Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MALLORCA

INSTITUT MALLORQUÍ D'AFERS SOCIALS

Núm. 10269
Resolució de la Presidència de l'Institut Mallorquí d’Afers Socials de dia 20 d’octubre de 2020, relativa a la delegació de signatura per l’emissió de títols de família nombrosa i monoparental

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. L'Institut Mallorqui d'Afers Socials, en endavant IMAS, té per objecte l'exercici, en forma directa i descentralitzada, de les competències atribuïdes per qualsevol títol al Consell de Mallorca en matèria de serveis socials i menors. I, en concret, pel que fa als serveis socials, la Llei 14/2001, de 29 d'octubre, d'atribució de competències als consells insulars en matèria de serveis socials i seguretat social.

2. Entre les funcions que té atribuïdes l'IMAS hi figura l'expedició dels títols de família nombrosa. A partir de l'aprovació definitiva del Decret 28/2020, de 22 de setembre de 2020 de principis generals dels procediments de reconeixement de la condició de família monoparental i de la condició de família nombrosa, l'article 7 de l'esmentat atorga la competència per reconèixer i expedir també el títol de família monoparental als consells insulars.

3. L'entrada en vigor del Decret 28/2020 a partir del 22 d'octubre, suposarà un increment considerable del volum d'expedients en tramitació a la secció d'Atenció a la ciutadania. L'expedició del títol de família nombrosa i monoparental s'expedirà de manera immediata una vegada l'usuari es presenti tan a les oficines centrals com als centres comarcals d'Inca i Manacor i , per tant fa necessari agilitzar i fer mes eficient la tramitació. Actualment, el règim de delegació de signatures és a favor únicament de la cap de secció d'atenció a la ciutadania Mª Antònia Barceló, publicada al BOIB nº 113, de 6 de setembre de 2016 . Atès l'exposat anteriorment es fa necessària també la delegació de signatura a favor de cadascun dels tècnics adscrits a la secció d'atenció a la ciutadania de l'IMAS, per tal de que puguin expedir també els títols de família nombrosa i monoparental i agilitzar la tramitació.

Fonaments

1. L'article 12 de la Llei 40/2015, de règim jurídic del sector públic, preveu que els titulars dels òrgans administratius poden, en matèries de la seva competència, que tinguin, bé per atribució, bé per delegació de competències, poden delegar la signatura de les seves resolucions i actes administratius en el titulars dels òrgans o unitats administratives que depenguin d'ells .

2. L'article 2 dels Estatuts de l'IMAS fixa dintre de les funcions de l'IMAS el reconeixement de família nombrosa i monoparental. A més l'article 7.3 dels estatuts de l'IMAS estableix que es competència del president totes aquelles competències no atribuïdes expressament per aquests estatuts a cap altre òrgan de l'IMAS.

Per tant, resolc

1. Delegar la signatura dels títols acreditatius de la condició de família nombrosa i monoparental a la Cap de Secció de Coordinació de Centres Comarcals i d'Atenció al Ciutadà així com, indistintament, a cadascun dels tècnics adscrits a l'esmentada Secció

2. Deixar sense efectes qualsevol resolució anterior relativa a la delegació de signatura en aquesta matèria.

3. Notificar aquesta resolució a la persona interessada

4. Publicar aquesta resolució al BOIB.

Aquesta resolució no posa fi a la via administrativa i contra ella es pot interposar, d'acord amb l'article 28.1 dels Estatuts de l'IMAS aprovats per Acord del Ple del Consell de Mallorca d'11 d'abril de 2019 (BOIB núm. 67, de 18 de maig de 2019), recurs d'alçada davant el Consell Executiu del Consell Insular de Mallorca, dins el termini d'un mes, comptador a partir del dia següent al de la notificació de la present resolució.

Contra la desestimació expressa del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en el termini de dos mesos, comptadors a partir del dia següent al de la notificació de la desestimació de l'esmentat recurs.

Contra la desestimació per silenci del recurs d'alçada podrà interposar-se recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu, en qualsevol moment a partir del dia següent a la desestimació presumpta (tres mesos des de la interposició del recurs sense que s'hagi notificat la resolució).

No obstant l'anterior, es pot exercitar, si n'és el cas, qualsevol altre recurs que s'estimi pertinent. Tot això de conformitat amb la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la Jurisdicció Contenciosa Administrativa, i de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

 

Palma, 22 d'octubre de 2020.

El president Javier de Juan Martín