Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
FONS DE GARANTIA AGRÀRIA I PESQUERA DE LES ILLES BALEARS (FOGAIBA)
Núm. 10414
Resolució de la presidenta del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) per la qual es convoquen subvencions per la crisi sanitària de la COVID-19, en el sector de la flor tallada i la planta ornamental, que preveu el Reial decret 883/2020, de 6 d’octubre
El sector de la flor tallada i la planta ornamental ha vist impossibilitada la comercialització de la seva producció en el període comprès entre el 14 de març i el 20 de juny del 2020, com a conseqüència de les limitacions imposades pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma per a la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, i les seves pròrrogues.
Aquest reial decret no va declarar les flors i les plantes ornamentals béns de primera necessitat, per la qual cosa la seva comercialització es va reduir pràcticament en la seva totalitat, amb l'agreujant que la major part de la producció total anual es comercialitza durant aquests mesos, a causa de la demanda de festes i esdeveniments que es concentren a la primavera.
A més, la situació epidemiològica similar en què es trobaven les principals destinacions exportadores de la producció nacional tampoc ha permès compensar aquesta situació per la via del comerç exterior.
Alhora, tant la flor tallada com la planta ornamental tenen una vida útil molt curta que en fa impossible l'emmagatzemament per a una venda posterior, per la qual cosa la majoria dels productors s'han vist obligats a destruir la seva producció. A més, és un dels pocs sectors agraris que no disposa de subvencions ni d'eines de regulació del mercat en el marc de l'Organització Comuna de Mercats Agraris de la PAC.
Partint d'això, amb data 7 d'octubre del 2020, es publica al BOE número 265 el Reial decret 883/2020, de 6 d'octubre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per la crisi sanitària de la COVID-19, en el sector de la flor tallada i la planta ornamental, dictat a partir del Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, avançaments reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinats a donar suport a l'economia en el context del brot actual de la COVID-19 SA.56851 (2020/N).
El Decret 64/2005, de 10 de juny, de creació del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears, a l'article 2.a, assenyala que el FOGAIBA té per objecte executar la política de la conselleria competent en matèria d'agricultura i pesca referent a l'aplicació de les mesures de foment i millora dels sectors agrari i pesquer, incloses les que deriven de la Política Agrícola Comuna i dels fons procedents de l'Instrument Financer d'Orientació de la Pesca, de les mesures de desenvolupament rural i altres règims d'ajuts que preveu la normativa de la Unió Europea.
Mitjançant el Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears. En concret, a l'annex 1 s'acorda l'adscripció del FOGAIBA a la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
Per tot això, en virtut de les competències que tinc atribuïdes i a proposta del director gerent del FOGAIBA, dicto la següent
RESOLUCIÓ
Primer
Objecte dels ajuts i àmbit d'aplicació
1. S'aprova la convocatòria de subvencions a productors de flor tallada i planta ornamental que preveu el Reial decret 883/2020, de 6 d'octubre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per la crisi sanitària de la COVID-19, en el sector de la flor tallada i la planta ornamental, que publica el Boletín Oficial del Estado núm. 265, de 7 d'octubre de 2020.
2. L'objecte d'aquests ajuts és pal·liar les conseqüències negatives que la declaració de l'estat d'alarma decretat per la COVID-19 ha causat en aquest sector per la impossibilitat de comercialitzar la producció.
3. Aquestes subvencions s'ajusten al que estableix el Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, avançaments reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinats a donar suport a l'economia en el context del brot actual de COVID-19, aprovat mitjançant la Decisió de la Comissió Europea, de 2 d'abril de 2020, SA.56851 (2020/N), publicada al DOUE de 30 d'abril de 2020.
4. L'àmbit territorial d'aplicació dels ajuts és la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
Segon
Import màxim de la convocatòria i finançament
1. Aquestes subvencions es finançaran amb càrrec als crèdits que, a aquests efectes, pugui destinar el Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació, d'acord amb el que estableix l'article 12 esmentat del Reial decret 883/2020, de 6 d'octubre.
2. En tot cas, la convocatòria de les subvencions que estableix aquesta resolució queda sotmesa a la condició suspensiva d'existència de crèdit adequat i suficient per finançar el compliment de les obligacions generades.
3. Si escau, la resolució de concessió ha de determinar els fons que procedeixen dels pressupostos generals de l'Estat.
Tercer
Beneficiaris
1. Podran ser beneficiàries d'aquesta subvenció les persones físiques i entitats que reuneixin els requisits següents:
a) Que es tracti de titulars d'explotacions de flor tallada o planta ornamental. Per acreditar aquest requisit han d'estar, amb data 14 de març del 2020, donats d'alta en el Registre interinsular agrari (RIA) i, si escau, en el Registre d'Operadors Professionals de Vegetals (ROPVEG- Reglament UE 2016/2031).
b) Que hagin realitzat les actuacions que preveu l'apartat quart d'aquesta resolució.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, com també complir la resta dels requisits de l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, en els termes que preveu el punt 4 següent.
d) No estar subjectes les explotacions per una ordre de recuperació pendent després d'una decisió prèvia de la Comissió que hagi declarat una ajuda il·legal i incompatible amb el mercat interior.
e) Que no es tracti d'una empresa en crisi tal com defineix l'article 2 del Reglament (UE) núm. 702/2014, de la Comissió, de 25 de juny de 2014, en les directrius comunitàries sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empresa en crisi, d'acord amb les directrius sobre ajuts estatals de salvament i de reestructuració d'empreses no financeres en crisi (Comunicació 2014/C249/01 de la Comissió, de 31 de juliol de 2014).
Aquest requisit s'ha de complir amb data 31 de desembre del 2019 i en el moment del pagament.
2. Quan es tracti d'una agrupació de persones físiques o jurídiques sense personalitat jurídica pròpia, s'han de fer constar expressament, tant a la sol·licitud com a la resolució de concessió, els compromisos d'execució que assumeix cadascun dels membres, com també l'import de la subvenció que s'ha d'aplicar a cadascun, els quals tenen igualment la consideració de beneficiaris.
En qualsevol cas, s'ha de nomenar un representant o apoderat únic de l'agrupació, que serà el coordinador del grup, amb prou poder per complir les obligacions que, en qualitat de beneficiària, corresponen a l'agrupació. L'agrupació no es pot dissoldre fins que hagi transcorregut el termini de prescripció que preveu l'article 24 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i l'article 57 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
3. No poden ser beneficiaris de les subvencions que preveu aquesta Resolució aquells que incorrin en alguna de les prohibicions que estableix l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
4. D'acord amb el que disposa l'article 13.2.e de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, es considerarà que els beneficiaris estan al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social quan es verifiqui el que disposen l'article 38 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desenvolupament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les lleis de pressupostos generals de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 18 i 19 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. La circumstància d'estar al corrent de les obligacions tributàries, estatals i autonòmiques, i amb la Seguretat Social ha de quedar acreditada abans que es dicti la proposta de resolució de concessió i en el moment del pagament.
L'acreditació del compliment del requisit esmentat s'ha de fer mitjançant la presentació de les certificacions que preveu l'article 22 del Reial decret 887/2006. La presentació de la sol·licitud de subvenció comporta l'autorització del sol·licitant perquè l'òrgan concedent obtingui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies que preveuen els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvencions, aprovat pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, a través de certificats telemàtics; en aquest cas el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent.
No obstant això, el sol·licitant pot denegar-hi expressament el consentiment, però, en aquest cas, ha d'aportar la certificació en els termes que preveu l'article 22 del reglament esmentat.
En els casos que preveu l'article 24 del Reglament de la Llei general de subvencions, es pot presentar una declaració responsable acreditativa de no estar incurs en les prohibicions de l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
5. De conformitat amb el que disposa l'article 11 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, tampoc poden ser beneficiàries de les subvencions que preveu aquesta resolució les empreses i entitats sol·licitants sancionades o condemnades durant els últims tres anys, per resolució administrativa o sentència judicial fermes, per haver exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o de gènere.
6. A més dels requisits que estableixen els punts anteriors, han de complir els requisits que preveu el Reial decret 81/2015, de 13 de febrer, pel qual s'estableixen les bases reguladores de les subvencions estatals destinades a les agrupacions de defensa sanitària ramaderes, així com els que estableix la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
Quart
Activitats subvencionables
Poden ser subvencionables les superfícies la producció de flor tallada i planta ornamental de les quals s'hagi destruït efectivament durant el període comprès entre el 14 de març i el 20 de juny del 2020.
Cinquè
Quantia dels ajuts
1. La quantia de la subvenció per a la superfície varia en funció de l'espècie segons els imports màxims que preveuen en cada cas els annexos I i II del Reial decret 883/2020, de 6 d'octubre.
2. La quantia màxima de la subvenció s'estableix en 20.000,00 euros per beneficiari, però pot arribar a la quantia de 100.000,00 euros, d'acord amb el que preveu el punt 2.f de l'apartat setè d'aquesta resolució.
Sisè
Sol·licituds
1. El termini per presentar sol·licituds comença l'endemà de la publicació d'aquesta resolució al BOIB i acaba el 5 de novembre del 2020.
2. Les persones interessades que compleixin els requisits que preveu aquesta convocatòria poden presentar les sol·licituds d'ajuda, d'acord amb el model de l'annex I, que figura a la pàgina web del FOGAIBA, dirigides al Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (A04026954).
A partir del que preveu l'article 5 del Reial decret esmentat, les sol·licituds s'han de presentar pels mitjans electrònics, d'acord amb el que preveu l'article 14.2.a i 3, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
3. Cal subministrar totes i cada una de les dades que s'indiquen a l'annex esmentat, com també assumir els compromisos, l'atorgament d'autoritzacions i les declaracions que conté el mateix annex.
4. Les sol·licituds esmentades s'han d'acompanyar de la documentació següent:
a) Fotocòpia del NIF del sol·licitant.
b) Acreditació de la representació amb què actua qui signa la sol·licitud.
c) Fotografies geolocalitzades de la plantació.
d) Plànol SIGPAC que indiqui on s'han realitzat exactament les operacions de destrucció.
e) Documentació que acrediti la destrucció i les dates en què es va produir. A aquests efectes, es poden aportar qualssevol documents que acreditin de manera fefaent la destrucció de la producció d'espècies a què es refereix aquest reial decret en el període comprès entre el 14 de març i el 20 de juny del 2020, com són actes notarials, certificats o informes de tècnics competents o entitats de certificació acreditades o altres als quals es pugui atribuir una qualitat fefaent similar.
f) En cas d'agrupacions sense personalitat jurídica, s'ha d'aportar també:
- Document en el qual es reflecteixin les normes o la reglamentació de funcionament que han subscrit tots els membres.
- Fotocòpia del NIF de l'agrupació, si en té. En cas que algun dels associats sigui una persona jurídica, ha d'aportar, a més, fotocòpia del NIF i del document acreditatiu de la seva representació.
- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en el qual es deixi constància expressa dels compromisos d'execució que assumeix cadascú, així com el número de DNI i del compte bancari (IBAN de 24 dígits) de cadascun d'ells.
- Nomenament d'un representant o d'un apoderat únic de l'agrupació amb poder suficient per complir les obligacions que corresponen a l'agrupació com a beneficiària.
- Document subscrit per tots els membres de l'agrupació en el qual es faci constar el compromís de no dissoldre l'agrupació fins que hagi transcorregut el termini de prescripció que preveuen l'article 24 del Llei 14/2014, de finances de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 57 i 60 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre.
5. D'acord amb el que preveu l'article 28 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, no caldrà presentar la documentació o les dades que es puguin obtenir per mitjans telemàtics.
A més, en cas que per motiu de la tramitació d'altres expedients al FOGAIBA i/o a la Conselleria d'Agricultura i Pesca ja s'hagi presentat algun d'aquests documents, no caldrà aportar-lo de nou i n'hi haurà prou amb esmentar l'expedient en què consta o, si escau, que la informació figuri a la base de dades documental que preveu el Decret 53/2006, de 16 de juny. No obstant això, l'acreditació de facultats ha de ser vigent en la data en què es presenta la sol·licitud.
6. La comprovació del DNI de la persona beneficiària, del seu representant o dels membres de l'agrupació, en cas d'entitats sense personalitat jurídica, la d'inscripció al Registre interinsular agrari (RIA) i al Registre d'Operadors Professionals de Vegetals (ROPVEG), la farà d'ofici el FOGAIBA. En cas que la persona interessada no autoritzi expressament el FOGAIBA per obtenir les acreditacions i comprovacions esmentades, ha d'aportar els certificats corresponents. En cas que no estigui obligada a presentar les declaracions o documents a què es refereixen les obligacions anteriors, ha de presentar una declaració responsable del seu compliment.
7. Si la sol·licitud d'ajuda o qualsevol dels documents que calgui no reuneixen els requisits assenyalats, s'ha de requerir la persona interessada perquè, en un termini de deu dies, repari la falta o adjunti els documents preceptius, amb la indicació que, si no ho fa, s'entendrà que desisteix de la seva sol·licitud, amb la resolució prèvia que ha de ser dictada en els terme que preveu l'article 21 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
8. La presentació de la sol·licitud suposa l'acceptació, per part de la persona interessada, del contingut d'aquesta convocatòria, de les bases reguladores que estableix el Reial decret 883/2020, de 6 d'octubre, i de la resta de normativa d'aplicació, i comporta l'autorització del sol·licitant perquè el FOGAIBA obtingui de manera directa l'acreditació de les circumstàncies que preveuen els articles 18 i 19 del Reglament de la Llei general de subvenciones esmentat, a través de certificats telemàtics, cas en què el sol·licitant no ha d'aportar la certificació corresponent.
No obstant això, el sol·licitant pot denegar-hi expressament el consentiment; en aquest cas, ha d'aportar la certificació en els termes que preveu l'article 22 del reglament esmentat.
En els casos que preveu l'article 24 del Reglament de la Llei general de subvencions, es podrà presentar una declaració responsable acreditativa de no estar incurs en les prohibicions de l'article 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre.
Setè
Selecció dels beneficiaris i criteris objectius i de preferència
1. La selecció dels beneficiaris dels ajuts es fa mitjançant el procediment de concurrència competitiva entre les sol·licituds presentades.
2. En el supòsit que el conjunt de sol·licituds amb dret a ajuda superi l'import que es destina a aquesta convocatòria, es classifiquen les sol·licituds d'acord amb l'ordre que estableixen els criteris següents:
a) En primer lloc es concedeix la subvenció que correspongui als beneficiaris que tinguin explotacions de titularitat compartida d'acord amb la Llei 35/2011, de 4 d'octubre, sobre titularitat compartida de les explotacions agràries, fins a la quantia màxima de subvenció esmentada de 20.000,00 euros per beneficiari.
En cas que aquests imports superin el pressupost disponible, se'n fa el prorrateig lineal fins que s'ajustin al pressupost esmentat.
b) En cas que no s'exhaureixi el pressupost disponible, aplicant la prioritat de l'apartat a es paguen els imports de subvencions als beneficiaris que tinguin la titularitat d'explotacions agràries prioritàries d'acord amb la Llei 19/1995, de 4 de juliol, de modernització de les explotacions agràries, fins a la quantia màxima de subvenció esmentada de 20.000,00 euros per beneficiari.
De la mateixa manera, en cas que se superi el pressupost disponible tenint en compte el pagament ja concedit sobre la base de l'apartat a, es fa el prorrateig dels imports que han de percebre els beneficiaris d'aquest apartat b fins que s'ajustin al pressupost esmentat.
c) En cas que no s'exhaureixi el pressupost disponible, aplicant les prioritats dels apartats a i b anteriors, es paguen els imports de subvencions als beneficiaris que siguin menors de 40 anys, fins a la quantia màxima de subvenció esmentada de 20.000,00 euros per beneficiari.
De la mateixa manera, en cas que se superi el pressupost disponible tenint en compte el pagament ja concedit sobre la base dels apartats a i b, es fa el prorrateig dels imports que han de percebre els beneficiaris d'aquest apartat c fins que s'ajustin al pressupost esmentat.
d) En cas que no s'exhaureixi el pressupost disponible, aplicant les prioritats dels apartats a, b i c anteriors, es paguen els imports de subvencions als beneficiaris que siguin dones, fins a la quantia màxima de subvenció esmentada de 20.000,00 euros per beneficiari.
De la mateixa manera, en cas que se superi el pressupost disponible tenint en compte el pagament ja concedit sobre la base dels apartats a, b i c, es fa el prorrateig dels imports que han de percebre els beneficiaris d'aquest apartat d fins que s'ajustin al pressupost esmentat.
e) En cas que no s'exhaureixi el pressupost disponible, aplicant les prioritats anteriors, es paguen els imports de subvencions als beneficiaris sense caràcter de prioritaris, fins a la quantia màxima de subvenció esmentada de 20.000,00 euros.
De la mateixa manera, en cas que se superi el pressupost disponible tenint en compte el pagament ja concedit sobre la base de l'apartat anterior d'aquest article, es fa el prorrateig dels imports que han de percebre els beneficiaris no prioritaris fins que s'ajustin al pressupost esmentat.
f) Finalment, si hi hagués sobrants de pressupost després de les operacions anteriors, el romanent es reparteix mitjançant el prorrateig entre aquells beneficiaris les actuacions subvencionables dels quals superin la quantia de 20.000,00 euros, sempre sense superar el màxim de 100.000,00 euros per beneficiari, de manera proporcional a l'import total admissible de la sol·licitud; novament es prioritzen les sol·licituds presentades per beneficiaris als quals s'hagi concedit prioritat i en l'ordre de priorització establert.
3. Per aplicar els criteris de priorització anteriors es té en compte si les condicions establertes es compleixen en data 5 de novembre del 2020. Aquesta comprovació es fa d'ofici. En el cas que no s'atorgui autorització expressa per comprovar les condicions que preveuen els apartats a i b del punt anterior, s'han d'aportar en el moment de la sol·licitud els certificats corresponents, en el cas que es vulgui que siguin avaluats.
Vuitè
Comissió Avaluadora
1. La Comissió Avaluadora està integrada per:
- President: secretari general de la Conselleria d'Agricultura, Pesca i Alimentació o persona en qui delegui:
- Vicepresident: director general d'Agricultura, Ramaderia i Desenvolupament Rural o persona en qui delegui.
- Vocals:
* Director gerent del Fons de Garantia Agrària i Pesquera de les Illes Balears (FOGAIBA) o persona en qui delegui.
* Director general d'Agricultura o persona en qui delegui.
* Adjunt a la gerència del FOGAIBA o persona en qui delegui.
* Cap del Departament Jurídic del FOGAIBA o persona en qui delegui.
* Cap del Servei de Gestió Econòmica del FOGAIBA o persona en qui delegui.
* Cap del Servei d'Ajuts OCM, de l'Estat i de Pesca del FOGAIBA o persona en qui delegui.
* Un representant del Consell Insular de Mallorca.
* Un representant del Consell Insular de Menorca.
* Un representant del Consell Insular d'Eivissa.
* Un representant del Consell Insular de Formentera.
- Secretari: actuarà com a secretari un dels vocals de la Comissió Avaluadora.
2. La Comissió Avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades, aplicar els criteris de preferència que preveu l'apartat setè d'aquesta resolució i emetre l'informe que ha de servir de base per elaborar la proposta de resolució. Aquesta comissió únicament es constitueix si les sol·licituds amb dret a ajuda superen les quanties destinades a aquesta convocatòria i s'ha d'establir una prelació entre les sol·licituds presentades aplicant els criteris de selecció que preveu l'apartat setè.
No obstant això, en cas de renúncia o desistiment de la persona sol·licitant, així com de desestimació de la subvenció per no reunir els requisits exigits, la intervenció de la Comissió Avaluadora no serà preceptiva, i l'òrgan competent declararà conclusos aquests expedients sense cap altre tràmit.
3. Perquè la Comissió Avaluadora s'entengui constituïda vàlidament, es requereix la presència del president i del secretari o, si escau, dels qui els substitueixin i, com a mínim, de la meitat dels seus membres que pertanyin al FOGAIBA.
Novè
Instrucció del procediment
1. L'òrgan competent per a la instrucció del procediment de concessió dels ajuts és l'Àrea de Gestió d'Ajuts del FOGAIBA. Aquest òrgan du a terme, d'ofici, les actuacions necessàries per determinar, conèixer i comprovar les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució.
2. La resolució dels expedients la dicta el vicepresident en matèria agrària del FOGAIBA, a proposta del cap de Servei d'Ajuts OCM, de l'Estat i de Pesca i amb l'informe previ, si procedeix, de la Comissió Avaluadora. Abans que la Comissió Avaluadora emeti l'informe, la unitat gestora d'aquest servei emet un informe en el qual s'ha d'acreditar, en cas que sigui favorable, la legalitat de l'ajuda i l'import. A la resolució de concessió de l'ajuda s'ha de fer constar que ha estat finançada amb càrrec als pressupostos del Ministeri d'Agricultura, Pesca i Alimentació.
3. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa és de sis mesos a comptar des que acaba el termini per presentar sol·licituds i s'ha de notificar individualment de manera telemàtica a les persones interessades. Una vegada transcorregut aquest termini sense que s'hagi notificat resolució expressa, s'entén desestimada la sol·licitud.
4. Contra la resolució esmentada abans, es pot interposar un recurs d'alçada davant del Consell de Medi Ambient, Agricultura i Pesca en el termini d'un mes, a comptar des de l'endemà de la seva notificació, d'acord amb el que estableixen l'article 58.4 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els articles 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Desè
Obligacions dels beneficiaris
1. Són obligacions dels beneficiaris les que preveu l'article 14 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
2. El règim jurídic aplicable per l'incompliment de les obligacions esmentades és el que preveu la Llei 38/2003, de 17 de novembre, amb les especificitats procedimentals i organitzatives que preveu el Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions i comprèn des del reintegrament de l'ajuda i el pagament de l'interès de demora fins a la imposició de les sancions corresponents.
Onzè
Justificació i pagament dels ajuts
El pagament de l'ajuda es farà mitjançant transferència bancària, quan s'hagi dictat la resolució de concessió, amb l'autorització prèvia del director gerent del FOGAIBA, ja que la justificació s'ha realitzat i acreditat amb caràcter previ a la concessió de l'ajuda.
Dotzè
Compatibilitat dels ajuts
1. Aquestes subvencions són compatibles amb altres d'idèntica finalitat, si escau, concedides al beneficiari, sempre que la suma total no excedeixi el valor de la producció destruïda, ni tampoc, sumant els ajuts per al mateix perceptor d'acord amb el Marc nacional temporal per a aquesta o altres finalitats, la quantia de 100.000,00 euros.
2. Així mateix, aquestes subvencions seran compatibles amb altres ajuts per a la mateixa finalitat, concedits, si escau, al beneficiari, amb base al Reglament (UE) núm. 1408/2013 de la Comissió, de 18 de desembre de 2013, relatiu a l'aplicació dels articles 107 i 108 del Tractat de Funcionament de la Unió Europea als ajuts de minimis al sector agrícola, si s'ajusten al límit màxim esmentat establert a l'efecte per la Decisió de la Comissió Europea SA.56851 (2020/N), de 2 d'abril de 2020.
Tretzè
Règim jurídic aplicable
El règim jurídic aplicable a aquesta convocatòria és el que estableixen el Reial decret 883/2020, de 6 d'octubre, pel qual s'estableixen les bases reguladores per a la concessió de subvencions per la crisi sanitària de la COVID-19, en el sector de la flor tallada i la planta ornamental; la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, amb les especificitats procedimentals i organitzatives que preveu el text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre; el Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions; el Marc nacional temporal relatiu a les mesures d'ajuda a empreses i autònoms consistents en subvencions directes, avançaments reemborsables, avantatges fiscals, garanties de préstecs i bonificacions de tipus d'interès en préstecs destinats a donar suport a l'economia en el context del brot actual de COVID-19; i la restant normativa d'aplicació.
Catorzè
Publicació
Aquesta resolució s'ha de comunicar a la Base de Dades Nacional de Subvencions i s'ha de publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Palma, 28 d'octubre de 2020
La presidenta del FOGAIBA
María Asunción Jacoba Pía de la Concha García-Mauriño