Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 10153
Resolució de correcció d’errades de la Resolució del conseller d’Educació, Universitat i Recerca de 29 de setembre de 2020 per la qual es convoquen ajuts individualitzats de menjador per a alumnes escolaritzats en centres docents no universitaris de les Illes Balears durant el curs escolar 2020-2021

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 172, de 6 d'octubre de 2020, es va publicar la Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de29 de setembre de 2020 per la qual es convoquen ajuts individualitzats de menjador per a alumnes escolaritzats en centres docents no universitaris de les Illes Balears durant el curs escolar 2020-2021.

S'han observat una sèrie d'errades en la publicació pel que fa al punt desè de l'annex 1 relatiu a presentació de sol·licituds i termini, concretament en els apartats 4, 5 i 9.

Pel que s'ha exposat, i de conformitat amb l'article 56.3 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i amb l'article 19 del Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears, s'han d'esmenar els errors.

Per tot això, dict la següent

Resolució

Primer. Modificar les errades que s'indiquen, de la manera següent:

a) Es modifica l'apartat 4 del punt desè de l'annex 1, referent a la presentació de sol·licituds i termini, que passa a tenir la redacció següent:

4. En el supòsit d'admissió de sol·licituds d'alumnes d'incorporació tardana, es poden presentar propostes fins al 20 d'abril de 2021. El llistat provisional per a alumnes nouvinguts es publicarà als centres el dia 20 de maig de 2021.

b) Es modifica l'apartat 5 del punt desè de l'annex 1, referent a la presentació de sol·licituds i termini, que passa a tenir la redacció següent:

5. Si amb anterioritat al 20 d'abril de 2021 un alumne adquireix les condicions necessàries per ser considerat beneficiari directe, podrà sol·licitar l'ajut fora del termini ordinari.

c) Es modifica l'apartat 9 del punt desè de l'annex 1, referent a la presentació de sol·licituds i termini, que passa a tenir la redacció següent:

9. A més, segons el cas concret, s'ha d'aportar la documentació següent:

a) Per obtenir punts per renda, cal emplenar l'apartat corresponent de la sol·licitud d'autorització a la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca del Govern de les Illes Balears perquè pugui obtenir el certificat d'ingressos de l'Agència Tributària de tots els membres de la unitat familiar amb ingressos, a l'efecte de consulta per a l'ajut de menjador.

b) Per obtenir punts per criteri familiar:

- Per família nombrosa: s'ha de lliurar una fotocòpia del carnet de família nombrosa o la documentació acreditativa a l'efecte, vigent el 31 de desembre de 2019.

- Per membres de la unitat familiar afectats per discapacitats físiques o psíquiques: s'ha de presentar el certificat expedit per l'organisme oficial que acrediti les circumstàncies físiques o psíquiques de la malaltia o la discapacitat en vigor.

- Per infant en acolliment: s'ha de lliurar la documentació acreditativa de l'acolliment.

- Per família monoparental: s'ha de lliurar la documentació acreditativa de la situació.

c) Per obtenir punts per condicions sociofamiliars desfavorables, el centre ha de requerir la documentació que consideri oportuna per justificar la situació sociofamiliar al·legada per la persona sol·licitant, seguint les orientacions del punt vuitè d'aquestes bases.

En els casos de situació laboral transitòria com a única font d'ingressos en el moment de la sol·licitud, la documentació justificativa és:

- Per als beneficiaris de rendes mínimes d'inserció, renda social garantida i altres de similars existents en el moment de la sol·licitud: document expedit per l'administració competent.

- Per als beneficiaris de la prestació extraordinària per a autònoms a causa de la COVID-19: document expedit per l'administració competent.

- En el cas d'unitats familiars amb el subsidi de desocupació o amb ajuts per situacions laborals extraordinàries derivades de la COVID-19: document expedit per l'administració competent i declaració responsable dels membres de la unitat familiar (annex 10).

Segon. Publicar aquesta Resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Interposició de recursos

Contra aquesta Resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el conseller d'Educació, Universitat i Recerca en el termini d'un mes comptador des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 124 de la Llei 39 /2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i l'article 57 de la Llei 3/2003, de 26 de març, de règim jurídic de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears.

També es pot interposar directament un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears en el termini de dos mesos comptadors des de l'endemà de la publicació, d'acord amb l'article 46 de la Llei 29 /1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.

   

Palma, 9 d'octubre de 2020

El conseller d'Educació, Universitat i Recerca

Martí X. March i Cerdà