Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR D'EIVISSA

Núm. 10283
Acord del Consell Executiu del Consell Insular d’Eivissa, d’aprovació de les bases i la convocatòria de prestacions socials de caràcter econòmic en règim de concurrència competitiva, en matèria de Serveis Socials, per fer front a l’impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

El Consell Executiu del Consell Insular d'Eivissa, en sessió ordinària de data 23 d'octubre de 2020, va aprovar per unanimitat, l'acord següent:

“(...)

PROPOSTA D'ACORD

PRIMER. Acordar la aplicació de la tramitació d'urgència al procediment de concessió de les prestacions objecte d'aquest expedient, de conformitat amb l'article 33 de la Llei 39/2015,d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, per concórrer raons d'interès públic.

SEGON. Aprovar la convocatòria de prestacions socials de caràcter econòmic en règim de concurrència competitiva, en matèria de Serveis Socials, per fer front a l'impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19.

TERCER. Aprovar les bases de prestacions socials de caràcter econòmic, en règim de concurrència competitiva, i els annexes que l'acompanyen que han de regir la dita convocatòria i que obren a l'expedient amb el CSV 13071017053223744301.

QUART. Autoritzar la despesa d'un màxim de sis-cents mil euros (600.000 €), amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2316 48900, dels vigents pressupostos de la Corporació, per les prestacions socials de caràcter econòmic en règim de concurrència competitiva, en matèria de Serveis Socials, per fer front a l'impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19.

CINQUÈ. Delegar en la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans la resolució de concessió i de pagament de les prestacions, tal i com exposa la base onzena de la convocatòria.

SISÈ. Publicar al Butlletí Oficial de les Illes Balears i a la seu electrònica del Consell Insular la referida convocatòria."

(...)"

Convocatòria de prestacions socials de caràcter econòmic en règim de concurrència competitiva, en matèria de Serveis Socials, per fer front a l'impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19

Justificació

La naturalesa excepcional de la pandèmia de la COVID-19 i de les mesures adoptades per al seu control ha provocat conseqüències d'escala significativa en la societat. L'impacte directe sobre l'activitat econòmica, unida a l'estacionalitat del nostre mercat laboral, ha desembocat en una profunda crisi social, projectant els seus efectes més perjudicials sobre famílies que han patit una disminució dels ingressos provinents dels rendiments del treball i/o un augment de les despeses per atendre les càrregues familiars.

Per tot això, per contribuir a la recuperació de l'equilibri de l'economia domèstica i per arribar al més prompte possible a la població de la nostra illa més vulnerable i insegura, és necessària la col·laboració per part de les administracions públiques.

De conformitat amb l'article 20 de la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears, les prestacions del sistema públic de serveis socials poden ser tècniques, econòmiques o tecnològiques. Entre aquestes prestacions es regulen les ajudes econòmiques que s'ofereixen a les persones i que es destinen a complir amb les finalitats establertes per l'article 3 de la present llei.

En aquest sentit, entre els objectius de les polítiques de serveis socials establerts a l'article 3 de la Llei 4/2009 ja esmentada se cita el següent: “(...//...) k) Detectar i atendre les situacions de manca de recursos bàsics i les necessitats socials tant de les persones com dels grups i la comunitat en general.”

El concepte de prestació econòmica està regulat a l'article 22 de la Llei 4/2009 ja esmentada, del següent tenor literal:

“1. Són prestacions econòmiques les aportacions dineràries que tenen com a finalitat atendre determinades situacions de necessitat en què es troben les persones que no disposen de recursos econòmics suficients per fer-hi front i no estan en condicions d'aconseguir-ne o rebre'n d'altres fonts.

2. Les prestacions econòmiques es poden atorgar amb caràcter de dret subjectiu, dret de concurrència o urgència social.

3. Les prestacions econòmiques que es derivin del desenvolupament d'aquest article queden excloses de l'àmbit d'aplicació de la normativa general de subvencions.”

Així mateix, l'article 37 de la Llei 4/2009 enumera les competències del consells insulars, entre les quals cita al punt i: “concedir, gestionar i tramitar les prestacions econòmiques incloses en les competències pròpies en matèria de serveis socials, i aquelles que se'ls encomani dins el marc de planificació general del Govern de les Illes Balears.”

Amb el propòsit de donar més garanties econòmiques a les famílies sense recursos, el Govern de les Illes Balears ha aprovat el Decret llei 10/2020, de 12 de juny, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears, que desenvolupa l'article 22 de la Llei 4/2009 de Serveis Socials de les Illes Balears que fa referència a les tipologies de prestacions econòmiques del sistema.

Tota aquesta normativa dona peu a aquesta Corporació per a la previsió de certs ajuts de naturalesa social, que hauran de ser tractats com una prestació social de caràcter econòmic, a tenor de les previsions contengudes a l'article 2 del Decret llei 10/2020, de 12 de juny que les defineix com a aportacions dineràries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, dels consells insulars, dels ajuntaments i de les mancomunitats de municipis amb la finalitat d'atendre determinades situacions de necessitat en què es troben les persones que no disposen de recursos econòmics suficients per afrontar-les i que no estan en condicions d'aconseguir-ne o rebre'n d'altres fonts. I, dins de les seues modalitats de l'article 3, una prestació de caràcter econòmic de concurrència competitiva.

D'altra banda, vist que es tracta d'una mesura urgent per pal·liar, tant com sigui possible, les afeccions econòmiques que està tenint la pandèmia de la COVID-19, perquè puguin arribar al més prompte possible als seus possibles beneficiaris, i atesa la necessitat d'executar les dites prestacions dins l'exercici pressupostari corrent i la dificultat que això suposa vista la data en què es tramita aquesta convocatòria, és necessari agilitzar al màxim els tràmits administratius i, per això, atès que ni el Decret llei 10/2020 ni la Llei 4/2009 desenvolupament regulen la tramitació d'urgència del procediment de concessió de prestacions, s'aplicarà supletòriament l'article 33 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques, que permet acordar d'ofici quan raons d'interès públic ho aconsellin, l'aplicació de la tramitació d'urgència, la qual cosa suposa reduir a la meitat els terminis establerts per al procediment ordinari, excepte els relatius a la presentació de sol·licituds i recursos. A més, no escaurà cap recurs contra l'acord que declari l'aplicació de la tramitació d'urgència del procediment, sens perjudici del procedent contra la resolució que posi fi al procediment.

1. Objecte

L'objecte d'aquesta convocatòria és establir els criteris i regular el procediment de concessió de prestacions socials de caràcter econòmic en matèria de Serveis Socials, per fer front a l'impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19, a persones residents a l'illa d'Eivissa amb dificultats d'afrontar les seues despeses i que compleixen els requisits establerts a la base 4.

2. Finalitat

Aquestes prestacions socials de caràcter econòmic tenen per finalitat contribuir a pal·liar la pèrdua de capacitat econòmica de persones residents de l'illa d'Eivissa, com a conseqüència de la crisi sanitària derivada de la COVID-19, des de la declaració de l'estat d'alarma -en data 14 de març- fins al 30 de setembre de 2020, respecte del mateix període de temps de l'any 2019.

3. Modalitats, consignació pressupostària i límits de l'ajuda econòmica

3.1. El pressupost per a les prestacions que es regulen a aquesta convocatòria és de sis-cents mil euros (600.000 €) amb càrrec a l'aplicació pressupostària 2316 48900 del pressupost del Consell Insular d'Eivissa per a l'exercici 2020, que es distribuirà, segons les modalitats següents:

- Modalitat A: Dones víctimes de violència de gènere: cent vint-i-cinc mil euros (125.000 €).

- Modalitat B: Discapacitats amb dificultats per accedir al món laboral: cent vint-i-cinc mil euros (125.000 €).

- Modalitat C: Famílies acollidores de menors amb mesura de protecció: cinquanta mil euros (50.000 €).

- Modalitat D: Persones o famílies vulnerables no incloses en cap de les modalitats anteriors: tres-cents mil euros (300.000 €).

3.2. En cap cas l'import mínim de l'aportació serà inferior a 1.000 euros i l'import màxim superior a 1500 euros per persona beneficiària.

3.3. Si encara hi hagués romanent en una línia es repartiria proporcionalment entre les altres línies.

3.4. Les prestacions tenen caràcter puntual i única per unitat familiar, per la qual cosa s'exhaureixen amb una aportació dinerària per fer front l'objecte i la finalitat previstes a aquestes bases i per a l'exercici de l'any 2020.

4. Persones beneficiàries

Les persones beneficiàries han de trobar-se en una situació de necessitat, entenent per aquesta qualsevol contingència que té lloc o apareix com a conseqüència de la pandèmia i que afecta la capacitat econòmica de la unitat familiar.

Les persones beneficiàries han de complir els següents requisits:

4.1 Requisits generals

Són condicions generals per accedir:

a) Haver patit una disminució d'un 15% o més dels ingressos econòmics familiars des de la declaració de l'estat d'alarma en data 14 de març fins al 30 de setembre de 2020 amb motiu de la pandèmia provocada per la COVID-19, respecte als ingressos de l'any anterior en el mateix període.

b) Que els ingressos de la unitat familiar, dividits per el nombre de membres que la componen, no superin el 100% de l'IPREM (indicador públic de renda d'efectes múltiples) vigent durant el període assenyalat al paràgraf anterior.

c) Residència a qualsevol municipi de l'illa d'Eivissa amb un mínim de dotze mesos d'antelació a la data de presentació de la sol·licitud. S'exceptua el requisit de l'antiguitat de la residència en els casos següents:

- Les persones incorporades a una unitat de convivència per motius de naixement, adopció, guarda, acolliment familiar, tutela o curatela o situació assimilada.

- Les dones víctimes de violència masclista a l'illa d'Eivissa.

4.2 Requisits específics

A part dels requisits generals, per poder ser beneficiàries de les ajudes les persones físiques hauran de complir els requisits següents segons la modalitat:

- Modalitat A: Ser víctima de violència de gènere.

- Modalitat B: Ser persona amb una discapacitat reconeguda igual o superior al 33%, trobar-se en edat laboral (entre 16 i 67 anys) i trobar-se amb dificultats per accedir al món laboral. S'entén per persona amb discapacitat amb aquella que tengui una resolució del grau de discapacitat de l'òrgan competent, o resolució de la Seguretat Social per incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa, o resolució de classes passives de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

- Modalitat C: Poden ser-ne beneficiàries les persones físiques que tenguin formalitzat un acolliment familiar d'urgència, temporal o permanent, en família extensa o família aliena, en el moment de la sol·licitud. En el supòsit de matrimonis o parelles de fet que exerceixin l'acolliment de forma conjunta, només un d'ells, indistintament, podrà ser-ne beneficiari, sense perjudici que aquest haurà d'aplicar-la en benefici de la unitat familiar acollidora i per a la finalitat per la qual s'atorga.

-Modalitat D: No es requereix cap requisit específic; únicament hauran de complir els requisits generals de la base 4.1.

4.3. Tots aquests requisits s'acreditaran amb la presentació de la documentació prevista a la base 10.

5. Obligacions de les persones beneficiàries

Les persones beneficiàries de les ajudes estan obligades a:

- Col·laborar en tot allò que el Departament de Benestar Social i Recursos Humans els requereixi.

- Comunicar l'obtenció d'altres subvencions o ajudes per a la mateixa finalitat i període objecte de la prestació.

- Reintegrar l'import de les prestacions indegudament percebudes.

Així mateix, també queden sotmeses a totes aquelles altres obligacions que es derivin de la normativa que sigui d'aplicació.

6. Criteris de valoració i ordre de prelació

6.1. L'ordre de prelació vendrà determinat per criteris econòmics, que es valoraran de la següent manera:

a) Per determinar la renda per càpita es computaran tots els ingressos econòmics de tots els membres de la unitat de convivència des de la declaració de l'estat d'alarma (14 de març) fins al 30 de setembre, dividits pel seu nombre de membres. Quan la persona beneficiària visqui sola, el càlcul de la renda per càpita es dividirà per 1,5 per compensar les diseconomies del cas.

b) En el càlcul dels ingressos familiars, a més dels rendiments procedents de la feina, s'han de computar:

- les subvencions i prestacions de qualssevol tipus, públiques o privades que s´hagin rebut amb motiu de la crisi ocasionada per la COVID-19.

- els ingressos procedents de rendiments del patrimoni o de qualsevol altre títol.

- les pensions i subsidis (incloent els derivats de l'aplicació de la Llei de dependència), així com de les pensions compensatòries i d'aliments fixades mitjançant resolució judicial.

6.2. Els rendiments procedents de la feina, sigui per compte propi o aliena, s'hauran de justificar mitjançant la presentació de la documentació descrita a la base 10, a l'efecte de comprovar la disminució del 15% d'ingressos prevista a la base quarta.

6.3. Les sol·licituds que compleixin els requisits exigits per la convocatòria, una vegada valorades, s'ordenaran de menor a major segons la renda per càpita de cada unitat familiar. En cas d'empat entre dos o més sol·licituds, l'ordre de prelació es determinarà d'acord amb el següent:

1. Per nombre de membres de la unitat familiar, ordenats de major a menor.

2. Persones discapacitades o en situació de dependència a càrrec.

3. Menors a càrrec.

4. Si els criteris anteriors no resolen l'empat, s'atendrà a l'ordre de presentació de la sol·licitud.

6.4. Les prestacions s'atorgaran d'acord amb aquest ordre de prelació fins que s'exhaureixi el crèdit pressupostari disponible.

7. Quantia de la prestació econòmica

L'import de la prestació és puntual i únic per unitat familiar i es concedirà seguint l'ordre de prelació d'acord amb la distribució següent:

- Rendes inferiors al 50% de l'IPREM: una aportació única de 1.500 euros per unitat familiar.

- Rendes entre el 50% i el 100% de l'IPREM: una aportació única de 1.000 euros per unitat familiar.

- Rendes superiors al 100% de l'IPREM: quedaran excloses d'aquesta convocatòria.

8. Publicitat

Aquestes Bases es publicaran al Butlletí Oficial de les Illes Balears, a la pàgina web (www.conselldeivissa.es) i a la seu electrònica (https://seu.conselldeivissa.es) del Consell Insular d'Eivissa .

La publicació dels actes i els tràmits del procediment i la resolució de concessió es faran mitjançant la seua inserció al tauler d'anuncis i edictes electrònics de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es) de conformitat amb el previst a l'article 43 de la Lei 39/2015, d'1 d'octubre de procediment administratiu de les administracions públiques, i de conformitat amb els requisits contenguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, i les indicacions de l'Agència Espanyola de Protecció de Dades.

D'altra banda, per tal de donar compliment al principi de publicitat que les persones beneficiàries han de complir, es publicarà la mateixa resolució de concessió, amb els mateixos requisits contenguts a la Llei orgànica 3/2018, de 5 de desembre, de protecció de dades de caràcter personal i garantia dels drets digitals, al portal de transparència del Consell Insular d'Eivissa.

El Departament competent, sense perjudici de la publicitat preceptiva, ha de donar la màxima difusió a la convocatòria per concedir prestacions socials de caràcter econòmic.

9. Presentació de sol·licituds i esmena

9.1. El termini per presentar les sol·licituds serà de deu dies hàbils, a partir de l'endemà de la data de publicació de la convocatòria d'aquestes prestacions en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

Les sol·licituds de prestació es formalitzaran mitjançant instància, segons el model normalitzat que figura com a Annex I d'aquesta convocatòria.

Només es podrà presentar sol·licitud per a una única modalitat de les previstes a la base 3, i només una sol·licitud per unitat familiar.

9.2. Les sol·licituds es presentaran al Registre General del Consell Insular d'Eivissa (avinguda d'Espanya, 49, 07800 Eivissa). Així com també hi haurà la possibilitat de registrar les sol·licituds telemàticament a la pròpia seu electrònica habilitada a tal fi, de conformitat amb l'article 14.2 de la Llei 39/2015 o en qualsevol de les formes establertes a l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

Si la sol·licitud s'envia per correu, la documentació corresponent s'ha de presentar en un sobre obert per tal que l'exemplar destinat al Consell Insular d'Eivissa es dati i se segelli abans que se certifiqui. En el cas que l'oficina de correus corresponent no dati i segelli la sol·licitud, s'entendrà com a data vàlida de presentació la d'entrada al Registre General del Consell Insular d'Eivissa.

Si la sol·licitud es lliura en un lloc que no és el Registre del Consell Insular d'Eivissa, es recomana enviar al correu electrònic dep.benestar@conselldeivissa.es el full amb el segell d'entrada dins termini al Departament de Benestar Social i Recursos Humans durant les 24 hores següents al lliurament. En els mateixos termes, si s'envia per correu certificat, es recomana trametre per fax el full de la sol·licitud amb el segell de Correus en què consti la tramesa dins termini.

9.3. Si la sol·licitud no reuneix els requisits exigits o manca alguna documentació, es requerirà la persona sol·licitant perquè en el termini de 5 dies ho esmeni i se l'advertirà que, en el cas que no ho faci, es considerarà desistida la seua sol·licitud, d'acord amb el que disposa l'article 68 en relació amb l'article 33 (sobre la tramitació d'urgència) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.

10. Documentació a presentar

Les sol·licituds aniran acompanyades de la següent documentació:

10.1. Documentació general

S'haurà de presentar en totes les modalitats la següent documentació:

- Imprès de sol·licitud de prestació puntual, degudament emplenat, signat per la persona sol·licitant i datat (Annex I).

- DNI, NIE o passaport de la persona sol·licitant.

- Sol·licitud d'alta o modificació com a creditor del Consell Insular d'Eivissa a efectes econòmics, a nom de la persona sol·licitant, la qual es pot descarregar a la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es), en el supòsit que no s'hagi presentat prèviament.

- Per acreditar els factors econòmics i laborals, cada membre de la unitat familiar en edat laboral i amb ingressos que conviuen al domicili, haurà d'aportar:

a) model declaració responsable d'ingressos corresponents al període de 14 de març i 30 de setembre dels any 2019 i 2020 , degudament emplenada, signada i datada (Annex II).

b) certificat de vida laboral i nòmines o declaracions d'IVA corresponents al període de 14 de març i 30 de setembre dels any 2019 i 2020.

c) qualssevol altres justificants que es considerin adients per acreditar el compliment de les bases (pensions no contributives o de Seguretat Social per incapacitat permanent en grau de total/absoluta/gran invalidesa, resolució de concessió d'altres ajudes o subvencions, rendiments del patrimoni...).

- Per acreditar els factors personals i familiars, per cada membre que conviu a la unitat familiar:

a) certificat històric de residència a qualsevol municipi de l'illa d'Eivissa o, en el seu defecte, certificat de residència i declaració jurada de residència a l'illa amb un mínim de dotze mesos d'antelació a la data de presentació de la sol·licitud segons el model de l'annex III.

b) per famílies amb persones discapacitades o en situació de dependència a càrrec, hauran de presentar documentació acreditativa.

c) qualsevol altre que considerin adient per acreditar el compliment de les bases.

10.2. Documentació específica per modalitat

A més de la documentació general descrita a la base 10.1, s'haurà d'aportar segons la modalitat per a la qual sol·licitin la prestació:

a) Modalitat A: Ser víctima de violència de gènere.

- Sentència, interlocutòria, informe del Ministeri Fiscal, informe expedit pel Servei específic de l‘illa d'Eivissa o per qualsevol dels mitjans establerts a l'article 78 de la Llei 11/2016, de 28 de juliol, d'igualtat de dones i homes, i a l'article 23 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.

b) Modalitat B: Discapacitats amb dificultats per accedir al món laboral.

- Resolució del grau de discapacitat igual o superior al 33 %, o resolució de la Seguretat Social per incapacitat permanent en grau de total, absoluta o gran invalidesa, o resolució de classes passives de jubilació o retir per incapacitat permanent per al servei o inutilitat.

- Targeta de demanda d'ocupació del SOIB (Servei d'ocupació de les Illes Balears) o qualsevol altre document que acrediti trobar-se amb dificultats per accedir al món laboral.

c) Modalitat C: Famílies acollidores de menors amb mesura de protecció.

- Resolució de constitució de l'acolliment familiar.

- Qualsevol altre que considerin adient per acreditar el compliment de les bases.

10.3. El Consell Insular d'Eivissa pot sol·licitar la documentació complementària que consideri necessària per concedir la prestació.

11. Procediment de concessió de la prestació, el pagament i la justificació

El procediment de concessió dels ajuts econòmics objecte d'aquesta convocatòria es tramitarà pel sistema de concurrència competitiva mitjançant convocatòria pública, previst al Decret 10/2020, de 12 de juny (Títols I i III), de manera que la selecció de les persones beneficiàries es realitzarà a través de la comparació en un únic procediment de totes les sol·licituds presentades, amb la finalitat d'establir l'ordre de prelació entre aquestes, d'acord amb els criteris de valoració establerts.

11.1. Ordenació, instrucció, resolució i publicació

El Departament de Benestar Social i Recursos Humans del Consell Insular d'Eivissa serà el competent per instruir el procediment de tramitació de sol·licituds.

L'equip tècnic del Departament examinarà les sol·licituds presentades, les valorarà d'acord amb els criteris de la convocatòria i emetrà un informe tècnic sobre la base del qual es formularà la proposta de resolució.

Les prestacions es concediran, per delegació del Consell Executiu, mitjançant resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans. En la mateixa resolució en què es concedeixi la prestació es determinarà a la persona beneficiària i l'import de la prestació que li correspongui percebre.

De conformitat amb l'article 21 en relació amb l'article 33 (sobre la tramitació d'urgència) de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, els expedients es resoldran en un termini màxim de tres mesos a comptar des de la finalització del termini de presentació de les sol·licituds a què es refereix aquesta convocatòria. Transcorregut aquest termini sense que s'hagi dictat acord exprés, la sol·licitud s'ha d'entendre desestimada.

La notificació de la resolució de les prestacions es realitzarà mitjançant la publicació al tauler d'edictes de la seu electrònica del Consell Insular d'Eivissa (https://seu.conselldeivissa.es).

11.2. Pagament i justificació

El pagament de la prestació és puntual i únic per unitat familiar, i es realitzarà per transferència bancària al número de compte que consti a l'imprès presentat juntament amb la sol·licitud, una vegada dictada la resolució de la consellera executiva del Departament de Benestar Social i Recursos Humans.

L'obtenció de prestacions dins aquesta convocatòria no genera cap dret a l'obtenció d'altres en exercicis posteriors.

Aquestes prestacions no requeriran més justificació que l'acreditació prèvia del compliment dels requisits exigits a les bases per part de la persona sol·licitant. Tot i això, es podran establir els controls que s'estimin pertinents per verificar el compliment dels requisits i condicions prevists a les bases.

11.3. Règim de recursos

Les resolucions dictades per delegació s'han de considerar dictades per l'òrgan delegant (el Consell Executiu), no exhaureixen la via administrativa i s'hi podrà interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular d'Eivissa en el termini d'un mes comptador a partir del dia següent de la publicació de la resolució en el BOIB, tot d'acord amb els articles 112.1,121 i 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre del procediment administratiu comú de les administracions públiques, en relació amb l'article 22.2 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars, i l'article 147.1 del Reglament orgànic del Consell Insular d'Eivissa. El recurs haurà de resoldre's en el termini de tres mesos, transcorreguts els quals s'entendrà desestimat i quedarà expedita la via contenciosa administrativa.

Tot això sense perjudici de qualsevol altre recurs o acció que es consideri pertinent.

11.4. Cancel·lació de les dades de caràcter personal

Una vegada que la resolució de la convocatòria adquireixi fermesa en la via administrativa i, si escau, en la via judicial es cancel·laran les dades de caràcter personal facilitades, de conformitat amb la previsió de l'article 73 del Decret llei 10/2020, de 12 de juny.

12. Causes especifiques de denegació o extinció de la prestació

- No reunir els requisits exigits en les presents Bases.

- Falsejament o ocultació de dades per obtenir o augmentar la prestació econòmica.

- Renúncia de la persones beneficiàries a la prestació econòmica.

- Altres causes de caràcter greu imputables a la persona beneficiària no previstes en els apartats anteriors.

13. Reintegrament de la prestació

Les persones destinatàries, per iniciativa pròpia o per requeriment de l'administració, han de reintegrar les quanties rebudes per error o percebudes indegudament quan es produeixin algunes de les causes d'extinció o denegació de la prestació, per modificació de la prestació o qualsevol altra causa admesa en dret, d'acord amb l'article 40 del Decret 75/2004, de 27 d'agost, de desplegament de determinats aspectes de la Llei de finances i de les de pressuposts generals de la comunitat autònoma de les Illes Balears, i amb l'article 77 de la Llei 14/2014, de 29 de desembre, de finances de la comunitat autònoma de les Illes Balears.

14. Incompatibilitat/compatibilitat amb altres ajudes i/o prestacions

Les prestacions de concurrència competitiva no són incompatibles, per la seua naturalesa, amb cap pensió ni prestació pública, de conformitat amb l'article 9.2 del Decret 10/2020, de 12 de juny.

15. Règim jurídic

En tot allò no previst en aquestes Bases s'han d'aplicar els preceptes del Decret llei 10/2020, de 12 de juny, de prestacions socials de caràcter econòmic de les Illes Balears (BOIB núm. 109, de 16 de juny; correcció d'errata per Resolució de 19 de juny de 2020 -BOIB núm. 112, de 20 de juny- i modificat per Decret llei 12/2020, de 28 d'agost -BOIB núm. 150, de 29 d'agost-) i, supletòriament, així com pel que fa al procediment sancionador, s'ha d'aplicar la Llei 4/2009, d'11 de juny, de serveis socials de les Illes Balears; per la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques i per la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic.

  

Eivissa, 26 d'octubre de 2020

La cap de seccio de Serveis Socials

Ana Andreu Mas

 

 

ANNEX I

Sol·licitud de prestacions socials de caràcter econòmic en règim de concurrència competitiva, en matèria de Serveis Socials, per fer front a l'impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19

  1. AJUDES QUE SE SOL·LICITEN

PRESTACIÓ SOCIAL DE CARÀCTER ECONÒMIC

 

 

MODALITAT (marqueu només una opció a la casella amb una «X»

(   )

Modalitat A: Dones víctimes de violència de gènere

(   )

Modalitat B: Discapacitats amb dificultats per accedir al món laboral

(   )

Modalitat C: Famílies acollidores de menors amb mesura de protecció

(   )

Modalitat D: Persones o famílies vulnerables no incloses en cap de les modalitats anteriors

  1. DADES DE LA PERSONA SOL·LICITANT

Llinatges i nom

DNI/NIE

Data de naixement

Edat

Estat civil

Domicili

Núm.

Localitat

Codi postal

Província

 

Telèfon

e-mail

Vull rebre la notificació per

Correu electrònic □

Correu postal (en paper) □

  1. PERSONES QUE CONVIUEN AMB LA PERSONA BENEFICIÀRIA

Nom i cognoms

Parentiu

DNI

Data de naixement

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. DADES DE LA PERSONA REPRESENTANT LEGAL

(Heu d'emplenar aquest apartat sempre que formuli la sol·licitud una persona diferent a la persona beneficiària i sigui el seu representant legal)

Cognoms i nom

DNI / NIE

Data de naixement

Telèfon

Domicili

Núm.

Localitat

Codi postal

Província

 

Relació amb la persona sol·licitant

Títol de la representació (*)

(*) Pàtria potestat, tutor, guardador/a de fet, etc.

(   )

Les persones interessades donen el seu consentiment exprés perquè les administracions i organismes públics, en els termes prevists en la legislació reguladora de la protecció de dades de caràcter personal, comuniquin al Departament de Benestar Social i Recursos Humans les dades d'aquest caràcter i, en concret, les relatives a la identificació personal, el padró, la situació laboral, el cobrament de pensions o prestacions públiques, si n'és el cas, la situació de discapacitat i la situació civil i de parentiu, pròpia i dels descendents menors d'edat.

DECLARACIÓ

Declar, sota la meua responsabilitat, que les dades que he escrit en aquesta sol·licitud són certes i que la documentació que no s'adjunta a aquesta sol·licitud es va presentar en aquest Consell Insular en data .............................................. i registre d'entrada núm. ............................................

Eivissa, ........ d........................... de 2020

(Signatura)

  

ANNEX II

(l'ha d'emplenar cada membre de la unitat familiar amb ingressos)

Convocatòria de prestacions socials de caràcter econòmic en règim de concurrència competitiva, en matèria de Serveis Socials, per fer front a l'impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19

Nom i llinatges:

DNI / NIE / PASSAPORT:

Declaració responsable en relació amb els ingressos familiars

 

Concepte:

TIPU D' INGRESSOS

ANY 2019

MARÇ

 

 

 

 

 

ABRIL

 

 

 

 

 

MAIG

 

 

 

 

 

JUNY

 

 

 

 

 

JULIOL

 

 

 

 

 

AGOST

 

 

 

 

 

SETEMBRE

 

 

 

 

 

 

TIPU D'INGRESSOS

ANY 2020

MARÇ

 

 

 

 

 

ABRIL

 

 

 

 

 

MAIG

 

 

 

 

 

JUNY

 

 

 

 

 

JULIOL

 

 

 

 

 

AGOST

 

 

 

 

 

SETEMBRE

 

 

 

 

 

En relació amb la sol·licitud de prestació social de caràcter econòmic en règim de concurrència competitiva, en matèria de Serveis Socials, per fer front a l'impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19 , DECLAR RESPONSABLEMENT que:

(   ) No s'ha demanat cap altra ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat.

(   ) Sí s'ha demanat altra/es ajuda/es per a la mateixa finalitat i sí s'han concedit:

............................................................................................

............................................................................................

(  ) S'ha demanat ajuda o subvenció per a la mateixa finalitat i encara no s'ha resolt:

............................................................................................

............................................................................................. 

I que comunicaré al Consell Insular d'Eivissa qualsevol incidència en relació amb aquest assumpte.

(   ) Autoritz l'òrgan instructor a comprovar si la persona sol·licitant ha sol·licitat/percebut subvencions a altres administracions públiques .

(Firma)

Eivissa, ........ d........................... de 2020

   

Annex III

Convocatòria de prestacions socials de caràcter econòmic en règim de concurrència competitiva, en matèria de Serveis Socials, per fer front a l'impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19

Declaració responsable en relació amb la residència a l'illa d'Eivissa

NOM I LLINATGES

DNI / NIE / PASSAPORT

MUNICIPI

DATA D'INICI DE LA RESIDÈNCIA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

En relació amb la sol·licitud de prestació social de caràcter econòmic en règim de concurrència competitiva, en matèria de Serveis Socials, per fer front a l'impacte econòmic familiar ocasionat per la COVID-19; DECLAR RESPONSABLEMENT que:

(   ) Autoritz l'òrgan instructor a comprovar que la persona sol·licitant i els membres de la seua unitat familiar resideixen a l'esmentat municipi des de la data indicada.

(Firma)

Eivissa, ........ d........................... de 2020