Secció II. Autoritats i personal
Subsecció segona. Oposicions i concursos
CONSELL INSULAR DE MENORCA
Núm. 10093
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca de data 5 d’octubre de 2020, relatiu a deixar sense efecte la convocatòria i les bases per al proveïment de cinc llocs de caporal del Consell Insular de Menorca i aprovar una nova convocatòria i les bases per al proveïment de quatre llocs de caporal, tres al parc de Ciutadella i un al parc de Maó
En data 2 de març de 2020 el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca va aprovar la convocatòria i les bases per al proveïment de cinc llocs de caporal del Consell Insular de Menorca, publicades en el BOIB núm. 97 de 30 de maig de 2020.
S'han detectat unes errades en les bases, per la qual cosa s'ha vist la conveniència d'introduir-hi millores.
L'article 109.2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, estableix que les administracions públiques poden rectificar en qualsevol moment, d'ofici o a instància dels interessats, els errors materials, de fet o aritmètics existents en els seus actes.
No s'han produït els nomenaments i, per tant, no s'han produït drets adquirits que podrien generar perjudicis als empleats.
Per l'exposat anteriorment es fa necessari deixar sense efecte la convocatòria i les bases per al proveïment de cinc llocs de caporal del Consell Insular de Menorca, aprovades en data 2 de març de 2020 per Consell Executiu del Consell Insular de Menorca i publicades en el BOIB núm. 97 de 30 de maig de 2020, i aprovar una nova convocatòria amb les bases millorades.
Tenint en compte l'anterior, es fa públic l'acord adoptat pel Consell Executiu, a proposta del conseller executiu del Departament de Serveis Generals, que es detalla a continuació:
Primer. Deixar sense efecte la convocatòria i les bases per al proveïment de cinc llocs de caporal del Consell Insular de Menorca publicades en el BOIB núm. 97 de 30 de maig de 2020.
Segon. Aprovar la convocatòria i les bases per al proveïment de quatre llocs de caporal, tres al parc de bombers de Ciutadella i un al parc de Maó.
Tercer. Ordenar la publicació de la nova convocatòria i les bases esmentades.
Quart. Convalidar les sol·licituds presentades amb l'aportació, si escau, de nous mèrits, que en el cas del temps treballat serà aportada d'ofici pel Servei de Gestió de Persones del CIM.
Cinquè. Obrir un nou termini de presentació de sol·licituds de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà d'haver-se publicat en el BOIB, tenint en compte que, sempre que no manifestin el contrari, els aspirants que ja havien presentat la seva sol·licitud continuen dins el procés de provisió.
ANNEX
BASES DE LA CONVOCATÒRIA PER AL PROVEÏMENT DE QUATRE LLOCS DE CAPORAL DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA
PRIMERA. Objecte de la convocatòria
L'objecte d'aquesta convocatòria és proveir amb personal funcionari de carrera quatre llocs de caporal del Consell Insular de Menorca. El mateix procediment seleccionarà quatre funcionaris més en previsió de permisos i de les jubilacions previstes en els dos anys següents. Els llocs ofertats estan dotats pressupostàriament i vacants. Aquest procediment es realitza de conformitat amb el que estableixen els articles 78, 79, 81 i 83 del Reial decret legislatiu 5/2015, de 30 d'octubre, pel qual s'aprova el Text refós de l'Estatut bàsic de l'empleat públic; l'article 20 de la Llei 30/1984, de 2 d'agost, de mesures per a la reforma de la funció pública; l'article 75 i següents de la Llei 3/2007, de 27 de març, de la funció pública de la comunitat autònoma de les Illes Balears (LFCAIB); els articles 101 i 102 de la Llei 7/1985, de 2 d'abril, que regula les bases de règim local; l'article 168 i la disposició final setena del Reial decret legislatiu 781/1986, de 18 d'abril, pel qual s'aprova el Text refós de les disposicions legals vigents en matèria de règim local; els articles 190 i 196 de la Llei 20/2006, de 15 de desembre, municipal i de règim local de les Illes Balears; el Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la CAIB; el Conveni col·lectiu del personal laboral del Consell Insular de Menorca, i, supletòriament, pel que preveu el Reial decret 364/1995, de 10 de març, pel qual s'aprova el Reglament general d'ingrés del personal al servei de l'Administració General de l'Estat i de provisió de llocs de feina i promoció professional dels funcionaris civils de l'Administració General de l'Estat.
Les característiques dels llocs objecte d'aquesta convocatòria es recullen en l'annex I.
SEGONA. Forma de proveïment
El proveïment es farà mitjançant concurs de mèrits, en què es comprovaran i es valoraran els mèrits al·legats i acreditats pels aspirants d'acord amb el barem establert en aquestes bases.
TERCERA. Requisits i condicions dels aspirants
1. Poden participar en aquest procés els funcionaris de carrera del Consell Insular de Menorca que compleixin els requisits que s'estableixen en el Catàleg de llocs de treball i que es recullen en l'apartat de requisits de l'annex I. S'entendrà que el requisit de d'haver superat el curs de caporal s'acomplirà abans de la presa possessió.
2. Pot participar en aquesta convocatòria el personal abans esmentat, sigui quina sigui la seva situació administrativa, excepte els que es trobin en suspensió ferma mentre duri aquesta suspensió, sempre que compleixin el temps mínim legalment establert de permanència en el lloc de feina, d'acord amb les normes que reflecteixen els apartats següents i la resta de requisits que s'exigeixen.
3. El personal que hagi obtingut destinació definitiva únicament pot participar en aquest concurs si han transcorregut dos anys des de la presa de possessió de la seva darrera destinació.
4. Els funcionaris en situació de serveis especials, excedència per tenir cura de fills o excedència per tenir cura de familiars únicament poden participar-hi si, en la data en què acabi el termini de presentació d'instàncies, han transcorregut dos anys des de la presa de possessió de la darrera destinació de caràcter definitiu.
5. Els funcionaris o treballadors en situació d'excedència voluntària per interès particular i excedència voluntària per agrupació familiar únicament poden participar-hi si fa més de dos anys que estan en aquesta situació.
QUARTA. Sol·licituds
1. Les sol·licituds per prendre part en aquesta convocatòria s'han de presentar electrònicament a través de la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es en l'apartat de mobilitat de caporals que el Consell Insular de Menorca posa a l'abast dels candidats.
2. El termini de presentació de sol·licituds és de 15 dies hàbils comptats des de l'endemà d'haver-se publicat la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
A efectes informatius, també es publicarà en el web del Consell Insular de Menorca.
3. Les sol·licituds només es poden presentar telemàticament, segons l'article 14.2 e de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, mitjançant DNI electrònic, un certificat digital vàlid o PIN ciutadà. La sol·licitud quedarà registrada directament.
4. Les sol·licituds s'han de presentar acompanyades dels documents que acreditin el compliment dels requisits exigits en aquesta convocatòria i els mèrits al·legats per l'aspirant, tret que aquests documents ja estiguin en poder de l'Administració insular i s'especifiqui expressament aquesta circumstància fent referència al procediment concret en el qual foren aportats.
L'acreditació del requisit de coneixement de la llengua catalana corresponent al nivell exigit per al lloc de feina establert en l'annex I s'ha de fer mitjançant la presentació d'algun dels títols, certificats o diplomes reconeguts com a equivalents o homologats per l'òrgan competent del Govern de les Illes Balears.
5. La data de referència per al compliment dels requisits exigits i la possessió dels mèrits al·legats és el dia en què acabi el termini de presentació d'instàncies.
6. Els aspirants que, en la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds, no compleixin els requisits exigits en aquestes bases seran exclosos de participar en aquest concurs.
7. Els aspirants poden sol·licitar el lloc que s'inclou en l'annex I, sempre que compleixin els requisits exigits per a aquest lloc.
8. Com estableix l'article 26 del Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, amb el venciment del termini de presentació de sol·licituds caduca el termini per renunciar o desistir de participar en el concurs.
Un cop transcorregut aquell període, per tant, les sol·licituds formulades seran vinculants per al peticionari i les destinacions irrenunciables, tret que abans de la presa de possessió s'hagi obtingut una altra destinació mitjançant convocatòria pública.
CINQUENA. Admissió dels aspirants
Finalitzats els vint dies posteriors a la publicació de la convocatòria a la pàgina web del CIM, el conseller de Serveis Generals dictarà, en el termini màxim de 30 dies, una resolució per la qual s'aprovi la llista provisional dels aspirants admesos i exclosos, que es farà pública al tauler d'edictes de la corporació i a la pàgina web http://oposicions.cime.es en l'apartat de mobilitat del Consell Insular de Menorca.
Els aspirants disposaran d'un termini 10 dies hàbils per a esmenes i possibles reclamacions. Les al·legacions presentades s'han de resoldre en el termini màxim dels 30 dies següents a l'acabament del termini de presentació. Transcorregut aquest termini, si no s'ha dictat resolució, les al·legacions s'entenen desestimades.
Si no s'hi presenten esmenes, cal considerar elevada a definitiva la llista d'aspirants admesos i exclosos i no cal tornar-la a publicar. Si s'accepta alguna reclamació, s'ha de notificar a la persona recurrent en els termes que estableix la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques. Tot seguit, cal esmenar la llista de persones admeses i excloses i exposar l'esmena al tauler d'edictes de la corporació, així com publicar-la a la pàgina web http://oposicions.cime.es del Consell Insular de Menorca.
SISENA. Comissió de valoració
1. La comissió de valoració és l'òrgan col·legiat de caràcter tècnic encarregat de valorar els mèrits i les capacitats i, si escau, les aptituds dels aspirants.
2. La comissió de valoració estarà constituïda, com a mínim, per cinc membres, tres membres designats pel conseller executiu de Serveis Generals, i un representant de cada una de les organitzacions sindicals presents als òrgans de representació del personal del Consell Insular de Menorca.
La comissió de valoració tindrà un president i un secretari. El president serà nomenat pel conseller executiu de Serveis Generals i el secretari serà escollit pels membres de la comissió, d'entre els tècnics.
3. La composició de la comissió de valoració ha de respondre al principi de professionalitat i especialització dels seus membres i ha de tendir a la paritat de gènere.
Així mateix, els membres de la comissió de valoració han de tenir la titulació mínima exigida per pertànyer a cossos o escales de grups de titulació iguals o superiors als exigits per als llocs convocats.
4. La comissió de valoració pot sol·licitar al Departament de Serveis Generals, Participació Ciutadana i Habitatge la designació d'experts que, en qualitat d'assessors, actuaran amb veu però sense vot.
5. La comissió de valoració podrà, en qualsevol moment, requerir dels aspirants els aclariments o, si escau, la documentació addicional que s'estimi necessària per comprovar els mèrits al·legats, que s'haurà d'aportar en el termini de 10 dies.
6. El funcionament d'aquesta comissió s'ajustarà a les regles d'imparcialitat i objectivitat.
7. La comissió de valoració elaborarà una llista amb l'ordre obtingut pels aspirants en la fase de concurs i proposarà els vuit aspirants que hagin obtingut major puntuació per a la realització del curs de capacitació de caporal.
8. Finalitzat el curs de capacitació, la comissió de valoració proposarà la relació dels quatre aspirants per ser nomenats caporals. Els quatre aspirants que hagin realitzat el curs però que no puguin ser nomenats per als llocs de caporal vacants quedaran en llista per a substitucions o fins a les jubilacions previstes en els propers dos anys, moment en el qual ocuparan automàtica per ordre de puntuació el lloc vacant de forma provisional fins a la convocatòria d'un nou procés de proveïment.
9. El funcionament de la comissió de valoració i les causes d'abstenció i recusació dels seus membres s'ajustaran al que estableixen la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques; la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, del règim jurídic del sector públic, i el Decret 33/1994, de 28 de març, pel qual s'aprova el Reglament de proveïment de llocs de treball i promoció professional dels funcionaris al servei de l'Administració de la CAIB.
SETENA. Procés selectiu
El procés selectiu constarà de tres fases: 1. Fase de concurs, 2. Fase prova psicotècnica, 3. Fase de formació (curs selectiu).
La fase de concurs es valorarà d'acord amb el barem de mèrits que s'estableix en la base vuitena. Un cop publicada la llista d'aspirants per ordre de puntuació, els vuit primers aspirants passaran a la segona fase de prova psicotècnica.
En la prova psicotècnica es valoraran únicament els aspirants com a apte o no apte, i és una prova obligatòria i eliminatòria. Aquest exercici consistirà en l'exploració psicotècnica per acreditar nivells d'aptitud i actitud dels aspirants amb la finalitat de determinar el perfil específic que exigeix l'exercici del lloc de treball de caporal de bomber. En el cas que algun dels aspirants no superés aquesta fase, el següent aspirant en ordre de puntuació de la fase de concurs passarà a realitzar la prova psicotècnica de la segona fase.
La fase de formació es valorarà amb 10 punts, i cal superar-la amb un mínim de 5 punts per poder formar part de la llista de nomenaments proposats. En el cas que algun dels aspirants no superés la fase de formació, el següent aspirant per ordre de puntuació seria nomenat en el lloc de caporal.
El tribunal queda facultat per resoldre els dubtes que es presentin al llarg de tot el procés selectiu i per prendre els acords que calguin per garantir-ne el funcionament correcte.
VUITENA. Fase de concurs
La fase de concurs es durà a terme mitjançant la valoració dels mèrits al·legats pels aspirants per a l'adjudicació del lloc de treball convocat, i s'efectuarà d'acord amb el barem següent:
Mèrits de consideració necessària: (màxim 67 punts)
1. Valoració del grau personal consolidat. Per la possessió d'un grau personal, s'assignarà un màxim de 10 punts, d'acord amb la distribució següent:
1.1. Per tenir un grau personal consolidat i reconegut igual o superior al nivell de complement de destinació del lloc de treball sol·licitat: 10 punts.
1.2. Per tenir un grau personal consolidat i reconegut inferior en un o dos nivells al nivell de complement de destinació del lloc de treball sol·licitat: 9 punts.
1.3. Per tenir un grau personal consolidat i reconegut inferior en més de dos nivells al nivell de complement de destinació del lloc de treball sol·licitat: 8 punts.
2. Valoració del treball desenvolupat. Aquesta valoració es farà tenint en compte el temps de permanència en llocs de treball de nivell igual o superior i l'experiència en el desenvolupament de llocs de treball d'igual contingut tècnic i especialització. La puntuació màxima que es pot obtenir per valoració del treball desenvolupat és de 18 punts i s'assignarà d'acord amb els criteris següents:
2.1. Pel desenvolupament de llocs de treball de contingut tècnic i especialització igual al lloc sol·licitat i de nivell superior al del lloc de treball sol·licitat: 0,3 punts per mes complet.
2.2. Pel desenvolupament de llocs de treball de contingut tècnic i especialització igual al lloc sol·licitat i del mateix nivell al del lloc de treball sol·licitat: 0,2 punts per mes complet.
2.3. Pel desenvolupament de llocs de treball de contingut tècnic i especialització igual al lloc sol·licitat i de nivell inferior al del lloc de treball sol·licitat: 0,1 punts per mes complet.
2.4. Pel desenvolupament de llocs de treball de nivell igual o superior al del lloc sol·licitat i que no s'incloguin dintre dels supòsits de l'apartat anterior: 0,05 punts per mes complet.
3. Cursos de formació i perfeccionament. La puntuació màxima que es pot obtenir per formació i perfeccionament és de 23 punts i s'assignarà d'acord amb els criteris següents:
- Els cursos s'han d'acreditar a través de certificats de les accions formatives. Els certificats han d'indicar el nombre d'hores. Preferentment es valoraran els cursos emesos per escoles d'administració pública.
- Si s'ha assistit més d'una vegada a un mateix curs amb contingut similar, es valorarà un sol cop.
3.1. Cursos de formació relacionats amb el lloc a cobrir: puntuació màxima, 6 punts.
En aquest apartat s'ha de valorar els cursos de formació i perfeccionament relacionats directament amb les funcions de caporal.
S'inclouen sota aquest concepte les assignatures de formació reglada que tenen relació directa amb les funcions de caporal (mecànica, electricitat, sanitat, etc.). Les assignatures s'han d'acreditar presentant certificat de l'expedient acadèmic. Cal que l'aspirant assenyali amb precisió les assignatures que proposi per a la seva valoració, sense que sigui acceptable una remissió genèrica a l'expedient acadèmic o a una part d'ell. No es valoraran les remissions genèriques.
3.2. Es valoraran les accions formatives relacionades amb les funcions pròpies de la categoria de caporal/a i, en concret, només es valoraran els cursos referits a les àrees professionals de seguretat, emergències i salvament d'acord amb la puntuació que s'indica a continuació per cada hora de durada i amb una puntuació màxima de 6 punts.
a) Certificats que n'acreditin l'aprofitament: 0,0150 punts/hora
b) Certificats que n'acreditin l'assistència: 0,0050 punts/hora
c) Certificats que n'acreditin la impartició: 0,0026 punts/hora
En les assignatures valorades en crèdits es farà l'equivalència de 25 hores per crèdit.
3.3. Busseig professional o esportiu: puntuació màxima, 2,60 punts.
Les titulacions emeses per la Federació Nacional d'Activitats Subaquàtiques (FEDAS o altres) es valoraran amb l'escala següent, i en el cas de presentar més d'un títol només es valorarà el més alt.
- Busseig esportiu 1: 0,60 punts
- Busseig esportiu 2*: 1,00 punts
- Busseig esportiu 3*: 1,40 punts
- Busseig professional 2a classe: 2,00 punts
- Busseig professional 1a classe: 2,60 punts
Només es valorarà el nivell més alt de cada especialitat
3.4. Tècnics, monitors, instructors esportius: puntuació màxima, 1,40 punts.
Els diplomes i les titulacions emesos per organismes oficials referents a esports que tenguin relació amb la tasca de bomber (atletisme, espeleologia, muntanyisme, natació, orientació) es valoraran de la manera següent:
a) Nivell 1 / Inicial: 0,30 punts.
b) Nivell 2 / Mitjà: 0,50 punts.
c) Nivell 3 / Superior: 0,75 punts.
Només es valorarà el nivell més alt de cada especialitat
3.5.Titulacions nàutiques: puntuació màxima, 2,00 punts.
Les titulacions es valoraran per les entitats acreditades al efecte:
a) Títol bàsic de maneig d'embarcacions: 0,30 punts
b) Títol PER de maneig d'embarcacions: 0,70 punts
c) Títol de iot de maneig d'embarcacions: 1,00 punts
d) Patró de tràfic interior o patró portuari: 1,50 punts
e) Patró de cabotatge: 2,00 punts
Només es valorarà el nivell més alt de cada especialitat
3.6.Titulacions de camió: puntuació màxima, 1,00 punt.
La titulació que es valorara és la C+E: 1,00 punt
3.7. Titulacions d'idiomes (anglès, alemany, francès, etc): puntuació màxima, 2 punts
a) Pel certificat de coneixements corresponent al nivell A2: 0,25 punts
b) Pel certificat de coneixements corresponent al nivell B1: 0,50 punts
c) Pel certificat de coneixements corresponent al nivell B2: 1,00 punts
d) Pel certificat de coneixements corresponent al nivell C1: 1,50 punts
e) Pel certificat de coneixements corresponent al nivell C2: 2,00 punts
Només es valorarà el nivell més alt de cada idioma
3.8. Cursos d'administració: Els següents cursos amb aprofitament es valoraran amb 0,002 punts/hora, sempre que no corresponguin al punt 3.1, i amb un màxim de 2 punts.
- Els cursos de l'àrea jurídica i administrativa, de l'àrea de prevenció de riscos laborals, de l'àrea de qualitat, de l'àrea de noves tecnologies i comunicació, llevat dels del nivell bàsic d'aquesta darrera àrea, i sobre treball en equip i motivació, es valoraran per a l'accés a tots els llocs de treball.
- Els cursos de l'àrea econòmica i financera es valoraran únicament per a l'accés a llocs que pertanyin o tenguin relació directa amb els serveis econòmics, i per als llocs de nivell 24 o superior.
- Els cursos de l'àrea de gestió de personal es valoraran únicament per accedir a llocs adscrits al Servei de Gestió de Persones, i per als llocs de nivell 24 o superior.
- Els cursos de l'àrea d'atenció al ciutadà es valoraran únicament per accedir a llocs que hagin d'atendre el públic directament.
- Els cursos de l'àrea de formació de directius es valoraran únicament per accedir a llocs de nivell 26 o superior.
- Cursos d'informàtica
4. Antiguitat. S'assignarà un màxim de 10 punts pels serveis en les diferents administracions públiques d'acord amb el cos, l'escala o la categoria en què s'han prestat i, si escau, de l'àrea funcional a la qual pertany el lloc de treball sol·licitat, segons el barem següent:
4.1. Per serveis prestats en places de contingut tècnic i especialització iguals al lloc sol·licitat, en la mateixa àrea funcional a la qual pertany el lloc sol·licitat: 0,07 per mes. (Experiència com a caporal)
4.2. Per serveis prestats en places de contingut tècnic i especialització iguals al lloc sol·licitat, però de diferent àrea funcional a la qual pertany el lloc sol·licitat: 0,055 per mes.
4.3. Per serveis prestats en places de grups o subgrups diferents als del lloc sol·licitat: 0,02 per mes.
4.4. A l'hora de valorar l'antiguitat es computaran els serveis prestats anteriorment a l'adquisició de la condició de personal funcionari de carrera o a la de personal laboral fix, sempre que hagin estat reconeguts de forma expressa.
4.5. No es computaran els serveis prestats simultàniament amb altres d'igualment al·legats.
5. Nivell de coneixement de la llengua catalana. La valoració màxima d'aquest apartat és de 5 punts i s'assignarà d''acord amb el barem següent:
5.1. Pel certificat de coneixements corresponent al nivell B2: 2,5 punts
5.2. Pel certificat de coneixements corresponent al nivell C1: 3 punts
5.3. Pel certificat de coneixements corresponent al nivell C2: 3,5 punts
5.4. Pel certificat de coneixements corresponent al nivell LA (antic E): 1,5 punts
Només es valorarà el certificat de més nivell, excepte en el cas del certificat LA, de coneixements de llenguatge administratiu, en què la puntuació s'acumularà a l'altre certificat de més nivell que s'aporti. Únicament es valoraran els certificats de nivell superior al que s'exigeixi per al lloc al qual s'opta.
6. Prestació de serveis mitjançant una comissió de serveis forçosa o una comissió de serveis en atribució temporal de funcions.
D'acord amb l'article 76.3 f de l'LFPCAIB, s'han de valorar els mèrits generals següents:
- Per prestació de serveis mitjançant una comissió de serveis forçosa o una comissió de serveis en atribució temporal de funcions, es valorarà el temps que romangui en aquesta situació amb 0,025 punts per mes complet.
- Aquesta puntuació s'acumularà a l'experiència sempre que el nomenament s'hagi fet seguint el procediment establert a la normativa aplicable i amb un límit temporal de dos anys.
El màxim d'aquest apartat s'acumularà a l'apartat 2.
7. Altres mèrits
7.1. Conciliació de la vida personal, familiar i laboral. Amb la finalitat d'afavorir la conciliació de la vida personal, familiar i laboral, per a cada un dels supòsits que s'indiquen a continuació, sempre que es compleixin les condicions establertes i hagin estat expressament al·legades en la corresponent sol·licitud de participació en el present concurs, poden atorgar-se les puntuacions següents:
7.2. Per tenir cura de fills menors de dotze anys, per naturalesa, per adopció o per acolliment permanent o preadoptiu, sempre que la persona interessada acrediti de forma fefaent que el lloc que sol·licita permet una millor atenció del menor: 1 punts.
Per poder obtenir aquesta puntuació s'ha de presentar, com a mínim, la documentació acreditativa següent:
- Edat del menor: còpia acarada del llibre de família o de la resolució administrativa o judicial de l'adopció o de l'acolliment permanent o preadoptiu.
- Millor atenció del menor: a) justificació del municipi corresponent al domicili habitual dels fills mitjançant certificat literal del padró municipal d'habitants i, així mateix, certificat de l'escola infantil o el col·legi en el qual estiguin matriculats aquests fills; b) declaració del sol·licitant justificant les raons que avalen que el canvi de lloc de treball permetrà la millor atenció del/s menor/s.
7.3. Per tenir cura d'un familiar, fins al segon grau inclòs de consanguinitat o afinitat, sempre que per raons discapacitat no pugui valer-se per ell mateix i no desenvolupi activitat retribuïda, i sempre que les persones interessades acreditin de forma fefaent que el lloc que sol·liciten permet una millor atenció familiar: fins a 1 punt.
La valoració d'aquest supòsit serà incompatible amb l'atorgada en el supòsit previst en l'apartat 7.2 per tenir cura de fills.
Per poder obtenir aquesta puntuació s'ha de presentar, com a mínim, la documentació acreditativa següent:
- Familiaritat: còpia acarada del llibre de família o d'altres documents públics que acreditin la relació de consanguinitat o afinitat en el grau que estableix aquest apartat.
- Situació de dependència per edat, accident, malaltia o discapacitat: certificat emès pels òrgans corresponents de les comunitats autònomes que tenguin transferides les funcions en matèria de qualificació del grau de discapacitat o minusvalidesa o de l'IMSERSO, d'acord amb el que estableixen als articles 1 i 6 del Reial decret 1971/1999, de 23 de desembre, pel qual es regula el procediment per al reconeixement, declaració i qualificació del grau de minusvalidesa.
- No desenvolupar activitat retribuïda: certificat que acrediti que no està d'alta en cap règim de la Seguretat Social per a la realització d'un treball per compte propi o aliè i declaració de la persona dependent, o del seu tutor legal, del fet que no desenvolupa cap mena d'activitat retribuïda.
- Millor atenció del familiar: declaració del sol·licitant en què justifiqui les raons que avalen que el canvi de lloc de treball permetrà la millor atenció del familiar.
7.4 La documentació acreditativa mínima requerida per cada un dels supòsits prevists en aquest apartat també s'ha d'ajuntar a la sol·licitud en el termini previst en la base quarta.
NOVENA. Fase de valoració de la capacitat psicotècnica
Sumades les puntuacions obtingudes en la fase de concurs, les persones aspirants s'ordenaran de major a menor puntuació. Els vuit millors qualificats passaran a realitzar la fase de capacitació psicotècnica.
En l'edicte que faci públiques les puntuacions de la fase de concurs es convocarà els candidats a la prova psicotècnica, en què únicament seran valorats com a apte o no apte.
En el cas que algun dels vuit candidats fos classificats com no apte, el candidat següent posicionat en la fase de concurs serà cridat a la segona fase de valoració de la capacitat psicotècnica.
DESENA. Fase de formació, qualificacions de les persones aspirants i proposta de nomenament
Els vuit primers candidats que superin les proves de valoració de la capacitat psicotècnica accediran a la realització de les fases de formació i pràctiques de capacitació en el moment en què el Consell Insular els convoqui.
1. La fase de formació es realitzarà en un moment posterior a la fase de concurs, ja sigui a Menorca o a qualsevol altre illa o comunitat autònoma amb què el Consell Insular signi el corresponent conveni de col·laboració. Mentre no es pugui fer el curs, els primers qualificats en les dues fases anteriors podran ser nomenats provisionalment.
2. La fase de formació es valorarà fins a 10 punts i consistirà en la superació del curs obligatori i selectiu de formació bàsica d'acord amb el títol de Tècnic en prevenció, extinció d'incendis i salvament. Quedaran exempts de fer el curs les persones aspirants que aportin el certificat d'haver-lo superat anteriorment, en el qual ha de constar la puntuació que haguessin obtingut.
La valoració d'aquest curs selectiu serà de 0 a 10 punts, i la puntuació mínima per superar el curs és de 5 punts. Aquesta puntuació se sumarà a la puntuació de la fase de valoració. La puntuació màxima de la fase d'oposició més la fase de curs formatiu serà de 77 punts.
ONZENA. Resolució de la convocatòria
1. Un cop finalitzada la fase de concurs es publicarà la llista provisional dels resultats per ordre de puntuació. L'edicte es publicarà a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es en l'apartat de Mobilitat que el Consell Insular de Menorca posa a l'abast dels candidats.
2. En cas d'empat en la puntuació, tindran preferència les persones amb major puntuació als mèrits de consideració necessària, i si aquest persisteix, s'atorgarà al funcionari que tengui major antiguitat al CIM. Si encara persistís l'empat, es donarà prioritat al que acrediti una antiguitat major en altres administracions.
3. Tenint en compte el contingut de l'esmentada proposta provisional, les persones interessades podran formular-hi reclamacions en el termini de cinc dies hàbils, comptadors a partir de l'endemà d'haver-se publicat en el web del Consell Insular de Menorca, a la pàgina http://oposicions.cime.es, la proposta provisional de la comissió de valoració.
4. Un cop examinades les reclamacions presentades dins el termini establert i escoltats els possibles afectats, si es considera convenient, la comissió de valoració elevarà a definitiva la proposta de resolució definitiva de la fase de concurs, la qual podrà incloure els canvis que siguin conseqüència de les reclamacions abans esmentades.
Així mateix, la proposta definitiva podrà incloure l'esmena d'ofici dels errors materials, de fet o aritmètics de la proposta provisional.
La llista definitiva de la fase de concurs es publicarà a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.
5. Un cop finalitzada la fase de valoració de la capacitat psicotècnica, es publicarà el resultat provisional de la prova amb la consignació d'apte o no apte. L'edicte es publicarà a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es, en l'apartat de Mobilitat que el Consell Insular de Menorca posa a l'abast dels candidats.
6. Els candidats disposen d'un termini de cinc dies per fer les al·legacions que considerin oportunes. Un cop resoltes les al·legacions, es publicaran els resultats definitius a la pàgina web del CIM http://oposicions.cime.es.
7. La proposta provisional d'adjudicació del lloc de treball s'efectuarà atenent la puntuació total màxima obtinguda, sempre que s'hagin superat les corresponents puntuacions mínimes exigides.
8. Un cop finalitzades les tres fases del procediment, el conseller executiu de Serveis Generals dictarà, tenint en compte la proposta definitiva d'adjudicació del lloc presentada per la comissió de valoració, la resolució d'aquest concurs.
Aquesta proposta de resolució definitiva es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
DOTZENA. Adjudicació del lloc de treball i presa de possessió
1. L'adjudicació del lloc de treball de la present convocatòria implicarà el cessament en el lloc de treball anterior.
2. El lloc de treball adjudicat serà irrenunciable, llevat que, abans de finalitzar el termini de presa de possessió, s'hagi obtingut una altra destinació mitjançant convocatòria pública. En aquest darrer supòsit s'haurà de dirigir, abans que acabi el termini de presa de possessió, un escrit d'opció al Servei de Gestió de Persones.
3. Els trasllats que s'hagin de produir arran de la resolució d'aquest concurs tindran la consideració de voluntaris i, en conseqüència, no generaran el dret a l'abonament d'indemnització per cap concepte, sense perjudici de les excepcions previstes en el règim d'indemnitzacions per raó del servei. Així mateix, aquest nomenament extingeix qualsevol complement personal transitori que tingués concedit el funcionari o treballador.
4. El còmput dels terminis per prendre possessió s'iniciarà quan acabin els permisos o les llicències que hagin estat concedits als interessats, llevat que per causes justificades l'òrgan convocant acordi de suspendre-les.
TRETZENA. Disposicions generals
1. En el que no prevegin aquestes bases s'actuarà d'acord amb el que determinin les disposicions que regulen el proveïment de llocs de treball del personal al servei de les administracions públiques i la resta de disposicions aplicables.
2. Contra les convocatòries i bases es pot interposar recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador a partir de l'endemà d'haver-se publicat.
El termini màxim per dictar i notificar la resolució és de tres mesos. Si, un cop transcorregut aquest termini, no s'ha dictat una resolució, es pot entendre desestimat el recurs, excepte en el supòsit previst a l'article 24.1, tercer paràgraf, de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Davant la desestimació es pot interposar recurs contenciós administratiu en el termini de dos mesos a partir del dia que es publiqui davant la Sala contenciosa administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears.
Maó, 20 d'octubre de 2020
Per delegació de la presidenta,
El secretari del Consell Executiu,
Octavi Pons Castejón
(Decret 427/2019, d'11 de juliol)
(BOIB núm. 97 de 16.7.2019)
ANNEX I
Llocs de feina objecte de mobilitat
Núm. llocs |
Lloc |
ÒRGAN |
Programa |
Servei |
Grup |
Escala i subescala |
|
Nivell |
Requisits |
Carac. Esp. |
CE |
Destinació |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 |
Caporal |
Ocupació, Habitatge i Cooperació Local |
13600 |
Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament |
C2 |
AECE |
F |
12 |
* ESO o equiparable * Catal'à B1 * Carnet de conduir C * Haver superat el curs de caporal |
|
|
M |
3 |
Caporal |
Ocupació, habitatge i Cooperació Local |
13600 |
Servei de Prevenció i Extinció d'Incendis i Salvament |
C2 |
AECE |
F |
12 |
* ESO o equiparable * Catal'à B1 * Carnet de conduir C * Haver superat el curs de caporal |
|
|
C |