Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 10740
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, de data 19-10-2020, relatiu a l'aprovació de la convocatòria i de les bases que regulen la concessió d'ajuts del Consell Insular de Menorca per al foment del transport públic adaptat (servei de taxi) (exp. 3155-2020-000073)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El pressupost general del Consell Insular de Menorca per a l'exercici 2020 preveu una línia d'ajuts per foment del transport públic adaptat (servei de taxi).

Un dels objectius del Departament de Mobilitat és aconseguir mantenir un mínim de flota adaptada per atendre les necessitats de mobilitat del col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda o amb dificultats auditives o visuals.

L'informe de necessitat del director insular de Transports consta a l'expedient.

De conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;

Com a titular del Departament de Mobilitat, en exercici de les competències atribuïdes pel Decret de presidència núm. 425/2019 de 10 de juliol (BOIB núm. 95 ext. d'11 de juliol de 2019) en relació amb els Decrets de presidència núm. 421/2019 i núm. 422/2019 de 9 de juliol (BOIB núm. 93 ext. de 10 de juliol de 2019)

Atesa la proposta de la consellera executiva del Departament de Mobilitat;

El Consell Executiu, amb el vot favorable dels set membres presents, adopta el següent acord:

PRIMER. Aprovar les bases que han de regir la concessió d'ajuts per al transport públic adaptat que s'adjunten en annex.

SEGON. Aprovar, simultàniament, la convocatòria corresponent a l'any 2020, que es regirà per les bases a què s'ha fet referència en el punt anterior d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides seran ateses amb càrrec a la partida pressupostària i amb l' import màxim que s'indiquen més avall, sens perjudici que l'import pugui ser ampliat d'acord amb les disponibilitats pressupostàries:

Partida*

Quantia màxima

7.44100.4790000

15.000,00 €

* La despesa es podrà aplicar a qualsevol altra partida adequada i vinculada.

b) El termini de presentació de sol·licituds serà d'un mes comptador a partir del dia següent a aquell en què es publiqui aquesta convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

c) L'import màxim de la subvenció per vehicle és de tres mil euros (3.000 €).

TERCER. Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

QUART. Nomenar com a instructora Gabriela Mir Losada, inspectora de transports del Departament de Mobilitat del CIM, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

 

ANNEX BASES QUE REGULEN LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA PER AL TRANSPORT PÚBLIC ADAPTAT

PRIMERA. OBJECTE DELS AJUTS

L'objectiu d'aquests ajuts és incentivar i mantenir un servei interurbà de transport públic discrecional de viatgers en vehicles de turisme autotaxi adaptat a les persones amb mobilitat reduïda o amb dificultats auditives o visuals, així com donar resposta a demandes socials i econòmiques, tan dels usuaris com dels taxistes.

SEGONA. FINALITAT DELS AJUTS

Aconseguir mantenir un mínim de flota adaptada per atendre les necessitats de mobilitat del col·lectiu de persones amb mobilitat reduïda o amb dificultats auditives o visuals.

TERCERA. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

L'import econòmic màxim d'aquesta convocatòria és de 15.000,00 €. Les subvencions es concedeixen amb càrrec al pressupost del Consell Insular de Menorca per a l'exercici 2020 i, concretament, amb càrrec a la partida pressupostària 7.44100.4790000.

QUARTA. DESPESES SUBVENCIONABLES

Seran despeses subvencionables totes aquelles destinades a l'adquisició o adaptació de vehicles a persones amb mobilitat reduïda o amb dificultats auditives o visuals.

De conformitat amb el que preveu el Real Decreto 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i utilització dels modes de transports per a persones amb discapacitat, el vehicle haurà d'estar condicionat perquè pugui entrar i sortir, així com viatjar en el mateix una persona en la seva pròpia cadira de rodes, amb comoditat i seguretat. A tal efecte, el vehicle haurà de disposar dels mitjans homologats i/o transformació o reforma necessaris. Estarà dotat d'un habitacle que permeti viatjar a aquest passatger frontalment o d'esquena al sentit de la marxa, mai transversalment; portarà un suport amb reposacaps fixe (unit permanentment a l'estructura del vehicle); disposarà d'ancoratge de la cadira de rodes i un cinturó de seguretat d'almenys tres punts d'ancoratge per al seu ocupant.

CINQUENA. COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les persones beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

L'import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o amb concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

SISENA. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

Podran obtenir la condició de beneficiaris de la subvenció els titulars d'autorització de transport públic discrecional de viatgers en vehicles de turisme (autotaxis) de la classe VT a l'illa de Menorca, s'exclouen els titulars d'autoritzacions de transport públic discrecional de viatgers en vehicles de turisme (autotaxis) temporals, que ofereixin el servei de taxi adaptat i que reuneixin els requisits següents:

Les persones físiques residents a l'illa de Menorca que siguin titulars d'autorització els titulars d'autorització en vigor de transport públic discrecional de viatgers en vehicles de turisme (autotaxis) a l'illa de Menorca que durant l'any 2019 o 2020 hagin adquirit o adaptat el seu vehicle autotaxi mitjançant mecanismes o dispositius que permetin l'accessibilitat de les persones amb mobilitat reduïda o amb dificultats auditives o visuals, que compleixin els requisits següents:

1. Ser propietari d'un taxi adaptat o accessible homologat que compleixi amb les condicions previstes a l'RD 1544/2007 esmentat abans.

2. Trobar-se al corrent en el compliment de les obligacions tributàries i respecte a la Seguretat Social.

No poden ser beneficiàries de les subvencions les persones, entitats o agrupacions en què concorrin alguna de les prohibicions establertes a l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

 

SETENA. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

Les sol·licituds i tota la documentació requerida s'han de presentar, dins del termini establert a la convocatòria, de manera presencial al Servei d'Atenció a la Ciutadania del Consell Insular de Menorca, telemàticament al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o mitjançant qualsevol de les formes previstes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques.

A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

- Identificació de qui subscriu la sol·licitud.

- Acreditació de la residència a l'illa de Menorca.

- Còpia de la llicència municipal del taxi en vigor.

- Còpia de l'acreditació de la titularitat del vehicle.

- Còpia de la fitxa tècnica del vehicle amb la revisió de la ITV favorable per a la reforma.

- Còpia del permís de circulació.

- Declaració responsable d'estar al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social, o autorització al Consell Insular per efectuar les comprovacions davant els organismes corresponents. En el cas de no efectuar l'esmentada autorització, el sol·licitant haurà de presentar els certificats acreditatius abans de la proposta de resolució de concessió.

- Acreditació de ser titular d'autorització en vigor de transport públic discrecional de viatgers en vehicles de turisme (autotaxis) de la classe VT a l'illa de Menorca, o autorització al Consell Insular per efectuar la comprovació corresponent.

- La documentació justificativa de la despesa d'acord amb la base onzena d'aquestes bases

D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53c de l'LPACAP, les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés.

Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà l'esmena. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà del dia que es rebi el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que desisteix de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de l'LPACAP.

VUITENA. CRITERIS OBJECTIUS QUE ES TINDRAN EN COMPTE PER A LA CONCESSIÓ DE LES SUBVENCIONS

Quan l'import de les sol·licituds d'ajuts sigui superior a la quantitat màxima fixada a la convocatòria corresponent, es prioritzaran les sol·licituds en funció de la seva data de presentació de forma que tindran prioritat les que s'hagin presentat abans.

NOVENA. DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

L'import màxim de l'ajut és de 3.000 € per vehicle.

DESENA. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

Els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat.

L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent.

El text de la convocatòria i la resta de documentació que es requereixi es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (d'ara endavant BDNS) i es publicarà l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei General de Subvencions.

La instrucció correspon a la inspectora de transports del Departament de Mobilitat del CIM, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar resolució sobre la concessió dels ajuts.

Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la instructora de l'expedient.

Una vegada examinades les sol·licituds per la instructora, i després que aquesta hagi emès el seu informe, la consellera executiva del Departament de Mobilitat n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, el qual dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cadascuna de les subvencions concedides.

El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de la subvenció serà de sis mesos comptats des del dia que acabi el termini de presentació de sol·licituds. No obstant l'anterior, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es remetrà a la BDNS en compliment de l'art. 20.8 de l'LGS i es publicarà pel CIM en el Butlletí Oficial de les Illes Balears a efectes de notificació (art. 45.1b de l'LPACAP).

ONZENA. ABONAMENT DELS AJUTS

El pagament de la subvenció únicament es tramitarà un cop la persona beneficiària hagi justificat degudament la realització de l'activitat subvencionada de conformitat amb el que estableixen aquestes bases.

L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es realitzarà en un termini de 60 dies, a partir de la data de justificació i sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti.

DOTZENA. JUSTIFICACIÓ DE LES DESPESES

Els beneficiaris estan obligats a justificar les despeses efectuades

La documentació per justificar-ho és la següent:

a) Memòria de l'actuació justificativa del compliment de les condicions imposades a la concessió de la subvenció, amb la indicació de les activitats realitzades i dels resultats obtinguts.

b) Document fotogràfic del vehicle objecte de la subvenció.

c) Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, que ha d'incloure:

I. Una llista classificada de les despeses de l'activitat, amb la identificació del creditor i del document, l'import, la data d'emissió i la data de pagament.

II .Les factures originals o els documents de valor probatori equivalents en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa que justifiquin les despeses.

III. El justificant de pagament,

d) Llista detallada d'altres ingressos o subvencions, amb la indicació de l'import i la procedència.

En el supòsit que no s'hagi justificat totalment la realització de l'activitat subvencionada, però s'hagi complert, encara que parcialment, la finalitat per a la qual es va concedir la subvenció, aquesta s'ha de minorar proporcionalment en allò que no s'ha justificat.

TRETZENA. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Els beneficiaris han de complir les obligacions següents:

a) Dur a terme l'activitat o la inversió o adoptar el comportament que fonamenta la concessió de la subvenció.

b) Comunicar al Consell Insular l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi. La subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils des de la notificació de la concessió dels ajuts al Butlletí Oficial de les Illes Balears.

c) Justificar la realització de l'activitat, com també el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació i de control financer que duguin a terme els òrgans competents, i aportar tota la informació que li sigui requerida en l'exercici d'aquestes actuacions.

e) Comunicar al Consell Insular la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat. Aquesta comunicació s'ha de fer dins el termini de tres dies hàbils des de la sol·licitud o l'obtenció de la subvenció concurrent i, en tot cas, abans de la justificació de l'aplicació que s'hagi donat als fons percebuts.

f) Acreditar, en la forma que s'estableixi reglamentàriament i abans de dictar la proposta de resolució de concessió, que està al corrent de les obligacions tributàries i de la Seguretat Social davant l'Administració de l'Estat, i de les obligacions tributàries davant la hisenda autonòmica. L'acreditació no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar-ho.

En tot cas, l'acreditació a la qual es refereix el paràgraf anterior es pot substituir per una declaració responsable de la persona sol·licitant quan es tracti de subvencions de quantia igual o inferior a 3.000 euros, per sol·licitant.

g) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en els llibres de comptabilitat o en els llibres de registre que, si escau, hagi de dur el beneficiari d'acord amb la legislació mercantil o fiscal que li sigui aplicable i, si escau, en les bases reguladores.

h) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

i) Adoptar les mesures de difusió a què es refereix l'apartat de l'article 34 del TRLS.

j) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 44 del TRLS.

CATORZENA. REVOCACIÓ DELS AJUTS I REINTEGRAMENT DE LES AJUDES CONCEDIDES

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de revocació i consegüent reintegrament, si correspon.

Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS, i la resta de normativa que sigui aplicable.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tindran la consideració d'ingressos de dret públic i els és aplicable la via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que per la naturalesa de l'incompliment puguin ser exigibles.

QUINZENA. INFRACCIONS I SANCIONS

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, de conformitat amb el que estableix l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

SETZENA. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de rebre recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

Normativa general aplicable

En tot el que no preveuen expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin aplicables al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (LGS)

- Reial Decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions (RLGS)

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (TRLS)

- Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP)

- Reial Decret 1544/2007, de 23 de novembre, pel qual es regulen les condicions bàsiques d'accessibilitat i no discriminació per a l'accés i utilització dels mitjans de transport per a persones amb discapacitat (RD 1544/2007)

 

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

 

Maó, 29 d'octubre de 2020

Per delegació de la presidenta, el secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16-7-2019)