Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

CONSELL INSULAR DE MENORCA

Núm. 9954
Acord del Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, de data 28.9.2020, relatiu a l'aprovació de la convocatòria d'ajuts del Consell Insular de Menorca a les escoles infantils de Menorca amb alumnes de primer cicle d'educació infantil corresponent al curs 2019-2020 (Exp. 1505-2020-000003)

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

Antecedents

1. El Pla Estratègic de Subvencions del Pressupost general del CIM per a l'exercici 2020 preveu, entre els objectius generals del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, donar suport a la iniciativa educativa de Menorca, amb l'objectiu específic de col·laborar en el funcionament de les escoles infantils i donar suport a les activitats educatives que desenvolupen.

2. El Consell Insular té la voluntat de col·laborar en el funcionament de les escoles infantils de l'etapa de 0-3 anys de Menorca.

3. La Conselleria d'Educació i Universitat de les Illes Balears ha convocat ajudes de menjador per al curs 2019-20, per la qual cosa el CIM ja no considera necessària la seva aportació per aquest concepte, però sí que considera convenient col·laborar amb els titulars dels centres educatius que van mantenir personal educatiu d'alta laboral per seguir donant suport, acompanyament i propostes educatives a les famílies de l'escoleta durant la suspensió de les activitats lectives mentre va estar vigent l'estat d'alarma per afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19, per la qual cosa es modifica, respecte de les bases anteriors, un dels criteris de determinació de l'import de a subvenció.

4. L'article 3 del Reial decret llei 8/2020, de 17 de març, de mesures urgents extraordinàries per fer front a l'impacte econòmic i social de la COVID-19, autoritza la incorporació del superàvit pressupostari corresponent a la liquidació de 2019 al pressupost de 2020 per finançar despeses en serveis socials i promoció social de la política de despesa 23, per efecte de la crisi sanitària de COVID-19, mitjançant la modificació de crèdits en la modalitat de suplement de crèdits.

5. Atesa la situació d'emergència social actual, el Consell Insular ha optat per assumir una major despesa en relació amb les escoles infantils de Menorca amb alumnes de primer cicle d'educació infantil.

6. Es considera que les escoletes són factors de protecció per a les famílies, i agents educatius i de prevenció fonamentals per al desenvolupament dels infants i sobretot per a les famílies que es troben en situació de vulnerabilitat o poden arribar a trobar-s'hi en el cas de perdre la seva feina pel fet de no poder conciliar la vida laboral amb la cura dels infants.

7. El Decret de Presidència 2020/PRES000180, de 7 d'agost de 2020, de suplement de crèdit per a l'aplicació del superàvit 2019 a política social COVID-19, que aprova la modificació pressupostària que permet destinar 225.000 € a l'aplicació pressupostària 3-23124-4620000 per ajuts educació 0-3, que se sumen als 225.000€ que ja estaven previstos en l'aplicació pressupostària 4-32600 4620000 per a aquesta convocatòria d'ajuts, sumant un total de 450.000€ que destina el Consell Insular de Menorca a la convocatòria per al curs 2019-2020.

De conformitat amb la normativa bàsica aplicable al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions i en el marc del que estableixen les Bases d'execució del pressupost d'aquesta administració;

Atesa la proposta del conseller executiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports;

El Consell Executiu, amb el vot favorable dels set membres presents, adopta els acords següents:

Primer.- Aprovar les bases que regeixen la concessió dels ajuts del Consell Insular de Menorca a les escoles infantils de Menorca de primer cicle d'educació infantil, que s'adjunten a aquesta proposta.

Segon.- Aprovar simultàniament la convocatòria per a la concessió d'ajuts a les escoles infantils de Menorca de primer cicle d'educació infantil, per al curs 2019-2020, d'acord amb les condicions següents:

a) Import global màxim dels ajuts i crèdit pressupostari. Les ajudes concedides s'atendran amb càrrec a les partides pressupostàries i amb els imports màxims que s'indiquen més avall, sens perjudici que els imports puguin ser ampliats en el supòsit d'aportacions expresses de tercers per contribuir al finançament de l'objecte de la convocatòria concretats posteriorment a la seva aprovació.

Partida

Quantitat màxima

Partida 4-32600 4620000

Partida 3-23124-4620000

225.000 €

225.000 €

Mòduls 1 a 6

400.000 €

Mòdul 7

50.000 €

TOTAL

450.000 €

 

b) L'import màxim de la subvenció per centre escolar es fixa en:

- per al conjunt dels mòduls de l'1 al 6: 40.000 €

- per al mòdul 7: 5.000 €

c) El termini de presentació de sol·licituds finalitzarà el 13 de novembre de 2020.

d) La instrucció d'aquest procediment correspon a la tècnica de gestió del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Ester Goñalons Sintes

e) S'acorda constituir la Comissió Avaluadora prevista en les bases, composta pels membres següents:

President:

El conseller executiu responsable en matèria d'Educació, Miquel Àngel Maria Ballester

Vocals:

El director insular responsable en matèria d'Educació, Josep Juaneda Mercadal

La tècnica mitjana del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Ester Goñalons Sintes

L'administratiu del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports, Jordi Torrent Torroja, que actuarà de secretari

Tercer.- Comunicar aquesta resolució a la Base de Dades Nacional de Subvencions prèviament a la publicació de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears (BOIB).

BASES QUE HAN DE REGIR LA CONCESSIÓ D'AJUTS DEL CONSELL INSULAR DE MENORCA A LES ESCOLES INFANTILS DE MENORCA AMB ALUMNES DE PRIMER CICLE D'EDUCACIÓ INFANTIL

1. OBJECTE I FINALITAT DELS AJUTS

L'objecte de les ajudes és col·laborar en el funcionament de les escoles infantils i donar suport a les activitats educatives que desenvolupen i que van destinades a infants en edats corresponents al primer cicle de l'educació infantil, fins a 3 anys, i a llurs famílies.

La finalitat d'aquests ajuts és donar suport al desenvolupament i la millora de l'activitat educativa de les escoles infantils de Menorca i a l'apoderament educatiu de les famílies, tant d'infants escolaritzats com no escolaritzats.

2. FINANÇAMENT I IMPORT MÀXIM

Les ajudes que s'atorguin en el marc d'aquestes bases es faran efectives amb càrrec a les partides i per l'import màxim que s'estableixin en la convocatòria.

3. ACTIVITATS SUBVENCIONADES: REQUISITS I CONDICIONS

Poden ser objecte de subvenció les activitats educatives destinades a infants en edats corresponents al primer cicle d'educació infantil dutes a terme durant el curs escolar 2019-2020, i a llurs famílies.

Queden excloses d'aquest procediment de concessió d'ajuts les escoles infantils de les quals sigui titular el Govern de les Illes Balears.

4. RÈGIM DE COMPATIBILITAT AMB ALTRES AJUTS

1. Els ajuts que s'atorguin de conformitat amb aquestes bases són compatibles amb la concessió d'altres ajuts, sens perjudici de l'obligació de les entitats beneficiàries de comunicar-ho al Consell Insular de la forma establerta en aquestes bases.

2. L'import dels ajuts que es concedeixin no pot superar, en cap cas, de manera aïllada o en concurrència amb altres ajuts, el cost de l'activitat subvencionada.

 

5. REQUISITS DELS BENEFICIARIS

a) Els beneficiaris han de ser titulars d‘escoles infantils de Menorca de primer cicle d'educació infantil, 0-3 anys, que estiguin autoritzades com a centres educatius per impartir el primer cicle d'educació infantil.

b) S'ha de tenir constituït el Consell Escolar del centre i haver nomenat el director o directora.

c) S'ha de disposar del Projecte educatiu del centre, del Pla d'atenció a la diversitat i de la Programació general anual.

d) S'ha de disposar de la Memòria anual del curs 2019-20 aprovada pel Consell Escolar.

e) El centre ha d'estar al corrent dels pagaments de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social, i no tenir cap obligació fiscal pendent amb el Consell Insular de Menorca.

f) El centre ha d'estar dins el programa GESTIB de la Conselleria d'Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears i l'ha de mantenir actualitzat pel que fa a gestió administrativa de l'alumnat i del professorat.

g) En qualsevol cas, no poden ser-ne beneficiàries les persones o entitats en les quals concorri alguna de les prohibicions establertes en l'art.13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

6. PRESENTACIÓ DE LES SOL·LICITUDS

1. Les sol·licituds s'han de formalitzar mitjançant el model normalitzat que s'adjunta com a annex 1 d'aquestes bases i que es pot descarregar a la seu electrònica del CIM www.cime.es.

El període per presentar sol·licituds s'especifica en la convocatòria corresponent.

2. A la sol·licitud, s'ha d'adjuntar la documentació següent:

A) Documentació administrativa general (una sola documentació per titular)

a) Document d'identificació fiscal del sol·licitant (NIF o CIF).

b) Si és una entitat pública, nomenament de qui signa la sol·licitud com a representant de l'entitat (b1) i acord de petició de l'ajut de l'òrgan competent (b2).

c) Si el sol·licitant és una persona jurídica, escriptura de constitució o modificació dels estatuts, o del reglament intern de funcionament, inscrits en el registre corresponent (c1). Si fos necessari de conformitat amb els seus estatuts, han d'aportar un certificat de l'acord adoptat per l'òrgan de govern de l'entitat per sol·licitar l'ajuda i per designar representant (c2).

d) Si és una agrupació de persones físiques o jurídiques, una comunitat de béns o una altra agrupació econòmica sense personalitat jurídica, han de signar la sol·licitud totes les persones que la integren i adjuntar-hi els DNI (en el cas de persones físiques) o la documentació acreditativa de la personalitat jurídica de cada un dels integrants. Així mateix, han de designar un únic representant i un únic domicili per a notificacions.

e) Acreditació de la representació si la sol·licitud es presenta en nom d'un altre i DNI del representant.

f) En el cas d'entitats privades, han de presentar la documentació justificativa d'estar d'alta de l'impost d'activitats econòmiques corresponent, així com del pagament corresponent. Si l'entitat estigués exempta de pagament, ha d'acreditar aquesta circumstància mitjançant una declaració responsable.

g) Certificats en què consti que s'està al corrent de les obligacions tributàries davant l'Administració de l'Estat i amb la Seguretat Social. Els sol·licitants poden autoritzar el Consell Insular de Menorca a comprovar directament el compliment d'aquestes obligacions, i en aquest cas no s'han d'aportar els certificats corresponents (en la mateixa sol·licitud, annex 1).

h) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal de no estar sotmès a cap de les circumstàncies que determinen la impossibilitat d'obtenir la condició de beneficiari o entitat col·laboradora de les subvencions públiques recollides en l'art. 13.2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions (BOE núm. 276 de 18 de novembre de 2003), i de no tenir obligacions fiscals pendents amb el Consell Insular de Menorca, el model de la qual s'adjunta com a annex 4 d'aquestes bases.

i) Declaració responsable signada pel sol·licitant o pel seu representant legal relativa a les subvencions o ajudes obtingudes o sol·licitades d'altres institucions públiques o privades per realitzar la mateixa activitat (inclosa a l'annex 1).

j) Document de designació de compte bancari o del seu representant segons model facilitat pel Consell Insular de Menorca (annex 5).

S'eximeix de presentar la documentació a què fan referència els apartats a, b1, c1, d, e i j en el cas que aquesta ja consti en els arxius del Consell Insular. En aquest cas s'ha de fer constar expressament en la sol·licitud (annex 1).

B) Documentació específica requerida per a la concessió dels ajuts (una per cada centre per al qual se sol·licita l'ajuda)

S'ha de lliurar la documentació següent:

a) Certificat signat pel secretari o la secretària amb el vistiplau del/de la director/a de l'escola infantil de primer cicle d'educació infantil que desenvolupa l'activitat educativa per a la qual se sol·licita la subvenció, acreditatiu de ser titular d'una escola infantil de primer cicle d'educació infantil (0-3 anys) autoritzada com a centre educatiu per impartir el primer cicle d'educació infantil; de tenir constituït el Consell Escolar i haver nomenat director o directora del centre; de disposar del Projecte educatiu de centre, del Pla d'atenció a la diversitat i de la Programació general anual del curs 2019-2020 aprovats pel Consell Escolar del centre; de disposar de la Memòria anual del curs 2019-20 aprovada pel Consell Escolar, i d'estar dins el programa GESTIB de la Conselleria d'Educació i Universitat del Govern de les Illes Balears i mantenir-lo actualitzat pel que fa a gestió administrativa de l'alumnat i del professorat; i que també acrediti les dades necessàries per determinar l'import de la subvenció (punt 8 de les bases) (annex 2).

S'ha d'acompanyar d'una relació del personal del centre que va seguir donant suport, acompanyament i propostes educatives a les famílies durant la suspensió de les activitats lectives per l'estat d'alarma, i el cost que ha suposat.

b) Memòria anual del curs 2019/20 aprovada pel Consell Escolar.

c) Liquidació econòmica del centre relativa al curs escolar 2019/20 d'acord amb els epígrafs de l'annex 3.

d) Relació classificada de les despeses realitzades subvencionables previstes en la base 8, apartats 1 (despeses extraordinàries en material o RH derivades de l'escolarització d'alumnes amb NEE), 5 (despeses en material de patis o millora de la zones d'accés i espera de les famílies) i 7 (despeses de personal que va seguint donant suport durant la suspensió de les activitats lectives provocades per la crisi sanitària). Annex 6.

3. D'acord amb l'art. 28.3 i l'art. 53 c de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, de procediment administratiu comú de les administracions públiques (LPACAP), les persones interessades no tenen l'obligació de presentar documents originals, llevat que, amb caràcter excepcional, la normativa reguladora aplicable exigeixi el contrari. En qualsevol cas, les persones interessades són responsables de la veracitat dels documents que presentin (art. 28.7 de l'LPACAP).

D'acord amb l'art. 28.5 de l'LPACAP, excepcionalment, quan la rellevància d'un document de l'expedient aportat per l'interessat així ho exigeixi, o existeixin dubtes derivats de la qualitat de la còpia, el CIM pot sol·licitar de manera motivada l'autenticació de les còpies aportades per la persona interessada, per la qual cosa pot requerir l'exhibició del document o de la informació original.

4. Pel fet de presentar-se a aquesta convocatòria la persona interessada presta al CIM els consentiments següents:

a) Per consultar i comprovar la veracitat de la documentació i de les dades presentades per l'interessat que tenguin en el seu poder altres administracions públiques, principalment mitjançant les plataformes d'interoperabilitat, les xarxes corporatives o altres sistemes electrònics habilitats a aquest efecte i als quals el CIM tengui accés.

b) Per consultar l'existència i veracitat de la documentació i de les dades que eventualment l'interessat hagi considerat oportú no presentar acollint-se al dret de no fer-ho pel fet que hagin estat elaborades per les administracions públiques.

Els esmentats consentiments només es consideraran atorgats quan no consti en l'expedient l'oposició expressa a l'esmentada consulta o quan la llei especial que sigui aplicable al cas en requereixi el consentiment exprés, en aquest darrer cas serà obligatori que l'Administració el requereixi i que l'interessat el presti.

5. Les sol·licituds i tota la documentació transcrita en els apartats A) i B) del punt 2 d'aquesta base s'han de presentar, dins el termini establert en la convocatòria, d'acord amb les indicacions següents:

a) Per mitjans electrònics, els subjectes legalment prevists d'acord el que estableix l'art. 14.1 i 2 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, al registre electrònic del Consell Insular de Menorca (www.cime.es) o a qualsevol altre registre electrònic dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

b) Facultativament la poden presentar presencialment, d'acord amb ael que estableix l'art. 14.1 de la Llei 39/2015, les persones físiques (per tal de preservar el dret de comunicar-se amb l'Administració pública també per mitjans no electrònics) en el registre electrònic del Consell Insular de Menorca o a qualsevol altre registre i lloc dels establerts en l'article 16.4 de l'esmentada Llei 39/2015.

Si algun dels subjectes obligats als quals fa referència l'art. 14, apartats 2 i 3 de l'LPACAP, presenta la sol·licitud presencialment, se'l requerirà per tal que l'esmeni mitjançant la seva presentació electrònica. A aquests efectes i d'acord amb el que estableix l'article 68.4 de la mateixa llei, es considerarà com a data de presentació de la sol·licitud aquella en què hagi tingut lloc l'esmena.

6. Si la sol·licitud o la documentació fossin incorrectes o incompletes, el Consell Insular de Menorca en requerirà la rectificació o el complement necessaris. Si en el termini de deu dies hàbils, comptats des de l'endemà d'haver rebut el requeriment d'esmena de la sol·licitud, la persona interessada no fa la rectificació reclamada o no presenta la documentació requerida, s'entendrà que ha desistit de la seva petició de conformitat amb l'article 68 de la Llei 39/2015.

7. CRITERIS I MÒDULS A CONSIDERAR PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

En primer lloc es tindran en compte un conjunt de criteris/mòduls (1, 2, 3, 4, 5 i 7) que impliquen un augment de les despeses o el desenvolupament d'activitats per als infants i famílies a les escoles infantils. En segon lloc (mòdul 6), es consideraran el nombre d'infants matriculats.

Així, per a la distribució dels ajuts es tindran en compte el mòduls següents:

1. Les despeses extraordinàries en material o RH derivades de l'escolarització d'alumnes amb NEE justificades mitjançant factura i amb informe previ de l'EAP (equip d'atenció primerenca) que ja hagin estat sol·licitades i denegades pel Servei de Suport Educatiu de la Conselleria d'Educació.

2. Nombre de sessions d'espais familiars, de massatge infantil, tallers i xerrades temàtiques, tertúlies literàries, contacontes, desenvolupades a l'escoleta amb aportació de personal per part de l'escoleta, fora de l'horari escolar.

3. Dies de patis oberts al capvespre o en període no lectiu.

4. El nombre d'aules que oferesquin el servei de menjador.

5. L'adquisició de material de patis o millora de les zones d'accés i espera de les famílies.

6. El nombre d'alumnes matriculats a l'escoleta en la data de 30 de juny de 2020.

7. Les despeses corresponents al personal que va seguir donant suport, acompanyament i propostes educatives a les famílies de l'escoleta durant la suspensió de les activitats lectives mentre va estar vigent l'estat d'alarma per afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19.

L'import inicial per a cada escoleta serà el resultant de sumar els imports corresponents a cadascun dels mòduls.

8. DISTRIBUCIÓ I DETERMINACIÓ DE L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

1. Per despeses extraordinàries en material o RH derivades de l'escolarització d'alumnes amb NEE justificades mitjançant factura i amb informe previ de l'EAP que ja hagin estat sol·licitades i denegades pel Servei de Suport Educatiu de la Conselleria d'Educació: fins a 750 euros per alumne.

2. Per cada sessió d'espais familiars, de massatge infantil, amb famílies amb infants de 0-3 anys, tant si els fillets estan escolaritzats com si no, i per cada sessió de tallers de famílies, xerrades temàtiques, tertúlies literàries i contacontes desenvolupats a l'escoleta amb aportació de personal per part de l'escoleta amb famílies de fillets escolaritzats desenvolupat fora del horari escolar: 40 euros. Màxim 20 sessions per escoleta.

3. Per cada dia de pati obert a l'ús de totes les famílies de la població en horari o període no lectiu: 40 euros. Fins a un màxim de 1.000 euros per municipi amb una sola escola pública i fins a 2.000 euros a les poblacions amb més d'una escoleta públiques, amb el vistiplau previ per escrit pel regidor d'Educació. En el cas de les escoletes privades serà necessària l'autorització del titular del centre.

4. Per cada aula que oferesqui el servei de menjador: 600 euros.

5. El 50% de l'import de les factures fins a un màxim de 1.000 euros per material de patis o millora de les zones d'accés i espera de les famílies

6. Per cada fillet matriculat en data de 30 de juny de 2020, d'acord amb les dades que figurin al GESTIB: 100 euros.

7. Un 50% de les despeses corresponents al personal que va seguir donant suport, acompanyament i propostes educatives a les famílies de l'escoleta durant la suspensió de les activitats lectives mentre va estar vigent l'estat d'alarma per afrontar la situació d'emergència sanitària provocada per la COVID-19 (en el període comprès entre el 14 de març i el 21 de juny de 2020), amb un màxim de 5.000 € per centre.

Pel que fa als mòduls 1 a 6, una vegada aplicats els criteris anteriors l'import resultant es restarà de l'import global previst a la convocatòria corresponent a aquests mòduls. Tant si el supera com si és inferior, la diferència se sumarà o restarà de la quantitat total corresponent al mòdul 6 i es distribuirà entre els sol·licitants de forma proporcional al nombre d'infants matriculats en el centre respectiu.

Si un cop feta la distribució, la quantia que correspondria a alguna escoleta supera l'import màxim de subvenció per centre previst en la convocatòria, la quantitat que sobrepassi aquest import incrementarà novament el mòdul 6 i es distribuirà de forma proporcional entre la resta d'escoles infantils segons el nombre d'alumnes matriculats.

Pel que fa al criteri 7, no podrà superar l'import individual previst em la convocatòria. En cas de fer-ho, es distribuirà entre la resta de sol·licituds de forma proporcional a l'ajut que pertoqui a cada sol·licitud. En cas que hi quedi un romanent, aquest import incrementarà novament el mòdul 6 i es distribuirà de forma proporcional entre les escoles infantils segons el nombre d'alumnes matriculats.

9. PROCEDIMENT I ÒRGANS COMPETENTS PER A LA CONCESSIÓ DELS AJUTS

1. Els ajuts es concediran d'acord amb els principis d'objectivitat, transparència, igualtat, no discriminació i publicitat, per mitjà del procediment de concurrència competitiva.

2. L'inici de l'expedient s'efectuarà per mitjà de l'aprovació de la convocatòria corresponent.

3. El text de la convocatòria i la resta de documentació que és requeresqui es comunicarà a la Base de Dades Nacional de Subvencions (BDNS) i es publicarà l'estractre de la convocatòria en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, en compliment de l'art. 20.8 de la Llei general de subvencions.

4. La instrucció correspondrà a la tècnica mitjana de Cultura i Educació, que ha de realitzar d'ofici totes les actuacions necessàries per a la determinació, el coneixement i la comprovació de les dades en virtut de les quals s'ha de dictar la resolució sobre la concessió dels ajuts.

5. Totes les sol·licituds presentades dins el termini establert en la convocatòria se sotmetran a l'examen de la comissió avaluadora.

6. Una vegada examinades les sol·licituds per la comissió avaluadora corresponent, i després que aquesta hagi emès el seu informe, el conseller executiu cap del Departament de Cultura i Educació n'elevarà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent, que en aquest cas és el Consell Executiu del Consell Insular de Menorca, que dictarà resolució sobre la concessió o denegació dels ajuts.

7. La resolució de l'expedient d'atorgament de les subvencions ha de ser expressa i motivada, i ha de fixar, amb caràcter definitiu, la quantia específica de cada una de les subvencions concedides.

8. El termini màxim per dictar i notificar la resolució expressa de concessió de subvenció serà de sis mesos comptats des de la data d'acabament del termini de presentació de sol·licituds. Això no obstant, aquest termini es podrà reduir si s'estableix expressament en la convocatòria dels ajuts. El silenci administratiu tindrà caràcter desestimatori.

9. La resolució de l'expedient de concessió o denegació dels ajuts es publicarà en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, sens perjudici de que es pugui notificar individualment a les persones interessades.

10. COMISSIÓ AVALUADORA

1. La comissió avaluadora és l'òrgan col·legiat al qual correspon examinar les sol·licituds presentades i emetre'n l'informe que ha de servir de base per a l'elaboració de la proposta de resolució que ha de formular l'òrgan instructor competent.

2. La comissió avaluadora estarà composta pels membres següents:

President:

- El conseller responsable d'Educació

Vocals:

- El director insular d'Educació

- La tècnica mitjana del departament de Cultura i Educació

- Un membre del personal administratiu del departament, que actuarà de secretari

11. JUSTIFICACIÓ I ABONAMENT DE LES DESPESES

1. La justificació de l'aplicació del fons a percebre, del compliment de la resta de condicions imposades i de la finalitat que fonamenta la concessió de la subvenció, s'ha de presentar juntament amb la sol·licitud, de forma que aquesta ha d'anar acompanyada de la documentació exigida en la base 6.

Si es detecta que la documentació presentada és incorrecta o incompleta, en requerirà la rectificació o el complement necessaris, sens perjudici de les competències que puguin correspondre, per normativa legal o reglamentària, a altres organismes o institucions.

El Consell insular podrà comprovar els justificants que s'estimin oportuns i que permetin obtenir evidència raonable sobre la adequada justificació de la subvenció, i a tal efecte es podrà requerir al beneficiari la remissió dels justificants de despesa seleccionats. Amb la mateixa finalitat, podrà requerir la presentació de llibres, registres i documents de transcendència comptable o mercantil.

L'abonament dels ajuts per part del Consell Insular es farà en un termini de 60 dies des de la seva concessió, sempre que la disponibilitat de tresoreria ho permeti. No obstant això, si s'han sol·licitat altres ajuts es podrà adoptar la mesura cautelar de retenció de crèdit i el pagament podrà ajornar-se fins que es pugui comprovar la resolució relativa a aquestes sol·licituds.

12. OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

Són obligacions dels beneficiaris:

a) Comunicar al CIM l'acceptació de la subvenció en els termes en què aquesta es concedeixi.

En qualsevol cas la subvenció s'entendrà acceptada tàcitament un cop transcorreguts quinze dies hàbils d'ençà que el beneficiari hagi rebut la notificació de la concessió (mitjançant publicació al BOIB de l'acord de concessió).

b) Dur a terme les activitats que fonamenten la concessió dels ajuts, i justificar-ne la realització, en els terminis i en les condicions establertes en aquestes bases i en la resolució de concessió dels ajuts.

c) Proporcionar la informació sobre l'activitat subvencionada que li demani el Consell Insular de Menorca.

d) Sotmetre's a les actuacions de comprovació que efectuïn el Consell Insular de Menorca i la resta d'organismes competents per a la fiscalització dels comptes públics.

e) Comunicar al Consell Insular de Menorca la sol·licitud i l'obtenció de subvencions i ajudes per a la mateixa finalitat.

f) Fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular de Menorca en la realització de les activitats subvencionades.

g) Acreditar, quan el Consell Insular els ho sol·liciti, que es troben al corrent de les obligacions tributàries i amb la seguretat social. L'acreditació d'estar al corrent de les obligacions tributàries no serà necessària en el cas que s'hagi autoritzat expressament el Consell Insular a consultar aquestes dades a través de l'Agència Tributària.

h) Deixar constància de la percepció i l'aplicació de la subvenció en la seva comptabilitat o en els llibres registre que hagi de portar l'entitat beneficiària d'acord amb la normativa vigent i, en cas de no tenir aquesta obligació, en la documentació que la substitueixi.

i) Conservar els documents justificatius de l'aplicació dels fons percebuts, inclosos els documents electrònics, mentre puguin ser objecte d'actuacions de comprovació i control.

j) Dur a terme les mesures de difusió adequades per fer públic el suport econòmic del Departament de Cultura, Educació, Joventut i Esports del Consell Insular de Menorca. En aquest sentit, la difusió s'ha de fer a través dels mitjans que siguin adequats d'acord amb la naturalesa del projecte. Si es fan fullets, cartells o qualsevol altre material imprès, s'ha de fer constar, de manera expressa, el suport del Consell Insular Menorca, així com el web www.cime.es en la realització de les activitats subvencionades i el logotip de la candidatura de la cultura talaiòtica de Menorca per a ser reconeguda com a patrimoni mundial per la UNESCO. (Annex XI)

k) Reintegrar els fons percebuts en els supòsits prevists en l'article 37 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

13. REVOCACIÓ I REINTEGRAMENT DELS AJUTS. CRITERIS DE GRADUACIÓ DE POSSIBLES INCOMPLIMENTS

En el cas d'incompliment total o parcial de les obligacions dels beneficiaris d'aquests ajuts s'iniciarà el corresponent expedient de renovació i consegüent reintegrament, si correspon. Pel que fa a la revocació i el reintegrament dels ajuts s'aplicaran els articles 24, 43 i 44 del TRLS i la resta de La normativa que hi sigui aplicable.

Pels casos que preveu l'art. 44 del TRLS, en què no correspongui la revocació total de l'ajut concedit, es podrà aplicar un percentatge de minoració en funció de l'incompliment. Aquest percentatge s'ha de fitxar en l'informe previ de l'instructor i en la notificació al beneficiari.

En el cas que la causa del reintegrament determini la invalidesa de la resolució de concessió s'ha de revisar prèviament aquesta resolució en els termes establerts a l'article 25 del DLEG 2/2005, de 28 de desembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions, i en la resta de disposicions aplicables.

En el cas que s'hagin fet uns pagaments anticipats, la persona beneficiària ha de reintegrar les quantitats rebudes més l'interès de demora comptador des que el pagament es va fer efectiu.

Les quantitats que s'hagin de reintegrar tenen la consideració d'ingressos de dret públic i els és d'aplicació la via de constrenyiment.

L'obligació de reintegrament establerta en aquest article és independent de les sancions que si escau siguin exigibles.

14. INFRACCIONS I SANCIONS

1. El règim d'infraccions i sancions administratives aplicables és el que estableix el títol IV de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

2. L'òrgan competent per imposar les sancions que es derivin d'infraccions de l'establert en aquestes bases i de la normativa aplicable en matèria de subvencions és la Presidència del Consell Insular de Menorca, d'acord amb el que estableix l'art. 9 de la Llei 8/2000, de 28 d'octubre, de consells insulars.

15. ALTRES DISPOSICIONS

Recursos administratius

Els acords del Consell Executiu pels quals s'aproven les bases i les convocatòries i es concedeixen o deneguen els ajuts no exhaureixen la via administrativa i són susceptibles de recurs d'alçada davant la Comissió de Govern del Consell Insular de Menorca.

 

Normativa general aplicable

En tot el que no prevegin expressament aquestes bases regeixen les disposicions que siguin d'aplicació al Consell Insular de Menorca en matèria de subvencions, especialment les contingudes en les normes següents:

- Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions

- Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre, pel qual s'aprova el Text refós de la Llei de subvencions de la comunitat autònoma de les Illes Balears (BOIB núm.196 de 31 de desembre de 2005)

ANNEX 1. Model normalitzat de sol·licitud (consta a l'expedient)

ANNEX 2. Model certificat del centre (consta a l'expedient)

ANNEX 3. Model de liquidació econòmica (consta a l'expedient)

ANNEX 4. Model de declaració responsable (consta a l'expedient)

ANNEX 5. Document de designació de compte bancari (consta a l'expedient)

ANNEX 6. Relació despeses subvencionables (consta a l'expedient)

Interposició de recursos

Contra aquest acord – que no exhaureix la via administrativa – es pot interposar un recurs d'alçada davant la Comissió de Govern en el termini d'un mes comptador des de l'endemà que s'hagi publicat, d'acord amb l'article 122 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques i l'article 22 de la Llei 8/2000, de 27 d'octubre, de consells insulars.

L'esmentat recurs s'entendrà desestimat, si no es notifica la resolució corresponent, quan hagin transcorregut tres mesos des de la seva interposició. Contra la desestimació del recurs d'alçada per silenci administratiu podreu interposar recurs contenciós administratiu davant el Jutjat Contenciós Administratiu de Palma

 

 Maó, 13 d'octubre de 2020.

Per delegació de la presidenta,

El secretari del Consell Executiu

Octavi Pons Castejón

(Decret 427/2019, d'11 de juliol)

(BOIB núm. 97 de 16.7.2019)