Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 10297
Bases reguladores de les ajudes a colles i grups de ball pagès de l’illa d’Eivissa per al foment del folklore i la cultura popular, 2020

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

De conformitat amb l'establert a l'article 9.3 de la llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, a continuació es fan públiques les Bases reguladores de les ajudes a colles i grups de ball pagès de l'illa d'Eivissa per al foment del folklore i la cultura popular, 2020, aprovades per acord del Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, de data 23 d'octubre de 2020:

Bases reguladores de les ajudes a colles i grups de ball pagès de l'illa d'Eivissa per al foment del folklore i la cultura popular, 2020

1. Finalitat i justificació

El Consell Insular d'Eivissa té competències pròpies en matèria de cultura, activitats artístiques i culturals i el foment i difusió de la creació i la producció teatral, musical, cinematogràfica i audiovisual, literària, de dansa i d'arts combinades, promoció i animació sociocultural, en virtut l'article 70.18 de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears (EAIB), que ve exercint des de l'entrada en vigor de la Llei 6/1994, de 13 de desembre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de patrimoni històric, de promoció sociocultural, d'animació sociocultural, de dipòsit legal de llibres i d'esports. A més, l'article 73 l'EAIB li atribueix l'exercici de l'activitat de foment, sens perjudici de l'activitat que correspon a la Comunitat Autònoma, en les matèries que aquest Estatut li atribueix com a competència pròpia.

La recent Llei 18/2019, de 8 d'abril, de salvaguarda del patrimoni cultural immaterial de les Illes Balears, (BOIB núm. 48 de 13 d'abril de 2019), al seu article 5, defineix clarament quins són els portadors del patrimoni cultural immaterial i, específicament, al seu apartat 3: “Els grups o les entitats culturals sense ànim de lucre els formen les persones —pertanyents a una o diverses comunitats— que comparteixen coneixements i tècniques específiques relacionats amb la creació i la recreació del patrimoni cultural immaterial, i que tenen entre els seus objectius el manteniment, la transmissió i altres mesures de salvaguarda d'aquest patrimoni”.

Aquesta línia d'ajudes està prevista al Pla estratègic de subvencions del Consell Insular d'Eivissa 2020-2021-2022, aprovat per acord de Consell Executiu en data 7 de febrer de 2020, publicat al BOIB núm. 20, de 15 de febrer de 2020 i al pressupost del Consell Insular 2020, l'aprovació definitiva del qual ha estat publicada al BOIB núm. 8, de 18 de gener de 2020, la qual ha adaptat les seues condicions per fer front a les noves necessitats sorgides arran de la declaració de l'estat d'alarma i la situació sanitària posterior.

En aquest sentit, el Consell, a través del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, té la intenció de col·laborar amb els grups de ball pagès per fomentar el folklore i la cultura popular de l'illa d'Eivissa en les seues diverses manifestacions i vol ajudar les entitats sense ànim de lucre que desenvolupen la seua activitat a l'àmbit de la cultura a l'illa d'Eivissa i que a causa de l'estat d'alarma i la posterior situació sanitària poden veure perillar la continuïtat de la seua activitat cultural amb la pèrdua que això representa per al món de la cultura a l'illa.

Amb data 14 de març de 2020, es publicà al BOE el Reial decret 463/2020, de 14 de març, pel qual es declara l'estat d'alarma a tot l'Estat espanyol, amb la finalitat d'afrontar la situació d'emergència sanitària provocada pel coronavirus COVID-19.

El Govern de les Illes Balears va aprovar el Decret llei 8/2020, de 13 de maig, de mesures urgents i extraordinàries per a l'impuls de l'activitat econòmica i la simplificació administrativa en l'àmbit de les administracions públiques de les Illes Balears per pal·liar els efectes de la crisi ocasionada per la COVID-19. En la seua exposició de motius assenyala que resulta imprescindible adoptar mesures d'impuls de l'activitat econòmica per assegurar el manteniment de la major part de llocs de feina per a treballadors i treballadores que actualment es troben en una situació d'extrema fragilitat i mesures de simplificació administrativa de l'Administració de la Comunitat Autònoma i de les administracions insulars i municipals de les Illes Balears adreçades a pal·liar, en el que sigui possible, els efectes de la crisi sanitària en l'activitat productiva i el teixit empresarial de les Illes Balears. D'entre aquestes mesures, al seu article 24.3 disposa que entre altres es fomenti l'activitat d'«entitats sense ànim de lucre que persegueixin finalitats assistencials, culturals, educatives, cíviques o esportives».

2. Objecte i despeses subvencionables

2.1. Objecte. Aquesta convocatòria té per objecte fomentar el folklore i la cultura popular de l'illa d'Eivissa, mitjançant la concessió d'ajudes econòmiques destinades a donar suport a les colles i grups de ball pagès i a les federacions de grups de ball pagès i cultura popular de l'illa d'Eivissa.

2.2. Despeses subvencionables

El manteniment de l'associació, la quota anual de la Federació de Colles de Ball i Cultura Popular d'Eivissa i Formentera, les derivades del subministrament de serveis: llum, aigua, telèfon...., el manteniment de domini de pàgina web i altres xarxes socials, l'assegurança de balladors i balladores durant les actuacions, l'organització d'activitats socials i culturals, les ballades anuals a pous i fonts, els cursos de nous sonadors i balladors, els tallers de cultura popular –com els de fabricació d'instruments, confecció de roba-, els trasllats dins l'illa en autobús de servei discrecional per assistència a manifestacions folklòriques, les trobades d'intercanvi amb altres colles, les despeses d'impremta per difondre les diferents activitats programades.        

3. Règim de les ajudes

El procediment de concessió d'aquestes ajudes s'ha de tramitar d'acord amb els principis de publicitat, d'objectivitat, de transparència, d'igualtat i de no-discriminació, i per concórrer en l'entitat sol·licitant els requisits per ser-ne beneficiari establerts a la base 8 d'aquestes bases, en el marc del que preveuen l'article 30.7 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (LGS) i l'article 39.7 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. 

Aquestes ajudes són compatibles amb la percepció d'altres ajudes procedents de qualsevol altra administració o ens públic o privat, sempre que el seu import sigui de tal quantia que aïlladament o en concurrència amb altres subvencions, ajudes, ingressos o recursos no superi el cost total de l'activitat subvencionada, de conformitat amb l'establert a l'article 20 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions. Serà obligació dels beneficiaris de les ajudes informar de totes les subvencions rebudes amb destinació a l'activitat objecte de subvenció a la declaració responsable de l'annex II.

4. Entitats beneficiàries

Podran acollir-se a aquesta convocatòria aquelles associacions i entitats folklòriques sense ànim de lucre, legalment constituïdes i inscrites en el Registre d'Associacions i Fundacions del Govern de les Illes Balears, que dediquin la seua activitat al món del folklore i la cultura popular i que tenguin àmbit d'actuació a l'illa d'Eivissa.

Quedaran excloses de la condició de beneficiàries aquelles associacions en què concorri alguna de les causes previstes a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, de subvencions de la CAIB, i l'art. 13 de la Llei 38/2003, general de subvencions.

5. Crèdits pressupostaris

Aquestes ajudes estan dotades econòmicament al pressupost de l'exercici 2020 amb una quantitat màxima de trenta-sis mil euros (36.000 €) de l'aplicació pressupostària 3340.48900. 

L'import màxim de la subvenció a cada entitat o associació no superarà els 2.000 euros.

En el cas que la quantitat màxima establerta (36.000 €) no fos suficient per cobrir el nombre de sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari, es prorratejarà la quantitat total entre totes les sol·licituds amb dret a obtenir-ne la condició de beneficiari.

En el cas que s'hagi de prorratejar s'aplicarà la següent fórmula: A = Q / S. En què A serà la quantia individual de l'ajuda concedida, Q és la quantitat total que es prorrateja (36.000 €) i S és el total de sol·licituds amb dret a ajuda.

Els ajuts no generen cap dret a l'obtenció d'altres ajuts en exercicis posteriors i no es poden al·legar com a precedent.

Si s'exhaureix el crèdit destinat a aquesta convocatòria abans d'acabar el termini de presentació de sol·licituds o finalitzat aquest termini abans de resoldre totes les sol·licituds, el Departament de Cultura, Educació i Patrimoni podrà ampliar la consignació pressupostària sempre que existeixi crèdit disponible i segons s'estableix a l'article 58 del Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

6. Forma de presentació de les sol·licituds

Les sol·licituds de subvenció, les farà el representant legal de l'entitat i es formalitzaran mitjançant instància, segons el model que figura a l'annex I d'aquestes bases.

6.1. D'acord amb el que estableix l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, aquestes sol·licitud s'hauran de presentar per mitjans electrònics a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa, a l'adreça seu.conselldeivissa.es.

6.2 Les instàncies es dirigiran a la Presidència del Consell Insular d'Eivissa i les hauran d'acompanyar els següents documents:

a) Escriptura de constitució o estatuts de l'entitat degudament inscrits al Registre d'Associacions i Fundacions de la Conselleria de Presidència del Govern de les Illes Balears.

b) DNI del representant de l'entitat, així com un document que acrediti aquesta representació.

c) NIF de l'entitat.

d) Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular a efectes econòmics a nom de l'entitat sol·licitant, degudament emplenada, signada i segellada per l'entitat bancària. Aquesta sol·licitud o modificació es pot fer a través de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) i s'adreçarà directament a la Tresoreria d'aquest Consell. Només s'haurà de presentar si no consta al Consell o bé si s'ha produït alguna modificació en el que ja hi consta.

No caldrà presentar la documentació a què fan referència els apartats a, b, c i d quan aquesta ja consti als arxius del Consell d'Eivissa i mentre no hi hagi hagut cap canvi; sempre que s'indiqui segons el model de l'annex III la data en què es va presentar i no hagin transcorregut més de cinc anys des de la finalització del procediment pel qual es varen presentar, segons els articles 28 i 53.1.d de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. I a més, s'autoritzi expressament el Consell per a la seua utilització en aquesta convocatòria, en el cas de tractar-se de dades de caràcter personal.

e) Memòria de l'activitat del grup durant el darrer trimestre de 2019 i els tres primers de 2020, acompanyada dels documents que acreditin que l'entitat ha estat activa durant el darrer trimestre de l'any 2019 i els tres primers de 2020, la qual cosa s'acreditarà mitjançant actes de reunions, cartells d'activitats, retalls de premsa, fotografies...

f) Declaració responsable signada pel representant legal de l'entitat o per la persona de reunir els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 13 de la LGS, en relació amb l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, que coneix i es compromet a complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la LGS, en relació amb l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, i que es troba al corrent amb les seues obligacions tributàries amb la Hisenda estatal i autonòmica, amb la Seguretat Social i amb el Consell Insular d'Eivissa; també d'haver sol·licitat o no ajuda econòmica a altres entitats públiques o privades per dur a terme les mateixes actuacions de la present subvenció, segons el model que figura a l'annex II d'aquesta convocatòria.

En el cas que la instància o la documentació fossin incorrectes o incompletes, se'n requerirà la rectificació o els complements necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils l'entitat interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la complementació requerida, el Consell Insular d'Eivissa considerarà que l'entitat interessada desisteix de la seua petició, després d'haver pres la resolució pertinent, d'acord amb l'article 68.1 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. La consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni dictarà aquesta resolució per delegació del Consell Executiu.

7. Termini de presentació de les sol·licituds i publicitat de la convocatòria

7.1. S'estableix un termini de presentació de les sol·licituds de deu (10) dies hàbils que s'inicia l'endemà de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

7.2. Una vegada aprovades les bases, es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears. Posteriorment es remetrà la convocatòria i l'extracte de la convocatòria a la Base de Dades Nacional de Subvencions que donarà trasllat al Butlletí Oficial de les Illes Balears de l'extracte per a la seua publicació, tal com estableix la normativa vigent de subvencions. L'eficàcia de la convocatòria queda supeditada a la publicació de l'extracte en el BOIB.

La convocatòria serà objecte de publicitat a la web www.conselldeivissa.es i a la web www.eivissacultural.es.

8. Requisits de les entitats beneficiàries

Les entitats sol·licitants han de reunir els requisits per obtenir la condició de beneficiari de conformitat amb l'establert a l'article 10 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions, en relació amb l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

A més, han de complir les següents condicions:

8.1. Estar inscrites al registre d'associacions.

8.2. Estar en actiu al llarg de l'any 2020.

8.3. Que als seus estatuts consti que es dediquen a la cultura popular i al folklore de l'illa d'Eivissa.

8.4. Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

9. Obligacions de les entitats beneficiàries

El fet de sol·licitar aquestes ajudes significa l'acceptació plena de les seues bases reguladores i el compliment de les següents condicions:

- Difondre i fer públic, a través dels mitjans propis (pàgina web, Facebook, tauler d'anuncis, seu oficial...) i a la publicitat, la indicació del suport del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa (CIE) en la seua activitat.

- Sotmetre's a les actuacions de comprovació i control que pugui determinar el CIE i facilitar tota la informació que li sigui requerida pel CIE.

- Estar al corrent de les obligacions tributàries amb la Comunitat Autònoma de les Illes Balears i amb l'Estat espanyol, amb la Seguretat Social i amb el mateix Consell Insular d'Eivissa.

- Comunicar al Consell Insular d'Eivissa la sol·licitud o l'obtenció d'altres subvencions per a la mateixa finalitat procedents de qualsevol administració o entitat pública o privada, nacional o internacional.

- Reintegrar els fons percebuts en els supòsits previstos legalment.

- Justificar el compliment dels requisits i les condicions que determinen la concessió de la subvenció.

- I, en qualsevol cas, les entitats beneficiàries han de complir les obligacions contingudes a l'article 14 de la mateixa LGS, i a l'article 11 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la llei de subvencions.

10. Instrucció i resolució

10.1. Òrgans competents per a l'ordenació, la instrucció i la resolució

El Departament de Cultura, Educació i Patrimoni del Consell Insular d'Eivissa és el competent per instruir el procediment de concessió d'aquestes ajudes, de conformitat amb l'establert al Decret de Presidència núm. 2020000768, de modificació del Decret de Presidència núm. 2019000471, de data 10-7-2019, d'estructura del govern del Consell Insular d'Eivissa i creació de departaments, i del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020). Dins d'aquest Departament correspon a la consellera executiva l'ordenació del procediment, en virtut de l'article primer, apartat i, del Decret de Presidència núm. 2019000484, de data 16-7-2019, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa (BOIB núm. 98 EXT., de 17-7-2020; modificacions al BOIB núm. 175, de 31-12-2019, BOIB núm. 101, de 4-6-2020 i al BOIB núm. 153, de 5 de setembre de 2020). 

Pel que fa a la competència per aprovar aquestes bases i convocatòria, de conformitat amb l'establert a l'article tercer, apartat e, del Decret de Presidència núm. 484/2019, de data 16 de juliol, de determinació de les atribucions corresponents als diferents òrgans del Consell Insular d'Eivissa, correspon al Consell Executiu “Aprovar i resoldre les convocatòries d'ajuts o subvencions a particulars o entitats públiques o privades d'import superior a quinze mil euros (15.000 €)”.

L'òrgan instructor podrà requerir, en qualsevol moment de la tramitació de l'expedient, els documents complementaris que es considerin necessaris per tenir coneixement de les circumstàncies peculiars de cada cas, a l'efecte de garantir la inversió correcta dels recursos pressupostaris destinats a les ajudes.

L'òrgan instructor, a la vista de la documentació presentada emetrà informe tècnic favorable  sobre el compliment de les condicions establertes a les bases de la subvenció i sobre la procedència del seu pagament.

10.2. Concessió i pagament de les ajudes

Aquestes ajudes es concediran i es pagaran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni.

10.3. Termini de resolució

D'acord amb l'article 25.4 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, el termini màxim per resoldre i notificar el procediment no excedirà els sis mesos, comptats a partir de la publicació de l'extracte de la convocatòria en el BOIB.

10.4. Proposta de resolució provisional

L'òrgan instructor formularà la proposta de resolució provisional, de conformitat amb l'article 24.4 de la Llei 38/2003, degudament motivada, que expressarà la relació d'associacions per a les quals es proposa la concessió de l'ajuda i la seua quantia; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o per a les quals es proposa la denegació/desestimació, s'indicarà la causa d'exclusió o de denegació/desestimació, i s'obrirà un termini de deu dies hàbils per presentar-hi al·legacions, comptador a partir del dia següent de la publicació de la proposta de resolució provisional a la pàgina web www.conselldeivissa.es.

10.5. Acceptació de l'ajuda o renúncia

Les persones que es proposen com a beneficiàries d'aquestes ajudes a la proposta de resolució provisional disposaran d'un termini de deu dies hàbils, a partir del dia següent de la seua publicació, per comunicar al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni l'acceptació de l'ajuda. Tanmateix, l'acceptació s'entendrà produïda automàticament si en el dit termini no es fa constar el contrari.

Així mateix, en el cas que vulgui renunciar a aquesta ajuda, haurà de presentar l'Annex IV d'aquestes bases, també dins el termini de deu dies hàbils, comptadors a partir del dia següent a la publicació de la proposta de resolució provisional. 

10.6. Resolució definitiva de concessió i publicació

Examinades, si n'hi hagués, les al·legacions adduïdes es formularà la resolució definitiva, que expressarà la llista d'associacions subvencionades (NIF de l'associació) i la quantia de l'ajuda; igualment, si és el cas, en les sol·licituds excloses o denegades/desestimades, s'indicarà la causa d'exclusió o de denegació/desestimació.

Aquesta resolució definitiva es notificarà a les entitats interessades mitjançant la seua publicació al Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB) i a la seua pàgina web www.conselldeivissa.es.

En compliment de l'article 34 del Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions s'ha de publicar en la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) la convocatòria, el crèdit pressupostari al qual s'imputin, la relació de persones beneficiàries i la quantia de l'ajuda concedida i l'objectiu o finalitat de la subvenció, incloses les inferiors a 3.000 €.

La presentació de la sol·licitud dels ajuts d'aquesta convocatòria comportarà l'autorització de les persones sol·licitants al Departament de Cultura, Educació i Patrimoni a publicar les dades personals relatives a la seua identitat que resultin imprescindibles per tramitar aquest procediment administratiu.

11. Justificació i forma de pagament de les ajudes

11.1. La justificació es farà a través de la memòria de l'entitat, presentada juntament amb la  sol·licitud i amb la documentació requerida a la base 6, que anirà acompanyada dels textos i altres documents que acreditin que l'entitat ha estat activa durant el darrer trimestre de l'any 2019 i els tres primers de 2020  la qual cosa s'acreditarà mitjançant actes de reunions, fullets i cartells d'activitats, retalls de premsa, fotografies, captures de pantalla de web... en el termini establert a la base 7.

11.2. Aquestes ajudes es faran efectives mitjançant transferència bancària i una vegada emesa la resolució definitiva de concessió, dictada per la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, per delegació del Consell Executiu.

12. Revocació i reintegrament de l'ajuda

12.1. Les ajudes concedides es podran revocar, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, una vegada emesa la proposta del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni. 

12.2. D'acord amb el que disposa l'article 43 del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, es revocarà la subvenció quan, posteriorment a la resolució de concessió vàlida i ajustada a dret, la persona beneficiària incompleixi totalment o parcialment les obligacions o els compromisos contrets als quals està condicionada l'eficàcia de l'acte de concessió de la subvenció. En tal cas, quedarà sense efecte l'acte de concessió, com a conseqüència de la revocació, i pertocarà reintegrar totalment o parcialment l'ajuda rebuda per les entitats beneficiàries i, si escau, l'exigència de l'interès de demora, en els casos previstos en l'article 44 del Decret llei 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions.

12.3. El procediment de reintegrament de subvencions es regeix per les disposicions generals sobre procediments administratius contingudes en el títol IV de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, sense perjudici de les especialitats que s'estableixen en la LGS i en el RLGS, en el qual s'ha de garantir l'audiència a les entitats interessades.

La revocació de l'ajuda pot afectar el total o part de l'ajuda concedida per raó de l'incompliment total o parcial de les obligacions de l'entitat beneficiària.

Les quantitats reintegrables tenen la consideració d'ingressos de dret públic i poden ser exigides per la via de constrenyiment.

12.4. Si durant la instrucció de l'expedient o en el transcurs dels quatre anys posteriors a la concessió de l'ajuda s'observen incompliments parcials o totals de les activitats objecte d'aquesta subvenció, l'import subvencionat pot ser sotmès a reintegrament. En aquest sentit, de conformitat amb l'article 17.3.n de la Llei general de subvencions, en relació amb l'article 37.2 de la mateixa llei, s'estableixen els següents criteris de graduació del possible incompliment material de l'activitat objecte d'aquesta subvenció, i sempre que els beneficiaris acreditin una actuació inequívoca tendent a la satisfacció dels seus compromisos:

GRAU DE COMPLIMENT MATERIAL

PERCENTATGE A REINTEGRAR

70-74 %

15 %

75-79 %

12 %

80-84 %

9 %

85-89 %

6 %

90-94 %

3 %

95-99 %

1 %

L'òrgan instructor aplicarà aquests criteris per determinar l'import a reintegrar.

13. Règim d'infraccions i sancions

El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables serà l'establert en el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i en el títol V del text refós de la Llei de subvencions, aprovat pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre. Tot això sense perjudici de les responsabilitats penals o civils en què es pugui incórrer.

14. Règim de recursos

14.1. L'acord del Consell Executiu que aprova les bases reguladores d'aquestes ajudes no exhaureix la via administrativa.

14.2. Les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació, i que s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (en aquest cas el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa.

14.3. Contra l'acord del Consell Executiu d'aprovació de les bases reguladores de les ajudes i les resolucions de la consellera executiva del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni, dictades per delegació del Consell Executiu, es podrà interposar davant la Comissió de Govern el recurs d'alçada previst als articles 112.1, 121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en el termini d'un mes des de l'endemà de la seua notificació, tot això en virtut del que disposen els articles 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa (publicat al BOIB núm. 136, de 18-09-10; correcció al BOIB núm. 148, de 14-10-10; modificació al BOIB núm. 48, de 16-04-16). El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimat i quedarà oberta la via contenciosa administrativa.

15. Legislació aplicable

La convocatòria d'aquestes ajudes es regirà pel que disposen les presents bases reguladores, per la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, i pel Reial decret 887/2006, de 21 de juliol, pel qual s'aprova el Reglament de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de desembre, que aprova el text refós de la Llei de subvencions de les Illes Balears, d'aplicació a aquestes ajudes en virtut de la seua disposició addicional segona, en tractar-se d'una competència transferida per la Comunitat Autònoma de les Illes Balears als consells insulars, i per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

En la realització de les activitats objecte d'aquesta convocatòria s'han d'observar les prescripcions contingudes a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades i garantia dels drets digitals, al Reglament (UE) 2016/679 del Parlament i del Consell d'Europa, de 27 d'abril de 2016, relatiu a la protecció de les persones físiques pel que fa al tractament de dades personals i a la lliure circulació d'aquestes dades i pel qual es deroga la Directiva 95/46/CE (Reglament general de protecció de dades) (DOUE 4.5.2016), i a la resta de legislació vigent en matèria de protecció de dades personals, que hi sigui d'aplicació.

 

Eivissa, 26 d'octubre de 2020

El cap de secció del Departament de Cultura, Educació i Patrimoni

Jose Vicente Garibo Redolat

Documents adjunts