrera, interí, accidental). Per a la valoració de les funcions, serà necessari la inclusió al certificat per al personal funcionari del grup, escala, subescala i/o categoria.

- Els serveis prestats com a personal laboral de les Administracions Públiques s'hauran d'acreditar amb l'aportació de la vida laboral i la còpia dels contractes, o certificats d'empresa tenint en compte que de la documentació relacionada s'hauran de poder determinar las tasques que s'han dut a terme i, d'aquesta determinació, realitzar l'equiparació amb les funcions pròpies de la subescala i categoria a què es refereix aquest procés selectiu, la categoria que pertoca, la durada del temps de feina i la jornada. En cas contrari l'aspirant podrà aportar qualsevol altra tipus de documentació que acrediti dites circumstàncies.

2) Coneixements de la llengua catalana (fins a 2 punts):

Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:

- Certificat nivell C2 ............................................................ 1 punt.

- Certificat de coneixements de llenguatge administratiu

(LA/ antic E) ................................................................................. 1 punt.

En el supòsit que l'aspirant acrediti la possessió de més d'un certificat, només és objecte de valoració el certificat que acredita un nivell de coneixement més alt, excepte quan es posseeixi certificat de coneixements de llenguatge administratiu, que serà acumulatiu a l'altre.

Es reconeixeran els certificats que es presentin inclosos a l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats, de 21 de febrer de 2013, i segons el règim temporal i d'equivalències que s'hi estableix. Els certificats s'hauran de presentar mitjançant document original o còpia adverada.

3) Titulació acadèmica superior i segones titulacions universitàries (fins a 2 punts):

- Per titulació acadèmica oficial de nivell 4 ò equivalent del sistema MECES (nivell de Doctor), directament relacionades amb les funcions pròpies de les places objecte de convocatòria (àrea jurídica-administrativa de dret públic, econòmica o d'hisenda i tributària, o de gestió i administració pública): 2 punts.

- Per una segona titulació universitària oficial de grau o llicenciatura, diferent a la titulació al·legada per participar en la convocatòria, sempre i quan estigui directament relacionada amb les funcions pròpies de les places objecte de la convocatòria (àrea jurídica administrativa de dret públic, econòmica o d'hisenda i tributària, o de gestió i administració pública): 2 punts.

En tot cas, la puntuació màxima en aquest apartat és de 2 punts. En cas d'estar en possessió de titulacions en els dos subapartats, o de més d'una titulació en un subapartat, només es valorarà fins al màxim de 2 punts.

4) Accions formatives (fins a 5 punts):

Cursos de formació i perfeccionament impartits o promoguts per les universitats i les administracions públiques; es reconeixeran els impartits en el marc dels acords de formació contínua entre l'Administració i els agents socials, així com els homologats per l'INAP o per l'EBAP, quan el contingut estigui directament relacionat amb les funcions pròpies de les places de TAG objecte de la convocatòria. També es valoren  els cursos de postgrau el caràcter oficial o l'equivalència de les quals tengui reconegut i establert el Ministeri d'Educació, Cultura i Esports, així com els títols propis de postgrau de les universitats espanyoles en la regulació dels ensenyaments propis, que estiguin directament relacionats amb les funcions pròpies de les places objecte de la convocatòria. No seran objecte de valoració la titulació acreditada com a requisit per a participar en la convocatòria, i així mateix atès que s'estableix com a requisit de la convocatòria el títol de llicenciat per a titulacions pre-Bolònia, no seran objecte de valoració com a mèrit els títols de Nivell 3 de Màster del sistema MECES o d'equivalències de titulacions “pre-Bolònia” que corresponguin a la titulació al·legada pels aspirants com a requisit per a participar en la convocatòria, en canvi sí seran objecte de valoració els títols de nivell 3 de Màster oficial del sistema MECES que l'aspirant acrediti que corresponguin a titulacions diferents a la titulació al·legada per participar en la convocatòria.

Es valoraran només els cursos que compleixin els requisits anteriors amb el següent contingut:

- Cursos de l'àrea jurídica administrativa de dret públic, de l'àrea econòmica o d'hisenda i tributària, o de gestió i administració pública.

- Cursos d'informàtica vinculats a les funcions d'administració general: processador de textos, full de càlcul, correu electrònic, navegació per internet, i d'altres cursos d'informàtica que es puguin vincular amb les funcions corresponents a administració general.

- Cursos de formació en matèria de prevenció de riscos laborals: es valoraran el curs bàsic, el curs de nivell mig i el curs de nivell superior.

- Cursos en matèria de protecció de dades de caràcter personal i els de formació en matèria de qualitat, així com els cursos formatius en matèria d'igualtat de gènere.

L'acreditació de les accions formatives es farà mitjançant certificacions o documents oficials estesos per les administracions i / o organismes competents, i han d'incloure les hores de durada o els crèdits dels cursos.

Aquest apartat serà valorat d'acord amb el següent barem:

a) 0'05 punts per crèdit, equivalent a deu hores de durada quan el certificat acrediti l'aprofitament. Si el curs no indica els crèdits o la durada no serà objecte de valoració. No seran objecte de valoració els cursos que acreditin només l'assistència però no l'aprofitament.

b) 0'10 punts per crèdit, d'acord amb els criteris de la lletra a), quan el certificat acrediti la impartició. La participació en un curs pot ser total o parcial. En l'últim cas només es valorarà la part corresponent a les hores impartides. Si el curs no indica els crèdits o la durada no serà objecte de valoració.

QUART.- Obrir un nou termini de presentació de sol·licituds conforme a la Base Tercera específica de les aprovades, significant, no obstant això, que aquelles sol·licituds que han estat presentades, complint tots els requisits legals, en el termini obert per l'anunci de la convocatòria publicada en el Boletín Oficial del Estado  núm. 198, de dia 21.07.2020, es consideren vàlides amb caràcter general.

CINQUÈ.- La modificació de les Bases es publicarà al BOIB, al tauler d'anuncis d'aquest Ajuntament i en la seva pàgina web.

SISÈ.- Complerts els anteriors acords, es donarà continuïtat a la tramitació de l'expedient, fins a la provisió definitiva de les places.

SETÈ.- L'obertura del nou període d'inscripció es publicarà al BOE.

VUITÈ.- Notificar el present acord als recurrents i publicar en el BOIB a l'efecte de general coneixement, amb expressió dels recursos procedents en Dret. Tot significant, que contra aquesta resolució, que esgota la via administrativa, es podrà interposar recurs contenciós administratiu, davant del Jutjat Contenciós administratiu de Palma, en el termini de dos meses a comptar de la seva publicació en el BOIB.

Tot sense perjudici de poder utilitzar altres mitjans d'impugnació si ho estima convenient, i del que es preveu a la competència territorial dels Jutjats i Tribunals d'aquest ordre que estableix l'article 14 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol.