Secció III. Altres disposicions i actes administratius
ADMINISTRACIÓ DE LA COMUNITAT AUTÒNOMA
CONSELLERIA DE SALUT I CONSUM
Núm. 9780
Resolució de la consellera de Salut i Consum de 15 d’octubre de 2020 per la qual s’estableix el tancament de les quaranta-set àrees recreatives que gestiona l’IBANAT a partir del dia 16 d’octubre com a mesura de prevenció contra la COVID-19
Fets
1. Mitjançant el Decret 5/2020, de 18 de juny, de la presidenta de les Illes Balears, es declarà superada, en el territori de les Illes Balears, la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, declaració que sorgia efectes a partir del dia 21 del mateix mes.
2. Aquell mateix dia i en aplicació del que disposava l'article 2 del Reial decret 555/2020, de 5 de juny, pel qual es prorrogava l'estat d'alarma declarat pel Reial decret 463/2020, de 14 de març, restà sense efectes l'estat d'alarma declarat en tot l'Estat.
3. El Consell de Govern, per acord adoptat en la sessió de 19 de juny de 2020, va aprovar el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, mesures que han de vigir fins que el Govern central, de manera motivada, declari la finalització de la situació de crisi sanitària ocasionada per la COVID-19, sense perjudici que es puguin modificar si varien les circumstàncies que les motiven, o revocar si desapareixen.
4. El mateix Acord, en el punt tercer, habilita la consellera de Salut i Consum perquè, mitjançant una resolució motivada, pugui modificar, adaptar o actualitzar les mesures excepcionals que conté l'annex 1 de l'Acord, amb la consulta prèvia, si escau, al Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses de les Illes Balears, adscrit a la Conselleria de Salut i Consum.
5. L'annex 1 de l'Acord esmentat inclou un seguit exhaustiu de mesures de prevenció per evitar el contagi de la COVID-19 entre els ciutadans de les Illes Balears i, en el cas que dissortadament es produeixi el contagi, poder disposar de possibilitats més bones de traçar aquests contagis i controlar els rebrots de la malaltia.
Aquest Pla de Mesures Excepcionals ha anat adaptant-ne el contingut en funció de l'evolució de la situació epidemiològica en el territori, així com del coneixement científic que s'ha generat respecte de la COVID-19.
6. A partir del 21 de juny, data de l'inici del període de «nova normalitat», s'ha incrementat substancialment la mobilitat de la població en comparació amb el període previ. Malgrat el manteniment de les mesures bàsiques de control de la transmissió, la mobilitat de la població i el contacte entre persones de grups diferents de convivència estable han generat noves cadenes de transmissió del SARS-CoV-2 en la població.
7. Cap a finals del mes d'agost, es va identificar que entre els factors que havien afavorit la transmissió del SARS-CoV-2 a la població hi havia el fet de no mantenir una distància interpersonal de seguretat, la presència d'un nombre elevat de persones en un mateix espai, especialment si és tancat, i l'absència d'ús de la mascareta. Els espais en què concorren de manera simultània dos d'aquests factors o més s'havien convertit, doncs, en espais de contagi de risc especial. Per tant, a fi de combatre més bé l'expansió de l'epidèmia, calia millorar l'adherència a l'ús de la mascareta, estendre'n l'ús a les situacions que comporten un risc especial, disminuir la densitat de persones en les situacions incompatibles amb l'ús de mascareta i evitar les aglomeracions incontrolades de persones a l'espai públic.
8. També s'havia observat que la majoria dels brots de COVID-19 que es detecten a les Illes Balears tenen un origen familiar, afavorits per la relaxació de les precaucions que es produeix en els entorns de confiança i, per tant, la contenció de l'epidèmia també requeria l'establiment de restriccions dirigides a les trobades de tipus social i familiar.
Arran de tot això, es va dictar la resolució de la consellera de Salut i Consum de 28 d'agost de 2020 per la qual es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020, que incorpora mesures més restrictives, per a les quals es va establir un termini inicial de quinze dies de durada, comptadors a partir de la publicació de la resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears, de manera que aquestes mesures havien de finalitzar el dia 12 de setembre de 2020.
9. En data de 9 de setembre de 2020, malgrat que havien passat deu dies consecutius de disminucions en la incidència acumulada de casos de COVID-19, les Illes Balears continuaven presentant una incidència acumulada en els darrers catorze dies per sobre de 150 casos per 100.000 habitants, i mostraven, a més, indicis clars de la presència de transmissió comunitària en totes les illes i un augment progressiu dels nivells d'ocupació hospitalària per part de malalts de COVID-19. Aquests fets indicaven que era necessari perllongar en el temps determinades mesures restrictives de les activitats que suposen un risc més alt de transmissió de la COVID-19.
Es va tenir present, també, que la resolució conjunta del conseller d'Educació, Universitat i Recerca i de la consellera de Salut i Consum de 6 de juliol de 2020 per la qual s'aproven les mesures excepcionals de prevenció i contenció, coordinació i d'organització i funcionament per fer front a la crisi sanitària ocasionada per la COVID-19 per als centres educatius no universitaris de la comunitat autònoma de les Illes Balears per al curs 2020-2021 va establir, en l'apartat II, com un dels principis bàsics de prevenció, higiene i promoció de la salut davant la COVID-19 en els centres educatius, la conformació de grups estables de convivència. Per tant, es feia necessari també definir mesures que restringeixin l'ús d'espais destinats a activitats de lleure infantil que puguin implicar la participació de nins integrants de grups estables diversos fora de l'àmbit escolar.
10. Per tot això, es va aprovar la resolució de la consellera de Salut i Consum d'11 de setembre de 2020 per la qual es prorroguen les mesures adoptades mitjançant la Resolució de 28 d'agost de 2020 i es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, aprovat per l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020.
11. Posteriorment, es va continuar observant una millora progressiva en els indicadors epidemiològics, amb una davallada del 32,5 % de la incidència acumulada a 14 dies de manera global en tota la comunitat autònoma. No obstant això, aquesta millora no s'havia produït de manera homogènia en el conjunt dels territoris insulars; així, la millora és més acusada a l'illa de Menorca, amb una disminució del 68 %, seguida per l'illa de Formentera, amb un 63 % i, finalment, les illes de Mallorca, amb un 33 %, i Eivissa, amb un 16 % de disminució. Es va observar també una disminució molt significativa en la taxa de positivitat, que havia passat del 9,11 % en data 11 de setembre al 5,37 % el dia 23 de setembre.
Malgrat aquesta millora evident en els indicadors epidemiològics analitzats, aquests indicadors assenyalaven que, d'acord amb els criteris definits pel Centre Europeu de Control i Prevenció de Malalties (ECDC), les Illes Balears es trobaven encara en una situació de risc atès que, amb una incidència a catorze dies de 238 i una taxa de positivitat del 5,37 %, continuen presentant valors marcadament per sobre dels llindars establerts de 60 casos per 100.000 habitants i el 3 % de positivitat.
En qualsevol cas, es va considerar convenient modificar els aforaments màxims d'alguns establiments per tal d'assegurar que podien dur a terme la seva activitat habitual sense posar en perill la seguretat sanitària dels usuaris d'aquests serveis. Igualment, es va considerar oportú exceptuar els horaris de limitació de determinades activitats o d'ús de certs espais per als casos en què es valorava que el risc sanitari era molt baix.
12. Per tot això, es va aprovar la resolució de la consellera de Salut i Consum de 25 de setembre de 2020 per la qual es prorroguen les mesures adoptades mitjançant la resolució de 28 d'agost de 2020, es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, i s'estableix la flexibilització d'algunes mesures per a l'illa de Menorca.
13. Aquest mes d'octubre, es comprova la tendència positiva en l'evolució dels indicadors epidemiològics, amb una davallada en els darrers quinze dies del 44,5 % de la incidència acumulada a catorze dies de forma global a tota la comunitat autònoma. També s'ha observat una disminució molt significativa en la taxa de positivitat de les proves PCR, que ha passat en els darrers quinze dies del 5,39 % al 4,15 %, i s'ha assolit així l'objectiu del 5 % recomanat per l'Organització Mundial de la Salut.
Malgrat aquesta millora evident en els indicadors epidemiològics analitzats, encara assenyalen que, d'acord amb els criteris que defineix el Centre Europeu de Control i Prevenció de Malalties (ECDC), les Illes Balears es troben encara en una situació de risc atès que, amb una incidència a catorze dies de 133,9 casos per cent mil habitants i una taxa de positivitat del 4,15 %, continuen presentant valors marcadament per sobre dels llindars establerts, de 60 casos per 100.000 habitants i el 3 % de positivitat.
Per això, i atès que les illes de Mallorca, Eivissa i Formentera seguien presentant valors que superen el llindar establert per l'ECDC per definir un territori en situació de risc es va aprovar la resolució de la consellera de Salut i Consum de 9 d'octubre de 2020 per la qual es prorroguen les mesures adoptades mitjançant la resolució de 25 de setembre de 2020, es modifiquen mesures concretes del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, i s'estableix la flexibilització d'algunes mesures per a l'illa de Menorca.
14. En aquests moments, una nova circumstància demanda la modificació del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, referida concretament a la prohibició de l'ús recreatiu del foc i l'ús de les infraestructures que hi ha a les àrees recreatives que gestiona l'IBANAT, a partir del dia 16 d'octubre de 2020, fins que la condició sanitària ho permeti.
L'article 1 del Decret 24/2013, de 24 de maig, d'aprovació dels Estatuts de l'Institut Balear de la Natura, estableix entre les finalitats institucionals de l'IBANAT la gestió de les àrees recreatives, les àrees d'acampada, les finques públiques i els refugis de la comunitat autònoma de les Illes Balears.
L'IBANAT gestiona un total de 47 àrees recreatives a les Illes Balears, les quals són espais recreatius d'accés lliure ubicats en el medi natural on els usuaris hi troben fogons, taules i altres infraestructures com ara banys químics i parcs infantils amb la finalitat que els usuaris tenguin un espai recreatiu on poder cuinar i menjar i compartir aquests espais amb el seu grup de persones i amb altres grups de persones desconegudes.
En aquestes àrees recreatives l'accés és lliure, sense barreres d'accés i sense la possibilitat que els treballadors de l'IBANAT puguin controlar l'aforament d'aquests espais ni fer tasques de desinfecció en les infraestructures entre l'ús dels diferents usuaris.
Els usuaris de les àrees recreatives comparteixen les mateixes infraestructures, de manera que cuinen i mengen en els mateixos fogons i taules, sense possibilitat de complir les mesures de seguretat establertes contra la COVID-19, principalment la necessitat de mantenir la distància entre les persones no convivents i l'ús de mascareta, ja que els usuaris mengen i beuen en aquests mateixos espais.
Els treballadors de l'IBANAT són personal laboral, no són funcionaris habilitats per exercir funcions d'agent de l'autoritat i, per tant, no hi ha capacitat reguladora ni sancionadora sobre els usuaris d'aquestes àrees recreatives en cas que no es compleixin les mesures sanitàries establertes contra la COVID-19.
Són molts els batlles i batllesses, principalment dels municipis de la serra de Tramuntana, que han expressat en diverses ocasions la seva preocupació davant l'increment de persones en aquests espais recreatius, principalment els cap de setmana i festius.
El dia 15 d'octubre acaba l'època de perill d'incendis forestals, tal com estableix el Decret 125/2007, de manera que a partir del dia 16 d'octubre ja es podrà fer ús de foc en aquestes àrees recreatives, moment a partir del qual la massificació en aquests espais serà molt elevada i sense capacitat de control sobre les mesures de sanitat establertes contra la COVID-19.
Una vegada finalitzada l'època de perill d'incendis forestals i davant la massificació de persones que es preveu en aquests espais recreatius sense que l'òrgan gestor tengui capacitat de controlar l'aforament ni el compliment de les mesures de seguretat per fer front a la COVID-19, especialment les referents a la distància entre els usuaris i l'ús de mascareta pel fet de menjar i beure en els mateixos espais, la Conselleria de Medi Ambient i Territori ha sol·licitat a la Conselleria de Salut i Consum el tancament de les 47 àrees recreatives que gestiona l'IBANAT a partir d'aquest proper 16 d'octubre com a mesura de prevenció contra la COVID-19, i aporta un informe de l'IBANAT en aquest sentit.
Fonaments de dret
1. L'article 43.2 de la Constitució espanyola de 1978 estableix que és competència dels poders públics tutelar la salut pública a través de les mesures preventives i de les prestacions i serveis necessaris, i indica que la llei ha d'establir els drets i deures de tothom sobre aquest tema.
2. La competència en matèria sanitària s'atribueix a la comunitat autònoma de les Illes Balears en virtut del que disposen l'article 30.48 i 31.4 de la Llei orgànica 1/2007, de 28 de febrer, de l'Estatut d'autonomia de les Illes Balears.
3. De conformitat amb el que estableix l'article 2.7.b) del Decret 21/2019, de 2 d'agost, de la presidenta de les Illes Balears, pel qual s'estableixen les competències i l'estructura orgànica bàsica de les conselleries de l'Administració de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, la Direcció General de Salut Pública i Participació de la Conselleria de Salut i Consum exerceix, entre d'altres, les competències en l'àmbit material de la vigilància epidemiològica, anàlisi i avaluació de l'estat de salut de la població i de les malalties; prevenció de les malalties, i, en concret, l'adopció de les mesures en matèria de protecció de la salut pública que estableix la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de mesures especials en matèria de salut pública.
4. L'article 10 de la Llei 40/2015, d'1 d'octubre, de règim jurídic del sector públic, pel que fa a l'avocació de competències.
5. El punt tercer de l'Acord del Consell de Govern de les Illes Balears de 19 de juny de 2020 (BOIB núm. 112, de 20-06-2020) pel qual s'aprova el Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, disposa que s'habilita la consellera de Salut i Consum perquè, mitjançant una resolució motivada, pugui modificar, adaptar o actualitzar les mesures excepcionals que conté l'annex 1, amb la consulta prèvia, si escau, al Comitè Autonòmic de Gestió de Malalties Infeccioses de les Illes Balears de la Conselleria de Salut i Consum.
6. L'article 2 de la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, de mesures especials en matèria de salut pública, estableix que les autoritats sanitàries competents poden adoptar mesures de reconeixement, tractament, hospitalització o control quan s'apreciïn indicis racionals que permetin suposar l'existència de perill per a la salut de la població a causa de la situació sanitària concreta d'una persona o grup de persones, o per les condicions sanitàries en què es du a terme una activitat.
7. Així mateix, l'article 3 d'aquesta Llei orgànica disposa que, amb la finalitat de controlar les malalties transmissibles, l'autoritat sanitària, a més de dur a terme les accions preventives generals, pot adoptar les mesures oportunes per al control dels malalts, de les persones que hi estiguin en contacte o que hi hagin estat i del medi ambient immediat, així com les que es considerin necessàries en cas de risc de caràcter transmissible.
8. L'apartat primer de l'article 26 de la Llei 14/1986, de 25 d'abril, general de sanitat, disposa que en cas que hi hagi o se sospiti raonablement l'existència d'un risc imminent i extraordinari per a la salut, les autoritats sanitàries han d'adoptar les mesures preventives que estimin pertinents, com ara la intervenció de mitjans materials i personals, i totes les que es considerin sanitàriament justificades. En el punt segon disposa que la durada de les mesures a què fa referència l'apartat anterior, que s'han de fixar per a cada cas, sense perjudici de les pròrrogues successives acordades per resolucions motivades, no ha d'excedir del que exigeixi la situació de risc imminent i extraordinari que les justifica.
9. L'article 51 de la Llei 5/2003, de 4 d'abril, de salut de les Illes Balears, estableix que l'administració sanitària, en l'exercici de les seves competències, ha d'adoptar les mesures adequades d'intervenció provisionals davant situacions de risc per a la salut col·lectiva. Les mesures i actuacions que s'ordenin amb caràcter obligatori i d'urgència o necessitat s'han d'adaptar als criteris expressats en la Llei orgànica 3/1986.
10. L'article 49.2 de la Llei 16/2010, de 28 de desembre, de salut pública de les Illes Balears, disposa que quan hi hagi o se sospiti raonablement l'existència d'un risc imminent i extraordinari per a la salut de la població, com a conseqüència d'una situació sanitària concreta d'una persona o d'un grup de persones, es pot ordenar l'adopció de mesures preventives generals i d'intervenció, entre les quals s'inclouen les de reconeixement, tractament, hospitalització o control individual sobre la persona o el grup de persones, mitjançant una resolució motivada, pel temps necessari per a la desaparició del risc. L'adopció de mesures que impliquin privació o restricció de la llibertat o d'un altre dret fonamental està subjecta al que disposen la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, i la Llei orgànica 3/1986, de 14 d'abril, sobre mesures especials en matèria de salut pública.
11. L'article 10.8 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa, en redacció donada per la Llei 3/2020, de 18 de setembre, de mesures processals i organitzatives per fer front al COVID-19 en l'àmbit de l'Administració de Justícia, estableix que les sales contencioses administratives dels tribunals superiors de justícia coneixeran de l'autorització o ratificació judicial de les mesures adoptades en aplicació de la legislació sanitària que les autoritats sanitàries considerin urgents i necessàries per a la salut pública i impliquin la limitació o restricció de drets fonamentals quan els seus destinataris no estiguin identificats individualment.
12. La pandèmia de la COVID-19 s'ha configurat com una amenaça mundial que requereix una actuació decidida dels diferents estats i de les administracions públiques, especialment tenint en compte les incerteses que genera el desconeixement d'aspectes bàsics de la malaltia i dels canals de contagi, mutacions del virus que es produeixen, nous canals de contagi i increment del nombre d'asimptomàtics que, infectats pel virus, traslladen la malaltia.
Això obliga les autoritats sanitàries a dur a terme actuacions a l'efecte d'evitar o minimitzar un risc per a la salut, la qual cosa obliga també a ponderar les alternatives tenint en compte l'avaluació del risc i altres factors pertinents, i comprèn, si cal, la selecció i l'aplicació de les mesures de prevenció i control més adequades, a més de les reglamentàries.
13. Les limitacions o modalitzacions de restriccions que s'estableixen, que en cap cas no arriben a comportes afectació dels drets fonamentals ni una restricció generalitzada, són possibles de manera proporcionada a la preservació necessària de la salut del conjunt dels ciutadans i circumscrites a determinats sectors d'activitat, àrees geogràfiques limitades, activitats que propicien un risc especial de contagi, etc., atès que l'exercici de qualsevol dret fonamental no es pot entendre il·limitat, en primer lloc perquè la mateixa Constitució, a l'article 10.1, ja preveu un límit general dels drets fonamentals en el respecte a l'exercici dels drets per part de les altres persones, però també per la possible limitació que sigui necessària i proporcionada per a la protecció dels altres drets i béns constitucionalment protegits. Així ho ha reconegut de manera constant la doctrina establerta pel Tribunal Constitucional des de les seves primeres sentències (STC 11/1981, 2/1982 i 91/1983).
Per tot això, dict la següent
Resolució
1. Afegir un nou paràgraf a l'apartat XI del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat, referit a mesures específiques relatives als espais recreatius i de medi ambient, amb la redacció següent:
― Queden tancades les àrees recreatives que gestiona l'IBANAT i es prohibeix l'ús recreatiu del foc i l'ús de les infraestructures, a partir del dia 16 d'octubre de 2020, fins que la condició sanitària ho permeti.
2. Relacionar, com a annex d'aquesta resolució, les quaranta-set àrees recreatives que gestiona l'IBANAT.
3. Notificar aquesta resolució a la direcció operativa del Pla Territorial de Protecció Civil de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears (PLATERBAL) per a la transició cap a una nova normalitat derivada de la situació d'emergència de salut pública ocasionada per la COVID-19, així com a la Delegació del Govern a les Illes Balears, als consells insulars i als ajuntaments de les Illes Balears, amb la finalitat d'establir els controls i les mesures pertinents per garantir-ne l'efectivitat.
4. Informar que a través de la pàgina web coronavirus.caib.es es farà pública la versió consolidada del Pla de Mesures Excepcionals de Prevenció, Contenció i Coordinació per Fer Front a la Crisi Sanitària Ocasionada per la COVID-19, una vegada superada la fase 3 del Pla per a la Transició cap a una Nova Normalitat.
5. Publicar aquesta resolució en el Butlletí Oficial de les Illes Balears.
Interposició de recursos
Contra aquesta resolució, que exhaureix la via administrativa, es pot interposar un recurs potestatiu de reposició davant el mateix òrgan que la dicta, en el termini d'un mes comptador des que es publiqui, d'acord amb el que disposen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, o, alternativament, un recurs contenciós administratiu davant la Sala Contenciosa Administrativa del Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears, en el termini de dos mesos comptadors des que es publiqui, de conformitat amb el que disposen els articles 10 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa.
Palma, 15 d'octubre de 2020
La consellera de Salut i Consum Patricia Gómez Picard
ANNEX Llista de les 47 àrees recreatives que gestiona l'IBANAT
Codi |
Illa |
Municipi |
Nom |
UTM X |
UTM Y |
---|---|---|---|---|---|
AR-001 |
Mallorca |
Estellencs |
Son Fortuny |
453867 |
4388651 |
AR-002 |
Mallorca |
Esporles |
Son Tries |
463457 |
4390408 |
AR-003 |
Mallorca |
Valldemossa |
Son Moragues |
470312 |
4397479 |
AR-004 |
Mallorca |
Bunyola |
Caubet |
472961 |
4391063 |
AR-005 |
Mallorca |
Bunyola |
Comuna de Bunyola |
476656 |
4395602 |
AR-006 |
Mallorca |
Selva |
Comuna de Biniamar |
488575 |
4398883 |
AR-007 |
Mallorca |
Selva |
Es Fornassos |
491256 |
4402178 |
AR-008 |
Mallorca |
Selva |
Coveta Negra |
490663 |
4404485 |
AR-009 |
Mallorca |
Fornalutx |
Sa Bassa de Fornalutx |
478306 |
4404849 |
AR-010 |
Mallorca |
Escorca |
Sa Font des Noguer |
482862 |
4404170 |
AR-011 |
Mallorca |
Escorca |
Gorg Blau |
483879 |
4405617 |
AR-012 |
Mallorca |
Escorca |
Ca S'Amitger |
490056 |
4407843 |
AR-013 |
Mallorca |
Escorca |
Es Pixarells |
491047 |
4409293 |
AR-014 |
Mallorca |
Escorca |
Marjanor |
490726 |
4407971 |
AR-015 |
Mallorca |
Escorca |
Menut I |
491262 |
4409704 |
AR-016 |
Mallorca |
Escorca |
Menut II |
491155 |
4409859 |
AR-017 |
Mallorca |
Pollença |
Puig de Maria |
501949 |
4413247 |
AR-018 |
Mallorca |
Pollença |
Puig de Santuïri |
502731 |
4414123 |
AR-019 |
Mallorca |
Pollença |
Cala Murta |
514725 |
4421446 |
AR-020 |
Mallorca |
Selva |
Puig de Crist Rei |
491179 |
4399730 |
AR-021 |
Mallorca |
Santanyí |
Ses Fonts de n'Alis |
516299 |
4355900 |
AR-022 |
Mallorca |
Inca |
Puig de Sta. Magdalena |
496201 |
4397456 |
AR-023 |
Mallorca |
Llubí |
Llubí I |
500894 |
4395220 |
AR-024 |
Mallorca |
Llubí |
Llubí II |
499718 |
4395169 |
AR-025 |
Mallorca |
Maria de la Salut |
Sa Bisbal |
507410 |
4393899 |
AR-026 |
Mallorca |
Lloret de Vistalegre |
Comuna de Lloret |
497202 |
4384762 |
AR-027 |
Mallorca |
Sant Joan |
Puig de Consolació |
503033 |
4382330 |
AR-028 |
Mallorca |
Felanitx |
Puig de Sant Salvador |
516102 |
4367357 |
AR-029 |
Mallorca |
Sa Pobla |
S'Obac |
501342 |
4406185 |
AR-030 |
Mallorca |
Santa Margalida |
Can Picafort I |
513440 |
4401244 |
AR-031 |
Mallorca |
Alcúdia |
S'Illot |
513771 |
4413633 |
AR-032 |
Menorca |
Es Castell |
Es Castell |
609756 |
4415274 |
AR-033 |
Menorca |
Ciutadella de Menorca |
Es Pinaret |
572060 |
4425755 |
AR-034 |
Menorca |
Es Mercadal |
S'Arangí |
593355 |
4425021 |
AR-035 |
Eivissa |
Sant Antoni de Portmany |
Sa Talaia |
350480 |
4314734 |
AR-036 |
Eivissa |
Santa Eulària des Riu |
S'Argentera |
374891 |
4320048 |
AR-037 |
Formentera |
Formentera |
Can Marroig |
360603 |
4287795 |
AR-038 |
Mallorca |
Santanyí |
S'Amarador |
515941 |
4355432 |
AR-039 |
Mallorca |
Petra |
Puig de Bonany |
507474 |
4382776 |
AR-040 |
Cabrera |
Palma |
Sombreig de sa Platgeta |
494619 |
4332721 |
AR-041 |
Menorca |
Maó |
Es Canutells |
600014 |
4412068 |
AR-042 |
Eivissa |
Sant Joan de Labritja |
Can Cosmi |
363857 |
4326343 |
AR-043 |
Mallorca |
Artà |
S'Alqueria Vella de Baix |
528765 |
4398631 |
AR-044 |
Mallorca |
Santa Margalida |
Son Real |
515699 |
4398561 |
AR-045 |
Mallorca |
Llucmajor |
Can Pancuit |
493770 |
4374134 |
AR-046 |
Mallorca |
Consell/Alaró |
Es Pont Trencat |
483821 |
4392759 |
AR-047 |
Mallorca |
Santa Margalida |
Can Picafort II |
512682 |
4401622 |