Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA DE MOBILITAT I HABITATGE

Núm. 10893
Resolució del director general de Mobilitat i Transport Terrestre de 5 de novembre de 2020 per la qual s’aprova definitivament l’Estudi informatiu del primer tram de la fase I del tramvia de la badia de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Fets

1. En data 22 d'octubre de 2010 es va aprovar inicialment l'Estudi informatiu del primer tram de la fase I del tramvia de la badia de Palma, redactat per INGEROP-TEC4, conforme al qual es varen plantejar diversos traçats alternatius, se'n va determinar el més valorat i es varen iniciar els tràmits d'informació pública.

2. En compliment del que estableix l'article 5 de la Llei 38/2015, de 29 de setembre, del sector ferroviari, legislació vigent en el moment de l'aprovació inicial; l'article 10 del Reglament del sector ferroviari, aprovat pel Reial decret 2387/2004, de 30 de desembre; l'article 86 de la Llei 30/1992, de 26 de novembre, de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú, i l'article 28 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, d'avaluacions d'impacte ambiental i avaluacions ambientals estratègiques a les Illes Balears, en el BOIB núm. 160, de 4 de novembre de 2010, es publicà l'anunci referent a la informació pública de l'Estudi informatiu i d'impacte ambiental del primer tram de la fase I del tramvia de la badia de Palma. Així mateix, també es va publicar l'edicte de l'Ajuntament de Palma i a dos dels diaris de major tirada de l'illa.

3. Es va establir un termini de presentació d'al·legacions (45 dies hàbils) a partir de l'endemà de la publicació en el BOIB de l'anunci corresponent.

4. Simultàniament a aquest termini d'informació pública, mitjançant un ofici de data 4 de novembre de 2010, i a l'empara de l'article 28.3 de la Llei 11/2006, de 14 de setembre, vigent en aquell moment, se sol·licità un informe a les administracions previsiblement afectades pel projecte del tramvia de la badia de Palma, concretament:

— Departament de Territori. Consell Insular de Mallorca.

— Servei de Gestió Forestal i Protecció del Sòl. Direcció General de Biodiversitat.

— AENA. Aeroport de Son Sant Joan.

— Àrea de Mobilitat. Ajuntament de Palma.

— Direcció Insular de Carreteres. Consell Insular de Mallorca.

— Direcció Insular de Patrimoni Històric. Consell Insular de Mallorca.

— Direcció General d'Energia. Conselleria de Comerç, Indústria i Energia.

— Direcció General de Desenvolupament Turístic. Conselleria de Turisme i Treball.

—Departament de Domini Públic Hidràulic. Direcció General de Recursos Hídrics.

— Consorci Urbanístic de la Platja de Palma.

5. Del procediment d'informació pública es reberen 21 al·legacions, sobre les quals la direcció tècnica de l'empresa Tramvia de la Badia de Palma el 14 de febrer de 2011 va emetre un informe i que es varen contestar en temps i forma a cada un dels interessats en virtut del que disposa l'article 86.3 de la Llei 30/1992.

6. El 14 de febrer de 2011, la Direcció General de Mobilitat de la Conselleria de Medi Ambient i Mobilitat va aprovar l'informe d'al·legacions. Es va acordar donar continuïtat al procediment d'avaluació ambiental i el començament de notificació a tots els interessats dels resultats de la informació pública.

7. El mateix 14 de febrer de 2011 se sol·licità a la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears la iniciació del procediment d'avaluació d'impacte ambiental.

8. El 20 d'abril de 2011, el Subcomitè d'Avaluacions d'Impacte Ambiental de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears va proposar emetre un informe favorable sobre l'Estudi informatiu del primer tram de la fase I del tramvia de la Badia de Palma amb una sèrie de condicionants per complir en els projectes posteriors.

9. El 5 de maig de 2011 el Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears va emetre un informe favorable sobre l'Estudi informatiu del primer tram de la fase I del tramvia de la Badia de Palma, amb una sèrie de condicionants per complir en els projectes posteriors.

10. El 26 de juliol de 2011 es publicà en el BOIB núm. 113 l'Acord del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de l'Estudi informatiu del primer tram de la fase I del tramvia de la badia de Palma.

Fonaments de dret

1. Els articles 161 i 121.5 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, de transports terrestres i mobilitat sostenible de les Illes Balears, d'acord amb els quals la competència per conèixer i resoldre aquest expedient correspon al director general de Mobilitat i Transports.

2. L'article 121.7 de la Llei 4/2014, de 20 de juny, segons el qual la Direcció General de Mobilitat i Transports és l'encarregada de la redacció del projecte bàsic o dels projectes corresponents, d'acord amb l'alternativa seleccionada, l'aprovació dels quals ha de portar implícita la declaració d'utilitat pública i la necessitat d'ocupació.

El mateix projecte bàsic ha d'incloure el conjunt de mesures correctores que siguin necessàries per disminuir els impactes ambientals detectats incloses en l'Acord de 5 de maig de 2011 del Ple de la Comissió de Medi Ambient de les Illes Balears de l'Estudi informatiu del primer tram de la fase I del tramvia de la badia de Palma.

3. La Declaració d'impacte ambiental de 5 de maig de 2011, la qual està vigent en virtut de la disposició transitòria única de la Llei 12/2016, de 17 d'agost, d'avaluació ambiental de les Illes Balears, que diu:

Disposició transitòria única. Règim transitori

1. Aquesta llei s'aplica a totes les avaluacions ambientals que s'iniciïn a partir de la seva entrada en vigor.

2. Les declaracions d'impacte ambiental publicades amb anterioritat a l'entrada en vigor d'aquesta llei perden la vigència i cessen en la producció dels efectes propis si no s'ha començat l'execució del projecte o l'activitat dins el termini màxim de sis anys des de l'entrada en vigor de la llei. En aquest cas, el promotor ha d'iniciar novament el tràmit d'avaluació ambiental del projecte conformement a aquesta llei.

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Aprovar definitivament l'Estudi informatiu del primer tram de la fase I del tramvia de la badia de Palma.

2. Autoritzar la Direcció General de Mobilitat i Transport Terrestre per a la redacció del projecte bàsic o dels projectes corresponents.

3. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que no exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs d'alçada davant el conseller de Mobilitat i Habitatge en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb els articles 112, 114 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, i l'article 58 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  

Palma, 6 de novembre de 2020

El director general de Mobilitat i Transport Terrestre

Jaume Mateu Lladó