Torna

BUTLLETÍ OFICIAL DE LES ILLES BALEARS

Secció III. Altres disposicions i actes administratius

AJUNTAMENT DE PALMA

Núm. 9852
Aprovació de la Convocatòria pública de subvencions relatives a activitats educatives curs 2020-2021 de la Regidoria d’Educació de l’Ajuntament de Palma

  • Contingut, oficial i autèntic, de la disposició: Document pdf  Versió PDF

Text

En data 30 de setembre de 2020 la Junta de Govern de l'Ajuntament de Palma va adoptar l'Acord d'aprovació  de la Convocatòria pública de subvencions relatives a activitats educatives curs 2020-2021 de la Regidoria d'Educació

BDNS: 527. 475

CONVOCATÒRIA PÚBLICA DE SUBVENCIONS RELATIVES A ACTIVITATS EDUCATIVES DE LA REGIDORIA D'EDUCACIÓ CURS 2020-2021

L'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions de l'Ajuntament de Palma, aprovada pel Ple de l'Ajuntament en sessió de dia 26 de febrer de 2015 i publicada al BOIB núm. 35 de dia 12 de març de 2015, va establir les bases reguladores de la concessió de subvencions per part de l'Ajuntament de Palma, d'acord amb l' establert a l'art. 17. 2 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.

El pla estratègic de subvencions 2020-2022 de la regidoria d'educació aprovat per Acord de Junta de Govern de data de 13 de març de 2019 i va ser publicat al BOIB núm. 47 d'11 d'abril de 2019  estableix una línia de subvenció per a educació infantil, primària, secundària, cicles formatius, educació especial i batxillerat per activitats escolars i extraescolars.

Amb la finalitat de proporcionar una educació de qualitat igual per a tots i tenint en compte  que els i les alumnes, gràcies als programes educatius que  desenvolupen els centres escolars poden gaudir d'un ampli ventall de possibilitats que milloraran les seves competències i la seva formació acadèmica, és per la qual cosa  que  l'Ajuntament de Palma, vol fomentar la realització d'aquestes activitats, tant en l'àmbit escolar com extraescolar, atès la utilitat pública i l' interès social que aquestes actuacions impliquen tant en l'àmbit educatiu com en l'àmbit  social i cultural.

És per la qual cosa que l'Ajuntament de Palma  convoca una subvenció  relativa a activitats educatives, mitjançant un règim de concurrència competitiva.

Aquesta convocatòria es regeix pels principis de publicitat, concurrència i objectivitat, i també pels d'eficàcia en el compliment dels objectius fixats i eficiència en l'assignació i la utilització dels recursos públics.

D'acord amb l'article 27. 1 de l'Ordenança general municipal de subvencions, s'ha redactat la següent convocatòria: 

1. - OBJECTE

L'objecte d'aquesta convocatòria és regular les subvencions per a dur a terme activitats educatives, durant el curs escolar 2020/2021, a iniciativa dels centres educatius, les associacions de famílies (AFA-AMIPA) , les associacions d'alumnes i les federacions i/o confederacions d'associacions de famílies que tinguin en les seves activitats els següents objectius:

1. Fomentar la relació amb el barri i ciutat, i el coneixement de la nostra cultura.

2. Fomentar la formació de les associacions de les associacions de famílies AFA- AMIPA.

3. Afavorir l'educació en valors, la convivència escolar, la tolerància i el respecte a la diversitat.

4. Fomentar els hàbits de vida saludable, consum responsable i prevenció de riscs en matèria de consum de substàncies que generin addicció.

5. Fomentar la implicació i participació de tots els agents educatius (famílies, alumnat, professorat, entitats, institucions. . . ) .

6. Compensar les desigualtats socioeconòmiques de la població escolar.

7. Conciliar la vida laboral, familiar i personal.

8. Realitzar activitats conjuntament amb altres centres educatius.

9. Organitzar activitats conjuntament entre l'AFA-APIMA, federacions de famílies, el claustre de professors i/o amb altres entitats del barri.

10. Combatre els estereotips sexistes i els rols tradicionals de gènere.

Les subvencions d'aquesta convocatòria es regiran per la Llei General de subvencions 38/2003, de 17 de desembre, pel Decret legislatiu 2/2005, de 28 de novembre pel qual s'aprova el text refós de la Llei de subvencions  i pel reglament de desenvolupament de la Llei 38/2003  aprovat per RD 887/2006, de 21 de juliol.

2. - CONSIGNACIÓ PRESSUPOSTÀRIA

Les obligacions de contingut econòmic que es deriven de la concessió de les subvencions objecte d'aquesta convocatòria, quedaran sempre supeditades a l'existència de crèdit adequat i suficient a la partida 10 32633. 481. 00 de l'exercici de 2021 en el moment de la resolució de la concessió. En tractar-se d'una tramitació anticipada d'acord amb l'establert a l'art. 28. 3 de l'Ordenança general de subvencions,  la quantia total màxima  estimada de la subvenció convocada (T) és de 66. 000 € amb càrrec a l'esmentada partida del  Pressupost de despeses de l'exercici 2021.

3. - BENEFICIARIS

Poden ser beneficiàries de les subvencions els centres educatius, les associacions d'alumnes i les associacions de famílies (AFA-AMIPA) de Palma, les federacions-confederacions d'associacions de famílies AFA AMIPA, altres entitats i associacions de Palma que compleixin els requisits i les obligacions previstes a la Llei 38/2003 i a l'art. 8 i següents de l'Ordenança general de subvencions i que realitzin l'activitat o l'objecte de caràcter educatiu que fonamenti l'atorgament de la subvenció d'acord amb el que preveu aquesta convocatòria. En concret han de complir el següents requisits:

•Estar legalment constituïdes

•Gaudir de capacitat jurídica i d'obrar

•No tenir finalitat de lucre

•Estar inscrites en el Registre de Centres, Serveis i Entitats de la Comunitat Autònoma de les Illes Balears, i els centres educatius autoritzats per la Conselleria d'Educació del Govern Balear.

•No trobar-se en cap procediment de reintegrament de subvencions públiques o cap procediment sancionador per aquest motiu.

4. - MODALITATS SUBVENCIONABLES

Seran objecte de subvenció les següents activitats educatives:

1) Reforç educatiu: sessions setmanals extraescolars de reforç educatiu, amb un educador,  adreçades a l'alumnat que ho necessita.  

2) Aules d'Estudi. Espais d'estudi supervisats per un educador i adequats per a que els alumnes puguin realitzar les seves tasques educatives.

3) Participació a la Mostra de Teatre Escolar de Palma (Centres inscrits a la MTE) .

4) Activitats ESCOLARS realitzades en l'horari escolar: celebracions puntuals, projectes, tallers, cursos, hort escolar, teatre (sempre que no estigui inclòs dins la mostra de teatre escolar) , revista, radio escolar, jornades o setmanes culturals, etc.

5) Activitats EXTRAESCOLARS realitzades fora de l'horari escolar: celebracions puntuals, tallers, cursos, teatre ( sempre que no estigui inclòs dins la mostra de teatre escolar ni dins les activitats de  escoles obertes del punt 10) .

6) Escola matinera i menjador. Centre obert aproximadament de les 7. 30h a les 9h i menjador, ambdues  organitzades per facilitar la conciliació familiar i laboral, supervisades per educadors.

7) Escoles d'estiu 2020, de Nadal 2020 i de Pasqua 2021. Activitats de lleure, supervisades per educadors en període de vacances escolars, per facilitar la conciliació familiar i laboral.

8) Activitats de formació de l'associació de família –AFA-AMIPA d'un centre educatiu. Escola de famílies, cursos de formació o gestió de les AMIPA.

9) El projectes d'activitats de formació i divulgació desenvolupades per les federacions i/o confederacions d'associacions de famílies adreçades a més d'una AFA-AMIPA. Escola de famílies o cursos de formació o gestió de/para les AFA-AMIPA de Palma,

10) Els projectes d'activitats realitzades fora de la jornada escolar que permetin l'obertura dels centres educatius dirigides als infants, joves i famílies tant del centre com del barri:  es tracta d'activitats que poden estar integrats en projectes socioeducatius, socioesportius, socioculturals, tecnològic o d'aprenentatge promoguts per entitats, associacions, AFA-AMIPA, centres que donin resposta a necessitats o interessos educatius identificades des de xarxes socioeducatives, comissions educatives o taules d'entitats i/o serveis on es treballi amb les àrees municipals, i que es pugui interrelacionar amb les línies del Programa d'Escoles obertes.

5. - CRITERIS DE VALORACIÓ

1) REFORÇ EDUCATIU

Es valorarà com a màxim 320 punts per grup, i en cap cas  es valorà més de tres grups. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 960 punts.

a) Coeficient per grup: Per cada grup d'alumnat que es formi, amb un mínim de 6 integrants, es donaran 90 punts (màxim 3 grups)

b) Durada: es valorà segons sigui una activitat puntual o permanent durant el curs escolar:

•1 mes: 15 punts

•1 trimestre : 40 punts

•Tot el curs:  120 punts

c) Freqüència setmanal: número de hores setmanals.

•1 hora setmanal: 20 punts,

•2 hores setmanals : 40 punts

•Més de dues hores setmanals: 60 punts.

d) Valoració del projecte fins a 30 punts:

• Concreció dels objectius:  fins a 5  punts

• Adequació de les activitat als objectius:  fins a 10 punts

• Definició específica de la metodologia: fins a  5 punts

•Recursos materials i humans que aportarà: fins a 10 punts

e) Educadors per atendre alumant amb necessitats educatives especials:

•1 educador per a un màxim de 5 alumnes amb NEE: 10 punts

•Més d'1 educador per a més de 5 alumnes amb NEE (en la proporció que estipula la llei de referència) : 20 punts

2) AULES D'ESTUDI

Es valorarà com a màxim 270 punts per aula, i en cap cas  es valoraran més de dues aules. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 540 punts.

a) Coeficient per grup: Per cada aula que es formi es donaran 45 punts (màxim 2 aules)

b) Durada:

•1 mes: 15 punts

•1 trimestre : 40 punts

•Tot el curs:  120 punts

c) Freqüència setmanal: número de hores setmanals

•1 hora : 20 punts

•2 hores: 40 punts

•Més de 2 hores: 60 punts

d) Núm. de participants:

•Menor o igual a 30 participants: 15 punts 

•Més de 30 participants :  25 punts

e) Educadors per atendre alumant amb necessitats educatives especials:

•1 educador per a un màxim de 5 alumnes amb NEE:  10 punts

•Més d'1 educador per a més de 5 alumnes amb NEE (en la proporció que estipula la llei de referència) : 20 punts

3) PARTICIPACIÓ A LA MOSTRA DE TEATRE ESCOLAR DE PALMA MTE 2020

Es valorarà com a màxim 320 punts per grup, i en cap cas es valoren més de tres grups. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 960 punts

a) Coeficient per grup: Per cada grup d'alumnat que es formi es donaran 90 punts (màxim 3 grups)

b) Durada:

•1 mes: 15 punts

•1 trimestre : 40 punts

•Tot el curs:  120 punts

c) Freqüència setmanal: número de sessions setmanals

•1 sessió: 50 punts

•Més o igual a 2 sessions 60 punts

d) Valoració del projecte fins a 30 punts:

•Concreció dels objectius:  fins a 5  punts

•Adequació de les activitat als objectius:  fins a 10 punts

Definició específica de la metodologia: fins a  5 punts

•Recursos materials i humans que s'aportarà: fins a 10 punts

e) Educadors per atendre alumant amb necessitats educatives especials:

•1 educador per a un màxim de 5 alumnes amb NEE:  10 punts

•Més d'1 educador per a més de 5 alumnes amb NEE (en la proporció que estipula la llei de referència) :  20 punts

4) ACTIVITATS ESCOLARS

Realitzades en l'horari escolar: (celebracions puntuals, projectes, tallers, cursos, hort escolar, teatre, revista, radio escolar, jornades o setmanes culturals, etc. ) una fitxa per activitat o taller

Es valorarà com a màxim 110 punts per activitat, i en cap cas  es valoren més de quatre activitats. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 440 punts

a) Durada:

•Puntual : 5 punts

•1 setmana: 15 punts

•1 mes:25 punts

•Trimestre:40 punts

•Tot el curs : 60 punts

b) Valoració del projectes: fins a 30 punts.

Concreció dels objectius:  fins a 5  punts

•Adequació de les activitat als objectius:  fins a 10 punts

•Definició específica de la metodologia: fins a  5 punts

•Recursos materials i humans que aportarà i estructura organitzativa : fins a 10 punts

c) Núm. de participants:

• Menys de 30 participants: fins a 10 punts

•Igual o major a 30 participants: 20 punts

5) ACTIVITATS EXTRAESCOLARS

Realitzades fora de l'horari escolar: (celebracions puntuals, tallers, cursos, teatre,. . . ) una fitxa per activitat o taller.

Es valorarà com a màxim 110 punts per activitat, i en cap cas  es valoraran  més de quatre activitats. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 440 punts

a) Durada:

•Puntual: 5 punts

•1 setmana: 15 punts

•1 mes: 25 punts

•Trimestre: 40 punts

•Anual: 60 punts

b) Valoració del projecte fins a 10 punts:

Activitats organitzades conjuntament amb altres associacions o entitats: 5 punts

Obertes a la gent del barri:  5  punts

c) Núm. de participants:

•Menys de 30 participants :  10 punts

•Igual o més de 30 participants:  20 punts

d) Educadors per atendre alumant amb necessitats educatives especials:

• 1 educador per a un màxim de 5 alumnes amb NEE: 10 punts

•Més d'1 educador per a més de 5 alumnes amb NEE (en la proporció que estipula la llei de referència) :  20 punts

6) ESCOLA MATINERA  I  MENJADOR

Una fitxa per activitat.

Es valorarà com a màxim 110 punts per activitat, i en cap cas  es valoraran més de dues activitats. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 220 punts

a) Durada:

•1 setmana: 10 punts

•1 mes: 25 punts

•Trimestre:  40 punts

•Tot el curs :  60 punts

c) Valoració del projecte fins a 10 punts:

Activitats organitzades conjuntament amb altres associacions o entitats: 5 punts

Obertes a la gent del barri:  5  punts

d) Núm. de participants:

•Menys de 30 participants : 10 punts

•Igual o més de 30 participants:  20 punts

e) Educadors per atendre alumant amb necessitats educatives especials:

•1 educador per a un màxim de 5 alumnes amb NEE:  10 punts

•Més d'1 educador per a més de 5 alumnes amb NEE (en la proporció que estipula la llei de referència) : 20 punts

7) ESCOLES D'ESTIU 2020, DE NADAL 2020 I DE PASQUA 2021

Una fitxa per activitat.

Es valorarà com a màxim 240 punts per activitat, i en cap cas es valoren més de dues activitats. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 480 punts

a) Coeficient per activitat: 50 punts

b) Durada:

•Pasqua- Nadal  30 punts

•1 mes d'estiu : 50 punts

•2 mesos o més d'estiu o bé 1 mes d'estiu, Nadal i Pasqua : 100 punts

•2 mesos o més d'estiu, Nadal i Pasqua :130 punts

c) Valoració del projecte: fins a 15 punts

Activitats organitzades conjuntament amb altres associacions o entitats: fins a  5 punts

•Definició específica de la metodologia: fins a  5 punts

•Obertes a la gent del barri : fins a 5 punts

d) Núm. de participants:

•Menys de 30 participants : 10 punts

•Igual o més de 30 participants:  25 punts

e) Educadors per atendre alumant amb necessitats educatives especials:

• 1 educador per a un màxim de 5 alumnes amb NEE: 10 punts

• Més d'1 educador per a més de 5 alumnes amb NEE (en la proporció que estipula la llei de referència) : 20 punts

8) FORMACIÓ AFA-AMIPA

Escola de famílies, cursos de formació o gestió de les AFA-AMIPA

Adreçades a una AFA-AMIPA (Associació de famílies)

Es valorarà com a màxim 80 punts per sessió, taller o conferència, i en cap cas  es valoren més de quatre activitats. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 320 punts

a) Coeficient per taller: 20 punts

b) Durada:

•Puntual ( 1 sessió - conferència) : 10 punts

•Taller( més d'1 sessió) : 20 punts

c) Núm. de participants  :

•Menys de 30 participants :  10 punts

•Igual o més de 30 participants : 20 punts

d) Valoració del projecte. Objectius, metodologia i activitats obertes a altres famílies del barri fins a 20 punts.

•Concreció dels objectius:  fins a 5  punts

•Adequació de les activitat als objectius:  fins a 5punts

•Definició específica de la metodologia: fins a  5 punts

•Recursos materials i humans que s'aportarà i estructura organitzativa i si es troba oberta a la gent del barri : fins a 5 punts

9) FORMACIÓ I DIVULGACIÓ ADREÇADES A MÉS D'UNA AFA-AMIPA.

Escola de famílies i cursos de formació o gestió per a les AFA-AMIPA de Palma, desenvolupades per les federacions o confederacions d'associacions de famílies.

Es valorarà com a màxim 200 punts per sessió, taller o conferència, i en cap cas  es valoren més de quatre activitats. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 800 punts

a) Coeficient per taller: 50 punts

b) Durada:

•Puntual ( 1 sessió - conferència) : 30 punts

•Taller( més d'1 sessió) : 50 punts

c) Núm. de participants:

•Menys de 30 participants :  25 punts

•Igual o més de 30: 50 punts

d) Valoració del projecte: Encontres, intercanvis, col·laboracions, projectes transversals, fins a 50 punts

•Concreció dels objectius:  fins a 5  punts

•Definició específica de la metodologia: fins a  5 punts

•Adequació de les activitat als objectius:  fins a 10 punts

•Desagregació de dades per gènere: fins a    5 punts

•Interrelació i creació  o manteniment de xarxes de col·laboració i incidència (entitats o serveis de l'entorn o Programa d'Escoles Obertes) :   fins a 15 punts

•Continuïtat i trajectòria més enllà del curs escolar:  fins a  5 punts

•Afavorir i contemplar la participació de persones amb diversitat funcional,  intergeneracional, famílies: fins a 5 punts

10) ACTIVITATS D'ESCOLES OBERTES.

Activitats realitzades fora de la jornada escolar, que permetin l'obertura de centres educatius , que donin resposta a necessitats dels infants, joves i famílies del centre i del barri. Des de les necessitats són identificades per la comunitat (comunitat educativa, entitats, entorn…) aquestes activitats han d'estar integrats en projectes que fomentin l' equitat educativa i social, les xarxes de col·laboració amb els recursos d'entitats i associacions de l'entorn i la participació de les famílies i de la comunitat educativa i/o serveis on es treballi amb les àrees municipals, i que es pugui interrelacionar amb les línies del Programa d'Escoles Obertes.

S'ha d'emprar una fitxa per activitat.

Es valorarà com a màxim 320 punts activitat, i en cap cas es valoren més de tres activitats. Per tant, la puntuació màxima per aquesta activitat serà de 960 punts

a) Coeficient per activitat: 150 punts (màxim 3 activitats)

b) Núm. de participants:

•Menys de 30 participants: 50 punts

•Igual o més de 30 participants: 80 punts

c) Valoració del projecte fins a 50 punts:

•Concreció dels objectius:  fins a 5  punts

•Definició específica de la metodologia: fins a  5 punts

•Adequació de les activitat als objectius:  fins a 10 punts

Desagregació de dades per gènere: fins a    5 punts

•Indicadors quantitatius i qualitatius dels objectius i de les activitats.   Evidències Impacte sobre la població: fins a  5 punts

•Interrelació i creació  o manteniment de xarxes de col·laboració i incidència (entitats o serveis de l'entorn o Programa d'Escoles Obertes) :   fins a 10 punts

•Continuïtat i trajectòria més enllà del curs escolar:  fins a  5 punts

•Afavorir i contemplar la participació de persones amb diversitat funcional,  intergeneracional, famílies: fins a 5 punts

d) Activitats obertes a altres infants del barri o del l'entorn:  fins a 20 punts.

e) Educadors per atendre alumant amb necessitats educatives especials:

•1 educador per a un màxim de 5 alumnes amb NEE:  10 punts

•Més d'1 educador per a més de 5 alumnes amb NEE (en la proporció que estipula la llei de referència) : 20 punts

 

CÀLCUL DE LA SUBVENCIÓ QUE REP CADA SOL·LICITUD ÉS D'ACORD AMB LA SEGÜENT FÓRMULA:

Is =      T   x  Ps / PT

Is =    L'import de la subvenció que rep cada sol·licitud

T =  Quantia total màxima de les subvencions convocades

Ps = Puntuació de la sol·licitud que es valora

PT = Suma de les puntuacions de totes les sol·licituds

6. - DESPESES  SUBVENCIONABLES

Es consideraran subvencionables les despeses que reuneixen les condicions que estableix l'art. 31 de la LGS en els seus apartats 1 i 2 .

En cap cas seran despeses subvencionables les previstes a l'art. 31. 7 de la LGS que són:

- Els interessos deutors dels comptes bancaris.

- Interessos, recàrrecs i sancions administratives i penals

- Despeses de procediments judicials

En tot cas, es desestimaran les despeses la relació directa de les quals amb l'activitat presentada no es pugui comprovar o que es puguin imputar a altres activitats no siguin objecte de la subvenció.

7. - ACTIVITATS  NO SUBVENCIONABLES

1. Sortides fora de l'illa

2. Desplaçaments

3. Activitats esportives (excepte la modalitat número 10 del punt 4 d'aquestes bases)

4. Monitors per a la realització d'activitats dins l'horari escolar

5. Entrades per a espectacles

6. Compra d'aliments no saludables. Consultau la Guia d‘Alimentació Saludable de la Societat Espanyola de Nutrició Comunitària.

8. - SUBCONTRACTACIÓ

D'acord amb l'article 39. 2 de l'ordenança municipal de subvencions es podrà subcontractar el 100% de l'activitat subvencionada.

10. - TERMINI I LLOC DE PRESENTACIÓ DE SOl·lICITUDS I DOCUMENTACIÓ

Les sol·licituds es poden presentar des de l'endemà de la publicació de les bases i la convocatòria al BOIB en el termini de 30 dies hàbils.

Les persones interessades que compleixin els requisits poden presentar les sol·licituds, adreçades a l'Ajuntament de Palma, juntament amb la documentació, als registres municipals de l'Ajuntament de Palma,  o a les dependències a què es refereix l'art. 16. 4 de la Llei 39/2015 de règim jurídic de les administracions públiques i del procediment administratiu comú o als llocs prevists a l'art. 29. 3 de l'Ordenança general de subvencions de l'Ajuntament.

11. - SOL·LICITUD I DOCUMENTACIÓ

Una única sol·licitud-instància (annex 1) de “Suport a la realització d'activitats” del curs 2020-21 per al conjunt de les modalitats, aportant la següent documentació:

a. Fitxa tècnica, una per activitat (annex 2) .

b. Fotocòpia compulsada del CIF de l'entitat sol·licitant i del DNI del representant legal que signa la sol·licitud (*)

c. Fotocòpia compulsada del nomenament del representant legal (*)

d. Pressupost de l'annex 3 ha de coincidir amb la quantitat que figura a la instància.

e. Informe del consell escolar sobre la sol·licitud de subvenció, si en té (annex 4) .

f. Certificat vigent expedit per l'Agència Tributària que acrediti que l'entitat en qüestió està al corrent de les seves obligacions tributàries. Certificat vigent d'estar al corrent del compliment de les obligacions amb la Seguretat Social. No obstant això, d'acord amb el Reial Decret 887/2006, article 24 punt 4 per el que s'aprova el Reglament de la llei 38/2003 de 17 de novembre, General de Subvencions. En el cas de subvencions de quantitat igual o inferior a 3. 000 €, els certificats esmentats es poden substituir per una declaració responsable del centre, entitat o persona sol·licitant que es troba al corrent de les obligacions tributàries i amb la Seguretat Social. (annex 6)

(Només en cas de no autoritzar a la Regidoria d'Educació a efectuar la consulta telemàtica)

g. Projecte descriptiu de la programació de les activitats que s'han de realitzar, en la qual han de figurar, com a mínim:

• Cursos als quals es dirigeix, amb el nombre d'unitats i d'alumnes per curs i cicle i el total previst. En el cas d'activitat oberta al barri, s'ha d'especificar el nombre d'alumnes participants previstos i el nom de les entitat i/o altres centres participants.

• Durada de l'activitat i dates en què es realitzarà.

• En les activitats extraescolars, les persones responsables de la seva execució. Si aquestes persones no formen part del professorat del centre, s'haurà de presentar en la memòria justificativa el corresponent certificat negatiu del registre central de delinqüents sexuals per a professionals que hagin desenvolupat el projecte amb menors. A més la regidoria podrà sol·licitar el currículum dels voluntaris, monitors o professionals que desenvoluparan les activitats.

• Objectius, activitats, material, metodologia, organització, temporalització i pressupost detallat. En les activitats escolars cal situar el programa per al qual se sol·licita subvenció en el marc del pla del centre.

h. Resta de documentació que la persona sol·licitant consideri d'interès aportar als efectes que pugui ser valorat dins els criteris de valoració.

i. Si es presenten més activitats de les previstes en cada modalitat es tindran en compte les que més s'ajustin les seves característiques al que contempla el punt 5 d'aquestes bases

* No serà necessari presentar aquells documents de les lletres b i c que ja s'hagin presentat a la regidoria d'Educació en algunes de les convocatòries de subvencions anteriors, sempre que no hi hagi hagut canvis i es facin constar la data o referència a la convocatòria que es varen presentar.

12. - ÒRGANS COMPETENTS PER A INSTRUIR I RESOLDRE EL PROCEDIMENT

La comprovació de que la sol·licitud reuneix els requisits exigits en aquesta convocatòria i de que s'aporta tota la documentació a la que es refereix el punt anterior competirà a l'òrgan instructor que podrà requerir la subsanació de l' instància. A qui  no aportaren la documentació requerida o no subsanaren els defectes desprès de ser requerits en el termini màxim i improrrogable de deu dies se'ls hi tendrà desistits de la seva sol·licitud.

L'òrgan instructor és el/la cap de serveis administratius adscrits a l'Àrea d'Educació i Esports.

L'òrgan competent per a la concessió de les subvencions és la Junta de Govern municipal.

13. - COMISSIÓ AVALUADORA

Mitjançant acord de junta de govern s'establirà una comissió avaluadora de les sol·licituds presentades, que formularà la corresponent proposta de resolució a l'òrgan competent.

13. 1. - COMPOSICIÓ DE LA COMISSIÓ AVALUADORA

a)   President. El director general d'Educació

b)   Secretari. La cap de negociat de la Regidoria d'Educació

c)   Vocals:

El pedagog, cap de negociat del Departament de Dinàmica Educativa

Una pedagoga del Departament de Dinàmica Educativa

La tècnica educativa TGM del Departament de Dinàmica Educativa

Un tècnic en intervenció educativa del Departament de Dinàmica Educativa

13. 2. - LES FUNCIONS DE LA COMISSIÓ AVALUADORA

a) Avaluar les sol·licituds i justificacions presentades. La comissió avaluadora podrà proposar desestimar les activitats que no presentin una coherència interna o que no sigui factible desenvolupar, d'acord amb les finalitats de la convocatòria.

b) Emetre l'informe / proposta provisional de subvenció.

c) Emetre l'informe de conformitat de les justificacions de les subvencions.

14. - TERMINI DE RESOLUCIÓ I NOTIFICACIÓ. CONDICIONS PER AL PAGAMENT DE LA SUBVENCIÓ CONCEDIDA

Una vegada avaluades les sol·licituds, la comissió de valoració haurà d'emetre un informe on es concreti el resultat de l'avaluació efectuada.

L'òrgan instructor, a la vista de l'expedient i de l'informe de la comissió de valoració, formularà proposta de resolució provisional que  es publicarà a la pàgina web de la regidoria www. palmaeduca. cat i es comunicarà per correu electrònic a les entitats sol·licitants i es concedirà un terme de 10 dies per a presentar al·legacions.

D'acord amb l'article 24 de la llei 38/2003 de 11 de novembre General de Subvencions es podrà prescindir del tràmit d'audiència quan no figurin en procediment, ni siguin tinguts en compte altres fets ni altres al·legacions i proves que les adduïdes pels interessats. En aquest cas, la proposta de resolució formulada tindrà el caràcter de definitiva.

Examinades les al·legacions es formularà la proposta de resolució definitiva que haurà d'expressar la relació de sol·licitants per als qual es proposa la concessió de la subvenció, la quantia de la mateixa amb l'especificació de l'avaluació i dels criteris seguits per efectuar-la, aquesta resolució exhaureix  la via administrativa.

Quan l'import de la subvenció de la proposta de resolució provisional sigui inferior al que figura en la sol·licitud  es podrà instar al beneficiari a que presenti reformulació de la seva sol·licitud per ajustar els compromisos i condicions a la subvenció atorgada. La reformulació de la sol·licitud haurà de respectar l'objecte, condicions i finalitat de la subvenció, així com els criteris de valoració establerts respecte de les sol·licituds o peticions. Una vegada que la sol·licitud de reformulació tingui la conformitat de la comissió de valoració, es remetrà a l'òrgan competent per a la seva resolució.

El termini màxim per a resoldre és de sis mesos comptats des del dia següent da la data de publicació de la convocatòria.   Si transcorre el termini màxim per a resoldre sense que s'hagi dictat resolució expressa s'entendrà desestimada la petició

15. - CRITERI DE VALORACIÓ DE LES SOl·lICITUDS I REGLES GENERALS PER A DETERMINAR L'IMPORT DE LA SUBVENCIÓ

Els criteris establerts al punt 5 tenen la mateixa puntuació per a cada apartat, si bé en cas d'empat s'ha de tenir en compte l'ordre en què estan establerts a l'esmentat punt.

La Comissió establirà l'import de la subvenció d'acord amb els límits de consignació pressupostària existents i segons el volum de peticions rebudes.

La quantia de la subvenció atorgada per l'activitat o conjunt d'activitats ve donada per la puntuació/valoració obtinguda. Això no obstant, en qualsevol cas la quantitat màxima a subvencionar per al conjunt d'activitats d'un centre o entitat no pot excedir del 4% (2. 640€) de la quantia total de la consignació pressupostària T= (66. 000 €) .

Es podrà subvencionar com a màxim el 80% de l'activitat, així i tot, en cas que només se subvencioni parcialment les activitats, s'haurà de justificar l'import total de l'activitat subvencionada que va servir de base a la concessió de la subvenció.

El pagament de les subvencions serà postpagable, és a dir, les subvencions s'abonaran una vegada siguin justificades degudament.

16. - PUBLICITAT I OBLIGACIONS DELS BENEFICIARIS

El beneficiari de la subvenció té l'obligació d'incloure el logo de l'Ajuntament, Àrea d'Educació als elements publicitaris, comunicats, cartells, díptics, revistes etc. , de forma que es constati el suport a l'activitat per part de l'Ajuntament. (El logo de l'ajuntament es pot davallar en diferents formats des de la pàgina web palmaeduca. cat)

El beneficiari de la subvenció té l'obligació d'adjuntar una còpia o justificació documental dels elements publicitaris, adquirits-elaborats, cartells, díptics, fulletons, comunicats, revistes, camisetes, petos seguretat, etc. ,. . . de forma que es constati el suport per part de l'Ajuntament, mitjançant la incorporació del logo de l'Ajuntament, als esmentats elements publicitaris.

Són totalment aplicables als beneficiaris les obligacions i els efectes previst a l'article 11 de l'Ordenança general municipal reguladora de les subvencions.

17. - REGLES GENERALS SOBRE ELS TERMINIS I LES PRÒRROGUES, I SOBRE L'OBLIGACIÓ DE COMUNICAR A L'ADMINISTRACIÓ CONCEDIDORA L'INICI DE L'ACTIVITAT

A la sol·licitud s'ha d'indicar la previsió de l'inici de l'activitat subvencionada i, si és possible, s'hi han de fixar els terminis de l'execució.

Amb l'acord de concessió de subvenció s'ha de designar un representant municipal encarregat de fer-ne el seguiment. A l'inici de l'activitat s'han de comunicar als responsables del seguiment designats per la Regidoria d'Educació la data d'inici i els terminis d'execució.

S'han de respectar els terminis d'execució previst. Els canvis o les demores en aquests terminis s'han de comunicar expressament al/a la representant municipal assignat/ada per al seguiment. Si no es comuniquen o l'Ajuntament no troba adients els canvis formulats, poden suposar un incompliment de les obligacions dels beneficiaris, amb les conseqüències establertes a la base anterior per a aquests casos.

18. - REGLES GENERALS SOBRE COM LA PERSONA BENEFICIÀRIA HA DE JUSTIFICAR EL COMPLIMENT DE LA FINALITAT PER A LA QUAL ES CONCEDEIX LA SUBVENCIÓ I L'APLICACIÓ DEL FONS PERCEBUT

Hi són d'aplicació les regles generals previstes als articles 42 i següents de l'Ordenança general reguladora de la concessió de subvencions, sobre la justificació del compliment de la finalitat per a la qual es concedeix la subvenció i l'aplicació dels fons percebuts.

Per a justificar la subvenció s'ha de presentar la següent documentació:

1. Memòria explicativa de l'activitat subvencionada (annexos A-B) , en què es detallin les característiques de l'activitat, els beneficiaris i altres dades que siguin d'interès per a l'objectiu de les activitats subvencionades. En el cas de les activitats de formació d' AFA-AMIPAs, especificar el nom de les associacions participants i número de participants per associació.

En les activitats extraescolars, les persones responsables de la seva execució. Si aquestes persones no formen part del professorat del centre, s'haurà de presentar el corresponent certificat negatiu del registre central de delinqüents sexuals per a professionals que treballen amb menors. A més la regidoria podrà sol·licitar el currículum dels voluntaris , monitors o professionals que varen desenvoluparar les activitats.

El beneficiari de la subvenció té l'obligació d'adjuntar una còpia o justificació documental dels elements publicitaris, adquirits-elaborats, cartells, díptics, fulletons, comunicats, revistes, camisetes, petos seguretat, etc. ,. . . de forma que es constati el suport per part de l'Ajuntament, mitjançant la incorporació del logo de l'Ajuntament, als esmentats elements publicitaris.

De forma opcional es poden adjuntar una fotografia de l'activitat/s subvencionada/es, de les quals l'Ajuntament de Palma podrà utilitzar en el material gràfic i/o audiovisual, que publiqui en diferents formats integrades en el Programa PalmaEduca.

2. Memòria econòmica justificativa del cost de les activitats realitzades, relació de factures-justificants imputats per activitat (annex C i D) en què es justifiqui la quantitat total de la sol·licitud, amb aportació de originals o fotocòpies acarades (poden estar acarades per el propi centre educatiu) de:

a) Una relació classificada de les despeses i les inversions de l'activitat, amb identificació del creditor i del document, el seu import, la data d'emissió i la data de pagament. En cas en què la subvenció s'atorgui conformement a un pressupost, s'han d'indicar les desviacions esdevingudes.

b) Les factures o els documents de valor probatori equivalent en el tràfic jurídic mercantil o amb eficàcia administrativa incorporats en la relació a què es fa referència al paràgraf anterior.

c) Documents acreditatius dels pagaments als creditors. L'acreditació del pagament s'ha de fer mitjançant deute bancari, “he rebut” degudament signat, o un altre document acreditatiu que les factures presentades han estat pagades.

d) L'acreditació de les despeses també es pot efectuar mitjançant factures electròniques, sempre que compleixin els requisits exigits per ser acceptats en l'àmbit tributari.

e) Per a persones autònomes que realitzen activitats pels Centres Educatius o AFA-AMIPA a la factura s'ha de retenir el corresponent d'IRPF, fer constar el seu perfil professional i si existeix el corresponent col·legi professional indicar el número de col·legiació del professional.

f) Les despeses de voluntariat (llei 3/1998 de 18 de maig de 1998) en compensació de despeses de material fungibles o desplaçament, en aquest cas s'han d'aportar la liquidació d'aquestes despeses adjuntant tickets o factures de les mateixes, no és suficient el rebut de la quantitat. (en aquest supòsit només s'admetran sempre i quan s'adjunti còpia del document acreditatiu del seu efectiu pagament nominal, es a dir còpia del xec nominatiu i extracte del compte bancari on figuri el càrrec del xec)

En qualsevol cas la justificació hauria de presentar-se fins al 15 de juliol de 2021 inclòs.

Si en aquest termini no es disposa de tota la documentació s'ha de sol·licitar expressament una pròrroga de l'esmentat termini, que pot ser ampliat per un termini de 30 dies naturals si es considera adient i motivada la petició.

19. - PAGAMENT

La presentació de la justificació, en la forma i amb els requisits previstos en el punt anterior, i la seva comprovació serà condició indispensable per a que es procedeixi al reconeixement de l'obligació a favor del beneficiari i al seu pagament.

20. - CIRCUMSTÀNCIES QUE PODRAN DONAR LLOC A LA MODIFICACIÓ DE LA RESOLUCIÓ

Els beneficiaris podran sol·licitar de l'òrgan concedent, abans de que exhaureixi el termini per a la realització de l'activitat subvencionada, modificacions de la resolució de concessió que suposin 1ampliació del terminis fixats, reducció de l'import concedit o atracció de les accions que s'integren en l'activitat, que seran autoritzades quan siguin per causes no  previstes o siguin necessàries per al bon fi de l'actuació sempre que no s'alteri l'objecte o finalitat de la subvenció ni es danyi drets de tercers.

21. - RECURSOS A LA RESOLUCIÓ DE CONCESSIÓ

La resolució de concessió posa fi a la via administrativa i recursos que procedeixin segon els articles 107 i 116 de la Llei 30/1992 LRJAP-PAC, d'acord amb l'article 28 punt 1 apartat q de la OMS. (BOIB núm. 35 de 12 de març de 2015) .

22. - COMPATIBILITAT DE LA SUBVENCIÓ AMB ALTRES AJUDES QUE PUGUIN OBTENIR-SE PER AL MATEIX FI

Les subvencions objecte d'aquestes bases són compatibles amb altres ajudes o subvencions concedides per altres administracions públiques o ens privats, sempre que la suma de l'import total subvencionat per part de les administracions públiques o ens privats no supera el cost total de l'activitat.

Les entitats beneficiàries tenen l'obligació de comunicar a la Regidoria d'Educació l'obtenció de qualsevol subvenció o ajuda per a la mateixa finalitat procedent de qualsevol administració o ens privat, sigui nacional o internacional.

23. - ANNEXOS

23. 1. - SOL·LICITUDS

Annex 1 Instància – sol·licitud

Annex 2 Fitxa tècnica per activitat

Annex 3 Pressupost global. Modalitat (suma d'activitats)

Annex 4 Autorització consulta telemàtica AEAT, TGSS i HCAIB. Declaració responsable d'obligacions

Annex 5 Sol·licitud de transferència bancària per a pagaments

23. 2. - JUSTIFICACIÓ

Annex A Instància-justificació

Annex B Fitxa d'avaluació per activitat

Annex C Relació de factures - justificants imputats per activitat

Annex D Informació justificació.

   

Palma, 7 d'octubre de 2020

La cap de servei d'Educació

p. d. Decreto de Alcaldia núm 3000 de 26 de febrero

publicado en el BOIB núm  30 de 4 de marzo de 2014

Esperanza Vega Terrón