Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA

CONSELLERIA D'EDUCACIÓ, UNIVERSITAT I RECERCA

Núm. 9904
Correcció de l'errata advertida en la publicació de l'edicte 9639 (BOIB 177 de data 15-10-2020) referit a la “Resolució del conseller d'Educació, Universitat i Recerca de 8 d'octubre de 2020 per la qual s'aprova el Programa d'Actuació del Departament d'Inspecció Educativa per al curs 2020-2021”

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En el Butlletí Oficial de les Illes Balears núm. 177, de 15 d'octubre de 2020, s'ha detectat una errata tant a la versió catalana com a la castellana. L'errata consisteix en la publicació errònia  de les versions lingüístiques de l'Annex II.

Per això, d'acord amb els articles 19.2 i 19.4 del Decret 68/2012, de 27 de juliol, pel qual es regula el Butlletí Oficial de les Illes Balears, dict la següent

 

Resolució

Rectificar l'errata advertida en la publicació en el Butlletí Oficial de les Illes Balears de les versions catalana i castellana de l'edicte 9639 (BOIB 177 de 15/10/2020), en el sentit expressat en la motivació d'aquesta resolució. Atesa la naturalesa de l'error la rectificació es fa tornant a publicar íntegrament  l'Annex II, a cada versió linguistica del Butlletí Oficial de les Illes Balears.

Versió catalana:

ANNEX 2 Actuacions per al curs 2020-2021

1. Actuacions generals

Àmbit

Codi

Actuació

Temporització

Categoria (*)

Alumnat

1.1

Anàlisi i seguiment de l'atenció a la diversitat, especialment de l'alumnat nee.

Tot el curs

AP

1.2

Supervisió de les mesures dirigides a l'alumnat en risc d'abandonament i de les encaminades a prevenir l'absentisme i l'abandonament prematur.

Tot el curs

AP

1.3

Control del rendiment acadèmic de l'alumnat que roman un any més en un curs o que té matèries pendents i supervisió de les mesures de prevenció i de reforç aplicades.

Tot el curs

AH

1.4

Supervisió i seguiment de les actuacions per a la millora de la convivència i per a la prevenció i resolució dels conflictes.

Tot el curs

AH

Professorat

1.5

Avaluació de la funció directiva i participació en comissions de selecció de directors.

2n i 3r trimestre

AP

1.6

Seguiment de la formació prevista al pla digital de contingència a fi de garantir l'ensenyament no presencial.

Tot el curs

AH

1.7

Participació en el procés d'avaluació de la funció docent: funcionaris en pràctiques i seguiment del procés de tutorització de professorat interí.

Tot el curs

AH

 

Centres

1.8

Supervisió, control, assessorament i seguiment de l'aplicació del pla de contingència i dels documents institucionals: PEC, PLC, PAD, PAT, a la PGA i a la memòria.

Tot el curs

AP

1.9

Supervisió dels aspectes que determinen l'inici de curs: organització general, grups, horaris, incidències significatives, quotes, entre d'altres.

Setembre-octubre

AH

1.10

Supervisió, control, assessorament i avaluació de l'organització i el funcionament de tots els centres, dels serveis, dels programes i d'altres iniciatives que impulsi la Conselleria.

 

Tot el curs

AH

1.11

Supervisió i assessorament per a l'actualització del document de concreció curricular del centre, amb especial incidència en els aspectes referits a ensenyament presencial, semipresencial i a distància

2n trimestre

AP

1.12

Supervisió de l'anàlisi dels resultats de les avaluacions, dels plans de millora i de les innovacions pedagògiques que se'n derivin.

Tot el curs

AP

1.13

Supervisió i avaluació del procés d'ensenyament i aprenentatge, especialment l'ensenyament semipresencial a l'educació secundària.

1r trimestre

AP

1.14

Foment de l'autoavaluació en els centres educatius, especialment dels aspectes organitzatius i curriculars prevists en el pla de contingència.

Tot el curs

AP

1.15

Impuls i assessorament a la coordinació dels centres educatius.

Tot el curs

AH

1.16

Supervisió de les actuacions per garantir la igualtat i afavorir la coeducació  i el reconeixement de la diversitat sexual i de gènere.

Tot el curs

AH

2. Actuacions específiques

Àmbit

Codi

Actuació

Temporització

Categoria (*)

Alumnat

2.1

Supervisió i col·laboració en els processos d'escolarització de l'alumnat, especialment en els casos derivats de necessitats educatives específiques, de problemes de convivència o de mobilitat durant el curs escolar, i participació en les comissions d'escolarització.

Tot el curs

AH

2.2

Supervisió dels programes educatius específics d'atenció a la diversitat: PRAQ, PMAR, PISE, ALTER. Assessorament i seguiment de l'escolarització dels alumnes en aquests programes.

Tot el curs

AH

Professorat

2.3

Supervisió i emissió d'informes relacionats amb la gestió del personal docent i no docent dels centres quant a faltes d'assistència, incompliments dels deures professionals i altres qüestions. Instrucció, si és el cas, d'expedients disciplinaris.

Tot el curs

AH

2.4

Col·laboració amb l'Administració educativa en la proposta de directors als centres on no hi hagi candidatures, o quan sigui necessari.

Tot el curs

AH

Centres

2.5

Supervisió, per a una educació de qualitat a l'etapa d'educació infantil, de titulacions, unitats autoritzades i ràtios dels centres de 0-3 anys, i assessorament i anàlisi dels documents institucionals.

Tot el curs

AH

2.6

Seguiment de l'organització, del desenvolupament i dels resultats de la formació professional, amb especial incidència en la FP bàsica.

Tot el curs

AP

2.7

Supervisar i assessorar en l'anàlisi dels resultats acadèmics les escoles de música reconegudes i els centres que realitzen ensenyaments artístics professionals.

Tot el curs

AH

2.8

Supervisió de l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i del conjunt de les assignatures instrumentals amb un enfocament competencial

Tot el curs

AH

2.9

Supervisió i assessorament als òrgans de participació, govern i coordinació del centre i intervencions amb la direcció.

Tot el curs

AH

2.10

Mediació i assessorament a professors, pares o alumnes.

Tot el curs

AH

2.11

Supervisió i assessorament en l'aplicació de la normativa vigent en el procés d'avaluació i proposta de resolució en les reclamacions a les qualificacions.

Tot el curs

AH

2.12

Supervisió i assessorament del procés d'elaboració i de tramitació dels informes d'aprenentatge.

Tot el curs

AH

2.13

Autorització, si escau, seguiment i avaluació de les sortides escolars.

Tot el curs

AH

2.14

Supervisió dels processos educatius, de les activitats extraescolars i complementàries i dels serveis que ofereixen els centres, públics i privats, sostinguts amb fons públics.

Tot el curs

AH

2.15

Assessorament en la implementació d'un sistema de qualitat en els ensenyaments artístics.

Tot el curs

AH

 

3. Actuacions incidentals

Codi

Actuació

Temporització

Categoria (**)

3.1

Actuacions incidentals en centres públics.

Tot el curs

IN

3.2

Actuacions incidentals en centres privats concertats.

Tot el curs

IN

3.3

Actuacions incidentals en centres privats.

Tot el curs

IN

 

​​​​​​​​​​​​​​4. Actuacions a la seu del DIE

Codi

Actuació

Temporització

Categoria (*)

4.1

Reunions de coordinació de les demarcacions: seguiment del Pla i del Programa del DIE, planificació i coordinació de les actuacions.

Tot el curs

AH

4.2

Atenció directa, o per altres mitjans, als membres de la comunitat educativa.

Tot el curs

AH

4.3

Participació en grups de treball vinculats directament amb les actuacions de la Inspecció.

Tot el curs

AH

4.4

Elaboració d'estudis, informes, anàlisi de documents, preparació de visites, reunions de coordinació, tutoritzacions, etc.

Tot el curs

AH

4.5

Organització i participació en jornades, activitats formatives i sessions informatives específiques de la inspecció educativa.

Tot el curs

AH

5. Actuacions en col·laboració amb altres òrgans de la Conselleria

Codi

Actuació

Temporització

Categoria (*)

5.1

Cooperació i participació en comissions, en tribunals i comissions de selecció de personal.

Tot el curs

AH

5.2

Coordinació i cooperació amb l'IAQSE, amb l'Institut per a la Convivència i l'Èxit Escolar i amb altres òrgans de la Conselleria d'Educació, Universitat i Recerca.

Tot el curs

AH

5.3

Participació en les comissions per a l'accés a la universitat (PBAU).

Tot el curs

AH

5.4

Participació en sessions de formació, informatives o de coordinació organitzades per l'Administració educativa, universitats o entitats educatives.

Tot el curs

AH

​​​​​​​​​​​​​​(*) AP: Actuacions prioritàries. AH: Actuacions habituals.

(**) IN: Actuacions incidentals

Palma, 16 d'octubre de 2020

La secretària general

María Asunción Sáez Amer