Secció III. Altres disposicions i actes administratius
AJUNTAMENT D'ALCÚDIA
Núm. 10343
Bases reguladores per a la concessió de subvencions per entitats esportives, temporada 2019
En sessió extraordinària celebrada dia 26 d'octubre de 2020, el Ple de l'Ajuntament d'Alcúdia va aprovar per unanimitat la proposta de les bases reguladores per a la concessió de subvencions per a entitats esportives, temporada 2019.
D'acord amb l'article 9.3 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, General de Subvencions, per mitjà del present edicte se publiquen les bases referides al Bolletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS).
De la mateixa manera, s'inicia el període de presentació de sol·licituds a partir del dia següent de la publicació de la convocatòria al BOIB i durant els deu (10) dies hàbils posteriors.
Alcúdia, 27 d'octubre de 2020
El cinquè tinent batle i delegat d'Esports,
Joaquin Cantalapiedra Aloy
BASES REGULADORES PER A LA CONCESSIÓ DE SUBVENCIONS PER ENTITATS ESPORTIVES, TEMPORADA 2019
1. Objecte de la convocatòria.
L'objecte d'aquesta convocatòria és la de subvencionar a les entitats esportives del municipi d'Alcúdia per la promoció i el foment de l'esport base durant l'any 2019 en règim de concurrència competitiva.
2. Beneficiaris.
Poden ser beneficiaris totes aquelles entitats esportives del municipi d'Alcúdia que estiguin legalment constituïdes i que compleixin amb els requisits d'aquestes mateixes bases.
3. Requisits.
- Hauran d'estar legalment constituïdes com entitats sense ànim de lucre, que tenguin el seu domicili en el terme municipal d' Alcúdia.
- No estar afectats per cap de les prohibicions de l'Art. 13 de la Llei 38/2013, de 17 de novembre, General de Subvencions.
- Estar al corrent pel que fa a les obligacions tributàries i econòmiques amb la seguretat social, l'agència tributària i amb l'ajuntament d'Alcúdia
- No tenir pendent de justificació cap subvenció, llevat que s'hagués concedit una pròrroga a aquest efecte, ni ser deutors per resolució en què es declari que és procedent reintegrar una subvenció anterior.
4. Despeses Subvencionables.
Només seran subvencionables aquelles despeses, que tant la seva realització com el seu pagament, s'hagi realitzat dins l'exercici natural de 2019.
- Despeses Federatives
o Inscripció club i equip per la temporada 2019-2020
o Fitxes jugadors i entrenadors
o Assegurances i mútues
o Arbitratges
o Altres despeses federatives.
- Despeses derivades del pagament de monitors i professionals
- Material esportiu fungible específic per al desenvolupament de l'activitat esportiva.
- Equipament i roba esportiva específica i necessària per al desenvolupament de l'esport.
- Despeses derivades de desplaçaments, viatges de l'entitat i allotjaments.
- Despeses derivades d'organització esdeveniments esportius
5. Compatibilitat de les subvencions.
Aquesta subvenció podrà ser compatible amb altres ajudes i subvencions amb la mateixa finalitat. En cap cas, la suma de les ajudes rebudes podrà superar la despesa feta per les entitats.
6. Dotació pressupostària.
Per a aquesta finalitat existeix crèdit adequat i suficient de 52.000€ a la partida pressupostària ES 341 489000 per a atendre les obligacions de contingut econòmic que es derivin de la concessió de les subvencions.
7. Termini i lloc de presentació de les sol·licituds.
El termini de presentació de sol·licituds i documentació justificativa serà de 10 dies hàbils a partir del dia següent a la data de publicació de la convocatòria al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).
Les sol·licituds es presentaran pel registre d'entrada o a través de la seu electrònica de l'Ajuntament d'Alcúdia.
8. Documentació i Justificació
Les entitats interessades en obtenir aquestes subvencions hauran de presentar la següent documentació:
a. Sol·licitud. Annex 1.
b. Fotocòpia del DNI del representant de l'entitat.
c. Fotocòpia del CIF de l'entitat.
d. Declaració responsable del compliment dels requisits de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions. Annex 2.
e. Documentació acreditativa de la vigència del càrrec de representant legal en virtut de la qual actua el signant de la sol·licitud o, acreditació de l'autorització corresponent i suficient, en el cas que la signi una persona distinta.
f. Documentació acreditativa de la constitució de l'entitat i dels seus estatuts degudament registrats.
g. Relació d'ajudes i subvencions sol·licitades i/o concedides pel mateix objecte. Annex 3.
h. Autorització per la persona reposable de l'entitat per a la consulta per part de l'Ajuntament d'Alcúdia d'estar al corrent en l'acompliment de les obligacions tributàries amb l'Ajuntament d'Alcúdia, Agència Tributària i la Seguretat Social. Annex 4.
i. Memòria descriptiva de l'any 2019.
a) Breu descripció del projecte
b) Nombre d'equips per a la temporada 2019-2020.
c) Nombre de fitxes federatives d'esport base.
d) Memòria i descripció de desplaçaments realitzats fora de l'illa de Mallorca per competicions federades durant l'any 2019.
e) Memòria i descripció d'esdeveniments i proves no federades organitzats al municipi d'Alcúdia. (Corresponent al punt C del criteris de valoració)
j. Balanç d'ingressos i despeses durant l'any 2019.
k. Relació de factures (Annex 5) o documents acreditatius de la despesa corresponents amb l'objecte de la convocatòria de cada un dels apartats dels Criteris de Valoració. Adjuntant de forma ordenada seguint la relació de factures de l'Annex 5 amb la següent documentació:
a) Factures originals o documents acreditatius de la despesa.
b) Fotocòpia de la factura
c) Justificant de pagament de cadascuna de les factures.
l. Full de càlcul en format digital de l'annex 5. Podrà esser entregat via correu electrònic (patronat@alcudia.net) o en qualque dispositiu de emmagatzematge digital (CD, DVD, Memòria USB,...)
m. Certificat Federatiu amb la llista d'esportistes federats per categories, i/o equip. (Corresponent al apartat A del punt 10 Criteris de Valoració)
n. Certificat de la federació corresponent on consti les diferents competicions federades d'àmbit internacional, estatal o autonòmic fora de l'illa de Mallorca amb els equips o esportistes de l'entitat sol·licitant que han participat. (Corresponent al apartat B del punt 10 Criteris de Valoració)
o. Memòria descriptiva dels diferents esdeveniments i proves no federades al municipi d'Alcúdia. (Corresponent al apartat C del punt 10 Criteris de Valoració)
p. Certificat Bancari, acreditatiu del compte corrent en el que s'ha d'ingressar l'import de la subvenció que es pugui concedir. Annex 6.
9. Quantia i nombre d'ajudes.
La quantia i nombre d'ajudes es repartiran en funció dels punts obtinguts per cada un dels sol·licitants i seguint els criteris de valoració. L'import de les subvencions en cap cas podrà ser de tal quantia que, aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos, superi el cost de l'activitat subvencionada.
10. Criteris de Valoració.
El import de la subvenció concedida a cada un dels sol·licitants serà en funció dels punts obtinguts segons els següents criteris de valoració:
a. Per nombre de socis del Patronat Municipal d'Esports amb llicència Federativa.
- 2 punts per soci federat en categoria escolar. (fins a categoria juvenil inclosa)
b. Per competicions federades fora de l'illa de Mallorca que participi com a mínim un representant del club sol·licitant. (Màxim 50)
-. 5 punts per competició autonòmica
-. 10 punts per competició nacional
-. 15 punts per competició internacional
c. Per organització d'esdeveniments i proves no federades al municipi d'Alcúdia amb participació oberta. (Màxim 30 punts)
- 10 punts per cada esdeveniment o prova.
Una vegada calculats la suma de punts per apartat de cada un dels sol·licitants s'aplicarà la següent fórmula per determinar la quantia de cadascú dels sol·licitants.
11.. Comissió de valoració
La Comissió de Valoració estarà formada pels següents membres:
- El Tècnic d'Esports o persona en qui delegui.
- TAE d'Intervenció o persona en qui delegui.
- TAE de Secretaria o persona en qui delegui.
Les funcions de l'esmentada comissió seran les següents:
- Avaluar cada una de les sol·licituds presentades.
- Baremar cada una de les sol·licituds presentades.
- Proposar la llista d'admesos i exclosos de les sol·licituds que pertoqui, en relació amb els criteris que s'emmarquen a les presents bases.
12. Publicació de resolucions i notificacions
Tota la informació pública referent a la convocatòria d'aquesta subvenció es publicarà al tauler d'anuncis de l'Ajuntament d'Alcúdia, a la plana web www.alcudia.net o si fos necessari a través de notificació electrònica via adreça electrònica facilitada pels sol·licitants.
13. Atorgament.
Pel que fa al procés administratiu de concessió dels ajuts, la Comissió Avaluadora atendrà els següents períodes:
Una vegada examinades totes les sol·licituds, l'àrea d'esports emetrà un informe amb la llista d'admesos i exclosos amb els motius d'exclusió, que ha de servir de base per a elaborar la resolució provisional d'admesos i exclosos per part del Regidor d'Esports, d'acord els requisits establerts en aquestes bases. Els sol·licitants podran presentar, en el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent a l'exposició de la llista provisional, les oportunes reclamacions acompanyades de la documentació que estimin convenient, que haurà d'ésser presentada al registre d'entrada de l'Ajuntament d'Alcúdia en horari d'atenció al públic. En el cas de no haver-hi exclosos s'elevarà la proposta a definitiva d'admesos amb la puntuació provisional segons els criteris de valoració de l'aparta 10 d'aquestes mateixes bases.
En el cas d'haver-hi exclosos i finalitzat el període de reclamacions, la comissió de valoració analitzarà la documentació aportada per a esmenar i a la vista de les al·legacions presentades, elaborarà un informe que ha de servir de base per a la resolució definitiva d'admesos i exclosos i puntuació provisional per a la concessió o denegació de les ajudes, que expressarà la llista definitiva d'entitats admeses, excloses i motius d'exclusió, així com la puntuació provisional, la valoració de la quantia subvencionable i justificada a més del requeriment de les esmenes de documentació justificativa de cada un dels sol·licitants. En el termini de 5 dies hàbils comptats a partir del següent de la publicació aquesta resolució, els sol·licitants podran presentar les al·legacions pertinents en cas de disconformitat amb la puntuació provisional atorgada així com la documentació justificativa requerida, si fos el cas.
Un vegada publicada la resolució provisional i finalitzat el termini d'al·legacions, la comissió avaluadora revisarà i analitzarà les al·legacions i documentació justificativa requerida que servirà per a emetre l'informe proposta, com a base per a la resolució definitiva de subvencions per entitats esportives per part del Regidor d'Esports.
14. Pagament de les subvencions.
El pagament de les subvencions es realitzarà mitjançant transferència bancària al compte indicat pel sol·licitant.
15. Règim de recurs.
Contra aquesta resolució es podrà interposar recurs de reposició en el termini d'un mes des de la seva publicació o recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos.
Annex 1
SOL·LICITUT
DADES DE L'ENTITAT SOL·LICITANT
NOM O RAÓ SOCIAL:
CIF:
Adreça (a efecte de notificacions):
Localitat: CP.:
Adreça Electrònica: Telèfon:
DADES DEL REPRESENTANT LEGAL
Nom i llinatges:
DNI:
Telèfon:
Qualitat de la seva representació:
DECLARACIONS
Jo, _______________________________, amb NIF __________________ en qualitat de _____________________ i en representació de l'entitat sol·licitant,
DECLAR
Que accept les bases de la convocatòria de subvencions per a les entitats esportives municipals.
_________________, ______ d ___________________ de 2020
(Signatura)
Annex 2
DECLARACIÓ RESPONSABLE DEL COMPLIMENT DELS REQUISITS DE LA LLEI 38/2003, DE 17 DE NOVEMBRE, GENERAL DE SUBVENCIONS
(BOE núm. 276, de 18.11.2003)
DADES D'IDENTIFICACIÓ DE LA INSTITUCIÓ O ENTITAT
Nom de la entitat NIF
Adreça/domicili social Codi postal
Població Telèfon/s
Adreça electrònica Fax
DADES DE LA PERSONA QUE ACTUA EN NOM I REPRESENTACIÓ DE L'ENTITAT
NIF
Cognoms i nom
Adreça Codi postal
Població
DECLARACIÓ
La persona signant declara que la persona jurídica que representa no es troba en cap de les circumstàncies previstes a l'article13, apartats 2 i 3, de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.1
Data
Segell de la institució, entitat o empresa Signatura del/de la representant legal
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Article 13.2. No poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei les persones o les entitats en les quals es doni alguna de les circumstàncies següents, llevat que per la naturalesa de la subvenció ho exceptuï la normativa reguladora: a) Haver estat condemnat mitjançant sentència ferma a la pena de pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions o ajuts públics. b) Haver sol·licitat la declaració de concurs, haver estat declarats insolvents en qualsevol procediment, estar declarats en concurs, estar subjectes a intervenció judicial o haver estat inhabilitats d'acord amb la Llei concursal sense que hagi conclòs el període d'inhabilitació fixat ala sentència de qualificació del concurs. c) Haver donat lloc, per una causa de la qual hagin estat declarats culpables, a la resolució ferma de qualsevol contracte subscrit amb l'Administració. d) Que la persona física, els administradors de les societats mercantils o els que tinguin la representació legal d'altres persones jurídiques, estiguin incursos en algun dels supòsits de la Llei 12/1995, d'11 de maig, d'incompatibilitats dels membres del Govern de la Nació i dels alts càrrecs de l'Administració General de l'Estat; de la Llei 53/1984, de 26 de desembre, d'incompatibilitats del personal al servei de les administracions públiques, o que es tracti de qualsevol dels càrrecs electius que regula la Llei orgànica 5/1985, de 19 de juny, del règim electoral general, en els termes que estableixi aquesta normativa o la normativa autonòmica que reguli aquestes matèries. e) No estar al corrent en el compliment de les obligacions tributàries o davant la Seguretat Social imposades per les disposicions vigents, en la forma que es determini per reglament. f) Tenir la residència fiscal en un país o un territori qualificat per reglament com a paradís fiscal. g) No estar al corrent de pagament d'obligacions per reintegrament de subvencions en els termes que es determinin per reglament. h) Haver estat sancionat mitjançant resolució ferma amb la pèrdua de la possibilitat d'obtenir subvencions segons aquesta Llei o la Llei general tributària. No poden accedir a la condició de beneficiaris les agrupacions previstes en el segon paràgraf de l'apartat 3 de l'article 11 d'aquesta Llei quan concorri alguna de les prohibicions anteriors en qualsevol dels seus membres. Article 13.3. En cap cas no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions que regula aquesta Llei les associacions incurses en les causes de prohibició que preveuen els apartats 5 i 6 de l'article 4 de la Llei orgànica 1/2002, de 22 de març ,reguladora del dret d'associació. Tampoc no poden obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora les associacions respecte a les quals s'hagi suspès el procediment administratiu d'inscripció perquè s'hi hagin trobat indicis racionals d'il·licitud penal, en aplicació del que disposa l'article 30.4 de la Llei orgànica1/2002, mentre no hi recaigui resolució judicial ferma en virtut de la qual es pugui practicar la inscripció al registre corresponent.
Annex 3
RELACIÓ D'AJUDES I SUBVENCIONS SOL·LICITADES I/O CONCEDIDES PEL MATEIX CONCEPTE
Jo, ........................................................................................................................ amb DNI ....................................
Declaro que
( ) Sí He sol·licitat o se m'ha concedit un altre ajut per a la mateixa finalitat a una altra entitat pública.
- Entitat: ......................................... Import: ..........................................
- Entitat: ......................................... Import: ..........................................
( ) No He sol·licitat, ni se m'ha concedit un altre ajut per a la mateixa finalitat a cap altra entitat pública.
I perquè consti, als efectes que corresponguin, firm la present a
Alcúdia, ........... de ....................................... de 2020
Annex 4
AUTORITZACIÓ CONSULTA DE LES OBLIGACIONS TRIBUTÀRIES I FISCALS AMB L'AJUNTAMENT D'ALCÚDIA L'AGÈNCIA TRIBUTÀRIA I LA SEGURETAT SOCIAL
Jo, amb DNI en representació de l'entitat esportiva con el CIF autoritzo al Ajuntament d'Alcúdia a consultar les dades de l'entitat d'estar al corrent de les obligacions tributàries i fiscals amb l'Ajuntament d'Alcúdia, l'Agencia Tributària i la Seguretat Social.
I perquè consti, als efectes que corresponguin, firmo la present a,
Alcúdia, de de 2020
Signatura
Annex 5
Relació de factures corresponents amb l'objecte de la convocatòria de cada un dels apartats dels Criteris de Valoració
Nº Factura |
Concepte |
Empresa |
Data Factura |
Data de Pagament |
Import |
---|---|---|---|---|---|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Annex 6
(Aquest annex es presentarà amb la sol·licitud de la subvenció)
SOL·LICITUD DE TRANSFERÈNCIA BANCÀRIA PER A PAGAMENTS
DADES DEL PERCEPTOR
CIF/NIF PERCEPTOR |
LLINATGES I NOM/ DENOMINACIÓ SOCIAL |
||
ADREÇA |
||
LOCALITAT |
C. POSTAL |
PROVINCIA |
TELÈFON |
FAX |
|
DADES BANCÀRIES
ENTITAT BANCÀRIA: |
|||||||||||||||||||||||
IBAN |
|||||||||||||||||||||||
E |
S |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
BIC-SWIFT |
|||||||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Sota la meva responsabilitat, declar que aquestes dades corresponen al compte corrent o la llibreta oberta a nom de l'entitat que represent.
CERTIFICAT DE CONFORMITAT ________________, ______ d ____________ de 2020
DE L'ENTITAT BANCÀRIA:
Aquestes dades coincideixen amb les El perceptor,
que consten en aquesta oficina:
El director / el delegat,
Signatura:____________________ Signatura
(segell de l'entitat bancària)