Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 10557
Convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la provisió de 4 places de policia local a la plantilla de personal funcionari de carrera de l’Ajuntament d’Alcúdia mitjançant el procediment ordinari d’accés
Mitjançant Resolució de Batllia núm. 1998/2020, de 30 d' octubre de 2020, s'han aprovat la convocatòria i les bases que regiran el procediment selectiu per a la provisió de 4 places de policia local a la plantilla de personal funcionari de carrera de l'Ajuntament d'Alcúdia mitjançant el procediment ordinari d'accés.
Cosa que fem pública al Butlletí Oficial de les Illes Balears i al tauler d'anuncis electrònic del lloc web de l'Ajuntament d'Alcúdia (http://www.alcudia.net/ajuntament/ca/), als efectes establerts a l'article 45 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.
Contra l'esmentada resolució, que exhaureix la via administrativa, les/els interessades/ts poden interposar de forma alternativa, els següents recursos: o bé recurs potestatiu de reposició, a interposar davant la Batllia, en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà de la notificació de la present resolució, o bé directament recurs contenciós administratiu, a interposar davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma, en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la notificació d'aquesta resolució; tot això sense perjudici que els interessats puguin interposar aquells altres recursos que en considerin procedents.
Alcúdia, 30 d' octubre de 2020
La batlessa
Bàrbara Rebassa Bisbal
BASES QUE HAN DE REGIR LA CONVOCATÒRIA PER A LA PROVISIÓ DE 4 PLACES DE POLICIA LOCAL A LA PLANTILLA DE PERSONAL FUNCIONARI DE CARRERA DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA MITJANÇANT EL PROCEDIMENT ORDINARI D'ACCÉS.
PRIMERA.OBJECTE, NORMATIVA I PROCEDIMENT DE SELECCIÓ.
La present convocatòria té per objecte regular el procés selectiu per a proveir, com a personal funcionari de carrera, 4 places de Policia Local, vacants i dotades pressupostàriament, corresponents a les Ofertes d'Ocupació Pública dels anys 2018 i 2019, pel sistema d'accés de torn lliure i procediment de selecció per oposició. Aquestes places es troben enquadrades a la plantilla de personal funcionari, escala d'Administració Especial, Subescala de Serveis Especials, Classes Policia Local, Grup de classificació C1, per cobrir el lloc de treball d'Agent de la Policia Local.
A aquestes proves selectives seran d'aplicació les presents bases; la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears, amb la modificació efectuada per la Llei 11/2017, de 20 de desembre; el Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears; Decret 11/2017, de 24 de març, d'exigència del coneixement de la llengua catalana en els procediments selectius d'accés a la funció pública i per ocupar llocs de treball de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, el Reial Decret Legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut Bàsic de l'Empleat Públic, i la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, com també la resta de disposicions legals aplicables a la policia local.
Per tal d'aconseguir una composició equilibrada de la plantilla de la Policia Local de l'Ajuntament d'Alcúdia, d'acord amb la Disposició Addicional Tercera de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears modificada per la Llei 11/2017, es determina que el 25% de les places oferides en aquesta convocatòria ha de ser cobert per dones, en els termes establert en aquestes Bases.
Característiques del lloc de treball:
Escala: Administració Especial
Subescala: Serveis especials
Denominació: Policia Local
Grup: C
Subgrup: C1
SEGONA. REQUISITS DELS ASPIRANTS.
2.1 Per ser admeses en aquestes proves selectives, les persones interessades han de complir, en la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds i durant tot el procés selectiu, els següents requisits:
a) Tenir la nacionalitat espanyola.
b) Tenir 18 anys complits.
c) Estar en possessió del títol de Batxiller, tècnic o equivalent, o estar en condicions d'obtenir-lo en la data en què finalitzi el termini de presentació de sol·licituds. En el cas de titulacions expedides a l'estranger, caldrà aportar l'homologació corresponent del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport.
d) No patir cap malaltia o defecte físic o psicofísic que impedeixi o minvi el desenvolupament correcte de les funcions, en relació amb el quadre de les exclusions que es determinen en l'annex 5 del Decret 40/2019, de 30 d'abril.
e) No haver estat separat del servei de l'Administració local, autonòmica o estatal, ni estar inhabilitat per a l'exercici de la funció pública.
f) No tenir antecedents penals per delictes dolosos.
g) Posseir els permisos de conducció de les classes A2 i B en vigor.
h) Comprometre's a dur armes i, si escau, a utilitzar-les, mitjançant una declaració jurada.
i) Estar en possessió del nivell B2 (nivell avançat) del coneixement de la llengua catalana Els certificats han de ser els expedits per l'Escola Balear d'Administració Pública, o els expedits o homologats per la conselleria competent en matèria de política lingüística, o els reconeguts segons l'Ordre del conseller d'Educació, Cultura i Universitats de 21 de febrer de 2013.
Abans de la pressa de possessió, la persona interessada ha de manifestar que no exerceix cap lloc o activitat en el sector públics dels que delimita la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les Administracions Públiques, i que no percep pensió de jubilació, retir o orfandat. Si realitza alguna activitat privada, inclosa la de caràcter professional, ho haurà de declarar en el termini de deu dies naturals comptats a partir del dia de la presa de possessió, per tal que la corporació acordi la declaració de compatibilitat o incompatibilitat.
Si, en qualsevol moment del procés selectiu, el Tribunal qualificador tingués coneixement de que alguna persona aspirant no compleix un o diversos dels requisits exigits en la present convocatòria, prèvia audiència a l'interessat, haurà de proposar l'exclusió a la Batlessa, i li comunicarà, als efectes oportuns, les inexactituds o falsedats consignades per la persona aspirant a la sol·licitud d'admissió.
TERCERA. PUBLICACIÓ DE LES BASES I LA CONVOCATÒRIA. PRESENTACIÓ DE SOL·LICITUDS
Una vegada aprovades les presents bases per l'òrgan competent es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i posteriorment l'anunci de la convocatòria al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE).
Les sol·licituds per prendre part en el procés selectiu s'han d'ajustar al model normalitzat de sol·licitud, que s'adjunta com a Annex III, i que es trobarà a disposició de les persones interessades al Registre General d'Entrada, al tauler d'anuncis i la pàgina web de la Corporació (www.alcudia.net), a partir de l'obertura del termini per a la seva presentació.
Aquestes sol·licituds s'hauran d'adreçar a la Batllia i es presentaran al Registre de l'Ajuntament, ubicat al C/ Major, 4; CP07400-Alcúdia, en horari d'atenció al públic (de 9h. a 14h.), o en qualsevol de les formes previstes en l'article 16 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques, dins del termini de 20 dies hàbils a partir de l'endemà del dia en que es publiqui la convocatòria en el Butlletí Oficial de l'Estat. Quan el darrer dia del termini recaigués en dissabte, diumenge o festiu, el termini s'entendrà ampliat fins al primer dia hàbil següent.
La no presentació de sol·licituds en temps i forma determina la no admissió de la persona aspirant en el procés selectiu.
A més de les dades de caràcter personal i professional que han de constar al model normalitzat de sol·licituds, les persones interessades han d'adjuntar la documentació que s'assenyala a continuació:
a. Declaració responsable que la persona aspirant compleix els requisits exigits en les bases, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds.
b. Fotocòpia compulsada del document nacional d'identitat en vigor o el resguard de la sol·licitud de renovació.
c. Declaració, si s'escau, de tenir el certificat de superació de les proves d'aptitud física de l'EBAP en els termes que s'estableixen en l'article 165.3 del Decret 40/2019, a l'efecte de restar exemptes de fer les proves físiques del procés selectiu.
La documentació que han d'aportar les persones aspirants per acreditar el compliment dels requisits exigits a la convocatòria ha de ser mitjançant l'original o la fotocòpia compulsada.
Tota la documentació que es presenta en llengua estrangera ha d'anar acompanyada de la corresponent traducció jurada a la llengua catalana o a la castellana.
Amb la formalització i presentació de la sol·licitud, l'aspirant dóna el seu consentiment al tractament de les dades de caràcter personal que són necessàries per prendre part en la convocatòria i per a la resta de la tramitació del procés selectiu, d'acord amb la normativa vigent en matèria de protecció de dades de caràcter personal.
Els aspirants quedaran vinculats a les dades que es facin constar en la seva sol·licitud. El domicili i telèfon que figurin en la mateixa es consideraran vàlids a l'efecte de notificacions, i serà responsabilitat exclusiva dels candidats tant els errors descriptius, com la no comunicació durant el procés de selecció de qualsevol canvi en les dades de la sol·licitud.
QUARTA.ADMISSIÓ I EXCLUSIÓ DELS ASPIRANTS.
4.1. En el termini màxim de 10 dies hàbils, comptadors des de l'acabament del termini de presentació de sol·licituds, la Batllessa ha de dictar resolució per la qual s'aprova la llista provisional de persones admeses i excloses al procés selectiu, amb expressió de la causa d'exclusió, si procedeix. Juntament a aquesta resolució haurà de constar la data, l'hora i el lloc en que es durà a terme els exercicis de la fase d'oposició amb indicació de sis s'han de dur a terme en una o més sessions, i amb l'interval mínim entre exercici i exercici. Aquesta relació es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i la pàgina web de la Corporació (www.alcudia.net).
En tot cas, amb la finalitat d'evitar errors i, si se'n produeixen, possibilitar-ne l'esmena dins el termini establert i en la forma escaient, les persones interessades han de comprovar no només que no figuren en la relació de persones excloses sinó que, a més, els seus noms consten en la relació pertinent de persones admeses.
4.2. Les persones aspirants excloses o omeses disposaran d'un termini de 10 dies hàbils, comptadors des de l'endemà de la publicació esmentada, per esmenar el defecte o adjuntar el document que sigui preceptiu. En el cas que no s'esmenin, dins d'aquest termini, les deficiències que hagin motivat la seva exclusió, la sol·licitud es considerarà no presentada.
Les persones sol·licitants que dins del termini assenyalat no esmenin els defectes o no presentin els documents preceptius, seran definitivament excloses del procés selectiu.
Si no es presenten esmenes, es considerarà elevada a definitiva la llista provisional de persones admeses i excloses, i no caldrà tornar-la a publicar.
Una vegada finalitzat el termini a que fa referència el paràgraf anterior i esmenades, si escau, les sol·licituds, la Batllessa dictarà una resolució, en el termini màxim de deu dies hàbils, d'aprovació de la llista definitiva de persones admeses i excloses. Aquesta resolució es farà pública en els mateixos llocs indicats per a la resolució provisional.
4.3. El fet de constar a la llista de persones admeses no implica el reconeixement a les interessades que es compleixen els requisits per participar en aquesta convocatòria. Les persones que superin el procés selectiu han de presentar la documentació acreditativa dels requisits generals que s'indiquen a la base segona, amb caràcter previ al seu nomenament com a personal funcionari en pràctiques.
4.4. Els errors de fet poden ser esmenats en qualsevol moment, d'ofici o a petició de la persona interessada.
CINQUENA. TRIBUNAL QUALIFICADOR
5.1. L'òrgan de selecció ha de ser col·legiat i la composició s'ha d'ajustar als principis d'imparcialitat i professionalitat dels seus membres, i s'ha de procurar, així mateix, el principi de representació equilibrada de dones i homes, excepte per raons fonamentades i objectivament motivades.
La composició del Tribunal ha de ser predominantment tècnica; tots els membres han de tenir titulació igual o superior a les exigides per a l'accés a les places convocades.
El personal d'elecció o de lliure designació política, el personal funcionari interí i el personal eventual no poden formar part dels òrgans de selecció. Tampoc no en poden formar part les persones representants dels empleats públics, sens perjudici de les funcions de vigilància i vetlla del bon desenvolupament del procediment selectiu.
Les persones representants sindicals que participin al procediment selectiu han de pertànyer a organitzacions sindicals que tinguin la consideració de més representatives i que comptin amb més del 10% de representants en l'àmbit del municipi de la convocatòria, amb un màxim d'un representant per cada sindicat i amb el límit de quatre membres per cada procediment selectiu.
A aquests efectes cada organització sindical amb representació a la Mesa General de Negociació de Personal Funcionari de l'Ajuntament d'Alcúdia, podrà designar un representant i ho notificarà a Secretaria amb antelació suficient a l'inici de les proves selectives, el qual ho comunicarà a la Presidència del Tribunal.
La pertinença als òrgans de selecció és sempre a títol individual; no es pot exercir aquesta representació per compte d'altre.
5.2. Composició.
La Batllessa de l'Ajuntament d'Alcúdia ha de nomenar els membres del Tribunal i els seus suplents. La designació nominal dels membres, que ha d'incloure la dels respectius suplents, s'ha de fer per Decret de Batllia i s'ha de publicar al tauler d'anuncis i a la pàgina web d'aquest Ajuntament, abans de la publicació de la llista definitiva d'admesos i exclosos.
El Tribunal Qualificador ha d'estar constituït per cinc membres i el mateix nombre de suplents:
a. President o Presidenta: Designat per l'Ajuntament convocant entre el personal funcionari de carrera d'experiència reconeguda.
b. Vocals: Un vocal proposat per la Direcció General Emergències i Interior, competent en matèria de coordinació de policies locals; un vocal proposat per l'Escola Balear d'Administració Pública; i un vocal designat per l'Ajuntament convocant.
c. Secretari: Designat per l'Ajuntament convocant amb veu i vot.
El Tribunal pot acordar la incorporació en les tasques de personal assessor o especialistes en totes o alguna de les proves, que poden actuar amb veu però sense vot.
5.3. Abstenció i recusació.
Els membres del Tribunal han d'abstenir-se d'intervenir, i ho han de notificar a l'autoritat convocant, quan hi concorri alguna de les circumstàncies previstes en l'article 23 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic dl sector públic, o si han realitzat tasques de preparació d'aspirants a proves selectives d'accés a les places de què es tracta durant els cinc anys anterior a la publicació de la convocatòria. Així mateix, han de notificar aquesta circumstància a l'autoritat que els va nomenar.
Així mateix, les persones aspirants poden recusar els membres del Tribunal quan es doni alguna de les circumstàncies esmentades al paràgraf anterior, conforme al que preveu l'article 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre.
5.4. Constitució i actuació.
El Tribunal no pot constituir-se ni actuar sense l'assistència de més de la meitat dels seus membres titulars o suplents indistintament, sense president o presidenta ni secretari o secretària. Les decisions s'han d'adoptar per majoria.
Les decisions adoptades pel Tribunal es poden recórrer en les condicions que estableix l'article 121 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
El Tribunal continuarà constituït fins que es resolguin les reclamacions plantejades o els dubtes que puguin suscitar el procés selectiu i, en tot cas, fins que no es faci la valoració final de la fase de pràctiques.
Els membres del Tribunal estaran facultats per a resoldre les qüestions que puguin suscitar-se durant la realització de les proves, per a adoptar els acords que garanteixin el degut ordre en les mateixes, en tot el no previst en les bases de la convocatòria i per l'adequada interpretació de les bases.
El Tribunal adoptarà els seus acords per majoria dels membres presents en cada sessió. En cas d'empat, es repetirà la votació fins a una tercera vegada, en la qual, si persisteix l'empat, aquest ho dirimirà el president o presidenta del Tribunal amb el seu vot. Per a les votacions se seguirà l'ordre establert en el Decret de nomenament dels membres del Tribunal, votant en últim lloc, el President.
El Tribunal ha d'adoptar les mesures oportunes per garantir, sempre que sigui possible, que tots els exercicis de l'oposició es corregeixin sense conèixer la identitat dels aspirants.
Als efectes previstos al Reial Decret 462/2002, de 24 de maig, relatiu a indemnitzacions per raó del servei, el Tribunal queda classificat en la categoria segona.
SISENA.PROCÉS SELECTIU.
El procediment de selecció és el de oposició que consisteix en la realització successiva de les fase d'oposició.
La fase d'oposició consisteix en la realització de les proves previstes en la convocatòria per tal de determinar la capacitat i l'aptitud de les persones aspirants. Té caràcter eliminatori.
La suma de la puntuació obtinguda per les persones aspirants en el conjunt dels exercicis de l'oposició estableix l'ordre final de prelació de les persones aspirants que hagin superat el procediment selectiu.
L'ordre d'actuació de les persones aspirants es realitzarà per ordre alfabètic de llinatges.
Una vegada iniciades les proves selectives, el Tribunal ha de publicar els anuncis en el tauler d'anuncis i a la pàgina web municipal amb, almenys, quaranta-vuit hores d'antelació al començament de cada prova.
Les dones embarassades amb previsió de part, o en període de postpart, coincident amb les dates de realització de qualsevol dels exàmens o proves previstes en el procés selectiu, podran posar en coneixement del Tribunal aquesta situació, adjuntant el corresponent informe mèdic oficial pel quall es certifica aquesta circumstància.
La comunicació ha de realitzar-se amb el temps suficient i el Tribunal ha de determinar sobre la base de la informació si és procedent o no atendre la sol·licitud, ajornar la prova o proves o realitzar-la en un lloc alternatiu.
En cap cas, als efectes del procés selectiu, les proves de reconeixement mèdic han d'estimar com a circumstància negativa derivada de la situació d'embaràs o lactància.
La fase d'oposició consta de quatre proves de caràcter obligatori i eliminatori. S'ha de superar la prova anterior per a poder passar a la següent.
6.1.1. Primer exercici: Prova d'aptitud física
Té per objecte comprovar, entre altres aspectes, les condicions de força, agilitat i resistència de les persones aspirants. Té caràcter obligatori i eliminatori.
Aquesta prova consisteix en la superació de les proves parcials que determina l'annex 3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i es modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública de les Illes Balears.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem que assenyala l'annex I d'aquestes bases.
El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de tres de les quatre proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui igual o superior a 3. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui igual o superior a 5; si és inferior a 5, serà de no apte.
Per poder efectuar aquesta prova, les persones aspirants, hauran de lliurar al Tribunal Qualificador, el mateix dia de la prova i abans de la hora d'inici de les proves físiques, un certificat metge en el que es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per portar-les a terme. El fet de no presentar l'esmentat certificat comporta l'exclusió automàtica de la persona aspirant tant de la realització de la prova com de la resta del procediment selectiu.
Les aspirants que estiguin embarassades o en període de postpart en la data de realització de les proves físiques, la qual cosa impedeix o dificulta la realització d'aquesta prova, i sempre que ho acreditin mitjançant un certificat metge, han de posar-ho en coneixement del Tribunal Qualificador, amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici. En aquest cas duran a terme la resta de les proves.
Si es superen aquestes, la qualificació de la fase d'oposició queda condicionada a la superació de les proves d'aptitud física en la data que el Tribunal determini, una vegada desaparegudes les causes que motivaren l'ajornament. El Tribunal pot establir d'ofici de forma motivada i amb audiència a l'aspirant afectada, una data apropiada per realitzat les proves físiques ajornades.
Si alguna de les persones aspirants en la data de realització de les proves físiques està en situació d'incapacitat temporal per malaltia professional o accident laboral, degudament acreditat mitjançant certificat metge, i sempre que aquesta circumstància es posi en coneixement del Tribunal Qualificador amb caràcter previ a la realització de la prova o l'exercici, portarà a terme la resta de les proves, i la qualificació quedarà pendent, en cas que superés totes les altres, condicionada a la superació de les proves d'aptitud física, en la data que el Tribunal determini, un cop desaparegudes les causes que van motivar l'ajornament.
En tot cas, s'ha de declarar superat el procés selectiu a les persones aspirants amb una puntuació final que no puguin superar les aspirants que s'hagin acollit al dret contingut als paràgrafs anteriors.
Les persones que acreditin el certificat en vigor d'aptitud física de l'EBAP, segons s'estableix a l'article 165.3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears resten exemptes de fer les proves físiques que es determinen en l'Annex I de les presents bases. La validesa dels certificats és de dos anys comptadors des del dia de la superació de les proves. La superació del curs bàsic de policia local té el mateix efecte que l'obtenció d'aquest certificat, amb una validesa de dos anys comptadors des de la data de finalització d'aquest curs bàsic.
6.1.2. Segon exercici: Prova de coneixements.
Aquesta prova consta de dues parts que es poden realitzar en una sola sessió i la seva valoració ha de ser el resultat de la suma d'ambdues parts. La puntuació de cada fase suposarà el 50% de la puntuació total de la prova. No s'han de sumar les dues parts si en una de les dues s'obté una puntuació inferior a 10. Per aprovar aquest exercici és necessari obtenir 20 punts com a mínim.
6.1.2.a) La primera part consisteix en respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, proposat pel Tribunal Qualificador i designat per sorteig públic entre tres alternatives diferents, i estaran referides al programa de temes que figuren a l'Annex II de les presents bases.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,40 punts. Les preguntes no respostes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació d'aquesta prova s'ha d'aplicar la fórmula següent:
On:
Q: Resultat de la prova
A: Nombre de respostes encertades
E: Nombre de respostes errònies
P: Nombre de preguntes de l'exercici
El temps per efectuar aquesta prova serà de 90 minuts.
En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions presentades posteriorment, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
6.1.2.b) La segona part de l'exercici consisteix en respondre per escrit un qüestionari de 50 preguntes tipus test amb quatre respostes alternatives, de les quals només una és correcta, designat per sorteig públic entre tres alternatives diferents, relatives a les característiques geogràfiques, històriques, sociològiques i demogràfiques del terme municipal i les ordenances municipals de l'Ajuntament d'Alcúdia.
Per accedir a la informació sobre coneixements del terme municipal i de les ordenances municipals es pot consultar el portal web de l'Ajuntament d'Alcúdia: www.alcudia.net
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 punts per superar-la. Cada pregunta contestada correctament es valorarà amb 0,40 punts. Les preguntes no respostes no s'han de valorar. Les preguntes amb resposta errònia o si hi figura més d'una resposta es penalitzaran amb un quart del valor assignat a la resposta correcta.
Per efectuar la qualificació d'aquesta prova s'ha d'aplicar la fórmula següent:
On:
Q: Resultat de la prova
A: Nombre de respostes encertades
E: Nombre de respostes errònies
P: Nombre de preguntes de l'exercici
El temps per efectuar aquesta prova serà de 90 minuts.
En cas que el Tribunal acordi l'anul·lació d'alguna o algunes de les preguntes, per haver detectat d'ofici algun error manifest durant la realització de l'exercici o perquè aquest es detecti com a conseqüència de les al·legacions presentades posteriorment, s'ajustarà el valor de cada pregunta per tal de conservar la puntuació màxima possible.
6.1.3. Tercer exercici: Prova de desenvolupament.
Aquesta prova consisteix en el desenvolupament per escrit de dos temes diferents, corresponents al temari general que figura a l'Annex II de la convocatòria. La elecció d'aquests s'ha de fer per sorteig.
La valoració d'aquesta prova és de 0 a 20 punts i cal obtenir un mínim de 10 per superar-la.
L'exercici s'haurà de redactar de forma que permeti la seva lectura per qualsevol membre del Tribunal, evitant així mateix la utilització d'abreviatures o signes no usuals en el llenguatge escrit. En aquest exercici, que serà corregit directament pel Tribunal, es valorarà la capacitat per aplicar els coneixements i la formació general, la claredat d'idees, la sistemàtica, la capacitat d'anàlisi, la precisió i rigor a la exposició i la qualitat de l'expressió escrita.
El temps per efectuar aquesta prova serà de 120 minuts.
6.1.4. Quart exercici: Prova d'aptitud psicològica i de personalitat.
De caràcter obligatori i eliminatori. Aquesta prova consisteix en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells mínims d'aptituds intel·lectuals i també en l'exploració de la personalitat i les actituds de les persones aspirants amb la finalitat de determinar el conjunt de competències corresponents a les funcions de la categoria de policia, i descartar l'existència de símptomes o indicadors compatibles amb alteracions psicopatològiques i/o de la personalitat.
Per a la realització d'aquesta prova el Tribunal Qualificador disposarà d'un o varis professional/s de la psicologia que farà/an d'assessor/s del Tribunal i amb veu però no vot.
Aquesta prova consta de dues parts:
a. La primera part consisteix en respondre un o varis tests d'aptitud intel·lectual. La valoració d'aquesta prova és de 0 a 10 punts i cal obtenir un mínim de 5 per superar-la. El resultat serà d'APTE o NO APTE, quedant eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'apte. El temps per realitzar aquest exercici serà de 120 minuts.
b. La segona part consisteix en respondre una prova o vàries proves per avaluar el conjunt de competències corresponents segons les funcions de la categoria de policia. La seva valoració és APTE o NO APTE, quedant eliminades les persones aspirants que no obtinguin la valoració d'apte. El temps per realitzar aquest exercici serà de 120 minuts.
6.1.4. Qualificació dels exercicis.
Les qualificacions dels exercicis s'hauran de fer públiques el mateix dia en que s'acordin i s'hauran de publicar al tauler d'anuncis de la Corporació, així com en la pàgina web de l'Ajuntament. Les persones aspirants poden presentar per escrit en el registre de la Corporació en el termini de tres dies hàbils a comptar de l'endemà de la publicació del resultat de cada exercici, les observacions o al·legacions que considerin oportunes, que hauran de ser resoltes de manera motivada pel Tribunal, en tot cas, abans de les 48 hores prèvies a l'inici de l'exercici següent. Als efectes assenyalats, s'ha de facilitar la vista dels exercicis de les persones opositores.
6.1.5. Relació provisional de persones aprovades i ordre de prelació en la fase d'oposició i revisió d'exàmens.
Finalitzats tots els exercicis de la fase d'oposició, el tribunal ha de fer públiques al tauler d'anuncis de la Corporació i a la pàgina web de l'Ajuntament, les llistes provisionals de persones que l'hagin superat, amb indicació del DNI i de la puntuació obtinguda. La relació de persones que han superat la fase d'oposició de cada aspirant serà el resultat de la suma de les puntuacions obtingudes en els exercicis eliminatoris. Les persones aspirants disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a comptar de la publicació de les llistes provisionals, per fer reclamacions. Acabat aquest termini, el tribunal ha de disposar de set dies per resoldre les reclamacions.
La qualificació final de l'oposició ha de ser la suma aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.
6.1.6. Llista definitiva de persones aprovades en la fase d'oposició.
Resoltes les reclamacions, el Tribunal ha d'aprovar i publicar al tauler d'anuncis de la Corporació i a la pàgina web de l'Ajuntament, les llistes definitives de persones aprovades en la fase d'oposició.
6.2. DETERMINACIÓ DE PUNTUACIÓ DE LA OPOSICIÓ.
La qualificació final de l'oposició ha de ser la suma aritmètica de les puntuacions atorgades en les proves avaluables mitjançant puntuació.
SETENA. RELACIÓ D'APROVATS.
7.1. Llista d'aprovats.
7.1.1. Conclosa la valoració del procés selectiu, el Tribunal qualificador publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia i la pàgina web de la Corporació (www.alcudia.net), una llista provisional de les puntuacions obtingudes per les persones aspirants per l'ordre de puntuació assolida, amb indicació de les qualificacions obtingudes en cada un dels apartats, així com del número del document nacional d'identitat.
En el cas que dos o més aspirants obtinguessin la mateixa qualificació total a la fase d'oposició, es desfarà l'empat successivament, d'acord els criteris següents:
a. Major puntuació a la tercera prova.
b. Major puntuació a la segona prova.
c. Per sorteig.
Les vacants convocades s'adjudicaran seguint una única llista final del/de les aspirants atenent l'ordre de puntuació obtinguda en l'oposició.
Només quan no s'aconsegueixi en la llista única l'objectiu establert a la disposició addicional tercera de la Llei 4/2013 de coordinació de les policies locals de les Illes Balears i en aquestes bases, referent que una de les places oferides en aquesta convocatòria ha de ser coberta per una dona, es donarà preferència a les candidates dones sobre els candidats homes, fins a complir l'objectiu perseguit, sempre que:
a. Hi hagi una equivalència de capacitació determinada per superar les proves i exercicis de la fase d'oposició del sistema selectiu.
b. Cap de les candidates dones seleccionades aplicant aquesta preferència tingui un diferencial de puntuació en l'oposició superior al 15% enfront dels candidats homes preferits.
c. No concorrin en l'altre candidat motius legalment previstos que, no sent discriminatoris per raó de sexe, justifiquin la no aplicació de la mesura, com la pertinença a altres col·lectius amb especials dificultats per accedir a l'ocupació.
Les places no cobertes per dones en el percentatge establert del 25%, que es correspon a una de les places convocades, ho seran per la resta d'aspirants que hagin superat les proves.
A aquests efectes, s'estableix un exemple pràctic de llista única i d'aplicació, en el seu cas, de la mesura d'igualtat per als membres del Tribunal Qualificador:
En el cas que no hi hagi al cos, escala i categoria a què es refereixi la convocatòria del procés selectiu una presència igual o superior al 33% de funcionàries dones s'aplicaran les mesures d'igualtat.
Al convocar-se 4 places i seguir-se la Disposició Addicional Tercera de la Llei 4/2013, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears modificada per la Llei 11/2017, es reservaria 1 plaça per a ser coberta per dones.
S'ha de desenvolupar el procediment fins al final.
Llista provisional de persones aprovades:
Si en la llista única provisional de persones aprovades entre les 4 places amb millor puntuació figura una dona l'objectiu s'ha acomplit i no fa falta fer res més.
Llista única
Primer cas pràctic d'aplicació de mesures:
Si en la llista única provisional de persones aprovades entre les 4 places amb millor puntuació no figura cap dona i per tant són homes, el Tribunal qualificador abans de publicar-la ha de fer el següent:
Si hi ha dones que han aprovat tota l'oposició i no han obtingut plaça s'han de col·locar en una llista per ordre de puntuació (de l'oposició).
Si la dona que està en primer lloc d'aquesta llista per ordre de puntuació no té un diferencial superior al 15% en la puntuació del darrer home de la llista única (això és te un diferencial del 15%, del 14%, etc...) aquesta dona preterirà al darrer home de la llista.
Exemple amb números:
Llista única
Dones aprovades sense plaça ordenades per ordre de nota
S'ha de fer el diferencial entre la nota obtinguda pel darrer home i la nota obtinguda per la primera dona
Segon cas pràctic d'aplicació de mesures
Dones aprovades sense plaça ordenades per ordre de nota
S'ha de fer el diferencial entre la nota obtinguda pel darrer home i la nota obtinguda per la primera dona
Darrer home: 6
Primer dona: 5'04
Diferencial: 16%
La dona no preterirà a l'home atès que té un diferencial superior al 15%
La llista quedarà com estava.
7.1.2. Les persones aspirants disposaran d'un termini de cinc dies hàbils, a comptar des de la publicació del llistat provisional, per efectuar les reclamacions oportunes o sol·licitar la revisió de la seva puntuació provisional davant el Tribunal, presentant les sol·licituds a través de la seu electrònica o en el Registre General de l´Ajuntament. A aquesta revisió, hi podran assistir acompanyades d'un assessor. El Tribunal tindrà un termini de set dies hàbils per resoldre les reclamacions.
Resoltes les reclamacions, el tribunal ha d'aprovar la relació definitiva d'aspirants que han superat el procés selectiu i que han de ser nomenats com a personal funcionari en pràctiques, i la publicarà al tauler d'anuncis i a la web municipal. La relació d´aprovats no podrà contenir un nombre d'aprovats superior al de les places vacants objecte d'oferta.
La relació d'aprovats i la proposta del corresponent nomenament serà elevada a la Batllia perquè l'aprovi. No obstant això, amb la finalitat d'assegurar la cobertura de les places convocades, quan hi hagi renúncies d'aspirants seleccionats abans del nomenament com a funcionari en pràctiques o bé els que s'han proposat no compleixen algun dels requisits de la base 2, el tribunal elevarà al òrgan convocant una relació complementària de les persones aspirants que vagin a continuació de les propostes, per ordre de puntuació, per al seu possible nomenament com a personal en pràctiques.
L'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu i que seran nomenats com a personal funcionari en pràctiques serà publicada en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la pàgina web de l'Ajuntament.
VUITENA.PRESENTACIÓ DE DOCUMENTS.
Les persones aspirants disposen d'un termini de vint dies hàbils des de la data de publicació de l'aprovació de la relació d'aspirants que han superat el procés selectiu per a presentar els documents que acrediten que compleixen els requisits que encara no s'han acreditat i que exigeix la convocatòria.
Concretament, han d'aportar un certificat d'antecedents penals.
Si no es presenta la documentació en el Registre de l'Ajuntament d´Alcúdia dins el termini fixat, excepte casos de força major, que han de ser degudament acreditats i, si escau, apreciats per l'Administració mitjançant una resolució motivada, o si en el moment d'examinar la documentació es dedueix que no compleix algun dels requisits exigits, la persona interessada no podrà ser nomenada funcionari o funcionària en pràctiques i quedaran anul·lades les seves actuacions, sense perjudici de la responsabilitat en què hagi incorregut per falsedat en la sol·licitud inicial.
No requereixen presentació aquells documents que es trobin en poder l'Ajuntament d'Alcúdia o se'n pugui comprovar la informació per tècniques telemàtiques segons es regula en l'article28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques. En aquest darrer cas, l'interessat ha d'indicar en quin moment i davant quin òrgan administratiu va presentar els documents esmentats, i les Administracions Públiques els han de sol·licitar electrònicament a través de les seves xarxes corporatives o d'una consulta a les plataformes d'intermediació de dades o altres sistemes electrònics habilitats a l'efecte.
NOVENA. PERSONAL FUNCIONARI EN PRÀCTIQUES.
La fase d'oposició es completa amb la superació d'un període de pràctiques.
Aquest període està integrat per la superació tant del curs de capacitació corresponent a la categoria de policia com de la fase de pràctiques en el municipi, relacionades amb les funcions pròpies d'aquesta categoria.
Les persones aspirants que no superin el període de pràctiques d'acord amb el procediment de qualificació previst perdran el dret al seu nomenament com a personal funcionari de carrera, mitjançant una resolució motivada de la Batllessa a proposta de l'òrgan responsable de l'avaluació del període de pràctiques.
Si algun aspirant és qualificat com a no apte en la fase de pràctiques, o bé si abandona les pràctiques abans de la seva qualificació o és expulsat, en la mateixa resolució es pot requerir a les persones aspirants que hagin aprovat totes les proves, per ordre de puntuació obtinguda en les proves de l'oposició per ser nomenats personal funcionari en pràctiques. La incorporació d'aquestes persones aspirants en cap cas es pot realitzar en un curs ja iniciat i s'ha d'ajornar al començament del curs de capacitació immediatament posterior.
La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
DESENA. CONTINGUT I RETRIBUCIONS DE LES PRÀCTIQUES.
Curs de capacitació
Les persones aspirants nomenades funcionaris en pràctiques haurà de realitzar i superar el curs de capacitació, impartit o homologat per l'Escola Balear d'Administració Pública, a què fa referència l'article 34 de la Llei 4/2013, de 17 de juliol, de Coordinació de les Policies Locals de les Illes Balears, excepte en els supòsits en què la normativa d'aplicació excepcioni la realització d'aquest curs.
Les persones que acreditin haver superat el curs de capacitació de la categoria de policia o superior abans de l'entrada en vigor de la Llei 11/2017 i el tinguin degudament actualitzat, resten exemptes de realitzar aquesta fase de les pràctiques.
L'incompliment de les normes de règim intern establertes en la resolució corresponent de la persona titular de la Conselleria d'Hisenda i Administracions Públiques a la qual fa referència l'article 178.2 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació dels policies locals dels Illes Balears i és modifica el Decret 55/2017, de 15 de desembre, del Fons de Seguretat Pública dels Illes Balears, pot donar lloc a la no superació del curs de capacitació en les condicions establertes.
Les faltes d'assistència no justificades durant la realització del curs de capacitació comportarà la disminució proporcional dels drets econòmics, sense perjudici de la incidència sobre l'avaluació d'aquest.
Els aspirants que no superin el curs de capacitació no podran realitzar el període de pràctiques en el municipi i perdrà tots els drets al seu nomenament com a funcionari/a de carrera, declarant-se així mitjançant resolució motivada de l'òrgan municipal corresponent.
Pràctiques en el municipi
Aquest període de pràctiques per a la categoria de policia es realitza una vegada superat el curs de capacitació excepte que la incompatibilitat de dates aconselli repartir-ho en dues etapes.
En tot cas, és necessari haver completat almenys una cinquena part del curs de capacitació per poder executar la primera etapa de pràctiques.
La fase de pràctiques al municipi amb el contingut que determini l'Ajuntament, tindrà una durada de 6 mesos.
L' avaluació de les pràctiques es durà a terme segons el que estableixen els articles del 180 al 182 del Decret 40/2019.
Retribució de les pràctiques
Durant el període de pràctiques es reben les retribucions segons el que estableix l'article 34 bis de la Llei 4/2013.
ONZENA. FINALITZACIÓ DEL PROCÉS SELECTIU
El tribunal qualificador elevarà a la Batlessa la llista definitiva de les persones aspirants declarats aptes o no aptes, qui resoldrà i n'ordenarà la publicació en el termini de 15 dies hàbils en el Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la web de l'Ajuntament d'Alcúdia. La resolució esmentada, que exhaureix la via administrativa, es pot recórrer en els termes que estableix l'article 123 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les Administracions Públiques.
DOTZENA. RÈGIM DE RECURSOS.
Contra la convocatòria i les seves bases, que posen fi a la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant l'Alcaldia en el termini d'un mes, comptador des de l'endemà que s'hagin publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú.
També es pot interposar un recurs contenciós administratiu davant el Jutjat d'aquest ordre jurisdiccional en el termini de dos mesos, comptadors des de l'endemà de la seva publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 8.2 i 46.1 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
ANNEX I
BAREM DE PUNTUACIÓ DE LES PROVES FÍSIQUES PER INGRESSAR EN LES DIVERSES CATEGORIES DE LA POLICIA LOCAL DE LES ILLES BALEARS
Les proves físiques, que han de ser exclusivament les que s'indiquen en aquest annex, són totes obligatòries i eliminatòries. Les proves físiques son les indicades a l´Annex 3 del Decret 40/2019, de 24 de maig, pel qual s´aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears (d´acord amb la rectificació d´errades materials efectuada a dit Annex per Acord del Consell de Govern de 26 de juliol de 2.019, de correcció d´errades materials advertides en el Decret 40/2019, publicat al BOIB 27 de juliol de 2019).
1. Prova d'aptitud física
Té com a finalitat comprovar, entre d'altres condicions, la força, l'agilitat, la rapidesa i la resistència de l'aspirant.
Consisteix a superar, amb una nota de 5 o superior, les proves físiques que s'indiquen, d'acord amb els barems i els criteris que s'estableixen per edat i sexe.
Per fer aquesta prova, l'aspirant ha de lliurar al tribunal, un certificat mèdic en què es faci constar que reuneix les condicions físiques necessàries per dur-la a terme. El fet de no presentar aquest certificat comporta l'exclusió automàtica de l'aspirant tant de la realització de la prova com del procés selectiu.
Les proves físiques s'han de superar globalment, d'acord amb el barem i els mèrits que s'assenyalin. El resultat global d'aquesta prova s'ha d'atorgar sempre que l'aspirant hagi superat un mínim de 3 de les proves parcials amb una nota mínima de 5 o superior i que, en l'altra prova parcial, la nota sigui 3 o superior. La nota mitjana d'apte s'ha d'atorgar sempre que el resultat sigui 5 o superior; si és inferior a 5, ha de ser de no apte.
Proves que s'han de fer són:
1.1.Circuit d'agilitat i flexibilitat
Objectiu de la prova
Mesurar l'agilitat en moviment de l'aspirant (Agilitat = Velocitat + Coordinació). Aquesta dada s'obté mesurant la capacitat per dur a terme en el mínim temps possible una sèrie d'habilitats i desplaçaments.
a) Posició inicial
L'aspirant s'ha de situar dret, darrere la línia de sortida, sense trepitjar-la.
b) Circuit
S'ha de dur a terme en una zona totalment llisa i plana de 8 m x 4 m, dotada dels elements següents:
— 2 suports de 3 cm d'amplada.
— 6 piques d'1,60 m d'alçada amb banderoles o 2 tanques d'atletisme, regulades a 0,72 m d'altura des del nivell del terra i situades a 6 m una de l'altra i en línia recta.
c) Execució
El jutge dirà, deixant un interval de 2 segons: «Preparat/ada…, llest/a…» i tocarà el xiulet, moment en què l'aspirant ha de fer el recorregut fixat a la màxima velocitat que pugui. Ha de seguir les indicacions cap al punt oposat al de la sortida; ha d'esquivar les piques; s'ha d'introduir (envoltar) en la segona tanca per davall, i ha de sobrepassar les dues tanques de salt per damunt.
d) Normes:
─ No es permet cap mena de balanceig previ.
─ Es tenen dues oportunitats per fer la prova. Han de transcórrer com a mínim 30 segons entre una repetició i la següent i s'ha de comptabilitzar el millor temps obtingut dels dos intents duits a terme. Un intent nul restarà una oportunitat; dos intents nuls desqualifiquen l'aspirant.
─ No és permès fer la prova descalços, ni utilitzar sabatilles de tacs, tacs ni plataformes de sortida, etc.
e) Recorreguts nuls:
— Si l'aspirant no supera un obstacle, l'intent s'ha de considerar nul.
— L'intent també es considerarà nul quan l'aspirant modifiqui el recorregut assenyalat o quan tomi o desplaci alguna barra o tanca.
Test d´agilitat homes |
|||||
Puntuació |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
<=9,2” |
<=11,5” |
<=12,6” |
<=14,9” |
|
9 |
9,3”-9,8” |
11,6”-11,7” |
12,7”-12,9” |
15,0”-15,4” |
|
8 |
9,9”-10,3” |
11,8”-11,9” |
13,0”-13,2” |
15,5”-15,8” |
|
7 |
10,4”-10,7” |
12,0”-12,1” |
13,3”-13,5” |
15,9”-16,1” |
|
6 |
10,8”-11,1” |
12,2”-12,4” |
13,6”-13,8” |
16,2”-16,4” |
|
5 |
11,2”-11,5” |
12,5”-12,7” |
13,9”-14,0” |
16,5”-17,0” |
|
4 |
11,6”-11,9” |
12,8”-13,5” |
14,1”-14,5” |
17,1”-17,5” |
|
3 |
12,0”-12,5” |
13,6”-14,0” |
14,6”-15,1” |
17,6”-17,9” |
|
Eliminat |
>=12,6” |
>=14,1” |
>=15,2” |
>=18,0” |
|
Test d´agilitat dones |
|||||
Puntuació |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
<=10,5” |
<=12,7” |
<=14,9” |
<=17,9” |
|
9 |
10,6”-11,1” |
12,8”-13,0” |
15,0”-15,4” |
18,0”-18,4” |
|
8 |
11,2”-11,6” |
13,1”-13,3” |
15,5”-15,8” |
18,5”-18,8” |
|
7 |
11,7”-11,9” |
13,4”-13,6” |
15,9”-16,1” |
18,9”-19,1” |
|
6 |
12,0”-12,2” |
13,7”-13,9” |
16,2”-16,4” |
19,2”-19,5” |
|
5 |
12,3”-12,8” |
14,0”-14,5” |
16,5”-17,0” |
19,6”-20,0” |
|
4 |
12,9”-13,5” |
14,6”-14,9” |
17,1”-17,5” |
20,1”-20,5” |
|
3 |
13,6”-14,0” |
15,0”-15,6” |
17,6”-17,9” |
20,6”-20,9” |
|
Eliminada |
>=14,1” |
>=15,7” |
>=18,0” |
>=21,0” |
1. Força flexora de les extremitats superiors
Objectiu de la prova
Valorar la força relativa de les extremitats superiors i la capacitat d'elevar el pes corporal, mitjançant la flexió de les extremitats superiors, depenent de dues variables: la força flexora dels braços i el pes corporal de l'aspirant.
a) Posició inicial i execució (homes)
L'aspirant ha d'estar agafat a la barra horitzontal amb les dues mans, separades al màxim per l'amplada de les espatlles, i mirant endavant. Els braços han d'estar completament estirats i l'aspirant ha d'estar en suspensió total sense tocar en terra amb els peus.
En sentir el senyal, l'aspirant ha de fer el nombre màxim possible de flexions de braços, sense límit de temps, llevat que el jutge li indiqui que ha d'abandonar la prova. Es comptabilitza una flexió de braços sempre que l'aspirant hagi fet el recorregut complet, és a dir, des de la suspensió total amb els braços estirats fins a la flexió total de braços de manera que la barbeta de l'aspirant superi en altura la barra de subjecció sense tocar-la.
La prova es considera acabada quan l'aspirant cometi alguna infracció segons el parer del jutge, o quan amolli la barra i toqui en terra amb els peus.
b) Posició inicial i execució (dones)
L'aspirant s'ha de situar en posició de suspensió, amb els braços flexionats, agafada a la barra horitzontal sense tocar en terra. Els palmells de les mans han de mirar cap al cos; les cames han d'estar totalment estirades i juntes, i la barbeta per damunt la barra horitzontal sense tocar-la.
L'aspirant s'ha de mantenir en suspensió com més temps millor en la posició inicial descrita en el paràgraf anterior.
Es considera acabada la prova quan l'aspirant cometi alguna infracció segons el parer del jutge; quan amolli la barra, o quan la barbeta quedi paral·lela o per davall la barra horitzontal.
c) Normes
─ No es permet cap mena de balanceig del cos.
─ No es permet la flexió de les extremitats inferiors.
─ No es permet l'ajuda amb moviments de peus o cames.
─ No es permet creuar els peus ni les cames.
─ Només es permet un intent per aspirant.
─ Estan prohibits els guants i altres complements similars. Tampoc no es permeten productes de fixació a la barra i a les mans.
d) Avaluació (homes)
El jutge donarà l'ordre d'inici, i l'aspirant ha de dur a terme l'exercici complet descrit. Es comptabilitza el nombre exacte de repeticions correctes.
e) Avaluació (dones)
El jutge donarà l'ordre d'inici, i l'aspirant començarà a ser cronometrada en el temps màxim que es mantengui amb els braços flexionats i amb les cames completament estirades, sense tocar la barra fixa horitzontal amb la barbeta.
Força flexora de les extremitats superiors homes (repeticions) | ||||
Puntuació |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
>=17 |
>=14 |
>=11 |
>=8 |
9 |
15-16 |
13 |
9-10 |
7 |
8 |
13-14 |
11-12 |
7-8 |
6 |
7 |
11-12 |
9-10 |
6 |
5 |
6 |
9-10 |
7-8 |
5 |
4 |
5 |
7-8 |
5-6 |
4 |
3 |
4 |
5-6 |
4 |
3 |
2 |
3 |
4 |
3 |
2 |
1 |
Eliminat |
<=3 |
<=2 |
<=1 |
0 |
Força flexora de les extremitats superiors dones (temps per segons) | ||||
Puntuació | Menors de 30 anys | De 30 anys i un dia a 40 anys | De 40 anys i un dia a 50 anys | Més de 50 anys i un dia |
10 |
>=1´21” |
>=1´06” |
>=51” |
>=36” |
9 |
1´11”-1´20” |
1´01”-1´05” |
46”-50” |
31”-35” |
8 |
1´06”-1´10” |
56”-1´00” |
41”-45” |
26”-30” |
7 |
1´01”-1´05” |
51”-55” |
36”-40” |
21”-25” |
6 |
56”-60” |
46”-50” |
31”-35” |
16”-20” |
5 |
51”-55” |
45” |
30” |
15” |
4 |
45”-50” |
40”-44” |
25”-29” |
11”-14” |
3 |
40”-44” |
32”-39” |
20”-24” |
6”-10” |
Eliminat |
<=39” |
<=31” |
<=19” |
<=5” |
1.3.Resistència (1.000 m.)
Objectiu de la prova
Mesurar la capacitat de resistència aeròbica, qualitat física indicadora de l'estat de salut de l'aspirant sense una fatiga excessiva.
a) Posició inicial
L'aspirant s'ha de situar dret, darrere la línia de sortida, sense suports en terra.
b) Material
No és permès fer la prova descalços, ni utilitzar sabatilles de tacs, tacs ni plataformes de sortida, etc.
c) Execució de la prova
La prova de resistència aeròbica és de 1.000 m per a homes i per a dones.
d) Normes
— Estan prohibits els tacs de sortida, gambals i plataformes de sortida.
— No es permet emprar sabatilles d'esport amb tacs.
— No es permet córrer descalç.
— La prova es farà en grups de 30 persones com a màxim.
— Els participants i les participants disposen d'un sol intent per superar la prova.
— Si el jutge considera que l'aspirant incorre en alguna irregularitat durant la carrera, l'aspirant queda eliminat.
— Es permet una sortida nul·la per aspirant. L'aspirant que faci una segona sortida nul·la queda eliminat.
— Aquesta prova és la tercera que es durà a terme.
Resistència homes |
|||||
Punts Homes |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
<=3'10” |
<=4'00” |
<=4'50” |
<=6'10” |
|
9 |
3'20” - 3'11” |
4'10” - 4'01” |
5'00” - 4'51” |
6'20” - 6'11” |
|
8 |
3'30” - 3'21” |
4'20” - 4'11” |
5'10” - 5'01” |
6'30” - 6'21” |
|
7 |
3'40” - 3'31” |
4'30” - 4'21” |
5'20” - 5'11” |
6'40” - 6'31” |
|
6 |
3'50” - 3'41” |
4'50” - 4'31” |
5'35” - 5'21” |
6'50” - 6'41” |
|
5 |
4'10” - 3'51” |
5'00” - 4'51” |
5'50” - 5'36” |
7'10” - 6'51” |
|
4 |
4'20” - 4'11” |
5'10” - 5'01” |
5'54” - 5'51” |
7'16” - 7'11” |
|
3 |
4'25” - 4'21” |
5'15” - 5'11” |
6'00” - 5'55” |
7'25” - 7'17” |
|
Eliminat |
>=4'26” |
>=5'16” |
>=6'01” |
>=7'26” |
|
Resistència dones |
|||||
Punts Dones |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
|
10 |
<=3'25” |
<=4'15” |
<=5'00” |
<=6'25” |
|
9 |
3'35” - 3'26” |
4'25” - 4'16” |
5'05” - 5'01” |
6'35” - 6'26” |
|
8 |
3'45” - 3'36” |
4'35” - 4'26” |
5'10” - 5'06” |
6'45” - 6'36” |
|
7 |
3'55” - 3'46” |
4'45” - 4'36” |
5'35” - 5'11” |
6'55” - 6'46” |
|
6 |
4'10” - 3'56” |
5'00” - 4'46” |
5'50” - 5'36” |
7'10” - 6'56” |
|
5 |
4'25” - 4'11” |
5'15” - 5'01” |
6'05” - 5'51” |
7'25” - 7'11” |
|
4 |
4'30” - 4'26” |
5'20” - 5'16” |
6'10” - 6'06” |
7'39” - 7'26” |
|
3 |
4'40” - 4'31” |
5'30” - 5'21” |
6'20” - 6'11” |
7'40” |
|
Eliminat |
>=4'41” |
>=5'31” |
>=6'21” |
>=7'41” |
1.4. Prova de natació de 50 m
Objectiu de la prova
Desenvolupament global de l'individu dins el medi aquàtic. Es mesura la capacitat aeròbica amb el desplaçament o translació corporal en el medi aquàtic, la força explosiva (sortida), la força ràpida (en els girs), la velocitat de reacció (sortida), la velocitat cíclica (que és la capacitat de fer moviments cíclics, iguals i repetitius) a la màxima velocitat contra poca resistència, velocitat gestual en la sortida i els girs.
a) Posició inicial
L'aspirant s'ha de situar en el trampolí o plataforma individual de salt en posició de sortida, i s'ha de llançar a l'aigua de cap.
Després del llançament, no es permet desplaçar-se per davall l'aigua més enllà de la zona delimitada.
b) Execució de la prova
El jutge dirà, deixant un interval de dos segons: «Preparats..., llests…», i tocarà el xiulet. En aquest instant, l'aspirant s'ha de llançar a l'aigua de cap i iniciar la carrera de natació cronometrada.
Els 50 metres del recorregut són amb lliure elecció d'estil, encara que el cos de l'aspirant s'ha de mantenir en posició ventral dins l'aigua.
La prova acaba quan l'aspirant toqui la paret de la piscina amb la mà en el moment d'arribar i de manera visible per al jutge.
Hi ha la possibilitat d'una sortida nul·la per a cada participant; si es produeix una segona sortida nul·la, l'aspirant serà desqualificat i la seva puntuació serà la de no apte.
Totes les persones aspirants han de dur obligatòriament gorra de bany. Es permet usar ulleres de natació. Es prohibeix qualsevol altre complement.
No és permès en cap moment de l'execució de la prova agafar-se a les cordes o anelles de separació dels carrers ni tampoc canviar de carrer.
En la posició de sortida, els peus han d'estar paral·lels i oberts a l'amplada dels malucs.
c) Avaluació
El temps invertit en la prova es cronometrarà en segons.
Tenint en compte les característiques d'aquesta prova, només una vegada acabada el jutge decidirà si l'aspirant ha acomplert el recorregut d'acord amb les regles que s'han exposat anteriorment.
Natació homes |
||||
Punts homes |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
<=35" |
<=40" |
<=45" |
<=50" |
9 |
37" -36” |
42" -41” |
47" -46” |
52" -51” |
8 |
39" -38” |
44" -43” |
49" -48” |
54" -53” |
7 |
41" -40” |
46" -45” |
51" -50” |
56" -55” |
6 |
43" -42” |
48" -47” |
53" -52” |
58" -57” |
5 |
45" -44” |
50" -49” |
54" |
59" |
4 |
46” |
51” |
55” |
1,00” |
3 |
47" |
55" -52” |
57" -56” |
1,02" -1,01” |
Eliminat |
>=48" |
>=56" |
>=58" |
>=1,03" |
Natació dones |
||||
Punts dones |
Menors de 30 anys |
De 30 anys i un dia a 40 anys |
De 40 anys i un dia a 50 anys |
Més de 50 anys i un dia |
10 |
<=40" |
<=45" |
<=50" |
<=55" |
9 |
42"-41” |
47" -46” |
52" -51” |
57" -56” |
8 |
44" -43” |
49" -48” |
54" -53” |
59" -58” |
7 |
46" -45” |
51" -50” |
56" -55” |
1,01" -1,00” |
6 |
48" -47” |
53" -52” |
58" -57” |
1,03" -1,02” |
5 |
49" |
54" |
59" |
1,04" |
4 |
50” |
55” |
1,00” |
1,05” |
3 |
52" -51” |
1' 00”-56” |
1,02" -1,01” |
1,07" -1,06” |
Eliminada |
>=53'' |
>=1,01'' |
>=1,03'' |
>=1,08'' |
ANNEX II
TEMARI DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS
Tema 1. La Constitució espanyola de 1978. La Constitució com a norma suprema. Característiques i estructura de la Constitució espanyola. Principis constitucionals bàsics. La reforma constitucional.
Tema 2. Els drets fonamentals i les llibertats públiques. Classificació. La protecció i la suspensió dels drets i les llibertats. El Defensor del Poble.
Tema 3. La Corona. Les Corts Generals. El Govern i l'Administració. Les relacions entre les Corts Generals i el Govern. El poder judicial. El Tribunal Constitucional.
Tema 4. L'organització territorial de l'Estat espanyol. L'Estat autonòmic en la Constitució espanyola de 1978. Els principis generals de l' organització territorial de l'Estat. L'Administració local. Les comunitats autònomes. Els municipis. Les províncies.
Tema 5. L'Estatut d'autonomia de les Illes Balears. Estructura i disposicions generals. Les competències de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Institucions: el Parlament, el Govern, el president de les Illes Balears i els consells insulars. El poder judicial a les Illes Balears. La reforma de l'Estatut.
Tema 6. Les entitats locals: concepte i característiques. Classes d'entitats locals i la legislació reguladora. El municipi: concepte i naturalesa jurídica. Elements del municipi. L'organització municipal. Competències municipals. La potestat reglamentària municipal. Concepte i classes. Límits i procediment d'elaboració i aprovació.
Tema 7. El Reial decret legislatiu 6/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària. Objecte. Àmbit d'aplicació. Estructura. Distribució de competències. Competències dels municipis en matèria de seguretat viària. Conceptes bàsics.
Tema 8. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Normes generals de comportament en la circulació.
Tema 9. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La circulació de vehicles.
Tema 10. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. Altres normes de circulació.
Tema 11. El Reial decret 1428/2003, de 21 de novembre, pel qual s'aprova el Reglament general de circulació per a l'aplicació i el desplegament del text articulat de la Llei sobre trànsit, circulació de vehicles de motor i seguretat viària, aprovat pel Reial decret legislatiu 339/1990. La senyalització.
Tema 12. El Reial decret 818/2009, de 8 de maig, pel qual s'aprova el Reglament general de conductors. Les autoritzacions administratives per conduir.
Tema 13. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Normes generals.
Tema 14. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Ciclomotors, cicles, vehicles de tracció animal i tramvies.
Tema 15. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Autoritzacions de circulació dels vehicles.
Tema 16. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex II: definicions i categories dels vehicles.
Tema 17. El Reial decret 2822/1998, de 23 de desembre, pel qual s'aprova el Reglament general de vehicles. Annex X: dispositius d' enllumenat i de senyalització òptica.
Tema 18. L'accident de trànsit. Definició, tipus, causes i classes d'accidents. L'activitat policial davant els accidents de trànsit. L'ordre cronològic de les actuacions.
Tema 19. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals. Cossos de policia local. Estructura i règim de funcionament.
Tema 20. La Llei 4/2013, de 17 de juliol, de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Principis generals del règim estatutari. Règim disciplinari.
Tema 21. El Decret 28/2015, de 30 d'abril, pel qual s'aprova el Reglament marc de coordinació de les policies locals de les Illes Balears. Ús de l'equip bàsic d'autodefensa i protecció. Uniformitat i equipament. Normes d'aparença externa, presentació i uniformitat.
Tema 22. La Llei orgànica 2/1986, de 13 de març, de forces i cossos de seguretat. Principis bàsics d'actuació. Disposicions estatutàries comunes. Característiques i funcions de les policies locals.
Tema 23. La policia local com a policia judicial. La detenció. Concepte. Drets i garanties del detingut. El procediment de l'habeas corpus.
Tema 24. El Reial decret de 14 de setembre de 1882 pel qual s'aprova la Llei d'enjudiciament criminal. La denúncia. La policia judicial.
Tema 25. Principis generals del dret penal. Concepte de delicte. Graus d'execució. Persones penalment responsables. Graus de participació. Causes modificatives de la responsabilitat penal.
Tema 26. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes comesos amb motiu de l'exercici dels drets fonamentals i de les llibertats públiques garantits per la Constitució.
Tema 27. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra la seguretat viària.
Tema 28. La Llei orgànica 10/1995, de 23 de novembre, del Codi penal. Delictes contra el patrimoni i contra l'ordre socioeconòmic.
Tema 29. La Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals. Preàmbul. Disposicions generals. Principis de protecció de dades. Drets de les persones.
Tema 30. La Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes. Exposició de motius. Disposicions generals. Competències, funcions, organització institucional i finançament. Violència masclista.
B. TEMES DE LA SEGONA FASE DE LA PROVA DE CONEIXEMENTS
1. Coneixement del terme municipal
1.1 Geografia del terme municipal
1.2. Història i patrimoni d'Alcúdia
1.3.Nuclis de població
2. Ordenances municipals
2.1 Ordenança reguladora dels renous i les vibracions en el municipi d'Alcúdia
2.2. Ordenança reguladora del benestar i tinença d'animals que viuen en l'entorn humà
2.3. Ordenança reguladora de la convivència
2.4. Ordenança reguladora de circulació de vianants i vehicles
2.5. Ordenança municipal de comerç ambulant en el municipi d'Alcúdia
2.6. Reglament municipal de Transport
2.7. Reglament de transport urbà d'autotaxi i galeres
Adreça per consultar el temari: www.alcudia.net
ANNEX III
SOL·LICITUD D'ADMISSIÓ A LES PROVES SELECTIVES DEL PROCÉS SELECTIU PER A LA PROVISIÓ DE 4 PLACES DE POLICIA LOCAL DE L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA, FUNCIONARI DE CARRERA, PEL PROCEDIMENT ORDINARI.
DADES PERSONALS
Nom_______________________; Primer llinatge_____________________________;
Segon llinatge______________________________; DNI/NIF___________________;
Domicili: _____________________________________________________________;
(a efectes de notificació)
Localitat:_________________________________________Teléfon:______________
Adreça electrònica:____________________________________________________________
La/el sotasignat, major d'edat, davant Vè comparesc i com millor procedeixi,
REQUISITS DE PARTICIPACIÓ AL·LEGATS
- NIVELL DE CONEIXEMENTS DE LLENGUA CATALANA:_________________
Voleu realitzar la prova d'aptitud física? □ SÍ □ NO
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ OBLIGADA
( ) Acreditació d'haver abonat la taxa per drets d'examen
( ) Acreditació, si escau, del certificat d'exempció de la prova física
PRESENTACIÓ DE DOCUMENTACIÓ EN CAS DE DENEGAR EL CONSENTIMENT
(Aquesta documentació sols s'ha de presentar en cas de negativa expressa a què l'Ajuntament la comprovi d'ofici.)
( ) Fotocòpia del DNI o del document oficial acreditatiu de la identitat
( ) Titulació
CONSENTIMENT
D'acord amb l'article 28 de la Llei 39/2015 del procediment administratiu, s'entén concedit el consentiment per a la consulta de dades relatives al DNI i la titulació.
En cas contrari, si NO donau el consentiment per a la consulta, marcau la casella següent:
( ) NO don el consentiment per a la consulta de les meves dades d'identitat mitjançant el Sistema de Verificació de dades d'Identitat, ni perquè l'Ajuntament sol·liciti a altres administracions els documents necessaris per acreditar el compliment de mèrits i/o requisits.
DECLARACIÓ RESPONSABLE
El sotasignat/La sotasignada declar que complesc els requisits que exigeix la base segona de la convocatòria, referits sempre a la data d'expiració del termini assenyalat per presentar les sol·licituds i durant tot el procés selectiu, i que són certes les dades que es consignen en aquesta sol·licitud.
SOL·LICITUD, LLOC, DATA I SIGNATURA
El sotasignat/La sotasignada SOL·LICITO ser admès/admesa a les proves selectives a què es refereix aquesta sol·licitud, AUTORITZO perquè l'Administració tracti les meves dades personals als efectes que es derivin d'aquesta convocatòria, i em compromet a provar documentalment totes les dades que consten en aquesta sol·licitud.
Alcúdia, ______ de ________________ de 2.020
Signatura:
A LA SRA. BATLESSA D'ALCÚDIA
Les dades facilitades per vós en aquest formulari passaran a formar part dels fitxers automatitzats propietat de l'Ajuntament d'Alcúdia i podran ser utilitzades pel titular del fitxer per a l'exercici de les funcions pròpies en l'àmbit de les seues competències. De conformitat amb la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal, podreu exercitar els drets d'accés, rectificació, cancel·lació i oposició mitjançant instància presentada davant el Registre General d'Entrada de l'Ajuntament d'Alcúdia.