Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA
Núm. 10264
Resolució de la directora general de Personal Docent de 19 d’octubre de 2020 per la qual es fa pública la convocatòria de concurs de trasllats d’àmbit estatal per a la provisió de places vacants als cossos d’inspectors al servei de l’Administració educativa i d’inspectors d’educació
La disposició addicional sisena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, en l'apartat 1 determina que és base del règim estatutari dels funcionaris públics docents la provisió de llocs de feina mitjançant concurs de trasllats d'àmbit estatal.
En el punt 3 d'aquesta disposició, s'estableix l'obligació per a les administracions educatives de convocar periòdicament concursos de trasllats d'àmbit estatal, a l'efecte de proveir les places vacants que determinin als centres docents d'ensenyament dependents d'aquestes administracions, així com per a garantir la possible concurrència dels funcionaris del seu àmbit de gestió a places d'altres administracions educatives i, si s'escau, l'adjudicació de places que resultin del mateix concurs. En aquests concursos, poden participar-hi tots els funcionaris públics docents, sigui quina sigui l'Administració educativa de què depenen o per la qual han ingressat, sempre que compleixin els requisits generals i els específics que, d'acord amb les respectives plantilles o relacions de llocs de treball, estableixen dites convocatòries.
El Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa, estableix en l'article 7 que cada dos anys les administracions educatives han de convocar concursos de trasllats d'àmbit estatal per a la provisió de les places o llocs vacants que determinin. Celebrats els últims concursos de trasllats d'àmbit estatal en el curs 2018-2019, és procedent realitzar de bell nou en el curs present la convocatòria d'aquests concursos conforme a la regulació establerta en dita norma.
Aquesta convocatòria s'ha de realitzar d'acord amb el que es preveu en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa; en el Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; en la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; i en el Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, i de conformitat amb el que disposa l'Ordre EFP/942/2020 de 5 d'octubre, per la qual s'estableixen les normes procedimentals aplicables als concursos de trasllats d'àmbit estatal que s'han de convocar durant el curs 2020-2021, per a personal funcionari dels cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa.
El Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (BOIB núm. 106, de 2 d'agost), atribueix a la Direcció General de Personal Docent de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, entre d'altres competències, l'ordenació i la gestió del personal docent.
Finalment, mitjançant la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 16 de setembre de 2019 de delegació de determinades competències en matèria de gestió del personal docent en la directora general de Personal Docent (BOIB núm. 129, de 21 de setembre) es delega en la directora general de Personal Docent, entre d'altres competències administratives en matèria de gestió de personal docent, la facultat de convocar i resoldre els procediments ordinaris de provisió de llocs de feina, establir les bases i nomenar els membres dels òrgans de valoració.
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Convocar el concurs de trasllats d'àmbit estatal per a la provisió de places vacants entre funcionaris dels cossos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i inspectors d'educació.
2. Aprovar les bases que regeixen aquesta convocatòria, que s'especifiquen en l'annex 1 d'aquesta Resolució.
3. Determinar que totes les denominacions d'òrgans, càrrecs, professions i funcions que en aquesta Resolució apareixen en gènere masculí s'han d'entendre referides al masculí o al femení segons el sexe del titular o de la persona de qui es tracti.
4. Publicar aquesta Resolució i els annexos 1, 2 , 3 i 4 en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, les persones interessades poden interposar un recurs potestatiu de reposició davant la directora general de Personal Docent en el termini d'un mes comptador des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i els articles 25.5 i 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.
També hi poden interposar un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà d'haver-se publicat en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, d'acord amb els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 19 d'octubre de 2020
La directora general de Personal Docent
Rafaela Sánchez Benítez
Per delegació del conseller d'Educació, Universitat i Recerca
(BOIB núm. 129, de 21/09/2019)
ANNEX 1
Bases de la convocatòria
Primera
Normativa
Aquest concurs de trasllats es regeix per la normativa següent:
1. La Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació (BOE núm. 106, de 4 de maig).
2. La Llei orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 295, de 10 de desembre).
3. La Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
4. La Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic (BOE núm. 236, de 2 d'octubre).
5. La Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública (BOE núm. 185, de 3 d'agost), modificada per la Llei 23/1988, de 28 de juliol (BOE núm.181, de 29 de juliol).
6. La Llei 3/1986, de 19 d'abril, de normalització lingüística a les Illes Balears (BOCAIB núm. 15, de 20 de maig, i BOE núm. 169, de 16 de juliol).
7. La Llei 22/1993, de 29 de desembre, de mesures fiscals, de reforma del règim jurídic de la funció pública i de la protecció per raó d'atur (BOE núm. 313, de 31 de desembre).
8. La Llei 42/1994, de 30 de desembre, de mesures fiscals, administratives i d'ordre social (BOE núm. 313, de 31 de desembre).
9. La Llei 39/1999, de 5 de novembre, per promoure la conciliació de la vida familiar i laboral de les persones treballadores (BOE núm. 266, de 6 de novembre).
10. El Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic (BOE núm. 261, de 31/10/2015).
11. El Reial decret 1027/1993, de 25 de juny, regulador de l'acció educativa a l'exterior (BOE núm. 187, de 6 d'agost).
12. El Reial decret 2193/1995, de 28 de desembre, pel qual s'estableixen les normes bàsiques per a l'accés i la provisió de llocs de feina del cos d'inspectors d'educació i la integració dels actuals inspectors (BOE núm. 312, de 30 de desembre), modificat pel Reial decret 1573/1996, de 28 de juny (BOE núm. 157, de 29 de juny).
13. El Reial decret 1138/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regula l'Administració del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport a l'exterior (BOE núm. 262, d'1 de novembre).
14. El Reial decret 276/2007, de 23 de febrer, pel qual s'aprova el Reglament d'ingrés, accessos i adquisició de noves especialitats en els cossos docents a què es refereix la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i es regula el règim transitori d'ingrés a què es refereix la disposició transitòria dissetena de la Llei esmentada (BOE núm. 53, de 2 de març); modificat pels reials decrets 48/2010, de 22 de gener, i 84/2018, de 23 de febrer.
15. El Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents que preveu la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i altres procediments de provisió de places que ha de cobrir aquest personal (BOE núm. 263, de 30 d'octubre).
16. L'Ordre ECD/531/2003, de 10 de març, per la qual s'estableix el procediment per a la provisió per funcionaris docents de les vacants a centres, programes i assessories tècniques a l'exterior, dictada en desenvolupament del Reial decret 1138/2002, de 31 d'octubre, pel qual es regula l'Administració del Ministeri d'Educació, Cultura i Esport a l'exterior (BOE núm. 62, de 13 de març).
17. L'Ordre EFP/942/2020, de 5 d'octubre, per la qual s'estableixen les normes procedimentals aplicables als concursos de trasllats d'àmbit estatal, que s'han de convocar durant el curs 2020-2021, per a personal funcionari dels cossos docents contemplats en la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, modificada per la Llei Orgànica 8/2013, de 9 de desembre, per a la millora de la qualitat educativa (BOE núm. 239, de 3 d'octubre).
18. El Decret 115/2001, de 14 de setembre, pel qual es regula l'exigència del coneixement de les llengües oficials al personal docent (BOIB núm. 114, de 22 de setembre).
19. L'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 per la qual es fixen les titulacions que cal tenir per fer classes de i en llengua catalana, pròpia de les Illes Balears, a l'ensenyament reglat no universitari, se n'estableixen les equivalències, es defineix el Pla de Formació Lingüística i Cultural (FOLC), es regulen les condicions de l'exempció de l'avaluació de la llengua catalana i literatura en ensenyaments no universitaris i es determinen les funcions i la composició de la Comissió Tècnica d'Assessorament per a l'Ensenyament de i en Llengua Catalana (BOIB núm. 38, de 27 de març).
20. La Resolució del 6 d'agost de 2013 del director general de Planificació, Infraestructures Educatives i Recursos Humans per la qual es classifiquen com d'especial dificultat determinats llocs de feina docent (BOIB núm. 113, de 13 d'agost).
21. La Resolució de la directora general de Personal Docent de 22 de gener de 2019, per la qual es convoquen les proves selectives d'accés al cos d'inspectors d'educació a les Illes Balears (BOIB núm. 15, de 2 de febrer).
22. I la resta de normativa vigent que pugui ser aplicada a aquesta convocatòria.
Segona
Places convocades i publicació
S'ofereixen les places vacants entre les quals s'inclouen, almenys, les que es produeixin fins al 31 de desembre d'enguany, així com les que resultin del mateix concurs, sempre que, en qualsevol dels casos, la planificació educativa en prevegi la continuïtat.
Una vegada determinades les vacants, la Direcció General de Personal Docent ha d'ordenar que es publiquin amb anterioritat a la resolució provisional del concurs de trasllats.
Les vacants anunciades s'han d'eliminar si s'ha produït una errada en la definició o si es tracta de places el funcionament de les quals no es preveu en la planificació escolar.
Tercera
Acreditació dels coneixements de llengua catalana
Per obtenir destinació definitiva en l'àmbit d'aquesta comunitat autònoma, a més dels requisits que les bases d'aquesta convocatòria especifiquen per a cada lloc de feina, els concursants han d'acreditar que estan en possessió de les titulacions que estableixen en l'Ordre del conseller d'Educació i Universitat de 8 de març de 2018 i en el Decret 115/2001. Per acreditar-ho, s'ha de presentar una fotocòpia del certificat, diploma o document corresponent, sempre que no consti en el Portal del Personal del participant.
Quarta
Participació voluntària
1. Poden participar voluntàriament en aquesta convocatòria els funcionaris de carrera dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears que s'indiquen a continuació:
a. Els funcionaris de carrera amb destinació definitiva a seus dependents d'aquesta Conselleria si, en acabar aquest curs escolar, han transcorregut almenys dos anys des de la presa de possessió de la darrera destinació definitiva.
b. Els funcionaris de carrera en situació d'excedència voluntària prevista en l'article 89.1.a) del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, que en el moment de ser declarats en aquesta situació prestassin serveis a una seu dependent d'aquesta Conselleria, sempre que en acabar aquest curs escolar hagin transcorregut dos anys d'ençà que varen passar a aquesta situació. En aquest cas han de complir, a més, totes les condicions necessàries per reingressar al servei actiu.
c. Els funcionaris de carrera en situació de suspensió de funcions que en el moment de ser declarats en aquesta situació prestassin serveis en places d'inspecció educativa dependents d'aquesta Conselleria, sempre que en acabar aquest curs escolar hagi transcorregut el temps de durada de la sanció disciplinària de suspensió.
2. Als efectes prevists en l'apartat anterior, es considera data d'acabament del curs escolar el 31 d'agost de 2021.
3. Els participants que volen exercir un dret preferent per obtenir destinació s'han d'atendre al que es determina en la base sisena d'aquesta convocatòria.
4. Els funcionaris de carrera que depenen de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears poden incloure en la seva sol·licitud places corresponents a les convocatòries realitzades per la resta d'administracions educatives en els termes establerts en les mateixes.
5. Els funcionaris dependents d'altres administracions educatives poden sol·licitar places corresponents a aquesta convocatòria sempre que compleixin els requisits i condicions que s'estableixen en aquesta Resolució. Aquests funcionaris han d'haver obtingut la seva primera destinació definitiva dins l'àmbit de gestió de l'Administració educativa a la qual es circumscriu la convocatòria per la qual foren seleccionats, llevat que en aquesta s'estableixi l'exigència d'aquest requisit per no haver-se produït el traspàs de competències en matèria d'ensenyament no universitari. Aquests concursants han d'adreçar la seva sol·licitud de participació als òrgans que determini la convocatòria que realitzi l'Administració educativa de la qual depengui el seu centre de destinació definitiva o, si pertoca, a l'òrgan del qual actualment depengui el centre o plaça en què varen tenir la darrera destinació.
6. En tot cas, els participants han d'acreditar que no han estat condemnats per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, ni per tràfic d'éssers humans, conforme al que es disposa en l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi Civil i de la Llei d'enjudiciament civil.
Aquest requisit s'ha de mantenir durant la prestació dels serveis. El personal funcionari està obligat a comunicar les sentències fermes que el condemnin pels delictes als quals fa referència aquest article.
Tots els participants que s'hagin oposat a la consulta al Registre Central de Delinqüents Sexuals i la consulta del DNI, en els termes indicats en la base quinzena, han d'aportar el certificat negatiu juntament amb la resta de la documentació.
Els participants amb nacionalitat diferent a l'espanyola han d'acreditar, a més de la certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals, la certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o d'on siguin nacionals pel que fa als delictes indicats en l'apartat 1 de l'article 3 del Reial decret 1110/2015, d'11 de desembre, pel qual es regula el Registre Central de Delinqüents Sexuals. Si el certificat no està redactat en una de les llengües oficials d'aquesta comunitat autònoma, s'ha d'acompanyar de la seva traducció oficial.
Cinquena
Participació forçosa
1. Sense perjudici del que determina la base tercera, i sempre que no s'acullin o no es puguin acollir al dret preferent a localitat que preveu la base sisena, estan obligats a sol·licitar les places anunciades en aquesta convocatòria, mitjançant la formalització i la presentació de la sol·licitud en els termes establerts en les bases setena i vuitena, els funcionaris que es trobin en una de les situacions següents:
a. Els funcionaris de carrera que han cessat en la situació d'excedència voluntària o de suspensió de funcions amb pèrdua de la destinació definitiva i tenen una destinació provisional en l'àmbit d'aquesta comunitat autònoma amb anterioritat a la data de publicació d'aquesta convocatòria.
Si no participen en la convocatòria o, participant-hi, no obtenen cap destinació se'ls adjudicarà d'ofici, si hi ha vacants, destinació a una plaça de l'illa o de les illes d'aquesta comunitat que hagin assenyalat en la sol·licitud de participació, si compleixen els requisits exigits per ocupar-la. Si no han indicat cap illa, se'ls ha d'adjudicar lliurement destinació definitiva a qualsevol d'aquestes. L'obtenció d'aquesta destinació té el mateix caràcter i els mateixos efectes que les obtingudes a petició dels interessats.
Si l'Administració no els adjudica una destinació definitiva, perquè no n'hi ha cap de vacant, queden en situació d'expectativa de destinació i han de participar en el procediment d'adjudicació de destinació provisional per als funcionaris de carrera sense destinació definitiva que es convoqui.
b. Els funcionaris de carrera que es troben en situació d'excedència forçosa o de suspensió de funcions amb pèrdua de la destinació definitiva i que, una vegada complerta la sanció, no han obtingut el reingrés provisional, si han passat a aquestes situacions des d'un centre actualment dependent d'aquesta Conselleria.
Aquests funcionaris estan obligats a demanar totes les places de l'illa o de les illes que han assenyalat en la seva sol·licitud de participació. Si no ho fan o no participen en aquest concurs i, en conseqüència, no obtenen cap destinació definitiva, queden en la situació d'excedència voluntària prevista en l'apartat 2 de l'article 89 del RDLeg 5/2015, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic.
c. Els funcionaris de carrera que han estat adscrits a places a l'exterior i que ja s'han reincorporat a una plaça d'aquesta comunitat, però encara no han obtingut destinació definitiva.
Si volen exercir el dret preferent a localitat, han de participar en aquest concurs, tal com disposa la base sisena d'aquesta convocatòria. Si no hi participen o, participant-hi, no obtenen cap destinació de les sol·licitades, se'ls ha d'adjudicar d'ofici destinació definitiva, si hi ha vacants, a una plaça de l'illa o de les illes d'aquesta comunitat que hagin assenyalat en la sol·licitud de participació, si compleixen els requisits exigits per ocupar-la. Si no han indicat cap illa, se'ls ha d'adjudicar lliurement destinació definitiva a qualsevol d'aquestes. L'obtenció d'aquesta destinació té el mateix caràcter i els mateixos efectes que les obtingudes a petició dels interessats.
Si l'Administració no els adjudica una destinació definitiva, perquè no n'hi ha cap de vacant, queden en situació d'expectativa de destinació i han de participar en el procediment d'adjudicació de destinació provisional per als funcionaris de carrera sense destinació definitiva que es convoqui.
d. Els funcionaris de carrera amb destinació provisional que han perdut la seva destinació definitiva en compliment d'una resolució ferma d'expedient disciplinari, d'una sentència, de la resolució d'un recurs o perquè els han suprimit expressament el lloc que ocupaven amb caràcter definitiu.
Si no participen en la convocatòria o, participant-hi, no obtenen cap destinació de les sol·licitades, se'ls ha d'adjudicar d'ofici destinació definitiva, si hi ha vacants, a una plaça de l'illa o de les illes d'aquesta comunitat que hagin assenyalat en la sol·licitud de participació, si compleixen els requisits exigits per ocupar-la. Si no han indicat cap illa, se'ls ha d'adjudicar lliurement destinació definitiva a qualsevol d'aquestes. L'obtenció d'aquesta destinació té el mateix caràcter i els mateixos efectes que les obtingudes a petició dels interessats.
Si l'Administració no els adjudica una destinació definitiva, perquè no n'hi ha cap de vacant, queden en situació d'expectativa de destinació i han de participar en el procediment d'adjudicació de destinació provisional per als funcionaris de carrera sense destinació definitiva que es convoqui.
e. Els funcionaris de carrera que no han obtingut la seva primera destinació definitiva.
En virtut del que disposa la Resolució de la directora general de Personal Docent de 22 de gener de 2019, mitjançant la qual es convoquen les proves selectives d'accés al cos d'inspectors d'educació a les Illes Balears, els funcionaris seleccionats en el procediment selectiu convocat per aquesta Resolució, només poden sol·licitar places a la seu de la Inspecció Educativa ubicada a l'illa o unitat territorial on han obtingut la destinació com a funcionaris en pràctiques.
f. Els funcionaris de carrera amb destinació provisional que durant el curs 2020-2021 presten servei a centres dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears.
En el supòsit de no participar en la convocatòria o, participant-hi, no obtenir cap destinació de les sol·licitades, se'ls ha d'adjudicar d'ofici destinació definitiva, si hi ha vacants, a una plaça de l'illa o de les illes d'aquesta comunitat que hagin assenyalat en la sol·licitud de participació, si compleixen els requisits exigits per ocupar-la. Si no han indicat cap illa, se'ls ha d'adjudicar lliurement destinació definitiva a qualsevol d'aquestes. L'obtenció d'aquesta destinació té el mateix caràcter i els mateixos efectes que les obtingudes a petició dels interessats.
Si l'Administració no els adjudica una destinació definitiva, perquè no n'hi ha cap de vacant, queden en situació d'expectativa de destinació i han de participar en el procediment d'adjudicació de destinació provisional per als funcionaris de carrera sense destinació definitiva que es convoqui.
g. Els funcionaris de carrera que, pel fet d'haver passat a prestar serveis en altres llocs de l'Administració, tot mantenint la seva situació de servei actiu en el cos d'inspectors, han perdut la plaça docent que ocupaven amb caràcter definitiu o bé no tenien destinació definitiva, sempre que hagin cessat i obtingut una destinació provisional a places de la Inspecció Educativa dependents d'aquesta Conselleria.
Si no participen en la convocatòria o, participant-hi, no obtenen cap destinació de les sol·licitades, se'ls ha d'adjudicar d'ofici destinació definitiva, si hi ha vacants, a una plaça de l'illa o de les illes d'aquesta comunitat que hagin assenyalat en la sol·licitud de participació, si compleixen els requisits exigits per ocupar-la. Si no han indicat cap illa, se'ls ha d'adjudicar lliurement destinació definitiva a qualsevol d'aquestes. L'obtenció d'aquesta destinació té el mateix caràcter i els mateixos efectes que les obtingudes a petició dels interessats.
Si l'Administració no els adjudica una destinació definitiva, perquè no n'hi ha cap de vacant, queden en situació d'expectativa de destinació i han de participar en el procediment d'adjudicació de destinació provisional per als funcionaris de carrera sense destinació definitiva que es convoqui.
h. Els seleccionats en un procés selectiu (funcionaris en pràctiques / exempts de pràctiques), que encara no han estat nomenats funcionaris de carrera.
Aquests participants estan obligats a obtenir la primera destinació definitiva a la seu de la Inspecció Educativa ubicada a l'illa o unitat territorial en la qual han superat el procediment selectiu, sense perjudici del que estableix la base tercera d'aquesta convocatòria. Amb aquesta finalitat, han de sol·licitar destinació a la seu de l'illa o unitat territorial que els pertoca.
La destinació s'ha d'adjudicar a aquests participants tenint en compte l'ordre en què figuren en el nomenament com a funcionaris en pràctiques. La presa de possessió de la destinació definitiva està supeditada a la superació de la fase de pràctiques.
Els funcionaris seleccionats obligats a participar en aquest concurs que no ho facin o que no obtenguin cap de les destinacions sol·licitades han de ser destinats d'ofici a la seu de la Inspecció Educativa de l'illa o unitat territorial on hagin obtingut la seva destinació com a funcionaris en pràctiques, sempre que hi hagi vacants.
Si l'Administració no els adjudica una destinació definitiva, perquè no n'hi ha cap de vacant, queden en situació d'expectativa de destinació en l'illa o unitat territorial en la qual els ha pertocat prestar serveis en el curs 2020-2021, i han de participar en el procediment d'adjudicació de destinació provisional per als funcionaris de carrera sense destinació definitiva que es convoqui.
i. Els funcionaris que tenen dret preferent a obtenir destinació a una localitat o a un àmbit territorial determinats, si volen exercir aquest dret, fins que no aconsegueixin aquesta destinació han de participar en totes les convocatòries que, a aquest efecte, duguin a terme les administracions educatives. En el cas de no participar-hi, perdran el seu dret preferent.
2. En tot cas, els participants han d'acreditar que no han estat condemnats per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat indemnitat sexual, en els mateixos termes indicats en l'apartat 6 de la base quarta.
Sisena
Dret preferent a localitat
Els inspectors que s'acullen al dret preferent ho han de fer constar en les seves sol·licituds i hi han d'indicar la causa en què fonamenten la petició.
Si reuneixen les condicions establertes i hi ha vacants, tenen dret preferent a obtenir destinació definitiva a la mateixa localitat en la qual han perdut la plaça, els funcionaris de carrera que es troben en algun dels supòsits que s'indiquen a continuació:
1. Quan s'ha suprimit o modificat la plaça o lloc de treball que ocupaven amb caràcter definitiu, fins que no obtenguin una altra destinació definitiva. Tenen dret preferent a obtenir una plaça a la mateixa localitat on estava situada la seu on se'ls va suprimir la plaça que ocupaven.
2. Quan han passat a ocupar un altre lloc a l'Administració pública, amb pèrdua de la plaça que ocupaven amb caràcter definitiu, si han mantingut la seva situació de servei actiu en el seu cos i sempre que hagin cessat en el darrer lloc.
3. Quan han perdut la plaça que ocupaven amb caràcter definitiu després de la concessió de la situació d'excedència voluntària per tenir cura de familiars i fills prevista en l'article 89.4 del RDLeg 5/2015, de 30 d'octubre, pel transcurs del període de temps que determini la normativa aplicable.
4. Quan, en virtut de l'execució d'una sentència o de la resolució ferma d'un recurs administratiu, tenen reconegut el dret a obtenir destinació a una localitat o a recuperar-la on l'han tinguda anteriorment.
5. Quan, després d'haver estat declarats jubilats per incapacitat permanent, han estat rehabilitats per al servei actiu.
Els funcionaris que gaudeixen d'aquest dret han d'exercir-lo, necessàriament, a la localitat on varen tenir la darrera destinació definitiva en el cos i, opcionalment, també poden exercir-lo a altres localitats de la zona.
Si dos o més funcionaris de carrera en els quals es donen les circumstàncies assenyalades en els apartats anteriors concorren a una mateixa plaça, aquesta s'ha d'adjudicar a qui hagi obtingut més puntuació en l'aplicació del barem de mèrits recollit en l'annex 2 d'aquesta convocatòria. Si es produeixen empats en les puntuacions, es resolen tenint en compte qui ha obtingut la puntuació més alta successivament en cada un dels apartats del barem segons l'ordre en què hi figuren. Si l'empat continua, s'ha de tenir en compte la puntuació obtinguda en els subapartats, seguint igualment l'ordre en què apareixen en el barem. En ambdós casos, la puntuació que es pren en consideració en cada un dels apartats no pot excedir la puntuació màxima que el barem estableix per a aquell apartat; en el cas dels subapartats, no pot excedir la que correspon als apartats en què estan inclosos.
En el cas que, en aplicar aquests criteris, en algun dels subapartats s'arribi a la puntuació màxima atorgada a l'apartat al qual pertany, no s'han de tenir en compte les puntuacions de la resta de subapartats. En darrer terme, si és necessari, s'ha d'aplicar com a criteri de desempat l'any en què es va convocar el procediment selectiu d'ingrés al cos i la puntuació amb què varen ser seleccionats.
Si l'Administració no adjudica als participants una destinació definitiva, perquè no n'hi ha cap restaran en situació d'expectativa de destí i hauran de participar en totes les convocatòries que, a aquest efecte, dugui a terme aquesta Administració. En el cas de no participar-hi, perdran el seu dret preferent.
Setena
Forma de participació
Els participants, sigui quin sigui el contingut de les seves peticions, han de presentar una única sol·licitud per a cadascun dels cossos en què sol·liciten plaça.
La sol·licitud de participació es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a l'efecte, que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (dgpdocen.caib.es).
Per poder iniciar el tràmit de sol·licitud es requerirà l'autenticació prèvia de la identitat del sol·licitant mitjançant un dels següents sistemes:
- Sistema d'identitat electrònica per a les administracions: Cl@ve.
- DNI electrònic.
- Codi d'usuari de personal docent CAIB.
Quan el participant ha accedit al tràmit, l'aplicació informàtica li mostrarà el full de barem amb els mèrits que consten a la Direcció General de Personal Docent i la puntuació corresponent per l'aplicació del barem de mèrits previst en l'annex 2 d'aquesta Resolució.
Els participants que estiguin d'acord amb la puntuació atorgada ho han d'indicar i realitzar l'enviament telemàtic.
Els participants que no estiguin d'acord amb la puntuació atorgada ho han d'indicar, manifestar els mèrits amb la puntuació dels quals no estan d'acord, adjuntar una còpia dels documents indicats en l'annex 2 per a acreditar-los, i realitzar l'enviament telemàtic.
Per a la presentació telemàtica, els documents justificatius s'han de digitalitzar mitjançant escaneig i conversió en format PDF.
El participant ha de declarar en la seva sol·licitud de participació que reuneix els requisits exigits per a participar en el present concurs i que els documents aportats són verídics. En cas de falsedat en les dades i/o en la documentació aportada, pot ser exclòs de la seva participació en aquest procediment, amb independència de les responsabilitats que pertoquin.
L'Administració pot exigir als interessats, en qualsevol moment, que justifiquin els requisits o mèrits sobre els quals es plantegin dubtes o reclamacions.
No es valoraran els mèrits que no apareixen puntuats al full de barem que mostra l'aplicació ni els no justificats correctament.
En tot cas, els participants han d'acreditar que no han estat condemnats per sentència ferma per algun delicte contra la llibertat i indemnitat sexual, ni per tràfic d'éssers humans, conforme al que es disposa en l'article 13.5 de la Llei orgànica 1/1996, de 15 de gener, de protecció jurídica del menor, de modificació parcial del Codi civil i de la Llei d'enjudiciament civil.
Sempre que no existeixi oposició expressa de l'interessat, la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca sol·licitarà al Registre Central de Delinqüents Sexuals la certificació esmentada en el paràgraf anterior. En aquest cas l'interessat tampoc ha d'oposar-se a la consulta del DNI.
Tots els aspirants que s'oposin a una de les consultes anteriors hauran d'aportar certificació negativa d'aquest Registre.
Els funcionaris amb nacionalitat diferent a l'espanyola han d'acreditar, a més de la certificació negativa del Registre Central de Delinqüents Sexuals, la certificació negativa de condemnes penals expedida per les autoritats del seu país d'origen o d'on siguin nacionals pel que fa als delictes indicats en l'apartat 1 de l'article 3 del Reial decret 1110/2015, d'11 de desembre, pel qual es regula el Registre Central de Delinqüents Sexuals. Si la certificació no està redactada en una de les llengües oficials d'aquesta comunitat autònoma, s'ha d'acompanyar de la seva traducció oficial.
Vuitena
Presentació de sol·licituds
De conformitat amb el que estableix l'apartat e) de l'article 14.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, la presentació de la sol·licitud, dels documents justificatius i del certificat negatiu de delictes sexuals, si procedeix, es realitzarà exclusivament a través del mateix tràmit indicat en la base anterior.
Novena
Termini
El termini per presentar les sol·licituds i la documentació és del 5 al 26 de novembre de 2020, ambdós inclosos.
Totes les condicions que s'exigeixen en aquesta convocatòria i els mèrits que al·leguin els participants s'han d'haver completat i reconegut en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds, a excepció del que es preveu en l'apartat 1 de la base quarta.
No es tindran en compte els mèrits que, en acabar el termini per presentar les sol·licituds, no constin en el full de barem, ni els que no s'hagin al·legat en les sol·licituds o els que no s'hagin justificat documentalment durant el termini de presentació de les sol·licituds.
Una vegada exhaurit aquest termini, no s'admetrà cap sol·licitud, cap modificació de les peticions formulades ni cap documentació referida als mèrits aportats. Tampoc no s'acceptarà el desistiment a participar en el concurs, excepte el que s'estableix en la base tretzena.
La destinació obtinguda per qualsevol concursant que no s'ha ajustat a les normes de la convocatòria s'anul·larà d'ofici.
Desena
Sol·licitud de places
En les sol·licituds de participació, els concursants han d'especificar les places a les quals opten per ordre de preferència, amb indicació dels codis de les seus que apareixen en l'annex 4 d'aquesta Resolució.
En qualsevol cas, es considera que els concursants sol·liciten exactament la plaça o les places a les quals corresponen els codis indicats en les seves sol·licituds de participació. Les peticions en què els codis siguin incomplets o inexistents, o bé no es corresponguin amb els tipus de places que el participant pot sol·licitar han de ser anul·lades. Si, per qualsevol de les circumstàncies anteriors, s'anul·len totes les peticions d'un concursant, aquest ha de quedar exclòs de l'adjudicació de destinacions, sense perjudici dels supòsits d'assignació de destinació d'ofici prevists en aquesta convocatòria.
El concursant que ometi o consigni erròniament qualsevol dada de la sol·licitud no pot invocar aquest fet a l'hora de formular possibles reclamacions. No es considera que, per aquest motiu, els seus interessos i drets hagin estat perjudicats.
Una vegada finalitzat el termini per presentar les sol·licituds, aquestes no es poden modificar per cap motiu, ni tan sols quan es tracta de l'ordre de prelació dels llocs sol·licitats.
Onzena
Òrgan col·legiat de valoració dels mèrits
La Comissió de Valoració és l'encarregada de la valoració dels mèrits prevists en l'annex 2. Correspon a la directora general de Personal Docent designar-ne els membres, els quals han de pertànyer a un grup de titulació igual o superior a la que s'exigeix per als llocs convocats. També hi poden participar assessors o especialistes que, sense formar-ne part, l'assisteixin en les seves funcions.
Les organitzacions sindicals presents en la Mesa Sectorial d'Educació poden formar part de la Comissió de Valoració. El nombre de representants d'aquestes organitzacions ha de ser inferior al de membres designats per l'Administració.
La Direcció General de Personal Docent constitueix una unitat de personal integrada pels funcionaris dels seus serveis i és l'encarregada de comprovar els requisits dels participants i de valorar els mèrits quan la Comissió de Valoració li ho delegui.
La Direcció General de Personal Docent publicarà a la pàgina web dgpdocen.caib.es els documents següents:
a. La relació dels participants admesos en el concurs, amb la puntuació que els correspon per cada un dels apartats i subapartats del barem.
b. La relació dels participants que no han estat admesos en el concurs, amb indicació de les causes d'exclusió.
La Direcció General de Personal Docent ha de fixar un termini de deu dies hàbils per presentar reclamacions, durant el qual es pot esmenar la causa d'exclusió per no complir els requisits que preveu l'article 66 de la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o els requisits que estableix la convocatòria, mitjançant l'aportació dels documents que acrediten que es complien en la data de finalització del termini per presentar les sol·licituds.
La presentació de reclamacions es realitzarà exclusivament per mitjans electrònics, a través del tràmit telemàtic habilitat a aquest efecte, que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (dgpdocen.caib.es).
Els mèrits no al·legats o els al·legats però no acreditats documentalment abans de finalitzar el termini per presentar les sol·licituds no poden ser al·legats o acreditats dins el termini per formular reclamacions.
Durant aquest termini, l'Administració ha de rectificar d'ofici els errors materials i de càlcul detectats en les llistes provisionals, sense perjudici que aquesta potestat pugui ser exercida en qualsevol moment d'ofici o a instància de part, d'acord amb el que disposa l'apartat segon de l'article 109 de la Llei 39/2015.
Acabat aquest termini, les rectificacions que resultin de les reclamacions estimades s'han de publicar a la pàgina web dgpdocen.caib.es. Contra aquesta publicació no es pot presentar cap reclamació, sinó que cal esperar que la Direcció General de Personal Docent publiqui la resolució d'adjudicació provisional de destinacions i estableixi el termini de reclamacions corresponent.
La Comissió de Valoració és l'òrgan competent per resoldre les reclamacions que impugnen les puntuacions de la resolució provisional.
Els membres de la Comissió estan subjectes a les causes d'abstenció i recusació establertes en els articles 23 i 24 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.
Dotzena
Adjudicació provisional. Empats
Una vegada que s'han rebut les actes de la Comissió de Valoració amb les puntuacions assignades als concursants i s'han aprovat les plantilles provisionals, s'ha de fer l'adjudicació provisional de les places que els poden correspondre d'acord amb les seves peticions i les puntuacions que han obtingut, segons el que es disposa en aquesta Resolució.
Sense perjudici del que s'ha regulat respecte als drets preferents enumerats en la base sisena d'aquesta convocatòria, si es produeixen empats en el total de les puntuacions, aquests s'han de resoldre tenint en compte qui ha obtingut la puntuació més alta successivament en cada un dels apartats del barem segons l'ordre en què figuren en el barem. Si l'empat continua, s'ha de tenir en compte la puntuació obtinguda en els subapartats, seguint igualment l'ordre en què figuren en el barem.
En ambdós casos, la puntuació que es pren en consideració en cada un dels apartats no pot excedir la puntuació màxima que el barem estableix per a aquell apartat; en el cas dels subapartats, no pot excedir la que correspon als apartats en què estan inclosos.
En el cas que, en aplicar aquests criteris, en algun dels subapartats s'arribi a la puntuació màxima atorgada a l'apartat al qual pertany, no s'han de tenir en compte les puntuacions de la resta de subapartats. En darrer terme, si és necessari, s'ha d'aplicar com a criteri de desempat l'any en què es va convocar el procediment selectiu d'ingrés al cos i la puntuació amb què varen ser seleccionats.
Tretzena
Reclamacions i desistiments
L'adjudicació provisional de les destinacions a les quals fa referència la base anterior s'ha de fer pública a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent. Els concursants hi poden presentar reclamacions en el termini de deu dies hàbils a partir de l'endemà de la data en què s'hagi publicat en els mateixos termes que els establerts en la base onzena.
Així mateix, durant aquest termini les persones que hagin concursat amb caràcter voluntari poden desistir de la seva participació en el concurs. El desistiment s'entén que afecta totes les peticions formulades en la sol·licitud de participació. A aquest efecte, es fa constar que el fet de no obtenir destinació en la resolució provisional no comporta que no se'n pugui obtenir en la resolució definitiva.
Les reclamacions i els desistiments només es poden presentar per mitjans electrònics a través del tràmit telemàtic habilitat a l'efecte, que es troba a la pàgina web de la Direcció General de Personal Docent (dgpdocen.caib.es).
Catorzena
Resolució definitiva
Una vegada resoltes les reclamacions i els desistiments a què es refereix la base anterior, la directora general de Personal Docent ha de dictar la resolució per la qual s'aproven les adjudicacions definitives d'aquest concurs de trasllats. Aquesta resolució s'ha de publicar en el BOIB.
No obstant això, quan es participi simultàniament per diferents cossos docents i s'obtingui destinació en més d'un, s'haurà d'optar per un d'ells en un termini de deu dies naturals següents a la publicació de la resolució definitiva. Si no s'opta per aquesta possibilitat, s'ha de prendre possessió en la destinació obtinguda corresponent al cos des del qual s'ha participat en situació de servei actiu. Les places a les quals no s'opti tindran la consideració de vacants desertes i s'han de cobrir reglamentàriament de la forma que determini aquesta Administració educativa.
Les places adjudicades en la resolució són irrenunciables, i els participants s'han d'incorporar a les places obtingudes.
Per poder participar en la convocatòria de comissions de serveis per al curs 2021-2022, excepte en els casos que la Comissió de Valoració d'aquesta convocatòria pugui considerar excepcionals, serà requisit haver sol·licitat una plaça en aquest concurs de trasllats per a la localitat o les localitats on se sol·liciti la comissió de serveis, i no haver-hi desistit.
Quinzena
Els inspectors excedents dependents de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca de les Illes Balears que reingressin al servei actiu com a resultat d'aquest concurs han de presentar davant la Direcció General de Personal Docent una declaració jurada o promesa de no haver estat separats, en virtut d'un expedient disciplinari, de cap cos o escala de l'Administració de l'Estat, de les comunitats autònomes o de l'Administració local, i de no trobar-se inhabilitats per exercir funcions públiques.
Els funcionaris que no justifiquin els requisits exigits per al reingrés no poden prendre possessió de la destinació obtinguda en el concurs, de manera que aquesta plaça quedarà vacant i serà proveïda en el proper concurs que es convoqui.
Els funcionaris que participin en aquesta convocatòria i que sol·licitin i obtenguin una excedència o cessin en el servei actiu per qualsevol altra causa abans de la data de presa de possessió, s'han de considerar excedents de la plaça que els ha pogut correspondre, la qual queda vacant per ser proveïda en propers concursos.
Els funcionaris que obtenguin una plaça en aquesta convocatòria i que durant el procés de tramitació hagin permutat les destinacions, han d'exercir obligatòriament les seves funcions en el lloc de feina adjudicat i s'ha d'anul·lar la permuta concedida.
Setzena
Presa de possessió
D'acord amb aquesta Resolució, la presa de possessió de les noves destinacions obtingudes serà l'1 de setembre de 2021.
Dissetena
Informació sobre protecció de dades
D'acord amb el que es disposa en l'article 6 de la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades personals i garantia dels drets digitals, i la legislació vigent en matèria de protecció de dades, els funcionaris de carrera i en pràctiques han de consentir expressament el tractament de les seves dades personals, per la qual cosa s'informa dels següents aspectes:
a. Finalitat del tractament i base jurídica: gestionar les dades dels funcionaris docents de carrera i en pràctiques que participen en el concurs de trasllats d'acord amb l'article 6.1.b) i 6.1.c) del Reglament general de protecció de dades i el Reial decret 1364/2010, de 29 d'octubre, pel qual es regula el concurs de trasllats d'àmbit estatal entre personal funcionari dels cossos docents que preveu la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig, d'educació, i altres procediments de provisió de places que ha de cobrir aquest personal.
b. Responsable del tractament: Direcció General de Personal Docent, amb domicili al carrer del Ter, 16, CP 07009, Palma.
c. Destinataris de les dades personals: aquestes dades seran cedides al Ministeri d'Educació i Formació Professional per al seu tractament informàtic i adjudicació de les destinacions i al Butlletí Oficial de les Illes Balears per a la seva publicació.
d. Termini de conservació de les dades personals: les dades es conservaran durant el temps necessari per complir la finalitat del procediment i els que preveu la legislació d'arxius per a les administracions públiques, d'acord amb l'article 26 de la Llei orgànica 3/2018 i la Llei 58/2003, de 17 de desembre, general tributària.
e. Existència de decisions automatitzades: el tractament de les dades ha de possibilitar la resolució de reclamacions o consultes de forma automatitzada. No està prevista la realització de perfils.
f. Transferències de dades a tercers països: no estan previstes cessions de dades a tercers països.
g. Exercici de drets i reclamacions: la persona afectada pel tractament de dades personals pot exercir els drets d'informació, d'accés, de rectificació, de supressió, de limitació, de portabilitat, d'oposició i de no inclusió en tractaments automatitzats (i, fins i tot, de retirar el consentiment, si s'escau, en el termes que estableix la Llei orgànica 3/2018) davant el responsable del tractament esmentat amb anterioritat mitjançant el procediment «Sol·licitud d'exercici de drets en matèria de protecció de dades personals», previst en la seu electrònica de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears ( www.caib.es ). També es pot presentar un escrit a la Direcció General de Personal Docent per una d'aquestes vies:
a. Per correu ordinari al domicili c. del Ter, 16, 1r pis, 07009 Palma.
b. Per correu electrònic, a les adreces secundaria@dgpdocen.caib.es o primaria@dgpdocen.caib.es , des del correu que proporciona la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.
c. Presentant una sol·licitud a qualsevol dels registres de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca, a les delegacions territorials de la Conselleria a Menorca o a Eivissa i Formentera, o bé a qualsevol dels llocs que determina l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Amb posterioritat a la resposta del responsable o al fet que no hi hagi resposta en el termini d'un mes, es pot presentar la «Reclamació de tutela de drets» davant l'Agència Espanyola de Protecció de Dades (AEPD).
h) Delegació de Protecció de Dades: la Delegació de Protecció de Dades de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears té la seu a la Conselleria de Presidència, Cultura i Igualtat (passeig de Sagrera, 2, 07012 Palma). Adreça electrònica de contacte: protecciodades@dpd.caib.es
ANNEX 2
Especificacions a les quals ha d'ajustar-se el barem de prioritats per la provisió mitjançant concurs de trasllats d'àmbit estatal de llocs corresponents als cossos d'inspectors al servei de l'Administració educativa i d'inspectors d'educació
Mèrits |
Punts |
|
|
1. Antiguitat |
|
|
|
1.1. Per cada any de permanència ininterrompuda com a personal funcionari de carrera amb destinació definitiva, en la mateixa plantilla provincial o, si s'escau, de les unitats territorials en què estigui organitzada la Inspecció Educativa. |
|
|
|
Pel primer i segon any: |
2,0000 |
La fracció d'any es computarà a raó de 0,1666 punts per cada mes complet. |
|
Pel tercer any: |
4,0000 |
La fracció d'any es computarà a raó de 0,3333 punts per cada mes complet. |
|
Pel quart i següents: |
6,0000 |
La fracció d'any es computarà a raó de 0,5000 punts per cada mes complet. |
|
|
|
Documents justificatius: Full de serveis expedit per l'Administració educativa competent o títol administratiu o credencial amb diligència de les distintes possessions o cessaments que hagi tingut des del seu nomenament com a funcionària o funcionari de carrera o, si n'és el cas, dels corresponents documents d'inscripció en els registres de personal. L'Administració justifica d'ofici els serveis prestats en aquesta comunitat que figuren en la sol·licitud de participació. |
|
|
|
En el cas del personal funcionari obligat a concursar per haver perdut la seva destinació definitiva en compliment de sentència o resolució de recurs, per provenir de la situació d'excedència forçosa o per supressió expressa amb caràcter definitiu de la seva plaça, es considerarà com a lloc des del qual participa, amb la finalitat de determinar els serveis a què es refereix aquest subapartat, el darrer servei amb caràcter definitiu, al qual s'acumularan, si escau, els prestats provisionalment, amb posterioritat, en qualsevol lloc de la Inspecció Educativa. |
|
|
|
Igualment, els mateixos criteris s'aplicaran al personal funcionari que participi des de la destinació adjudicada en compliment de sanció disciplinària, de trasllats forçosos, amb canvi de localitat de destinació. |
1.2. Per cada any com a personal funcionari de carrera en situació de provisionalitat sempre que s'hi participi des d'aquesta situació: |
2,0000 |
La fracció d'any es computarà a raó de 0,1666 punts per cada mes complet. |
Quan es tracti de personal que participi per primera vegada amb caràcter voluntari des de la seva primera destinació definitiva obtinguda per concurs, a la puntuació corresponent al subapartat 1.1 se li sumarà l'obtinguda per aquest subapartat. |
|
Documents justificatius: Full de serveis expedit per l'Administració educativa competent o títol administratiu o credencial amb diligència de les distintes possessions o cessaments que hagi tingut des del seu nomenament com a funcionària o funcionari de carrera o, si n'és el cas, dels corresponents documents d'inscripció en els registres de personal. L'Administració justifica d'ofici els serveis prestats en aquesta comunitat que figuren en la sol·licitud de participació. |
1.3. Antiguitat al cos:
1.3.1. Per cada any de serveis efectius prestats en situació de servei actiu com a personal funcionari de carrera en el cos d'inspectors al servei de l'Administració educativa o en el cos d'inspectors d'educació: |
2,0000 |
Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,1666 punts per cada mes complet. |
A l'efecte de determinar l'antiguitat en aquests cossos es reconeixeran els serveis efectius prestats com a personal funcionari de carrera en els cossos d'inspectors de procedència i els prestats des de la data d'accés com a docents a la funció inspectora de conformitat amb la disposició addicional quinzena de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública. |
|
Documents justificatius: Full de serveis expedit per l'Administració educativa competent o títol administratiu o credencial amb diligència de les distintes possessions o cessaments que hagi tingut des del seu nomenament com a funcionària o funcionari de carrera o, si escau, dels corresponents documents d'inscripció en els registres de personal. L'Administració justifica d'ofici els serveis prestats en aquesta comunitat que figuren en la sol·licitud de participació. |
1.3.2. Per cada any de serveis efectius prestats en situació de servei actiu com a personal funcionari de carrera en altres cossos docents als quals es refereix la LOE: |
1,0000 |
Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,0833 punts per cada mes complet. |
|
|
|
Documents justificatius: Full de serveis expedit per l'Administració educativa competent o títol administratiu o credencial amb diligència de les distintes possessions o cessaments que hagi tingut des del seu nomenament com a funcionària o funcionari de carrera o, si escau, dels corresponents documents d'inscripció en els registres de personal. L'Administració justifica d'ofici els serveis prestats en aquesta comunitat que figuren en la sol·licitud de participació. |
|
|
|
Els serveis al·ludits en el subapartat 1.3.2 no seran tinguts en compte en els anys en què fossin simultanis amb els serveis dels subapartats 1.1 o 1.2. |
|
|
|
Als efectes previstos en els subapartats 1.1, 1.2, 1.3.1 i 1.3.2, seran computats els serveis que s'haguessin prestat en la situació de serveis especials, expressament declarats com a tals en els apartats previstos en l'article 87 del RDLeg 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de l'Estatut bàsic de l'empleat públic, així com les situacions d'idèntica naturalesa establertes per disposicions anteriors a la citada Llei. Igualment serà computat, a aquests efectes, el temps d'excedència per cura de familiars declarada d'acord amb l'article 89.4 de l'esmentat RDLeg 5/2015, de 30 d'octubre, que no podrà excedir de tres anys. |
|
|
|
2. Mèrits acadèmics (MÀXIM 10 punts) |
|
|
|
Als efectes de la seva valoració per aquest apartat, únicament es tindran en compte els títols universitaris amb validesa a l'Estat espanyol. |
|
(Vegeu la disposició complementària segona.) |
|
|
|
2.1. Doctorats, postgraus i premis extraordinaris: |
2.1.1. Per posseir el títol de doctor: |
5,0000 |
Documents justificatius: Fotocòpia del títol que es posseeix o certificació de l'abonament dels drets d'expedició del títol o certificat supletori de la titulació, expedit d'acord amb el previst, en el seu cas, en l'Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE núm. 167, de 13 de juliol) per a l'aplicació dels Reials decrets 185/1985, de 23 de gener, i 1496/1987, de 6 de novembre, en matèria d'expedició de títols oficials, o en l'Ordre ECI/2514/2007, de 13 d'agost (BOE núm. 200, de 21 d'agost), sobre expedició de títols universitaris oficials de màster i doctor, o en el Reial decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials (BOE núm. 190, de 6 d'agost). L'Administració justifica d'ofici el títol que figura en la sol·licitud de participació. |
2.1.2. Pel títol universitari oficial de Màster, diferent del requerit per a l'ingrés a la funció pública docent, per a l'obtenció del qual s'hagin exigit, almenys, 60 crèdits: |
3,0000 |
Documents justificatius: Fotocòpia del títol que es posseeix o certificació de l'abonament dels drets d'expedició del títol o certificat supletori de la titulació, expedit d'acord amb el previst, en el seu cas, en l'Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE núm. 167, de 13 de juliol) per a l'aplicació dels Reials decrets 185/1985, de 23 de gener, i 1496/1987, de 6 de novembre, en matèria d'expedició de títols oficials, o en l'Ordre ECI/2514/2007, de 13 d'agost (BOE núm. 200, de 21 d'agost), sobre expedició de títols universitaris oficials de màster i doctor, o en el Reial decret 1002/2010, de 5 d'agost, sobre expedició de títols universitaris oficials (BOE núm. 190, de 6 d'agost). L'Administració justifica d'ofici el títol que figura en la sol·licitud de participació. |
2.1.3. Pel reconeixement de suficiència investigadora o certificat-diploma acreditatiu d'estudis avançats: |
2,0000 |
||||
No es valorarà aquest mèrit quan hagi estat al·legat el títol de doctor. |
|
||||
|
|
||||
Documents justificatius: Fotocòpia del certificat-diploma corresponent. L'Administració justificarà d'ofici el títol que figura en la sol·licitud de participació. |
|
2.1.4. Per haver obtingut premi extraordinari en el doctorat, en la llicenciatura o grau o, en el cas de les titulacions atorgades pels conservatoris superiors de música, per la menció honorífica en el grau superior: |
1,0000 |
Documents justificatius: Fotocòpia de la documentació justificativa corresponent. L'Administració justificarà d'ofici el títol que figura en la sol·licitud de participació. |
|
2.2. Altres titulacions universitàries |
|
Les titulacions universitàries de caràcter oficial, que no han estat les exigides amb caràcter general per a l'ingrés al cos des del qual es concursa,o per a l'accés, en el seu dia, als llocs d'Inspecció Educativa es valoraran de la forma següent: |
|
2.2.1. Titulacions de grau: |
Pel títol universitari oficial de grau o equivalent: |
5,0000 |
Documents justificatius: La mateixa documentació justificativa que s'indica per a justificar els mèrits del subapartat 2.1.1. L'Administració justifica d'ofici el títol que figuren en la sol·licitud de participació. |
|
2.2.2. Titulacions de primer cicle: |
Per la segona i restants diplomatures, enginyeries tècniques, arquitectures tècniques o títols declarats legalment equivalents i pels estudis corresponents al primer cicle d'una llicenciatura, arquitectura o enginyeria: |
3,0000 |
En el cas de personal funcionari docent del subgrup A2, no es valorarà per a aquest apartat, en cap cas, el primer títol o estudis d'aquesta naturalesa que es presenti. |
En el cas de personal funcionari docent del subgrup A1, no es valorarà per a aquest apartat, en cap cas, el títol o estudis d'aquesta naturalesa que hagi estat necessaris superar per a l'obtenció del primer títol de llicenciat, enginyer o arquitecte que es presenti. |
No es valoraran els primers cicles que hagin permès l'obtenció d'altres titulacions acadèmiques de cicle llarg que s'al·leguin com a mèrits. |
|
Documents justificatius: Fotocòpia de tots els títols que es posseeixin o certificat de l'abonament dels drets d'expedició d'acord amb el previst en l'Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE núm. 167, de 13 de juliol) per l'aplicació dels Reials decrets 185/1985, de 23 de gener i 1496/1987, de 6 de novembre, en matèria d'expedició de títols oficials. |
|
Per a la valoració dels estudis corresponents al primer cicle d'una llicenciatura, arquitectura o enginyeria, certificació acadèmica de tots els títols o cicles que es posseeixin, en què consti de forma expressa que s'han superat totes les assignatures o crèdits conduents a l'obtenció d'aquests títol o cicles. En aquest cas l'Administració no ho justifica d'ofici perquè aquest fet no consta al Portal del Personal. |
|
2.2.3. Titulacions de segon cicle: |
Pels estudis corresponents al segon cicle de llicenciatures, enginyeries, arquitectures o títols declarats legalment equivalents: |
3,0000 |
En el cas del personal funcionari docent del subgrup A1, no es valoraran, en cap cas, els estudis d'aquesta naturalesa que s'hagin hagut de superar (primer cicle, segon cicle o, si escau, ensenyaments complementaris), per a l'obtenció del primer títol de llicenciat, enginyer o arquitecte que es presenti. Les titulacions de només segon cicle i els títols declarats equivalents a tots els efectes al títol universitari de llicenciat, només es valoraran com un segon cicle. |
|
Documents justificatius: Fotocòpia de tots els títols que es posseeixin o certificat de l'abonament dels drets d'expedició d'acord amb el previst a l'Ordre de 8 de juliol de 1988 (BOE núm. 167, de 13 de juliol). L'Administració justifica d'ofici els títols que figuren en la sol·licitud de participació. |
|
2.3. Titulacions d'ensenyaments de règim especial i de la formació professional : |
|
Les titulacions d'ensenyaments de règim especial atorgades per les escoles oficials d'idiomes, conservatoris professionals i superiors de música i dansa i escoles d'arts, així com les de la formació professional, en cas de no haver estat les exigides com a requisit per a l'ingrés en la funció pública docent o, si s'escau, que no hagin estat necessàries per a l'obtenció del títol al·legat, es valoren de la forma següent: |
a) Per cada certificat de nivell C2 del Consell d'Europa: |
4,0000 |
b) Per cada certificat de nivell C1 del Consell d'Europa: |
3,0000 |
c) Per cada certificat de nivell B2 del Consell d'Europa: |
2,0000 |
d) Per cada certificat de nivell B1 del Consell d'Europa: |
1,0000 |
Si escau valorar les certificacions assenyalades als apartats anteriors només es considera la de nivell superior que presenta el participant.
e) Per cada títol de tècnic superior d'Arts Plàstiques i Disseny, tècnic esportiu superior o tècnic superior de formació professional o equivalent: |
2,0000 |
f) Per cada títol professional de Música o Dansa: |
1,5000 |
Documents justificatius: |
Per valorar els certificats de les escoles oficials d'idiomes i títol professional de Música o Dansa: Fotocòpia del certificat/títol que es posseeixi o, si s'escau, certificació acreditativa de l'expedició del títol o certificació acreditativa d'haver superat els estudis conduents a la seva obtenció. |
|
Per valorar les titulacions de l'apartat e) s'haurà de presentar fotocòpia de la certificació acadèmica en què consti de manera expressa que s'han superat totes les assignatures o crèdits conduents a l'obtenció dels títols, i fotocòpia de la certificació acadèmica del títol al·legat per a l'ingrés al cos, així com fotocòpia de tots els títols que han estat necessaris per a l'obtenció del títol que al·lega per a l'ingrés al cos (batxillerat, tècnic superior, etc.). L'Administració no justifica d'ofici les titulacions d'aquest apartat. |
|
3. Formació i perfeccionament (MÀXIM 10 punts) |
3.1. Per activitats superades que tenguin per objecte el perfeccionament en la funció inspectora o amb aspectes relacionats amb l'organització escolar o amb l'ensenyament, organitzades pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i les conselleries que tenguin atribuïdes les competències en matèria educativa, per institucions sense ànim de lucre, sempre que dites activitats hagin estat homologades o reconegudes per les administracions educatives, així com les organitzades per les universitats: |
fins a 6,0000 |
Es puntuaran amb 0,1000 punts per cada 10 hores d'activitats de formació acreditades. A aquests efectes se sumaran les hores de totes les activitats, no puntuant la resta del número d'hores inferior a 10. |
Quan les activitats venen expressades en crèdits s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores. |
|
Documents justificatius: L'Administració justifica d'ofici els cursos superats que figuren en la sol·licitud de participació. Fotocòpia del certificat d'aquestes expedit per l'entitat organitzadora en què consti de forma expressa el número d'hores de duració de l'activitat. En el cas de les organitzades per les institucions sense ànim de lucre s'ha d'acreditar de forma fefaent el reconeixement o homologació d'aquestes activitats per l'Administració educativa corresponent, o certificat d'inscripció al registre de formació de l'Administració educativa. L'Administració justificarà d'ofici els cursos superats que figuren en la sol·licitud de participació. |
3.2. Per la impartició, direcció o coordinació d'activitats de formació que tenguin per objecte el perfeccionament en la funció inspectora o amb els aspectes relacionats amb l'organització escolar o amb l'ensenyament organitzats pel Ministeri d'Educació i Formació Professional i les conselleries que tenguin atribuïdes les competències en matèria educativa, per institucions sense ànim de lucre, sempre que hagin estat homologades o reconegudes per l'Administració educativa corresponent, així com les organitzades per les universitats: |
fins a 4,0000 |
Es puntuarà amb 0,1000 punts per cada 3 hores d'activitat de formació acreditades. A aquests efectes se sumaran les hores de totes les activitats, no es puntuaran la resta de número d'hores inferiors a 3. Quan les activitats venen expressades en crèdits s'entendrà que cada crèdit equival a 10 hores. Documents justificatius: Fotocòpia del certificat o document acreditatiu de la impartició en què consti de forma fefaent el número d'hores de durada de l'activitat. En el cas de les organitzades per les Institucions sense ànim de lucre s'haurà de acreditar, a més, de forma fefaent el reconeixement o homologació d'aquestes activitats per l'Administració educativa corresponent, o certificat d'inscripció en el registre de formació de l'Administració educativa. L'Administració justificarà d'ofici els cursos impartits que figuren en la sol·licitud de participació. 4. Altres mèrits (MÀXIM 20 punts) 4.1. Publicacions (fins a 5,0000 punts): Per publicacions de caràcter didàctic o científic directament relacionades amb l'ensenyament. Aquelles publicacions que, estant obligades a consignar l'ISBN en virtut del que disposa el Decret 2984/1972, de 2 de novembre, modificat pel Reial decret 2063/2008, de 12 de desembre, o, si escau, ISSN o ISMN, no en tenguin, no seran valorades, així com aquelles en les quals l'autor en sigui l'editor. Per a la valoració d'aquestes publicacions s'hauran de presentar els documents justificatius indicats en aquests subapartats amb les exigències que així s'indiquen. Puntuació específica assignable als mèrits baremables per aquest apartat:
a) Llibres en els seus diferents formats (paper o electrònic): |
|
|
fins a 1,0000 punts |
|
fins a 0,5000 punts |
|
fins a 0,4000 punts |
|
fins a 0,3000 punts |
|
fins a 0,2000 punts |
|
fins a 0,1000 punts |
b) Revistes en els seus diferents formats (paper o electrònic):
|
fins a 0,2000 punts |
|
fins a 0,1000 punts |
|
fins a 0,0500 punts |
Documents justificatius: |
En el cas de llibres, la següent documentació:
|
|
En relació amb els llibres editats per administracions públiques i universitats (públiques o privades) que no s'han difós en llibreries comercials, en la certificació han de constar el títol del llibre, l'autor o els autors, la data de la primera edició, el nombre d'exemplars, els centres de difusió (centres educatius, centres de professors, institucions culturals, etc.). |
En els supòsits en què l'editorial o associació hagin desapareguts, les dades requerides en aquesta certificació hauran de justificar-se per qualsevol mitjà d'una prova admissible en dret. |
|
En el cas de revistes, la següent documentació: |
|
|
En relació amb les revistes editades per administracions públiques i universitats (públiques o privades) que no s'han difós en establiments comercials, en la certificació han de constar el títol de la revista, l'autor o els autors, la data de la primera edició, el nombre d'exemplars, els centres de difusió (centres educatius, centres de professors, institucions culturals, etc.). |
|
4.2. Valoració del treball desenvolupat (fins a 10 punts): |
|
(Vegeu la disposició complementària tercera.) |
4.2.1. Per cada any de servei en llocs de sotsdirector general de la Inspecció d'Educació, inspector general o inspector en cap de la Inspecció Central d'Educació Bàsica, de Batxillerat o Ensenyament Mitjà de l'Estat, Coordinador General de Formació Professional, o en llocs equivalents dependents d'altres administracions educatives: |
1,5000 |
Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,1250 punts per cada mes complet. |
|
Documentació justificativa: Fotocòpia del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec. |
4.2.2. Per cada any de servei en llocs d'inspector central, inspector central d'Educació Bàsica, Batxillerat, o Ensenyament Mitjà de l'Estat, o Coordinador Central de Formació Professional, secretari o administrador de la Inspecció Central, inspector de la Sotsdirecció General de la Inspecció d'Educació, o en llocs equivalents dependents d'altres administracions educatives: |
1,0000 |
Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,0830 punts per cada mes complet.
Documents justificatius: Fotocòpia del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec.
4.2.3. Per cada any de servei en llocs d'inspector en cap provincial d'Educació Bàsica o inspector cap de Districte de Batxillerat o Ensenyament Mitjà de l'Estat o coordinador cap provincial de Formació Professional, o cap de servei provincial d'Inspecció Tècnica d'Educació, cap de divisió, o en llocs equivalents dependents d'altres administracions educatives: |
0,7500 |
||
Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,0620 punts per cada mes complet. |
|
||
|
|
||
Documentació justificativa: Fotocòpia del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec. |
|
||
|
|
||
4.2.4. Per cada any com a inspector cap de districte, cap adjunt, coordinador d'equips sectorials, coordinador de demarcació, o en llocs equivalents dependents d'altres administracions educatives: |
0,5000 |
Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,0410 punts per cada mes complet.
Documentació justificativa: Fotocòpia del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec.
4.2.5. Per cada any de serveis ocupant llocs en l'Administració educativa de nivell de complement de destinació igual o superior a l'assignat al cos pel qual participa, sempre que aquests siguin diferents dels enumerats en els subapartats 4.2.1 al 4.2.4 d'aquest annex: |
0,7500 |
Les fraccions d'any es computaran a raó de 0,0620 punts per cada mes complet. |
|
En el cas que s'hagi exercit simultàniament més d'un càrrec dels indicats en els subapartats 4.2.1 a 4.2.5 no podrà acumular-se la puntuació, i es valorarà el que pogués resultar més beneficiós per al concursant. |
|
Documentació justificativa: Fotocòpia del nomenament expedit per l'Administració educativa competent amb diligència de possessió i cessament o, si escau, certificació en la qual consti que a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds es continua en el càrrec. L'Administració justifica d'ofici els càrrecs que figuren en la sol·licitud de participació. |
4.3. Per ser personal funcionari de carrera dels cossos de catedràtics d'ensenyament secundari, d'escoles oficials d'idiomes, de música i arts escèniques o d'arts plàstiques i disseny: |
3,0000 |
Documents justificatius: Fotocòpia del títol administratiu o de la credencial o, si escau, del butlletí o diari oficial en el qual aparegui el seu nomenament. L'Administració justifica d'ofici aquesta condició si figura a la sol·licitud de participació.
4.4. Pel títol de professor de llengua catalana emès per la Conselleria d'Educació, Cultura i Universitats de les Illes Balears, o el certificat de coneixements superiors de català, orals i escrits (nivell D) o el certificat de nivell C2 de català emès a les Illes Balears per la Junta Avaluadora de Català, la Direcció General de Política Lingüística, la Direcció General de Cultura i Joventut, l'EBAP o l'Institut d'Estudis Baleàrics, o el certificat de Llengua III del Pla de Reciclatge i Formació Lingüística i Cultural emès per l'ICE: |
2,0000 |
No es valoraran per aquest apartat les titulacions al·legades com a requisit per a l'ingrés en la funció pública docent ni les titulacions d'ensenyaments de règim especial atorgades per les escoles oficials d'idiomes de català i valencià, ja que aquestes titulacions es puntuen per l'apartat 3.3.
Documents justificatius: Fotocòpia del títol o certificat. L'Administració justifica d'ofici les titulacions que figuren en la sol·licitud de participació.
Disposicions complementàries
Primera
Els mèrits acreditats per les persones participants s'han d'haver complit o reconegut en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Únicament es valoren, per tant, els mèrits perfeccionats i acreditats fins la finalització d'aquest.
En el cas que un mateix document justificatiu es pugui valorar en més d'un apartat d'aquest annex, només es valorarà en l'apartat que suposi una puntuació més beneficiosa per a l'interessat.
Segona
Mèrits acadèmics
1. Per poder obtenir puntuació per altres titulacions universitàries de caràcter oficial, s'ha de presentar fotocòpia de quants títols es posseeixin, inclòs l'al·legat per a l'ingrés en el cos.
2. Pel que fa a la baremació de titulacions de primer cicle, no s'entendrà com a tal la superació d'algun dels cursos d'adaptació. Per a la valoració de l'apartat 2.2 no es consideren com a títols distints les diferents especialitats o mencions que es consignin en una mateixa titulació.
3. En els subapartats de l'apartat 2.1 només es valorarà un títol per cada un d'aquests. Així mateix, als efectes del subapartat 2.1.2, quan s'al·legui el títol de doctor no es valora el títol de màster oficial que sigui un requisit d'accés al doctorat.
4. En el cas de títols obtinguts a l'estranger o expedits per institucions docents d'altres països, s'ha d'adjuntar també la corresponent homologació.
5. No es baremaran per l'apartat 2.1 i 2.2 els títols universitaris no oficials que, d'acord amb la disposició addicional onzena del Reial decret 1393/2007, de 29 d'octubre, pel qual s'estableix l'ordenació dels ensenyaments universitaris oficials, siguin expedits per les universitats en ús de la seva autonomia.
Tercera
Valoració del treball desenvolupat
Només es valorarà el seu acompliment com a personal funcionari de carrera.