Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 10515
Resolució de la directora general de Personal Docent de 29 d’octubre de 2020 per la qual es fixen els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d’ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2021-2022
El Decret 15/2019, de 4 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual es modifica el Decret 12/2019, de 2 de juliol, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, estableix que, entre d'altres, és competència de la Direcció General de Planificació, Ordenació i Centres la planificació i la coordinació, el règim orgànic i el funcionament dels centres docents; i que és competència de la Direcció General de Personal Docent, entre d'altres, l'ordenació i la gestió del personal docent, així com la previsió de places.
L'apartat 14 del punt 1 de la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de competències en matèria de gestió de personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 129, de 21 setembre), li delega la competència per fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d'ensenyament no universitari de les Illes Balears.
Anualment, les convocatòries de concurs de trasllats per als funcionaris dels cossos docents previstos en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, estableixen l'obligació de publicar places vacants. Aquesta previsió es concreta en la publicació anual de les plantilles orgàniques i les places vacants dels centres i, perquè això sigui possible, anualment s'han de fixar els criteris específics per establir aquestes plantilles.
La base segona de la Resolució de la directora general de Personal Docent de 19 d'octubre de 2020, per la qual es fa pública la convocatòria de concurs de trasllats d'àmbit estatal, per als funcionaris dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica d'educació estableix que una vegada determinades les vacants, la Direcció General de Personal Docent ha d'ordenar que es publiquin amb anterioritat a la resolució provisional del concurs de trasllats.
L'Acord Marc per a la recuperació dels drets sociolaborals del sector de l'ensenyament públic, signat el 30 de setembre de 2015, i ratificat a la Mesa Sectorial d'Educació el 9 d'octubre de 2015, estableix en el seu apartat f la revisió dels criteris d'elaboració de les plantilles dels centres educatius.
L'Acord del Consell de Govern de 3 de novembre de 2017 va aprovar l'oferta pública d'ocupació per l'any 2017 corresponent al personal funcionari dels cossos docents no universitaris al servei de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. Aquesta oferta inclou les 2703 places de la taxa addicional per a l'estabilitat de l'ocupació que han de ser executades en les ofertes d'oposicions dels anys 2018, 2019 i 2020.
La taxa addicional per a l'estabilitat de l'ocupació té com a objectiu l'estabilitat de les plantilles docents i la reducció del nombre d'interins fins al 8%.
És per això que cal fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d'ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2021-2022.
Per tot això, a proposta del director general de Planificació, Ordenació i Centres i d'acord amb la Mesa Sectorial d'Educació, dict la següent
Resolució
1. Fixar els criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d'ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2021-2022, que es publica com a annex d'aquesta Resolució.
2. Publicar la Resolució i els criteris específics en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 29 d'octubre 2020
La directora general de Personal Docent Rafaela Sánchez Benítez
ANNEX Criteris específics per establir les plantilles orgàniques dels centres docents públics d'ensenyament no universitari de les Illes Balears per al curs 2021-2022
1. Criteri general
Tots els centres han de consolidar com a mínim el 90% de la seva plantilla orgànica en relació amb la mitjana de les quotes dels tres darrers cursos escolars.
2. Plantilles tipus dels centres d'educació infantil (EI), dels centres d'educació infantil i primària (CEIP) i dels d'educació primària (EP)
a) Centres amb línies incompletes
b) Centres d'una línia (3 unitats d'EI + 6 unitats d'EP)
En el cas dels centres en què es produeixin vacants en plantilla de l'especialitat d'educació primària, podran optar entre 6 places d'educació primària o 5 places d'educació primària + 1 plaça addicional d'especialista (educació física, música o llengua estrangera: anglès).
Total: 15 mestres en plantilla
c) Centres de dues línies (6 unitats d'EI + 12 unitats d'EP)
En el cas dels centres en què es produeixin vacants en plantilla de l'especialitat d'educació primària, podran optar entre 13 places d'educació primària o 12 places d'educació primària + 1 plaça addicional d'especialista (educació física, música o llengua estrangera: anglès).
Total: 30 mestres en plantilla
d) Centres de tres línies (9 unitats d'EI + 18 unitats d'EP)
Total: 44 mestres en plantilla
e) Centres integrats d'educació infantil i primària i ensenyament secundari obligatori (CEIPIESO)
f) Es consolidaran progressivament noves places d'audició i llenguatge (AL) i mestre de suport (PT) en els centres on aquestes places hagin estat habilitades durant els tres darrers cursos i en els quals, per la zona en la qual s'ubiquen, es mantinguin les previsions d'escolarització d'alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu.
3. Instituts d'educació secundària (IES)
a) Les plantilles s'han d'elaborar d'acord amb els següents criteris:
b) La plantilla bàsica dels departaments d'orientació educativa és la següent:
- 1 plaça d'orientació o de qualsevol altra especialitat de l'equip de suport (PTSC, AL, PT) si el centre té més de 20 grups d'ESO o més de 36 grups en total des de fa tres anys
- 1 plaça més de suport educatiu (PT o AL) si el centre té més de 20 grups d'ESO des de fa tres anys
c) La plantilla bàsica dels cicles formatius de formació professional s'elaborarà en funció de les necessitats dels cicles consolidats al llarg dels darrers 3 anys, sempre que no siguin de temporalització especial. A més a més, cal tenir en compte:
4. Centres integrats de formació professional (CIFP)
Per donar compliment a la previsió establerta a l'article 13.2 del Decret 96/2010, de 30 de juliol, pel qual es regulen els centres integrats de formació professional dins l'àmbit de la Comunitat de les Illes Balears, es consolidarà una plaça d'orientació o una plaça de formació i orientació laboral.
Les direccions generals competents en la matèria revisaran les places de les especialitats en plantilla, d'acord amb les necessitats del centre o servei.
En qualsevol cas, les places de plantilla que s'hagin de consolidar es regiran pel càlcul establert en el punt 3 d'aquest annex.
5. Centres de persones adultes (CEPA)
La plantilla bàsica dels centres de persones adultes serà:
A partir dels períodes lectius que surten per a cada especialitat, es consolidarà una nova plaça de plantilla tenint en compte el càlcul establert en el punt 3 d'aquest annex.
6. Equips d'orientació educativa i psicopedagògica (EOEP), equips d'atenció primerenca i centres d'educació especial (EAP).
Les direccions generals competents en la matèria revisaran les places de les especialitats en plantilla, d'acord amb les necessitats del centre o servei.
En qualsevol cas, les places de plantilla que s'hagin de consolidar es regiran pel càlcul establert en el punt 3 d'aquest annex.
7. Centres amb ensenyaments de règim especial (EOI, EA, CMD)
Les direccions generals competents en la matèria revisaran les places de les especialitats en plantilla, d'acord amb les necessitats del centre o servei.
En qualsevol cas, les places de plantilla que s'hagin de consolidar es regiran pel càlcul establert en el punt 3 d'aquest annex.
8. Amortització i reconversió de places
a) En els centres d'infantil i primària, com a norma general, l'amortització de places serà conseqüència de la disminució del nombre de grups.
Les places en plantilla de l'especialitat d'atenció a la diversitat (AD) es convertiran, a mesura que quedin vacants, en places de l'especialitat d'audició i llenguatge (AL) o de mestre de suport (PT) si es mantenen les previsions d'escolarització d'alumnat amb necessitats educatives específiques de suport educatiu en aquests centres. En cas que no es mantenguin les previsions d'escolarització d'alumnat amb necessitats educatives específiques de suport educatiu, els centres d'una línia podran convertir la plaça vacant d'AD en una plaça d'educació primària.
b) En els equips d'orientació educativa i psicopedagògica i equips d'atenció primerenca, com a norma general, l'amortització de places serà conseqüència de la disminució del nombre d'unitats educatives ateses.
c) En la resta de centres, com a norma general, s'amortitzarà una plaça quan hi hagi algun professor de l'especialitat corresponent amb menys de 10 períodes lectius, tenint en compte el càlcul establert en el punt 3 d'aquest annex. Tot i això, cal tenir en compte: