Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'ADMINISTRACIONS PÚBLIQUES I MODERNITZACIÓ

Núm. 10874
Resolució de la consellera d’Administracions Públiques i Modernització de 3 de novembre de 2020 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal estatutari

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 3 de novembre de 2020 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal estatutari

Antecedents

  1. L'article 6 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears, estableix les competències que té atribuïdes el conseller o consellera competent en matèria de funció pública.

  2. A més, el punt 4 de l'article 6 de la Llei 3/2007 disposa que també corresponen al conseller o consellera competent en matèria de funció pública les competències que, en matèria de personal, li atribueix la normativa vigent i, en general, les que no estiguin atribuïdes expressament a altres òrgans. Per tant, han de tenir-se en compte la resta de normes vigents per saber a qui corresponen certes competències no esmentades en els punts 2 i 3 d'aquest article.

  3. Així mateix, l'article 7.2 de la Llei esmentada disposa que el conseller o consellera competent en matèria de funció pública, en els termes que estableix la normativa vigent, pot delegar les competències que li atribueix aquesta Llei en els consellers o conselleres i en els presidents o presidentes de les entitats autònomes dependents de l'Administració autonòmica. Aquest apartat igualment permet que els òrgans que exerceixen aquestes competències per delegació puguin, també, delegar-les en òrgans que en depenen jeràrquicament i en òrgans de les entitats autònomes dependents.

  4. A més, l'article 25.1 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que, per mitjà d'un acte motivat, els òrgans administratius poden delegar l'exercici de les seves competències, conservant-ne la titularitat, en altres òrgans de l'Administració autonòmica de rang igual o inferior, encara que no siguin jeràrquicament dependents.

  5. L'article 11.d) de la Llei 3/2003 estableix que correspon als consellers i conselleres, en l'àmbit de les competències materials atribuïdes a la seva conselleria, dirigir els seus recursos humans, d'acord amb la legislació específica. La legislació a la qual es refereix és, principalment, la Llei 3/2007 esmentada i la normativa de desplegament.

  6. El 3 de juliol de 2019, el Butlletí Oficial de les Illes Balears va publicar el Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, 2 d'agost).

  7. El 3 d'agost de 2019, el Butlletí Oficial de les Illes Balears va publicar el Decret 63/2019, de 2 d'agost, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears, que deroga l'anterior Decret 81/2015, de 25 de setembre, pel qual s'estableix l'estructura orgànica bàsica del Servei de Salut de les Illes Balears.

  8. Aquesta nova estructura orgànica del Servei de Salut de les Illes Balears fa recomanable dictar una nova resolució que deixi sense efectes l'anterior Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal estatutari (BOIB núm. 100, de 20 de juliol de 2019).

Fonaments de dret

  1. L'article 9 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, pel que fa a les delegacions de competències.

  2. Els articles 25 i 42.c) de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, quant a la delegació interorgànica de l'Administració autonòmica, així com els articles 11 i 14 de la mateixa Llei, respecte de les persones titulars de les conselleries i quant a les persones titulars de les secretaries generals, respectivament, en relació amb la gestió dels recursos humans de la conselleria corresponent.

  3. Els articles 6 i 7 de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, quant a les competències del conseller o consellera competent en matèria de funció pública i l'alteració de les competències.

  4. El Decret 9/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es determina la composició del Govern i s'estableix l'estructura de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

  5. El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, 2 d'agost).

Per tot això, dict la següent

Resolució

1. Delegar en la consellera de Salut i Consum, en relació amb el personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, les competències següents:

 

  1. Proposar al Consell de Govern l'aprovació dels plans d'ordenació de recursos humans, d'acord amb l'article 13 de la Llei 55/2003, de 16 de desembre, de l'Estatut marc del personal estatutari dels serveis de salut, que afectin centres i institucions sanitàries que depenen del Servei de Salut de les Illes Balears.
  2. Proposar al Consell de Govern les normes i les directrius necessàries per fixar el règim retributiu del personal estatutari sense perjudici de l'aplicació del Decret 5/2017, de 27 de gener, de la Comissió Interdepartamental de Retribucions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
  3. Proposar al Consell de Govern la jornada laboral i l'horari de treball del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.
  4. Proposar al Consell de Govern l'oferta pública d'ocupació del personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica.
  5. Elevar al Consell de Govern, per a la seva resolució, els expedients disciplinaris que impliquin separació del servei del personal estatutari del Servei de Salut de les Illes Balears.

2. Delegar en el director general del Servei de Salut de les Illes Balears, en relació amb el personal estatutari al servei de la sanitat pública autonòmica, les competències següents:

  1. Dictar les instruccions, circulars i ordres de serveis que siguin necessàries en matèria de personal.
  2. Resoldre els procediments de mobilitat per raó del servei, de conformitat amb les prescripcions que estableix l'article 36 de la Llei 55/2003.
  3. Acordar el reingrés al servei actiu del personal estatutari a l'empara d'allò que disposa l'article 69 de la Llei 55/2003.
  4. Convocar i resoldre els procediments d'integració de personal regulats en la disposició addicional cinquena, en la disposició addicional setzena i en la disposició transitòria tercera de la Llei 55/2003.
  5. Nomenar com a personal estatutari fix les persones aspirants que hagin superat les proves de selecció i expedir-ne els títols corresponents.
  6. Formalitzar les diligències de presa de possessió, d'incorporació i de cessament en el càrrec del personal estatutari fix.
  7. Declarar la pèrdua de la condició de personal estatutari fix en els supòsits establerts legalment, excepte el supòsit de separació del servei com a conseqüència d'un expedient disciplinari.
  8. Declarar la jubilació forçosa i voluntària, així com l'autorització per perllongar la permanència en actiu.
  9. Declarar les situacions administratives.
  10. Resoldre les comissions de servei per ocupar una plaça o lloc de treball, amb excepció de les comissions de servei corresponents a l'ocupació de llocs de treball en l'Administració sanitària autonòmica.
  11. Aprovar les plantilles orgàniques autoritzades dels centres amb règim jurídic de personal estatutari sempre que això no suposi un increment de despesa.
  12. Acordar l'inici dels procediments disciplinaris quant al personal estatutari, quan els fets puguin constituir faltes greus o molt greus, i resoldre'ls, excepte quan impliquin separació del servei, així com imposar sancions per faltes lleus.
  13. Exercir la competència en matèria de seguretat i salut laboral en general i especialment pel que fa als procediments d'adaptació i canvi de lloc de treball per motius de salut del personal.
  14. Tramitar i concedir les vacances, els permisos i les llicències en general, així com els drets de reducció de jornada i de flexibilització, les llicències per maternitat o paternitat en els supòsits d'embaràs i part, adopció o acolliment i la resta de permisos i drets derivats de les mesures vigents de conciliació de la vida familiar i laboral del personal o que es basen en la violència de gènere.
  15. Aprovar les convocatòries en matèria d'acció social, així com tramitar i resoldre el reconeixement d'aquest tipus de prestacions.
  16. Reconèixer els triennis i el temps de serveis prestats.
  17. Convocar i resoldre els procediments de promoció interna temporal de l'article 35 de la Llei 55/2003.
  18. Convocar i resoldre els procediments de reconeixement del nivell assolit en la carrera professional, establir les bases i el contingut de l'avaluació i nomenar els membres dels òrgans d'avaluació, així com homologar els nivells o graus de carrera professional reconeguts per altres serveis de salut.
  19. Resoldre les sol·licituds d'acreditació i de renúncia del complement específic del personal llicenciat sanitari.
  20. Aprovar els desplaçaments amb dret a indemnització.
  21. Tramitar i gestionar la nòmina.
  22. Establir els criteris generals per distribuir la jornada de treball de les gerències del Servei de Salut de les Illes Balears.
  23. Controlar l'horari, l'assistència i la presència física en el lloc de treball.
  24. Convocar i resoldre els procediments d'avaluació dels llocs de prefectura quan així ho exigeixi la normativa vigent.
  25. Les competències que, en matèria de personal estatutari, li siguin assignades per la normativa vigent, així com les que no estiguin atribuïdes expressament a d'altres òrgans.

3. Les competències delegades per aquesta Resolució en la lletra c) de l'apartat primer i en les lletres d, n), r), t), u) i w) de l'apartat segon han d'exercir-se també respecte del personal sanitari local (titulars d'assistència pública domiciliària) integrat en els equips d'Atenció Primària del Servei de Salut de les Illes Balears.

4. Les competències delegades mitjançant aquesta Resolució han d'exercir-se també respecte del personal laboral temporal que ocupi llocs de treball susceptibles de ser ocupats per personal estatutari fix per mitjà dels procediments reglamentaris establerts, en les institucions sanitàries.

5. En cas d'absència, de vacant o de malaltia del director general del Servei de Salut de les Illes Balears, l'han de substituir els òrgans següents: en primer lloc, el director o directora de Gestió i Pressuposts; en segon lloc, el directora o directora de l'Àrea de Coordinació Administrativa.

6. La delegació de facultats a què es refereix aquesta Resolució no altera la competència de l'òrgan que delega i s'entén sense perjudici de les potestats de revocació i avocació del conseller o consellera competent en matèria de funció pública, quant al coneixement o resolució dels assumptes o procediments en els quals ho consideri oportú i sempre d'acord amb allò que preveuen els articles 25 i 28 de la Llei 3/2003.

7. La delegació implica la transmissió global de l'exercici de la competència i, per tant, inclou la resolució del recurs de reposició i qualsevol altre tràmit que es derivi de l'exercici de la competència esmentat.

8. Els òrgans als quals s'han delegat aquestes competències poden també, d'acord amb el segon paràgraf de l'article 7.2 de la Llei 3/2007, delegar-les en òrgans que en depenen jeràrquicament i en òrgans de les entitats autònomes dependents.

9. Ordenar la publicació d'aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb l'article 27 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

Les resolucions que s'adoptin en virtut de la delegació de competències a les quals es refereix aquesta Resolució han d'indicar expressament aquesta circumstància, juntament amb l'especificació de l'òrgan que delega i de la publicació oficial d'aquesta delegació.

10. Queda sense efecte la Resolució de la consellera d'Administracions Públiques i Modernització de 15 de juliol de 2019 per la qual es deleguen competències en matèria de gestió de personal estatutari (BOIB núm. 100, de 20 de juliol de 2019).

11. Ordenar l'aplicació d'aquesta Resolució a tots els actes que hagin de dictar-se a partir de la seva entrada en vigor, inclosos els que resolguin expedients iniciats amb anterioritat.

12. Establir que els efectes d'aquesta Resolució es produiran a partir de l'endemà de publicar-se en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

   

Palma, 3 de novembre de 2020

La consellera d'Administracions Públiques i Modernització

Isabel Castro Fernández